Loppuvuodesta 2008 plussanneet lapsettomat

Keskusteluumme ovat toistaiseksi osallistuneet

Nimimerkki........Ikä...Hoito...Synnäri....Monesko.....Laskettu aika

Astarte.............32v..1. IVF:n 2.PAS..NKL.........esikoinen........17.7.
Riepuriia...........33v...1. IVF:n 2.PAS..SAS.......Kolmas...........17.7.
Miimi78.................................................................... Keskenmeno
Tinuli...............37v........3icsi..........K_PKS.......toinen.......... ...30.7.
Stelliina.................................................................. ...................?
Nasu29............30v.......1ICSI:n 1.PAS.....OYS.........esikoinen.....4.8.
Tikru70..............38v ......3. Ivf.........................esikoinen......5.8.
Belle70..............38v.......4. ivf:n pas.............kolmas lapsi.....5.8.
Sini 78.................................................................... Keskenmeno
HelinäKeiju75.....33v......3. IVF 1. PAS..............esikoinen.........8.8
Surppi..................................................................... ........................?
Gerpera..............47v (oho!)................................. ...........n.17.8.
Hillevi................. 44v.......4.ivf tuores...................... Keskenmeno
Kajastus...... 34v.....2. icsi tuores....esikoinen......... Keskenmeno
AinoA.................................................................... ........... n. 19.8.?
Osiris...................33v........luomuylläri....HYS.......esikoinen .....20.8.
MinzuS.................35v.......2.IVF tuores..K-HKS...esikoinen...24.8.
Saga....................31 v......3.icsi tuoresiirto.........esikoinen....26.8.
Vuokko-75...........33 v......1.ivf tuoresiirto..Kät.....esikoinen.....31.8.
piippi............32 v.....3.ivf tuoresiirto....K-PKS.....toinen lapsi.....1.9?

Ihan hyvä siirtyä tänne odotuspuolelle tämän ketjun kanssa, niin ei aiheuteta ylimääräistä tuskaa kenellekkään. Varmaan kaikilla meillä kuitenkin vielä tuoreessa muistissa ne ikävämmätkin lapsettomuuden mukanaan tuomat fiilikset.

Itselle kuuluu nyt oikein hyvää. Pahimmat pahoinvoinnit ovat jo helpottaneet ja energiaakin löytyy taas ihan eri tavalla. Tosin juuri nyt on päällä jokin flunssa, jonka aikana olen kyllä taas oksentanut ja olo on muutenkin ollut aika ikävän väsynyt...

Alkuviikosta oli käynti neuvolalääkärin luona, sikiön sykkeet kuuluivat hyvin. Tyypillä oli jälleen menossa jumppahetki ja pyöri siellä niin että lääkäri sai jatkuvasti etsiä äänet uusiksi. Sykket 150-160. Minulla muuten kaikki ok, mutta verenpaine oli hieman koholla. Sovittiin että mittailen sitä kotona, kun on taipumusta jännittää huolella kun joku muu sen mittaa... Ja varmaankin pitäisi jättää ihan kokonaan salmiakin syönti, arvelen että paineet voivat taas johtua siitäkin. Tää salmiakista luopuminen on minulle kyllä ihan kaikkein vaikeinta näissä ruokarajoituksissa. Ihan kepeesti on ilman viiniä, siideriä ja homejuustoja ym. mutta salmiakki nyt vaan on mun ykkösherkku...

Osiris 15+1

Täällä kanssa tuntuu, että ehkä nyt ollaan saavutettu se keskiraskauden "seesteinen" aika =) . Pahoinvointi on ollut pois jo jonkin aikaa ja väsymyskin alkaa vähän helpottaa. Vielä kun saisi tuon hempan kohoamaan, niin ehkä olisi vieläkin virkeämpi.

Minulla oli tosiaan hemoglobiini laskenut ensimmäisen mittauskerran 129stä 116sta. Kaikki muut arvot ovat olleet ok.

Hauskinta on se, että olen alkanut tunnistamaan pienokaisen liikkeet. Varsinkin illalla nojatuolissa tuntuvat jo tosi selvästi =)

Myös maha on alkanut kasvamaan kiitettävää tahtia. Minkälainen valas minä olenkaan ennen elokuun alkua, jos mahan kasvu jatkuu tätä tahtia.

Belle 17+1

Oletko Belle kokeillut krauterblutsaftia hemoglobiinin nostoon? Kaverille siitä oli hyötyä raskausaikana, kun muut valmisteet eivät sopineet vatsalle.

