Luovutettu munasoluhoito, vol. 2

No voihan hitsi, kirjoittelin äsken tosi pitkästi, mutta kaikki hävisi :ashamed: !
Mutta siis tällä opella on ollu kauheeta hässäkkää kun koulut loppuvat, joten nopeasti kaikille taas kerran tsemppiä omiin vaiheisiinne!
Erityisen lämpimiä ajatuksia Hilleville, Selalle, Teekupille, Minnille, Hathorille ja Onniunelmalle!
Täällä meidän suunnalla tapahtuu sitten juhannusviikolla. Ovat nyt olleet klinikan taholta tosi mukavia, tänään jopa soittivat olisiko meillä vielä kysyttävää tms.
Ja eihän ne kysymykset tulleet siinä puhelimessa mieleen, joten tänne siis :)
Eli minua alkoi mietityttää tuo allergia-asia. joutuuko kuinka moni teistä näin siitepölyaikaan syömään allergialääkkeitä ja mitä mieltä olette niiden käytöstä hoidon/raskauden aikana? Oletteko joutuneet lopettamaan/vaihtamaan lääkkeitä? Toki tää on yksilöllistäkin varmasti, mutta kyselenpähän silti.
terv. Tinulinen
 
Minulla on keskivaikea astma ja allergia. Kestine-tabletit eivät sovellu raskauden aikana, jotenka niitä en voi enää käyttää. Onneksi allergia on tämänkin raskauden aikana helpottunut. Joillakin oireet taas saattavat pahentua. Kyllähän tiettyjä valmisteita voi raskauden aikana käyttää. En tiedä, jaksaako hankalien allergiaoireiden kanssa sinnitellä lääkityksettä, mutta ainakin hoitamaton astma jo suurempi uhka sikiölle.
 
Hei!

Tinulinen: silmätippoja ja nenäsumutetta voi muistaakseni käyttää, mutta ainakin silloin muutama vuosi sitten niin ei ollut mitään tabletteja mitä sai käyttää raskauden aikana, joten sanotiin että joudun pärjäämään ilman. Toki silloin hoito oli talvella, joten olin jo hyvässä vauhdissa raskauden kanssa siitepölyaikaan. Ja ihme kyllä, jostain syystä minulla ei ollut lainkaan oireita raskauden aikaan, en tarvinnut käyttää mitään lääkkeitä! Nyt pitää varmaan kysyä mikä tilanne on, ja varmaan yrittää sinnitellä ilman sitten... :snotty:
:)

Selalla oli hyviä ultrakuulumisia, onnea siitä!

Sain tänään tarkat aikataulut, ja meidän siirto on ensi viikon torstaina! Luovuttajan tilanne kuulemma näytti hyvältä, joten aika rauhallisin mielin olen juuri nyt. Saa nähdä, minulla on vielä se sujuva ja mutkaton hoito kokematta, olisiko sen vuoro nyt...?

Hathor
 
amv
Voi että kuinka hienoa, sela! :heart:

Täällä on ollut paljon taas asioista, joihin olisin halunnut kirjoittaa sanasen, mutta on ollut järkyttävä kiire, niin en ole saanut aikaiseksi. (Ja iltaisin usein laiskottanut niin, ettei ole jaksanut yrittää ajatella mitään järkeviä kirjoitettavia lauseita... :ashamed: )

Nytkin olisi taas lähinnä kysymys: Onko joku ulkomailla hoidoissa kävijä Turusta? Kuka lääkäri on ultrannut jne? Voi vastata yksityisbiestillä, jos ei halua paljastaa asuinpaikkaansa tai olevansa turkulainen :LOL:


Mm. Hillevin testitulosta odotellen ja parasta mahdollista toivoen
amv
 
Sela onnea hyvistä ultrauutisista :flower:

