Luovutettu munasoluhoito, vol. 2

On tää sitten pirullista. Ensiksi annetaan toivoa ja sitten otetaan hetkessä pois. Kyllä taas kutistui omat huolet mitättömiksi ja taas arvostaa himpun verran enemmän, että raskaus jatkuu lähes ongelmitta. Lukekaa tuosta laittamastani linkistä kuitenkin nää hyvät hoitotulokset. Oli joko siinä tai sitten siinä: 47-vuotiaana raskaaksi, miten on mahdollista- jutussa. Jopa 80 % onnistuu joiden lähteiden mukaan.

Otahan Hillevi sen verran punkkua, ettet ens yönä pyöri sängyssä ja pohdi asioita. Ja sassiin passiin !
 
Voi Hillevi, miksi taas piti käydä näin :ashamed: . Sanattomaksi vetää....

Eikä paljon parempaa kuulu tännekään. Varsinainen testipäivä olis keskiviikko, mutta piti mennä sitten tänään jo testailemaan. Eikä tullut edes haamun haamua. En jaksa uskoa, että se siitä mihinkään muuttuu enää. Minä haluaisin kans heti PAS:iin ilman mitään taukoja. Onko kellään tietoa, onko Tre:n Ava heinäkuussa kiinni?

Miten muut piinailijat?

Anteeksi tämä omanapaisuus, mutta nyt ei vaan kykene :ashamed:
 
Hillevi, paljon voimia sulle, olen tosi tosi pahoillani!
Minni73, jos testipäivä ke ja Onniunelmalla vasta pe ( vaikka siirto samana päivänä) niin kuinkas aikasin sen testin nyt teit, mikä pp tänään?
Itse ollu sairaalan ensiavuss akoko päivän ja ihan poikki, äitini jouduin sinne viemään..
Sela, huomenna alkais rv 8 mun ja ultran laskujen mukaan
 
Onniunelmalle ja Hathorille kovasti onnea!

Ja ihana kuulla, että teekupilla ja lokakuulla hyvät ultranäkymät :) Itsekin olin vielä viime viikolla vikassa ylim ultrassa sairaalalla, kaikki oli ok ja nyt alkaakin jo vika viikko ennen laskettua aikaa.. hurjalta tuntuu, vaikka epäilen, ettei ihan vielä olis syntymässä.
 
Hillevi ja Minni73: Voi kurjuus!! Ei vain voi ymmärtää, miksi näin :'(

Lidia77: Meillä on tulossa elokuussa toka lahjasoluhoito. Eka hoito tehtiin lahjasoluilla tasan vuosi sitten ja 1. pas oli elokuussa. Molemmissa siirrettiin kaksi hyvää alkiota. Nyt lähtee siis käyntiin yhteensä 8. hoitokierros, mutta jos niitä kahta kesken jäänyttä hoitoa ei lasketa niin sitten tämä on 6. kerta. Vähän alkaa jo mietityttää, jos ei onnistu näillä lahjasoluillakaan. Tähän meidän hoitojen taustalle sopisi se jääkiekkoselostajan kommentointi silloin, kun ei millään tule maalia.. No, elokuussa täytyy yrittää vielä ajatukset avoimina sille, että vielä voi onnistua.
 
Hillevi, vielä voimahalaus täältä, onneksi teillä on niitä pakastealkioita siellä!
Sela, sulla huomenna ultra? Ja jos viikot lasketaan sillai et vk 7+6 on rv 8 niit sit tosiaan alkaa huoenna rv9, mut mä oon tottunu laskee sillai viikot erilailla.
Miten onniUnelma voi?

teekuppi 7+6
 
amv
Voi Hillevi kuinka surullista... :hug: Mä tänään itsekseni ajattelin, että pakkohan sen on olla onnistunut, kun et ole kertonut vuodosta mitään... Hyvä, että pas tehdään heti ja saat kortisonin mukaan. Sun kroppa voi olla nyt normaalia vastaanottavaisempi, toivotaan parasta! Onko sulla mitään verenohennuslääkettä? Jos ei, niin etkö voisi edes miniasperiinia ottaa (1 tbl/pv)?

Se ilta-sanomien tai-lehden juttu oli kyllä positiivinen. Mäkin uskon ja toivon sydämeni pohjasta, että olette vielö siinä tilanteessa, että pääsette vaunuostoksille.

Voimia!


amv
 
amv
Voi että, mun teksti hävisi... (miksi en muista kopioida välillä...) Kirjoitanpa sitten vain lyhyesti, että olipas hienoa lukea, mitä muut on mieltä liittyen kysmyksiini ja pohdintoihini. Kyllä taas olo helpotti, kun sai purkaa omia tuntojaan ja kuulla muiden (eriäviäkin) ajatuksia. Kiitos!

