Luovutettu munasoluhoito, vol. 2

Toivokkaat, laitan sinulle tämän listan mahdollisesti hyvistä puolalaisista klinikoista. Grejka on Lontoossa asuvan puolalainen nainen. Hän seuraa puolalaisia keskustelupalstoja ja myös hänen ystäviään on käynyt eri klinikoilla Puolassa. Kirjoittanut tämän 7.3.2010 tuonne fertility friends -palstalle. Toivottavasti siitä on apua. Invictassa ei ole ollut alkioadoptiota, olen sen joskus pari vuotta sitten viimeksi kysynyt.


Read more: early 50's..still TTC 1

Eka puolalainen klinikka, jolla kävin, oli Varsovassa. Vuonna 2007 valittu Puolan parhaaksi klinikaksi. Ehkä sen jälkeen sitten on tapahtunut jotain, koska ei enää ole tuolla listalla.

Kiitos pikkukintsulle.
Korjaus... Poistin ne linkit, toivottavasti ei kenenkään koneeseen tullut mitään. Jos kiinnostaa, niin klikkaamalla fertility friends -linkkiä voi lukea sen ketjun, jossa ne klinikat mainitaan. Mulla on omassa koneessa virusohjelma, joten ei kyllä raksuttanut yhtään, että jotain olisi pielessä.
 
Viimeksi muokattu:
kiitos paulanna kysymästä! tunteet menee vuoristorataa. välillä tuntuu, että onnistuu, välillä on pessimistinen olo. vähän alavatsa kipeä, mutta taitaa istutuksesta. pitäisi uskoa, mutta niin monta pettymystä, että on vaikeaa. nyt on 2. luovuttajan eka PAS menossa.
 
Mulla alkaa nyt lääkkeet tällä viikolla, eli Procren torstaina. Eka ultra ois 2.9.

Kävin nyt jäsenkorjaajalla, eli ihan suunnitelmallisena osana tätä itsehoitoa ennen tulevia koitoksia. Olen kärsinyt alaselkäkivuista ja nyt sain taas helpotusta, kun SI-nivel on paikoillaan ja lihaskireyskin helpottanut, ihana tunne <3, toivon mukaan alaselän ja lantion alueen hoidosta on hyötyä kohdun verenkierrolle ym, joka vois edesauttaa kiinnittymisessä. Aloitin myös B-vitamiinit, maitohappobakteerit, sinkin ja kuparin. Foolihappoa varmaan pitäis myös hankkia.

Me on nyt keskusteltu, että tämä tuleva hoito mahdollisine PASseineen ois meidän viimeinen hoito. Eli enempää ei käytetä elämästä aikaa tai rahaa tähän prosessiin. On itselle helpotus tehdä tämä päätös. Sitten keskitymme muihin asioihin elämässä. Mutta nyt tähän sitten panostetaan kaikin keinoin :).
 
Johkulille tsemppiä piinailuun ja toivotaan kovasti hyvää lopputulemaa!

Odottava nythän sulla alkaa jo nopeasti kaikki tapahtumaan :)
Kiva lukea etukäteen mitä lääkkeitä tuolla klinikalla käytetään ja milloin, oppiipahan itse tässä samalla!
Oletko jo tietoinen tehdäänkö teille pitkä vai lyhyt viljely?
Mun täytyy kanssa tänään soitella sinne ja kertoa omia aikatauluja.

Burmalle ja Iida-Karoliinalle vielä lämmin :hug:
Jos nyt jotain hyvää yrittää hakea, niin toivottavasti teidän kropat on vastaanottavaisempia tuleviin passeihin kun niiden aika on.

Paljon on tekstiä tänne tullut ja kiva lukea että monille on tulossa siirtoja nyt syksyllä!
Eiköhän tämän syksyn pitäisi tasata tuo kevään huono onnistumis% ;)