Teekuppi kiitos kysymästä, piinistely sujunut ihan mukavasti. Heti ekana piinispäivänä alkoi tuntua sellaista pientä nipistelyä. Ihan kun joku siellä olis hampaillaan kiinni tarttunut. Mutta niinkuin kaikki piinistelijät tietää, niin kaikkien oireiden kanssa on näinä päivinä niin herkillä. Mutta ei kai se mitään haittaakan, jos haluaa uskoa niin tapahtuvan. Eikös positiivinen asenne vain paranna mahdollisuuksia... No joo :LOL:

OnniUnelma, kyllähän ne lääkärit tosiaan nykyisin enemmän ovat yhden siirron kannalla. Suomessa kun kuulemma syntyy liika kaksosia ja kaksosraskaus on aina riskiraskaus, varsinkin kun minäkin olen jo muutenkin riski-iässä ensisynnyttäjäksi. Nytkin yhden siirtoa suositeltiin, mutta mitään estettä kahdenkaan siirtoon ei lääkärin mielestä ollut. Ja kun toinen oli sen verran huonolaatuinen, että ei ehkä olis pakastusta ( tai sulatusta) kestänyt, niin laitettiin sitten top alkion kaveriksi. Miten sinun piinailu on sujunut, onko jotain tuntemuksia jo tullut?

[/b]Hathor 76 hienoa, että sinullakin on jo siirto noin lähellä. Ja Tinulinen myös on päässyt eteenpäin. Saadaan paljon paljon plussia vielä tänä kesänä ja monta kevättalven vauvaa :heart: :heart:

Mites meidän supermamma
Hillevi piinailee?

Kiitos teille kaikile, olette kyllä ihania kaikki.

MInni73
 
Hei!
Mitä kuuluu Matildalle?, alkaa loppusuora häämöttämään.

Hilleville, OnniUnelmalle ja Minni73:lle täältäkin tsempitykset piinailuun! Tuo oli hauska kuvaus Minni tuntui kun joku hampailla olisi tarttunut =) .. täytyy pysyä kyydissä!

Tinulinen Oletko koskaan kokeillut sellaista nenähuuhtelukannua? Olen kuullut siitepöly allergiselta ystävältäni, että helpottaa kun huuhtelee nenän limakalvot keittosuolaliuoksella siitepölystä. On kuulemma tosi puhdas olo sen jälkeen. Tämä nyt ainakin on turvallinen keino, mutta kyllä varmaankin jotakin lääkkeitäkin on, mitä voi turvallisesti käyttää. Ainakin reseptivapaista apteekin farmaseutti varmaankin osaa sanoa.

Voisiko joku teistä kertoa, miten teillä on hoidot aloitettu? Eli milloin hormonitoiminta ajetaan alas? Onko se kierron ensimmäinen päivä eli silloin kun kuukautiset alkavat ja onko käytetty Synarela sumuja vai mitä?
 
Sharlin, mulla tuoresiirrossa ajettiin hormonitoiminta alas kp 21 Procrenpiikillä. Passissa ei sitten hormonitoimintaa ajettukaan alas vaan alettiin zumet heti kp1 , tai ne piti aloittaa kp1 mutta mulla myöhästy niin että kp2
Teekuppi 6+4 ( ehkä)
 
Lauantai-iltaa saunan jälkeen!

Mukavia uutisia taas, että Lyyrakin saat jo kesäkuussa masukaverin. :heart:

Minulle on aina siirretty kaksi alkiota, vaikka olen toivonut yhtä. Ehkä pidetty toivottomana tapauksena... ;) mutta viimeksikin tuoresiirrosta molemmat alkiot jatkoivat kehittymistä jonkun aikaa. Ja jarruja ei ole käytetty, vaikka omia munasolujakin aina on ollut kehittymässä.

Tänään sain taas todeta, että ei ole elämä reilua. Kuulin ystäväni sairastuneen syöpään. Hänellä on muutenkin elämässä ollut vastoinkäymisiä mm. yksi kolmesta lapsesta kuollut vuoden ikäisenä. Joskus tuntuu, että itse kuitenkin olen päässyt helpolla, on vain tämä lapsettomuus. En kyllä halua sitä vähätellä omalla kohdalla, mutta en varsinkaan teidän muiden osalta. Lapsettomuus kun on monelle hyvin suuri ja pitkäaikainen suru.

