Luovutettu munasoluhoito, vol. 2

Pikalista tämä ei korvaa pidempää listaa, mutta nopeampi päivittää ja hahmottaa..

Odottelee hoitoa/luovuttajaa/pitää taukoa (ikä suluissa)
Josko (30+) Esikoista toivomassa.
Cornelius (33) Haaveissa 1
Saaga (39)
EliseT (31) Haaveena ensimmäinen lapsi.
Viinirypäle (33) haaveissa ensimmäinen.
NellaMaija (32) eka
Maijatar (41) ekaa haikaileva
Lotta(32) toiveissa eka, Procren-jarrulla kesän, hoidot jatkuu elokuussa
Sharlin (35) eka haaveissa
Miimi78,
Alma (34) eka haaveissa
Iituska (38), haaveissa eka
Jaasminia (xx)
Jonsku-78 (31) haaveissa eka
Typyliini (28) haaveissa pikkusisarus esikolle
Marisabel (29) 4 siirtoa tehty, haaveissa eka
Iida-Karoliina (45), eka yhteinen (viides lapsi)
Lidia77 (33), eka haaveissa, 1. lahjasolut odotuksessa
Cava (30+), eka toiveissa, jonossa 1. lahjasoluhoitoon

Hoito lähestyy
Tinulinen (32) eka haaveissa, siirto kesäkuun alussa
Lyyra (), 3. lahjasolulapsi haaveissa, siirto 22.6.
Hillevi (40+) haaveissa eka, PAS heinäkuussa
Tyyne73(36) haaveissa eka, pakastealkioadoptio viikko 31

Piinistelijät
OnniUnelma76 (34) haaveissa eka, PAS 2 alkiota 2.6. testi 18.6.
Minni 73 (36) ekasta haaveileva, 2 tuorealkion siirto 2.6. testi 16.6.
Hathor (34), toka haaveissa, 1 alkion siirto 10.6. testi 24.6.

Plussanneet =) (sydämet nähty ultrassa)
Matilda (30), plussa 13.10 , LA 22.6.2010 :heart:
Minni007 (45), plussa 2.11, HCG 3.11, ultra 22.12, LA 12.7.2010 :heart:
Kaipuu, eka haaveissa, plussa 21.11.09, LA 31.7.2010 :heart:
Discovery (40+) 2 alkion siirto 22.1. LA 10.10.2010 :heart:
Aliisa08 (26), ensimmäinen haaveissa, LA 27.10.2010. :heart:
Emilia (xx) LA 3.11.2010 :heart: :heart:
Tuuttituulia (39), haaveissa eka, LA 13.11.2010 :heart:
lokakuu, (40+) toka, esikoistyttö kuoli kohtuun rv 26+ LA 26.12. :heart:
Primavera (40+), eka, alkioadoptio 21.4. LA 6.1.2011. :heart:
Teekuppi ( ) haaveissa eka, PASsiirto 6.5. LA 25.1. :heart:
sela (40) 2. yhteinen (1. kuollut hoitovirheeseen) LA 29.1. :heart:

Maaliin päässeet :flower:
Lutuliini, poika 1.6.2008
Bea, esikoinen tyttö 10/2008
Enkelitytön äiti, tyttö 23.1.2009
Watrossi, esikoinen poika 5.2.2009
Suzyanne, esikoinen, poika, 7.5.2009
Pihla, esikoinen tyttö 3/2009
Piri, toinen lapsi, tyttö 6.6.2009
Bardolino(30) eka, tyttö 3.11.2009
Kauniskuu (32) eka, tyttö 8.11.2009
Juuni (48) 2. lapsi tyttö 16.11.2009
Rudy, kaksostytöt 1/2010
Marru (35) esikoiskaksostytöt
Simmis (38) toinen lapsi, tyttö 1/2010
Vekara (45) eka yhteinen, peikkotyttö 2/2010
Pomppaduu (27) kakkonen, tyttö 2/2010
Nennuliini (35) eka lapsi, tyttö 3/2010
Vilhelmiina72 (37) ekat, terveet pojat 24.4.2010

Taustalle siirtyneet
Dream73 (36)

 
:hug: Hilleville Voi surku.. ihan paha mieli tuli puolestanne.

