Loppuvuodesta 2008 plussanneet lapsettomat

Moikka

Tulin kertoileen jälleen kuulumisia. Tänään oli jälleen äitipolille aika, ja siellä sit vierähtikin sellaiset 2 ja puol tuntii, järki meinas lähtiä iteltä ja ukolta, sanoinkin ukolle ku oli jo nii hermona et miten se voi synnärille lähtiä ku siellä voi mennä sit yli 20h ennekuin mitään tapahtuu

Vauva oli edelleen kasvanut ja ylikäyrillä mennään, nyt painoarvio oli jo huikeat yli 2700g, siis jättivauva meille tulossa . Nyt edelleen tiukalla dietillä ja sokereita mittaillaan joka päivä, vaikka niissä ei nyt mitään ihme heittoja oo ollu. Viikonpäästä taas soitellaan lääkärille ja 2 viikonpäästä kontrolli. Luultavasti käynnistetään sit vähä aikaisemmin ettei hirveen isoks pääsis kasvamaan.

Nyt lähen serkun pojan 1-v synttäreille, jos sit vaan jois vettä

Tinuli71+ Morttiina 33 POKS

Tervehdys kaikille :wave:

Olen väkertänyt lopputyötä viimeiset pari viikkoa ja vihdoin palautin sen tällä viikolla. Työ on nyt hyväksytty ja sain siitä vieläpä hyvän arvosanan. Ihan kiva, sillä kiire oli melkoinen ja kiristi välillä hermoa. Päättötodistus tulee syyskuussa postissa, kun en varmaan silloin ehdi/pysty/halua mennä valmistujaistilaisuuteen. =) Ja NYT VIHDOIN pääsen nauttimaan loppuraskaudesta ilman tykyttävää huonoa omaa tuntoa tekemättömästä opinnäytetyöstä. Edessä on siis kaikki vauvaan liittyvät hankinnat. Huomenna vien kelaan paperit, joten ehdimme ehkä saada äitiyspakkauksenkin ennen pikkutyypin syntymää ;)

Tänään oli neuvola: kaikki ok, painoa tullut yht. 10 kg, muttei onneksi näy ja tunnu juurikaan. Verenpaine 116/68, pissi puhdas, liikkeet ++, syke 140, kohdunpohjan korkeus 30 cm. Nevolan täti suositteli kuitenkin tarkkailemaan syömisiä, ettei paino lähtisi loppukiriin, turvotusta kun varmaan tulee, jos säät alkavat lämmetä. Nyt olen kyllä selvinnyt ilman turvotuksia.

Huomenna on (lapsettomuus)lääkärin tarkastus Hesassa ja samalla reissulla mennään miehen kanssa kaupoille. Aateltiin myös mennä syömään hyvin ja juhlistamaan mun valmistumista amk:sta. Kai sitä nyt voi jo juhlia, vaikka se virallinen valmistumispäivä onkin vasta syksyllä.

Hyviä vointeja kaikille!

Vuokko 28+4

Aah! Tänään on viimeinen työpäivä. IHANAA!!!! Jään nyt ensin kesälomalle kahdeksi viikoksi ja sitten alkaa äitiysloma. Tuntuu, että päivääkään en enää jaksaisi töissä.

Neuvolassa kävin kanssa eilen. Oikein hyvältä näytti kaikki. Pissi puhdas. Hb noussut hyvin edellisestä kerrasta: oli nyt jo takaisin inhimillisissä lukemissa eli 116. Verenpaine 119/77. Syke siellä 150 tietämillä (terkkari joutui kuuntelemaan niitä TOSI pitkään, sillä kaveri meni koko ajan piiloon dobleria). Liikkeet ++ (liikkui tosiaan niin paljon, että terkkari jo sanoi, että oles hetki paikoillaan ?). Kohdunpohjan korkeus 30,5. Paino oli laskenut hieman (-200g/viikko) ja siitä sain vähän sapiskaa. Kokonaisuudessaan painoa tullut nyt 7,7kg.