Kyllä mä tietenkin, kun järkevästi ajattelen, tiedän, että lahja-alkiot on tietenkin se ainoa ja paras vaihtoehto, mutta kun yksin asioita miettii liian kauan, niistä voi kasvaa isoja mörköjä. Meillehän tosiaan jo tehtiin 2 lahja-alkio-pasia, joten siksi on vähän hassua, että taas ajatuksissani otan takapakkia.

Sen unohdin aikasemmin kirjoittaa, että sitämä en oikein ymmärrä, että vaikka adoptio olisi erittäin vasrteenotettava vaihtoehto, miksi lahja-alkiolapsi tuntuu jotenkin ihan eri asialta... Johtuukohan se siitä, että adoptiolapsi (jos on kv-adoptio) on näkyvästi erilainen kuin vanhempansa ts. tyhmemepikin tajuaa, että on adoptoitu (tuttavista, naapureista lähtien), mutta sitten kun lapsen synnyttää itse, eikä se näytäkään vanhemmiltaan, niin asia on jotenkin eri (ja jotenkin myös tabu verrattuna adoptioon). Vaikka me ollaan melko avoimia asian suhteen. ei ehkä ihan joka tutulle haluaisi kertoa tai selittää asiaa. Ymmärsitteköhän...?

Mutta nämä pohdinnat on varmaan niin normaaleja kuin vain olla ja voi meistä useimpien kohdalla. Ja sen uskon 100 %, että kun tai jos niin onnekkaita ollaan, että näillä hoidoilla onnistutaan lapsi saamaan, niin se lapsi olisi 100 % "se ainoa oikea" ja maailman ihanin :)


amv
 
amv
Minnille halaus...


Lotta: Meilläkin on paljon hoitoja takana, vaikka siirtoja on vähän (+ 4 donor-inseminaatiota). Nyt kun jo 2 lahja-alkiota on siirretty ja nega tullut, niin vaikea on välillä munkin tai meidänkin uskoa, että meillä joskus onnistuisi. ENiten pelottaa ehkä se, että nyt on viimeinen oljenkorsi otettu käyttöön. Lahja-alkioiden jälkeen ei ookaan enää sit mitään uutta mahdoliisuutta... On niin kurjaa, kun negatiiviset tunteet pääsee valloilleeen ja usko on nollasssa. Toivottaavsti me, kaikki me, saadaan vielä kokea iloinen yllätys!


amv
 
:hug: Minnille.

Mulla on niin semmonen tunne, että perässä tullaan... Tissit ei oo yhtään kipeät eikä kasvanu ja muutenkin tuntuu, että ei oo enää mitään oireita. Menkkaoireita oli parina iltana/yönä joskus pp6/7 paikkeilla, mutta ei enää. Ainoana (ehkä kuviteltuna) oireena on ollut siirron jälkeen koko ajan semmoinen kovan verenkierron tunne alavatsalla. Nyt siis pp13 menossa. Taidan tehdä testin vasta loppuviikosta, niin ei tarvi esittää reipasta töissä kovin montaa päivää.
 
Huomenta!
Amv, varmaan on juuri noin tuo ero adoptioon kuin sanoit, lisäksi adoptiossa ei ole itse raskaana joten se on niin erilainen eika varmaan kukaan lähe vertailemaan ulkonäköjä siinä.
Nyt on vähän selalnen alamaissa tunnelma kaikilla Hillevin hcg:n takia. Myös minulla. Mutta ajatelkaapa kuinka hyvin meillä on tullut plussia juuri tuosta peräkkäin tehdyistä hoidoista! Kyllä siinä on pakko olla jokin taika, kropan valmiustila. Joten Hillevi tsemppiä.
Samoin onniUnelmalle, ei varmaan ole helppo olla testaamatta. Mutta nuo oireesi sopivat ihan hyvin myös plussaan, esim. tuo menkkamainen olo on mulla ollut joka kerta.

samoin Minnille, koska aiot testata uudelleen?

Sela, toivon sulle iloisia näkymiä ultraan!

Teekuppi 8+0 ( eli alkoiko nyt siis rv9 )
 
Pahoittelut negan saaneille :hug: ja tsemppiä jokaiselle omiin vaiheisiin!!

MATILDALLA alkoi jänskä viikko :hug: :D !!

HILLEVI, kovasti uskon vielä teidän onnistumiseen...eipä muuta kun HETI vaan uuteen yritykseen. Sinulla tilanne lähes sama kun ALIISALLA...vihreätä valoa näytetään ja sitten isketään punainen päälle. Toivottavasti jaksat ajatella vielä positiivisesti, kyllä se sinnikkyys teilläKIN palkitaan. Nyt on kaikki raskasta ja toivon kipinä pieni, mutta jos jotain myönteistä haetaan, niin teillä onnistunut jo kiinnittyminen!! Kysyy kärsivällisyyttä ja rutkasti rahaa, mutta kaikki unohtuu, kun se todellinen plussa pärähtää!! Nyt vaan passiin ja positiitivista mieltä...kaikesta huolimatta, kamu :hug: !!