Omaa napaa sen verran, että meillä hoito menee kyllä aika varmuudella ensi vuoden alkuun.
Sain tänään lääkäriltä soiton magneettikuvista ja onneksi mitään yllättävää ei löytynyt mutta tosiaan yksi endopesäke kiinni paksusuolessa (suolta joudutaan leikkaamaan) ja toinen olisi oikeassa munasarjassa. Tuo munasarjalöydös on saattanut kyllä vaikuttaa jo viimeisimpiin hoitoihin, eli leikkauksen jälkeen ollaan sitten viisaampia, kuinka se endo siellä on tuhoja tehnyt, mutta kokonaistoipumisaika on 3kk ja lääkäri oli sitä mieltä, että ei kannata hoitoa tehdä ennen kuin kroppa on kunnossa ja toki olen samoilla linjoilla. Eli lokakuussa leikataan, loka-joulukuu parannellaan ja sitten alkuvuodesta katsotaan mitä tehdään. Tässä on kuitenkin vielä se mahdollisuus, että jos mun endo on vaikuttanut kovasti munasolujen laatuun, niin riippuen mitä selviää, niin voi olla jopa vielä järkevä tehdä yksi hoito omilla soluilla, mutta se jää sitten viisaampien mietittäväksi. Yritän nyt edes hetken hengähtää näistä ajatuksista kun tuntuu ettei päähän ole taas vähään aikaan muuta mahtunut. Mä olen jo kauhulla ajatellut mitä siellä mahassa muuta kasvaa kun välillä meinaa tosi kipeä olla, mutta tämä lääkärin puhelinsoitto siis helpotti mieltä tosi paljon :) Sorry näin paljon omaa napaa...
 
En tiedä vielä tarkemmin hoidon etenemisestä, ajattelin soitella keskiviikkona vielä klinikalle ja varata kellonajan ultralle, joka on 2. pv. Luulisin että sitten silloin saisi hieman tietää siitä, millaisella aikataululla ja miten tämä menee :)

Oliko niin, että nyt on myös joku muu samoinhin aikoihin tässä itse hoidossa kuin me?
 
Johkunen; meillä aika sama tilanne.. mullekin esitettiin leikkausta, mutta on vaara että koko kohtu joudutan poistamaan, siksipä teemme alkioadoption Tartossa ennen leikkausta ja se tulee olemaan sitten se vihoviimeinen... niitäkin kun on jo ainakin 4 tehty ;)

meillä ehkä siirto 15.10.13 jos saadaan rahat kasaan jostain....
 
Tyyne juu, on vaikea sairaus!! Tarkoititko 4 leikkausta vai 4 alkioadoptiota? Onko sulla aina tullut endo heti takaisin vai onko yhtään hidastanut tahtia?
Toivottavasti nyt sitten hoito onnistuisi ja kaikki menisi hyvin =)
Se on helpompi toisten puolesta olla toivekkaita kun itse ei oikein omaan lapseen enää usko ;)
Jos jotain positiivista löytyy, niin mulla (kop kop) kohtu on puhdas ja sen puolesta kaikki pitäisi olla kunnossa. Eli vielä tehdään "säästävä" leikkaus ja koitetaan säästää myös omat munasarjat ja -torvet, mutta nähtäväksi jää mitä löytyy.
 
Odottelee hoitoa/luovuttajaa/pitää taukoa (ikä suluissa)

InLove_ (35)
amv: toinen, 3. yritys heinä-elokuussa
HalleB lahjamunasolujonossa
RouvaK33
Nat (39)" harkitsee "
Unelma(ko)??? (n.30-v)
johkunen (34) 2.endo-leikkaus+lahjamunasoluhoito
Burma PAS tulossa jossain vaiheessa
Iida-Karoliina (40+) PAS
Tyyne73, lokakuussa

Hoito lähestyy

Odottava73, ensimmäinen, syyskuussa
paulanna (40+) , neljäs, syyskuussa
esemila
Toivokkaat, syyskuussa

Piinistelijät

Johkuli (39) PAS


Plussanneet (sydämet nähty ultrassa )

