Luovutettu munasoluhoito, vol. 2

Odottelee hoitoa/luovuttajaa/pitää taukoa (ikä suluissa)

amv: toinen, 4. yritys lahja-alkioilla loppuvuodesta
RouvaK33
johkunen (34) 2.endo-leikkaus+lahjamunasoluhoito
Burma PAS tulossa jossain vaiheessa
Iida-Karoliina (40+) PAS, Lokakuussa
Tyyne73, lokakuussa
Sufka
Plastex
Tepsuttelija
Pikkukintsu

Hoito lähestyy

Odottava73, ensimmäinen, syyskuussa
esemila
Toivokkaat, syyskuussa
Johkuli, 2.PAS, 2. Luovuttaja, syyskuussa

Piinistelijät

Paulanna (40+), testipäivä 16.9


Plussanneet (sydämet nähty ultrassa )[/B

Mirkkuuusi LA 16.10.2013
Nalletyttö

Maaliin päässeet

Lutuliini, poika 1.6.2008
Bea, esikoinen tyttö 10/2008
Enkelitytön äiti, tyttö 23.1.2009
Watrossi, esikoinen poika 5.2.2009
Suzyanne, esikoinen, poika, 7.5.2009
Pihla, esikoinen tyttö 3/2009
Piri, toinen lapsi, tyttö 6.6.2009
Bardolino(30) eka, tyttö 3.11.2009
Kauniskuu (32) eka, tyttö 8.11.2009
Juuni (48) 2. lapsi tyttö 16.11.2009
Rudy, kaksostytöt 1/2010
Marru (35) esikoiskaksostytöt
Simmis (38) toinen lapsi, tyttö 1/2010
Vekara (45) eka yhteinen, peikkotyttö 2/2010
Pomppaduu (27) kakkonen, tyttö 2/2010
Nennuliini (35) eka lapsi, tyttö 3/2010
Vilhelmiina72 (37) ekat, terveet pojat 24.4.2010
Matilda (30) esikoinen, poika 7/2010
Minni007 (45) poika 12.7.2010
Discovery (40+) tyttö 9/2010
Aliisa08 (26) esikoistyttö 11.11.2010
Tuuttituulia (39), tyttö 26.11.2010
lokakuu (40+) esikoistyttö kuoli kohtuun rv 26+, Kultakutri syntyi 25.12.2010
sela 2. yhteinen, poika 3.1.2011 (1. kuollut hoitovirheeseen)
Lyyra (), 3. lahjasolulapsi haaveissa, tyttö 3/2011
Tyyne73(36) haaveissa eka, Pikku-Ukko 4.4.2011
Hathor (34), toka, pieni poika 21.4. kiireinen sektio rv.33+5
Alma (34) eka haaveissa, alkioadoptiosta poika 6/2011
Utopia(25), haaveissa eka, 18.7.2011 poitsu
amv (-76) eka, lahja-alkiohoito, tyttö 9/2011, rv 31+
Seinäkukkanen (45), eka toiveissa, 10/2011 tyttö
plastex (33) eka toiveissa, poika 1/2012
Cava (30+), esikoinen 2/2012
Katheriina, (27) 18.3.2012 poika
Elsama, 23.3.2012 tyttö
Nuppu68, eka toiveissa, 1.4.2012 tyttö
Olki, eka toiveissa, 10.4.2012 poika
Minni007 (48), kolmas, 31.5.2012 tyttö
Typyliini (30) toinen, 1.6.2012 poika
Annamari, 06/2012 tyttö
Aliisa (28), pikkukakkonen, 18.6.2012 poika
Haaveita, 26.6.2012 tyttö
SatuSofia (47), eka, 29.6.2012 tyttö
Minni007 (48), kolmas, 31.5.2012 tyttö
Utopia(27), toinen, 4.12.2012 tyttö, rv 31+6 1,7kg
Lumeton, 5.1.2013 tyttö
Tuuttituulia
SaimiRiikka (46), 17.4.2013 poika

Taustalle siirtyneet

Dream73 (36)
Minni 73 (36) 7 vuoden yrityksen jälkeen
Lotta77 (33) adoptiolasta odottamaan
OnniUnelma76 (34) adoptiolasta odottamaan
Hillevi (40+) 7 vuoden yrityksen jälkeen
Sharlin (36) 5 vuoden yrityksen jälkeen
 
Kiitos kaikille onnitteluista!

