Luovutettu munasoluhoito, vol. 2

Heippa, huh kun oksettaa niin, et lyhyesti vaan omaa napaa ja sit myöhemmin lisää.
Neuvola meni hyvin vaikka sitä sydänääntä ei saatukaan kuuluviin. Kohtu oli kasvanu ja kaikki tuntu olevan okei. varhaisultrassahan todettiin alkion olevan ihan kohdun yläökulmassa ja vielä vähän ton myooman takana joten siitä varmaan johtui toi ettei äänet doblerilla kuuluneet. Nyt meen vessaan ja sit hetkeks lepäämään!

Mukavaa perjantaita kaikille!
 
Eihän sulle enää pitänyt noin käydä OnniUnelma :'( . Meitä negoja on täällä jo ihan liikaa. Voi kun osais lohduttaa, mutta haleja ainakin lähetän :hug: :hug: :hug:

Kiva kuulla teekupin ja lokakuun positiivisemmista uutisista :heart:

Täällä myös vuotoa odotellaan ja pelätään millä voimalla tällä kertaa tulevat. Kun on taipumusta noihin Hillevin kuvailemiin "hyökyaaltoihin".

Hathorille mukavia piiinailupäiviä.

Mites Lyyralla "hakumatka" onnistui?

Mukavaa viikonloppua kaikille :wave:
 
Heippa!
Nyt olo vähän parantunut. OnniUnelma toivottelen voimia vielä!
Hathor, älä masennu negoista joita nyt tullut.
Minni ja Hillevi, teille tsempitän vuodon alkamista, koska pitäisi viimeistään alkaa että kerkeää ennen kesätaukoa?
Neuvolassa ei tosiaan saatu niitä sydänääniä kuuluviin, taidan mennä ens viikon lopulla uudelleen kun ei yksityiselle saanu enää aikaa ens viikolle. Muuten kaikki pitäsi ainakin olla hyvin. Painoa ei ollu tullu, vaikka tuntuu et maha hirveen turvoksissa. Itse asiassa oli samanverran kuin yli 20 vuotta sitten. Hb oli hyvä, samoin verenpaineet. Seerumikokeisiin on lähete juhannuksen jälkeen ja sit np-ultraan heinäkuun toiselle viikolle jne.

Teekuppi 8+3
 
OnniUnelma: Olen niin pahoillani :( Kylläpä täällä nyt on ikäviä testausuutisia tullut aivan liikaa! :hug:

teekuppi, hyvältä kuulostaa sun tilanne! :)

En minä nyt vielä toivoani heitä, mutta olen aika realistinen kyllä mahdollisuuksien suhteen. Kaikista onnistumisprosenteista ja tilastoista huolimatta tässä on vain kaksi mahdollisuutta, joko 100 % raskaana tai sitten ei. On minullakin kertynyt tilastollisesti ihan tarpeeksi negoja tässä muutama vuosi sitten, mutta tämä kerta ei valitettavasti yhtään huomio niitä :(

Välillä olen kuitenkin aivan hurjan positiivinen ja osaan iloita siitä että olen "melkein raskaana" :) Mitään huonoja tuntemuksia ei ole, mutta ei nyt mitään hyviäkään. On vaan semmoinen suht hyvä fiilis tästä tähän mennessä. Luulen kuitenkin että ellei ensi viikon alkuun mennessä rupea tuntumaan missään niin masennun kyllä. Kuitenkin ekassa raskaudessa minulla oli tiettyjä oireita, joita nytkin etsiskelen itsessäni. Silloin en uskaltanut uskoa niiden olevan oikeita oireita, vaikka oli sellainen pieni kutina että voisi olla.

Alkioita meillä on vielä kaksi pakkasessa jos tämä ei onnistu, mutta kokemukseni pakkasalkioista ovat niin surkeat että niihin en luota pätkääkään. Ja koska tämä on ajateltu viimeiseksi yritykseksi niin on vähän sellainen olo että tämä siirto oli se viimeinen "oikea" mahdollisuus tulla raskaaksi. Hienoahan se kuitenkin on että sain edes mahdollisuuden, kävi sitten miten kävi.

