Luovutettu munasoluhoito, vol. 2

Pahoittelut OnniUnelmalle :hug: Kylläpä taas koitellaan :(

Typyliinille onnea, toivottavasti tästä lähti uusi suunta kaikille muillekin kohti plussapinoa!

Lyyralle tsemppiä siirtoon, onpa muuten hyvä siirtopäivä ;) (mun la) Onko teillä muuten lapset samalta luovuttajalta?
 
ASA eli asetyylisalisyylihappo, lääkenimenä Primaspan. Käytetään joskus pienenä annoksena parantamaan kohdun limakalvoa.

Sain tänään ohjeet jatkolääkityksestä. Olen menossa veritestiin mutta vasta ensi vkolla. Sen verran on karvaita kokemuksia hcg seurannasta, että otan huomenna pissatestin ja toivon että viiva vahvistunut ja jos on niin odotan sen hcg:n kanssa ensi vkoon. Onneksi vuoto loppunut.

Typyliini
 
Tarton kävijöille taas kysymys:
Millä kannattaa mennä Tallinnasta Tarttoon? Ajetaan 400 km kotoa Ouluun, josta lennetään Tallinnaan ja asutaan viikko Tallinnassa hotellissa ja käydään siitä päivän reissu Tartossa.

Klinikka tarjosi kuljetusta 200 ? per suunta hienolla bemarilla =)

Typyliinille onnea plussasta!
 
Heips!

Täällä ollaan jo lähtötunnelmissa vaikka vasta huomenaamuna lähdetään. Ihme kyllä, jälleen kerran jaksan uskoa että plussa saattaa pärähtää. Eikös sen jo pidä? Hyvät tunnelmat siis on =) Lämmin kiitos kaikille jotka toivottelette onnea matkaan ja tsemppejä.

Typyliini, sinulle lämpimät onnittelut upeista uutisista, onneksi olkoon! :heart:
Todellakin kaipasimme tänne hyviä uutisia ja ihanaa kun niitä toit. Toivottavasti kaikki menee hyvin.

Tyyne, ei onneks klinikka paljoo pyydä kyydistä :whistle: . Sinne pääsee bussilla 7-9,5 e per suunta per henkilö. Eli jonkin verran bemaria edukkaampaa. Itse olemme käyneet autolla joten omakohtaista kokemusta tuosta bussimatkustamisesta ei ole enkä tiedä miten läheltä klinikkaa bussi menee.

Matilda, meidän lapset ovat samalta luovuttajalta (tuore ja pas) ja tämän luovuttajan pas-alkioilla aloitimme jälleen hoidot tammikuussa. Yksi siirto tehtiin ja seuraavaan ei päästykään kun yhtäkkiä loput 4 alkiota eivät selvinneetkään sulatuksesta. Eli nyt ollaan hoidoissa Tartossa, siellä on tehty yksi tuoresiirto ja nyt menemme sitten passiin.
 
Minni ja OnniUnelma, pahoittelut negoista. OnniUnelma, kirjoituksesi miehelle kertomisesta kosketti... sitä kun toivoisi niin valtavasti voivansa kertoa rakkaalle joskus hyviäkin uutisia. :hug:

Typyliini, paljon onnea plussasta! Ihanaa lukea välillä myös onnistumisista, kun epäonni tuntuu viime aikoina piinanneen niin monia.

Hathorilla onkin jo melkoinen määrä piinapäiviä takana. Peukutukset sinne!

Lyyralle vielä onnenpotku matkaan! Hienoa, että olet lähdössä hyvillä mielin hakemaan pientä mukaasi. =)

Aurinkoista ja toiveikasta juhannusviikkoa kaikille!
 
Heipä hei :) !
Kirjoittelen pidemmästi tässä lähipäivinä! Meillä kävi niin, että hoito vähän myöhästyi aiotusta. Täällä suunnalla siis haetaan kyytiläisiä ensi viikolla heti juhannuksen jälkeen. Ihan hyvältä näyttää, jospa tällä kertaa tässä päästäisiin ihan sinne siirtoon saakka. Tänään ultrattiin limis, joka oli noin 10mm.
Iloista juhannusviikkoa ja juhannusta ihan jokaiselle!
 
Onnittelut Typyliinille plussauksesta. Onneksi edes joku toi negatiivisten uutisten sekaan sen plussankin :heart:

Lyyralle onnea matkaan ja Hathorille tsemppiä viimeisiin piinis-päiviin.