Tuo klexanehan on virallisesti lääke verenohennukseen eikä minullakaan hyytymistekijöissä ollut mitään häikkää.. Mutta meidän lääkäri ja keskenmenoihin erikoistunut lääkäri totesivat, että se on kuitenkin suht. edullinen lääke ottaa yritykseen mukaan ja sillä ollaan saatu huimia tuloksia. Lahjasoluhoidoissa kaikki on sinulle vierasta, niin enemmänkin tuo klexane näissä hoidoissa valmistelee kohtua ottamaan vastaan vierasta tavaraa.. eli estämään alkion hylkimistä. Suosittelen erittäin lämpimästi tätä kokeilemaan! Ja jos raskaus alkaa niin ei ole kovin paljoa vaadittu, että pistäisi tätä piikkiä aina sinne rv 12 saakka. Suosittelisin sinua lämpimästi koittamaan tätä lääkitystä! Jos oma lääkärisi ei sitä kirjoita, niin kyllä sinä reseptin muualta saat.. Siitä ei todellakaan voi olla mitään haittaa.. Sinullakin niitä kiinnittymisiä on ollut, joten mitäpä menettäisit vaikka kokeilisit??

Hienoa, onnittelut Selalle ultrakuulumisista :heart:

Teekuppi kirjoitettaessa käytetään ihan tuota rv 8+0, mutta kun asiasta puhutaan niin sinulla alkoi rv9.. Puhuttaessa mennään tavallaan aina seuraavalla viikolla :) En tiedä tajusitko mitään mitä höpötin :LOL: Joko teillä pian neuvola??

Täällä oli ultrassa kaikki hyvin. Pieni siellä kovasti liikkui.. Jalkaterät oli otsalla.. ei antanut hoitajalle tilaisuutta kurkistella kumpaa sukupuolta on, mutta senhän me jo tiesimme. Painoa oli 410g.. On se vaan niin uskomaton ajatus, että tuolla masussa joku kasvaa :heart: Potkuja tuntuu silloin tällöin, mutta aika vähän. Sijainti kun on vielä tuolla aivan alhaalla ja istukka edessä vaimentamassa niitä. Mutta uskomattomaltahan se yhä tuntuu.. mutta kaikki toistaiseksi ainakin hyvin.

Klinikoiden kesälomat tosiaan tulee aika ikävästi sotkemaan joidenkin hoitoja.. mutta yrittäkää ottaa asiat hyvältä kantilta.. Yritätte elää ainakin kk:n verran huolettomasti ja turhia murehtimatta.. vaikka kyllä itsekin koko klinikan loman ajan laskin päiviä, että milloin päästäisiin seur yritykseen taas..

Voimia kaikille pettymyksiä saaneille ja uskoa ja toivoa tulevaan! Olen itse hyvä esimerkki siitä, että monien pettymyksien jälkeen voi vielä onnistuakin.. *koputtaa puuta*.. vaikken vieläkään meinaa uskoa onnistumiseen..

Aliisa rv 20+6
 
amv
Onnea sela!


Hillevi, älä tai älkää syyttäkö itseänne siitä, että olisitte lemmiskelyllä pilanneet onnistumismahdollisuuden. Mitä kortisonia aiot ottaa? Mulla määrättiin yhdellä klinikalla Prednisolon (kun pyysin kortisonia avuksi) ja toisella määrättiin automaattisesti Dexametasolonia (tms.) Onkohan noissa kortisoneissa sitten jotain eroa...? Klexane-piikki määrättiin myös toisella klinikalla.


amv
 
Onnittelut selalle! :flower:

Hilleville toivottelen jaksamista ja voimia lähteä uuteen yritykseen. Uutisesti vetivät kyllä mielen matalaksi, olisin niin toivonut, että olisit saanut parempia uutisia. Onneksi pääset "sassiin passiin", kuten joku asian ilmaisi. Eiköhän siellä pakkasessa odottele sulatusta juuri se Alkio... :)

Kassu, kuulin juuri eilen lahjasolujonojen taas pidentyneen ja sen takia uutisesi saivat minut lähes kyynelehtimään ilosta. Kiitos! Olet suurenmoinen! :heart:
 
Onnittelut Sela ! Hienoa !