Hyvää viikonloppua teille kaikille!

Hathor pp 8
 
Teekuppi eihän minulla saatu rv. 12 neuvolassa sydänäänisä kuuluville. Onneksi olin käynyt samana aamuna jo np-ultrassa, etten panikoinut.

Hathor minäkään en uskonut aiemmin pakastealkioihin ollenkaan. Vaadin jopa uuden tuoresiirron, vaikka pakasteeseen saatiinkin alkioita. No nyt sitten kummasti liikehtii sisälläni tuollainen veijari.

Discovery 23+6
 
Huomenta!
Kiitos Discovery, enpä minäkään oikeestaan panikoi enää noista sydänäänistä, ois vain ollu niin ihanaa kuulla ne. Ja tosiaan edes varhaisultrassa emättimen kautta ei meinattu ensin löytää kun pikkunen on niin siellä yläkulmassa myooman takana. Se kuulemma on kuitenkin hyvä paikka sille.
Hathor, peesaan Discoverya, ei pakastealkiot ole muita huonompia kun selviävät sulatuksesta. Varmaan juuri se sulatus on se niitten riskivaihe. Mullahan tullu plussa molemmista pakasteista, tosin tuoresiirrostakin. Joten rauhaisaa piinistelyä sen suhteen!
 
emp
Haluaisin kysyä teiltä että mikä teillä on lapsettomuuden syynä? Anteeksi utelu.... Itsellä on hoitoja (ei luovutetuilla) takana ja ystävä mahdollisesti menossa selittämättömästä syystä... :/ (tarkoitan siis selittämättömällä sitä, että lapsettomuuden syy on selittämätön..)
 
emp
Kiitos...olen miettinyt tässä juuri sitä että millä tavoin se todetaan ettei omilla soluilla onnistu..että joutuuko käymään kaiken mahdollisen ensin läpi ja sitten vasta kokeillaan luovutetuilla vai voiko niitä omia soluja tutkia jotenkin. Ite en tiä näistä mitään, mutta tiedän sen, ettei hoidot ole aina niin helppoja ja henkisen puolen muistan hyvin - nyt siis pelkään valmiiksi ystävän puolesta että mitä hän joutuu käymään läpi.. :|
Onnea kaikille yritykseen :hug:
 
Hei emp,
Yksi simppeli tapa tutkia omien solujen perustoiminta FSH-hormonitesti. Jos Fsh-hormoni on liian korkea on raskautumien omilla soluilla epätodennäköistä, elikkä solut ovat alkaneet vanheta. Joskus Fsh-hormoni on liian korkea hyvinkin nuorella. On siis veritesti ja maksaa noin 50 eur yksityisellä. Jos Fsh-hormoni on liian korkea on minusta turha lähteä tutkimaan muita syitä.
 
emp minulla myös lapsettomuuden syy vaikea endo, joka häiritsee munasarjojen toimintaa siinä määrin, että omia munasoluja ei kehity ja jos joskus joku kehittyy ovat huonolaatuisia.

teekupille: minulle tulee joka tapauksessa tauko, tähän kiertoon ei voida hoitoa aloittaa, koska Ava jää kesälomalle juhannuksen jälkeen. Mutta seuraavaan sitten.
Mikä on Hillevin tilanne, vieläkö mahdollista tähän kiertoon?
 
Ihan ensimmäisenä halaukset onniunelmalle :hug: Olen kamalan pahoillani, ja aivan hämmästynyt kuinka paljon surua täällä on nyt ollut. Miten voit? (tyhmä kysymys, huonosti tietty...)