Mirkkuuusi LA 16.10.2013


Maaliin päässeet

Lutuliini, poika 1.6.2008
Bea, esikoinen tyttö 10/2008
Enkelitytön äiti, tyttö 23.1.2009
Watrossi, esikoinen poika 5.2.2009
Suzyanne, esikoinen, poika, 7.5.2009
Pihla, esikoinen tyttö 3/2009
Piri, toinen lapsi, tyttö 6.6.2009
Bardolino(30) eka, tyttö 3.11.2009
Kauniskuu (32) eka, tyttö 8.11.2009
Juuni (48) 2. lapsi tyttö 16.11.2009
Rudy, kaksostytöt 1/2010
Marru (35) esikoiskaksostytöt
Simmis (38) toinen lapsi, tyttö 1/2010
Vekara (45) eka yhteinen, peikkotyttö 2/2010
Pomppaduu (27) kakkonen, tyttö 2/2010
Nennuliini (35) eka lapsi, tyttö 3/2010
Vilhelmiina72 (37) ekat, terveet pojat 24.4.2010
Matilda (30) esikoinen, poika 7/2010
Minni007 (45) poika 12.7.2010
Discovery (40+) tyttö 9/2010
Aliisa08 (26) esikoistyttö 11.11.2010
Tuuttituulia (39), tyttö 26.11.2010
lokakuu (40+) esikoistyttö kuoli kohtuun rv 26+, Kultakutri syntyi 25.12.2010
sela 2. yhteinen, poika 3.1.2011 (1. kuollut hoitovirheeseen)
Lyyra (), 3. lahjasolulapsi haaveissa, tyttö 3/2011
Tyyne73(36) haaveissa eka, Pikku-Ukko 4.4.2011
Hathor (34), toka, pieni poika 21.4. kiireinen sektio rv.33+5
Alma (34) eka haaveissa, alkioadoptiosta poika 6/2011
Utopia(25), haaveissa eka, 18.7.2011 poitsu
amv (-76) eka, lahja-alkiohoito, tyttö 9/2011, rv 31+
Seinäkukkanen (45), eka toiveissa, 10/2011 tyttö
plastex (33) eka toiveissa, poika 1/2012
Cava (30+), esikoinen 2/2012
Katheriina, (27) 18.3.2012 poika
Elsama, 23.3.2012 tyttö
Nuppu68, eka toiveissa, 1.4.2012 tyttö
Olki, eka toiveissa, 10.4.2012 poika
Minni007 (48), kolmas, 31.5.2012 tyttö
Typyliini (30) toinen, 1.6.2012 poika
Annamari, 06/2012 tyttö
Aliisa (28), pikkukakkonen, 18.6.2012 poika
Haaveita, 26.6.2012 tyttö
SatuSofia (47), eka, 29.6.2012 tyttö
Minni007 (48), kolmas, 31.5.2012 tyttö
Utopia(27), toinen, 4.12.2012 tyttö, rv 31+6 1,7kg
Lumeton, 5.1.2013 tyttö
Tuuttituulia
SaimiRiikka (46), 17.4.2013 poika

Taustalle siirtyneet

Dream73 (36)
Minni 73 (36) 7 vuoden yrityksen jälkeen
Lotta77 (33) adoptiolasta odottamaan
OnniUnelma76 (34) adoptiolasta odottamaan
Hillevi (40+) 7 vuoden yrityksen jälkeen
Sharlin (36) 5 vuoden yrityksen jälkeen
 
Odottava73: mä pistin Procrenin 2.8 ja siirto on n. 3-5.9, riippuu luovuttajasta ja omasta limiksestä, minkä kohtalo selviää ensi viikolla.

Voimia Johkuselle ja Tyynelle selvitä endon kanssa :hug:

Mites Johkulin piinailut sujuu ? onko testaussuunnitelmaa vai odotteletko testipäivään asti, menetkö verikokeeseen ?

Voi Burma miten hurjalta keskenmenovuoto kuullosti. Aikanaan pääsin itse "helpolla" , kun kaavinta tehtiin n.viikolla 8 ja vuotoa ei juuri senjälkeen tullut. Toivottavasti kaikki tyhjeni ja olo vähitellen normalisoituisi.

Mites Iida-Karoliina ?Joko alkaa PASin aikataulu selviämään ?

Hyvää elokuun viikkoa kaikille eri vaiheisiin :heart:
 
amv
Hei taas pitkästä aikaa kaikki (huono-onniset :( ) kohtalotoverit!

Olen jälleen tyrmistyneenä lukenut, mitä kaikkea negatiivista, ja vain negatiivista, täällä on ihmisille tapahtunut. Todella surullista :( Olen todella pahoillani kaikkien puolesta (nimiä ja tapahtumia on niin valitettavan paljon viime kirjoituskertani jälkeen, etten varmasti edes muista kaikkia ja kaikkea.). Milloin onni kääntyy...? Katse kääntyy nyt johkuliin. Toivottavasti sä nyt saisit plussan, joka johtaisi vauvan syntymään! Ajatelkaa, että vain Mirkulla, vuoden alussa plussanneella, on raskaus jatkunut. Vai olisiko parempi olla ajattelematta, kuinka paljon täällä ei olla raskauduttu... Oikein hyvää loppuraskautta Mirkulle!