Vielä Hillevi tuosta lääkityksestä. Minulla progesteroniannos oli edellisessä raskaudessa 800 mg ja nyt vielä enemmän eli 900 mg. Minulla ei ole hyytymistekijöitä testattu paitsi tänään. INR-arvo oli 0.9, joka on normaali, vaikka minulla on niin isolla annoksella tuo Fragmin-lääkitys (5000 ky). Silloin kuulemma huolenaihetta, jos tulee suuria mustelmia, nenäverenvuotoa. Ei vahingollinen sikiölle, jotenka pistellään.

 
Kiitos teille "sisaret" haleista ja tsempityksistä. :heart:
Eilen oli pp 12 eli tosiaan vähän aikaista testata. Teen seuraavan testin ehkä torstaina. Pienen pieni toivon kipinä ehkä kuitenkin jossakin kytee plussan puolesta, vaikka en siihen kovin uskokaan.

OnniUnelmalle toivon plussaa sydämestäni. Aika erikoista, että sinulle annettu eri testipäivä kuin minulle, vaikka siirto oli samana päivänä.

Selalle onnea hyvistä ultranäkymistä.

Kassulle suuri kiitos upeasta päätöksestä jo toistamiseen :flower:

Hilleville Jaksuja ja haleja.

Ja kaikille muillekin iiiiiisooooot halit Minniltä
 
Heissan!

Hilleville voimia antavat halit!! :hug: Toi on niin epäreilua!! Itse saman läpikäyneenä tiedän miten tyrmäävää se on. Heti tosiaan uuteen siirtoon ja ehdottamasti Klexane mukaan!!! Mitään hyytymistekijöitä minusta ei ole otettu, mutta Klexane oli mukana (muistaakseni ) kahdessa viimeisessä siirrossa, joissa yleensä tapahtui mitään. Eka meni kesken alussa, mutta nyt ollaan sitten kohta jo puolivälissä. Kaikkiaan meille päästiin tekemään 4 siirtoa, jossa viimeisessä lykästi.
Meillä myös lääkäri hehkutti Klexanen avulla saatuja huimia tuloksia juuri tänä vuonna, kuten Aliisan lääkärikin, taidetaan olla muistaakseni saman klinikan asiakkaita.

Minnille myös halit täältä. :hug:

Täällä on todella aktiivista kirjoittelua, joten en millään muista kommentoida kaikkien kuulumisia. Selalla nyt ainakin oli just hienoja uutisia! =)

Toi kesätauko on kurja, muistan itsekin viime vuonna miten olin kesän viimeinen siirtopotilas. Toisaalta kesä on muuten ihanaa aikaa, joten kannattaa ottaa siitä kaikki muu ilo irti. Kunhan se nyt kunnolla alkaisi!

Kaikille kaikkea hyvää vaiheisiinne ja pitkää pinnaa hoitojen odotteluun!!

Terkuin Tuuttituulia rv 18+3

P.S. Discovery, mikä sen sf-mitan oletusarvo on, ei oikein sano noi luvut mulle mitään. Ilmeisesti se on korkea... :) Nauratti toi norsunpoikanen...
Aliisa kiva kun sulla ultrassa kaikki oli hyvin! Sulla on jo raskaus tosi pitkällä! Onko vatsa kasvanut ja oletko muuten voinut hyvin? Sullahan oli sitä närästystä muistaakseni. Hain tänään rennietä "varalle" kun lähden huomenna lomalle ja parina päivänä on närästänyt. Jos vaikka yltyy pahaksikin. Toivotaan ettei, on meinaan mulle ihan uusi juttu koko närästys. No mutta kestän kyllä vaikka mitä, enkä valita. Hyviä vointeja odottajille!!
 
Kassu Todella hieno päätös! Onneksi löytyy tuollaisia ihania ihmisiä.. Joskus tuntuu että maailma on kova ja kylmä paikka ja kaikki tavoittelevat omaa etuaan kyynärpää taktiikalla ja vähät välittävät muista, mutta sitten onneksi löytyy niitä jotka ovat valmiita toisia ihmisiä auttamaan aidosti ja välittävät.. ne on niitä maanpäälisiä enkeleitä.

Minnille täältäkin jaksamisia testata toisen kerran. Pidetään yllä toivoa.
 