Paulannalle hurjat plussatuuulet ja nyt vaan nautiskelet piinailusta! Samoin kaikille hoitoa odottaville ja suunnitteleville ihania aurinkoisia syyspäiviä rennolla ja positiivisella mielellä!!! Yrittämättä ei ainakaan voi onnistua, joten parhaanne teette. Mitään oireita ei ole ollut eikä kyllä vuotojakaan, vaikka viikko sitten luget lopetin. Ajattelin parin viikon päästä käydä ultrassa, joten sittenhän sen vasta tietää missä mennään. Aika menee niin vauhdilla, etten oikein ehdi koko asiaa ajattelemaan. Jos ultrasta jotain löytyy, sitten saa laittaa plussalistalle, mutta ehkä toistaiseksi parempi olla vielä taustoilla. Näissä jutuissa kaikki on niin epävarmaa. Ikää kertynyt jo 45, joten saas nähdä kuis eukon käy... Onnea kaikille vaiheisiinne!!! Hyvää viikonloppua!
 
amv
paulanna: Voi kuinka hienoa, että saitte noin hyvän alkion siirtoon! Parasta olis, että nyt saatais nalletytön lisäksi tänne joltain pitkäänkin yrittäneeltä kunnon plussa! Mielenkiinnosta kysyn, että montako alkiota saitte pakkaseen?

pikkukintsu: Oletteko päättäneet, jatkatteko Elitessä vai siirryttekö Gdanskiin? Mä viestittelin Gdanskin klinikan kanssa, ja sain aina vastauksen vuorokauden sisällä, mutta viimesimpää viestiin (lähetin viime viikon to) en ole saanut vastausta. Lienenkö ollut sitten ei-toivottu asiaskas, kun kyselin, kuka tekee siirron, jos ei lääkäri, ja voisiko ohjeet yms. saada myös englanniksi jne. Kyselin siis asioista, joista Burma varoitteli/kertoi. Nyt mietin, et kyselenkö vielä vastausta meiliini vai jatketaanko me vielä Elitessä. Sain kuitenkin Elitellä alkuvuodesta tehdystä siirrosta plussan, joten jonkinlainen usko mulla edelleen on klinikkaan, vaikka epäilenkin välillä, että laitetaanko siellä oikeastikin alkio/t kohtuun... Mua kiinnostaisi kokeilla seuraavan kerran luonnoliseen kiertoon, jos Eliteen menemme.

nalletyttö: Onnea ja hienoa, että joskus voi käydä noinkin! Täytyy kyllä myöntää, että olen hieman kateellinen sinulle... Toivottavasti ultra kertoo kaiken olevan hyvin!

Onnea matkaan teille, jotka olette piakkoin menossa siirtoon!



Hyvää ja aurinkoista viikonloppua!

amv
 
  • Tykkää
Reactions: johkuli
Meillä ei pakkaseen mitään :( Munasoluja saatiin 12 kpl, joista 7 hedelmöittyi ja päivänä 4 oli jäljellä 3 ( eli päivänä kolme olisi pakkaseen tullut jotain... ), siirtopäivänä viisi oli yksi blasto jäljellä, joka siis top. Eli kato oli kaamea. No turhaanhan pakkaseen olisi aiemmin menneet, ei olsi kuitenkaan selvinneet.

Tässäpä sitä sitten elellään päiviä eteenpäin ja katsotaan milloin testipuikot alkaa heilumaan.

Töitä en ole juuri tehnyt nyt piinapäivinä, valinnanvapauden mahdollisuus tällä hetkellä :)

Ihanaa viikonloppua kaikille
T. Paulanna pp 3
 
Viimeksi muokattu:
Paulanna ihanaa, että saitte hyvän alkoin mukaanne. Harmi, että ei mitään pakkaseen, mutta toisaalta, eipä toisaan tule turhia siirtoja.

