Loppuvuodesta 2008 plussanneet lapsettomat

Terveisiä neuvolasta:

Sydänäänet kuulu ihan hirmu kovina ja vahvoina. Syke 156.
Paino noussut lähtötilanteesta nyt yhteensä 4kg. Olen tosi tyytyväinen, että painonnousu on ollut kohtuullista, sillä lähtötilanteessa kuitenkin muutama ylipainokilo.
Verenpaine 117/72
Hb 119 (eli sama kun viimeksi). Positiivista kuitenkin se, että ei ole ainakaan enää laskenut lisää
Kohdunpohjan korkeus 20
Pissassa valkuaiset yhdellä plussalla (pahus, täytyy muistaa juoda paljon vettä)

Kaiken kaikkiaan kuitenkin siis hyvä tilanne.

Ihan uusina ikävinä puolina tässä raskaudessa kuitenkin tullut suonikohjut, jotka paitsi näyttää tosi ikäviltä, myös tuntuu kipeiltä. Onneksi tukisukat tuntuu vähän auttavan.

Myös häpyluun alueella aikamoisia kipuja. Varsinkin jos "vahingossa" keskityn oikein töihini ja istun pitkään samassa asennossa, niin ylösnoustessa kipu on melkoinen. Terkkari jo vähän vilautteli sairasloman mahdollisuuttakin, mutta yritän nyt kuitenkin ainakin toistaiseksi pärjätä töissä.

Belle 22+1

Kivoja nauvolakuulumisia täällä!

Minäkin kävin taas tällä viikolla neuvolassa sen päässä kuuluvan jumputuksen takia, kun halusi mut vielä ns. kontrollikäynnille. Olin tunnin "puhuttelussa" eli neuvolatäti oli kai sitä mieltä, että mun mieltä painaa joku tai on kova stressi, ja siitä se jumputus johtuisi. Ja minä kun olen elämäni kunnossa ja en ole murehtinut mitään (paitsi sitä jumputusääntä) :) No, olihan sitä mukava parantaa maailmaa tunnin verran. Kaikki oli taas hyvin, eli verenpaine ja virtsa ok, syke kuului tosi hienosti jne.

Se jumputus on muuten hiukan laantunut, ei siis kuuluu enää ihan niin kovaa. Joten ehkäpä se on ohimenevä ilmiö. sain kuitenkin siitä kimmokkeen mennä voice massage -hierontaan. Suosittelen kaikille, jotka epäilevät jumiutuneen niskan johtuvan päätetyön lisäksi hampaiden puremisesta tai muuten leukojen jännittämisestä. Oli aivan ihanaa, vaikkakin samalla sellaista nautinnollisen kiduttavaa. Hieroja sai tosi hyvin mun niskajumia auki ja hieroi leuan-, kaulan- ja päänlihaksi ja mun kohdalla keskittyi etenkin purentalihaksiin. Oli kyllä ehdottomasti 50 ? arvoista ja kesti hiukan yli tunnin. Menen loppukuusta uudelleen, sillä päätin, että ennen kun vauva on täällä mun kanniskeltavana, niin mun on saatava niska-hartiajumitus helpottamaan.

Kävin äsken ihastelemassa uutta äitiyspakkausta Kelan sivuilta. En ole tehnyt vieläkään mitään hankintoja, niin tuo oli sellaista "ikkunaostoksilla" käyntiä. Ihan kiva pakkaus ja mua ilahdutti se lisääntynyt kestovaippojen määrä. Tohon on hyvä alkaa täydentämään vauvanvarusteita.

Aurinkoista viikonloppua kaikille! Me suunniteltiin lähtevämme miehen kanssa huomenna pyöräilemään. Se lupasi tänään keväthuoltaa mun pyörän.

Vuokko 18+4

Niin ja Belle, tervetuloa suonikohjuisten kerhoon! Mulla on vuosia toisessa sääressä suonet olleet pinnassa ja pientä kipuilua on ollut joskus, mutta nyt särky on vaivannut jo monena päivänä putkeen ja välillä yölläkin. Olen käyttänyt tukisukkia ja yöllä pitänyt tyynyä jalkojen alla. Pitäisi muistaa myös nostaa jalkoja välillä ylös.

Täytyy varmaan ostaa ihan tukisukkahousut tai ainakin sellaiset reisisukat, ettei nuo kohjut leviä myös reisiin. Mun äidillä on leikattu suonikohjut jo parikymppisenä aika pian mun syntymän jälkeen, joten kaipa tämä on sellainen sukurasite.