Nyt sitten vaan lomalle nauttimaan suomen suvesta isompien lasten kanssa. Ja jossain vaiheessa on toivon mukaan sitten aikaa ja tarmoa ryhtyä valmistelemaan kotia vauvaa varten. Meillähän melkein kaikki on olemassa, mutta haluan kaikki sitterin kankaat, vaunujen sisäpuolet, vaatteet ym pestä, sillä ne on ollut säilytyksessä melkein 4 vuotta.

Belle 32+2

Heips vaan täältäkin taas pitkästä aikaa!!
On niin ollu kiirettä etten oo koneella kerenny käymään kun ihan pakolliset asiat hoitamassa.
Vielä tää viikko pitäis olla töissä sit sain tuuraajan itelleni ja voin jäädä kotiin.

Sokeri rasituksessa mulla kans oli yks arvo pikkusen koholla,joten mittailin reilun viikon kotona.
Arvot pysy reilustikin alle ohje arvojen,vaikken paljon ruokavalioo muuttanut,niin neuvolasta todettiin ettei tarvi tarkkailla enempää.Joten ei tarvinnut ruveta dietille.Painoa on tullut n.7kg kaikkiaan lisää.Ihan sopivasti kuulemma.

Vauveli on tosi eläväinen.Aika säännöllisesti pitää jumppa tuokioo ja koko maha heiluu edes takasin.Päivällä se on ihan hauskaa,mutta yöllä välillä häiritsee,kun oon aika huonosti nukkunut muutenkin,mutta täytyy vaan ajatella aina positiivisesti.Kaikkihan on kunnossa kun vauveli liikkuu!!

Pikki hiljaa ruvennu kaverit tuomaan vaatteita jo valmiiks,mutta tuolla ne on komeron perällä viä kasseissa,kun vasta viime viikolla kerettiin käydä tilaamassa pari kaappia ja laatikostoo,mihin saan sit kaikki tarvikkeet.Ne saakin vasta juhannuksen jälkeen.Äitiyspakkaustakaan en oo viä avannu. Ajattelin laittaa sit kaikki kerralla paikoilleen.
Vaunut ja pinnasänkykin on tulossa.Sain kaverilta ostettua onneksi vähän käytetyt.Rahaa tosiaan menee aika paljon kun ei mitään ollu valmiina.
Sanoin miehellekin,että kun nyt kerran kaikki tavarat hommataan,niin täyttyy tehä useempikin(Sehän on niin helppoa :p )

Saga ja Kerttu 29+6

Moikka taas kaikille

Eilen oli jälleen äitipolilla käynti ja sitä ennen oltiin miehen kans valmennuksessa, oli kyl aika kiva seurata miehen ilmeitä, ku kätilö rupes puhelemaan jälkeisistä ja muista jutuista

Äippäpolilla sit katottiin vauvan painoarvio joka oli tasaantunut insuliinin käyttöön oton jälkeen ja nyt oli sit 3100g. et ihan hyvät uutiset . Turvotusta on ja eilen varsinkin iltatorilla ku siellä oli sitä populaaria niin julmetusti niin nilkka oli ku pallo Mut sit kotona ku maltoin nostaa jalat kohti kattoa niin laski sit pikaisesti.

Tyttö oli perätilassa edelleenkin, joten nyt sit kahden viikonpäästä uus käynti ja sit katellaan jospas vaikka olis kääntynyt, jos ei niin sit sektio aika valmiiks, en nimittäin suostunut siihen kääntämisyritykseen

Meillä on sairaala aika vieressä, menee autolla noin 5 min. et kiire ei sinne varmaan tuu, tai eihän sitä koskaan tiiä.

Nyt täytyy lähteä kauppaan, tuo kaappi ku huutaa tyhjyyttään.