Heh, täälläkin pelottaa tulevan kevään ja kesän vartalon valasmitat... :p Hauskinta tässä on että mulla olisi omat häät tiedossa parin kuukauden päästä. En tajua miten mahdun minkäänlaiseen asuun. Vaikka mulla viikkoja vasta se 15, niin maha on kyllä jo ihan selvästi kasvanut. Tai ainakin "tyyppi" on tuupannut mun kaikki omat mahamakkarat kivasti näkyville. Noita juhla-asuja kun kävin kokeilemassa, niin meinasi iskeä ahdistus ja oli melkein kyyneleet silmissä. Mun normi koko on 38, nyt oli ihan turha tämän rintavarustuksen kanssa kokeilla mitään pienempää kuin koko 42, hui! Niin ja siis mittaa on alle 160, eli aikamoinen valaskesä tiedossa... :LOL:

heissan :wave:
ihan hyvä belle et avasit tämän ketjun niin voi vanhojen tuttujen kuulumisia käydä lukemassa ja tietenkin uudet ovat lämpimästi tervettulleita myös, mitä enempi lukemista sen kivempi =)
omaa napaa: mulla on kans toi vatsa jo kasvanut ihan mukavasti ja rupee toi kohtukin olemaan jo kohtga navan yläpuolella. Mulla edelleenkään ei mitään oireita muutako et pikkuinen heiluu ku heinämies tuolla vatsassa :heart: Pari viikkoa vielä pitäis pinnistellä seuraavaan ultraan, mut eiköhän se mene nopeesti. Toivottavasti päästäis kurkkaan haarojen väliin jos vaikka vilauttais vähäsen, haluais niin kovasti tietää kumpi olis niinku tulossa. Mites muut meinaatteko tiedustella jos näkyy vai pidättekö jännityksessä :D
Mut ei muutako hyviä odotuksia ja vatsat kasvakoon :p

Tinuli71 ja Mortti 18+1

Osiris Ihan Obsidania olen popsinut tuota hemoglobiinia nostamaan. Tuo krauterblutsaft on nimenä tuttu, mutta taitaa olla nestemäinen rautavalmiste ja niitä ei jostain syystä suositella (tai ainakaan ei suositeltu aikaisempien raskauksieni aikana) kuin vasta rv 20 jälkeen. Toisaalta voi olla että suositukset on muuttunutkin.

Osirikselle tsemppiä myös hääpuvun metsästykseen. Se voi vaatia vähän työtä, mutta toisaalta sinähän voit olla ihan uskomattoman kaunis morsian kauniisti pyöristyneen mahasi kanssa.

Tinuli71 Aikoinaan esikoisen kanssa melkein pelkäsin rakenneultraa, jos siellä vahingossa paljastuu sukupuoli. En meinaan millään halunnut sitä tietää ennen kuin synnytyksessä. Ja niin se esikoisen kanssa menikin, että kätilön iloiset sanat "tyttö tuli" oli se joka sukupuolen paljasti.

Toisen lapsen kanssa ei ollut enää asialla niin väliä, mutta en nyt erikseen lähtenyt asiaa kysymäänkään. Eli taas synnytyksessä vasta selvisi, että toinen tyttöhän sieltä tuli.

Nyt tällä kolmannella kerralla haluaisin asiaa itseasiassa rakenneultrassa kysyä, mutta mies vähän hankaa vastaan. Eli mies haluaisi pitää sen salaisuutena edelleen. Eli muutama viikko tässä on aikaa neuvotella miehen kanssa siitä kysytäänkö sukupuolta rakenneultrassa vai ei.

Belle 17+2

Kyllä kai sitä jo tänne puolelle uskaltaa.
Onnea kaikille jotka jo tuntevat liikkeet! =)
Kyllä aika seesteistä rupee oleen,ei juurikaan pahoin vointia tai muuta.Väsymys vaivaa kyl edelleen,mutta ens viikolla on neuvola että mitataan taas hemoglobiini.Luultavasti aika alhanen. Vaikka oon kyl yrittäny syödä pinaattikeittoo ja ihan tuorettakin pinaattia.Ja tamperelaisena tietysti mustamakkaraa!

Meillä mies haluais tietää sukupuolen,mut mä en.Kyllähän se sit selviää! :LOL:

Saga 14+2

Lapsille kerrottiin viikonloppuna tästä tulevasta perheenjäsenestä ja tytöt olivat aivan innoissaan ja onnessaan. 3-vuotias kuopus totesi että "minä olen niin kovasti toivonutkin vauvaa".