Kiitos kaikille tsempityksistä :heart: kohtalaisen helposti on piinailut menneet. Minä tunsin sitä hampaiden nakerrusta pp6-7, olikohan liian myöhään. Varmaan voisi kotitestillä kokeilla keskiviikkona, torstaina menen veritestiin. Mitenkähän ovulaatiotestiä voisi tulkita ja milloin sitä kannattaisi kokeilla?

Hyvää viikonlopun jatkoa kaikille!
Hillevi :wave:
 
Huomenta kaikille!
Eihän sitä malta nukkuakaan enää, miten ihmeessä saa ajan kulumaan torstain ultraan? En tiiä onko muilla näin voimakasta tää mielentila, mutta mä alan jo ajoittain olla huolissaan omasta päästäni. Kaikki menee nollasta sataan sekunnissa. Karrikoidusti näin; jos kissa näyttää surulliselta itken,jos se näyttää iloselta niin itken koska se voi tulla surulliseks......tunteet ja hormonit on niin sekasin.... säälittää toi mies kyllä oikeesti.
Hillevi, mä en oo koskaan testannu ovistestillä raskautta, mutta tuolla vauvakuume 40+ osastossa sillä sähläillään kovastikin. Kaipa se jotenkin toimii, mutta mä ostasin suna kyllä ihan perusraskaustestin. Nehän on nykyään niin herkkiä etä näyttää usein pp9 tai pp10.

Teekuppi 6+5 (ehkä)
 
Mahtavaa, että Lyyra sinulla ns. homma etenee. Ei jumiudu nega-ajatuksiin. Tuo raha-asia on kyllä kurja. Aamulehdessä oli joku aika sitten kirjoitus näistä ulkomailla tapahtuvista hoidoista. Siinä arvosteltiin ylipäätänsä tätä luovutushoitojen "maksupolitiikkaa" nuorillakin.

Teekupp tsemppiä ! tutulta kuulostaa. Minun on vaikea puhuakin joistakin asioista, kun heti tulee kyyneleet silmiin, vaikka aihe saattaa olla itse asiassa ihan mitätön.

Sharlinille ja Hathorille täältäkin sujuvuutta hoitoihin !

Discovery 22+0 (niin kuin nuo nuoret näkyvät kirjoittelevan, että poks...)
 
Lyyra Loistava uutinen, että pääsette ihan kohta siirtoon :) Kyllä se nyt onnistuu niin ei tarvitse murehtia rahojen kanssa. Raha on kaikista ikävin jarru näissä hoidoissa.
Me laitoimme kanssa Artsille ultrakuulumiset ja Kristina vastasi, että lääkäri vastaa maanantaina miten lääkitystä jateketaan. Ei ole ennen Kristina vastannut tällee väliin.

Olot on suht hyvät. Välillä tulee ihan sellainen käsittämättömän väsynyt olo ja ihan ku ei olisi voimia ollenkaan. Tuntuu ku ei sormeaan jaksaisi nostaa. Pienellä huilitauolla siitä sit pääsen taas eroon. Pahaolo vaivaa ajoitttain tai tulee sellaisia puuskia, et ihan heti nyt pitäisi lähteä vessaan mut ku seisahtuu paikalleen niin menee nopeasti ohi. Koko ajan tekisi mieli syödä jotain mut ei tee mieli kuitenkaan mitään eli jää sitten lähes tulkoon juomiseksi.
Olojen perusteella ja aikaisempien raskauksien perusteella tää päivänsäde on tyttö :) Arvatakaa vaa, et menee hutii :LOL:

Hillevi Ikäviä uutisia olet saanut :hug:
Iik, jännittää niin sinun puolesta tuo testaaaminen. peukut ja varpaat pystyssä täältä plussatuulia puhaltelen.

teekuppi Sulla kans puntit tosiaan tutisee ku enää muutama päivä ultraukseen. Vitsi se on kyllä jännä paikka. Tsemppiä näihin ultraan odotuspäiviin.
 
