Luovutettu munasoluhoito, vol. 2

Voi itku mitä uutisia täällä!! paljon voimia :hug:

laitan kannustukseksi tänne listan mun onnistuneesta kierrosta ja lääkityksestä.

mulla oli lääkityksenä siis progynova, lugesteron, kortisoni, klexane y gonapeptyl. lisäksi plussaan asti nautiskelin lasin -kaksi punaviiniä iltaisin. En tässä onnistuneessa kierrossa juonut greippimehua enkä omenaviinietikkaa.

Edelliset, hoitoa edeltäneet kuukautiset oli myöhässä ja tosi niukat, alotin hätäpäissäni lääkkeet jo samana päivänä kun kuukautiset sitten vaivalloisesti alkoi, ja nehän loppu sen siliän tien, eli kuukautiset kesti vaan 3-4 tuntia. Limakalvo oli ohuenlainen muistaakseni nippanappa 7mm ja olin huolissani siitä että koska kuukautiset olivat olleet niukat, että jos limis oli huonolaatuinen eikä alkio voisi siihen kunnolla kiinnittyä.

Mulle siirrettiin Fertinovassa yksi blasto, joka sitten tarrasikin kiinni. Koko ekan kolmanneksen ajan minulla oli erilaisia vuotoja ja tuhruja jotka stressasi tosi paljon. Kokoajan sai pelätä keskenmenoa. Raskaus kuitenkin jatkui eikä ensimmäisen kolmanneksen jälkeen ole ollut mitään vuotoja.

Erona aikaisempiin yrityksiin Tartossa oli siis onnistuneessa kierrossa, klexane ja se että alkioita siirrettiin vaan yksi (blasto) ja aikaisemmin Tartossa oli siirretty 2 kerrallaan 2 pv vanhoja ja täma siis kaksi kertaa. Suomen lääkärin mukaan kaikkein tärkeintä on alkion laatu. Meillähän tuli Tartossa todella paljon alkioita ( taisi olla 13-14 kpl) mutta sulatuksesta ei siirtoon selvinnyt kun pari huonolaatuista. Joten jossain kyllä mätti ja pahasti. Suomessa alkioita saatiin paljon vähemmän (7), ja niistä blastoiksi asti jakaantui 4 kpl, mutta Suomessa tehdyt alkiot olivat selvästi parempilaatuisia.

Nyt ollaan jo voiton puolella ja enää muutama kuukausi jäljellä. Paljon voimia teille kaikille hoitoihin, raskasta tämä on aina toisinaan ja joskus taas vielä raskaampaa. Pidän peukkuja ja toivon että plussia alkaa tulemaan nyt loppuvuodesta oikein tiuhaan tahtiin

Pelottavan paljon huonoja uutisia on täällä ollut, ei siksi itselläkään ole suurta uskoa sille, että tämä hoito toisi toivottavan tuloksen :(

Eniten kai pelkään sitä, ettei edes päästä siirtoon asti. Mulle nyt lääkityksenä Procren, Zumenom ja Luget. Jääkaapissa on IVF-hoidon jäänteenä käyttämätön Gonapeptyl, joten ehkä sekin tulee hyödynnettyä.

Mä tässä mietin, että yritän saada siirron jälkeen vapaata jotta saa ihan rauhassa kerätä voimia ja stressata mahdollisimman vähän.

Viimeksi muokattu:
Kuulemma jos kaikki menee hyvin, syyskuun puolivälin jälkeen. Ensi torstaina pistän Procrenin ja 2.9 ois ultra. Ilmeisesti sen jälkeen aloitan Zumenomin 3 x vrk. Ja luget jossain vaiheessa...ihan satavarma en vielä ole, mitä missäkin vaiheessa piti ottaa :)

Odottava73:Pocrenin jälkeen varmaan odotat menkat ja vasta sitten alkaa estrogeeni, näin ainenkin mulla aina ja Luget alkaa vasta sitten lähempänä siirtoa. Nopeasti se aika kuluu :)

Mites muilla palstalaisilla, onkos siirtoja tulossa?