Tinuli71+ Morttiina 35+1

Astarte
Tervehdys raskausviikoilta 36+6

Ihan hyvin on mennyt täällä. Pari kertaa on käyty päivystyspolilla (supistelua, lapsivesiepäilyä ), mutta onneksi ei mitään ihmeempiä ja kaikki on kunnossa. Kohdunkaula on pehmeä ja hieman lyhentynyt sekä vauva on ihan alhaalla. Voipi tulla etuajassa sanoi lääkäri. Painoarvio oli viikko sitten 2800 g eli nyt lienee kolmikiloinen vauveli. Saapi tulla vaikka heti minun puolestani, paljon en jaksa kävellä ja välillä sattuu tuo vauvan alhaalla oleilu (virtsarakkoon tai johonkin vihloo).

Kuuma kuuma kuuma on viime päivien ajatukset. Äitiyspakkaus tuli eilen ja aika väsyneenä, joskin hyvin innostuneena sen pengoin läpi. Tuntui tosi juhlalliselta ja jotenkin terapeuttiselta avata pakkaus. Nyt pyörii pyykkikoneessa lakanat ja harsot.

Varpaat ja sormet on tuplakokoiset kuumuusturvotuksesta, mutta näillä mennään. =)

Tinuli, toivotaan että vauva vielä kääntyisi!!

Saga, teillähän on hyvin valmistelut menossa. Meillä on vaunut vielä saapumatta jne :p

Belle, kohta alkaa äitiysloma! Toivottavasti kesäloma on tuntunut lomalta.

Vuokko, tosi paljon onnea valmistumisen johdosta! Hienosti sait pakerrettua homman kasaan raskaana ollessa!

Onnellista odotusta ja aurinkoa kaikille! :heart:

Terveiset kesälomalta! Voi kyllä on loma tehnyt hyvää (niin itselle kuin lapsillekin). Huomaa kyllä, että tuo kevät oli aika pitkä ja raskas. Ollaan lasten kanssa lomailtu itä-suomessa (juhannuksena mökillä ja sitten mummolassa) ja oikein mukavaa on ollut.

Närästys on näin loppua kohdin pahentuntu pahentumistaan, mutta toistaiseksi olen pärjäillyt Rennien avulla. Niitä kyllä menee 8-12 kpl päivässä.

Eilen palattiin lomareissulta kotiin ja heti oli neuvola. Kaikki muuten oikein hyvin, mutta terkkari vahvisti omat epäilykseni vauvan asennosta, eli poikittain on. Kahden viikon kuluttua on lääkärineuvola ja siellä asento vielä varmistetaan. Jos edelleen poikittain, niin sitten saan lähetteen äitipolille, jossa varmaan yritetään kääntää vauva oikeaan asentoon. Saa nähdä miten käy. Mutta ilman muuta haluaisin vauvan jotenkin saada oikeaan asentoon, jotta voisin synnyttää alakautta. Sektioon haluan vasta ihan vihonviimeisessä hädässä.

Ajatella, että muutaman viikon kuluttua meistä ensimmäisillä voi jo olla oma vauva sylissä =) Olisikohan Astarte ensimmäinen.

Tsemppiä loppumetreille itse kullekin!

Belle 34+2

Vihdoinkin pieni hetki aikaa istua koneen ääreen ja lueskella kaikkien kuulumisia.
Lomalle jäin tosiaan jo juhannuksen jälkeen,mutta aika kiireistä on ollu,kun koko kevään siirtänyt kaikkien asioiden hoitamista,kun sit äippälomalla on hyvää aikaa.Tää viikko on viä aika hektinen,mutta sit ajatteli pistää puhelimenkin äänettömälle ja ruveta nauttimaan. Pikku hiljaa sit pestä vauvan vaatteita ja muita tarvikkeita.Ja muutenkin laitella kaikki valmiiks.
Viime viikolla kävin ultrassa,ihan vaan omaksi iloksi. Ja kaikki oli edelleen hyvin.Paino arvio oli 1800g ja lääkäri arvioi että n.3,5kg tyttö sieltä olis tulossa. Kokeili lantionkin että tilaa pitäisi olla ton kokoselle vauvalle tulla ihan alateitse. Meillä kun on suvussa ollu ahtaita lantioita,mun äitillä ja sen tätillä. Nyt ainakin oli tytteli oikeessa asennossa,mutta on viä tilaa kääntyillä,että se jää nähtäväksi missä asennossa on sit kun aika on.
Malttamattomana tässä jo odotellaan,että sais pikkusen syliin.Mutta eiköhän tää loppu aika mee aika nopeesti.
Kai se sit on pakko ruveta siivoomaan,vaikka onkin tuskasen kuuma.
Jännittäviä hetkiä kaikille.

