Alkuperäinen kirjoittaja EMTP:mentiin täysin luomuna.. oli syöksy synnytys niin ei keretty mitään tesmaa ei ees ilokaasua.. :x (5h)
Pakko kysyä että miten ihmeessä 5h kestänyt synnytys on muka syöksysynnytys?
Katso alla oleva video nähdäksesi, kuinka asennat sivustomme verkkosovellukseksi kotinäytöllesi.
Huomio: Tämä ominaisuus ei välttämättä ole käytettävissä kaikissa selaimissa.
Alkuperäinen kirjoittaja EMTP:mentiin täysin luomuna.. oli syöksy synnytys niin ei keretty mitään tesmaa ei ees ilokaasua.. :x (5h)
Alkuperäinen kirjoittaja luomu-utelija:Ketkä on synnyttäneet luomuna? Kuinka monta synnytystä ja synnytyksen kesto? Oliko mielestäsi "onnistunut" kokemus? Synnyttäisitkö vielä samalla tavalla?
Alkuperäinen kirjoittaja Pamppelsson:Alkuperäinen kirjoittaja EMTP:mentiin täysin luomuna.. oli syöksy synnytys niin ei keretty mitään tesmaa ei ees ilokaasua.. :x (5h)
Pakko kysyä että miten ihmeessä 5h kestänyt synnytys on muka syöksysynnytys?
Alkuperäinen kirjoittaja Blushing:Kertokaapa mulle, mikä synnytyksestä tekee niin upea ja mahtavan kokemuksen vaikka se sattuu niin maan prkleesti? Moni kertoo positiivista kokemuksista yms. mutta... No joku ehkä muistaakin, että mua vaivaa jo valmiiksi kauhea synnytyspelko juuri sen kivun vuoksi. Joten mikä synnytyksestä tekee hienon kokemuksen?
Alkuperäinen kirjoittaja Emilyn:Alkuperäinen kirjoittaja Blushing:Kertokaapa mulle, mikä synnytyksestä tekee niin upea ja mahtavan kokemuksen vaikka se sattuu niin maan prkleesti? Moni kertoo positiivista kokemuksista yms. mutta... No joku ehkä muistaakin, että mua vaivaa jo valmiiksi kauhea synnytyspelko juuri sen kivun vuoksi. Joten mikä synnytyksestä tekee hienon kokemuksen?
Onhan se upeaa sen pitkän raskausajan jälkeen saada puserrettua vauva ulos. Minulla oli toisessa raskaudessa viikkokausia sellaisia supistuksia, joita oli esikoisesta vasta synnyttämisen alussa. Silti molemmat synnytykseni olivat mielestäni hauskoja, vaikka kipu olikin sellaista, että tuntui kuolevan. Hauskinta on se, että kipu tosiaan loppuu kun vauva on tullut ulos! Synnytys kestää kuitenkin vain vähän aikaa (mielestäni vuorokaudetkin ovat kokonaisuudesta melko lyhyt aika) Harvat luomusynnytyksen kestävät vuorokausia.. En myöskään halunnut repeämiä tms joten siksi vältin epiduraalit yms. Kalvojen puhkaisua en kannattanut, ensimmäisessä se oli "pakko" kun kätilö ei saanut sydänääniä kunnolla kuulumaan mahan päältä ja toisessa kätilö puhkaisi ne rutiinin vuoksi, enkä jaksanut alkaa estelemään. Mikään pakkohan kalvoja ei ole puhkaista, täällä se on vain lähinnä rutiinikäytäntö kun halutaan päästä synnyttäjistä nopeammin eroon..
Jos ajattelee järjellä, että maailmassa miljoonat naiset synnyttävät jatkuvasti, niin onhan se synnytyspelko aika hassu juttu![]()
Alkuperäinen kirjoittaja Huoh:Ja taas kaikkitietävä Emilyn vauhdissa. Vai että synnytyspelko hassu juttu... Puhuu nainen jolla synnytykset edenneet nopeasti jne. Jos olisit oikeasti kokenut vaikean ja pelottavan synnytyksen, olisit ehkä hiljaa. Synnytyspelko on musertavaa pelkoa ja sen kanssa on todella vaikea elää.
Alkuperäinen kirjoittaja sivusta:Alkuperäinen kirjoittaja Huoh:Ja taas kaikkitietävä Emilyn vauhdissa. Vai että synnytyspelko hassu juttu... Puhuu nainen jolla synnytykset edenneet nopeasti jne. Jos olisit oikeasti kokenut vaikean ja pelottavan synnytyksen, olisit ehkä hiljaa. Synnytyspelko on musertavaa pelkoa ja sen kanssa on todella vaikea elää.
Hei, korjataanpas nyt pieni asia tuosta tekstistä. Se, että synnytys on ollut nopea, ei tarkoita sitä, että se olisi ollut helppo. Minun synnytykseni (3) ovat kaikki kestäneet alusta loppuun kolmisen tuntia, mutta eivät ne silti helppoja ole olleet, vaan todella rajuja. Avautumisvaiheen lopussa (n.1,5h) supistuspiikit menevät koko ajan "yli käyrien" ja se homma tuntuu olevan yhtä taukoamatonta supistusta. Eikä ikinä toivoakaan minkäänlaisista lääkkeellisistä kivunlievityksistä, "kun ei ehdi". Kolmonen syntyi vielä avotarjonnassa eli ns. naama edellä ja ilman kivunlievityksiä homma oli omalla kohdallani todella tuskaa. Nopeasti tuli juu ulos tuolla tarjonnalla ja jälki oli sitten sen mukaista....
Kertokaapa mulle, mikä synnytyksestä tekee niin upea ja mahtavan kokemuksen vaikka se sattuu niin maan prkleesti? Moni kertoo positiivista kokemuksista yms. mutta... No joku ehkä muistaakin, että mua vaivaa jo valmiiksi kauhea synnytyspelko juuri sen kivun vuoksi. Joten mikä synnytyksestä tekee hienon kokemuksen?
Kipu voi olla hyvin erilaista. Esim. protasglandiinillä, vai mikä se hormoni nyt oli, käynnistetyssä synnytyksessä supistukset voivat olla ns. kouristussupistuksia, joiden kipu on aivan toista luokkaa kuin ns. luonnollisten supistusten.