Ihania nämä raskausaja vaivat ;)

Vuokko

Pääsiäinen vietetty ja taas netti käytössä. Mulla oli rakenne ultra viime viikolla just ennen pääsiäistä,joten nyt vasta pääsen kirjottelemaan kuulumisia.
elikäs,kaikki oli hyvin siellä kovasti peukkua imeskeltiin ja potkuteltiin. Mitään poikkeavaa ei ollut missään.Paino arvio oli 317g ja viikot vähän jäljessä eli 19+5 ja sillon oli 20+0 menossa,että ei suurta heittoo,joten laskettuakaan ei sit muutettu.
Minähän olin sitä mieltä ettei sukupuolta kysytä vaikkia mies halusi,mutta meno matkalla kuitenkin muutin mieleni,kun ajattelin että on yks miettimisen aihe vähemmän,kun tietää kumpi on tulossa.Ja tyttöhän se sieltä on tulossa! =) Mies varsinkin oli aivan tohkeissaan,kun sillä on jo kaks poikaa,niin kovasti toivo tyttöä! :heart:
Nyt on kyl pitkä odotus edessä,kun ei enään oo ultriakaan.Taidan kyllä vielä kerran käydä sit yksityisellä varmistamassa että kaikki on hyvin.Kuitenkin puolet vielä odotusta jäljellä.
Kesää odotellessa.

Saga 21+0

Onnea sagalle tyttölupauksesta :flower:

Minä vielä täällä kärvistelen ja odottelen rakenneultraan pääsyä. Onneksi jo ylihuomenna torstaina päästään Kättärille katsomaan, onko kaikki hyvin. Ja kyllä kai me halutaan sukupuolikin tietää, jos se näkyy ja jos se meille kerrotaan.

Täällä lopputyön pakertaminen jatkuu ja jatkuu. Ei kyllä valmistu esittelykuntoon ensi kuuksi, mutta kesäkuun 3 pnä on sitten pidettävä loppuseminaari, joten enköhän saa pinnistettyä tuotoksen sinne sitten valmiiksi.

Palailen areenalle loppuviikosta kun hartaasti odotettu ultraus on ohi (toivottavasti onnellisesti ohi).

Vuokko 20+1

Heissa taas kaikille :wave:
Tulin kans kertomaan kuulumisia. Tänään oli neuvola ja sit keskivaiheen lääkäri. Kaikki muuten hyvin mut oon ollu väsyny ja vähä huonovointinen, joka sit tänään paljastu et oli kohonnu verenpaine 152/98, joten loppuviikko saikkua ja lepoa ja maanantaina uus mittaus, nyt sit seurataan tarkkaan ettei vaan ole alkavaa raskausmyrkytystä. Toivotaan et olis vaan työstressiä ja lähtis laskuun levolla =)

Onnea Sagalle ultrakuulumisista, itsellä sama tilanne et tyttöä siellä kovasti epäiltiin, mut jotenkin en uskalla luottaa ennenkuin nään itse :heart:

Tulehan sit Vuokko kertoileen ultrakuulumisia ku oot käyny niitä odotellessa :wave:

Tiina Ja Morttiina 25+0

Heippa hei!

Tänään oli rakenneultra ja kaikki oli hyvin. Rakenteet siis kunnosssa =) ja ei havaittavia "vikoja". Ei kysytty sukupuolta, koska mies haluaa pysyä jännityksessä. Minä joustin tässä asiassa, vaikka olenkin sen luonteinen ihminen, että joululahjatkin avaisin mielellään jo aatonaattona. Mutta jotenkin sukupuoli tuntuikin siinä vaiheessa yhdentekevältä kun kätilö oli juurta jaksain syynännyt pikkuisen sydäntä, aivoja ja muita elintärkeitä paikkoja.

Pikkukaveri köllötteli varpaat lähes suussa linkkuveitsi asennossa ja heilutteli käsiään ja pyörähteli kyljeltä toiselle. Kyynärvarren, reisiluun ja kallon koon mukaan koko vastasi 22+2 ja nyt on siis 20+3. Kätilön mukaan alan tuntea liikkeitä parin kolmen viikon päästä, eli ei syytä huoleen jos ei vielä 21. viikolla mitään selvää tunnu. Mulla on istukka edessä, joten se vaimentaa liikkeitä. Illalla olin kyllä yhdessä luentotilaisuudessa ja siellä istuessani voisin vannoa, että kaveri monotti mua keskelle vatsaa muutaman kerran peräkkäin. Ihan kuin olisi saanut tänään ultrassa luvan, että nyt voi pikkuhiljaa antaa äipälle merkkejä olemassaolosta :heart:

Nyt painelen pehkuihin. Aamulla lähtö pariksi päiväksi seminaariin. Voikaa kaikki hyvin!!

