Loppukiertolaisten oirepino

Alkuperäinen kirjoittaja Siili H:
Mä ajattelin testailla jo viikonloppuna, jos tätiä ei kuulu.. Viime kierto oli 37 pvää, mutta nyt oli ovis jo kp 16 niin kierto on maalaisjärkeni mukaan myös viime kiertoa lyhyempi.. Ja kun oon malttamaton ihminen niin testailen sitten heti kun on kp 30. =)
.
ovulaatiopäivä + 14-16pvää on kuukautisten alkamispäivä (niin ainakin jokapuolella sanotaan)

Mä ajattelin testata huomenna ja ehkä jopa joka päivä niin kauan kun vuotoa ei tule.. saa nähdä "uskallanko"..

Niin ja ps. " Hcg voidaan havaita virtsasta niinkin pian kuin 6-15 päivää hedelmöittymisen jälkeen..."
ELI ovispäivä + 1tai2 päivää (hedelmöitys)+15päivää= onnekkailla plussa :) --->eli kp 15 ovis vois tarkottaa kp 32 plussaa..

Ja minä taas! Multa oli labrassa otettu tutkimus S- HCG-O eli se tarkoittaa Hcg:tä Seerumissa, vastaus ilmoitetaan pos/neg. NEG on kun HCG on alle 25 u/l !!! Eli sama kun pissakokeissa ! Olisin halunnut multa otettavan sen tarkan.. Ei se tietysti ollut pos kun pissakaan ei ollut..

Mikä otetaan plasmasta ja (kun tulos on yli 5 U/l niin se tulkitaan posittiviseksi.. )

Alkuperäinen kirjoittaja marsan:
Jännää toden totta.. Meillä vasta yk2 hain tosiaan tikut kun tuli sellanen olo ja halusin tietää tunnenko kroppani..

Mietin tossa äsken että ne raskauden "ensioireet" on menkkaoireet mitä keltarauhasen toiminta aiheuttaa ja nyt kun nippailu on rauhoittunut, mä en enää PALELE (paleluhan aiheutuu kun keltarauhashormoni nostaa ruumiinlämpöä hiukan niin e ilmenee viluna vertaa kuumeen nousuun) niin voip hyvin olla että me ollaan selvitty yhden kriittisen rajan yli raskauksissamme vaikka emme vielä edes tiedä.
Ehkä "vetovastuu" on nyt siirtymässä istukalle.. Mun alavatsallakin on jotenkin lämmin olo ja ei yhtään enää ole (niin paljoa siis) sellanen olo että kohta se vuoto lorahtaa pöksyyn vaan pikemminkin että ne ei nyt tod tule ainakaan ilman yllättävää kipukohtausta..

Kävi miteen kävi, niin täällä pysytään ja raportoidaan..
Tuli ihan sama mieleen toivottavasti on näin :heart:
Tänä aamuna onkin sitten tissit vähän arat epäilen, että enteilee vuotoa.
Alavatsassa on paineen tuntua hmm... mitä tämä tarkoittaa. Olen ihan pihalla omasta kehostani ja sen merkeistä
Me ei olla laskettu yk:ta, välillä yritetään välillä ei.
Tää ois meidän esikoinen tai siis onhan meillä se enkeli vauva :'(

Alkuperäinen kirjoittaja miinuskainen:
Tää ois meidän esikoinen tai siis onhan meillä se enkeli vauva :'(
Voi, olen niin pahoillani.. :hug: .

Ensimmäistä meilläkin..
Olen lukenut vaikka mit'ä artikkeleja että voiko luteaalivaiheen "stressata" venymään ja ymmärtääkseni ei. munasolun puhkeamisajan saa hermoiltua mutta "poistumisaika" on vakio..

Noh, Odotellaan.

No täällähän on nyt päästy vauhtiin keskustelussa!!! Mä toivon oikeen oikeen kovasti teille tytöt sitä plussaa ku kp:tkin on jo noin pitkällä!!! :heart:

Mä sit sorruin testaamaan tänään aamulla ja negahan sieltä pärähti. Musta ei kuitenkaan tunnu siltä että menkat alkais lähiaikoina että saa nyt nähdä. Oireitakaan ei ole. Ihmeen hyvällä tuulella olen koko ajan vaikka kaiken järjen mukaan mun pitäis olla aika stressaantunut :LOL:

täällä vasta kp 19 menossa, edellinen kierto oli 35pv... tosin nyt mielestäni oli ovis jos aikaisemmin kun edellisessä kierrossa.. hmm. mä täällä taustalla jännään teitä muita joilla on jo oikeasti loppukierto :) plussia kehiin! :xmas:

ovulaatiopäivä + 14-16pvää on kuukautisten alkamispäivä (niin ainakin jokapuolella sanotaan)
Mulle gynekologi selitti, että ovulaatiopäivä on suunnilleen puolessa välissä kiertoa eli jos ovis ois kp 20 niin kierto ois noin 40 pvää pitkä. "Normaalissa" kierrossahan (n. 28-32 päivää ) se on just toi 14-16 pvää oviksesta. Mutta en sit tiiä kumpi pitää paikkansa.. Kumpaankin teoriaan olen törmännyt myös netissä. :)

Nyt mulla on sellainen fiilis että täti tulee pian.. :| Toivottavasti olen väärässä! =)

Alkuperäinen kirjoittaja Siili H:
Mulle gynekologi selitti, että ovulaatiopäivä on suunnilleen puolessa välissä kiertoa eli jos ovis ois kp 20 niin kierto ois noin 40 pvää pitkä. "Normaalissa" kierrossahan (n. 28-32 päivää ) se on just toi 14-16 pvää oviksesta. Mutta en sit tiiä kumpi pitää paikkansa.. Kumpaankin teoriaan olen törmännyt myös netissä. :)

Nyt mulla on sellainen fiilis että täti tulee pian.. :| Toivottavasti olen väärässä! =)
Toivottavasti ei tule =)

No en kans varmaksi sano mutta ihan jkt kuukatiset seuraa ovulaatiosta eikä toisin päin mutta olen myös lukenut asiaartikkelin aiheesta että aika ennen ovulaatiota voi venyä (follikkelivaihe) eli esim stressin takia elimistö voi siirtää munasolun irrottamista(ovulaatio)
mutta luteaalivaihe (aika ovulaatiosta) vuotoon on tuo 14-16 päivää. Toki eroja on esim. toiset joutuu syömään hormoneja raskautuakseen koska luteaalivaihe on niin lyhyt mutta yhden ihmisen kohdalla vaihtelun ei pitäisi oolla paljoa. Mulla ollut aina 14 oviksesta vuodon alkuun.. PAITSI NYT (?)

^^ joo mulla kiertojen pituuden vaihdelleet 24-46 päivän väliltä ja ovispäivät kp 13- 35 välillä mutta se luteaalivaihe on 11-12 päivää ollut, paitsi joissain huonoissa kierroissa jäänyt lyhyemmäksikin.

Kiitos Ella-83. Mä en halua fooruminillittää mutta uskon vahvasti olevani oikeassa ton ovisasian suhteen. Niin monesta paikkaa siitä lukenut.

Mulla on nyt muuten jo dpo 19 ovistestien mukaisesta oviksesta siis tossa kun huokailin hetki sitten tota 34/29..

joo olet, itse oon vähän niinku "alalla" ja tosiaan jos kierrot on pitkiä niin laskennallisesti lasketaan ovis n. 14 vuorokautta ennen menkkoja. Jos miettii että olisi 40 päivän kierto niin ovisaika olisi n. kp 26 eikä suinkaan puolivälissä kp 20. Ja mitä pidempi on kierto, sitä enemmän ei voi luottaa "kierron puolivälissä- ajatteluun". Tosin jos kierrot alkaa mennä paljon yli 35:n, voidaan jo epäillä ettei ovulaatiota ole tapahtunutkaan.

kp 35/29.. ei vieläkään vuotoa.
Herääminen oli "hitaampaa" ja uni syvempää kun normisti muuten olo on mitä parhain :)

Olen pohdiskellut ja laskeskellut ton pisimmän kaavan mukaan että miks ei vielä muka näkyis kun dpo on jo 20! Joko mä olen tosi hitaasti hormonisoituva tai ovistesti ja ovistutemukset on ollut väärässä tai joku muu on tosi pahasti pielessä..

Tosin jossain raskaustestipaketissa luki ohjeena jotain että testaa aikaisintaa 19 pvä jälkeen suojaamattomasta yhdynnästä siis jos jollain olis epäily "vahingosta" joten ei kai se sitten mahdotonta ole että ei vielä eedellispvänä näkyny 25 herkkyydellä..Hmmh..