Mekin tehtiin juuri pari viikkoa sitten vuoden kolmas lahja-alkionhakumatka Tarttoon, mutta negahan se meillekin tuli. Väestöliiton sivuilla muuten lukee (onkohan heidän oma tilastonsa?), että noin joka neljäs PAS tuo plussan mutta vain noin 15 % johtaa lapsen syntymään. Olen luullut, että meillä on ollut huono tuuri, mutta meillähän on tilastollisesti käynyt ihan hyvä flaksi, koska meille on tehty 6 kertaa pakastetun alkion tai alkioiden siirto, joista yksi lapsen syntymään johtanut raskaus ja yksi kemiallinen raskaus. Mikähän tuo prosentti olisi tällä palstalla, jos katsotaan koko vuoden siirrot...? Ja tuorealkionsiirrossahan ne onnistumisprosentit pitäisi olla isommat.

Olen nyt muuten lueskellut Gdanskin Invictan sivuja. Vielä en ole saanut vastausta, onko siellä lahja-alkioita, mutta ko. paikka tuntuisi kyllä erittäin hyvältä vaihtoehdolta. Ensinnäkin meidän tai minun olisi paljon helpompi matkustaa sinne kuin Tarttoon, ja lisäksi viime kerta Elitessä meni niin liukuhihnameiningillä, että ei oikein huvittaisi mennä sinne enää. (Ja onhan siellä eli A:ssa kaikkea muutakin, josta en oikein pidä.) Mutta sinne varmaan sitten kuitenkin vielä päädytään, ellei Puolaan mennä.

Joku muuten kyseli jossain vaiheessa Tallinnan Nova Vita -klinikan lahja-alkiotilanteesta, oliko näin? Olen kysynyt sieltä asiaa keväällä, joten jos joku on kiinnostunut, voi kysellä yksityisviestissä (kandee sit kirjottaa tänne, jos on laittanut yv:ä, koska kirjaudun niiiiiiin harvoin nykyään tänne). Sen muistan, et diili oli aika huono, ja siinä oli riski, et menettäisi noin 2 000 e eli et sen verran joutuisi maksamaan, vaikkei siirtoon asti pääsisikään. Tosiaan siis pakastetuilla lahja-alkioilla.


Pikkukintsu: kuinka monta alkiota teillä oli Elitessä pakkasessa? Oikein sydämestä otti, kun kirjoitit, ettei yksikään selvinnyt sulatuksesta :hug:


I-K ja Burma
: Olen todella pahoillani, etteivät teidän raskaudet jatkuneet :( :hug: Burman vuotomäärä kuulosti niin isolta, että sun olisi luullut pökertyneen verenhukkaan. Hui kauhistus...


Greippimehusta muistan olleen melko vilkasta kirjoittelua. Joskus muistan lukeneeni, ettei sitä suositeltaisi, jos on käytössä kohdun limakalvoa paksuntavia hormoneja, ja siksi en sitä ole uskaltanut juoda hoitojen aikana. Kysyin vielä lapsettomuusklinikan lääkäriltä, kun olin ultrassa ennen alkionsiirtoa, eikä hänkään suositellut ko. mehua juomaan, koska se saattaa vaikuttaa jotenkin johonkin :D Siis voi haitata estrogeenin tai muiden hormonien tehoa yms. En yhtään enää muista, kuinka hän sen selitti lääketieteellisesti. Kukin tietty juokoon, jos haluaa, mutta ajattelin vain kirjoittaa, mitä lääkäri mulle kertoi. Kyselin myös huvikseni siitä, mitä mieltä hän on hormonitasojen seuraamiesta ja rukkaamisesta siirron jälkeen (mikä Burmalla oli). Lääkärin mielestä idea on hyvä, mutta hänen mielestään verikokeiden tulokset pitäisi saada heti, jotta asiassa olisi jotain järkeä. Ehkä joskus tulevaisuudessa?


Muokkaan vielä vähän listaa osaltani ja luultavasti ette taas hetkeen kuule minusta, vaikka aktiivisesti palstaa seuraankin (edelleen mies paljon ulkomailla töissä eli ei ole aikaa tai en jaksa kirjottaa :( , mut mies saa sit kerättyä rahaa taas seuraavaan siirtoon... jee...)