I-K
ihanaa, että sinulla uusi hoito alkaa, toivottavasti kaikki menee hyvin nyt. Loma siirron jälkeen ei ainakaa tee pahaa.

Amv aika erikoista, että eivät vastanneet sieltä, kun kysyt jotain erilaista.

Onko kukaan käynnyt siellä Pietarin avalla? Mietin sitä, kun heillä lukee, että kaksi hyvää blastoa siirretään, että olisiko se kuitenkin hyvä vaihtoehto.

Myös yhdellä Ateenan klinikalla (nimeä en juuri saa päähäni) oli sivuillaan mielenkiintoinen hoitovaihtoehto tarjolla. Voisi saada "peruutus" hoidon eli valmistelevat varuulta kaksi luovuttajaa ja jos toista ei tarvita. Voisi päästä tuoresiirtoon omaan kiertoon. Luin tästä klinikasta Fertility frendeistä, mutta oli aika erikoisiakin kokeita sieltä teetetty ennen hoitoa. Osa kovasti kehui klinikkaa, mutta negatiivistakin oli osalla kerrottavana. Vähän tuo houkuttaisi, mutta en ole ollut sinne itse yhteydessä, kun jotenkin matkustaminen Ateenaan tuntuu hankalalle, mutta toisaalta olisi kiinnostava hoitovaihtoehto.
 
Viimeksi muokattu:
Oivikki, ilmeisesti tarkoitat Serum-klinikkaa? Mä olin siellä viime marraskuussa ja jos kohtu olisi ollut kunnossa, niin olisin saanut tuollaisen "peruutushoidon".

Yleensä siellä on käytössä kortisoni ja klexane ihan normihoitoon kuuluvana. Niillä kuitenkin pystytään lähes kaikki tavalliset immunologiset ongelmat hoitamaan.
 
NorthenSoul juuri tuota klinikkaa tarkoitin. Osaatko sanoa, oliko siellä paljon niitä tesetjä tehtävän ennenkuin ottaisivat hoitoon? Kun lueskenlin tuolta ff palstalta, että jotain kuukautisveri testejäkin olivat tehneet. En ole ikinä ennen sellaisista kuullut.
 
Oivikki keväällä joku tällä palstalla kertoi Pietarin Avalla käyneensä (kelaa sivuja taaksepäin löydät juttua). Itse olin sinne s-postitse yhteydessä myös joskus loppuvuodesta, heti tuli vastauksia ja vaikutti ihan hyvältä.
Kyllähän tämä tosiaan niin monen asian summa, että raskautuisi, ei auta parhaat alkiot, jos ei kroppa ole kunnossa jne. Miten ihmeessä olen luomusti raskautunut joskus mietin . Ajatella miten monta munasolua tarvitaan yhteen raskautumiseen :heart: Ja siltikin kaikki on jonkun muun kuin oman itsensä käsissä, ei voi pakottaa itseään raskaaksi.
Tulipa taas aamuvuodatusta hyvin nukutun yön jälkeen.
Mielenkiintoiselta kuullostaa tuo Serum-klinikan touhu :whistle:

Ihanaa viikonloppua kaikille :cool: Kerätkäämme autringonsäteitä vielä talven varalle

paulanna pp4
 
Viimeksi muokattu:
Oivikki, mulla on täällä Suomessa testattu klamydia varmaan parikymmentä kertaa ja aina on ollut testi nega, myös kaikkien muiden tautien suhteen. Siellä kuukautisverestä testataan tuo klamydia ja kuinka ollakaan, mulla testi olikin positivinen muutama vuosi sitten. Sain antibioottikuurin. Nyt kun olin siellä uudestaan marraskuussa, mulle tehtiin kohduntähystys ja vähän "suurennettiin" kohtua. Sain siitä DVD:n ja siinä näkyi, että muuten kudos kohdussa oli sellaista harmaanruskeaa, mutta verenpunainen oli sitä klamydiaa. Siis se oli tullut uudestaan ja sain uuden antibioottikuurin. Jos on tuo klamydia hoitamatta, niin raskautuminen on todella vaikeaa.