Menen nyt jäsenkorjaajalle myös, jonka toivon osaltaan edesauttavan raskautumisen mahdollisuutta :). Mulla on selkävaivoja ollut vuosia, ja lantio virheasennossa. Myös tämä saattaa osaltaan ilmeisesti vaikeuttaa raskautumista, eli jos saadaan alaselästä ja lantiosta korjattua noita virheasentoja, auttaa se osaltaan verenkierron ym tehostumista. Ja jos ei raskautumiseen autakaan, toivottavasti auttaa ainakin muuhun olotilaan :D

Odottava73 Mukavia uutisia, että pääsette jo aloittamaan ja luovuttaja löytyi. =)

Mirkkuusi Onnellista odotusta sinulle. :flower:

Burma Tuosta tukosherkkyydestä. En ole itse ihan varma vaikuttaako itse tukosherkkyys siihen, että kiinnittyminen olisi hankalampaa. Minun käsitykseni mukaan se, että olisi häiriöitä niin tulisi kokeen tulosten, minkä lääkäri vain voi ottaa olkavarresta olla pielessä. Itsellä joskus otettu se ja tulos oli rajoilla, muistaakseni 1600 . En muista mikä se kokeen nimi oli ja mikä oli mittayksikkö kohdallani ja onko rajat enään samanlaiset.
Omalla kohdallani oli Disperin käytössä ja silloin raskauden alettua vuosin 20. Vkolle asti, seuraavassa taas ei ollut käytössä ja en vuotanut lainkaan. Se vuoto oli piinaavaa ja minulla oli lepomääräys niin kauan kun sitä kesti. Tosin myöhemmin sanottiin, että se olisi johtunut etisestä istukasta ja vuoto loppui kun istukaa siirtyi.
Nyt kovin itseäkin mietityttää tarvitsisinko disperiniä, koska minulla on leikattu 2009 suonikohjut ja ne nousi pintaan uudestaan viimeisimmän odotuksen myötä ja minulle tulee pinnallisia laskimotukkotulehduksia helposti. Toisaalta vuotoni on nykyisin melko runsasta eli se saattaisi muuttua vieläkin pahemmaksi jos saisin ohentavaa lääkettä.
Onko teillä kk-vuoto runsasta vaiko niukkaa tai ihan normaali?
En tiedä oliko tästä nyt mitään apua kellekään, mutta halusin kertoa oman kokemukseni Disperinistä ja muistuttaa vielä siitä, että jos on tukoksille altis niin siihen sisältyy aidosti myös riskejä, jotka saattaa mennä hyödyn ohi. Ohentavaa syömällä voi pienet tukokset lähteä hajoamaan ja liikkeelle verenkiertoon aiheuttaen näin ison riskin keuhkoveritulpalle tmv, siksi ainakaan ominpäin en suosittele kokeilemaan. Myös sisäiset verenvuodot voivat tulla Disperinin tai Aspirinin myötä jos lääkettä ei syö valvotusti.
Kohdun verenkiertoa voi vilkastuttaa myös liikunnalla missä lantiokin saa liikettä. Tanssi, kävely, vatsalihakset. Itse ajattelin ottaa päivittäisen kävelyn sauvojen kanssa ohjelmaan kunhan pääsen lähemmäksi siirtoa. Nytkin liikun kyllä päivittäin, mutta nivelrikon myötä koitan ottaa rauhallisemmin ja kipeinä päivinä lepään. Koitan siis olla sinnikkäämpi siirron tiimoilla, enkä antaa periksi niin helpolla kuin nyt olen antanut.

paulanna Ihan ei samaan aikaan päästä siirtoon, mutta tulen perästä sitten. =)
Itsellä siirto ajoittuu syyskuun loppuun.

Ihan kamalasti alkoi jännittämään kun ohjeet saapuivat ja iloinen ylläri oli ettei siirto venähtänyt lokakuulle, kuten pelkäsin.
Te jotka olette lentäneet enemmän niin miten on jos hommaan liput joiden päivää saa siirtää ilman selityksiä esim. Yhdellä päivällä niin miten se käytännössä toteutuu?
Kun omalla kohdalla siirtopäiväksi on kaksi vaihtoehtoa ja jos lipun oston jättää viimetippaan eli siihen kun pvä varmistuu niin pelottaa ettei sitten enään saisikaan lippua, siksi varaisin hyvissä ajoin, mutta takaako sekään yhtään mitään? :wave: Jos tahtoisin vaihtaa lentopäivän ja kone olisikin buukattu täyteen.
Toinen vaihtoehto ois lautta ja auton vuokraus niin, että mentäis perheenä, mutta jotenkin ajattelen, että reissusta voi tulla liian stressipitoinen noiden diabetes-asioiden myötä ja tahtoisin mennä mahd pienellä stressillä, jotta olo olisi levollisempi ja ehkä siten suotuisampi siirtoon. Mietin liikaa?:ashamed:

Itse en lähde ensimmäiseen kertaani varmana onnistumisesta ja koitankin olla ajattelematta asiaa,koska pelkään, että liika onnistumisen paine vaan pahentaisi asiaa.
Toki lähden into piukassa, mutta eniten tai päällimmäinen ajatus nyt on se, että miten mahdan reagoida noihin hormoneihin. Kuinka paljon ne lisää tukosriskiä. Serkkuni, nuorempi kuin minä, kuoli 2v sitten e-pillereiden takia. Ihan siis lääkäri diagnosoi asian niin. Meillä on paljon suvussa noita verenkierrollisia häiriöitä, Marevanit menee osalla jne. Toisaalta raskaus on isoin tulppariski, eikä silloinkaan tulppaa tullut. Kohjut vaan kipeytyi.

Kaikille onnea hoitoihin ja paranemisia kaikille joita suru kosketti.

• Tykkää
Reactions: Iida-Karoliina
Hei!
Minä sain nyt lähetteen lapraan. Veren hyytymis tekijät on tarkoitus katsoa. Ja vielä yksi ultra että limis on ohentunut normaaliksi ja lääkäri halusi varmistaa ettei kystia eikä myoomia ole. vaan eipähän niitä viimeeksikään näkynyt. aina on katottu nekin.

odottava 73 Aika kuluu nopeasti kun jo noin hyvin kaikki etenee. kohta jo olet siirrossa.

toivokaat onnea myös sinne tulevaan siirtoon. Me viimeeksi otettiin koko reissu ihan loman kannalta.
Toki ohjeet mielessä ja lääkkeet ajallaan. käveltiin paljon ja katseltiin nähtävyylsiä. käytiin kaupoilla. syömässä hyvää ruokaa ym. ja lepoa tarpeen mukaan..Minusta liikkuminen juuri teki hyvää. ja lisää verenkiertoa.
Mietin jo sitäkin tässä että tuli kotiin tulon jälkeen liikuttua liian vähän jopa. ensi siirrossa kävelen päivittäin kyllä lenkkejä.

• Tykkää
Reactions: Toivokkaat
tänään juteltu taas kilpirauhasaarvoista lääkärin kanssa. Tällä hetkellä mieli jo olisi uuteen kokeiluun vaan ja ottaisi loman ekalle viikolle tai ainakin vapaita ... no katsotaan :) sitten taas pitäisi olla rahkeita tulevaan ...

Hei Kaikki !

On täällä monenlaisia kohtaloita jälleen. Mutta uskokaa siihen mitä sisimmässänne
tahdotte, älkääkä vaan menettäkö toivoanne. Raskaita on hoidot ja epäonnistumisten
jälkeen pettymykset, se on selvää.

Itse olemme tietysti nyt hyvin onnellisia tuosta pojasta (kohta 4 kk), kolmannesta siirrosta
ja plastoilla siis tärppäsi meillä. Tästä onnesta huolimatta tulen aina tuntemaan syvää
yhteenkuuluvuutta tänne palstalle, pidän peukkuja jokaisen yrityksen puolesta :wave:

Voimia päiviinne !

Moi!

Johkuli täällä. Meillä on siis takana

3 ICSI omilla, joista ekasta saatiin yksi siirtoon ja toinen kuoli pakkasesta. 2 muusta ei tullut soluja. Sitten siirryyttiin lahjamunasolohoitoon. 1. Luovuttaja syksy 2012: tuoresiirrossa 1 alkio, ei kiinnittynyt. Pakkasessa oli 5, joista 1 selvisi ja siirrettiin, ei kiinnittynyt. 2. Luovuttaja kevät 2013: tuoresiirtossa 1 alkio siirrettiin, pakkaseen säilyi 3. Nyt pe 16.8. siirrettiin 1 alkio pakkasesta ja sinne jäi vielä 2 alkiota samaan olkeen. Nyt sitten piinaillaan. Nyt sain ekan kerran gonapeptylin. Luultiin, että ei selviä yhtään pakkasesta, kun viimeksi 5:stä selvisi vain 1, mutta näin se näyttää olevan sattumaa vaan.

Jos joku ehtii ja jaksaa, niin voi päivittää statukseni tämän perusteella tuossa listalla -> piinaajaksi ?