PLUSSAONNEA toivottaen

amv
 
amv
Odottelee hoitoa/luovuttajaa/pitää taukoa (ikä suluissa)

InLove_ (35)
amv: toinen, 4. yritys lahja-alkioilla loppuvuodesta
HalleB lahjamunasolujonossa
RouvaK33
Nat (39)" harkitsee "
Unelma(ko)??? (n.30-v)
johkunen (34) 2.endo-leikkaus+lahjamunasoluhoito
Burma PAS tulossa jossain vaiheessa
Iida-Karoliina (40+) PAS
Tyyne73, lokakuussa

Hoito lähestyy

Odottava73, ensimmäinen, syyskuussa
paulanna (40+) , neljäs, syyskuussa
esemila
Toivokkaat, syyskuussa

Piinistelijät

Johkuli (39) PAS


Plussanneet (sydämet nähty ultrassa )

Mirkkuuusi LA 16.10.2013


Maaliin päässeet

Lutuliini, poika 1.6.2008
Bea, esikoinen tyttö 10/2008
Enkelitytön äiti, tyttö 23.1.2009
Watrossi, esikoinen poika 5.2.2009
Suzyanne, esikoinen, poika, 7.5.2009
Pihla, esikoinen tyttö 3/2009
Piri, toinen lapsi, tyttö 6.6.2009
Bardolino(30) eka, tyttö 3.11.2009
Kauniskuu (32) eka, tyttö 8.11.2009
Juuni (48) 2. lapsi tyttö 16.11.2009
Rudy, kaksostytöt 1/2010
Marru (35) esikoiskaksostytöt
Simmis (38) toinen lapsi, tyttö 1/2010
Vekara (45) eka yhteinen, peikkotyttö 2/2010
Pomppaduu (27) kakkonen, tyttö 2/2010
Nennuliini (35) eka lapsi, tyttö 3/2010
Vilhelmiina72 (37) ekat, terveet pojat 24.4.2010
Matilda (30) esikoinen, poika 7/2010
Minni007 (45) poika 12.7.2010
Discovery (40+) tyttö 9/2010
Aliisa08 (26) esikoistyttö 11.11.2010
Tuuttituulia (39), tyttö 26.11.2010
lokakuu (40+) esikoistyttö kuoli kohtuun rv 26+, Kultakutri syntyi 25.12.2010
sela 2. yhteinen, poika 3.1.2011 (1. kuollut hoitovirheeseen)
Lyyra (), 3. lahjasolulapsi haaveissa, tyttö 3/2011
Tyyne73(36) haaveissa eka, Pikku-Ukko 4.4.2011
Hathor (34), toka, pieni poika 21.4. kiireinen sektio rv.33+5
Alma (34) eka haaveissa, alkioadoptiosta poika 6/2011
Utopia(25), haaveissa eka, 18.7.2011 poitsu
amv (-76) eka, lahja-alkiohoito, tyttö 9/2011, rv 31+
Seinäkukkanen (45), eka toiveissa, 10/2011 tyttö
plastex (33) eka toiveissa, poika 1/2012
Cava (30+), esikoinen 2/2012
Katheriina, (27) 18.3.2012 poika
Elsama, 23.3.2012 tyttö
Nuppu68, eka toiveissa, 1.4.2012 tyttö
Olki, eka toiveissa, 10.4.2012 poika
Minni007 (48), kolmas, 31.5.2012 tyttö
Typyliini (30) toinen, 1.6.2012 poika
Annamari, 06/2012 tyttö
Aliisa (28), pikkukakkonen, 18.6.2012 poika
Haaveita, 26.6.2012 tyttö
SatuSofia (47), eka, 29.6.2012 tyttö
Minni007 (48), kolmas, 31.5.2012 tyttö
Utopia(27), toinen, 4.12.2012 tyttö, rv 31+6 1,7kg
Lumeton, 5.1.2013 tyttö
Tuuttituulia
SaimiRiikka (46), 17.4.2013 poika

Taustalle siirtyneet

Dream73 (36)
Minni 73 (36) 7 vuoden yrityksen jälkeen
Lotta77 (33) adoptiolasta odottamaan
OnniUnelma76 (34) adoptiolasta odottamaan
Hillevi (40+) 7 vuoden yrityksen jälkeen
Sharlin (36) 5 vuoden yrityksen jälkeen
 
Johkunen; tarkoitin niitä vihoviimeisiä hoitoja... aina puhuttu että tämä on sitten viimeinen ja puolen vuoden päästä ollaan taas oltu Tartossa ;)

Leikattu on kolmesti; 2 tähystystä ja yksi avoleikkaus. Heti on tulleet endometrioomat takaisin. Minulla on lisäksi myös myooma kohdun takaseinämässä, jonka Andrei toivoi poistettavan... mutta eivät uskalla alkaa Suomessa leikkaamaan säästävällä menetelmällä.