Itellä jo parempi mieli. Meidän tuttu sai eilen 3 vuoden odotuksen jälkeen lapsitiedon Thaimaasta. Lähtevät hakemaan 1,5 vuotiasta poikaa kotiin. Tuli itku heidän puolesta, niin kauan ovat odottaneet ja ovat parhaita vanhempia mitä voin kuvitella. Jotenkin itellä vahvistui ajatus siitä, että nuo pakkasessa olevat alkiot vielä katotaan ja sen jälkeen siirrytään adoptiojonoon. Loppuun asti kuitenkin taistellaan, eihän sitä tiedä vaikka siellä pakkasessa olis odottelemassa se meidän pikku-Onni. Tämmöisiä ajatuksia täällä =)

Ihanan lämmintä ja aurinkoista viikkoa kaikille! :flower:
 
Heips!

Nyt sain Andreilta ohjeet lääkitykseen... Mutta mistä saa reseptit lääkkeisiin? APUVA? Voiko TK:n lääkäriä pyytää kirjoittamaan vai pitääkö käydä gynellä?

Kela korvauksista: Saako Luovutettujen solujen hoidoista korvauksen lääkkeistä?

Kiva liuta oli lääkkeitä juu: Yasmin, Zoladex, Prednisolon, Multivitamiini, Progynon, Lugesteroni... NAM=)

 
Heps!

OnniUnelma, ihanaa kun olet jo positiivisella mielellä!
Tyyne, kyllä varmaan ihan TK lääkäri voi noi kirjoittaa, eihän ne enää mitään tutkimuksia vaadi!
Ja Lyyra se on varmaan jo pikkuset saanut kyytiin, toivottavasti kohta kuullaan kuulumiset!
Ja Hathor, ootkos sinä millä mielellä siellä?

Helpotus ultrasta tänään, pikkuine sydän pomppi ja koko vastasi viikkoja 9+0, elikkä 23mm !

Kyllä helpotti jälleen!
 
Teekupilla mukavat ultrakuulumiset. Mä kattelin just vähän aika sitten meidän tytsyn aikaista äitiyskorttia. kiitettävän useasti tuli kansa käytyä ultrassa. Uä käyntejä oli 2 x enemmän kuin pelkkiä nla käyntejä :whistle:

Tyyne kyllä munkin mielestä voisit mennä oman tk lääkärin puheillesi. Luulis kirjoittavan kun sulla kuiteskin selkeät ohjeet on käytöstä.


Hathorin ja Lyyran kuulumisia kanssa täällä odotellaan.

Oma plussaus taitaa jäädä lyhyeksi iloksi. Aamulla tehdyn pissatestin viiva ei ole vahvistunut eikä oireet muuteskaan voimistuneet. Oliskohan kemiallinen raskaus :| Kävin tänään veritestissä ja huomenna tulee tuomio. Itse kyllä olen jo sitä mieltä että koska viiva ei ole vahvistunut testissä hcg ei ole nousussa, mikä kyllä kovin huono merkki. Vähän jo luovuttanut fiilis. :(

Typyliini
 
Iltaa,

Typyliinille onnittelut plussasta! Toivotaan että tulos on hyvä, ei noihin viivojen vahvistumisiin varmaankaan kannata luottaa, nehän on testejä jotka on tarkoitettu kertomaan kyllä tai ei, ei kuinka paljon. Ja oireet voivat kadota kesken raskauden ja aiheuttaa huolta, vaikkei mitään aihetta olisikaan.

Lyyralle, jolla on varmaan alkio/alkiot kyydissä jo, kovasti tsemppiä!

Jaa-a, mitähän tästä piiniksestä voisi sanoa? Tämä on ihanaa ja kamalaa yhtä aikaa. Ihanaa siksi että nyt olisi ihan OIKEASTI mahdollisuus tulla raskaaksi, ja kamalaa siksi että en ehkä kuitenkaan tule. Välillä olen ollut ihan varma siitä että tämä on plussa, ja välillä olen ihan varma että ei onnistunut. Suurin piirtein niin että illalla uskon että onnistuimme ja seuraavana päivän olen taas ihan varma että se oli siinä, ei tullut mitään. Ja kun oikein mietin niin ei kyllä ole mitään plussan suuntaisia oireita. Testipäivä lähestyy uhkaavasti, en kyllä oikein haluaisi testata ollenkaan. Olisi kiva kun voisi elää toivossa, ja edes välillä uskoa. Aloitin piiniken asenteella "ei tästä kuitenkaan mitään tule", mutta olen myöhemmin antanut itselleni lupa nauttia tästä ja nyt sitten huomaan kuinka paljon minä tätä toivon ja haluan! Välillä lähetän jopa pieniä rukouksia ylöspäin, vaikka en muuten rukoile :)

Oirelista (varmaankin kuviteltu) on hieman pidentynyt:
Iltaisin on ollut parina iltana huono olo, tosin ei tänään :(
Menkkamaista jomotusta illalla, välillä kovaakin (johtuu kuitenkin todennäköisesti siitä että aamu ja iltalääkkeiden välillä ehtii kulua vähän turhan pitkä aika)
Joskus tuntuu PIENTÄ arkuutta rinnoissa ja nännit ovat arkoja. Mutta se on niin vähän että voi melkein laittaa mielikuvituksen piikkiin :)
Turvonnut olo - hyvä kun löytyy sopivia vaatteita enää - ja sekin johtuu varmaan vain lääkkeistä.