Lapset antoivat tulokkaalle nimenkin =)

Belle ja Tipsu-Tapsu 17+5

Tulenpa minäkin korkkaamaan tämän uuden sivuston :)

Mulle tuli ongelmia rakenneultrapäivän kanssa. Samana päivänä on lopputyöhön liittyvä seminaari, enkä haluaisi sitä perua, kun olen luvannut mennä opponoimaan opiskelukaverin työtä silloin. Keväällä on dead line valmistumisen kanssa. Aika on just pääsiäisen jälkeen ja ne kaikki pyhäpäivät sitten sekoittavat tilannetta, joten meille ei löydy uutta aikaa ultraan. Pyysivät vielä soittelemaan ja kyselemään peruutuksia, vaikkei uskonutkaan uusien vapaiden aikojen löytymiseen. Harmittaa kovasti. Kehotti menemään yksityiselle. Mutta jotenkin on vain tuntunut siltä, että olishan se ihanaa vihdoin päästä julkisten palveluiden piiriin, lapsettomuushoidot on käyty yksityisellä, joten ehkä vihdoin olis aika nauttia edullisemmista palveluista. Mutta toisaalta olen niin rutinoitunut yksityisten palveluiden käyttäjä, kun meidän kunnassa on terveen työikäisen ihan turha yrittää tonne terveyskeskukseen, joten kaipa me vaan kaivetaan kuvetta :| Aateltiin, että samalla kai sitä sitten sen rakenneultran yhteyteen ottaisi sen 3/4D-ultran, siitä saa kuulemma kela-korvauksen, jos se on rakenneultran yhteydessä.

Selkäkipukin helpotti viimein, eilen ja tänään olin taas koiran kanssa lenkillä. Onpa ihanaa päästä taas toimimaan ja liikkumaan normaalisti. Viime viikon neuvolan jälkeen on vatsakin vähän plumpsahtanut esille. Ihan kun terkkarin sanat "kohtu on kasvanut todella hyvin" olisi ollut joku lupa siihen, että nyt voi olla oikea raskausmaha. Kävin sen kunniaksi ostamassa ihanat mammafarkut ja uuden paidan.

Hyviä vointeja kaikille! Minusta ainakin tuntuu, että alkuraskauden epätietoisuuden ja jännittämisen jälkeen nyt on tosi hyvä olla. Toivottavasti teistä muistakin tuntuu samalta.

Taas rupee tää meijän ketju vähän hiipuun.
Neuvolassa taas käyty ja sydänäänet kuului hienosti syke n.150 Kovin on liikkuvaista sorttia ei meinannu keretä kunnolla kuunteleen kun aina vaihto paikkaa.
Hemoglobiini oli vähän laskenu oli 119,mutta ei viä huolestuttava. Ite kyl on huomannu,että aika väsyny oon ollu.Ostin nyt apteekista sitä "rautamehua".Voi kuulemma ottaa sitä vaikka pari kolmekertaa viikossa niin ei laskis ainakaan enempää.
Painookaan ei onneks oo tullu kun 1,5 kg eka käynnistä. Sitä on omasta takaa jo ihan riittämiin. Mahakin rupee kyl jo näyttään vauvamasulta eikä vaan siltä et olis lihonu.
Liikkeitä oon ollu tuntevani pari kertaa,mut en sit tiedä oonko vaan kuvitellu.Voi kuulemma jo tuntuakin.
Tää nyt on sit kai sitä seesteistä keski raskauden aikaa.Rakenne ultraankin on vielä kuukausi.Nyt sit vaan nautitaan olosta.

Saga 15+2

Heissan taas kaikille :wave:
Nyt on menossa puoliväli ja vatsa kasvannu jo huimasti :D . viikon päästä perjantaina olis sit se rakenneultra kyl on vähä ruvennu jo jännittään et onko siellä kaikki ihan ok. Tuntemuksia mulla on jokapäivä, kaveri potkii jo sen verran voimakkaasti ettei voi erehtyä =) . Töissä oon pystyny olemaan, vaikka välillä tuntuu aamuisin et olis vaan kiva olla kotona, mut kyl sitä kohta taas saa olla ihan tarpeeks kotosalla et voi tulla välillä tylsääkin ennekuin vaavi syntyy. Sillä oon koululla töissä ja meillähän loppuu jo toukokuun lopussa työt, eli kuukautta ennenkuin virallinen äitiysloma alkais. Nyt lähen hoitamaan siskon tyttöä et se pääsee esikoisen kans viettään laatuaikaa. Ei muutako kevään odotusta ja heissan, tulen sit ens perjantaina seuraavan kerran kertoileen ultra kuulumisia ja oliskos vilauttanut haarojenväliä jos vaikka sattuis näkeen kumpi olis tulossa :p

Tinuli71 ja Mortti 19+2

Me ollaan vähän laiskoja kirjoittelemaan ;)

Kaikki on kai hyvin. Välillä epäilen koko raskautta, kun ei mahakaan juuri ole kasvanut eikä oireitakaan ole ollut. Pientä pullotusta, saman verran kun parisen viikkoa sitten, mutta ei sellaista oikeaa, kunnollista mahaa. Mutta kaipa se sieltä joskus pullahtaa, ja kaipa mulla on lantionseudulla niin paljon tilaa, että leviää ensin sinne ja sitten vasta ulospäin. Ensi viikolla on taas neuvola, jos vaikka sydänääniä kuultaisiin, niin olisi taas hetken varmempi olo. Ja yritän nauttia tästä hyvästä olosta ja valon lisääntymisestä johtuvasta ihanasta kevätfiiliksestä.

