Luovutettu munasoluhoito, vol. 2

johkulille isot pahoittelut :(
Kai joillakin plussa on tullut näkyviin vasta myöhemmin, mutta itse en sellaisiin enää oikein usko :|

amv mua on aina kiinnostanut nuo alkioiden jakaantumiset tms. fragmentaatiot koska niissä meillä on omilla munasoluilla ongelmia ollut. Siltikin tuntuu, että kyllä tää aika arpapeliä on kaikkinensa!

paulanna toivottavasti siirto menee hyvin ja pääset hetkeksi edes onnellisesti piinailemaan ilman pelkoa :)

Toivokkaat meille on puolet siirretty 1 ja puolet 2. Joskus kyselin myös että jeesaako tuo toinen mahdollisesti kiinnittymisessä niin vastaus on ollut suunnilleen "saattaa auttaa", eli joo tai ei!
Kai se enemmän on siitä alkiosta kiinni kuinka hyviä ovat ja onko muuten kuinka otollinen hetki kiinnittyä.

Sufka me ollaan tuolla Fertinovassa hoidossa, tehty 2 IVF-hoitoa omilla soluilla ja nyt siis jonossa luovutettuun munasoluhoitoon. Se miten mä joskus valitsin klinikan, niin sijainnin, hinnan ja keskustelupalstojen mukaan kun googlailin. Kai se näissäkin menee niin että joku tykkää enemmän toisesta ja toinen toisesta, mutta vertailevaa tietoa mm. onnistumisista on vaikea saada kun toki kaikki puhuvat aina omansa puolesta eikä näitä vissiin olla julkisesti ulkopuolinen arvioinut.
 
Johkuli :hug: Menetkö verikokeeseen? Mulla luomuraskauksissa vasta tosi myöhään virtsatesti näytti plussat, siis tpsi myöhään(!) about kp 40-50, eli en mistään hinnasta jätä itse verikoetta väliin...
Toivotaan vielä, että plussaksi muuttuisi.
 
Täällä odotellaan menkkoja alkavaksi...toivon mukaan tulisivat ajoissa :). Maanantaina on eka ultra, jolloin ois menkkojen kuulemma hyvä olla kestänyt ainakin kolme päivää.

Mä jo mietin että mitä jos ne nyt ei alakaan...perjantaina pitäis viimeistään.
 
amv
Voi johkuli :hug: Toivottavasti sulle pärähtäisi vielä "yllätys"plussa!

Johkunen: Samaa mieltä olen, et arpapeliä tuntuu olevan :|Onko joku lukenut tai kuullut esim. lääkäriltä sellaisesta asiasta, että sellaiset, jotka sairastavat harvoin, raskautuisivat heikommin, koska elimistö hylkisi alkiota kuten tauteja? Parilta (myös hoidoissa käyneeltä) tutulta olen tuon jutun kuullut. Tiedä sitten, mistä ovat sen kuulleet.

paulanna: Kiitos, kun korjasit tietoni! Teillä on siis nyt luovuttaja kasvattelemassa munasatoa, vai? Toivottavasti munii hyvin ja hyvälaatuisia munia!

Muille :wave:


amv
 
seuraavaa siirtoa mietiskelee :) ajatuksena nyt vain tähän keskittyä ja ottaa töistä loma aika kun vanhuspuolella lähihoitajana olen niin pitää vähän tätä varten tarkoitettua lomaa mutta otetaan nyt tässä loput vanhat lääkkeet pois alta sitten vuoto ja siitä voisi katsoa.
 
Oon pitänyt negan jälkeen palstailusta lomaa ja nyt luin urakalla sivuja. Paljon on taas koeteltu. Tämä joukkio kaipaa nyt kyllä jo monta onnistumistarinaa. Varsin huono ajanjakso ollut. Aikoinaan plussia pärähteli tiheäänkin. Menetelmät ovat kuitenkin pysyneet samoina, eli kyllä se meidän tuulemme vielä kääntyy!!!

Johkulia jännään edelleen, koska kotitesteihin ei ole aikaisessa vaiheessa luottamista. Tsemppiä ja jaksuja viimeisiin piinapäiviin.

