Voi että, mun teksti hävisi... (miksi en muista kopioida välillä...) Kirjoitanpa sitten vain lyhyesti, että olipas hienoa lukea, mitä muut on mieltä liittyen kysmyksiini ja pohdintoihini. Kyllä taas olo helpotti, kun sai purkaa omia tuntojaan ja kuulla muiden (eriäviäkin) ajatuksia. Kiitos!
Kyllä mä tietenkin, kun järkevästi ajattelen, tiedän, että lahja-alkiot on tietenkin se ainoa ja paras vaihtoehto, mutta kun yksin asioita miettii liian kauan, niistä voi kasvaa isoja mörköjä. Meillehän tosiaan jo tehtiin 2 lahja-alkio-pasia, joten siksi on vähän hassua, että taas ajatuksissani otan takapakkia.
Sen unohdin aikasemmin kirjoittaa, että sitämä en oikein ymmärrä, että vaikka adoptio olisi erittäin vasrteenotettava vaihtoehto, miksi lahja-alkiolapsi tuntuu jotenkin ihan eri asialta... Johtuukohan se siitä, että adoptiolapsi (jos on kv-adoptio) on näkyvästi erilainen kuin vanhempansa ts. tyhmemepikin tajuaa, että on adoptoitu (tuttavista, naapureista lähtien), mutta sitten kun lapsen synnyttää itse, eikä se näytäkään vanhemmiltaan, niin asia on jotenkin eri (ja jotenkin myös tabu verrattuna adoptioon). Vaikka me ollaan melko avoimia asian suhteen. ei ehkä ihan joka tutulle haluaisi kertoa tai selittää asiaa. Ymmärsitteköhän...?
Mutta nämä pohdinnat on varmaan niin normaaleja kuin vain olla ja voi meistä useimpien kohdalla. Ja sen uskon 100 %, että kun tai jos niin onnekkaita ollaan, että näillä hoidoilla onnistutaan lapsi saamaan, niin se lapsi olisi 100 % "se ainoa oikea" ja maailman ihanin
amv