Vuokko ja vintiö 20+4

Ihan hävettää ku käyn täällä niin harvoin mutta nyt on vienyt kaiken vapaa-ajan tuon vauvan huoneen remontointi. (.)

maaliskuun lopulla oli rakenneultra ja kaikki oli tosi hyvin ja siellä se meidän pikkuinen masuasukki heilutti isille ja äidille :heart: on se niin ihana pikkuinen. Lääkäri kysyi että halutaanko me tietää että kumpi tulee ja tietenkin haluttiin tietää ja lääkäri sanoi että vissiinkin tyttö siellä on. Poikaolo mulla on kyllä koko ajan ollut ja poikamasukin mutta me ollaan onnellisia siitä että kaikki on hyvin :heart:

Kävin torstaina neuvolassa ja kaikki arvot olivat hyvät ja sydänäänetkin kuului tosi hyvin ja innostuipa rakas masuasukki muutaman kerran potkaisemaan dobbler-laitetta =) Kerroin hoitajalle mun lisääntyneistä harmittomista supistuksista ja mahakivuista mutta hoitaja tokaisi että mulla on mahatauti :eek: siis kyllä kait mä nyt itse tiedän jos mulla on mahatauti :eek: sain sitten kuitenkin hoitajan varaamaan mulle perjantaiksi lääkäriajan että tarkistetaan paikat kaiken varalta ettei oo pehmennyt tai auennut paikat. Ottaa välillä pattiin tuo hoitaja ku tuntuu ettei tosissaan oteta :( Kävin sitten eilen siellä lääkärissä ja paikat oli kiinteät ja kiinni joten helpotus oli suuri mutta määräsi mut lepoon eli antoi saikkua.

Oletteko ostaneet jo vauvalle huonekaluja tai vaatteita? Mä oon ostanut vaatteita ja nyt etsitään sänkyä ja hoitopöytää.

nasu + rakas masuasukki 24+4

Morjens :wave:
Kiva nasu ku tulit kertoileen kuulumisia, oot ollu mielessä :heart:
Mulla sama tilanne et saikulla oon ollu nyt muutaman päivän, huomenna täytyis käydä taas tarkistuttaan ne verenpaineet =)
Täällä ollaan jo osteltu vauvanvaatteita ja kirpparilta löytyny vaikka mitä kivaa ja halvalla :D
Nyt odotan äitiyspakkausta. Enää olis 5 viikkoa töitä sit jään kesälomalle ja sit alkaa äippäloma :p . Pääsen peseen oikein urakalla vaatteita ja harsoliinoja. Sängy olis valmiina mun veljellä täytyis vaan hakea se sieltä niin sais laitettua tuon huoneen valmiiksi, mut jos sit lomalla sais aikaaan. Potkut on kyl melkoiset välillä, tuntuu et koko ajan sais käydä lirauttamassa ku tuonne rakkoon potkii :D . Nyt on sit selkä vähä kipee, ku eilen mielenosoituksesta rupesin imuroimaan ja kyykkimään pitkin sängynalusia, sen siitä saa ku on hormoonit pinnassa, meillä ku toi imurointi on ollu miehen hommaa =) Mulla alkaa seuraavan neuvola käynnin jälkeen, tarkastus sit oleen joka toinen viikko.
Nyt näyttäisa siltä et olis aika tyttövoittoinen kausi tulossa =) saas nähä monellako pitää paikkaansa nuo veikkaukset :D

Tinuli71 Ja Morttiina 25+4

Sunnuntai-iltaa vaan kaikille!

Pitää vaihteeksi nostaa meidän ketjua ylöspäin, ettei ihan jäädä unholaan.

Ihana viikonloppu takana, tänään oli meidän ensimmäinen hääpäivä ja vietettiin sitä Helsingissä. Oltiin eilen iltapäivällä kaupoilla ja istuttiin kahvilan terassilla, illalla syötiin pitkän kaavan mukaan ja tavattiin muutamia ystäviä drinkkien merkeissä. Yövyttiin hotellissa, jottei tarvinut yötä vasten ajaa kotiin tunnin matkaa. Tänään vietettiin sitten jo iltapäivää omalla pihalla puutarhahommissa. Oli kyllä ihana ilma ja täällä meillä sisämaassa vielä paljon lämpimämpi kuin stadissa. On se vaan ihana kun tulee kesä. Olen joka vuosi ihan yhtä fiiliksissä keväällä, kun luonto alkaa heräämään. :)

Masuasukki voi hyvin ja vatsa on pyöristynyt kivasti. Edessä oleva istukka vaimentaa vieläkin pikkuisen liikkeet, mutta aina välillä etenkin nukkumaan mennessä tunnen selviä potkuja. Ja torstaina neuvolalääkärin ultrassa näkyi kyllä ihan selviä monotuksia, vaikken juuri mitään tuntenutkaan.