Odottelee hoitoa/luovuttajaa/pitää taukoa (ikä suluissa)

InLove_ (35)
amv: toinen, 3. yritys heinä-elokuussa
HalleB lahjamunasolujonossa
RouvaK33
Nat (39)" harkitsee "
Unelma(ko)??? (n.30-v)
johkunen (34) 2.endo-leikkaus+lahjamunasoluhoito
Burma PAS tulossa jossain vaiheessa
Iida-Karoliina (40+) PAS

Hoito lähestyy

Odottava73, ensimmäinen, syyskuussa
paulanna (40+) , neljäs, syyskuussa
esemila
Toivokkaat, syyskuussa

Piinistelijät

Johkuli (39) PAS

Plussanneet (sydämet nähty ultrassa )

Mirkkuuusi LA 16.10.2013

Maaliin päässeet

Lutuliini, poika 1.6.2008
Bea, esikoinen tyttö 10/2008
Enkelitytön äiti, tyttö 23.1.2009
Watrossi, esikoinen poika 5.2.2009
Suzyanne, esikoinen, poika, 7.5.2009
Pihla, esikoinen tyttö 3/2009
Piri, toinen lapsi, tyttö 6.6.2009
Bardolino(30) eka, tyttö 3.11.2009
Kauniskuu (32) eka, tyttö 8.11.2009
Juuni (48) 2. lapsi tyttö 16.11.2009
Rudy, kaksostytöt 1/2010
Marru (35) esikoiskaksostytöt
Simmis (38) toinen lapsi, tyttö 1/2010
Vekara (45) eka yhteinen, peikkotyttö 2/2010
Pomppaduu (27) kakkonen, tyttö 2/2010
Nennuliini (35) eka lapsi, tyttö 3/2010
Vilhelmiina72 (37) ekat, terveet pojat 24.4.2010
Matilda (30) esikoinen, poika 7/2010
Minni007 (45) poika 12.7.2010
Discovery (40+) tyttö 9/2010
Aliisa08 (26) esikoistyttö 11.11.2010
Tuuttituulia (39), tyttö 26.11.2010
lokakuu (40+) esikoistyttö kuoli kohtuun rv 26+, Kultakutri syntyi 25.12.2010
sela 2. yhteinen, poika 3.1.2011 (1. kuollut hoitovirheeseen)
Lyyra (), 3. lahjasolulapsi haaveissa, tyttö 3/2011
Tyyne73(36) haaveissa eka, Pikku-Ukko 4.4.2011
Hathor (34), toka, pieni poika 21.4. kiireinen sektio rv.33+5
Alma (34) eka haaveissa, alkioadoptiosta poika 6/2011
Utopia(25), haaveissa eka, 18.7.2011 poitsu
amv (-76) eka, lahja-alkiohoito, tyttö 9/2011, rv 31+
Seinäkukkanen (45), eka toiveissa, 10/2011 tyttö
plastex (33) eka toiveissa, poika 1/2012
Cava (30+), esikoinen 2/2012
Katheriina, (27) 18.3.2012 poika
Elsama, 23.3.2012 tyttö
Nuppu68, eka toiveissa, 1.4.2012 tyttö
Olki, eka toiveissa, 10.4.2012 poika
Minni007 (48), kolmas, 31.5.2012 tyttö
Typyliini (30) toinen, 1.6.2012 poika
Annamari, 06/2012 tyttö
Aliisa (28), pikkukakkonen, 18.6.2012 poika
Haaveita, 26.6.2012 tyttö
SatuSofia (47), eka, 29.6.2012 tyttö
Utopia(27), toinen, 4.12.2012 tyttö, rv 31+6 1,7kg
Lumeton, 5.1.2013 tyttö
Tuuttituulia
SaimiRiikka (46), 17.4.2013 poika

Taustalle siirtyneet

Dream73 (36)
Minni 73 (36) 7 vuoden yrityksen jälkeen
Lotta77 (33) adoptiolasta odottamaan
OnniUnelma76 (34) adoptiolasta odottamaan
Hillevi (40+) 7 vuoden yrityksen jälkeen
Sharlin (36) 5 vuoden yrityksen jälkeen

Huomenta:wave:
Päivitin sinut Johkuli piinailemaan, voit käydä itse sinne lisäilemässä esim. testipäivän jne.... Helppoa: otat listasivun auki ja sieltä alhaalta lainaa ja sitten sieltä ylhäältä poista ekat tekstit hakasulkuihin asti ja voit muokkailla listaa ja sitten alhaalta myös hakasulut lopusta pois ja sitten lähetä. Siinä se.

Rauhallisia piinailupäiviä !