Muuten siellä pätee nämä yleiset säännöt, ihan tavalliset testit vaaditaan. Ja nehän saa vaikka luovuttamalla verta. Ja pyytämällä jälkeenpäin tulokset.

Pennyä monet pitävät ihmeiden tekijänä, mitä tulee ongelmien selvittämiseen.
 
Iida-Karoliina On se totta, että se luonnolliseen kiertoon siirto vaatisi melkoista omistautumista asialle ja sen aiheuttama stressi ei takuulla ole hyväksi kun sitä on jo tässä ensimmäisessä yrityksessä ollut tarpeeksi niin uskon kyllä ettei voimia löytyisi enään moiseen muutamankaan yrityksen jälkeen. Enpä tullut itse heti ajatelleeksi, että se vaatii tarkan seurannan muutenkin kuin ovista kotona seuraamalla. Ja voisihan se rahankin hukka harmittaa jos siirto ei menisikään sitten oikeaan hetkeen kaikesta seurannasta huolimatta. Pötkikäämme siis eteenpäin perinteisellä tavalla ja toivotaan parasta. :)


Nalletyttö Hyvin se menee, usko pois. Kun ei ole vuotoja ja plussa taskussa niin minusta tilanne kuulostaa oikein hyvältä ja paljon jaksuja ultran odotteluun. Minä pidän peukkuja, että pikkuinen pysyy kyydissä ja ultrasta saatte iloisia uutisia. Tuleehan tännekin kertomaan sitten kuulumisia. :hug:

Paulanna Kyllä tulisi hyvä mieli kun nyt saisit tästä hoidosta plussan! Se loisi kaikille usko ja toivoa tulevaan. Täällä toivon siis hirmuisen kasan tarrasukkia ja plussatuulia. Toisaalta varmaan toivoo, että päivät kuluisi pian ja pääsisi testaamaan, mutta toisaalta varmaan odottelussa ja piinailussa on oma ihana hohtonsa kun todellakin on nyt raskaana ellei toisin todisteta. Siksi niistä päivistä haluaa ja pitää nauttia. Ja toivottavasti ne ihanat päivät jatkuisi sen 9kk:tta vielä. :heart:

Omaa napaa sen verran, että kysyisin neuvoja Estrofemin kanssa kun jäin kummastelemaan sitä kiekkoa kun kolmasti päivässä se pitää ottaa niin eihän ne päivät kiekossa sitten meinaa enään mitään? Otanko vaan samasta kiekosta ja välittämättä sen päivistä? Mulla on 2mg:n vahvuudella tuo nyt. Kiitän jälleen jos joku tietää ja jaksaa neuvoa. :flower:

Vielä ainakaan ei ole tullut keuhko-oireita. Hampaanpoiston takia syöty antibioottikuurikin loppui keskiviikkona, joten enään ei ole mitään mikä estäisi tulehdusoireiden tulon jos sellaista olisi tulossa. Jotenkin ajattelisin, että viimeistään ensi ke voisin huokaista jos mitään ei siihen mennessä ilmaannu. Näin ajattelisin. Myös hampaan tulehtumisesta johtuva sokerin nousu on kääntynyt huimaan laskuun eli se kertoisi ainakin sen puolesta, että tulehdukset olisivat nyt poissa. Ihana tunne kun vihdoin mittaa inhimillisiä arvoja! =)

Kuinka reenaan rakon täyttöä? Tämä myös askarruttaa minua sillä en ole saanut vielä ainakaan sellaista ohjetta ja täällä siitä sitten luin. Voisi olla hyvä kuitenkin sitä harjoitella kotona, mutta kuinka kauan sillä täydellä rakolla sitten tulisi pystyä olemaan ja liikkumaan? Eli jos juon vettä runsaasti tunnin ajan niin riittääkö se? Kiitokset myös tästä jo etukäteen. :)

Tulipas taas kysymyksiä paljon. Ihanaa kun jaksatte olla kärsivällisiä ja neuvoa alkutaipaleella olijaa. On niin paljon kaikkea uutta.

