Luovutettu munasoluhoito, vol. 2

Pikalista tämä ei korvaa pidempää listaa, mutta nopeampi päivittää ja hahmottaa..

Odottelee hoitoa/luovuttajaa/pitää taukoa (ikä suluissa)
Josko (30+) Esikoista toivomassa.
Cornelius (33) Haaveissa 1
Saaga (39)
EliseT (31) Haaveena ensimmäinen lapsi.
Viinirypäle (33) haaveissa ensimmäinen.
NellaMaija (32) eka
Maijatar (41) ekaa haikaileva
Lotta(32) toiveissa eka, Procren-jarrulla kesän, hoidot jatkuu elokuussa
Sharlin (35) eka haaveissa
Miimi78,
Alma (34) eka haaveissa
Iituska (38), haaveissa eka
Jaasminia (xx)
Jonsku-78 (31) haaveissa eka
Typyliini (28) haaveissa pikkusisarus esikolle
Tyyne73(36) haaveissa eka
Marisabel (29) 4 siirtoa tehty, haaveissa eka
Iida-Karoliina (45), eka yhteinen (viides lapsi)
Lidia77 (33), eka haaveissa, 1. lahjasolut odotuksessa
Cava (30+), eka toiveissa, jonossa 1. lahjasoluhoitoon

Hoito lähestyy
Tinulinen (32) eka haaveissa, siirto kesäkuun alussa
Hathor (34), toka haaveissa, siirto 10.6.
Lyyra (), 3. lahjasolulapsi haaveissa, siirto 22.6.

Piinistelijät
Hillevi (40+) haaveissa eka, 2 alkion siirto 27.5. pp13 heikko +
OnniUnelma76 (34) haaveissa eka, PAS 2 alkiota 2.6. testi 18.6.
Minni 73 (36) ekasta haaveileva, 2 tuorealkion siirto 2.6. testi 16.6.

Plussanneet =) (sydämet nähty ultrassa)
Matilda (30), plussa 13.10 , LA 22.6.2010 :heart:
Minni007 (45), plussa 2.11, HCG 3.11, ultra 22.12, LA 12.7.2010 :heart:
Kaipuu, eka haaveissa, plussa 21.11.09, LA 31.7.2010 :heart:
Discovery (40+) 2 alkion siirto 22.1. LA 10.10.2010 :heart:
Aliisa08 (26), ensimmäinen haaveissa, LA 27.10.2010. :heart:
Emilia (xx) LA 3.11.2010 :heart: :heart:
Tuuttituulia (39), haaveissa eka, LA 13.11.2010 :heart:
lokakuu, (40+) toka, esikoistyttö kuoli kohtuun rv 26+ LA 26.12. :heart:
Primavera (40+), eka, alkioadoptio 21.4. LA 6.1.2011. :heart:
Teekuppi ( ) haaveissa eka, PAS, siirto 6.5., pp14 hcg 264 :heart:
sela (40) 2. yhteinen (1. kuollut hoitovirheeseen), siirto 11.5. pp15 hcg 504, ultra 7.6. :heart:

Maaliin päässeet :flower:
Lutuliini, poika 1.6.2008
Bea, esikoinen tyttö 10/2008
Enkelitytön äiti, tyttö 23.1.2009
Watrossi, esikoinen poika 5.2.2009
Suzyanne, esikoinen, poika, 7.5.2009
Pihla, esikoinen tyttö 3/2009
Piri, toinen lapsi, tyttö 6.6.2009
Bardolino(30) eka, tyttö 3.11.2009
Kauniskuu (32) eka, tyttö 8.11.2009
Juuni (48) 2. lapsi tyttö 16.11.2009
Rudy, kaksostytöt 1/2010
Marru (35) esikoiskaksostytöt
Simmis (38) toinen lapsi, tyttö 1/2010
Vekara (45) eka yhteinen, peikkotyttö 2/2010
Pomppaduu (27) kakkonen, tyttö 2/2010
Nennuliini (35) eka lapsi, tyttö 3/2010
Vilhelmiina72 (37) ekat, terveet pojat 24.4.2010

Taustalle siirtyneet
Dream73 (36)
 
Hillevi Huimasti Onnea ja tsemppiä jaksaa seuraavaan kokeeseen asti,mut kyllä se sieltä nousee :heart:

amv Minä vei n Tarttoon silloin marraskuussa otetut verinäytetulokset kun siirto oli huhtikuussa ja hyvin kelpasi. Yleesä ne on puoli vuotta voimassa ainakin Suomessa taisivat AVA:lta sanoa näin.