Hathor, sun kontolle jää nyt aloittaa plussa-aalto!!!!!!! Mä haluan siihen kyytiin meinaan pian kans.

emp, ei tarvitse mitenkään "loppuun saakka" kokeilla omilla soluilla ennenkuin "saa" käyttää luovutettuja. Minun solut eivät hedelmöity ja me olisimme jo ekan ivf:n jälkeen päässeet käyttämään luovutettuja, mutta kokeilimme vielä yhden ivf:n omilla, eivätkä solut hedelmöittyneet silloinkaan. Ensimmäiseen ivf:ään asti olimme selittämättömästi lapsettomia.

teekuppi, ei huolta, ehdit antaa vielä onnenpotkun koska lähdemme reissuun tiistaina. Tuo on harmi, kun noin aikaisin sydänääniä ei kuule eikä liikkeitä tunne, on vain omat vainoharhaiset ajatukset seurana... Mutta, koko ajan lähestyy se hetki, kun elonmerkkejä nähdään muutenkin kuin ultrassa. Tsemppiä tsemppiä hitaaseen ajankulkuun.

Bardolino, kiitos sulle tsemppaamisesta, sitä tarvitaan tässä hullunmyllyssä. Totta, lottovoittoa tarvitsisi, muut vaihtoehdot ovat sitten ei lasta tai lähes konkurssi... Ei ole sanoja ilmaisemaan kiukkuani siitä, että raha voi sanella lapsiluvun, kun lapselle olisi paikka rakastavassa kodissa. Tulen siitä niin vihaiseksi, etten halua enempää edes asiaa nyt miettiä. Noin se teidänkin pikkukultu kasvaa, uskomatonta on ajankulu. Lohtuna on, että lapset pysyvät yhtä ihanina vaikka kasvavat ja se on kovin haikeaa..

Hillevi, miten vuoto ja hoitokuvio, miltä näyttää? Entä vointi ja jaksu? Onko mieli nyt vain tasaisen maassa? Toivon ystävien hyvän juhannusseuran suovan sulle piristystä!

Mulla sama laulu kun tähänkin asti, jännittää, jopa ahdistukseen asti, tuntuu, että on on pakko onnistua ja se on ihan lapsellista, ei näitä juttuja voi määrätä. Tarvitsis vähän positiivista valoa rankan ja surullisen puolivuotisen jälkeen... Mutta niillä mennään mitä on, sitten se on vaan sopeuduttava jos taas negaa pukkaa. Ei sitä onnistumista saa jollei aseta itseään alttiiksi nille kauheille pettymyksille. Siirtoon enää 3 päivää!!
 
Mulla on myös endometrioosi ja myomia. Ekassa leikkauksessa leikattiin vain myoma, tokassa endoa. Nyt vielä pikku myoma jäljellä. Lisäksi mulla saadaan per ivf n. 13 follikkelia (vai oikealtapuolelta) ja niistä soluja löytyy ok, mutta alkiot ei kehity 4 soluvaiheesta eteenpäin tai ovat semmoisia hassun monisoluisen sykkyräisiä. Olisimme halunneet jo kauan sitten mennä luovutettujen jonoon, mutta vielä on testailtu ja pähkäilty (siis lääkärit pähkäilleet).

Pohjille tehtiin 3 inseminaatiota ja yksi aktivoitu kierto. Ekasta inseminaatiosta tulin raskaaksi, meni kesken.

Kaikista kummallisinta on se, että miten olen koskaan voinut inseminaatiolla tulla raskaaksi kun IVF:llä ei pääse edes siirtoon. Epäilivät autoimmuunisairautta, keliakiaa jne. mutta selittävää ei löytynyt.

Mahdottoman kummallista! Olen siis yrittänyt lasta nyt kymmenen vuotta ja hoidoissa jo kohta kaksi vuotta. Minulla on hieman ylipainoa nyt tullut tämän kahden vuoden aikana ja poden siitä huonoa omatuntoa. Mietin usein, että pitäisi jaksaa laihduttaa jos se auttaisi. Mutta totuushan taitaa olla, ettei painon alentaminen voi millään vaikuttaa solutasolla siihen jakautuuko alkiot maljalla vai ei.