Aamulla taas opinnäytetyön pariin. Voi kunpa saisin puristettua sen valmiiksi toukokuun loppuun mennessä. Sitten opinnot olisi siinä ja voisin keskittyä sitten vain kasvavaan mahaan, pihatöihin ja kotiin.

Mukavaa alkavaa viikkoa kaikille!

Vuokko 21+6

Moikka taas pitkästä aikaa :wave:

Kävin sit viimeviikolla siellä sokerirasituksessa ja niinhän siinä kävi et tänään neuvola käynnillä sain mittarin kotia mukaan ja nyt sit testaileen ja seuraileen kotona kaksiviikkoa :| Oli nimittäin se tunnin arvo hieman koholla 10,2 ku pitäis olla alle 10. Muuten oli taas kaikki hyvin ei mitään erikoista, pitäis kohta mennä niihin synnytysvalmennuksiin ku ton ukon sais vielä innostumaan :eek:
Mulle tuli tänään postissa keinusitteri ja sain sen koottua, Vähä höperö ku sellaisen tilasin mut en voinu vastustaa kiusausta :D Äitiyspakkaus pitäis tulla postissa ihan piakkoin, on se niin kivaa päästä penkomaan niitä vaatteita.
Mut täytyy ruveta kattomaan jääkiekkoa ja kannustamaan Suomea, se on moro :wave:

Tinuli71 ja Morttiina 27+5

Moikka kaikille pitkästä aikaa:

Oma maha kasvaa HURRRRRJAAAA vauhtia. Olen jo nyt melkein yhtä suuri kuin esikoisen kanssa laitokselle lähtiessä. Kuinkahan valtava minusta tulee ennen kuin ollaan heinä-elokuun vaihteessa.

Muuten minulle kuuluu hyvää. Sokerirasituksessa olin viime viikolla ja kaikki arvot oli normaalia. Huomenna on lääkärineuvola, mutta uskoisin kaiken olevan ihan kunnossa. Viimeksi neuvolassa oli kyllä pissakoe yhdellä plussalla joten sitä korkeintaan voisi vähän jännittää.

Vauva potkii minua ihan tolkuttoman paljon. Nyt jo on potkuissa voimaa niin, että ihan silmälläkin näkee miten mahan pinta nousee ja laskee.

Äitiyspakkauksenkin tilasin tälle vauvalle (keskimmäiselle en aikoinaan ottanut, esikoiselle otin tietenkin). Nyt jännittää saanko tämän uuden pakkauksen. Vähän odottelinkin niiden papereiden kanssa juuri siksi että varmasti saisin uuden pakkauksen, mutta viime viikolla hermo petti ja oli jo pakko postittaa paperit eteenpäin.

Kesäkuun puolen välin paikkeille alkaa ensin parin viikon kesäloma ja sitten äitiysloma. Sitä tässä jo odottelen. Ja isommat lapset odottelee malttamattomana vauvaa. Kyselevät vähän väliä, että eikö se voisi jo syntyä....

Viikonloppuna (la-su) miehen sisko otti lapset hoitoon. Ja me käytiin miehen kanssa teatterissa, terassilla cokiksella, syömässä jne. Voi oli se vaan niin luksusta istua auringossa ja nauttia ihan kahdenkeskisestä ajasta. Kohta niitä kahdenkeskisiä hetkiä ei taas löydy kirveelläkään.... Mutta en valita. Suunnattoman onnellisia ollaan, että se kolmaskin lapsi meidän perheeseen vihdoinkin tulee.

Belle 27+0

Hei,
Tulin lukaisemaan pitkästä aikaa tätä minullekin hetken tuttua ketjua. Kirjoittelin vuodenvaihteessa mukana, kun ketju oli vielä tuolla lapsettomuus puolella. Silloin päädyin raastavaan keskeytyneeseen keskenmenoon, MUTTA. Ajattelin tulla kertomaan, että nyt ensimmäisestä keskenmenon jälkeisestä Icsistä saimme plussan, johon täällä varovasti totutellaan ja toivotaan parata. Joten ihme kyllä, perässä taas ainakin toistaiseksi tullaan ja toivottavasti loppuun päästään tammikuun alun vauvan kanssa. Tällä kertaa ei ainakaan toistaikseksi mitään vuotoja tai muita hälyyttäviä oireita.

Mukavaa kesää teille kaikille ja hienoa, että koko porukka taitaa olla hyväkuntoisina odottamassa kesää ja uusia tulokkaita!