Hathor Mukavia ja onnistuneita siirtoja :) Taitaa tulla nyt vähän jälkijunassa, mut parempi myöhään kun ei milloinkaan.

teekuppi Mahtavaa, ihana uutinen. Onnea pienestä matkalaisesta ja nyt hieman sitten huoli taantui, ainakin hetkeksi :) :heart:

Täällä menee edelleen ihan suht ok. Eilen ja toissa päivänä oli ihan sika kauheet olot ja olin niin niin väsynyt puolesta päivästä eteen päin, mut en saanut unta vaikka kuinka yritin. Ihan ku olisin ollut krapulassa, mut 10x pahempana.
Tänään sit jo mukava päivä ollu vaik nyt meinaa pahaolo nostaa taas päätään. Juomaa kuluu litra tolkulla. Mies laittoi mulle erikseen oman mehukanisterin mistä se sit käy tarkistamassa, et olenko muistanut juoda :)
Selkäsärky jatkuu,mut on parempi kun aijemmin. Vuotoa ei ole ollut kuin ja ainoastaan sellaista limaista ruskeahkoa ( enteeksi tarkempi selvitys ) joten se olen ajatellut kuuluvan tähän eli siitä en ole huolissani.

Ihanaa ja mukavaa päivän jatkoa teille jok`ikiselle :hug:
 
Onnea Hillevi, pidän sulle peukkuja, jotta hcg nousee niinkuin pitää :heart: Tämän on pakko olla "se" kerta :hug: Mulla esikoisesta oli kans matala hcg, 70 jotain ja pp oli 15, hyvin meni loppuun asti.

Teekuppi; onnea hyvistä ultranäkymistä :heart: Nyt vaan rauhassa loppuun asti, ihanaa :hug:

Kaikille muillekin tsemppiä vaiheisiinne. Toivotaan tänne nyt sellaista plussa-aaltoa, niinkuin oli viime keväänä =) Hyvältä näyttää !!

Aurinkoista kesää toivottelee Rudy ja rupsukaiset :heart: :heart:
 
Hei,

Teekuppi: onnittelut hienoista ultranäkymistä!

Tänään oli sitten siirto. Yksi alkio siirrettiin ja kaksi pakastettiin (yksitellen). Kaksi oli lopettanut kasvuaan, siitä olen vähän harmissani, mutta onhan tuokin ihan ok saalis. Ja pääasia on että yksi hyvälaatuinen on kyydissä! 24.6. olisi testipäivä, pitää vähän tunnustella kun se päivä lähestyy, että kannattaako juhannusta pilata mahdollisella negalla vai mieluummin jatkaa juhannuksen yli... Toivon tietysti että huomaisin jo ennen sitä jotakin oireita jotka viittaavat raskauteen ;)

Rupesin jo mielessäni tekemään listaa oireista, jotka EIVÄT ole merkki raskaudesta vaan lääkkeiden sivuvaikutuksia. Tähän mennessä kasassa on:
- palelu (luget)
- jatkuva nälkä (alkoi heti kun olin aloittanut luget ja tulee vielä aiheuttamaan valtavan painonnousun, olin sitten raskaana tai en :/ )
- väsymys
- jomotukset alavatsassa

Kaikki mahdolliset seuraavan 5 päivän sisällä ilmestyvät oireet laitan tälle listalle, ettei tarvitse kuvitella kaikenlaista sitten kun/jos on jotakin tuntemuksia! :)