Tsemppiä Paulannalle, menkkoja Odottavalle!!! Koska Rouva K33 on menossa hoitoon? Eikös me viimeksikin piinailtu yhdessä? =)

Saimme eilen soiton kotimaisesta luovuttajasta! Viime hetkillä, sillä olimme jo maksamassa Tarton ensimmäistä summaa.... Siirto olisi suunnilleen kuukauden päästä,tässä odotellaan tarkempaa hoitosuunnitelmaa. Kolmas luovutushoito siis käynnissä. Haluamme mahdollisimman tarkasti samalla kaavalla kuin kakkoshoidon tuoresiirrossa, jossa ajoitus Yasmin-pillereillä, sitten Progynova, kortisoni ja Luget.

Rutistus kaikille ja voimia vaiheisiinne tasapuolisesti!!!
 
joo niin piinailtiin :D katsotaan on vielä yksi vanha lääkelaatta syön sen n 2 viikkoa pois ja sitten vuoto ja siitä näillä kovemmilla lääkkeillä ja sitte parisen viikkoa eli jos ei ihmeitä noin kuukaus eteenpäin :)

mäkin uskon kyllä pakko muuttua tuulen suunta ;) sempataan parhaamme mukaan :)
 
Viimeksi muokattu:
täällä tuli kp 1, eli montaa päivää ei menkat myöhästyneet, ehdin jo eilen soitella klinikalle että mitäs jos eivät alakaan ennen maanantaita. Nyt jäi sentään yksi huolenaihe pois :).

Nyt saa sitten jännätä, että onkohan kaikki sitten sisuksissa siinä kunnossa että hoidot voi muutoin jatkua...
 
Täällä taas tutulla kanavalla. Kaikille toivon täällä oikein paljon voimia ja onnistumista! Olen seurannut viestejä ja ihmettelen tätä samaa, kuin moni muukin, miten vuoden 2012 ja sitä edeltävät tiedot voivat olla täällä niin erilaiset?! Toivon sydämestäni, että tuo negakuoppa nousisi rynnäköllä plussaksi, onhan se jo tieteen teoriassa sinne pakosta menossa! :)

Minullakin alkamassa uusi yritys uudella luovuttajalla. Pääsemme tositoimiin vasta lokakuun alussa, tästä kierrosta pistos. Itsellä ollut henkisesti kyllä rankempaa tämä valmistelu. Voiko tämä-kään onnistua kun ei edellinen? Ihailen teitä tai meitä, sillä on tämä niin rankka tie. Ainainen suuri haave ja pettyminen, puolisonkin pettyminen, suuret kulut ym. Itsellä vei kyllä viimeinen todella rankka keskenmeno keväällä voimia. Lopulta kaavinta kun ei tehonnut lääkkeellinen keskeytys. Tavaraa tuli ja viikon sairaslomaa kun valtavasti supistuksia ym. Lopulta vietiin pyörätuolissa kiirreellisenä kaavintaan. Järkkyä! Se oli toinen keskenmenoni, onneksi tavallaan ollut myös kokemus toisenlaisesta keskenmenosta aiemmin, sillä en ehkä uskaltaisi lähteä tähän enää. Mutta täällä ollaan ja koitetaan vaan rauhallisin mielin jatkaa. Onnellinen luovuttajasta!

odottava73, millä aikataululla olet menossa mahd. siirtoon? Joko syyskuussa? Täällä ihan samaa jännitän kuin sinä! Minulla muuttui totaalisesti kuukautiset sen kaavinnan jälkeen...:( Nyt tulee vähän myöhässä ja kestää puolet vähemmän. On varmaan myös hormoonitoiminta hiipumassa, mutta muutos oli aika suuri kevääseen. Jännittää, voiko vain kahden päivän kk onnistua? Kummallista tässä se, että lääkäri väitti limakalvon olevan oikein hyvä. Epäilen kyllä itse...ei auta silti kuin luottaa. Saa nähdä nyt miten pistos ja lääkkeet puree.

Tsemppiä ja myötätuulta kaikille! Nyt paljon uskoa ja toivoa!!!!
 