Huomaan, että monella alkaa olla se tilanne, että hoidot etenevät hiljalleen siirtovaiheeseen. Ihanaa! Toivottavasti kaikilla menisi hyvin ja plussia alkaisi tulemaan. Myös te, jotka odotatte pääsyä seuraavaan yritykseen, paremmalla onnella, toivon, että se kauan kaivattu plussa teillekin tulisi. Ja ennenkaikkea, että ne plussat vielä vahvistuisi ja toisivat lapsen. Rukoilen jokaisen puolesta, jotta hartain toive täyttyisi jokaisen kohdalla. Mikään ei ole mahdotonta ja lohduttavinta on ehkä se, että vaikkei omat toiveet kantaisikaan niin siitäkin huolimatta voi onnistua. Nämä asiat kun ei ole tahdonvoimasta kiinni kuin sen verran, että lähtee uuteen yritykseen. Sen puolesta puhuu sekin kuinka moni on plussannut kun on jo heittänyt toiveensa onnistumisesta, vaikka en toki väitä, että se olisi avain onnistumiseen, vaan nimenomaan lohtu ettei aina tarvitse jaksaa olla positiivinen. Olemme ihmisiä ja kaikki tunteet on sallittu, myös pettymys ja epätoivo.

Itsellä siirto on kaiketi 24.9. eli vielä jonkin aikaa menee, että pääsen aloittamaan valmistelun. Pari kysymystä olisi ja etenkin Tartossa käyneille.
Sain ohjeeksi ottaa Dipherelinen ja haluan varmistaa vielä täältä, että käsitinköhän nyt oikein, että se kaikki otetaan lihakseen kerralla ja onko vuorokauden ajalla mitään merkitystä? Seuraak siitä esim.huonovointisuutta minkä vuoksi kannattaa ottaa esim.illasta?
Estrofemia pitäisi sitten vuorostaan ottaa 1tabl x 3 from 7.9. Eli meinaako tuo, että se otetaan kolmasti päivässä? Onko jälleen kellonajoilla väliä? Ja kun ultran jälkeen ohjeistetaan määrästä tarkemmin niin syönkö valmistetta siihen asti tuolla annostuksella?
Myöhemmin varmistuu progesteroni-valmisteet määrä,mutta alustavasti lukee, että se olisi 4 tabl x 2. Eli laitetaanko niitä oikeasti 4 tablettia kohdunsuulle kerralla ja kahdesti päivässä? Onko aamuin ja illoin hyvä? Vaatiiko lepoa laiton jälkeen ja kuinka kauan tulisi vaakatasossa olla?

Kiitän hurjasti jos joku teistä viitsisi kertoa käsitinköhän oikein. Ja sitten mietityttää tuo hiiva. Olen hyvin herkkä sen saamaan ja lääkkeet jopa herkistää sille lisää niin mitäs sitten jos hiiva iskee?
Lueskelin, että sisäinen hiivalääke ei sovi valmisteiden kanssa ja saattaa heikentää niiden vaikutusta eikä voi ottaa emätinpuikkoina hiivalääkettä samaan aikaan kun laittaa tuota prog.

Onko kenelläkään ollut hiivatulehdusta hoitojen aikana ja miten se on sitten suositeltu hoitaa pois?
Maitohappobakteerit? Luontaiset keinot?
Vaikuttaako maitohappobakteeri kapselit esim.emättimen kautta muiden lääkkeiden tehoon?

Nämä nyt vaan tuli mieleen ja voiko tuollainen hiivatulehduskin jopa estää siirron? Ei kai?

Itselläni on myös Kilpparikokeet edessä, olen sairastanut vajaatoimintaa 15vuotta kun ensin oli liikatoiminta niin pahana, että se oli pakko jodittaa vajaatoiminnaksi (arvoni oli mittaamattomissa).

Iida-Karoliina itse suunnittelen myös tuota tulevaa reissua loman kannalta. Nyt alkaa varmistumaan, että taidamme sittenkin mennä hitaamman kaavan mukaan lautalla ja junalla ja olla 2-3 yötä hotellissa. Nauttia, kierrellä ja olla kiireettömiä.
Niin ja nimenomaan käydä kävelemässä. :)
Luin muiden kokemuksia ja tulin tulokseen, että siirtopäivänä en matkusta vaan vasta hyvin levättynä ja seuraavana päivänä.
Minulle saa suositella kivoja paikkoja Tartosta, kuten kauneushoitolat ja muut hyvinvointiin liittyvät paikat ja hoidot. Myös nähtävyydet joilla kannattaisi poiketa ja olisi ihan kävelyetäisyydellä.