Eli nyt alkaa sitten virallinen piina. Onneksi on kaikenlaista muuta kivaa luvassa näinä kahtena viikkona, joten ajatukset saattavat välillä pyöriä muuallakín kuin oman navan ympärillä! :)

Terkuin,

Hathor
 
Voi kiitos teille kaikille onnitteluista. Jotenkin ne niin ihania just tässä vaiheessa ku ei oikein kellekään oo uskaltanu kertoa. ( Niin sanomattakin on kai selvää et mä jälleen itkin kun niitä luin)
Onnea Hathor hyvin menneestä siirrosta ja tervetuloa piinailemaan!
Ja Discovery toivotaan että saat ne puhteet paperit 1.7 ! Ja Hillevi jaksuja jatkopiinailuusi, kyllä mä muistan melkosen monta jolla hcg lähtenyt alhaalta, esim. vaikka Vekara, ja kaikki mennyt hyvin.

Mulla sitten tietty laskettu aikakin muuttui elikkä 25.1 ja eka neuvola on 18.6. Menispä nyt vaan kaikki hyvin!

Teekuppi
 
Teekuppi tuhanesti onnea. helpotti varmaan mielettömästi. Kaikki menee varmasti hienosti maaliin saakka.

Hathor tervetuloa piinailemaan ja onnittelut hienosta kyytiäisestä.

Hillevi onnea plussasta ja toivotaan, että hcg nousee.

ON: täällä piinailu sujunut ihan ok. Närästys vaivaa ja tänään iski väsymys. Muita oireita ei juurikaan, paitsi itku tuntuu olevan herkässä ihan omituisissa tilanteissa :snotty:

Mukavaa viikonlopun alkua kaikille omille vaiheisiin

Minni
 
Pikalista tämä ei korvaa pidempää listaa, mutta nopeampi päivittää ja hahmottaa..

Odottelee hoitoa/luovuttajaa/pitää taukoa (ikä suluissa)
Josko (30+) Esikoista toivomassa.
Cornelius (33) Haaveissa 1
Saaga (39)
EliseT (31) Haaveena ensimmäinen lapsi.
Viinirypäle (33) haaveissa ensimmäinen.
NellaMaija (32) eka
Maijatar (41) ekaa haikaileva
Lotta(32) toiveissa eka, Procren-jarrulla kesän, hoidot jatkuu elokuussa
Sharlin (35) eka haaveissa
Miimi78,
Alma (34) eka haaveissa
Iituska (38), haaveissa eka
Jaasminia (xx)
Jonsku-78 (31) haaveissa eka
Typyliini (28) haaveissa pikkusisarus esikolle
Tyyne73(36) haaveissa eka
Marisabel (29) 4 siirtoa tehty, haaveissa eka
Iida-Karoliina (45), eka yhteinen (viides lapsi)
Lidia77 (33), eka haaveissa, 1. lahjasolut odotuksessa
Cava (30+), eka toiveissa, jonossa 1. lahjasoluhoitoon

Hoito lähestyy
Tinulinen (32) eka haaveissa, siirto kesäkuun alussa
Lyyra (), 3. lahjasolulapsi haaveissa, siirto 22.6.

Piinistelijät
Hillevi (40+) haaveissa eka, 2 alkion siirto 27.5. pp13: hcg 57
OnniUnelma76 (34) haaveissa eka, PAS 2 alkiota 2.6. testi 18.6.
Minni 73 (36) ekasta haaveileva, 2 tuorealkion siirto 2.6. testi 16.6.
Hathor (34), toka haaveissa, 1 alkion siirto 10.6. testi 24.6.