Johkulille Vielä on toivonkipinä ja kumpa se kääntyisi plussalle! :hug:

Paulanna Paljon paljon tsemppiä ja onnistunutta tulevaa siirtoa sinulle vielä. Itse tulen perässä, siirto vissiin 24.9.

Odottava73 Hyvä kun vuoto ei antanut odotuttavat itseään ja pääsee aloittamaan. :) Samaa jännäilen minä, että kaikki olisi varmasti kunnossa. Viime ultrasta on vuoden verran aikaa kun piti jo aiemmin aloittaa hoidot, mutta sairastelu esti sen. Seuraavan kerran ultra sitten kun tarkastetaan limis.

plastex Kaikkea hyvää sinullekin tulevaan siirtoon ja onnittelut luovuttajasta. :)

Johkunen Niin se varmaan on, että eivät osaa sanoa ennusteesta. Oishan se silti kiva tietää, että mikä olisi parasta, mutta kai nämä on niitä asioita mitkä on muissa käsissä. Otan itse silti mieluusti kans vastaan 2 alkiota, ajatuksena jos edes toinen tarraisi kiinni ja mahdollinen kaksosraskauskin on tervetullut, vaikkakin kuulostaahan se epätodennäköiseltä. :)


Täällä alkaa stressi saamaan ihan mahdottomat mittasuhteet, jännittää niin kamalasti. Mitenköhän saisi itsensä rauhoittumaan?
Tarttoon maksu maksettu ja nyt vaan odotellaan ultraa. Kovin paukkasi sokerit Dipherelinen myötä taivaisiin ja olen joutunut nostamaan insuliineja. Mahtaakohan sitä olla muita vaihtoehtoja, jotka ei sokereita nostaisi. Pitää kysyä kun menen sinne. Nytkin toki lääkäri on siitä tietoinen, mutta ajattelin, että jos ei muita vaihtoehtoja ole.

Mitä kaikkea oiretta muille tulee jarrupiikistä jos tulee?
Mulle ei mitään fyysistä ole tullut niinkään vaan hormonit vaan heittää kärrynpyörää kaiketi, koska mieli on herkemmällä. Vai reagoinkohan vaan jännityksen myötä siten. En tiedä.

Jokaiselle minultakin tsemppiä omiin vaiheisiin! :)
 
Plastex ja tepsuttelija tervetuloa linjoille =)
Päivittelen vaikka viikonloppuna listaa ellei joku muu tee ennen sitä.

Hyvä, että Odottava73 vuoto alkoi ja stressiä ei sen osalta tarvii potea.

Vilkastahan täällä alkaa olemaan syksyn saapuessa, kohta piinaillaan oikeen urakalla.

).( reissu number 1 tehty eilen ja nyt on alkiot kasvamassa tiistaihin asti, jolloin hakureissulle tarkoitus mennä. Eilinen reissu tehtiin niin, että oltiin laivalla yötä ja eilen aamulla klo 07 sännättiin omalla autolla kohti Tarttoa ja siellä vähän kaupoilla käytiin ja syömässä ja mies kävi klinikalla oman osuutensa tekemässä. Sitten ajeltiin takas Tallinnaan ja illalla jo oltiin kotona. Matka-aika Tallinna-Tartto vähän reilu 2 h. Tiistaina tarkoitus mennä aamulautalla Tallinnaan ja sitten taas ajo Tarttoon ja ajetaan sitten vielä iltalautalle takas. Ei oikeen innosta jäädä yöksi vaan haluaa omaan sänkyyn kotiin. Ja ajot sujuu ihan hyvin, kun vuorotellen voidaan ajella. Voi olla, että tiistain reissun teen yksin, se vielä auki. Mutta sekin käy.
Nyt vaan lähettelen positiivista energiaa alkioille, että jakaantuvat ja hyviksi kehittyvät:) Tietoa niiden voinnista saan maanantaina ja toivon sydämestäni, että hengissä on mahdollisimman moni :heart:

Mites johkulin verikoe? Oletko jo käynyt vai milloin on ? Toivotaan, että se ois kuitenkin plussa...