Kiitos kysymästä Tuuttituulia Täällä voidaan hyvin. Närästys oli pahimmilaan siinä alkuraskaudessa.. nyt sitä juurikaan ei ole ollut.. onneksi. Rennietä kului meinaa aika lailla ja lopulta en enää pystynyt sitä ottamaan.. se sai pelkästään oksennuksen aikaiseksi.

Vatsa on kasvanut jonkin verran:) Ei vielä kamalasti kun se pieni tuolla niin alhaalla pötköttelee.. mutta tosiaan kk sitten neuvolassa sf-mittauksessa kohtu oli sentin pari navan alapuolella ja siellä hoitaja sanoi, että kun ylittää navan, niin alkaa masukin kasvaa ulospäin. Tuon Sf mitan keskikäyrät/arvot näet neuvolakortin viimeiseltä sivulta.

Olet itsekin jo hyvillä viikoilla:) Onko siellä kaikki hyvin? Joko ootte rakenneultrassa olleet? Hyvää lomaa ja palaile kertomaan kuulumisia.. jos ei täällä, niin yv kulkee, kuten ollaan huomattu useaan otteeseenkin=)

Minnille pidetään vielä peukut ja varpaat pystyssä. Vielä on toivoa.. Tsemppiä!

Kassulle :hug: Olet aivan mahtava ihminen :heart: Suot meille lapsettomille mahdollisuuden saada kokea äitiyden.

Discovery tuo norsunpoikanen oli aika hauska ilmaisu :LOL: Mutta eihän sinulla sitä painoa ollut pahemmin tullut? Kohtu vaan kasvaa ja pieni siellä sisällä. Hyvää odotuksen jatkoa!
 
Onnea Sela ultrasta!
Kassu, Iso kiitos meidän kaikkien puolesta!
Minnille ja OnniUnelmalle peukut pystyssä myös täällä!
No niin, ymmärsin suunnilleen raskausviikot, kiitos selvityksestä! Ja eka neuvola meillä on 18.8 perjantaina.
Hillevi, peesaan tosiaan muita: Ota se klexane mukaan!
Mites Lyyra, millainen lääkitys sinulle tulossa nyt?
Kortisonina minulla ollut tuo Dexamethsoni 0,5 mg
TuuttiTuulia, kiva kuulla että siellä kaikki hyvin, samoin Aliisalla!
Teekuppi
 
Hei,

Hilleville pahoittelut ja halaus :hug:

Minnille peukuttelen vielä torstaihin asti, josko se plussa sieltä kuitenkin tulisi!

Onniunelma, eihän se oireettomuus vielä mitään kerro. Vaikka tiedän just miltä se tuntuu... Tsemppiä loppupiinaan!

(.) Oireetonta täälläkin, mutta kai se pitää ollakin niin. Nyt pitäisi alkion vissiin kiinnittyä, ja tämän jälkeen alan sitten tarkkailla oireita ihan toden teolla! Oirelistalleni ei ole tullut mitään uutta, joten kaikki tästä eteenpäin on joko huolestuttavaa tai toivoa antavaa ;) Sa nähdä kuinka kauan olen vielä rauhallinen? Veikkaisin päivä tai pari :)

Hathor pp 5
 
Lidia 77: Olemme Suomessa hoidoissa, tarkemmin sanottuna Fertinovassa. Meillä on kotimaan adoptioprosessi alkamassa syksyllä tämän viimeisen hoitokierroksen jälkeen. Adoptiolapsen odotus kestää kuulemma tuskin alle viisi vuotta, jotenkin minulla on jo mielessä projekti "äidiksi vuonna 2015". Välillä odotus tuntuu musertavan pitkältä, mutta sitten tulee olo, että ihan sama milloin, kunhan varmuudella joskus. Syksyllä tulee täyteen neljä vuotta lapsettomuutta, joten olisin se huippua, jos pikatoimitus jostain järjestyisi =)
 
Hillevi: Voimia ja jaksamista. Tuo on juuri rankinta, ensin luvataan, mutta ei sitten kuitenkaan...