Plussanneet =) (sydämet nähty ultrassa)
Matilda (30), plussa 13.10 , LA 22.6.2010 :heart:
Minni007 (45), plussa 2.11, HCG 3.11, ultra 22.12, LA 12.7.2010 :heart:
Kaipuu, eka haaveissa, plussa 21.11.09, LA 31.7.2010 :heart:
Discovery (40+) 2 alkion siirto 22.1. LA 10.10.2010 :heart:
Aliisa08 (26), ensimmäinen haaveissa, LA 27.10.2010. :heart:
Emilia (xx) LA 3.11.2010 :heart: :heart:
Tuuttituulia (39), haaveissa eka, LA 13.11.2010 :heart:
lokakuu, (40+) toka, esikoistyttö kuoli kohtuun rv 26+ LA 26.12. :heart:
Primavera (40+), eka, alkioadoptio 21.4. LA 6.1.2011. :heart:
Teekuppi ( ) haaveissa eka, PASsiirto 6.5. LA 25.1. :heart:
sela (40) 2. yhteinen (1. kuollut hoitovirheeseen), siirto 11.5. pp15 hcg 504, ultra 7.6. :heart:

Maaliin päässeet :flower:
Lutuliini, poika 1.6.2008
Bea, esikoinen tyttö 10/2008
Enkelitytön äiti, tyttö 23.1.2009
Watrossi, esikoinen poika 5.2.2009
Suzyanne, esikoinen, poika, 7.5.2009
Pihla, esikoinen tyttö 3/2009
Piri, toinen lapsi, tyttö 6.6.2009
Bardolino(30) eka, tyttö 3.11.2009
Kauniskuu (32) eka, tyttö 8.11.2009
Juuni (48) 2. lapsi tyttö 16.11.2009
Rudy, kaksostytöt 1/2010
Marru (35) esikoiskaksostytöt
Simmis (38) toinen lapsi, tyttö 1/2010
Vekara (45) eka yhteinen, peikkotyttö 2/2010
Pomppaduu (27) kakkonen, tyttö 2/2010
Nennuliini (35) eka lapsi, tyttö 3/2010
Vilhelmiina72 (37) ekat, terveet pojat 24.4.2010

Taustalle siirtyneet
Dream73 (36)
 
Hyvää perjantaita,

Hathorin alkiolle kaikki tsemppaukset ja peukutukset täältä! :heart: Hienoa, että saitte kaksi pakasteeseenkin!

Tänne on epätoivo iskenyt... teidän ahkerasta tsemppaamisesta huolimatta (kiitos!) Huomasin nimittäin, että rinnat on erityisen kipeät Progesteron-kapselin asennuksen jälkeisinä aikoina. Minulla on 300 mg kahdesti päivässä, eilen illalla rinnat oli tosi kipeät kapselin laittamisen jälkeen pari tuntia, aamulla kapselin laittoon herätessäni eivät, mutta sen perään tunnin torkuilta herättyäni taas olivat. Maanantaina testiin uudelleen - tai jo sunnuntai-illalla.

Hyvää viikonloppua kaikille!
Hillevi :wave:
 
AMV: Laita vain aukiolo -päivät minulle. Voi olla kyllä että meillä menee siirto elokuuhun....

Hillevi: Onnea hcg-lukemasta. Minulla otettiin kolmannessa raskaudessa hcg pp 12 ja se oli tuolloin 260. KEsken meni heti alkuunsa, joten ole vain huoleti. Hiljaa hyvä tulee=)

Teekuppi: onnittelut ultranäkymistä...kaikkea hyvää loppumatkalle...

 
Hei pitkästä aikaa,

Teekupille sylillinen onnea hienoista ultranäkymistä!!

Hillevi,koita kestää piinassa!Kuten sanottu,ihan riittävä tuo lukema on...

Hathorille tsempit piinailuun-nyt tosiaan olet kaikessa rauhassa ;)

Itse yritän vieläkin päästä loman makuun.Yritimme hetkellisesti koiraperhe-elämää,mutta vastoin kaikkia odotuksia pieni pentu toikin vain negatiiviset tunteet tyhjästä sylistä pintaan,ja jouduimme luopumaan siitä ihan oman mielenterveyden takia :'(
Nyt kumminkin alkaa elämä voittaa ja tiedän,että päätös oli oikea.