Saga ja Kerttu 32+0

Tervehdys kaikki pitkästä aikaa :wave:

Nyt kun lopputyö on valmis, niin en ole paljon viitsinyt viettää aikaa koneen ääressä. Etenkin kun säätkin ovat olleet pääosin hyvät, niin aikaa on tullut vietettyä ulkona. Kesäloman aloitin viime viikon maanantaina ja oltiin miehen kanssa pienellä lomalla. Oli helteistä ja ihanaa. Vähän jalat turposi, mutta ei mun mielestä sen enempää kuin muinakaa kesinä. Tosin suonenvetoja oli helteiden aikaa normaalia enemmän.

Nyt kun työt loppuivat, on ollut aikaa hankkia vauvalle kaikkea tarpeellista. Vaunut ja kaukalo on jo kotona, ja tänään tilasin netin kautta kestovaippoja, patjan pinnikseen, vuodevaatteet jne. Lomarahoille on siis tullut käyttöä :) Vaatteita meillä on aika vähän, mutta niitä voisi pyytää vaikka noilta ensi kertaa isovanhemmiksi tulevilta.

Tänään oli neuvola ja kaikki kunnossa. Otettiin paastosokeri ja se oli kunnossa (4,6) , joten ei tarvi mennä sokerirasitukseen. Hb 123, paineet 102/70, kohdunpohja 35 eli yläkäyrillä yhä, mutta muutaman viikon takaisen ultran mukaan pikkutyypin koko vastaa viikkoja.

Mukavia kesäpäiviä kaikille! Ja onnea loppuodotukseen, osalla H-hetki on jo melkoisen lähellä :flower:

Vuokko 32+1

No niin, nyt olis sit meidän pikkuisen syntymäpäivä tiedossa, eli tänään tarkastettiin et oli edelleen perätilassa, eikä käänny enää niin veikkasivat, Painoarvio oli jo huimat 3,6kg. Eli iso vaavi on tulossa. Leikkauspäivä 20.7 olis sit varattu , ja tekevät sen sit kuitenkin nukutuksessa . Nyt rupes sit oikeesti jännittämään Muuten kaikki ok. turvotusta aivan kamalasti, jalat on kuin ilmapallot . Huomenna vielä viimeinen neuvolakäynti ja sit enää 10pv niin pääsen nyytin hakuun

Tinuli71+ Morttiina 37+1

Oi, oi, uskon että Tinulia alkaa jo tuossa vaiheessa jännittämään! Itselleni iski jonkinmoinen paniikki siitä ehtiikö kaiken saada valmiiksi. Jäin nimittäin tämän viikon alusta korkean verenpaineen vuoksi sairaslomalle. Äippäloma olisi alkanut vasta ensi viikon torstaina. Nyt seuraillan tiheästi kehittyykö tämä raskausmyrkytykseksi, vai saadaanko paineet tasaantumaan levolla. Toistaiseksi saan olla ihan kotosalla, mutta äippäpolilla jo pelottelivat osastolevolla ja lääkityksellä... Periaatteessa vaarana siis on se raskausmyrkytys, joten siksi tuli kiire pestä vauvan vaatteet valmiiksi ja saada muut valmistelut tehtyä. En mä kyllä tiedä saisinko edes tällaista kevyttä kotihommaa tehdä, mutta eivät nämä valmistelut tästä itselläänkään etene, joten olen ihan rauhallisesti tässä aina ajoittain tehnyt kaikkea pientä. Isommat ja raskaat puuhat jätän kyllä suosiolla miehelle.
Tänään ollaan menossa tutustumaan synnärille, jännitävää. Kiva kuitenkin päästä katsastamaan paikka etukäteen. =) Vaikka pikkuista jo kovasti maailmaan odotellaankin niin saisi se vielä hetken tuolla masussa viihtyä. Alkuviikolla ultran perusteella tehty tämänhetkinen painoarvio oli 2.4kg.