Tämä on kyllä kummallista, rankkaa ja surullista. Luen usein tota Maailma mustavalkoinen kirjaa kun oikein ahistaa. Se helpottaa. Laitoin jopa tietokoneen taustakuvaksi sen sarjakuvan, jossa ne pingviinit pohtii mitä adoptiopapereihin vastataan miksi halutaan lapsi - ja se se toinen vastaa että leikkaamaan ruohoa :) Jaksamista kaikille.
 
emp
Voi kiitos kaikille vielä jotka vastasitte! Oon tosiaan ite mennyt kanssa tosi vaikean kautta - ei kuulu tähän ketjuun niin ala avautumaan :p Oli hyvä kuulla teidän kokemuksista että voin vähän "valmistautua" siihen mitä voisi ystävällä olla edessä - vaikka ainahan nämä menevät tasan tarkkaan yksilöllisesti - paljonhan riippuu kuitenkin ihan lääkäristäkin.
Mä pistän kädet kyynärpäitä myöten ristiin tänään teiän kaikkien plussien (ja hoitojen ja raskauksien jne... :) ) puolesta, uskoittepa sellasiin tai ette - kaikkee kannattaa kokeilla kun on haavelapsista kyse ;)
 
EMP:Meillä todettiin lahjasolujen tarve vasta 3xinseminaation ja 3x koeputkihed. omilla soluilla jälkeen...verikokeet ym. kaikki hyvät. Ei mitään häikkää paitsi hiukan miehen simpoissa. 2x tehtiin ivf pitkällä kaavalla, jolloin alkioiden laatu heikko, mitään ei saatu pakkaseen. Lisäksi tosi paljon oli tyhjiä munarakkuloita. Kolmas IVF mentiin lyhyellä kaavalla ja silloin saatiinkiin top-alkio, mut ei taaskaan mitään pakkaseen, eikä raskautta. Sit ennen lahjasoluhoitoa, multa löytyi endo mitä olinkin epäillyt jo pitkään, mut lääkäri ei ollut samaa mieltä, kun ei mitään kerran ultrassa näkynyt. Kystan takia leikkuriin ja samalla todettiin lantion/vatsakalvon alueen endometrioosi jota oli myös virtsarakon pinnalla ja se kysta vas.munasarjassa. Lahjasoluhoidossa onnistui kolmannessa PAS:issa. Mukana normaalit hormonit, miniaspiriini ja kortisoni. Ja tyttö nyt 7,5k. Sitä ennen lahjasoluhoidon yhdessä PAS:issa kemiallinen raskaus. Muuten ei yhtäkään plussaa koskaan.
Ja aikaa tässä meni lähes 7-vuotta.
Bartsu
 
Kiitos kaikille lohdutuksista ja halauksista. :heart:

Olo on aika lohduton. Mielessä pelko, että mitä jos tälläkään keinolla ei ikinä onnistuta sitä toivottua lasta saamaan. Vuoto ei oo vielä alkanut, verisuonet rinnoissa ja reisissä on aivan pinnassa, kaikki muut kuvitellut oireet on toki häipynyt. Meillä pakkasessa vielä 3 alkiota eli ne ainakin vielä katotaan. Toki meille vasta tuoresiirto ja 1 PAS tehty, mutta en tiedä kauanko tässä suossa jaksaa enää tarpoa. Työkaverin lapsi täytti 6 vuotta. Samaan aikaan alettiin puhumaan haaveesta saada lapsi ja tässä mä vieläkin tahkoan... En tiedä lähdetäänkö odottelemaan uudestaan luovuttajaa, jos näillä alkioilla ei onnistuta vai onko meidän vaan jo aika siirtyä adoptiojonoon.