Odottelen jo innolla Tinulin ja muiden lähiaikoina rakenneultraan menevien kuulumisia. Meillä ultra vasta 7.4. Suosiolla varasin yksityiselle ultrausajan kun oli kättärin ajat ammuttu täyteen, ettei mitään mahdollisuutta vaihtaa omaa aikaa toiseen. Harmittaa kyllä vieläkin, mutta pakko on saada nyt koulu alta pois ja suosiolla mentävä yksityislääkärin vastaanotolle.

Nyt jatkan siivoamista (vaikka pitäisi tehdä opinnäytetyötä!!). Lähdemme viikonlopuksi reissuun ja aattelin laittaa kämpän kuntoon, jotta on sitten taas ihana palata siistiin kotiin.

Mukavaa viikonvaihdetta kaikille!

No mutta heissan taas kaikille. Tosi on et tää meidän ketju näyttäis hiipuvan, on paljon sellaisia joista ei oo kuulunu sit alkuraskauden jälkeen yhtään mitään. Olis kiva jos tulisivat kertoileen kuulumisia tänne =) . Vuokko kyl se vatsa sieltä pullahtaa ihan varmasti lähiaikoina, mulla on jo aika iso vatsa ja vasta puolessa välissä ollaan joten taidan olla sit aikamoinen valas loppuajasta :LOL: . Käytiin tänään siellä rakenneultrassa ja siellä se meidän piipero heilutteli :wave: . Kaikki oli kohdallaan aivot ja sydän niinkuin pitääkin :heart: Kaveri oli kooltaan yli 20 cm ja painoa oli noin 340g, joten ihan hyvin oli kasvanu ja vastas ihan viikkoja. Ja sit kyseltiin sitä sukupuolta et jospas vilauttais, ja jalat oli ristissä, mut sit ku vaihto asentoa niin täti epäili kovasti tyttöä ku kolme häpyluuta sieltä kuulemma näky, mut tietenkään 100 varma ei voinut olla :p . No niinhän siinä kävi vaikka kuinka lupasin et mitään vaaleanpunaista en osta vielä, kuitenkin kauppareissulla tarttui pari tyttöjen bodia mukaan :whistle:. Nyt ei muutako viikonlopun viettoon ja jalat kohti kattoa B) Hyviä viikonloppuja kaikille

Tinuli71 ja Morttiina :D 20+2

HEI!
Pitkästä aikaa sain aloitettua kirjoittamisen, lukemassa olen kyllä muiden kuulumisia käynyt.
Nyt olis kasassa vkoja 15+1 ja vointi on aika hyvä :) Alun pahoinvointi ja armoton väsymys alkaa olla taaksejäänyttä elämää. Maha on kasvanut parin viime viikon aikana ihan kiitettävästi.
Liikkua olen yrittänyt voinnin sallimissa rajoissa, sillä viime raskauden 33 kg:n painonnousu on vielä muistissa ja en halua tällä kertaa sellaisia lukemia saada :x Rakenneultra meillä vasta 15.4, joten siihen vielä on aikaa. Kaikille erittäin hyvää vointia ja viikonloppua. =)

piippi ja "elmeri" 15+1

Kovin hiljainen on tämä meidän ketju. HUHUU kaikille. Kirjoitelkaa nyt vähän kuulumisia.

Itse odottelen kovasti perjantaista rakenneultraa. Kovin rauhalliselta tuntuu tämä kaveri (potkuja tuntuu, mutta suurimman osan päivästä tuntuu olevan ihan paikallaan). Pikkuisen on huoli, että onhan kaikki kunnossa. Tietysti saattaa olla, että kaikki liikkeet ei vaan tässä vaiheessa vielä tunnu, varsinkin kun istukka on tuossa etuseinämässä. Mutta jotain pitää näköjään koko ajan jännittää.

Perjantaina siis toivon mukaan saadaan hyviä uutisia ja voidaan jatkaa perheen lisäyksen odottamista iloisin mielin.