Osiris 34+0

Tinulille kovasti tsemppiä tulevaan koitokseen. Ajatella että ihan muutaman päivän kuluttua sinä olet ÄITI.

Minulla oli tänään lääkärineuvola ja päivän paras uutinen oli, että vauva on kääntynyt itsekseen ja on nyt aivan oikeassa asennossa. Voin siis sittenkin odotella ihan alatiesynnytystä.

Muutenkin kaikki oli oikein hyvin. Pissa oli puhdas, verenpaine hyvä ym ym. Kohdunkaula oli jo selvästi lyhentynyt ja pehmentynyt mutta onneksi ei vielä auennut. Mutta saattaa siis hyvinkin olla, että minullakin synnytys lähestyy.

Belle 36+1

Astarte

Meille syntyi 13.7.2009 pieni tytön tylleröinen. Strategiset mitat 3710 g ja 49 cm, ja hiuksia vaikka muille vauvoille jakaa.

Varsinainen synnytys kesti melkein vuorokauden, mutta kivunlievitykset toimivat hyvin ja jaksoin loppuun asti hyvällä tsempillä.

Sairaalasta kotiuduttiin jo puolentoista päivän ikäisen vauveliinin kanssa. Kaikki sujuu hienosti. Vähillä unilla mennään ja vaipat vaihdetaan kädet jännityksestä täristen.

Oi tätä rakkauden määrää.

Paljon onnea Astartelle! Ihana pikkuprinsessa! :heart:
Ja Tinulin uutisia täällä odotellaan innolla. =)

Sitten vähän omia valituksia kun tämä olotila nyt vaan pyörii oman itseni ympärillä... Mulla alkaa elämä käydä tylsäksi. Verenpaine on koholla (kieppuu siinä 150/100) ja pitäisi vaan lepäillä, eikä oikein jaksa mitään kyllä tehdäkkään. Mutta kun ei ole tällaiseen makoiluun tottunut, ei oikein tiedä miten itseään viihdyttäisi. Maanantaina neuvolassa oli vähän protskua virtsassa, huomenna uusi kontrolli. Turvotusta on myös ihan kamalasti, viikossa painoa oli tullut 1500g. Toivottavasti ei nyt enää menisi pahemmaksi, olo on nimittäin nyt jo melko vaihteleva. Välillä särkee päätä ja kummallista huimausta myös ajoittain.

Osiris 35+6

Astarte Aivan mielettömän iso ja lämmin halaus pienen prinsessan syntymän johdosta. Oikein mukavan kokoinen tyttöhän sieltä teille tuli.

Myös Tinulin kuulumisia odotellaan innolla. Sielläkin vauva varmasti jo maailmassa, mutta tuore äiti niin kiiruinen, että ei ehdi tänne kirjoitella.

Osirikselle tsemppiä viime viikoille. Ei ole mukavaa tuollaisten oireiden kanssa.

Myös itselläni on olo jo aika tukala. Harjoittelusupistuksia on tullut aika paljon ja pari kertaa on illasta jo ollut sellainen olo, että tänä yönä tapahtuu.... Mutta sitten ne supistukset aina on kuitenkin vielä loppunut. Tämä on vähän outoa, kun noiden isompien tyttöjen kanssa kun supistukset tiesi samantien lähtöä laitokselle. Ihan uutta tällainen, että supistaa ja supistaa, eikä kuitenkaan synnytys käynnisty. En jaksa tällaista kauaa... Ja haluaisin jo niin kovasti tavata sen meidän perheen uusimman tulokkaan.