Heips vaan taas pitkästä aikaa!
On tosiaan vähän työ kiireitä tässä ollu,ettei oo kerinny käydä yhtään kirjottelemassa.
Paljon onnea plussasta Vaahtokarkki =) ja toivotaan että tällä kertaa menee hyvin loppuun asti ja meneehän se!! =) :heart:
Meillä kaikki hyvin! Kovin on liikkuvaista sorttia tämä meijän "Kerttu"(isännän antama nimi),nytkin tässä samalla kun kirjottelen niin maha oikein liikkuu kun hän ilmeisesti pyörii ympyrää. Neuvolassakin viime viikolla oli vaikee saada sydän ääniä kuuluviin,kun ei meinannu pysyä yhtään paikallaan,mutta sinnikkään yrityksen jälkeen saatiin kuitenkin ja syke oli 140. Ollu koko ajan 142-138,kuulemma aika alhainen tytöksi.Mulla on sokerirasitus vasta parin viikon päästä.
Tänään kans ajattelin laittaa noi äitiyspakkaus paperit eteenpäin.Mitään ei oo viäkään hankittu valmiiks.Täytyy varmaan pikkuhiljaa kyl jo osteleen kaikkia tarvikkeita,ettei tarvi sit kaikkia kerralla,kun esikoinen on tulossa niin mitään ei oo valmiina.Onneks kyl parilta kaverilta saan jotain,mutta kyl sitä vaan ihmeen paljon kaikkee pientä juttua vauva tarttee.
Hyviä vointeja kaikille ja ihanaa kesän odotusta!
Saga ja Kerttu 24+0

Muutama viikko on taas vierähtänyt siitä kun viimeksi täällä kävin.

Vaahtokarkki: Onnea plussasta ja toivotaan että kaikki menee tällä kertaa hyvin loppuun asti ja saatte pienokaisen syliin asti :flower:

(.) Täällä masuasukki säikäytti tulevat vanhemmat oikein perin pohjin ku hoksasin sunnuntaina etten ole tuntenut 4 päivään liikkeitä enkä potkuja kunnolla. Odotin kuitenkin maanantaihin ja soitin neuvolaan ja sieltä pyysivät menemään äippäpolille ja niinhän me sitten pika pikaa mentiin itku kurkussa äippäpolille. Ensin kuunneltiin sydänäänet jonka jälkeen ultrattiin ja eiköhän tämän jälkeen neiti masuasukki alkanut potkimaan oikein kunnolla :D eli kaikki oli hyvin ja rakas masuasukki oli nukkunut vähän pitkään :D Ja nyt on onneksi masuasukille vuorokausirytmi palannut takaisin ja potkut tuntuvat ja näkyvät. Ens kerralla jos huomaan aikaisemmin niin en kyllä odota nuin pitkään kun sanoivat että masuasukilla voi olla hapetusongelmia ja sen takia on tultava viipymättä että voivat tarkistaa tilanteen. Muuten täällä voidaan erinomaisesti. Käyn päivittäin koiran kanssa lenkillä ja kuntosalilla käyn kaksi kertaa viikossa ja olo on aivan mahtava
:) Ei voi muuta sanoa kuin että tää on niin ihanaa tää odottaminen :heart:

nasu + rakas masuasukki 27+1

Heipähei taas kaikille pitkästä aikaa!! Taas on aikaa kulutnut ihan kauhean paljon siitä kun viimeksi kävin kertomassa kuulumisia. Tässä on ollut kaikenlaisia kiireitä, joista ehkä päällimmäisenä se että vaihdoimme miehen kanssa siviilisäätyä pari viikkoa sitten. Se aiheutti hieman ylimääräistä ajanmenoa...

Tänään toivottelen kaikille tämän pinon odottajille oikein hyvää äitienpäivää!! Ja Vaahtokarkille oikein paljon onnea, mukavaa kun kävit kertomassa meille ihania kuulumisia!

Odotuksen kanssa kaikki tällä hetkellä hyvin, vatsa kasvaa ja pikkuinen siellä jo kovasti liikuskeleekin (vaikka aloin tuntemaan liikkeet melko myöhäisessä vaiheessa). Eilen jopa mies tunsi ensimmäisen potkun tuosta vatsan päältä. :heart: Sellaistakaan en kai vielä ole ehtinyt kertoa että meille odotellaan ultran perusteella poikaa. =)

Mulla on nyt kolmeen otteeseen ollut ongelmana verinen vuoto ja olen ravannut vähän väliä lääkärissä tämän ongelman vuoksi. Mitään selvää syytä tälle ei olla löydetty, ilmeisesti istukka sijatsee etupuolella ihan lähellä kohdunsuuta ja se aiheuttaa pientä vuotoa. Pikkuisella on kuitenkin kaikki hyvin ja kohdunsuu on vielä tiukasti kiinni. Saattaa kuulemma olla että vuotoa esiintyy nyt ihan koko loppuodotuksen. Tämä on vaan vähän tylsää kun jatkuvasti saa olla hiljentämässä omaa vauhtiaan, eikä oikein mitään fyysistä aktiivisuutta vaativaa voi tehdä. Jopa seisoskelu aiheuttaa tuota vuotoa. Sairaslomaa en ole vielä saanut, mutta kohta kyllä ajattelin pyytää pikkuisen lepoaikaa kun ei meinaa normielämästäkään tulla mitään kun saa jatkuvasti varoa tätä asiaa...