Ihanaa viikonloppua kaikille teille:flower:
 
Toivokkaat: treenaa muutaman kerran kotona rakon täyttöä, esim. niin, että tyhjennät rakon. Sitten juot puolentunnin aikana puolilitraa vettä ja vielä lähempänä tuntia muutaman desin, onko tunnin kuluttua täyden rakon tunnetta vai eikö tunnu mitään ? Jos ei tunnu mitään, pitää täyttäminen aloittaa ennen tuntia. Jos taas on tunne, että virtsaaminen olisi ihan yes, mutta selviät seuraavan 15-20 min niin aika ok.
Täydellä rakolla täytyy olla sen toimenpide, mikä ainenkin Tartossa käy sukkelaan, n. 5 min ja paikallaan makuuta sitten n. 10 min ja sitten pääseekin tyhjennykselle.
Tartosta rakon täyttöohje tulee vasta viimeisessä viestissä, mutta hyvä siis jo kotona harjoitella. Jos rakko ei ole tarpeeksi täysi, siirto siirtyy, joutuu juomaan lisää ja pahimmassa tapauksessa siirto vasta seuraavana päivänä.
Ei oo vaikea juttu, kun oppii tiedostamaan oman rakkonsa ja kauanko sen kanssa täytenä pärjää:)
Estrogeenit mulla ei kiekossa, joten siihen en osaa neuvoa.
 
Viimeksi muokattu:
Paulanna kiva kuulla, että sait positiivisen kuvan yhteydenottosi perusteella Pietarin avasta. Täytyy kelata taaksepäin näitä kevään viestejä. On tämä tosiaan niin, että ei voi tietää, koska onnistuu tai onnisuuko koskaan.Yksi vain on varma yrittämättä ei ainakaan onnistu. Yritän nyt tässä tauolla ja säästäessäni rahaa, miettiä vielä uudestaan minne minun elämäntilanteessani ja resurseillani "kannattaa" hakeuta seuraavaan hoitoon. Hyvää rktt aikaa sinulle. Milloin ajattelit testa vai odotako veritestiin asti? Jokatapauksessa + peukuttelen.

NorthenSoul todella kiva kuulla selitys tuolle veritestille, jotenkin tunuti niin oudolle, kun ei tiennyt miksi sellaista pitäisi tehdä. Tosiaan noita muita testjä ja myös klamydia on tehty minullekin, jokunen kerta. Ajatella, että kohdun tähystyksessä tuo klamydia näky myös. Tuolta Pennyltä moni on kokenut saanneensa avun, ff palstaa lukiessa olen sen huomannut. Hän ei ymmärtääkseni ole lääkäri, vaan joku muu koulutus, josko hän sen takia miettiin myös hiukan eri tavoilla asoitsta vain onkohan tuolla Kreikassa muutenkin vähän Suomen tavoista poikkeava tapa valmistautua näihin hoitoihin. Sillä kyllä eroja on vähän myös muissa maissa verratuna tänne Suomen hoitokäytäntoihin. esim. siellä Puolassa jo voidaan seurata siirron jälkeen hormoonitasoja ja sen mukaan säätää lääkitystä (kuten Burma kertoi).
 
Viimeksi muokattu:
Paulannalle nyt kunnon peukutukset, lisää plussia tarvitaan.

Oivikki, muistaakseni Penny on kemisti, lääketieteellinen johtaja. Mutta ei siis lääkäri. Kohduntähystyksen kevyessä nukutuksessa teki tietysti lekuri, koska siinä suurennettiin kohtua. Mutta tavallisen aqua-kohduntähystyksen voi Pennykin tehdä.

Mulla ei koskaan sen enempää kahdella klinikalla Tsekeissä eikä kahdella klinikalla Puolassa ole seurattu siirron jälkeen progesteroni arvoja. Ennen siirtoa kylläkin estradioliarvoa on seurattu. Ja jos käyttää greippimehua, niin silloin se voi suurentaa tuota arvoa todella paljon. Ekalla klinikalla Puolassa lekuri oli varma, että käytän ylimääräisiä lääkkeitä hänen selkänsä takana, koska estradioliarvo oli niin korkea. Vasta palattuani Suomeen sattumalta löysin tietoa greippimehusta.