Aurinkoista päivää kaikille!
Lidia
 
Minni: Mä piinailen vaihtelevalla mielialalla. Välillä on muka oireita ja välillä ne on kaikki kadonnu. Viime siirron jälkeen oli tissit niin kipeenä, nyt ei oo ollu muuta ku nännit vähän kipeenä eikä ulkonäöllisesti oikeen mitään muutoksia. Kuumotusta ja nippailuja on tuntunut alavatsalla, mutta nehän voi olla Lugeistakin. Iltasin on väsyttäny tosi paljon, mutta mua väsyttää kyllä aina, että sitäkään ei voi laskea oireeksi. Huoh, kun tää piinailu on niin ärsyttävää...

Mukavaa viikonloppua ja tsempitykset tasapuolisesti ihan jokaiselle! :flower:
 
Hei siskot. Tsemppiä kaikille piinistelijöille...se on hurjaa tunnemyllerryksen aikaa. Ja onnittelut Teekuppi hienoista ultranäkymistä! Ihanaa...

Hilleville tissikivuista ;) , mulla on ollut kovin vaihtelevaa. Joinain päivinä tuntuu että räjähtää ja toisina päivinä olen kauhistellut kivun häviämistä. Etenkin tukilääkityksen lopettamisen jälkeen mun mielestä tisut kutistu ja kipu väheni, mutta se oli väliaikaista. Eli elä kamalasti mieti sitä että se olis pelkästään Lugeista. Tsemppiä uuteen testiin.

Omaa napaa: Kävimme niskapoimu ultrassa aamulla. Ja sitten tietysti melkein kahden vuotamattoman viikon jälkeen oli eilen taas tuhruttelua, eli hermostuneena menin ultraan. Hoitsu mittasi verenpaineen ennen ultraa, ja totesi ettei sitä kirjata papereihin, oli niin hurjat lukemat. Mutta ultrasta hyviä uutisia :heart: =) Ihana pieni ihmisen alku vastasi viikkoja 12+0 (olen itse asiassa 11+5 menossa). Niskapoimu 1.1 mm eli normaali! Kovasti pieni sieltä meille vilkutteli kun yritettiin kiusata toiseen asentoon että saataisiin toinen mitta niskasta...eipä suostunut! Ihana oli kuulla sydänäänet, ja hyrsähdin siinä sitten itkuun, helpotus oli niin suuri.

Hyvää viikonloppua kaikille toivoo
onnesta ymmyrkäinen lokakuu 12+0
 
amv
Ihana lukea lisää hyviä uutisia: onnea lokakuu! :heart:

Toivottavasti myös Hillevi pääsee nyt tällä kertaa onnellisten odottajien joukkoon! Sulla on varmaan ihan hermoja raastava olotila nyt...

Tyyne, tässä Kristinan vastaus:

> These are dates that transfers and procedures cannot be performed:
>
> 23.06-04.07
> 12-31.07

Tosi harmi, jos joudutte odottamaan elokuulle siirtoa :( Sit pitää vain yrittämällä yrittää ajatella niin päin, että sa ainakin viettää kesän hermoilematta.


Siirron tulosta piinaileville hirveästi tsemppiä! Hathor, olet muuten tuttu nimi lahjasoluperheet-foorumista, mutta ei olla taidettu kirjoittaa samaan aikaan. Mä oon kyllöä lueskellut sun juttuja :)


Mielipidekysely, ken jaksaa kommentoida:

Meillähän tosiaan tilanne se, että lahjasiittiöitä on pakko käyttää. Mun munasoluilla on tehty hoitoja, mutta inssit ei tuottaneet tulosta ja koeputkihoidoissa vaste on ollut huono eli saatu vain muutama kypsä munasolu. Munasolureservit on siis jostain syystä jo huvenneet ja toimivat laiskasti (vaikka normikierto säännöllinen ja ovuloin kuukausittain). Päällisin puolin munasolut ollut hyviä, mutta ilmeisesti jakautuminen hieman normaalia hitaampaa (?). Julkinen ja VL (joissa samat hoitokaavat jne) oli molemmat sitä mieltä, että mun munasoluilla ei kannata enää yrittää ( 4 donor-inssin ja 2 ICSIn ( molemmissa vain 2 alkiota siirtoon) jälkeen. Mielestäni melko vähän kuitenkin yrityksiä takana. Fsh oli puoli vuotta sitten 11. Kromosomeja ei oo tutkittu. Mua silti vielä hieman kummastuttaa, että niin helposti lääkärit oli sitä mieltä, ettei enää jatketa munkaan soluilla. Käsittääkseni olisi kuitenkin parempi, jos mahdollisesssa syntyvässä lapsessa olisi edes toisen geenit. Vai mitä mieltä te olette?