Osiris 25+3

Tervehdys kaikille!

Kevät alkaa täällä Etelä-Suomessa olla jo pitkällä ja tää on musta kyllä aivan ihanaa aikaa. Olen huhkinut pihalla laittaen kuntoon kukkapenkkejä ja kasvimaata. Hiukan tuo lapion kanssa heiluminen on kostautunut, sillä viime viikolla tulehtui lonkkien limapussit. Sain ohjeeksi hoitaa kipeää aluetta kylmäpusseilla ja jääpalalla aina silloin tällöin kuuriluontoisesti, mutta perjantaina en enää pystynyt ulvomatta nostaa jalkaa kynnyksen yli, saati sitten pukeutua itse tai nousta istumasta seisomaan. Onneksi päivän levon jälkeen viikonloppu sujui jo paremmin. Nyt olen jo käynyt pienillä kävelylenkeillä, mutta lapiohommat olen suosiolla jättänyt miehelle :)

Tänään oli neuvola. Paino oli noussut taas yli 600 g/vko, joka minusta on kyllä aika paljon, mutta onneksi neuvolan tädin mukaan ihan ok. Hb oli vieläkin 122, joka on kyllä tosi kiva, ettei ole alkanut laskea. Kohdunpohjankorkeus huitelee jossakin käyrien yläpuolella, mutta pikaultrauksen mukaan sikiön koko vastaa viikkoja ja kuulemma edessä oleva istukka vaikuttaa asiaan. Kaiken pitäisi olla kunnossa. Ja siltä kyllä tuntuukin. Tosin haluaisin tuntea liikkeitä paremmin, mutta kaipa tuo edessä oleva istukka sikiön asennosta riippuen vaimentaa potkuja.

Huomenna olisi perhevalmennus, mutten ole varma, ennätetäänkö paikalle. Mulla on pitkä päivä opinnäytetyön parissa ja miehellä on maatyöläisen kevätkiireet. Saatetaan jättää valmennukset heinäkuuhun, jolloin mennään Kätilöopiston Haikapesän pakollisiin valmennuksiin. Opinnäytetyö edistyy ja edistyy, muttei tunnu valmistuvan millään. Edessä on muutaman viikon armoton rutistus ja varmaan uneton yökin, mutta jos sen homman sillä sitten saisi pois päiväjärjestyksestä.

Kiva kuulla, että pääosin kaikkien raskaus on sujunut hyvin. Toivottavasti "pikkuviatkaan" ei pilaa tätä ihanaa odotusaikaa ja tulevan kesän helteet ei tee oloistamme liian tukalia. Ja kuten Osiris mainitsitkin, niin kyllä sairaslomaa kannattaa hakea, jos ei vuoto lopu. Jos sairaslomailu ei auta vuotoon, niin ainakin se voi auttaa kiireen tunteeseen ja vuodon aiheuttamaan stressiin.

Aurinkoisin terveisin,

Vuokko 24+2

PS. Viime viikolla retkahdin sitten viimeinkin hankkimaan söpöjä vaatteita pikkuiselle. Aiemmin ei ole tullut hankittua, mutta nyt satuin törmäämään muutamaan ihanaan vaatekappaleeseen, niin pakkohan ne oli hankkia. Ja heti tuli olo, että voi kunpa olisi aikaa, niin lähtisin ostamaan vauvatarvikkeita yms vielä lisää. =)

Äitiyspakkauksen sain viime viikon perjantaina. Voi sitä riemua, kun lasten kanssa saatiin yhdessä tutkia pakkauksen sisältöä =) .

Muuten tälle suunnalle kuuluu hyvää. Mitä nyt ristiselkä viime yönä vihoitteli minulle, kun viikonloppuna oli niin paljon kiirettä ja touhua. Yön nukuin tosi huonosti. Tänä iltana saa taas ukkorakas vähän hieroa lihaksia rennommiksi.

Vaahtokarkille lämpimät onnittelut ja tervetuloa uudestaan odottajien iloiseen joukkoon. Varmasti kaikki sujuu tällä kertaa mallikkaasti.