Siinä ne. En nyt ihan oikeasti usko plussaan, mutta toivon aivan kamalasti!!! Jossain välissä pitää muuten käydä testiäkin ostamassa!

Hathor pp 12
 
TYYNE: Kyllä omista lääkkeistä pitäs saada Kela-korvaus. Mulle ainakin laitettiin raksi sairauden hoito kohtaan niin ne sai. Luovttajan lääkkeitä ei sit korvattu, koska ne ei olleet hänen sairauden hoitoa...mut nehän tulee suoraan sen hoidon hintaan teillä. Meillä oli "oma" luovuttaja niin hain hälle ne lääkkeet.

TYPYLIINIlle vielä peukut pystyyn. Mähän kärvistelin kans noitten pissatestien kans silloin raskauden alussa, kun en saanu vahvaa viivaa niihin ollenkaan edes PP17. No sit en viitsiny itteeni kiduttaa enää niitten kans. Tsemppiä!

TEEKUPPI: Hienot uutiset :)

Bartsu

 
LYYRA:lle onnea siirrosta... perässä tullaan ...

En sitten saanut reseptejä omalta lääkäriltä TK:ssa. Vetosi siihen, ettei tiedä minun taustoja... No Onneksi täälläkin korvessa on yksityinen yleislääkäri, soitto hänelle niin hän soitti reseptit apteekkiin. HUH!

Äitini soitti tänä aamuna ja kertoi että 98-vuotias ukkini on nukkunut pois... Se tässä tunnelmia vähän laskee.... Mutta näinhän se on ei uutta elämää mahdu jos entiset ei vähene...
 
Pikalista tämä ei korvaa pidempää listaa, mutta nopeampi päivittää ja hahmottaa..

Odottelee hoitoa/luovuttajaa/pitää taukoa (ikä suluissa)
Josko (30+) Esikoista toivomassa.
Cornelius (33) Haaveissa 1
Saaga (39)
EliseT (31) Haaveena ensimmäinen lapsi.
Viinirypäle (33) haaveissa ensimmäinen.
NellaMaija (32) eka
Maijatar (41) ekaa haikaileva
Lotta(32) toiveissa eka, Procren-jarrulla kesän, hoidot jatkuu elokuussa
Sharlin (35) eka haaveissa
Miimi78,
Alma (34) eka haaveissa
Iituska (38), haaveissa eka
Jaasminia (xx)
Jonsku-78 (31) haaveissa eka
Marisabel (29) 4 siirtoa tehty, haaveissa eka
Iida-Karoliina (45), eka yhteinen (viides lapsi)
Lidia77 (33), eka haaveissa, 1. lahjasolut odotuksessa
Cava (30+), eka toiveissa, jonossa 1. lahjasoluhoitoon
OnniUnelma76 (34) haaveissa eka, PAS 2 alkiota 2.6. testi 18.6.
Minni 73 (36) ekasta haaveileva, 2 tuorealkion siirto 2.6. testi 16.6.

Hoito lähestyy
Tinulinen (32) eka haaveissa, siirto juhannuksen jälkeen
Hillevi (40+) haaveissa eka, PAS heinäkuussa
Tyyne73(36) haaveissa eka, pakastealkioadoptio viikko 31

Piinistelijät
Hathor (34), toka haaveissa, 1 alkion siirto 10.6. testi 24.6.
Lyyra (), 3. lahjasolulapsi haaveissa, siirto 22.6.