Isommat lapset ovat jo malttamattomia ja haluaisivat, että vauva syntyisi jo. Pitkältä tuntuu tämä odotus pienen ihmisen mielestä.

Belle 20+0

PUOLIVÄLI JIPPII!!!!!!!!!!!!

(.) Olen kärsinyt mahakivuista ja supistuksista jotka tulevat tosi voimakkaina yövuorojen aikana ja lääkäri kirjoitti mulle a-todistuksen näihin yövuoroihin ettei mun tarvitse niitä tehdä yhden viikon ajan ja jos supistuksia ja mahakipuja ei enää tule niin lääkäri jatkaa a-todistusta kevääseen asti eli äippäloman alkuun asti. Mutta nyt 2viikkoa sitten terveydenhoitaja soitti neuvolasta ja kyseli että onko se auttanut etten ole tehnyt yötöitä ja vastasin että nyt on mennyt erittäin loistavasti eli ei ole ollut mitään supistuksia eikä mahakipuja niin tämä terveydenhoitaja sitten sanoi että minähän voin sitten tästä lähtien tehdä niitä yövuoroja koska nyt en ole kipuillut...aargh :eek: Enhän minä tietenkään ole kipuillut juuri sen takia koska en ole niitä yövuoroja joutunut tekemään ja sanoinkin että mua tosissaan pelottaa mennä yöksi töihin niiden kipujen ja supistusten takia ku viimeksi lähdin yövuorosta itkien koska olin tosi kipeä ja nyt pitäisi mennä vielä testailemaan että pystynkö tekemään ja katsotaan kuulemma seuraavan neuvola käynnin yhteydessä että miten mun yövuorot on sujuneet :eek: olen ihan puulla päähän lyötynä ku sanoi vielä että jos samanlaisia oireita tulee niin sitten pitää viipymättä mennä päivystykseen mutta kun meillä ei pysty lähtemään vuoroista nuin vain pois vaan pitää odottaa että päästäjä tulee. No kävin sitten työpaikka lääkärin luona tämän jälkeen ja hän sanoi heti ettei missään nimessä pidä mennä edes yrittämään yövuoron tekoa ja kirjoitti mun pomolle suosituksen ettei mun tartte tehdä yövuoroja enää eli olen todella helpottunut ja nyt on kaikki ollut tosi hyvin koska ei ole tarvinnut tehdä yövuoroja. Ei ole ollut mahakipeä eikä ole tullut supistuksia muuta kuin joskus kävellessä ja nekin ovat olleet kivuttomia eli vaarattomia.

Neuvolakäynti oli maanantaina ja oli ihana kun oli sijainen tällä kertaa joka tiesi asioista ja kertoi mulle kaikkea uutta mitä mun oma terveydenhoitaja ei ole koskaan kertonut. Meidän neuvola lääkärikin on todella osaamaton eli kun kävin siellä kolme viikkoa sitten supistusten takia tarkastuksessa ja tietenkin mulla oli lapullinen kysymyksiä joihin halusin jonkinlaisen vastauksen mutta kaikkiin se lääkäri vastasi ettei tiedä. Eli tämmöisiä mun neuvola käynnit on eli kukaan ei tiedä mistään mitään ja lähdenkin aina sieltä pahalla tuulella pois...voi kun nuo lääkärin ja terveydenhoitajan vois vaihtaa :(

Mies oli viimeksi neuvolassa mukana ensimmäistä kertaa ja kuuli ensimmäistä kertaa rakkaan masuasukin sydämenlyönnit ja olihan se yhtä hymyä koko loppuilllan. Muutenkin ollaan miehen kanssa täällä todella onnellisia tästä tulokkaasta ja toivottavasti kaikki menis loppuun asti hyvin. Olen käynyt vielä kuntosalilla ku mulle tehtiin ihan oma ohjelma raskautta ajatellen ja olen tykännyt...pysyypähän ainakin selkä kunnossa vaikka nyt tällä viikolla on alkanut vähän reistailemaan. Onko kukaan kokeillut sitä tukivyötä...ja jos on niin onko siitä mitään hyötyä?

belle70: sulla on jännät paikat huomenna ja tuuhan kertomaan heti ultrauutiset tänne =) Meillä on rakenneultra ens maanantaina ja tuntuu että sinne on ikuisuus.