Sitä paitsi tosi monelle muulle, joilla on tullut vähän munasoluja/alkioita, on lääkärit suositelleet vielä kokeilemaan omilla soluilla. Mullakin on sisimmässäni edelleen jonkinlainen toive, että voitaisko kokeilla mun soluilla ja kysyä jonkun toisen klinikan lääkärin mielipidettä, mutta mun mies vastustaa ajatusta aika tavalla, ja siinä on tosiaan se riski, että taas hakkaa päätään seinään ja laittaa rahaa ihan tuhoon tuomittuun yritykseen. Jos tulis se Marisabelin toivoma lottovoitto, niin mikä ettei kokeiltaisikin.

Mitä itse tekisitte meidän tilanteessa? Mä pelkään, että en ole vielä sittenkään valmis lahja-alkiohoitoon, koska mietin kaikkea pinnallista ja lapsellista, kuten sitä, että mitä jos en tykkäisi lapsen ulkonäöstä jne. tai mitä jos lapsi olisi ihan vieraan näköinen (no, kai se olisi silti, vaikka omistakin geeneistä olisi saanut alkunsa). Nämä on kyllä varmasti ihan tuttuja ajatuksia niillekin. joilla on vain puolet soluista lahjoitettuja, vai? Mua ihan hävettää kirjoittaa näitä asioita, koska jotenkin ajattelen, että pitäisi pelkästään olla kiitollinen, että nykyään on mahdollista saada apua lahjasoluilla ja että joku haluaa myös auttaa meitä lapsettomia. (Katsoin muuten kerran Eliten vironkielisiltä sivuilta, että munasoluluovuttajat sais jotain noin 600 e, mutta voi olla, että muistan summan ihan väärin.)

Olipas taas itsekeskeistä horinaa, anteeksi... :ashamed:


Nyt mm-kisoja katsomaan, niin unohtuu nämä maalliset murheet hetkeksi :)

amv
 
Onnea Teekuppi hienoista ultra kuulumisista.
Hillevi Onnea plussasta.
Hethori onnea siirrosta.

Saimme ajan Riikaan, 30.7. Silloin ensimmäinen käynti, jos kaikki menee hyvin siirto olisi elokuussa..meille tämäkin aikataulu jo nopea, aiemmin ei mitenkään päästäisi lähtemään.
Hoito päästään kuitenkin aloittamaan heti ekan käynnin jälkeen.
 
Amv,pienet kommentit.Vaikka meidän tilanne on tietysti ollut erilainen,kun miehessä ei ole mitään vikaa ja tämä lahjasoluasia koskee vain mun soluja,niin silti kerron omasta tilanteestani.
Meille tehtiin siis 6 IVF/ICSI(ihan varmuuden vuoksi)-hoitoa,joissa aina kävi niin,ettei siirettävää saatu nimeksikään.Yksi kahden alkion siirto ja kolme yhden siirtoa-kahdessa hoidossa ei saatu siirtoon mitään!
Viidennen hoidon jälkeen(kun takana siis 4 siirtoa ja sitä ennen 3 inssiä)alettiin itse ja lääkärikin puhua lahjasoluista ja sopeutuminen ajatukseen alkoi.Meistä otettiin vielä kromosomi yms.kokeita,ja kun mitään ei löytynyt,lääkäri ehdotti vielä yhtä hoitoa mun soluilla.Se meni kammottavasti pieleen,eikä siirtoon päästy ollenkaan.
Tarinan "opetus" on,että vaikka tämä viimeinen hoito lopullisesti todisti,ettei mun soluilla lapsia tehdä,olen silti hivenen katkera lääkärille,kun hän taivutteli vielä yrittämään.Olin henkisesti kumminkin jo ehtinyt ajatella lahjasoluja,ja nyt toivo taas heräsi turhaan ja tuli murskatuksi kammottavimmalla tavalla.Eli todellakin tuli sellainen tunne,että päätä tässä vaan seinään hakataan ja rahaa kaadetaan saavista jokeen.
Pohdiskelet tuttuja asioita ja varmasti meidän on tärkeä niin tehdäkin.Itselleni kumminkin oli myös tärkeää päästä irti tuosta pään seinään hakkaamisesta ja siirtyä eteenpäin.