Me ollaan käyty alkioadoptiossa Tartossa nyt 3 kertaa ja neljäs reissu tulossa. Ekasta poika, toka kemiallinen, kolmas nega, katotaan mitä Luojalla on nyt annettavaa.... Matkoihin menee yli 1000e kun asutaan napapiirin pohjoispuolella ;)

Tsemppiä kaikille...

Kiitti kun lisäsitte mut listalle
 
istutuspäivänä on aina toiveet korkeammalla, mutta nyt aika paljon vähemmän. suunnittelin testata lauantaina eli pp 8. varmaan liian aikaista mutta saahan sitä kokeilla :) on vähän menkkaolo niin fiilikset vähän matalalla, vaikka ei kai ne nyt vielä ala
 
Tyyne no voi kurjuus tuota myoomaakin :(
No on kyllä monta leikkausta sulla jo takana, mutta ihana kun teillä on kuitenkin kerran edes onistunut loppuun saakka :) Sitä itsekin toivoisi, että edes yhden lapsen saisi, mutta nyt sitä tulee jo mietittyä elämää ilman lapsia kun niiden saaminen niin vaikealta tuntuu. Me ollaan hoidoissa jo viidettä vuotta, 4 vuotta sitten ensimmäisen kerran leikattiin, mutta mulla ei siis heti tullut endo takaisin vaan pikku hiljaa. Sellanen luovutus-olo alkaa aika ajoin puskemaan päälle, mutta täytyy vielä nää pari mutkaa katsoa ettei tarvitse sitten myöhemmin katua tekemättömiä asioita.

paulanna tuliko sulle tuosta procrenistä paljon oireita? Mielenkiinnosta kysyn, mä käytin viime talvena 3kk ja kyllä suht lämmin oli hetkittäin :) Taidan silti pyytää sen heti leikkauksen jälkeen käyttöön ettei oma hormoonitoiminta taas pilaa seuraavaa hoitoa. Sullakin on siirto jo ihan oven takana!

amv pahoittelut negasta :'(
Jänniä noi tilastot kun itse kyselin Fertinovassa (Suomessa) onnistumisprosentteja niin vastaus oli, että näillä luovutetuilla hoidoilla heillä on suuremmat onnistumis% kuin omilla munasoluilla. Tietysti eri paikoissa lasketaan eri tavalla, ehkäpä.
 
Viimeksi muokattu:
amv
Tulin nyt vielä kertomaan lahja-alkioista kiinnostuneille tai lahja-alkiohoidoissa käyville, että sain Gdanskin Invictasta vastauksen: lahja-alkoita siellä on, mutta jonotusaika on noin 8 kk. Mutta hoito lahjamunasoluilla ja lahjaspermalla maksaa vain 3 000 e! (Vain ja vain, rahantajuhan tässä on mennyt...)

johkunen: Kiitos! Olo on ihan ok tällä kertaa. Toivottavasti leikkaus ja uudet hoitokuviot toisi teillekin plussan! Oletko endopotilaana saanut aina kortsisonit hoidon aikana? Ai juu, ja meinasi unohtua, että noi kertomani onnistumisprosentit VL:n sivuilla koski siis PASeja ylipäätään.


Hyvää elokuun loppua kaikille! Yritetään kerätä vielä auringosta voimia tulevaa syksyä ja talvea varten. Ja yritetään uskoa ihmeisiin!

amv
 
^ Sitä itsekin toivon että joskus plussan näkisi.
Meille tehtiin 3 IVF-hoitoa ensin naistenklinikalla jossa ei anneta kortisonia eikä paljon muutakaan extraa, toisesta hoidosta tuli kemiallinen. Seuraavat 2 IVF:ä tehtiin juuri Fertinovassa ja siellä perusteltiin kortisonia juuri mun endon takia, eli siellä ollut käytössä. Molemmissa paikoissa päädytty tulokseen, että mun munasolut ovat huonolaatuisia endon takia.