Toivottavasti ette ol ihan kyllästynyt mun pohdintoihin..
Mites teillä muilla??

http://keskustelu.plaza.fi/ellit/perhe/vauvahaaveet/1723108/ovulaatio-kuukautisista-huolimatta/

Joku muukin on lukenut labrakirjaa ja laskenut ns. tällönen viimestään pitäs näkyy..

eli 17päivää hedelmöittymisestä herkillä ja 20-22 päivää tavistesteillä niin ehdottomasti HCG jos siis raskaana niin sen verran että näkyy..

Eli mulla se olis sit ihan viim HUOMENNA !
Ja normitestillä 5.11
(laskin varman päälle) sit jos tollon neg ja vuoto ei ala menen heti lääkäriin. Jep, näin teen.

Kiitos Ella-83. Mä en halua fooruminillittää mutta uskon vahvasti olevani oikeassa ton ovisasian suhteen. Niin monesta paikkaa siitä lukenut.
Ei ollut tarkoitus väitellä tai päteä, kerroin vain mitä gyne mulle sanoi.. :)

Mulla kp 30 ja aamulla puhdas nega, mutta en masennu koska testasin aika aikaisin.. Yritän malttaa odottaa ja teen seuraavan testin ehkä kp 35. Paitsi tietysti jos täti tulee ennen sitä. :p

Mä oon eilisestä asti masistellut. Vaikka mulle tulikin digiplussa ovistestiin, niin en usko oviksen tapahtuneen saati sitten raskauden alkaneen. Kai tällä koittaa itseään suojella kun on niin monta pettymystä takana. Digin perusteella eletään dpo6 tänään.

Ella-83 :hug: Voimia! Ymmärrän miltä susta tuntuu, mäkin olen usein yrittänyt tuolla tavalla suojella itseäni, mutta ei oo mulla toiminut. Aina se pettymys on kuitenkin yhtä suuri sitten kun täti tulee tai ei tule ja menkat vaan ei ala ja sit gyne toteaa, että ei ole taaskaan ollut ovista, syö kuuri teroja.. :| :headwall:

Toivottavasti sun ovistesti oli oikeassa. :)

Ella-83, ymmärrän hyvin että et halua pettyä ehkä siksi olis parempi asennoitua ikäviin uutisiin mutta toivotaan nyt parasta ja koitetaan olla optimistisia.. :heart:

Mulla on käynyt toi itsellä, omalla kohdalla sata kertaa mielessä että mun ovistesti on jotenkin väärässä ja mulla on vaan pitkä kierto tms. .
TSEMPPIÄ!!

Siili H, en ajatellutkaan että olisit pätenyt.. itseäni lähinnä soimasin. Mulle on ihan sama mikä teoria on oikea kunhan kaikki saa vauvoja

:heart: :heart: :saint: :LOL:

PS. Olen töissä ja havaitsin tuossa tunti sitten että nännini ovat arat, kihelmöivät/polttelevat.. Hmmm, tekeeköhän mieli kepposia?

Mulla kanssa ajoittain kihelmöi/nipistää nännistä mutta on tämäkin oire ollut ennenkin loppukierrossa. Semmoinen erikoinen juttu vielä, että mulla nipistelee/jomottelee sisäreidessä. En tiedä voiko toi liittyä mitenkään mihinkään mutta tällaista on.

Mulla oli viime kierrossa ihan mielettömän arat nännit, luulin että nyt on tärpännyt, koska yleensä nännit ei oo millään tavalla "oireilevat" ennen menkkoja. Mutta turha toivo, täti tuli kuitenkin. :headwall:

Ella-83, sulla oli yk 12 jo, eikö vaan? Ootteko te ollut missään tutkimuksissa tai miettinyt sellaisiin menoa?
Me ollaan yritetty helmikuusta saakka, mutta kroppa alkoi toimimaan vasta tossa pari kuukautta sitten. Sitä ennen oon siis syönyt Teroja vuodon käynnistämiseksi, koska ei oo ollut ovista eikä vuotoa. Yleensähän suositellaan että noin vuoden yrittämisen jälkeen kannattaa mennä tutkimuksiin (jos sellaisiin haluaa) ja oon nyt pohdiskellut että kannattaako meidän mennä tutkimuksiin jo keväällä (jos ei sitä ennen tärppää), vai kannattaako odottaa vielä pidempään koska ne ensimmäiset kuukaudet ei oo ollut "todellisia" yrityskertoja kun ei oo ollut ovista?!

Mukavaa lauantain jatkoa! :)

Yhteistyössä