Tuskastunut Belle 38+4

Kiitos Belle tsempityksistä! Vähän päivitystä tilanteeseen. Sain verenpaineeseen lääkityksen ja tilannetta seurataan nyt ä-polin puolella. Lääkitys on auttanut kovasti asiaan. Ihanaa kun ei koko ajan ole kurja olo ja jaksaa välillä tehdä jotain pientä, laittaa vaikka ruokaa ja pestä pyykkiä.

Meillä on parin viikon sisällä ystäväpiirissä syntynyt 6 vauvaa. Ihanaa, muutaman pikkuisen olen jo ehtinyt nähdäkkin. Kohta sitä ollaan täällä kotona myös sellaisen pikkuisen ihmisen kanssa. Olen tässä taas kovasti mietiskellyt että aika minun raskautumiselleni oli kyllä mitä otollisin. Jos vieläkin kamppailisin lapsettomuuden kanssa (niinkuin 3 vuotta ennen plussausta), niin en ole lainkaan varma jaksaisinko nyt näitä kaikkia onnellisia uutisia. Varsinkin kun suuri osa on näistä nyt todella läheisiä ihmisiä. Olen siis todella onnellinen siitä että myös minä saan omalta osaltani vihdoin olla jakamassa tätä onnea muiden uusien vanhempien kanssa. =) Toki olen iloinen myös muiden onnesta, mutta muistan kyllä vieläkin sen tuskan jota nämä vauvauutiset lapsettomalle tuottavat. Ja sitä tuskaa en kyllä toivo yhdellekään ihmiselle... Onneksi asiat siis nyt ovat näin hienolla mallilla!

Osiris 36+3

Viimenen neuvolalääkäri käynti sit käyty ja kohdunsuu edelleen suljettu eli ei vielä mitään merkkejä että synnytys lähenis. Proteiinia oli pikkasen virtsassa. En oikein edes tiedä mitä se tarkoittaa tai mistä johtuu.Ja oli vielä joku sijainen niin en sitten edes kysellyt,kun ei tuo ainakaan huolissaan ollu.Painoa on tullut nyt tasan 10kg ihan sopivassa tahdissa.Olo on muuten ihan hyvä,mutta pitkään kävely alkaa sattuu johonkin tonne alapäähän en oikein tiedä mihin,mutta pitkiä matkoja ei enään pysty käveleen.
Kaikki tavarat alkaa olla jo valmiina ja vaatteita pestynä kaapissa,että vauveli sais mun puolesta jo tulla. On niin malttamaton olo.Haluais jo saada pikkusen syliin halittavaks. Kai tässä muutaman viikon vielä jaksaa odotella,kun kuitenkin monta vuotta jo odoteltu. =)
Kattelin tossa teidän laskettuja aikoja niin mä taidan olla viimenen tästä porukasta. Jos ei kauheasti tule ajoissa ja lääkärin mukaan luultavasti ei.
Tsemppiä ja jaksamista kaikille viimeisiin hetkiin!! :flower: Ja onnea tulevaan! :heart:

Saga ja Kerttu 36+1

No niin nyt kerkeen tulla vähän kommentoimaan kuulumisia,

Meille synty sit 20.7 tyttö painoa oli 4060g ja pituutta 53 cm. Musta tuuhea tukka oli jo syntyessään :D

viime perjantaina kotiuduttiin ja sit maanantaina ratkes sektio haava, joten nyt sit olen lääkekuurilla ku rupes vielä märkimäänkin :ashamed: , Mies on kotona hoitanu haavan ja sit vielä joka toinen päivä oon joutunu hyppäämään neuvolassa putsauttamassa ja teipattavana.

Tyttö on kyllä kiltti, nukkuu ja syö ja vähä paskoo välillä. Ollaan selvitty vielä yhdellä syötöllä yöt ja aamuun asti sit nukutaan :heart:
neiti heräs täytyy antaa ruokaa et taas jaksaa nukkua =)

Tinuli ja neiti 1vk 4vrk

Onnea Tinulille työntylleröstä ! :heart: Teillä taitaa olla tyytyväinen tyttö :) Toivottavasti haavasi paranee pikaisesti - Onneksi päästiin jo "mätäkuusta" elokuulle.