Juu onneksi tuo aurinko vielä paistelee niin auttaa kovasti ainakin omaan mielialaan =)
 
Kyllähän tuon Procren pistoksen jälkeen välillä hikeä pukkasi, nyt taas olo ihan ok, nyt siis meneekin estrogeeni jo.
Kysyin tänään s-postilla omalta suomen lääkäriltäni greippimehusta: ei haittaa, mutta ei myöskään hyödyistä ole todistettua tietoa. Olen joskun lukenut jonkin raportin, että voi estää esim. verenpainelääkkeiden tehon samanaikaisesti otettuna.
Eli mä siis litkin kyllä edelleen greippimehua, tosin nyt verigreippiä, kun en ole kaupasta muuta löytänyt.
 
amv kävin itse juurikin tuolla Gdanskin Invicta-klinikalla, ja tuo mainitsemasi 3000€ on alkaen hinta. Minulle tehtiin siis lahjasoluhoito jossa oli sekä lahjamunasolut ja sperma.

Mulla tosiaan seurattiin hormoniarvoja alusta lähtien, ihan täällä koto Suomessa. Saman päivän aikana sain hcgn ja estrogeenin ainoastaan progesteronin kanssa joutui odottelemaan pidempään. Mutta nämähän hoidin siis itse, laboratorion kautta menisi päiviä ja viikkoja.:(

Kaikille jotka harkitsevat menevänsä Puolan Gdanskin klinikalle haluan sanoa että siellä osataan englantia tosi huonosti, vain muutamat osaavat hyvin, jotkut vähän ja suurin osa ei ollenkaan. Ettei sitten tule yllätyksenä.;)
 
Viimeksi muokattu:
Kiva että on keskustelua eri klinikoista ja hinnoistakin. Olen saanut yhteyden Gdanskin Invictaan, mutta kyselyihini ei ole vielä vastattu. Hyvä tietää, että siellä on kieliongelmia englannin kanssa. Osaisitko Burma vastata osaavatko siellä sitten paremmin esim. saksaa tai venäjää. Pitänee hengailla enemmän puolalaisen ystäväni kanssa ja pyytää pikakurssia puolan kieleen...

Invictan ensimmäisessä yhteydenotossa ehdotettiin paikanpäälle tuloa, jonka yhteydessä olisi ultraäänitutkimus, sekä luovuttajan valinta. Kävitkö Burma ensimmäisellä käynnillä Puolassa? Olen kohta taas lähdössä Suomesta, enkä ehdi enää Puolaan. Jotenkin Tarton kuviot ovat melko selkeät nyt jos vertaa tähän Invictaan. Hinta oli kyllä positiivinen yllätys.

Katselin myös yhtä klinikkaa Tsekeissä. Oli kuulkaas hurjat onnistumisprosentit. Nousua oli viime vuonna 10%. Heillä oli myös omat luovuttajat, eikä jonoa ollut. Laitan tähän myös linkin, jos jotakuta kiinnostaa.

In Vitro Fertilization | donsdovocytes.com

johkuli nyt häntä pystyyn! Yritä pysyä pirteällä mielellä.

:hug: amv Meillä oli Elitellä vain 2 alkiota pakkasessa, mutta laatu piti olla hyvä. Odotin, että niistä edes toinen olisi selvinnyt, koska Andrei sanoi selviytymisprosentin olevan 50%. Ei kuitenkaan sekään prosentti pitänyt kutiansa.

Meillä seuraava hoito menee ensi vuoden puolelle luultavasti tammikuulle. Tässä on nyt sitten aikaa säätää sen Invictan kanssa.
 
Odottelee hoitoa/luovuttajaa/pitää taukoa (ikä suluissa)

pikkukintsu (36), ekaa yritetään, 2. IVF alkuvuodesta 2014 suunnitteilla
InLove_ (35)
amv: toinen, 4. yritys lahja-alkioilla loppuvuodesta
HalleB lahjamunasolujonossa
RouvaK33
Nat (39)" harkitsee "
Unelma(ko)??? (n.30-v)
johkunen (34) 2.endo-leikkaus+lahjamunasoluhoito
Burma PAS tulossa jossain vaiheessa
Iida-Karoliina (40+) PAS
Tyyne73, lokakuussa

Hoito lähestyy

Odottava73, ensimmäinen, syyskuussa
paulanna (40+) , neljäs, syyskuussa
esemila
Toivokkaat, syyskuussa