Tulipa taas romaani. =)

• Tykkää
Reactions: Iida-Karoliina

InLove_ (35)
RouvaK33
Nat (39)" harkitsee "
Unelma(ko)??? (n.30-v)
Iida-Karoliina (40+) PAS

Hoito lähestyy

esemila
Toivokkaat, syyskuussa

Piinistelijät

Johkuli (39) PAS, testipäivä 30.8.2013

Mirkkuuusi LA 16.10.2013

Maaliin päässeet

Rudy, kaksostytöt 1/2010
Elsama, 23.3.2012 tyttö
Annamari, 06/2012 tyttö
Lumeton, 5.1.2013 tyttö
Tuuttituulia

Taustalle siirtyneet

Dream73 (36)
Sharlin (36) 5 vuoden yrityksen jälkeen[/QUOTE]

Enpäs voi pitää näppejäni erossa palstalta vaan halusin vielä tulla vinkkaamaan :attn:
kaikille luontaisista hoitovaihtoehdoista kiinnostuneille homeopaattisesta lääkeaineita nimeltä Pulsatilla. On ihan ykkönen jokaiselle naiselle. Tasaa hormoneja ja käynnistää sellaisten hormoneiden tuotantoa, mitkä ovat sammuneet. Vaikuttaa suotuisasti jopa kilpirauhaseen, sääteleehän kilppari montaa asiaa ja kaikkea mikä liittyy aineenvaihduntaan, stimuloi siis hypotalamusta tuo pulsatilla.
3 raepalloa päivässä alkuun ja kun tarve vähenee, riittää tuon otto ihan kerran pari viikossa ns.muistuttamaan kroppaa siitä miten kuuluisi toimia.
Saa homeopaattisista apteekeista ja hinta on varmaan 20€ luokkaa, sis. 200-300 raetta.
Alkuun saattaa tuntua munasarjoissa jopa kipuilua ja kohdun tienoilla nippailua, jopa pientä tiputtelua. Riippuen siitä kuinka hukassa on kroppa on, ainakaan ei ole haitaksi kellekään, ei edes raskauden aikana.

En aio väitellä homeopatian tehosta, itse olen saanut avun moneen moneen asiaan homeopatiasta ja jos se sitten on usko mikä parantaa, aivan sama. :)
Silti en ole koskaan ymmärtänyt miten pieni vauva tai eläimet voivat uskoa myös niin paljon, että saavat avun rakeista siis jos uskolla tehoa selitetään.
Rakeet imeskellään ns.puhtaaseen suuhun eli ennen eikä jälkeen rakeita saisi syödä tai juoda mitään puoleen tuntiin.

Toivottavasti tästä on tai oli jotain hyötyä edes jollekin. Itse taidan kipaista ostoksille kun olin päässyt unohtamaan koko Pulsatillan ( vahvuus kannattaa olla jotain C30, ei ainakaan isompi).

Toivokkaat: Diprehelinea en olevitse pistänyt vaaan Procrenin ( en tiedä onko sama vaikuttava-aine ) ja se on valmis annosruisku ja neula. Pistetään ihon alle, neula niin lyhyt ettei edes lihakseen yltäisi ja minut ohjeistettu pistämään vatsaan se.

Jos määrätty lääkkeetesim. 2 mg x 3 niin tarkoittaa tosiaan kolmesti päivässä, yöaikaan ei pillereitä tarvitse ottaa, joten voi jakaa tasaisesti valveillaoloaikaan.

Jos taas märätty esim. Lugea 2x2 niin tarkoitaa, 2 emätinkapselia kahdesti. Ei vaadi mitään lepoa senjälkeen, mutta kokemuksesta sanon, että valuttaahan ne ...ja ei se makuullalaitto ja makuu laiton jälkeen pahasta ole, jos vain mahdollista.

Tartossa on ihana kauppakeskusa nimeltään Lounakeskus, sinne kulkee bussit keskustasta. Löytyy kaikkea kivaa:) montatuntia saa kulumaan siellä. Keskukstassa myös pari ihan hyvää kauppakeskusta ja vanhassa kaupungissa putiikkeja. Kyllä siellä muutaman päivään saa kulumaan hyvinkin.
Itse vaan nykyisin käydään just Lounakeskus ja ollaan vain yksi yö ja kotiin, tehdään nytkin kax reissua omalla autolla. Ekalla kerralla oltiin melkein viikko siellä, mutta ei enää oikein voidakaan, kun on työtkin hoidettava, aina ei voi lomaa ottaa...

Oikein ihanaa siirtoon valmistumista :) kaikille !