Kaikille oikeen ihanaa viikonloppua ja onnea vaiheisiinsa :hug:
 
Viimeksi muokattu:
Syyskuun loppupuolelle kuulemma pitäisi mennä mahdollinen siirto.

Paulanna, mitä tuo teidän hoito siellä Tartossa maksaa? Mietin että jos tämä meidän hoito ei jostain syystä etene siirtoon asti, niin sitten ehkä koetetaan se viimeinen yritys Tartossa. Ainakaan puolen vuoden jonotukseen ei enää jaksa ryhtyä.

Mutta muutoin olen ajatellut, että varsinaiseen hoitorumbaan ei enää jaksa lähteä, jos siirron myötä ei plussaa tule.
 
Tämä hoito maksaa: 4550 (ET) + 380 (ICSI) + 880 (blastot) = 5810 e
Ja päälle 1 ultra suomessa ja tietty lääkkeet ja matkat sitten... Eli ei ihan halpaa lystiä, kuten ei missään :(
Meillä nyt siis luovuttaja vain meille, joskus ollut jaettu luovuttajikin, minkä kustannut puolet, paitsi nuo lisämaksut on samat kuin nytkin.
Ekaa kertaa me blastoilla yritetään.
 
Vielä kesäistä viikonlopun odotusta kaikille sitkeille vauvakuumeilijoille! En voi muuta kuin ihailla teidän tarmokkuutta ja sisukkuutta kaikkien vastoinkäymisten jälkeen, mitä täältä on saanut koko vuoden lukea. En ole itse liiemmin kirjoitellut, kun olen tuurikirjoittaja ja huono sitoutumaan palstakeskusteluihi. Eikä mulla mitään kirjoitettavaa ole ollutkaan. Aika kiitää töissä ja 3,5 v. tytön vauhdissa. Meillä on nyt ollut rauhallista aikaa, kun iso tyttö nukkuu yöt ja menee tyytyväisenä päivähoitoon. Alkunsa on saanut luovutetulla munasolulla ja heti ensimmäisestä tuoresiirrosta nappasi. Pakkaseen jäi 3 alkiota ja ajatus oli, että ei kait meille enää vauvoja tule ja miehellä on jo 2 isoa (toinen jo aikuinen ja toinen kohta) ennestään. Ei tosiaan olla enää nuoria, kauniita ja innokkaita, mutta ainakin mulle tuntuu vanhemmuus keski-iällä sopivan. Hemot on jo venytetty monissa liemissä ja omat tarpeet ja menot eivät enää kiinnosta.

Mua ahdisti koko viime talven pakastetut alkiot, mitä niille tekee ja pitäisikö yrittää siirtoa vai vaan antaa ne tuhottaviksi. Mies vähän meinasi, että ei niitä kait enää kannata siirrellä, kun ei niistä vauvoista enää niin väliä. En kuitenkaan antanut vielä laittaa roskikseen ja taas maksoin vuoden säilytystä. Keväällä oli kova mielenmyrsky, kun olin välillä soittamassa klinikalle ja taas sitten pistin puhelimen pois. Sitten sairasteltiin koko kevät kaikki päikkytaudit ja olin sata varma, että klinikalle ei enää soitella. Kesä pisti mun pään sekaisin ja kun lomalla sai levätä ja nauttia auringosta, kiertopäiväna 1 vaan otin luurin ja soitin klinikalle. Ihmettelivät mikä kiire nyt olisi tulla siirtoon, mutta heille kävi hyvin, että ensin omalle gynelle ultraan ja jos kaikki ok, ovista tikuttamaan ja sitten vaan siirtoon. Kaikki meni sitten kuin oppikirjassa, limis oli kp 10 hyvä, ei kystiä, 2 follia muniksissa ja ovis tuli kp 12. Soitin klinikalle ja kun sitten siirtopäivä osui juuri mun vapaapäivälle, joka oli vielä oikein kaunis ja aurinkoinen, kävin alkion hakemassa. Siirto oli helppo ja sulatetuista 2:sta topista kummatkin olivat jakautuneet moruloiksi. Halusin vain 1 alkion ja sinne meni köllimään hyvään luomulimikseen. Toinen joutui takaisin pakkaseen. Sitten vaan lugeja ja testiä odottamaan. Niin siinä sitten kävi, että selvä plussa tuli kotitestiin. Verikokeisiin en mene. Olo on lievästi sekava, kun eihän meille näin pitänyt käydä! Alkiot piti siirtää ja tätä palstaa lukeneena olin aivan sata varma, että tämä vanhus saa rauhassa siirrellä alkiot, jos sulavat eikä tarvitse miestä hermostuttaa. Saas nähdä mitä mies tuumaa, kun kohta se pommi on kerrottava. Kaiken lisäksi vielä imetän meidän isoa 3,5 v. neitiä, kun sen haluaa tissiä vielä ennen unille menoa imeä. Vähäistä se imeminen, mutta kuitenkin. Tästä en edes kehdannut klinikalla kertoa. No, nyt vasta tuli plussa, mutta kuitenkin. Tästä se pitkä ja mutkainen matka vasta alkaa, mikä on vielä vaaroja täynnä.