Mulla oli toukokuussa siirto ja päätin satsata oikein kunnolla. Eli greippimehua muutama dl ja yksi greippi päivässä. Ainoa kerta, kun mun limis ei ollut kolmikerroksinen. Joten ainakin mulle se sopiva annostus on vain yksi greippi päivässä, ei sitten enää yhtään mehua päälle. Esimerkiksi tosta linkistä löytyy lisätietoa greipin ja estrogeenin yhteisvaikutuksesta.

Estrogen & Grapefruit | LIVESTRONG.COM
 
Viimeksi muokattu:
Teki mieli kommentoida tuosta rakon täynnä olemisesta.
Ajattelin että on niin tärkeä juttu ja viimeksi siihen sitten oikein panostin. No oli rakko niin täynnä että oli pakko sanoa se lääkärille. ja kysyin voinko mennä käymään vessassa ja saihan sitä. niin sitten ennen istutusta tyhjensin rakon kokonaan.
Eli eipä tuolla ollut oikein merkitystä onnistumisen kannalta. koska raskaus alkoi..
Ei aijo siis harjoitella enkä ressata tuotakaan nyt seuravalla kerralla.

Sain reseptejä jo valmiiksi seuraavaa kertaa vasten ja Disperiini tuli nyt mukaan 1 x 1. sekä nyt taas vaihteeksi kortisoli(Prednisolon 5mg x2.
 
oivikki Loma ei koskaan ole pahaksi.. Nyt aika flunssa kierteen alun tuntua ja jos tästä selviäis. niin en ota riskiä että jonkun tartunnan saisin.
Mietin jo sitäkin, kun lääkäri siitäkin sanoi että ei saa olla flunssaisten kanssa tekemisissä siirron jälkeen, millä sen estät? No alkuun se lpma mutta entä sitten jos tulee raskaaksi, millä vältät kaikki köhäiset ja kurkkukipuiset.
Nyt sellanen tauti ollut että jos en keskenmenoa olisi saanut niin tästä syystä sen aiankin olisin saanut..
 
I-K toivottavasti paranet ja pysyt terveenä. Eihän sitä millään voi kaikkia flunssaisia vältää, jos ei ole eristyksissä. Minullakin oli ohjeessa, että pitää vältää lentokoneita ja ostoskeskuksia... varmaankin tuon tartuntavaaran takia. Minullahan oli paluu lento saman päivänä... terveenä pysyin, mutta eipä se ratkaissut asiaa. Suomessa tietääkseni vain ohjeistetaan jatkamaan ihan normaalisti arkielämää siirron jälkeen.

Rakontäyttämisestä, joskus ekalla kerralla, kun yritin sitä täyttää minun oli myös käytävä noin 15 min ennen siirtoa pissalla, mutta olin tankannut niin pitkään ja paljon nestettä, että rakko oli riittävän täynnä uuddestaan jo siirrossa :). Siinä opin myöhemmin juomisen aloittamaan ja vältän kahvia tai teetä, jotka pissattavat, niin hyvin on mennyt enkä enään ole yrittänyt ihan täyteen edes sitä saadakkaan. Hyvä muuten kuulla, tuo sinun kokemuksesi Ida-Karoliina, että siirto onnistuu vaikka olisi rakko tyhjänäkin.

NorthernSoul Tuo greippi tosiaan on sellainen hedelmä, että voi vaikuttaa joihinkin lääkkeisiin. Mielenkiintoista, että estradioliarvoja seurattiin, muutettiinko sen mukaan lääkitystä?
 
Jännä viikko, perjantaina toivon mukaan kuulee, minä päivinä mitäkin tapahtuisi!

Paulanna, tsempit piinailuun <3!

Miten teillä on nuo lääkitykset vaikuttaneet fyysisesti ja psyykkisesti? Itse olen ollut tosi väsynyt, ja milloin mitäkin kremppaa tuntuu olevan, tiedä sitten liittyykö se sitten lääkkeisiin...
 