Mielessä velloo myös kysymys, että voiko limiksen ultranneen lääkärin tuomio endosta vaikuttaa jotenkin kiinnittymiseen. Olis niin helppoa kun tietäis, mistä epäonnistumiset johtuu eikä vaan lyödä päätä seinään jatkuvasti. Mies on kaverinsa kanssa reissussa enkä oo halunnut pilata sitä näillä uutisillani. Illalla täytyy siis kertoa vielä miehelle ettei meille vieläkään ole sitä vauvaa tulossa... Itkettää jo pelkkä ajatuskin... :'(

Tsempitykset silti teille muille omiin vaiheisiinne. Kyllä mekin vielä taistellaan, mutta luulisin että seuraava PAS tehdään sitten klinikan kesätauon jälkeen.
 
Pikalista tämä ei korvaa pidempää listaa, mutta nopeampi päivittää ja hahmottaa..

Odottelee hoitoa/luovuttajaa/pitää taukoa (ikä suluissa)
Josko (30+) Esikoista toivomassa.
Cornelius (33) Haaveissa 1
Saaga (39)
EliseT (31) Haaveena ensimmäinen lapsi.
Viinirypäle (33) haaveissa ensimmäinen.
NellaMaija (32) eka
Maijatar (41) ekaa haikaileva
Lotta(32) toiveissa eka, Procren-jarrulla kesän, hoidot jatkuu elokuussa
Sharlin (35) eka haaveissa
Miimi78,
Alma (34) eka haaveissa
Iituska (38), haaveissa eka
Jaasminia (xx)
Jonsku-78 (31) haaveissa eka
Marisabel (29) 4 siirtoa tehty, haaveissa eka
Iida-Karoliina (45), eka yhteinen (viides lapsi)
Lidia77 (33), eka haaveissa, 1. lahjasolut odotuksessa
Cava (30+), eka toiveissa, jonossa 1. lahjasoluhoitoon
OnniUnelma76 (34) haaveissa eka, PAS 2 alkiota 2.6. testi 18.6.
Minni 73 (36) ekasta haaveileva, 2 tuorealkion siirto 2.6. testi 16.6.

Hoito lähestyy
Tinulinen (32) eka haaveissa, siirto juhannuksen jälkeen
Lyyra (), 3. lahjasolulapsi haaveissa, siirto 22.6.
Hillevi (40+) haaveissa eka, PAS heinäkuussa
Tyyne73(36) haaveissa eka, pakastealkioadoptio viikko 31

Piinistelijät
Hathor (34), toka haaveissa, 1 alkion siirto 10.6. testi 24.6.

Plussanneet =) (sydämet nähty ultrassa)
Matilda (30), plussa 13.10 , LA 22.6.2010 :heart:
Minni007 (45), plussa 2.11, HCG 3.11, ultra 22.12, LA 12.7.2010 :heart:
Kaipuu, eka haaveissa, plussa 21.11.09, LA 31.7.2010 :heart:
Discovery (40+) 2 alkion siirto 22.1. LA 10.10.2010 :heart:
Aliisa08 (26), ensimmäinen haaveissa, LA 27.10.2010. :heart:
Emilia (xx) LA 3.11.2010 :heart: :heart:
Tuuttituulia (39), haaveissa eka, LA 13.11.2010 :heart:
lokakuu, (40+) toka, esikoistyttö kuoli kohtuun rv 26+ LA 26.12. :heart:
Primavera (40+), eka, alkioadoptio 21.4. LA 6.1.2011. :heart:
Teekuppi ( ) haaveissa eka, PASsiirto 6.5. LA 25.1. :heart:
sela (40) 2. yhteinen (1. kuollut hoitovirheeseen) LA 29.1. :heart:
Typyliini (30) haaveissa pikkukakkonen 8.6. siirto: 2 tuorealkiota

