Luovutettu munasoluhoito, vol. 2

Iso kiitos onnitteluista :heart: toivottavasti huomennakin on vielä tilanne sama.
Kyllä se viiva niin hailakka oli. Eli Lyyra, en vielä uskalla iloita, ennen kuin jos hcg-lukema kertoo jotain vähän selkeämpää.

Aika jännä, että joillain klinikoilla tehdään icsi aina. Siinä kun luonto ei pääse valitsemaan parasta siittiötä, vaan ihminen valitsee sen ulkonäön perusteella. Luonnonvalinnalla hedelmöityksen pääsisi tekemään todennäköisesti yksi parhaista. Toisaalta, jos siittit eivät oikein liiku tai niitä on hyvin vähän mikrohedelmöitys on ymmärrettävää. Alunperin meidän lapsettomuuden syyksi ajateltiin miehen ihan vähän heikentynyt sperman laatu. Terveyskuurilla se on parantunut ja nyt kahdella viime kerralla ivf:llä on hedelmöittynyt kahdeksan kymmenestä ja kymmenen kahdestatoista munasolusta. Aiemmissa hoidoissa käytetty icsiä. Omia munasoluja ei kyllä tullutkaan kuin 4 ja 5 ja kai silloin on varmempi icsata.

amv
, oliskohan kolmas pakollinen ollut kuppa tai joku muu vastaava...

Discovery, kiitos yksäristä. Asia ok.

Pikapuoliin täytyy kammeta itsensä sänkyyn, että jaksaa lähteä ennen seitsemää polkemaan labraan. Meidän tv:stäkin tulee tänään vain yleisurheilua... mieheni on urheiluhullu. :/

Hyviä unia kaikille! :wave:
 
Voi kurjuus ! Olin ihan lopen uupunut rankan työpäivän jälkeen, mutta auta armias kun menee nukkumaan, niin ei tule uni sitten millään. Pitää vain täällä "linjoilla" häiriköidä. Viime raskaudessa uni häiriintyi paljon myöhemmin, kun oli jo todella hankala maatakin. Silloin oli toisaalta niin helppo nukkua silloin kun nukutti, kun jäin saikulle jo, kun viikkoja oli täynnä 24.

Eikä edes mitään erityisen ikävää mietittävääkään. Että häiritsisi. Pah !
 
Huoemnta!
Hilleville tulin tsemppiä labraan toivottelemaan!
Discover, mä taas en osaa enää nukkua aamuisin vaikka ois mahollisuus vähä pidempään.
Apua kun huominen ultra jännittää, semmonen fiilis et jos peruis....

Teekuppi 7+1
 
Huomenta (haukotus),

Labrassa käyty, ihan teidän tsemppareiden iloksi :) Mieheni unohti herättää ja tulikin sitten pyöräilyn maailmanennätys. Labrassa oli ruuhkaa, mutta lupailivat tulosta jo tänään. Ilmeisesti sen verran on pistelty, että ei mennyt neula vasemmalta puolelta arpikudoksen läpi, sattui vaan aivan kamalasti. Toisesta kädestä sitten saatiinkin näyte ihan helposti. Täytyy iltapäivällä soitella tulosta, tarkkaa aikaa eivät osanneet sanoa. Ja joo, tulen heti raportoimaan.

Teekuppi voin kuvitella, miten jännittää varhaisultra. Toivottavasti näkymät on parhaat mahdolliset. Minäkin ekassa tuulimunaraskaudessa heräsin aina aamuisin aikaisin, kuudeltakin, eikä millään nukuttanut pidempään ja iltapäivisin nuokkui vaan.

Discovery, paljonkos sulla on nyt viikkoja kasassa? Eikö jo aika paljon? Toivottavasti ensi yönä saat kunnolla nukutuksi!

Onnellista keskiviikkoa odottajille ja vauvautuneille, mielenrauhaa piinailijoille ja hoitoa odotteleville!
Hilelvi
 
Hillevi, älä nyt tee täysin hermoheikkoa ihmistä vielä hermommaks, tarkoittaako aikasin herääminen tuulimunaa.....
Eiku oikeesti olen miettinyt et miten toi tuulimuna voi syntyä? Siirrossahan tarkistetaan vielä jälkeenpäin ultralla että alkiot oikeassa paikassa, lähtevätkö ne sieltä sit kulkemaan ennen kiinnittymistä?
 
Hui, anteeksi teekuppi, ei ollut tarkoitus säikyttää. Tarkoitin tietenkin sitä, että kun olin raskaana (vaikka se paljastui tuulimunaksi) heräilin aina aikaisin... ei se tuulimuna sinänsä voi aiheuttaa aamuvirkkuisuutta, vaan raskaus minulla sen teki :hug:

Mikähän dpo-päivä minulla on menossa? Jos punktio oli 24.5. ja siirto 27.5... Olisi dpo16, jos lasketaan punktion jälkeiset päivät ja pp13 (alkion siirron jälkeiset päivät). Jopa hcg-arvolla 6 dpo16 päivänä on päästy sykkeeseen saakka 40-50-vuotiaiden ikäryhmässä. Aika havainnollinen taulukko täällä: http://betabase.info/index.php
 
Hilleville tsemppiä tulosten odotteluun =)

Kävin tänään verikokeissa ja papa.ssa paikallisessa tk:ssa. Sain tosi hyvää palvelua, eivät laskuttaneet papan ottamisesta ollenkaan, säästin 8e. Kuulemma meillä menee rahaa ihan tarpeeksi muutenkin tähän hommaan... En ottanut kaikkia sukupuolitautitestejä mitä Tartossa pyydetään, vain pakolliset. Parin viikon päästä tulee vastaukset sit homma etenee....