Nyt taitaa tosiaan olla vauvabuumi. Meidän tuttavapiirissä syntyi viime viikolla kaksi pientä tyttöä, mutta olen laskenut, että kahden kuukauden sisällä on kymmenen pienokaisen lasketut ajat, kun meidän nyytti lasketaan mukaan. Kaikki ei ole läheisiä ystäviä, mutta ihan lähipiirin lapsokaisiakin tulee olemaan viisi, joten kyllä tosiaan ikätovereita tulee olemaan tänä vuonna syntyvillä. Kyllä voisi kirpaista, jos itse ei olisi onnellisesti raskaana. Minua pyydettiin kummiksikin syyskuun ensi päivinä syntyvälle pienelle miehelle. Saa nähdä syntyykö oma lapsi samana päivänä kummilapsen kanssa, kun on LA:t niin lähekkäin.
Saga, mä tuun vielä sun perässä muutaman päivän eli la 31.8.

Oma olo on ollut ihan hyvä. Hiukan päällä ollut matalapaine on saanut lihakset kolottamaan ja mielen välillä myrskyisäksi (mä oon kyllä niin säällä ja tuulella käyvä!). Mahakin tuntuu nykyisin olevan enemmän tiellä kuin aiemmin, mutta kyllä mä eilenkin kävin viiden kilsan pyörälenkillä. Pakko yrittää lenkkeillä, kun muuten tuntuu, että lihakset jumahtaa ja särkee.

Sain vihdoin äitiyspakkauksen, ja nyt on sen sisältö ja netistä tilaamani vaatteet ja kestovaipat pesty. Vielä kun saisi vintistä raijattua kehdon ja pinniksen. Lastenhuoneen remppa on jo yli puolivälin, eli listat yms pientä vielä laittamatta.

Tsemppiä odottajille ja äityleille!

Vuokko 35+5

Mulla oli eilen neuvolalääkäri ja oli mulle yllätys, että pikkukaveri oli laskeutunut ihan alas. Kaulaa on vielä jäljellä ja kohdunsuu kiinni, mutta tunnustelemalla tunsi pään, joka oli kuulemma ihan siinä hollilla. Voi kuulemma tulla oikeistaan milloin vain tai sitten ei =) Sunnuntaina illalla oli muutama supistus ja alapäätä vihloi kovin, eli ehkäpä silloin kaveri raivasi tietä alaspäin.

Kaikki oli ok, pissa puhdas, alapaine oli vähän noussut, mutta vielä kohtuuden rajoissa. Paino on jatkanut tasasta, pientä nousuaan ja sf-käyrä on meillä ihan omaa luokkaansa :) Mun sf on 37 cm!! Mutta maha onkin tuossa ihan edessä, ei lainkaan ole levinnyt sivulle. Lääkäri ei tehnyt painoarviota, mutta totesi vauvan olevan ihan hyvän kokoinen, ei kuitenkaan vielä jättiläinen.

Nyt kalakeiton tekoon ja sitten ompelupuuhiin (pitää saada rästihommat nopeasti tehtyä).

Vuokko 36+1

Meille syntyi sunnuntai aamuna 2.8. poikavauva. Pienen miehen strategiset mitat olivat 4230gr ja 53cm.

Aikamoinen synnytystarina minulla onkin kerrottavana. Perjantaina jo supisteli kovasti ja supistukset tuli melko tasaiseen tahtiin. Seurattuani niitä muutaman tunnin lähdimme laitokselle. Siellä ensin käyrälle piirtyi kauniisti supistuksia, mutta vähitellen ne alkoivat harvenemaan. Meidät lähetettiin kävelylle ja sen jälkeen uudestaan käyrälle. Supistukset olivat lakanneet ja saimme lähteä takaisin kotiin. Ohjeena oli, että laitokselle kannattaa tulla vasta kun supistukset tulevat aivan tasaiseen 5 minuutin välein tai useammin.