Kuitenkin kirjoitin ihan siksi, vaikka saatta teitä ärsyttääkin, että kaikki näissä jutuissa on mahdollista. Mulla vaan joku kohtalo sai kaikki palikat paikoilleen. Tosin alkio oli tosi hyvä, sitä kehuivat kovasti. Kait se sitten alkiosta on kiinni, koska mitään muuta lääkistystä ei ollut kuin luget ja vielä vähäistä tissitystä raskautta ehkäisemään. Limakalvo oli lekurin mielestä kyllä tosi kaunis. Kuulemma lekurin mielestä luomukierto on paras, jos onnistuu.

Tässä vaihteeksi toista tarinaa, joten tuurista ja alkiosta on kiinni!

Tsemppiä ja voimia vaiheisiinne!
 
Odottava kiva kuulla että sulla hoito etenee suunnitellusti!
Oletko saanut luovuttajasta jo jotain tietoa? Kiinnostaa siis mitä he siellä klinikalla kertovat.

paulanna kiitos myös kun kerroit noista hinnoista, olinkin ajatellut mitähän ne tuolla "rapakon takana" maksavat. Toivotaan että saisitte useamman hyvän blaston tällä kerralla! Me halutaan myös blasto-viljely kun 2 viimeistä omaakin hoitoa viljelty sen 5 päivää.

Toivokkaat mitä jarrua pistät? Mulla orgalutran (vai mikä se oli) ei auheuttanut mitään ylimääräisiä oireita kun taas procren jota pistelin 3kk putkeen, niin toivat kyllä aivan mahtavat hikipuuskat ihan milloin sattui. Yöllä heräsin lakanat märkänä, töissä (päätetyö) saattoi hiki tulla yks kaks ja siinä vaiheessa vaatteet väheni nopeasti kun sääriäkin hikoilutti!
Mä olen myös halunnut sen 2 siirtoon ja samaa mieltä ollut, että vaikka kaksoisraskaudessa on riskinsä niin silti olisi sekin tervetullut! Toivottavasti saat sokerit tasattua ja stressin haltuun, helpommin sanottu kuin tehty!!

amv aika mielenkiintoinen tuo, että jos sairastaa vähemmän niin saattaa hylkiä alkiota! Täytyy koittaa etsiä josko löytyisi jotain tietoa ja täytyy varmaan alkaa sitä nuhaa hommaamaan useammin ;)

nalletyttö onnea kovasti! Sulla meni hoidot sitten niin, miten varmaan jokainen haluaisi oman hoitonsa menevän!

Kiva kuulla että useammalla olisi kuukauden päästä piinaus päällä! Nyt saisi ne puuttuvat prosentit tälle vuodelle täyttyä :)
 
sen verran sain tietoa että on minua 3 cm lyhyempi, hiusten ja silmien väri on sama.

Mielenkiintoinen on tuo Amv:n kertoma. Itsekin olen tositosi harvoin kipeänä. Flunssissa tmv en juuri koskaan vaikka lähipiiri ois miten kipeänä. Voikohan tuohon sitten vaikuttaa mitenkään, ettei hylkisi :)?
 