Onko Elite heinäkuun kiinni?

 
Kääk, nyt jännittää. Labrassa on tulos valmiina, mutta se täytyy itse hakea paperilla, ettei tulos joudu vääriin käsiin... Eli ei kun pyöräilemään taas.

ja HCG-arvo oli 57 tänään siis pp13... eli jotain on tapahtunut, mutta täytynee seurata kohoaako arvo. Ja lääkäri sanoi, että jatka vaan lääkkeitä.
 
prima vera
Hillevi, jos se arvo nyt tuplaantuisi, niin sittenhän kaikki olisi ok. Ei muuta kun vaan jatketaan peukuttamista. Mutta kyllä sinulla nyt piinapäivät venyy. Menetkö perjantaina uudestaan hcg-mittaukseen? Kaikkea hyvää sinulle.

Primavera
 
Kiitos Primavera ja kaikki muutkin tsemppauksesta :heart:
Lääkäri sanoi, että parempi olisi mennä vasta viikon päästä. Mutta ehkä menen maanantaina ja keskiviikkona. Perjantaina en vielä mene. Olikos se Clearblue testi, jossa saa myös arvion raskausviikosta. Jos kokeilisi niillä kotona tässä välillä.
 
Hienoa Hillevi ! Kyllä se siitä lähtee nousuun. Mutta täytyy sanoa, että ei helppoja ole henkisesti nämä päivät sinulle. Ajattele käänteisesti, että jos lukema olis ollut vaikka 5, niin ei mitään toivoa. Jännitetään yhdessä kaikki !

Discovery 22+3

p.s. aika meni nopeasti johonkin 18 viikolle, mutta nyt on ihan jumittunut. Viikot matelee... Ja sitten yhtäkkiä iskee panikki, että nyt jo.
 
Kiitos Discovery ja teekuppi :heart: Ihan totta, että 57 on paljon parempi kuin vaikkapa 12 tai 20. Sekin tuli mieleeni, että jos alkio on kiinnittynyt hyvin myöhään ja arvo siksi olisi matala. Mutta ei nyt ehkä ainakaan pelkoa kaksosraskaudesta. Selasin pinomme hcg-kirjoituksia viime kesältä ja eräs oli päässyt loppuun saakka, vaikka pp14 hcg-arvo oli ollut 67. Täytyy vain yrittää olla levollisella mielellä ja nauttia vaikka näistä turbotisseistä sen aikaa :p kunnes asia selviää.

Discovery hienot viikot sinulla menossa! Oletko jo tehnyt hankintoja tms, jos aika kuluisi nopsemmin..

T. Hillevi
 
Pikaisesti vain tulin toivottamaan Hilleville tsemppiä!! Mullahan se hcg arvo oli myös alhainen, 60-jotain, tarkkaa en enää muista, joten ihan hyvältähän toi nyt vaikuttaa! Voimia ja rauhallista mieltä jatkopiinailuun :hug:
 
Onnittelut Hillevi! Kyllähän se plussa on!

Ihan vaan kommenttina tuohon ICSI hommaan...kyllä meille tehtiin AVAlla molempia, sekä IVF ja ICSI...

Teekuppi, tuulimuna on ehkä vähän harhainen termi, ei se missään tuulessa kulje. Se vaan tarkoittaa sitä, että alkiossa on joku niin suuri geneettinen (?) virhe että alkionkehitys keskeytyy, mutta se osa mistä on tullut istukka jatkaa kehittymistään. Siis raskaus jatkuu vaikka mitään alkiota ei sitten lopunkaiken olekaan, kun se absorboituu pois. Meillähän oli syksyllä tuulimuna...oli vaan sellanen pieni tyhjä pussi mutta "raskaus" jatkui. Minulla se oireili vuotona. Lääkäri sanoi että suurin osa tuulimunista on mitä todennäköisimmin triploideja, eli kolminkertainen kromosomisto, eli jomman kumman sukusolun muodostumisessa on tapahtunut virhe. Meilläkin tuo tuulimuna-alkio oli ihan paras kaikista, superhieno top-alkio...mutta kun kromosomistoon ei mikroskoopilla näe.

Omaa napaa: sain kirjeen eilen, että meillä on np-ultra perjantaiaamuna. Jännittää...
 
amv
Voi Hillevi, kumpa kyseessä olisi alkanut ja onnelliseen loppuun saakka jatkuva raskaus eikä mikään hipaisu tms. Paljon paljon tsemppiä odotteluun!