Belle 28+5

Heissan taas kaikille :wave:
Vaahtikselle onnittelut minunkin puolesta ja tervetuloa ketjuun :heart:

Minäkin sain viimeviikolla pakkauksen ja kyl oli ihana tuo ego pakkaus.
Täällä on työt sit vähäks aikaa tehty eli saikulla ollaan sit loppuun asti, rupes oleen nuita supistuksia siihen malliin ettei jaksa olla töissä :p
Eilen oli lääkäri ja laittoi lähetteen äippäpolille, ku kohtu on kuulemma niin iso et mittaavat vauvan koon ja kattovat lapsivesi määrän =) Muuten olo ihan mukava, pieniä kävelylenkkejä olis hyvä jaksaa tehä, jos tänään kävelis markkinoille noin pari kilsaa, nii tulee hyvä mieli.

Mies raataa pihatöiden parissa ja minähän en saa mennä auttamaan, joten istun kiltisti sisällä ja oon koneella :D

Huomenna tulis sit 30 viikkoa täyteen, kyl tää aika on menny ihan vauhdilla, ku enää 10 viikkoa h:hetkeen.
Nyt ku on aikaa niin vois alkaa pesemään noita vauvan vaatteita.

Tänään olis taas neuvola päivä ja hirvittää mennä puntarille, mul on tullu 12kg lisää painoa nyt jo :/ Sit ku vauva syntyy nii alkaa vaunun kumet oleen kuumana ku tämä akka rupee lenkkeileen =)

Mut hyviä odotuksia kaikille se on moro taas vaihteeks

Tinuli71 + Morttiina 29+6

Nostellaanpas taas ketjua kun oli tipahtanut jonnekkin sivulle n...
Miten te muut odottajat, onko teille jo iskenyt pesänrakennusvimma? Mulle on ja tää alkaa kohta olla siinä mitoissa että mies laittaa mulle kohta lepositeet, että pysyisin paikallani... :LOL: Meidän pitäisi rempata lapselle oma huone valmiiksi ja tietysti jotta pystyy remppaa aloittamaan, tarvitsee huone saada tyhjäksi. No, jotta sen saa tyhjäksi niin tarvii tehdä tilaa muualle, eli olen ihan adhd:nä siivonnut kaikkia paikkoja ja raivannut alta pois rojuja joita ei enää tarvita...
Lisäksi olen juossut kirppiksillä ja selannut kirppisfoorumeja ja ostellu kaikenlaista tarpeellista tarviketta valmiiksi, mm. vaunut, sitterin, jumppamaton, vaatteita jne. Odotan jo mielettömästi kesälomaa ja äippäloman alkua. Sitten olisi vihdoin aikaa valmistella kaikki tarvittavat jutut loppuun, nyt tuppaa työnteko vielä haittaamaan muuta puuhastelua.

Osiris 27+2

Osiris, ihan sama homma täällä. Mua ei saisi istumaan paikallaan millään. Tosin just tällä hetkellä mua "työllistää" puutarha. Olen istuttanut kukkia perennapenkkiin ja ruukkuihin, tänään sain vihdoin loput siemenet kasvimaahan ja eilen hain yrttien ja kesäkurpitsan taimia kasvimaalle. Mies nauraa, et kukakohan kesällä hoitaa mun istutuksia, mut jos tää olo pysyy näin hyvänä, niin kaipa mä itse kitken ja seuraan kasvun ihmettä :) Eilen olin viisi tuntia töissä ja pienen lounastauon jälkeen rehkin pihalla viisi tuntia. Yöllä nukutti ihmeen hyvin.

Kesä-heinäkuussa pitäisi rempata lapselle huone. Mies on ollu sitä mieltä, että huoneen tapettia ei tarvitsisi vaihtaa, mutta mä olen pitänyt kiinni siitä, että jos puolipanelin ja kiinteän kaapin ovet maalaa, niin on se sitten tapettikin vaihdettava, ettei näytä ihan kulahtaneelta. Olin aatellut, että entisöin samalla yhden lokerikkokaapin lasten huoneeseen, mutta voi olla, että se saa komistaa huonetta vanha maalipinta yllään. Katsotaan sitten, millainen tulokas me saadaan, jos vaikka ensi talvena saisin kaappia pikkuhiljaa kunnostettua. Nyt ei taida ehtiä kaikkea!

Mulla on vieläkin opinnäytetyö kesken. Tosin ihan hyvällä mallilla ja viikonlopun jälkeen aion taas istua monta päivää koneen äärellä ja tehdä työtä valmiimmaksi. 3.6. on loppuseminaari. Ja sitten tämä tyttö vihdoin ja viimein suuntaa kauppoja kohti ja aloittaa kaiken tarpeellisen hankkimisen. Töissä on tosin ehdittävä käydä vielä kesäkuun loppuun saakka.