Plussanneet =) (sydämet nähty ultrassa)
Matilda (30), plussa 13.10 , LA 22.6.2010 :heart:
Minni007 (45), plussa 2.11, HCG 3.11, ultra 22.12, LA 12.7.2010 :heart:
Kaipuu, eka haaveissa, plussa 21.11.09, LA 31.7.2010 :heart:
Discovery (40+) 2 alkion siirto 22.1. LA 10.10.2010 :heart:
Aliisa08 (26), ensimmäinen haaveissa, LA 27.10.2010. :heart:
Emilia (xx) LA 3.11.2010 :heart: :heart:
Tuuttituulia (39), haaveissa eka, LA 13.11.2010 :heart:
lokakuu, (40+) toka, esikoistyttö kuoli kohtuun rv 26+ LA 26.12. :heart:
Primavera (40+), eka, alkioadoptio 21.4. LA 6.1.2011. :heart:
Teekuppi ( ) haaveissa eka, PASsiirto 6.5. LA 25.1. :heart:
sela (40) 2. yhteinen (1. kuollut hoitovirheeseen) LA 29.1. :heart:
Typyliini (30) haaveissa pikkukakkonen 8.6. siirto: 2 tuorealkiota

Maaliin päässeet :flower:
Lutuliini, poika 1.6.2008
Bea, esikoinen tyttö 10/2008
Enkelitytön äiti, tyttö 23.1.2009
Watrossi, esikoinen poika 5.2.2009
Suzyanne, esikoinen, poika, 7.5.2009
Pihla, esikoinen tyttö 3/2009
Piri, toinen lapsi, tyttö 6.6.2009
Bardolino(30) eka, tyttö 3.11.2009
Kauniskuu (32) eka, tyttö 8.11.2009
Juuni (48) 2. lapsi tyttö 16.11.2009
Rudy, kaksostytöt 1/2010
Marru (35) esikoiskaksostytöt
Simmis (38) toinen lapsi, tyttö 1/2010
Vekara (45) eka yhteinen, peikkotyttö 2/2010
Pomppaduu (27) kakkonen, tyttö 2/2010
Nennuliini (35) eka lapsi, tyttö 3/2010
Vilhelmiina72 (37) ekat, terveet pojat 24.4.2010

Taustalle siirtyneet
Dream73 (36)
 
Hei,

Hienojakin uutisia sentään palstalla välillä. Lyyran alkioille onnenpotku!
Ja onnittelut ultrakuulumisista Teekupille. Hathorille tsempit testaukseen, ei ne oireet/oireettomuus kyllä mitään vahvista/poissulje, eli yllätys tosiaan tulos aina on.

Tyynelle halit ukin kuoleman johdosta, kylläpä hän sai elää vanhaksi! Onnea reissuun ja hienoa, että sait reseptit kuitenkin.

Aurinkoista päivää kaikille!
Hilde
 
Lyyra; hienot alkiot sait massuun =) Kuten sanoit, koskaan ei voi tietää millaisilla alkioilla raskaus alkaa. Niin monta asiaa täytyy osua kohdalleen. Meillä pas-alkiot olivat siirrettäessä 4- ja 5-soluisia, pakastettu 2 päivän ikäisinä ja otettu sulamaan siirtoaamuna. Ja "tuloksena" ihanat vauvelit, joista toinen juuri näpyttelee tätä viestiä sylissäni =) Tsemppiä siis, hyvät on mahdollisuudet !!!!

Hilleville onnenpotku uuteen yritykseen :hug:
 
Hei kaikille,

olen uusi tässä ketjussa ja tulin kysymään mieltäni askarruttavaa ongelmaa.
Eli, miehelläni ja minulla on vuosien lapsettomuushistoria takana, usean hoidon jälkeen saimme icsi-vauvan. Sen jälkeen on tehty vielä kolme hoitoa, joista yksi km (kohtukomplikaatio) ja tänä talvena kaksi biokemiallista. Pari pakkasalkiota vielä odottaa. Kuitenkin, olemme pitkään jo pohtineet lahjamunasolua, mutta hoitopaikassamme on kehotettu vielä jatkamaan omilla ja myös korostettu sitä, että koska meillä on jo yhteinen biologinen lapsi, se voisi lapsen kannalta olla jatkossa ongelma koska voisimme suhtautua häneen eritavalla kuin biologiseen tyttöömme.

Onko teilla kellään vastaavaa tilannetta, että yhteinen biologinen lapsi jo on? Adoptiota ja sijaisvanhemmuuttakin olemme myös pohtineet, mutta lahjahoito on yksi vaihtoehto. Kun kovasti tuntuu, että perheestämme puuttuu vielä joku. Ymmärrättekö mitä ajan takaa? Itse olen ajatellut että rakastaisin lasta aivan yhtä paljon.

Olikohan tämä sekava sepustus?

Kaikille voimia ja plussatuulia!
 
Kiitos Lotta!

Vielä kysyisin Klexanen käyttäjiltä: mitä määriä Klexanea olette pistäneet ja missä vaiheessa hoitoa pistokset aloitettu. Muissa tilanteissa Klexanen määrää säätelee potilaan paino, mitenkähän tässä... no mä olen pitkä, mutten painava, niin varmaan pieni annos riittää. Pienin myytävä annos näyttää olevan 0,2 ml.

T. Hillevi
 

Yhteistyössä