Tyyne kysyit, onko Elite heinäkuussa kiinni, niin vastaan, että on ja ei. Just nimittäin laitoin sinne viestiä samasta asiasta. Se Kristina ja lääkäri on kyllä paikalla, mutta mitään hoitoja siirtoja tai punktioita ei silloin tehdä, mutta ilmeisesti luovuttajaa voidaan alkaa valmistaa tai hankkia luovuttaja. Mä sain pvämäärätkin, milloin klinikka on kiinni. Haluaisitko ne?
Mä muuten ajattelin, että yritän, kelpaako sinne Eliteen vain kolmisen kk sitten otetut hiv ja C-hepatiitti (B:tä ei edes testattu, koska olen ottanut sitä vastaan rokotteen) sekä papa, jonka otatan lähipäivinä.

Kesälomaterveisin :)
amv
 
Hei,

Hilleville kovasti peukutuksia että arvo lähtisi hienosti nousemaan!

Itse lähden huomenna siirtoon. Meillä oli ainakin tänään 5 hedelmöittynyttä alkiota odottamassa, toivottavasti on huomennakin... Jos kaikki 5 ovat mukana huomennakin, siirretään yksi ja loput pakkaseen. Jos on jotain muuta, niin pitää ottaa kantaa siihen silloin. On kyllä helpotus huomenna, ainakin hetkellisesti, kun tämä on ohi, olen koko ajan jännittänyt että tuleeko soluja, kasvaako limakalvo, saadaanko alkioita... Sitten ei voi muuta tehdä kuin odottaa kaikessa rauhassa :LOL: pari viikkoa.

Hathor
 
Onnea siirtoon Hathor!
Niin pääset sitten odottamaan kaikessa rauhassa, niinpä niin!Ja plussan jälkeen jatkat odotusta ekaan ultraan ihan kaikessa rauhassa! Tulehan sitten kertomaan miten siirto meni, kaikkea hyvää sinulle sinne!
Missäs muuten Sela luuraa??
Itse lähen nyt sinne ultraan mikäli jalat kantaa, oon oikeesti ihan jäykkänä jännityksestä!
Teekuppi 7+2
 
Pikainen piipahdus palstalla. :wave:

Hillevi: Valtaisat onnittelut plussasta. Toivotaan, että lukemat lähtee nousuun ja matkalainen pysyy mukana loppuun asti.
Hathor: Tsempitykset siirtoon. Pääset mukaan piinailemaan.
Teekuppi: Onnenpotkuja ultraan. Tulethan sitten kertomaan kuulumisia!

Mukavaa viikon jatkoa kaikille! Huomenna onkin jo perjantai :flower:
 
Teekupille paljon onnea ultraan mukaan. Tulethan kertomaan näkymistä!

Ja samoin Hathorille huomiseen siirtoon. Hienoa, että kaikki on tähän mennessä mennyt hyvin! Toivottavasti huomenna on laatualkio odottamassa äidin masuun pääsyä :heart:

Paljon kiitoksia tsempeistä ja onnitteluistakin. :heart: Kaipa tuokin määrä raskaushormonia saa aikaan levollisen mielen - ainakin tällä hetkellä on ihan ok olo. Katsotaan miten käy. Ja onhan tämä paljon mieluisampi tulos kuin nega. Olisi mielenkiintoista tietää, millaisia hcg-lukemia tuulimunaraskauksissa on ollut. Minulta ei aikanaan sitä mitattu, kun oli luomuraskaus. Rintaturvotus oli silloin samaa luokkaa kuin nyt, mutta ei yhtään vuotoa. Viheliäinen raskauden laji!

Ihanaa kun huomenna on jo perjantai ja tänään aurinko paistaa!

Hillevi, pp14
"kevyesti raskaana" :wave:
 
Minullakin on yksi luomu tuulimunaraskaus. Sen muistan, että raskausoireet olivat voimakkaat loppuun saakka. Kaavinta tehtiin rv 8. Silloin ei ollut vielä mitän pillereitä tyhjennykseen.

Neiti on nyt tänään ihmeen vaisuna. Piti jo turvautua doppleriin :ashamed: . Voimakkaana jömpsötti sydänäänet ja liikkeitäkin kuului lurahteluna.

Plääh ! Siivoilen vaatekaappia vapaapäivän "kunniaksi".

Minulla on uusintasokerirasitus 1.7. Saisipa puhtaat paperit. Nyt on kintuissa pieniä pyöreitä mustelmia. Täytyy varmaan ensitiistain neuvolassa sanoa, että ottavat sen INR-arvon. Jos pärjäisi pienemmällä Fragmin-annoksella.

Omanapaista höpinää taas. Paitsi, että käyn hermostuneena (minäkin) kurkkimassa uutisia Teekupilta...
 
No hei kaikille, kyllä te ootte ihania kun siellä hermoilette mun puolesta, KIITOS olemassaolostanne.

Minä päästän teidät piinasta: Ultrassa kaikki hyvin!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

vastaa viikkoja 7+2, 9-10 mm, kohdun yläosassa turvallisesti, ja syke kuului. Lääkäri kirjoitti vielä, että reipas syke!


Omanapaisesti oonnesta sekaisin oleva
Teekuppi 7+2
 

Yhteistyössä