).( Pakastealkio-adoptio sovittu viikolle 31 Tarttoon. Aloittelen e-pillerit seuraavasta kierrosta niin saadaan aikataulut sopimaan... Näin se homma vaan etenee.... Tosi hyvin saanu sovittua asiat sähköpostilla kristiinan kanssa, vaikka en mikään haka englannissa olekaan ja vastaukset saa tosi nopeesti... suosittelen =)
 
Kassu on supernainen ja ihana Ihminen! Onneksi sinunlaisiasi on! :flower: :heart:

Kiitos Aliisa ja Tuttituulia vinkistä, selvitän Klexane/babyasperin kysymyksen kohdaltani ennen siirtoa... Teidän onnistumisestanne olen niin tyytyväinen edelleen. Kunpa ihan kaikki nyt menisis hyvin loppuun saakka molemmilla!

Aikamoiset annokset Discoverylla, foolihappoa minä olen syönyt kanssasi saman verran 8 mikrogrammaa varmaan vuodesta 2006. Korkeasaarenkos vieressä teidän labranne olikin, kun norsun alkion sinulle vahingossa laittoivat. Mutta hienoa, että on suurta ja komeeta masussa. ;)

Piinistelijöille voimia ja toivottavasti jokaiselle plussa oikeana testipäivänä!
Lyyrakin pääset samaan jengiin ihan pian. Tietoa busseista löytyy mm. täältä:
http://www.bussireisid.ee/index.html?timm=1208262343 Rahan vähyys on kyllä ikävä sivujuoni näissä tarinoissamme...

Ja Tyynekin pääset vielä kesällä hoitoon, upeaa!

Kiitos kysymästä, olo on aika alavireinen ja rintaturvotus on ihan entisellään. Viime yönä valvoin ja mietin monta tuntia kaikenlaisia vaihtoehtoja. Sijaisperhehoitajan vanhempainrahakaudesta on tehty lakialoite jo muutama vuosi sitten. Jos sellainen toteutuisi, olisi minunkin taloudellisesti mahdollista alkaa äidiksi sellaiselle lapselle.

Milloin olette aloittaneet ja millaisella annostuksella kortisonin ennen siirtoa? Minulla on Prednison tabletteja 5mg kotona ja niitä ajattelin käyttää.

Hyvää loppuviikkoa kaikille!
 
Voi rakkaat supertaistelijat :hug: En missään nimessä kiitostanne tullut kalastamaan. Mutta tuntuu sekin mukavalta, joten kaunis kiitos kaikille kauniisti minusta kirjottaneille :heart: Kyllä tämä tuo myös minulle tyydytystä, että saan auttaa! Ja kun katselen viittä ikiomaani, niin en voisi olla niin itsekäs, etten auttaisi jos minulla on siihen kerta annettu mahdollisuus!

Voima :hug: ihan jokaiselle arkeni sankarittarille, joita te minusta olette :attn:
 
Hillevi minä en tuota foolihappoa ole syönyt ollenkaan paitsi nyt Multitabs Raskaudessa. Tuo iso annos 800-900 mg oli niitä Lugeja.

Minulla oli aluksi tuo deksametasoni. Oisko ollut annoksella 1,5 mg. Suomessa vaihdettiin Prednisoloniksi, jota 10 mg päivässä. Lopetin sitten varhaisultran jälkeen. Suomessa ei juurikaan käytetä deksametsonia kortisonina. Yleisin on juuri tuo prednisoloni.

Nyt on jotenkin "nuutunut" olo, vaikka hemppa oli hyvä eli 132. Minulla on joku rauhanen korvan vierestä tulehtunut. Leukosyytit olivat koholla. Johtuisiko siitä ? Neitikin rymyää jo yöllä välillä sen verran voimakkaasti, että välillä herään. Ja pissareissuja on 2-3 jopa neljä yössä, kun yritän tuota vettäkin juoda niin kuin on ohjeistettu, siis reilusti.

Kovasti tsemppiä kaikille ! Jo tukevasti odottaville, piinailjoille, hoitoon meneville, taukoilijoille ja Kassulle !

Pääsen onneksi loppuraskaudessa synnytystapa-arvioon, kun on ollut sektio ja jos tämä näyttää olevan jatkossakin aika kookas neiti.
 
Kiitos Lyyralle tsempityksistä. En oikeastaan ole enää ajatellut plussaavani. Olishan se tosi ihana yllätys jos niin kuitenkin kävisi. Menkkamaisia tuntemuksia on tänään ollut vatsan seudulla ja närästys jatkuu edelleen.
Sinulla myös siirto jo lähellä, onnea matkaan. Toivottavasti sinulle plussa pärähtää :flower:

 

Yhteistyössä