- VEKARA - =)
 
Matildalle helppoa ja nopeaa synnytystä ! Tulisi ajallaan. Kurjia nuo ylipäivät. Minulla yksi poika syntyi vasta 42+3.

Minni sinullekin lohtuhaleja. Epäreilua touhua.

Itselläni takana kaikkiaan kymmenen hoitoa. Saldo kaksi keskenmenoa ja kaksi raskautta. Omilla soluilla kolme hoitoa. Kärsivällisyyttä ja sitä rahaakin kysytään.

Kävin tuossa INR-näytteenotossa aamulla. Iltapäivällä sitten tulos.

Discovery 23+2
 
Hilleville suuri halaus!!

Minniä vielä tsemppaisin,kun oli aikaista...

Lotta:Kovasti tsemppiä uuteen hoitoon!Ilmeisesti olette hoidossa Suomessa?Anteeksi,jos mainitsit,enkä muista....
Kovasti on ollut hyödyllistä pohdintaa ulkonäköasioista yms.Adoptio-siis kv -on meille ihan yhtä hyvä vaihtoehto kuin lahjasolut,mutta sen huono puoli on prosessin tolkuttoman pitkä kesto!
Eipä tämä hoitotaivalkaan mikään "pikatoimitus" todellakaan ole :LOL: mutta jos raskaana olisi,niin onhan siinä aika pitkä osio sitä odotusta vauva mahassa kumminkin.

Piinaavia viimeisiä päiviä on monilla käsillä,jaksamista!!
 
Kiitos kaikki rakkaat nettiystävät lohdutuksistanne :heart:
Päällimmäisenä tässä nyt ihmettelen, mitä tämä rintaturvotus ja kipu voi olla, jos hcg on 8 ja oletettavasti laskusuunnassa. Mutta tuohon pikaisen uuden siirron lohtuun on nyt tartuttava. Minulla oli käytössä miniasperiini ja pas:n otan myös kortisonin mukaan. Mitäs muuta suosittelette? Synarela-suihkausta on myös alettu käyttää pari päivää siirrosta.

Minni, toivottavasti testasit vain liian aikaisin ja saisit vielä plussan!

OnniUnelma, sinulle myös kovasti toivon plussaa!

Matildalle, paljon onnea matkaan ja mahdollisimman helppoa synnytystä!

Ja muillekin tasapuolisesti hyviä testi- ja labratuloksia yms.
T. Hillevi
 
Hei Hillevi, miten olisi tuo klexane tai fragmin ( Discoverylla). Niillähän on saatu paljon hyviä tuloksia kuulemma jos on keskenmenoja tai kiinnittymisongelmia. Nyt en kyllä muista mitä kaikkea sinulla oli käytössä, mutta muistaakseni aika pienellä lääkityksellä? Korjaa jos olen väärässä. Lisäksi luin jutin muistaakseni Fertinovan sivuilta että halpa ja tehokas tapa ehkäistä keskenmenoja on myös foolihappo, jota mm. minulla on iso annos.
 
Kiitos teekuppi vinkeistä.
Minulla on ollut vuosikausia käytössä foolihappo. Kuinka iso annos sinulla on? Lisäksi minulta on testattu veren hyytymistekijät ja niissä ei ole häiriötä. Klexaneahan käytetään estämään hyytymiä ja asperiini kai ajaa saman asian. Minulla ei myöskään ole todettu selkeästi autoimmuunisairauksia, mutta kortisonia silti yksi lapsettomien hoitoon perehtynyt sisätautilääkäri suositteli. Sen otan seuraavaan hoitoon mukaan. Saattaa olla, että tämän yrityksen keskeytti lemmiskely pp 9. Seuraavana päivänä tuli tippa verta ja sitä seuraavana ohuita kalvonriekaleita. Pas:n jälkeen onkin sitten täysselibaatti ainakin testiin saakka.

Minulla oli nyt käytössä Zumenon 2x1tabl vuorokaudessa (limakalvo oli ok) ja Progesteron 600 mg vrk + asperin 100mg.
 
Hei
Foolihappoa minulla on 800 mikrigrammaa ( suositus yleensä 400). Ei minullakaan ole hyytymiä todettu eikä Discoverylla kuulemma, silti tuo klexane ja Fragmin käytössä, ovat kai tehokkaampia kuin miniaspiriinit ym. Näistähän siis maallikon tosi vaikea sanoa, mutta kerron omani kuitenkin. Mulla limakalvo oli 13,6 mm ja zumeja 5x1 ja lugeja 1000 / päivä. Enhän mä tosta selibaatistakaan tiedä, mutta me noudatettiin ekaan ultraan kun viimeset pakkasalkiot käytössä....
 

Yhteistyössä