Mutta katsotaanhan välillä jalkapalloa =)

Lidia
 
amv Meillä sanottiin kahden IVF yritys kerran jälkeen, että ei ole mahdollisuutta omilla munasoluilla ( miehessä ei siis vikaa ) Ensimmäisestä hoidosta puregon-pistoksista yksi munarakkula ja toisessa yrityksessä pergoveris+ femar, ei yhtään munarakkulaa. Olin tosi pettynyt kun ei enempää haluttu yrittää. Mutta avalla sanottiin ihan samoin.
Menimme sitten AVA:lle jonoon, kunnes kuulimme alkioadoptiosta. Tiemme vei Viroon ja nyt sitten toisella yrityksellä raskaus alkoi ( toivottavasti myös jatkuu loppuun asti ok ). Tässä välissä hieman takapakkia tuli limisultrassa missä lääkäri sanoi, että molemmilla puolilla oli kehittymässä munarakkuloita, mutta tarvitsisi hieman avustusta jotta kasvaisi tarpeeksi suureksi. Tässä vaiheessa oli myöhäistä enään perua maksut oli maksettu. Mietin moneen kertaan, etttä miksi ei tosiaan yritetty enempää koska munarakkuloita kuitenkin kehittyi ja aikaisempi lääkärikin totesi, että munarakkuloiden kehitys voi olla aaltoilevaa. Ilmeisesti oli silloin lääkityksen aikaa ihan aallon pohjalla ja siksi ei vastetta. Se oli vaan kerrasta poikkki. Kyllä se kirpaisi koska jokainen meistä haluaisi varmaan sen omista soluista syntyneen lapsen, mutta tosiaan nyt en asiaa enään ajattele koska olen saanut sen kauan kaivatun plussan. Olemme miehen kanssa tyytyväisiä päätökseemme vaikka kumpaakaan lapsessa ei tule olemaan. Meille hän on kuitenkin meidän oma.
Tuttuja on ajatukset ulkonäöstä ym., mutta kaikki on hävinnyt sen myötä kun asiat alko rullaamaan mukavasti eteen päin.
Hieman taitaa olla sekavaaa selitystä, mutta toivottavasi saat jotakin selvää mitä yritän sanoa. Toivottavasti osasin selittää asiaa niiin ettei kukaan loukkaannu. Nämä kun on niin herkkiä asioita ja voi saada helposti väärän kuvan :)
Valtavsti toivotan voimia pohdintoihisi, nämä tosiaan ei ole ihan helppoja asioita ja tuntuu, etttä siinä pieni ihmispää menee täysin sekaisin.
 
No niin kerronpa minäkin muutamalla sanalla. Elikkä näin me ollaan erilaisia näissä asioissa. Itselläni on siis luomulapsia, yksi uusioperhelapsi ja sitten ollu sijoituslapsi. Kaikkia olen rakastanut yhtälailla enkä ole koskaan oikeastaan edes pohtinut että lahjasolulapsi olisi jotenkin erilainen.En ole pohtinut ulkonäköä enkä geenejä, joista puolet tietty on miehen. Minulle se on vain suuri lahja jota tulen rakastamaan samanlailla kuin kaikkia muitakin sekalaisia lapsiani. uutta sijoituslastakin olen harkinnut.

Tälläinen asia tämä on minulle, kevyt ja rakas kantaa. Mutta erilaisuus on hyvä asia, sehän meistä tekee ihmisiä.

Teekuppi 7+3
 

Yhteistyössä