Piinistelijät

Johkuli (39) PAS


Plussanneet (sydämet nähty ultrassa )

Mirkkuuusi LA 16.10.2013


Maaliin päässeet

Lutuliini, poika 1.6.2008
Bea, esikoinen tyttö 10/2008
Enkelitytön äiti, tyttö 23.1.2009
Watrossi, esikoinen poika 5.2.2009
Suzyanne, esikoinen, poika, 7.5.2009
Pihla, esikoinen tyttö 3/2009
Piri, toinen lapsi, tyttö 6.6.2009
Bardolino(30) eka, tyttö 3.11.2009
Kauniskuu (32) eka, tyttö 8.11.2009
Juuni (48) 2. lapsi tyttö 16.11.2009
Rudy, kaksostytöt 1/2010
Marru (35) esikoiskaksostytöt
Simmis (38) toinen lapsi, tyttö 1/2010
Vekara (45) eka yhteinen, peikkotyttö 2/2010
Pomppaduu (27) kakkonen, tyttö 2/2010
Nennuliini (35) eka lapsi, tyttö 3/2010
Vilhelmiina72 (37) ekat, terveet pojat 24.4.2010
Matilda (30) esikoinen, poika 7/2010
Minni007 (45) poika 12.7.2010
Discovery (40+) tyttö 9/2010
Aliisa08 (26) esikoistyttö 11.11.2010
Tuuttituulia (39), tyttö 26.11.2010
lokakuu (40+) esikoistyttö kuoli kohtuun rv 26+, Kultakutri syntyi 25.12.2010
sela 2. yhteinen, poika 3.1.2011 (1. kuollut hoitovirheeseen)
Lyyra (), 3. lahjasolulapsi haaveissa, tyttö 3/2011
Tyyne73(36) haaveissa eka, Pikku-Ukko 4.4.2011
Hathor (34), toka, pieni poika 21.4. kiireinen sektio rv.33+5
Alma (34) eka haaveissa, alkioadoptiosta poika 6/2011
Utopia(25), haaveissa eka, 18.7.2011 poitsu
amv (-76) eka, lahja-alkiohoito, tyttö 9/2011, rv 31+
Seinäkukkanen (45), eka toiveissa, 10/2011 tyttö
plastex (33) eka toiveissa, poika 1/2012
Cava (30+), esikoinen 2/2012
Katheriina, (27) 18.3.2012 poika
Elsama, 23.3.2012 tyttö
Nuppu68, eka toiveissa, 1.4.2012 tyttö
Olki, eka toiveissa, 10.4.2012 poika
Minni007 (48), kolmas, 31.5.2012 tyttö
Typyliini (30) toinen, 1.6.2012 poika
Annamari, 06/2012 tyttö
Aliisa (28), pikkukakkonen, 18.6.2012 poika
Haaveita, 26.6.2012 tyttö
SatuSofia (47), eka, 29.6.2012 tyttö
Minni007 (48), kolmas, 31.5.2012 tyttö
Utopia(27), toinen, 4.12.2012 tyttö, rv 31+6 1,7kg
Lumeton, 5.1.2013 tyttö
Tuuttituulia
SaimiRiikka (46), 17.4.2013 poika

Taustalle siirtyneet

Dream73 (36)
Minni 73 (36) 7 vuoden yrityksen jälkeen
Lotta77 (33) adoptiolasta odottamaan
OnniUnelma76 (34) adoptiolasta odottamaan
Hillevi (40+) 7 vuoden yrityksen jälkeen
Sharlin (36) 5 vuoden yrityksen jälkeen
 
pikkukintsu kävin siellä ensikäynnillä. Tapasin lääkärin ja tehtiin ultra. Tämä olikin sitten ainoa kerta kun lääkäriä tapasin, mikä oli yllätys....
Lääkäri puhui enkkua ja venäjää mutta muu henkilökunta ei ainakaan hyvin englantia. Oli outoa ettei lääkäriä tavannut ollenkaan, mutta toisaalta kävin Suomessa ultrassa ennen siirtoa ja lähetin tiedot sinne.
Iso ongelma myös se että ohjeet oli vaan puolaksi, ei edes englanniksi. Itse panikoin siitä että muistinko oikein mitä sanottu/ohjeistettu. Jotain lääkkeitä jäi Puolasta apteekista hakematta kun ei kukaan niistä sanonut. Ymym...
 

Yhteistyössä