Paulanne sinne tsempityksiä kovasti! Harmi ettei mitään mennyt pakkaseen, mutta ihana kun saitte niin hyvän alkion kyytiin :)

Odottava noista lääkkeistä, nyt en muista mitä sulla on menossa, mutta mulle meinaa tulla vähän kaikista lääkkeistä sivuvaikutuksena tuo väsymys/ uupumus. Lisäksi procren (jarru) aiheutti kovasti kuumia aaltoja ja kortisoni taas puolestaan unettomuutta/ huonoa unta/ heräilyä. Se ehkä oli mulle kaikkein vaikein ja odotin aina sen loppumista kun ei meinannut yön valvomisen jälkeen jaksaa olla töissä, mutta sitten toisille siitä ei ole tullut vastaavaa!

Toivokkaat sulle kanssa kovasti tsemppiä tulevaan! Luulisi kaiken menevän hyvin kun osaat ainakin ottaa kivasti selvää asioista ennen h-hetkeä :)
Mä saan muuten rakon täyteen tarvittaessa puolessa tunnissa. Huomasin myös, että kerran mulla oli aivan liian kova pissahätä, joten siirto oli siksi aika vaikea, eli mulle parempi on se, että ei ihan täysi rakko ole, mutta kuitenkin selvästi jo olisi tarve vessaan.
 
Oivikki, lääkitystä ei mutettu mitenkään. Kun lopettaa greipin käytön, niin estradiol-arvot lähtee laskuun.

Nykyään lopetan greipin käytön jo viikkoa ennen siirtoa niin, että vaikutus on takuulla jo loppunut siirtopäivänä.

Paulanna, nyt peukut ja varpaat pystyssä, että saat sen plussan. Koskako aiot testailla?
 
Paulanna, Johkunen ja Iida-Karoliina Kiitokset teille noista tiedoista rakon täyttämiseen, pidättelyyn ja sen vaikutukseen siirron kannalta. :) Pitää kokeilla pari kertaa kuinka nopeasti homma onnistuu. Pidätellä pystyn hirmuisen hyvin (raskaustestejä tehdessä on pitänyt olla monta tuntia), mutta jos mua yhtään jännittää joku asia niin sitten se voi olla melko vaikeaa. On helpotus tietää ettei siirto silti jää kokonaan tekemättä.

Sulle vielä Paulanna peukutuksia piinailuun. :heart:
Et ole vielä sanonut milloin olisi tarkoitus korkata ensimmäinen testi, joten olet huippukärsivällinen. :D Onhan se aina selkeämpi tulos :)attn:plussaviiva) jos malttaa odottaa. Voi kumpa nyt kaikki menisi hyvin ja plussaisit.

Odottava73 Kysyit noiden lääkkeiden vaikutuksesta toisilla. Itsellä ainakin se jarrupiikki teki mielen herkäksi, hikoilua ja oli minulla unettomuuttakin jonkin verran, mutta en tiedä johtuiko se hormonista suoraan vaiko sen myötä, että minun sokeriarvoni oli koholla. Estrogeenivalmiste taas on tehnyt väsymystä ja etovaa oloa. Olo on ollut kuin alkuraskaudessa konsanaan, mutta lievänä. Henkisesti toki olisi helpompaa kestää jos tietäisi, että jatkumona tulisi raskaus, mutta kun ei sellaisesta voi kukaan antaa varmuutta niin hiukan on sellainen olo, että kroppa huijaa mua. Kohdun tienoilla on ollut nippailua. Melkeinpä osasin aavistaa, että reagoin hormoneihin melko vahvasti, koska olen aina reagoinut, joten ei välttämättä kaikille tule vastaavia.