Ei tosiaan mene niinkuin pitäis...

Piti tosiaan tehdä tänään lääkkeellinen tyhjennys kotona kun ei ole alkanut itsestään tyhjentyä.
Päätettiin sitten lähteä eilen käymään pienellä maakunta retkellä ja niinhän siinä sitten kävi että sain keskenmenon tällä matkalla...
Ei lääkkeitä mukana ainoastaan yösiteitä jotka nekään ei riittänyt mihinkään.
Aivan järkyttävät kivut, oletan että supistuksia viiden minuutin välein, verta ihan hirveät määrät. Istuin auton penkillä kertakäyttösadetakin päällä, haaraväli täynnä paperia... Pari tuntia tätä kesti ja varmaan ämpärillinen tavaraa tuli ulos.

Että sitä voi ihminen olla tyhmä. Ikinä en lähde kotikulmia kauemmas vaikka olo olis kuinka normaali.

Burma Minä yllätyin kanssa noista kivuista. Kuin pieni synnytys olisi ollut. Tavaraa tuli sitten paljon ulos. Kanssa super yösiteet ja muutama kerralla. vaan kaikki paikat vaan veressä ym riekaleessa..
Buranaa meni paljon.
Me ei ehditty lähteä onneksi kotoa vielä. ja siinähän menikin tovi kun päästiin lähtemään. Pojan vala oli intissä ja sinne vaan piti päästä..
Sitten isot verkkarit jalkaan ja muovia mukaan ja vaihto vaatteet. Ennen varuskuntaa viimeinen huoltikka keikka ja vaateiden vaihto.
Mutta onneksi varuskunnassakin on vessat. ja selvittiinhän tuosta. Sitten vuoto oli runsasta mutta väheni ja viikon kesti . nyt en vuoda enään ja olo on normaalisoitunut.. Paitsi henkinen puoli ei täysin, . Mutta parempaan päin kuitenkin, ja suunta eteenpäin alkaa olla. Ensi viikon torstaille varattu ultra, niin nähdään missä mennään limiksen kanssa. Mulla vaan sellainen tunne että on ihan noraali ollut jo ja alkanut sitten kasvaa kun kiero jo silloin menossa sinnä että pitäis ovuloida niinä päivinä.. Mietinkin että tuleeko luomu kierto. Oikeestaan mielenkiintoista nähdä onko molleja kasvamassa yhtään....

Ei oluut tosiaan kiva kokemus tämä. Kun ei tarvitsisi enääbn kokea tämmöistä.

Viimeksi muokattu:
Burma ja Iida-Karoliina Paljon voimia vielä ja paranemista kummallekin. Kuulostaa melkoiselta tuo vuoto ja uskomattomalta, että olette jaksaneet siitä huolimatta olla reissussa. On varmasti vaikeampaa toipua henkisen puolen osalta niin kauan kun fyysinen puoli muistuttaa tapahtuneesta. Toivottavasti siis sinullakin Burma tuo vuoto loppuisi kuitenkin mahdollisimman pian.

Kiitokset Paulanna vastauksestasi. Ihanaa kun täällä saa apua. Kuulosti niin isolta määrältä nuo, että en ollut aivan varma olenko käsittänyt oikein. :)
Pitää hankkia pikkuhousunsuojia varastoon.

Aloitin nyt soijamaidon juomisen, mutta greippimehua ei meidän lähikaupasta löytynyt, mutta pitää sitten isommalla kauppareissulla sitäkin ostaa.
Minkälaisia vitamiineja te muut olette syöneet? Itse kun ostin noita Ladyvitan raskaana oleville tai sitä suunnitteleville tehtyä. On melko kallis ja hirmuisen isot tabletit.

Pitää koluta tuo Lounakeskus. Jospa löytäisi jotain kivaa päällelaitettavaa päiväkotiin ja ehkäpä jotain pientä joulua ajatellen. Olen jouluihminen ja sormet jo syyhyää askarteluun. :)

Vielä kysyisin tuosta Puolassa olevasta klinikasta. Siellä on niitä monta, joten minkä nimisestä klinikasta siellä teillä on kokemusta? Itse laitoin postia klinikalle, mikä on Krakovassa ja sieltä ei vaivauduttu edes vastaamaan. Tosin voi olla ettei heillä ole mahdollisuutta hoitoon luovutetuilla alkioilla eivätkä siksi vastanneet.

Mukavaa sunnuntaita kaikille!

Toivokkaat Noissa Lugeissa niin kuin muissakin lääkeissä on eri vahvuuksia.
Minulle määrätty yleensä 400mg x2. eli laitan emättimeen 200mg vahvuisia kapseleita 2 kpl aamulla ja illalla. Minulle sanottu että tärkeää on tuo aamuin ja illoin näissä. Sain viimeeksi klinikalta kapseleita joissa vaikuttavaa ainetta oli vähemmän ja jouduin laittamaan tietenkin 3 kap aamuin ja illoin..
Tämmöinen tarkennus.
Minä kanssa nyt ostin noita Lady vital mamoja.. on tosin isoja ja kun 3 päivässä vielä oli se suositeltava riittävä annos..
Ja minä kun en jaks pohtia niin noita pakkaus selosteita niin mietin että onko siinä nyt tosiaan nyt kaikki vitamiinit ja niitä riittävä määrä kanssa. jos en nyt lisäksi ota kalkkia ja d vitamiinia. enkä omegaa ja Foolihappovalmistetta erikseen, joita olen aiemmin popsinut..?
Nyt haluisi että tämä puoli olisi reilassa ja ei mikään jää huomioitta..
Hassua kun ei tämmöisiä silloin luomuraskauksissa niin tarkkaan miettinyt, vaan pyrki syömään säännöllisesti ja terveellisesti ja se siinä..

Viimeksi muokattu:
Hei vaan kaikille,

Pahoittelut vielä Burmalle, kun en ole suru-uutisesi jälkeen käynyt kommentoimassa. Oli aika tyhjä olo hoidon peruunnuttua, ja sitä lisäsi vielä tyrmistyttävät uutiset täältä palstalta. Onneksi oli tekemistä, mutta kyllä huomasi, että liikutuin herkemmin kuin normaalisti, ja sitä koitti sitten vieraitten ihmisten seurassa peitellä. Aina ei ihan onnistunut.

Rajuilta kuulostavat nuo keskenmenovuodot. Oma vuotoni tuli viikon sisällä, oli hieman runsaampi kuin normaalisti, mutta monella on varmaan normaalit kuukautisvuodot kivuliaammat ja runsaammat.

Aloin tutkia sitä Burman Puolan klinikkaa, kun sinne pääsisi edullisesti lentäen Wizz Airilla Turusta. Tuo Burman mainitsema klinikka on siis Invicta, ja sen verran kurkkasin sivuja, että huomasin, että heillä on toimipisteet sekä Gdanskissa että Varsovassa. Kysymys kuuluukin kummassa paikassa olit Burma?

Nyt tuntuu siltä, että Tarto on ainakin toistaiseksi nähty, rahat ovat palautuneet tilille, eikä minulle jää ikävä Andreita. Näin äkkiä tuntuisi, että lentäen Gdanskiin olisi helpompaa kulkea, kuin Tartoon. Aion laittaa heille sähköpostia ja suunnitella seuraavaa hoitoa.

Minut on sipaistu kokonaan listan ulkopuolelle. Täällä ollaan kuitenkin vielä:wave:, emmekä miehen kanssa ole vielä luopuneet toivosta saada oma lapsi.

Lopuksi toivotan vielä rauhallisia piinailupäiviä Johkulille. Tulisipa plussa, ja toisi toivoa alkavaan syksyyn.

InLove_ (35)
RouvaK33
Nat (39)" harkitsee "
Unelma(ko)??? (n.30-v)
Iida-Karoliina (40+) PAS
Pikkukintsu

Hoito lähestyy

esemila
Toivokkaat, syyskuussa

Piinistelijät

Johkuli (39) PAS, testipäivä 30.8.2013

Mirkkuuusi LA 16.10.2013

Maaliin päässeet

Rudy, kaksostytöt 1/2010
Elsama, 23.3.2012 tyttö
Annamari, 06/2012 tyttö
Lumeton, 5.1.2013 tyttö
Tuuttituulia

Taustalle siirtyneet

Dream73 (36)
Sharlin (36) 5 vuoden yrityksen jälkeen

Lisäilin Pikkukintsu sinut listoille, en vain muista ikätoetoja jne...
Listan päivittäminen helppoa, eilen kirjoitin ohjeet sivustolle ja Johkuli olikin tietonsa päivittämyt. On aina mukava, jos tietoja päivittää kuka vaan, nikn pysyy ajantasalla:heart:

Mites Johkulin piinailut sujuu? Peukkuja täällä pidän :hug:
Burmalle voimia selviytymiseen ja kohti tulevaisuutta

Yhteistyössä