Sunnuntaina aamuyöstä heräsin sitten n klo 1.30 siihen että alkoi supistelemaan. Alkuun välit olivat pitkiä, mutta kolmen aikaan niitä alkoi tulemaan kymmenen minuutin välein. Odottelin, että tihenisivät siihen viiteen minuuttiin, mutta klo 4.30 olo alkoi olemaan niin hirveä, että oli pakko soittaa laitokselle. Siellä kehottivat tulemaan käymään, jotta saadaan tilanne tarkistettua ja tarvittaessa annettua minulle sellaiset tropit, että saisin vähän nukuttua.

Klo 4.35 herätin mieheni ja lähdimme sairalalle, jossa olimme perillä klo 5.00. Kätilö kysyi haluaisinko hänen ensin katsovan kohdunkaulan tilanteen vai ottavan ensin supistuskäyrän. Sovittiin, että tarkastetaan tilanne ensin. Olin 5 cm auki. Sitten minut laitettiin käyrälle ja supistuksia ehti piirtyä käyrälle 3 kpl n 4 minuutin välein ennen kuin lapsivedet meni. Siinä vaiheessa tuli jo samantien hirveä tarve ponnistaa.

Kätilö tuki minua toisesta kädestä ja mieheni toisesta kädestä, kun yritimme kävellä kohti synnytyssalia (olin siihen asti ollut tarkkailuhuoneessa). Synnytyssalissa aloinkin samantien ponnistaa ja poika oli maailmassa klo 6.00. Ehdin siis olla sairaalassa tasan TUNNIN. Jos olisin jäänyt kotiin odottamaan niitä viiden minuutin välejä, niin kotiin olisi syntynyt.

No loppu hyvin kaikki hyvin. Sainpas kokea varsinaisen luomusynnytyksen, sillä minkäänlaisia kipulääkityksiä minulle ei kaiken tuon hässäkän keskellä keritty antamaan.

Poika on ollut tosi kiltti ja rauhallinen tapaus. Vain maidon viivästyminen saa hänet hermostumaan totaalisesti. Siskot ovat totaalisen ihastuneita pikkuveljeensä, joka nuorimman sanojen mukaan on "maailman söpöin ja ihanin". Itse olen luonnollisestikin asiasta täysin samaa mieltä.

Nyt olemme jo kotona ja opettelemme arkirytmiin. Esikoisen koulukin alkoi, joten aikamoista aikatauluttamista tämä välillä on. Onneksi mies on kotona auttamassa.

Hyvää loppuodotusta kaikille.

Belle ja pikkumies 1vk3vrk

Paljon onnea Belle!! :flower: :flower:
Täälä olo rupee oleen jo aika tukala. Vauva on aika alhaalla ja kävelykin tuntuu jo tuskaiselta,mutta eihän sitä voi makoillakaan kaikkia päiviä.Viime yönä heräsin kun vatsaa poltteli ja välillä selkää särki,mutta nyt taas ei ole mitään tuntemuksia. Mieskin jo alkaa olla malttamaton näkemään pikkuisen.
Hemoglobiini oli viime viikolla laskenu 110 joten rautalisää viä tarvi ruveta ottaan tälläin viime metreillä.Olo olikin kyl aika väsynyt.Vähän on parempi jo,mutta tosiaan kun liikkuminen on jo tuskaa niin eipä sitä paljon viiti tehä.Pakolliset kauppa reissut ja sen verran kotihommia mitä pystyy ja mies sit joutuu tekemään loput.
Huomena olis sit taas neuvola käynti.Näkee onko hemoglobiini yhtään noussut.Pissa on ollu puhdas sitä yhtä kertaa lukuun ottamatta.
Toivottavasti pian pääsis jo synnyttämään! =)

Saga ja Kerttu 38+1

Yhteistyössä