Kuinka moni on ostellut jo vauvalle vaatteita tai jotain tavaroita? Minä oon ostanut kamalan paljon vaatteita vaikka lupasin itselleni että heinäkuussa vasta rupean ostelemaan mutta niin se vain tämä pesänrakennus vietti vie mennessään :kieh: Aloitimme jo remontoimaan vauvalle oman huoneen ja kohta ostetaan ekat kalusteet vauvalle.

nasu +rakas masuasukki 20+2

No Moikka taas :wave:
mulla oli jälleen neuvola, tuntuu et nää viikot menee aivan ku lentäen =) Onneks.
Kaikki oli ihan hyvin ja kamalasti oli mulla kysymistä ja kaikkeen kyl sain järkevän vastauksen toisin ku nasu, se on kyl ikävää jos on sellainen neuvolan täti joka ei osaa vastata kysymyksiin. Mulla on sit ens viikolla se 154 pv täynnä ja saisin laput kelalle, mut odotan huhtikuun puoleenväliin, silloin on lääkäri ja neuvola, sit saan ne laput ja hakea äitiyspakkauksen, voi olla et saan jopa tämän vuoden pakkauksen =)
Mulla on ollu välillä noita rytmihäiriöitä, kuuluu kuulemma asiaan ja sit mies on valittanu et kuorsaan joka yö aivan kamalasti :snotty:
Vatsaa on turha peitellä se on kyl jo omasta mielestä aika iso :p

Minä oon ostellu jo aikalailla vauvan vaatteita ja vaunutkin on tullu hankittua,sekä hoitopöytä, eli sinappikone vaan puuttuu :heart: Veljeltä saadaan sänky ja kaukalo ynm... tarpeellista tavaraa, joten uutena ei oo tarvinnu ostaa paljon mitään. Siskolla on sit ku meille syntyy nii puolen vuoden ikäinen vauva, saadaan sieltä sit vaatteita lisää.

Mut ei muutaku heikunkeikun ja onnea ultraan, tulkaahan sit kertoileen kuulumisia :wave:

Tinuli71+ Morttiina 21+1

Moikka kaikille!

Mulla oli kans tällä viikolla neuvola. Mies oli eka kertaa mukana (en ole sitä pakottanut mukaan, käytiin kuitenkin tammikuussa kaksi kertaa varhaisultrassa ja viime kuussa np:ssä, mutta nyt alkoi neuvolan täti kyselemään, että eikö mies halua tulla) ja kanssa tosi innostunut sydänäänissä. Meidän neuvolassa on sellainen pieni aika vanha ultralaite, joten päästiin kurkkaa asukkia, vaikka kuva oli heikko. Mutta kyllä siellä pikkukaveri kovin vilkutteli ja ainakin saatiin varmistusta, että kyllä siellä joku asustelee, vaikkei paljon näy päälle päin.
Neuvolan täti kyllä huomioi miehen tosi kivasti ja mies sai leikkiä siellä dopplerilla ja ultralla ja etsiä ääniä ja kuvaa. Oli aika hellyttävää =)

Kaikki oli kunnossa. Mun mielestä neuvolan anti jää kuitenkin aika pieneksi, vaikka olen kyllä kiitollinen sydänäänien kuuntelusta jne. Mitään uutta tietoa en ole saanut ja hemoglobiinia jouduin oikein pyytämää, kun sitä ei ole kahteen kuukauteen tarkistettu. Mutta neuvolan täti on kyllä tosi mukava, joten ihan kiva sen kanssa on rupatella. Ja aina hän muistaa sanoa, että raskaus ei ole sairaus, että jos olo tuntuu hyvältä, niin pääosin voi elää niinkuin aina ennenkin. Lupasi myös, että saan syödä lakua (mun intohimo) niin kauan kunhan ei näy valkuaisena virtsassa ja nosta verenpainetta.

Mulla ei ole ollut kertaakaan neuvolalääkäriä ja unohdin kysäistä, onko sellaista ylipäätään. Tosin jos meidän käpykylän vajaamiehitetyn terveyskeskuksen lääkäreistä joku sitä pestiä hoitaa, niin sitten jätän kyllä suosiolla väliin. Ikävä kyllä en vielä koskaan ole saanut niiltä hyvää ja luotettavan tuntuista palvelua.

Ultraan on vielä ikuisuus...

Mä en vieläkään ole ostanut vauvalle mitään. Meidän vanhan maalaistalon vintiltä olen löytänyt 40-luvun pinnasängyn ja ties kuinka vanhan kehdon. Ne taitava molemmat tulla käyttöön. Mieheni ja hänen sisarusten vanha lastenhuone kokee kesällä pienen pintaremontin ja jos vaikka yrittäisin tehdä sinne laskosverhot vanhojen rullaverhojen tilalle. Uskon, että noi hurahtaneet tulevat isovanhemmat raahaavat tänne pieniä vaatteita, joten mun hankinnat tulee varmaan olemaan kestovaippa, vanna, hoitoalusta -linjalla. Voi olla, että jos rakenneultrassa selviää sukupuoli, niin sitten saatan joutua ostamaan muutaman pienen, söpön vaatekerran ;)

Mukavaa loppuviikkoa kaikille! :wave:

Vuokko ja vintiö 16+3

Terveisiä rakenneultrasta. Oikein hyviä uutisia sain sieltä. Ultraava kätilö oli tosi ihana. Teki tosi tarkkaa työtä ja ultrasi montaa sellaista asiaa, mitä noiden isompien lasten kohdalla ei ole katsottu (tai ainakaan meille kerrottu) kuten esim ylähuulta (ettei ole huulihalkiota) ym ym.