Maaliin päässeet :flower:
Lutuliini, poika 1.6.2008
Bea, esikoinen tyttö 10/2008
Enkelitytön äiti, tyttö 23.1.2009
Watrossi, esikoinen poika 5.2.2009
Suzyanne, esikoinen, poika, 7.5.2009
Pihla, esikoinen tyttö 3/2009
Piri, toinen lapsi, tyttö 6.6.2009
Bardolino(30) eka, tyttö 3.11.2009
Kauniskuu (32) eka, tyttö 8.11.2009
Juuni (48) 2. lapsi tyttö 16.11.2009
Rudy, kaksostytöt 1/2010
Marru (35) esikoiskaksostytöt
Simmis (38) toinen lapsi, tyttö 1/2010
Vekara (45) eka yhteinen, peikkotyttö 2/2010
Pomppaduu (27) kakkonen, tyttö 2/2010
Nennuliini (35) eka lapsi, tyttö 3/2010
Vilhelmiina72 (37) ekat, terveet pojat 24.4.2010

Taustalle siirtyneet
Dream73 (36)
 
Sunnuntaita,

meniköhän päivitykset oikein, kun olen tarkoituksella ollut muissa maisemissa ja tekstiä oli tullut paljon.

OnniUnelman ja Minnin puolesta olen pahoillani... mikä kumma niitä plushanoja nyt pidättelee...
OnniUnelmalle voimia iltaan!

Omaan napaan nyt vaan suoraan, kun en endosta osaa mitään sanoa. Minulla kai sen verran vuotanut perjantaista alkaen, että vanhat limikset on poistuneet. Tosin pikkuhousunsuojilla on pärjännyt, ei tullut hyökyaaltoa, pääasiassa limakalvon jäänteitä, eikä tavallista verta. Tuosta tulikin mieleeni, että vaikka minulla limakalvo on ollut kaunis ja tarpeeksi paksukin, onkohan se jotenkin kuivaa. Vuotoni on aina niin pieni. Kai pitäisi juoda enemmän. Punaviinitkin jo unohdin, mutta täytyypä ottaa pieni lasi iltaisin. Eilen illalla aloitin Zumet uudelleen ja siirtoon pääsen vielä heinäkuun alkupuolella, jos nyt ei jotain ihan outoa satu.
Mielikin on jo parempi, eilen retkeiltiin ja tänään hoidin pihaa. Eilen kyllä vollotin ihan jatkuvasti, kun prinsessahäitä katsoin. Sitä vain toivon, että Victorian anoreksia ei ole aiheuttanut heille lapsettomuutta.

Hyvää juhannusviikon alkua kaikille!
Hillevi
 
Olen ollut pitkään palstatauolla, mutta nyt ajattelin tehdä paluuta. Olen nyt lomalla, joten ehkä ehtii vähän seurailemaan enemmän palstan tapahtumia. Laskettuja aikoja näyttää olevan iso pino ja joukossa paljon tuttuja nimiä, ONNEA :flower:

Omasta tilanteesta: Saimme helmikuun negan jälkeen uuden hoidon (lahja-alkiot) touko-kesäkuun vaihteeseen. 31.5 limis oli 9 mm ja siirrossa 8.6 peräti 14 mm. Kyytiin saimme 8.6 kaksi hienoa alkiota top 8s ja 2-lk. 7s. Kumpikin virkeitä kavereita. Piinisaikaa tässä on eletty ja eilen testattu haamu joka tänään oli vahvistunut plussaksi =) Tosin viiva vielä heikko mutta selkeä viiva kuitenkin. Pp 12 siis meneillään. Ongelmana ollut muutaman päivän ilm. kiinnittymisvuoto, sellaista vaaleanpunertavaa vuotoa siis välillä tulee. Lääkityksenä ollut zumenon 6 mg, lugesteron 800 mg, ASA ja Predisolon. Kuinkas monella tuota kiinnittymisvuotoa on ollutkaan? Mulla oli esikoisesta mutta vasta kunnon vuotelu rv 6-9, joten tämä vähän uutta...Ku:ssa tosin oli samanlainen episodi samaanaikaan ja siitä päättelenkin että kyseessä on kiinnittymiseen liittyvä vuotelu. No huomenna soittelen klinikalle ja kyselen jatkot.

Typyliini =)
 

Yhteistyössä