Mua on alkanut välillä hirvittää, kun kaikki sanoo, etten saisi heilua pihalla lapion ja kottikärryjen kanssa, reippailla koiran kanssa tai lähteä pyöräilemään. Olen ymmärtänyt kuitenkin, että kaikkea voi tehdä, jos se ei tunnu pahalta. Joskus kun mm. mummelit töissä sanovat, että pitäisi jo alkaa elämään rauhallisemmin, tulee sellainen pelko, että oleko jotenkin vahingoittanut lasta toimillani. Enkö saakaan tehdä nauttimiani pihatöitä, ulkoilutta koiraa metsäpoluilla tai kantaa kauppakasseja. Missä siis menee raja?? Ja sitten aina sanotaan, ettei saa nukkua selällään, ettei verenkierto häiriinnyt tms. Ja joka yö säpsähdän hereille selinmakuulta ja vaihdan kiltisti kylkiasentoon. Voinko siis tehdä kaikkea mitä tähänkin asti, jos mua ei supistele eikä satu mihinkään?

Mukavaa ja aurinkoista tulevaa viikkoa kaikille!

:wave:

Vuokko 25+6

No se on morjens taas kaikille :wave:
Tänään oli sit jälleen kauan odotettu ultra ja mittailtiin vauvan kokoa, ja sepäs olikin huikean kokoinen 2100g eli vastas viikkoja 33 ja nyt alko vasta viikko 31. Nyt sit ollaan ankaralla dietillä loppuaika eli ei jädeä eikä karkkia eikä pullaa, mut pakko se vaan on ettei vauvasta ihan jättiläistä tule. meinataan tuon ukkelin kans lähteä perjantaina ajelemaan haaparandaan ikeaan vähä vauvan huoneeseen hakemaan sisustus juttuja. Se on pakko nyt tai ei sit koskaan, aika käy muuten vähiin :D
Tyttö sieltä edelleen olis niinku tulossa, ja sehän sai miehen melkein kyyneliin :heart:
Muuten oli paikat vielä napakasti kiinni ja tyttö pääsi liikkumaan hyvin. Seuraava kontrolli sit kahden viikon kuluttua ja mittaillaan koko ajan sokeriarvoja.

Tinuli71 + Morttiina 31

Moi taas kaikille!
Tinuli: Oliko sulla tuo lapsosen koon tarkistus ihan sun vatsan koon perusteella, vai miksi? Onko sulla ollut sokeriarvoissa jotain ongelmaa vai miksi tuli tuollainen dietti?
Mulla olisi tänään myös piitkästä aikaa neuvolalääkäri. Tai siis viime neuvolakäynnistä hoitajallakin taitaa olla jo 7 viikkoa. Ihan hauska päästä tarkistamaan että onko kaikki ok.

Osiris 28+0

Moi Osiris!
Tarkkailuun jouduin sen takia ku kohtu on niin suuri, käyrien yläpuolella ja sokerirasituksessa narahdin, yksi arvo oli koholla ja kun täällä on niin tarkkaa niin sit heti seurantaan. Ja ultrassa ne mittaa vauvan koon siten et pään ja vatsanympärys sekä reidenpituuden mukaan sit arvio. Eli nyt sit tämä nainen joka on perso kaikille makealle niin joutuu jättään väliin, just sen takia ettei vauva kasva ihan valtavasti, se on sit vaikeempaa se synnytys, voi vaikka jäädä hartioista kiinni tai sit vauvalle tulee vieroitusoireita sokerista ja joutuu sokeritippaan, sekään ei olis hyvä. Mut minähän kestän tän dietin on se sen arvosta :heart:

Tinuli71 + Morttiina 31+1

Viikon verran olin sairaslomalla minäkin, kun meinasi ruveta supistelemaan niin paljon. Syyksi paljastui alkava kohtu/emätintulehdus, joka saatiin kuntoon antibioottivoiteen avulla. Nyt yritetään, jos vielä jaksaisi nämä viimeiset päivät töissä. Lääkäri lupasi kyllä ihan puhelinsoiton perusteella jatkaa sairaslomaa, jos alkaa tuntua siltä että en jaksa töissä.

Muuten kaikki hyvin. Vauva on ihan mahdoton melskaaja. Koko vatsa liikkuu välillä oikealta vasemmalle hänen tahdissaan.

Maha on ihan valtava. Olin esikoisen kanssa korkeintaan tämän kokoinen lähtiessäni laitokselle. Ja nyt kaksi kuukautta odotusta jäljellä. Huh huh...

Lapset odottaa pikkuveljen/-siskon syntymää jo tosi malttamattomana. Pitkä on tämä odotusaika pienelle ihmiselle.

Belle 31+2

Yhteistyössä