G: Synnytystapasi ja rakkautesi esikoiseen ja hänen jälkeensä syntyneeseen/syntyneisiin?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja gallup
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
G

gallup

Vieras
Tämä aihe tuntuu tulevan kerta toisensa jälkeen esille. Eli kuinka on, rakastatko muita lapsiasi enemmän, kuin esikoistasi ja mistä luulet asian johtuvan? Voisiko synnytyksellä olla jotain tekemistä asian kanssa? Kokevatko sektiolla synnyttäneet ja ala kautta synnyttäneet asian samalla tavalla?

No minulla on vain yksi sektiolla syntynyt, joten en voi kokonaisesti vastata, mutta voin sanoa että tunnen niin mieletöntä rakkautta tätä kohtaan, että se on jo käsittämätöntä.

Tuskin ainakaan enempää toista rakastaisin, koska enempi olisi jo mahdotonta :D. Varmasti yhtä paljon, mutta se jää arvailun varaan ;)

Miksi ajattelit synnytystavan vaikuttavan asiaan?

Joudun tunnustamaan että poikani on kaikkein lähimpänä sydäntäni.. Mulla on kolme tyttöä, poika on järjestyksessä kolmas. On sekä sektioita että alateitä, ei vaikuta asiaan.

esikoinen on syntynyt ihan normaalisti alakautta tosi synnytys oli pitkäkestoinen lähes 2vuorokautta. esikoistani rakastan tietyllä tavalla koska hänellä ei ole isää kuvioissa. toinen lapsi myös alakautta normaalisti mutta synnytys oli nopea alle 2tuntia kesti ja pinta narmuilla selvisin. kuopus on taas mun ja nykyisen mieheni rakkauden hedelmä joten sekin vaikuttaa.. mutta en vois sanoa että rakastan jompaa kumpaa enemmän vain rakastan heitä eri tavalla.

Neljä alatiesynnytystä luomuna, rakkaita ovat kaikki. Viide, iltatähti sektio ja hän vasta rakas onkin, niin pieni syntyessään ja niin salskea nyt.

kaikkia kohtaan rakkaus on voimakkainta ollut vauvana. kai se on se, kun vauva on vaan "hyvä", ei intä vastaan tms niin kuin noi koululaiset. tajuaakohan tästä mitä tarkoitan..

Molemmat alateitse ja toki rakastan molempia yhtä paljon. Tällä hetkellä kyllä välillä tuntuu, että kuopusta enemmän, kun toi esikoinen on niiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiin rasittavassa esiteini-iässä, että hermo palaa varmaan joka päivä! Mutta osaa se sit olla valtavan ihanakin :)

Kummatkin syntyneet alakautta ja melko nopeasti, esikoisen kohdalla sain epiduraalin ja kuopuksen kohdalla vain ilokaasun. Esikoinen tyttö ja toinen poika. Ja poikaa rakastan enemmän ainakin tällä hetkellä.

Alkuperäinen kirjoittaja no:
kaikkia kohtaan rakkaus on voimakkainta ollut vauvana. kai se on se, kun vauva on vaan "hyvä", ei intä vastaan tms niin kuin noi koululaiset. tajuaakohan tästä mitä tarkoitan..

No minä ainakin tajusin :) Just pistin vähän samanlaisen vastauksen :D

Kolme erilaista alatiesynnytystä- kolme tytärtä- erilaisia kaikki kolme. Kutakin rakastan eri tavalla.
Määrää ei voi mitata, ei muutta luvuiksi tai prosenteiksi. Kullakin oma erityinen paikkansa sydämessäni.
Esikoinen on heistä se, joka minut haastaa eniten. Rakas, rakas riivinrautani.
Esikoisen osa ei ole helppo, ei ainkaan minun esikoiselleni. Huomaamattani lataan häneen ehkä enemmän odotuksia kuin toisiin tyttäriin. Heidän kanssaan sitä osaa ottaa jo rennommin.

Samalla tavalla molemmat syntyneet, alakautta. Ja molempia rakastan, eri tavoin ehkä, mutta yhtäpaljon. Rakkaus vauvaan on erilaista, se on molemmin puolista riippuvuutta. Kun vauva kasvaa muuttuu rakkauskin. Siksi kai me haikailemme sen vielä yksi vauva ajatuksen perään. Tunneside on niin huumaavan voimakas.
Mutta se ei silti minusta vähennä äidin rakkautta muita kohtaan, onhan se ollut samanlainen muidenkin kanssa se vauva-aika.

Minulla on kolme ihanaa tytärtä. Kaikkia RAKASTAN MIELESTÄNI YHTÄPALJON. Ovat syntyneet kaikki leikkauksella. Esikoinen syntyi nukutuksessa ja joutui keskolaan, jonne itse pääsin vasta käymään, kun vauva oli 5pvä ikäinen. Kaksi muuta leikkausta sain olla hereillä. Kahdessa ensimmäisessä oli komplikaatiota, mutta kuopuksen syntyessä kaikki sujui erinomaisesti!

Yhteistyössä