Sairastelusta ja alkion kiinnittymisestä en ole mistään tietoa onkinut, mutta ainakin viime huhtikuu meni meidän perheessä melkein kokonaan ensin järkyssä räkätaudissa ja sitten oksennellessa ja ripuloidessa, joten sairasteltua on tullut ihan urakalla. Nuorempana sairastin colitis ulcerosaa eli haavaista paksunsuolentulehdusta niin akuutisti, että koko paksusuoli piti poistaa ja olin vähän aikaa avannepotilaana. Myöhemmin avanne poistettiin. Tämä varmaan heikensi omia muniksia niin paljon, että luomusti ja omilla soluilla raskautuminen edes hoidoilla ei enää onnistunut, vaikka niitä alle 40-vuotiaana yritettiin. Sitten luovutetuilla munasoluilla on ollut ihan satumaisen hyvä tuuri. Jopa niin hyvä, että ihan ajattelee, että onko se haikara mennyt ihan sekaisin päästään ja osoitteistaan, kun meidän katolle edes alkaa nokkaansa kääntämään. Varmistin kotitesteillä, kun tein kaksi testiä ja kaksi päivää väliä, että kemiallinen ei ollut. Tänään viimeiset luget ja sitten varhaisultraa odottamaan. Klinalla sanoivat, että sitten vuotaa pois, kun ei enää ole lugeja vuotoa estämässä, jos alkio lopettaa jakautumisen. Miehelle en ole vielä kertonut, kun lähti vanhoja koulukavereitaa tapaamaan ja iltaa istumaan, mutta tässä viikonloppuna kyllä kerrotaan. Varmaan vähän pyörittelee päätään ja voivottelee, mutta jos näin satumainen tuuri voi käydä, niin antaa käydä ja sitten vasta vkolla 7 tietää mitä masussa asustaa, jos mitään. Vähän kyllä etukäteen vihjailin ennen aikeitani mennä klinikalle, että nyt voisi olla hyvä hetki mennä alkio sulattelemaan, mutta ei kait ajatellut, että mä ihan tosissaan. Silloin oviksen aikaan vielä pupuiltiinkin ja lekurin mukaan kaksi follia oli muniksissa, joten mistä sen tietää, vaikka omillakin voisi onnistua. Mitään ehkäisyä ei olla käytetty vuosikausiin, joten kyllä sen täytty siirretty alkio olla, mikä kiinnittyi. Mulla ainakin rakkautta riittää vauvalle ja syliä löytyy!!! Kyllä noi pienet ihmiset niin ihania on, vaikka osaavat sen toisenkin puolen ihan liian hyvin!!!

Ja ennenkaikkea, älkää murehtiko lääkkeitä ja syömisiä ja juomisianne siirron jälkeen. Ei niillä ole merkitystä, ellei ole jotain erityistarvetta tai sairautta. Alkio vaan kiinnittyy, jos kiinnittyy. Lekuri sanoi mulle, että ihan lottoarvontaa se on. Meidän klinikalla ei edes puhuttu mistään kortisoneista, alkioliimoista tai gonapeptyl-piikeistä. Luomulimis ja kohtu ovat lekurin mukaan parhaat, jos vaan ovuloi ja limis kasvaa eikä kohdussa tai muussa terveydessä ole ongelmia. Mulla se piti hyvin kutinsa. Nyt unille ja foolihappopilleri naamaan!

Kauniita unia ja voimahalauksia kaikille!!! ja tietysti onnenpotkuja ja kovia sellaisia!

t. sekopäinen Nalletyttö
 
Ajattelin päivitellä tossa joku hetki tuota listaa ja muokata...
Saakos Nalletyttö sinut lisäillä listalle ? Mitä tietoja haluat antaa ? Mahtavaa lukea, että voi tää onnistuakin :heart: Onnea plussasta !
Muita listalle ?

Nyt aikapula ja kaikille tasapuolisesti Hyvää viikonloppua !
 
täällä nyt pp15, eilen testasin ja huomenna vielä sitten mutta kai se alkaa olla tässä, että pian voin päivitellä listan ja pistään itseni hoitoa odottaviin, seuraava passia kohti. 2 siellä on odottamassa, saa nähdä miten sitten taas käy.
 