Tuosta greipistä. Aiemmin siitä kysyinkin kun ajattelin aloittaa sen juomisen (lasillinen päivässä), mutta kun luin tietoa netissä ja varsinkin omien lääkkeitteni Suomalaisia ohjeita ja pakkausselosteita niin joku näistä mitkä mulla menee reagoi greipistä kanssa niin, että greippi voi jopa estää kyseisen hormonin vaikutuksen. Se on siis muuten oiva luontainen keino, mutta se todellakin buustaa joidenkin lääkkeiden vaikutuksia tai jopa estää. Siksi kannattaa ja suosittelen jokaisen tutkimaan miten se juuri omien lääkkeiden kanssa sopii yhteen. Ettei tule sitten ikäviä haittavaikutuksia.
Greippi myös pitkällä ja säännöllisellä käytöllä oletetaan toimivan samoin kuin mikä tahansa estrogeenivalmiste eli voi myös lisätä joidenkin kasvainten kasvua ja esiintymistä. Tällöin puhutaan jo kuitenkin yli 5 vuoden säännöllisestä käytöstä eikä tutkimuksia ole vielä tehty tarpeeksi sen osalta. Sitä ei silti suositella naisille joilla on kohonnut riski tai jo olemassaoleva kasvain.
Itse jätin ottamatta greippimehun säännölliseen listalle eli juon vain soijamaitoa ja otan omenaviinietikkaa. Omenaviinietikkaa otan myös muista syistä ja olen käyttänyt säännöllisesti jo vuoden, sillä keino paino sekä ihoni on pysynyt kunnossa. Olen kuitenkin joskus lukenut, että omenaviinietikka muuttaisi naisella myös PH-tasapainoa tuolla alakerrassa ja olisi siten suotuisampi tilanne raskauttakin ajatellen, tosin en ole varma enkä muista liittyikö tuo nimenomaan siittiöiden selviytymiseen munasolua etsiessä vai yleisesti myös kohdun limakalvon vastaanottavuuteen. Sattumaa tai ei niin 2 viimeisintä raskautta alkoi ensimmäisestä kierrosta ja erona on ollut omenaviinietikan juominen päivittäin siihen verrattuna kun raskautta ei ole kuulunut ja olemme olleet jonossa lapsettomuushoitoihin.
Mikä tahansa mietityttää lääkkeiden kanssa ja luontaisen hoitovaihtoehdon kanssa, tietoa saa varmuudella ja nopeasti teratologisesta lääketietokeskuksesta. Myös sellaista tietoa mitä lääkäreillä ei ole. :)

Nyt jälleen "aamupahoinvointi" yllätti kun otin estrofemin. Plaah. Pahinta on esittää, että mikään ei vaivaa kun ei kaikille halua hoidoista kertoa.
Onko kukaan muu miettinyt ja huomannut missään vaiheessa, että hormoneiden myötä käyttäytyisi jotenkin herkkänahkaisemmin tai olotila paistaisi läpi niin, että tulee tunne, että muut saattaa kummastella muuttunutta käytöstä? Välillä ihan tekisi mieli sanoa, että mikä itseä oikein vaivaa. :) Sentään kuitenkin huomaa omat oikkunsa, mutta siltikin välillä tunne kuin salaisi alkanutta raskautta. :D

Mukavaa ja lämmintä torstaita kaikille, pian alkaa viikonloppu!
 
Viimeksi muokattu:
Tulin tänne katsomaan josko paulannalla olisi uutisia. Mulla on sellainen olo, että nyt onnistuisi. Pidän peukkuja täällä sinun puolestasi.

amv, olen tosiaan kallistumassa sinne Gdanskin suuntaan. Tosin aikataulu on vielä hieman hakusessa, kun nyt näyttää siltä, että en pääsekään lähtemään jouluksi Suomeen. Haluavat siellä tehdä sen ensimmäisen lääkärikäynnin, josta koko hoitokierros sitten lähtee. Tammi-helmikuusssa sitten viimeistään.

Joku ihmetteli miten eivät vastaa, mutta olen huomannut, että kyse lienee kielitaidon puutteesta. Tai sitten yleisestä organisoimattomuudesta.

Kysyin itse heiltä mitä kokeita tulisi olla otettuna, ja vastauksena tuli hintalista hoidoista:confused: Lisäksi joka kerta vastausmeilin on lähettänyt eri ihminen.
 

Yhteistyössä