Pikkuisella on kaikki aivan kuten pitääkin ja vasten minun tuntemuksia oli varsinainen vilpertti. Minä kun olen ajatellut, että tämä on aika rauhallinen tapaus, kun potkuja tuntuu aika harvakseltaan. Sen sijaan pikkuinen oli liikeessä koko ajan ja hyöri ja pyöri moneen otteeseen tutkimuksen aikana =)

Sukupuoli ei selvinnyt vaikka yritin "salaa" katsella. Pari kertaa mitattiin reisiluuta ym ja kuvakulma oli tosi herkullinen, mutta napanuora peitti näkyvyyden. Sukupuoli olisi varmaan saatu selvitettyä, mutta kun olin luvannut miehelle, että en kysy sitä. Pahus.

Ostoksia meillä ei tarvitse juurikaan tehdä, jos tulokas on tyttö. Jos taas tulossa on poika menee mm vaaterepertuaari aika lailla uusiksi.

Pikkuinen on edelleen n viikon isompi, kuin mitä siirtopäivän perusteella, mutta laskettuaika säilytettiin ennallaan.

Belle 20+2

Hei taas pitkästä aikaa! Oon ollut tosi laiska nettailemaan, eli siksi ainakin minun osalta täällä on ollut aika hiljaista. Olo tällä hetkellä suht. ok. Pahoinvointi ja oksentelu on jo ollut viikon kokonaan poissa, jee! Ihmeen kauan sitä kestikin...
Tämänhetkinen ongelma on että mulla on nyt 6pv peräkkäin ollut supistuksia aina kun seison tai kävelen. Maanantaina olisi aika lääkärille ja ennen sitä sain ohjeeksi välttää liikuntaa. Ongelma on vaan se että työmatkankin kävely bussipysäkiltä töihin saa aikaan alavatsan krampin. Ja yleensä aamubussit on niin ruuhkaisia että saa seisoa 10-15min matkan. Ja korvienvälille ei tee lainkaan hyvää kun ei voi kävelylenkkeillä normaalisti päivittäin...
Ensi viikolla olisi vuorossa myös rakenneultra, sitä tässä jo kovasti odotellaan!

Osiris 19+0

Heips vaan täältäkin taas pitkästä aikaa!
töitä ollu niin paljon ettei oo paljon kerinny käydä kirjottelemassa. Kivoja ultra kuulumisia Belle.
Meillä rakenne ultra vasta parin viikon päästä.Neuvola on kyl jo ens viikolla että pääsee taas kuunteleen sydän ääniä. liikkeitä tuntuu jo vaihtellevasti välillä tosi selkeitäkin potkuja välillä taas vaan pieniä hipasuja.Mies kovasti odottelee että rupeis tuntuun päälekin päin.Joka ilta yrittää tunnustella,mutta ei ne viä tunnu.Mä en miestäni oo saanu neuvolaan mukaan,ultra käynnit kyllä haluaa olla mukana.
Mä en oo viä uskaltanu ostaa mitään valmiiks ja tää "lasten huonekin" on vielä työhuoneena,voipi olla että tulee kiire tän huoneen remontin kans,kun kesää kohti töitäkin on aina enempi ja yrittäjän on pakko yrittää tehä niin pitkään ja niin paljon kun vaan pystyy,että voi sit hyvillä mielin jäädä vauvan kans kotiin pariks vuodeks.
Kavereilta olen kyllä varaillu jo vaunut,kaukalon,pinnasängyn sun muuta ja vaatteitakin ovat luvanneet ihan kassi kaupalla,ettei varmaan niitä paljon tarvi ostellakkaan.Mun vanhan kehdon ajattelin kunnostaa.Mun vaari teki sen mun isosiskolle ja sit se on ollu mulla ja muutamalla serkullakin,niin on vähän jo käytön jälkiä.
Nyt taidan lähtee koirien kans lenkille!
Saga 18+3

Tervehdys täältäkin!

Toivottavasti Osiriksen supistelut helpottavat. Viime viikkolla oli kyllä niin kauniita aurinkopäiviä, että kävely ulkona tekee hyvää.