Johkuli Tulin katsomaan mitä sinulle kuuluu. Olen todella pahoillani, että plussaa ei ole vielä tullut. Silti niin toivoisin sen vielä kääntyvän toisin. :hug:

Johkunen Pistin Dipherelinen (triptoreliini) ja ei ole kai vissiin ollut vielä muilla kys.lääke? On ollut muuten tuota hikoiluakin nyt tai sellaista aaltoilevaa lähinnä. Inhaa. Noo, mitäpä sitä ei tekisi, että pienen käärön saisi. :heart: Nuo sokerit olen nyt saanut pikkuisen paremmiksi tai ei nouse enään niin kuin piston jälkeen oli koko ajan vaan korkealla. Lisäsin hiukan perusinsuliinia ja se auttoi, mutta silti saa olla melkoisen tarkkana.
Korkeat sokeritkin kiristää pinnaa ja sen myötä olo vähän helpotti, mutta toivon, että stressi vieläkin enemmän laskisi. Ihan jo tärppäämisenkin kannalta. Sitä on niin paljon lukenut kuinka hoidoissa olevilla on kovat paineet ja he joilla voi raskaus vaan luonnostaan alkaa niin on usein alkanut kun ovat luopuneet hoidoista. Sitä en sitten tiedä onko se niin, että tuollaiset tarinat vaan ennemmin kerrotaan julkisesti kuin se ettei ole lasta vaan saanut vai meneekö se niin, että stressaamisella voi haitata raskautumista? Onkohan kukaan koskaan moista tutkinut. Olen niin herkkä, että etukäteen hieman pelkäsinkin reagoivani vahvasti ja varsinkin ensimmäiseen hoitokertaan ja olen aina reagoinut hormoneihin (ehkäisy, clomit ja keltarauhashormoit) vahvasti. Mut, mut. Koitampas tyhjätä pääni moisista mietteistä kun eipä tämä pähkäilykään mitään auta. :D

Tuo flunssa-asia onkin mulle sitten ilouutinen!!! Jes! Jotain positiivista voin siis repiä tästä flunssakierteestä mikä meidän perheessä alkoi koulujen alkaessa. :D
Taidan nyt olla viimeinen uhri perheessämme sillä aamulla heräsin kuumeessa. Jospas nyt mahdollisuudet nousivat niin ilolla olen duhadedänä. :whistle:

Odottava73 Saitkin jo Paulannalta vastauksen, mutta halusin vielä kertoa mitä tuo hinta on luovutetuilla alkioilla. Eli meillä on hoito 1650€ plus lääkkeet, ultra ja matkat. En tiedä tuliko tieto tarpeen, mutta varmuuden vuoksi kertoilen.

Nalletyttö Hurjasti onnea sinulle nopeasta plussaamisestasi! On se hienoa lukea huikeita onnistumisiakin. En usko, että se ketään ärsyttää, päinvastoin antaa toivoa ja uskoa. :flower:
Onnistumisesta yleensä ajattelen, että vaikka tuurillakin on osuutensa asiaan niin paljon riippuu myös siitä, että mistä kenenkin parin lapsettomuus johtuu eli onko hoitomuoto juuri täsmä ja ongelmat jo ratkottu. Kun kaikki palaset on kohdallaan niin loput on tuurista kiinni. Kiitokset positiivisesta viestistäsi ja kaikkea hyvää odotukseesi. Tule ihmeessä kertoilemaan kuulumisia kun kerkinet. :)


Täällä odotellaan menkkoja alkavaksi huomenna tai ma. Aina ovat olleet säännölliset ja toivottavasti ovat sitä nytkin.
Nyt elokuvaa katselemaan, mutta vielä haluan toivottaa Paulannalle oikein mallikelpoisia alkioita. :)
 