Hei taas,

Sela
kiitos! Saas nähdä pääsenkö testipäivään asti. Tänään isommalla asialla vessassa käynnin yhteydessä tuli vähän kirkasta verta... mun plussahoidossa ja tuulimunassa ei tullut tippaakaan, eli nyt tuntuu ettei onnistunut tälläkään kerralla. Rinnat on kyllä edelleen isot ja yöllä pisteli, oli aikaa kuulostella kun valvoin monta tuntia keskellä yötä ja mietin kaikenlaisia. Nyt väsyttää, kiukuttaa ja surettaa. Jos pakasteelle pitää mennä, yritän päästä jo ensi kierrossa ja otan kortisonit käyttöön - lähteköön loputkin hiukset, jos onnistuisi.

Anteeksi omanapaisuus ja parempaa mieltä teille muille!
Hillevi
 
Discovery Vanhin on poika ja silloin olin elämäni kunnossa, ei siis mitään raskausvaivoja. Keskimmäinen on tyttö ja kolme ekaa kk aivan kamalaa pahaaoloa ja meinasin nukahtaa seisaaltaan ( en kuitenkaan oksentanut ). Kolme keskimmäistä kk suht hyviä, mut sit taas kolme viimeistä ihan samaa kamaluutta kuin kolme ekaakin. Paino tippu alkuun jotain 5 kg ja tytön synnyttyä painoin saman ku ennen raskauttakin. Nuorin on poika ja siinä taas olo oli hyvä koko raskauden :) Heh, tässä raskaudessa sit paino nousi 12 kg.

Hillevi Toivotaan , et ei vuoto tarkoita mitään pahaa vaan olisi pieni puraissut niin, että siitä vuoto tulisi. Voimia ja muista levätä.
 
Hillevi, kyllä varmaan pelästytti.
Mutta täällä on kyllä niin monella tullut jossain vaiheessa verta ja silti kaikki mennyt hyvin ettei välttämättä ollenkaan ole vaarallista. Toivon, että loppui sulla tuohon yhteen kertaan, jakselehan!
Teekuppi 6+5
 
Huomenta kaikille!

Hillevi, kuinka voit siellä?
Mä haluisin kysyä teiän näkemystä sellasesta ku Selallehan Tarton lääkäri sanoi ettei seksiä ennen ekaa ultraa, eikö niin ollutkin Sela? Onko kelleen muulle sanottu ohjeeksi noin? Ja onko joku noudattanut? Mulla se nimittäin jäi jotenkin päähän, ja näiden kahden km:n jälkeen pelko on ollu sitä luokkaa, että oon noudattanu tota Selalle annettua neuvoa. Yleensähän aina sanotaan et voi elää normaalisti, mut mitäs jos nää onkin niin erilaisia raskauksia et esim. kohdun supistelua pitäis välttää? Ja sitte tuolla toisella palstalla oli yksi jolla vuoto alkoi just seksin jälkeen.

Tälläisiä miettinyt

Teekuppi 6+6
 
teekuppi Juu lääkäri näinmainitsi, mutta, mutta.....en kyllä neuvoa noudattanut :ashamed:
Edellisellä kerralla me ei saaatu sellaista neuvoa vaan oliko nyt et kolme päivää vai viikon ja silloin en sit uskaltanut harrastaa sitä ollenkaan. Sanoinkin miehelle, et luulen että tuo alapää tarvitsi jotain "tekemistä" jotta onnistuisi. Eli meidän tapauksessa ei ollut vaikutusta vaikka neuvoa ei noudattanutkaan.
 
Me ei olla saatu sellaista seksittömyysohjetta koskaan. Ainoastaan miehelle on saatu Suomessa ohje pidättäytyä muistaakseni vuorokausi ennen siemennesteen ottoa. Nyt oltiin kyllä plussaan saakka harrastamatta. Jotenkin olin niin vauhkona. Mutta, että ultraan saakka. Ei kai...



Discovery
 

Yhteistyössä