Mä kävin viime viikolla sekä neuvolassa että lääkärissä. Alkoi viikko sitten "sydän jumputtamaan" päässä eli tunnen sykkeeni kauhean selvästi päässä ja muuallakin kehossa ja se alkoi jo häiritsemään yöaikaan. Lopulta tykytys kuului kovaa /tuntui myös päiväaikaan. Mitään vikaa ei löydetty, seuraillaan siis tilannetta. Pikkuisella ainakin oli kaikki hyvin, oli viikossa kasvanut hujauksessa, joten voihan se olla, että verimäärä on vaan lisääntynyt niin nopeasti, että herkkä elimistöni tuntee sen selvästi. Menen vielä tällä viikolla neuvolaan kontrolliin, joten pääsen viikottain kuuntelemaan sydänääniä ja kurkkaamaan neuvolan kehnolaatuisella ultralla vintiömme liikkeitä. =)

Rakenneultra on vasta 16.4. sain sen vihdoin siirrettyä päivällä ja mun ei tarvi mennä tällä kertaa yksityiselle. Aiemmin ei päivän vaihto onnistunut millään, mutta nyt tuntui vapaita aikoja olevan useampia Kättärillä.

Mukavaa viikonalkua kaikille! Mä palailen lopputyöni kimppuun... voi kunpa se valmistuisi joskus.

Vuokko ja vintiö 18+0

Huoh, nyt voi huokaista helpotuksesta! Neljään päivään ei enää ole supistellut ja kohdunkaulan ja kohdunsuun tilanne tänään oli aivan ok. Sain siis taas luvan liikkua normaaliin malliin!! Että voi liikkuvainen ihminen olla iloinen tästä asiasta! =) Vauvan syke oli myös hyvä, vatsan mitta normaali ja verenpainekkin siedettävällä tasolla (mulla on valkotakkipaine joka nousee aina kun joku muu mittaa...) Jos supistuksia vielä tulee lisää pitäisi kuulemma jäädä sairaslomalle joksikin aikaa. Lääkäri oli ihmeissään kun en vielä ole ollut, mä taas ihmettelin että miksi se olisi mulle nyt vielä saikkua kirjoittanut kun supistelukin jo hellitti... Neuvolan terkkari ei kyllä edes aiemmin maininnut sairaslomaa ja lääkäri vähän ihmetteli tätä. Noh, ehkä sitten seuraavalla kerralla osaan itse pyytää sitä mikäli tuntuu että tarvitsisi levätä kunnolla.

Vuokko, mulla on muuten ollut ihan samanlaista jumputusta / sykkeen kuulumista korvissa. Kuuluu makuulla hyvin, tai välillä jopa jos kääntää pään tiettyyn asentoon. Olen ajatellut sen kuuluvan jotenkin tähän raskauteen, eli en ole ottanut asiaa edes puheeksi. Mulla on myös niskat tällä hetkellä aika jumissa, että voisi varmaan johtua myös siitä..?

Osiris 19+4

Neuvolassa taas käyty ja sydän ääniä kuunneltiin oikein pitkään kun sai niin hyvin kuuluviin,kun aikasemmilla kerroilla pikkunen on ollut niin vilkas ettei oo kunnolla päästy kuunteleen.
Vointikin on ollut tosi hyvä päänsärkyä lukuun ottamatta,mutta ei osannut neuvolan täti sanoo mistä johtus. rupee oleen jo tuskasta töissä,kun melkein 4-5 päivänä viikossa särkee niin että on pakko ottaa lääkettä ja ei ne tunnu ees kunnolla auttavan.Täytyy varmaan käydä oikein lääkärillä. Hartiat on kyl jumissa,mutta ne on ollu aina ja hierojakin sano ettei sen enempää oo jumissa kun ennenkään.Oon samalla hierojalla käyny säännöllisesti jo pari vuotta että se kyllä tuntee jos on jotain "poikkeavaa" jännitystä.
Mulle sano supistelusta että on ihan normaalia,kun on kans supistellu kun joutuu pitkää päivää tekeen töissä,että ei kuulemma pidä olla huolissaan.Taisin nyt kyl just huolestua.Eli taidan kyl varata lääkärille heti ajan,että pääsis ees kyseleen joltain viisaammalta,kun tuntuu ettei se neuvolan täti oikein tiedä tai sit oon vaan yli huolestunut. =)
Rakenneultra on sit jo ens viikolla,pääsee näkeen taas pikkusen!
Onkos muuten sen jälkeen sit enään ultria ollenkaan? Unohdin sitä kysyä neuvolassa.

Saga 19+2

Yhteistyössä