Odottelee hoitoa/luovuttajaa/pitää taukoa (ikä suluissa)

amv: toinen, 4. yritys lahja-alkioilla loppuvuodesta
RouvaK33
johkunen (34) 2.endo-leikkaus+lahjamunasoluhoito
Burma PAS tulossa jossain vaiheessa
Iida-Karoliina (40+) PAS
Tyyne73, lokakuussa
Sufka
Plastex
Tepsuttelija
Pikkukintsu

Hoito lähestyy

Odottava73, ensimmäinen, syyskuussa
esemila
Toivokkaat, syyskuussa
Johkuli, 2.PAS, 2. Luovuttaja, syyskuussa

Piinistelijät

Paulanna (40+), testipäivä 16.9


Plussanneet (sydämet nähty ultrassa )[/B

Mirkkuuusi LA 16.10.2013
Nalletyttö

Maaliin päässeet

Lutuliini, poika 1.6.2008
Bea, esikoinen tyttö 10/2008
Enkelitytön äiti, tyttö 23.1.2009
Watrossi, esikoinen poika 5.2.2009
Suzyanne, esikoinen, poika, 7.5.2009
Pihla, esikoinen tyttö 3/2009
Piri, toinen lapsi, tyttö 6.6.2009
Bardolino(30) eka, tyttö 3.11.2009
Kauniskuu (32) eka, tyttö 8.11.2009
Juuni (48) 2. lapsi tyttö 16.11.2009
Rudy, kaksostytöt 1/2010
Marru (35) esikoiskaksostytöt
Simmis (38) toinen lapsi, tyttö 1/2010
Vekara (45) eka yhteinen, peikkotyttö 2/2010
Pomppaduu (27) kakkonen, tyttö 2/2010
Nennuliini (35) eka lapsi, tyttö 3/2010
Vilhelmiina72 (37) ekat, terveet pojat 24.4.2010
Matilda (30) esikoinen, poika 7/2010
Minni007 (45) poika 12.7.2010
Discovery (40+) tyttö 9/2010
Aliisa08 (26) esikoistyttö 11.11.2010
Tuuttituulia (39), tyttö 26.11.2010
lokakuu (40+) esikoistyttö kuoli kohtuun rv 26+, Kultakutri syntyi 25.12.2010
sela 2. yhteinen, poika 3.1.2011 (1. kuollut hoitovirheeseen)
Lyyra (), 3. lahjasolulapsi haaveissa, tyttö 3/2011
Tyyne73(36) haaveissa eka, Pikku-Ukko 4.4.2011
Hathor (34), toka, pieni poika 21.4. kiireinen sektio rv.33+5
Alma (34) eka haaveissa, alkioadoptiosta poika 6/2011
Utopia(25), haaveissa eka, 18.7.2011 poitsu
amv (-76) eka, lahja-alkiohoito, tyttö 9/2011, rv 31+
Seinäkukkanen (45), eka toiveissa, 10/2011 tyttö
plastex (33) eka toiveissa, poika 1/2012
Cava (30+), esikoinen 2/2012
Katheriina, (27) 18.3.2012 poika
Elsama, 23.3.2012 tyttö
Nuppu68, eka toiveissa, 1.4.2012 tyttö
Olki, eka toiveissa, 10.4.2012 poika
Minni007 (48), kolmas, 31.5.2012 tyttö
Typyliini (30) toinen, 1.6.2012 poika
Annamari, 06/2012 tyttö
Aliisa (28), pikkukakkonen, 18.6.2012 poika
Haaveita, 26.6.2012 tyttö
SatuSofia (47), eka, 29.6.2012 tyttö
Minni007 (48), kolmas, 31.5.2012 tyttö
Utopia(27), toinen, 4.12.2012 tyttö, rv 31+6 1,7kg
Lumeton, 5.1.2013 tyttö
Tuuttituulia
SaimiRiikka (46), 17.4.2013 poika

Taustalle siirtyneet

Dream73 (36)
Minni 73 (36) 7 vuoden yrityksen jälkeen
Lotta77 (33) adoptiolasta odottamaan
OnniUnelma76 (34) adoptiolasta odottamaan
Hillevi (40+) 7 vuoden yrityksen jälkeen
Sharlin (36) 5 vuoden yrityksen jälkeen
 
Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä