Loppukiertolaisten oirepino

Jep, bongasin oviksen kp15 eli nyt menossa dpo14. Peitto heilui kp9, kp11, kp13 ja kp15, eli aika aikasin alotettiin harjotukset, mietin että menikö bongi sittenkin vikaan ja ovis oiski ollu vasta myöhemmin :( Mutta sillon kp15 mulla oli niiiiiiiiiiiiiin kova kipukohtaus, etten usko tulkinneeni väärin. Ja sitten tosiaan sen pari päivää myöhemmin meni maha ihan sekasin, ja konkari Onnellinen x5 tiesi kertoa, että hänellä on ollu sama juttu kiinnittymisen aikaan eli vaikkei ny oiskaan kiinnittymisestä johtuvaa ollu, niin ainakin se ovis oli ohi ku vatsa silleen toimi..
 
BM onko sulla ollu luteaalivaihe ton 13-14 päivää yleensä, kun senhän pitäs olla tosiaan aina sama,vai onko pidempi?. Jos se ovis on ollut tuolloin kp 15 niin menkkojen pitäs tulla 28-29, eikös vaan?Jos siis on luteaalivaihe ton 13-14. Eli ihan hyvin vielä se plussa sieltä voi tulla.
Aika sekavasti kirjotettu, mutta odotellaan kun ei muutakaan voida.
 
Ei se ainakaan pidempi oo ollu, yleensä (tai viimeset kierrot ku oon laskenu oikeen) se on ollu tuo 13, eli kyllä tänään pitäs alkaa rytistä. Mahaa kalvaa ihan älyttömästi, joten joku siellä ny yrittää kovasti... Joo ei auta muu ku ootella, kiitti tsempistä Nassi :)

*muoks* Lämpö edelleen 37.1. Mulla normilämpö 36.4 ja oviksesta kuukautisiin yleensä 36.6-36.8 mutta nyt ne on heilunu yli 37. Jaiks. Ja että kohta harmittaa :LOL:
 
BlondeMonsoon > Mulla on myös lämmöt nyt tavallista korkeammalla. Yleensä ei nouse oviksen jälkeenniin korkealle, että jatkuvasti viluttaisi ja mittarin lukema pysyisi siinä 37 kieppeillä. Normaali lämpö mulla taitaa olla jotain 35.9-36-3 ja nyt enimmäkseen sen 37 tai yli. Välillä vähän dippaa, mutta vain pari asteen kymmenystä.

Pöksyihin hulahtelee jotain, mutta menkat ei ole alkaneet. Ei edes tunnu siltä, että olisivat alkamassa, vaikka alavatsalla nippaileekin. Välillä olen silti varma, että nyt ne alkoi ja kivut hyökkäävät hetken kuluttua. tulen varmaan hulluksi ennen huomista testiä tai viimeistään, jos se näyttää negaa. :kieh:
 
macy gray: On tää vaan ihan mahotonta :LOL: Mulla kyllä kalvaa siihen malliin, että täti vois sit jo tulla. Ottaa päähän, jos oon vaan arvioinu oviksen olleen kp15 ja sit se muka ois ollu myöhemmin ja siks ei menkat ala. Oireet oli kyllä niin oppikirjasta, etten voi uskoo.. Joopa joo, alkaa varmaan väsyttää kaikkia tää mun läyrytys, jopa itteeni :LOL: Nyt lopetan!

*muoks* Ja sain lopettaakin, tätihän sieltä tuli. Palaamme astialle ehkä tuonnempana sitten. Parempaa onnea muille!
 
BlondeMonsoon > Kyllästytetään ja ärsytetään sitten yhdessä. :D

Ketkä kaikki plussaa huomenna? Ei kun siis: Ketkä kaikki testaa huomenna? :D Mä tikutan, mutta siitä plussaamisesta en uskalla vielä sanoa. :p Toivottavasti pääsee moni siirtymään odottajien puolelle. bd
 
Oonkohän mä nyt jo tarpeeks loppukierrossa, et voisin liittyä joukkoon piinailevaan vertailemaan oireita :D Tänään dpo 6. Oirelista:

- järkyttävä tissikipu, nännejä pistelee ja muutenkin koko tissiä. turposivat eilen.
- tänään alkoi oksetusolo aamulla ennen sängystä nousemista
- lämmöt laski eilen hieman normi luteaalivaiheen lämpötilojen alapuolelle, ja tänään nousi entistä korkeammalle -> palelu hurjaa etenkin iltaisin (kuten esikoisesta)
- eilen ja tänään ihme repäisykipuja liikkuessa, jotka säteilee lujaa selkään ja peppuun. nippailuja alavatsalla ja munasarjoissa.
- runsaasti voidemaista ja vetistä valkkaria
- nivusjomotuksia
- villejä unia ja painajaisia dpo 3 lähtien (eka raskausoire esikoisesta)
- haluttomuus (erittäin outoa mulle)

Ja siis minä en yleensä edes kehittele itselleni oireita, saatika näin pitkää listaa. :ashamed: Ja kun suurin osa on sellasia, joita ei oikein voi keksiäkään :| Tietysti vaan joku pahemman luokan hormonihäiriö.
 
Mulla tuli taas vähän tuhrua ei menkat, ostin clearblue digitestipakkauksen huomisaamuksi, en usko siihen prediktoriin yhtään. Koko aika tulee olo että menkat alkais, mutta voihan se olla että alkaakin jos pieni yrittää päästä alkuun mutta ei pääsekään... Huomisen jälkeen en sitte enää testaa oli miten oli. Mullakin kyllä huono olo ja väsyttää ja lämpö 36,98... Miksi miettiä ku ei sille mitään voi..Onneksi olette olemassa ei tarvitse yksin tän piinansa kanssa olla.
 
Onnellinen x5 > :hug: Tarrasukkia!

Heathy > Tarkottaako sun villit unet sitä, että halukkuus on siirtynyt uniin? Mulla tapahtui niin.

Mä odotan jo NIIN kovasti huomista aamua. Tiedän, ettei mun kannata hätäillä ja testailla päiväpissasta. Etovaa oloa ja närästystä mulla ei juurikaan enää ole ja sitähän olikin vain hetkittäin. Huimausta kyllä ja palellusta, vessassa pitää rampata ja tuo alavatsan sekä rintojen kipuilu alkaa olla aika ilkeän tuntuista. Onneksi ei nipistele koko aikaa.

Tänään olen saanut harvinaisen paljon aikaan vaikka väsymyksestä en ole päässyt. Olen velttoillut koko viikon ja tänään iski hyvä touhufiilis, joten olen puuhaillut kaikkea siivoiluun ja järjestelyyn liittyvää. Lapsen huonekin on saanut uutta ilmettä. Joku pesävietti kai, koska en ole ollenkaan siivouksesta tykkäävää tyyppiä.
 
Macy onnea huomiselle, niin muakin jännittää mitä testi näyttää, epäilen että negaa. Olen niin vihainen siitä prediktorin testistä, se oli aivan selvä viiva ei haamu ja tuli oikeestaan heti testiin. Onko sulla ollut ne haamuja vai oikeita viivoja?
 
Sone
Onnellinen: Vieläks sie testailet, etkös sie jo plussannu??? :) :)

Mie oon kyl nyt sitä mieltä että oon raskaana, tuli nimittäin mieleen että kuopuksestakin testaillessa tasi olla vaan haamuplussa. Miulla ei taida kovin tummiks ne viivat mennä. En vaan nyt pysty uskoo että muuten vaan tulis selvästi punertava viiva jos en olis raskaana.. Siis kaks haamua takana! Tulis jo ma niin pääsis viemään labraan sen pissatestin, luulis jo näkyvän sielläkin. Niin ja esikoisesta myöskin näkyi vasta aika myöhään plussa, terveyskeksuksesta väittivät etten oo raskaana, mut toisesta näytteestä jo näkyi :)

 
Mä testaan vielä huomenna aamulla, ku mulla on niin vähän kierto vielä ettei näy päivällä. Jos aamulla testissä lukee raskaana niin sitten uskon siihen, vasta dpo 8 kp 19 joten ei tarvis ees vielä näkyä.
Mies tekee mulle nyt koko vartalo hieronnan ja sitten saunaan, jalkakylpy, kasvovaamio ja selluliittinaamio kroppaan..nyt nautitaan..ja saan ton lymfanestekierron toimimaan ku oon nyt jostain syystä turvonnut, mies kyllä tiesi sanoa että hormoonitoiminta ku muuttuu niin lymfakierto sekoo ja tulee sitä turvotusta. Huomenna olen sitten toivottavasti hoikkana raskaana.
On toi mun mies vaan oikee lottovoitto ku osaa ihmisen anatomiasta lähes kaiken niin en tartte noita lääkäreitä juuri muuhun ku lääkkeitten kirjoittamiseen...
Nyt rentoutuun, oikeen mukavaa iltaa kaikille!!!
 
Alkuperäinen kirjoittaja Onnellinen x5:
Onko sulla ollut ne haamuja vai oikeita viivoja?
Ne oli haamun haamuja. :D (Tulkitsen negaksi haamun sijaan) Punertavia ne mun mielestä oli (ekassa näkyy edelleen, mutta en saa kameraa tarkentamaan), mutta todella hailakoita. Sen verran näkyi kuitenkin, että jäin katsomaan tarkemmin ja purin puikon ettei testi-ikkuna vääristäisi näkemääni. Jos jälkimmäinen olisi ollut ekaa vahvempi, voisin jopa vähän uskoakin olevani raskaana. Koska se oli vaaleampi, pelkään olleen kemiallinen ja menkkojen lähestyvän tai sitten mitään tarkoittamaton viivanpaikka. Luulisi tosin jo vuodon alkaneen, kun dpo on "jo" 17.

Kiitos myös muille peukuttajille. :flower:
 
nyt on monella jännät paikat :D ei muuta kun peukut pystyyn kaikkien puolesta! eiköhän niitä plussia sieltä ala satelemaan kun tarpeeksi toivoo :) te jotka ootte ollu ennen raskaana niin mikä juttu se alkuraskauden palelu on? onks se aina iltaista palelemista? niin ja voiko menkkojen alkamista edeltävät kivut/tuntemukset olla samoja ku silloin ku raskautuu? mietiskelin vaan, kun musta on tuntunu aina välillä jo melkeen kaks viikkoo et menkat alkaa mut nou nou tätiä ainakaan vielä :) täälä mä vaan ihmettelen ja pimitän testaamista ainaki ensi viikkoon :D
 
hipsu86 > Alkuraskauden palelu johtuu varmaan siitä, kun lämmöt on koholla. Sitä en osaa selittää mikä ne lämmöt nostaa. Joku hormonijuttuhan se on, kun oviksen jälkeenkin vähän nousee ja pysyy menkkoihin asti. En ainakaan muista, että esikoista odottaessa olisi kovin kauan jatkunut se palelu.

Kohdun kasvukivut raskauden alussa tuntuu ainakin mun mielestä samalta kuin menkkanippailut, mutta eivät ole yhtä voimakkaita kuin varsinaiset kuukautiskivut vuodon aikana. Tosin mulla on tosi kivuliaat menkat. Lievemmin kipuilevilla on varmaan samaa suuruusluokkaa tai ehkä jopa vähän kipeämmät. Vihlaisuja mulla ei ole menkkojen aikaan eikä myöskään ennen niitä.

Mulla on myös ollut näitä kipuiluja jo pitemmän aikaa. Missä vaiheessa sulla on kierto?
 
Mulla ei oo menkkakipuja ollenkaa enää ollu moneen vuoteen. Ainoastaan alkuraskauksissa polttelee ja vääntelee, repii ja vihloo, mutta muistelin että saman asteisia ku mun aiemmat menkkakivut, hieman kuin pieniä polttoja..
Tuhru loppu samantein ku alkoikin. Palelu on sellaista kuin kuume nousisi..liittyy varmaan osittain väsymykseenkin. Mua ei palella muulloin kuin iltaisin...
Silmät painaa, kohta nukkuun, pian on testausten aamu, tulkaahan laittaan paljon plussia!!
 
Tein aamulla rtestin vaikka ei kyllä pitänyt ( mutta poltteli se tuolla kaapissa niin hireveästi) no negahan se oli. Ja dpo on joko 10 tai 13. Saa nähdä, eiköhän ne sit ti tai viimestään pe ala, kun oli se oviskin myöhässä.
 
macy gray[/b]: ok eli siis kivut muistuttaa menkkoja =) toivotaan et kummallakii kivut olis merkki siitä et nyt ois napannu :D mulla on täl hetkel kr38/28, missäs vaihees sä menet?

nassi84: :hug: toivotaan et se nega muuttuis viel plussaks! =)

onnellinen: kuis monta lasta sul on ennestään? onks toi x 5 lapsiluku? :)
 
hipsu86 > kp33/23-47 ja dpo18. Lämmöt on edelleen 37 tienoilla, mutta testi näytti aamulla negaa.

Mammaksin testeistä olisi yksi kysymys. Siinä ohjeessa sanotaan, että sitä puikkoa pidetään virtsasuihkussa 5 sekunttia. Minkä aikaa sitä pitäisi pitää näytepurkissa? Kaapissa olevassa digitestin ohjeessa luki, että sitä pidetään virtsasuihkussa 5 sekunttia ja näytepurkista testattaessa 20 sekunttia. Olen pitänyt Mammaksin testipuikkoa näytteessä vain 5 sekunttia eli onko se liian lyhyt aika ja testitulos sen takia vain hailakka viivanpaikka? Vaikka en uskallakaan luottaa olevani raskaana, niin asiat siihen viittaavat. Voisin huomenna testailla uudestaan, jos olen tähän asti pitänyt puikkoa näytteessä liian vähän aikaa.
 
mulla vaan lämpöily jatkuu,vaikka sain toissa päivänä antibioottikuurin.tiedä sitten voisko se olla just raskauden aiheuttamaa.maha on ollut nyt melko normaali viikonlopun ihan satunnaisia pieniä tuntemuksia lukuunottamatta.nyt en taas jaksa uskoa et oisin raskaana.mut ehkä mä kuitenki huomenna aamulla tai tiistaina kipasen apteekkiin hakee testin,en sit tiedä pitäskö sen vieläkään näyttää mitään,kun menkkojen pitäs alkaa (?) torstaina.
 
Mulla on 4 lasta ja viidettä toivon....8 raskautta takana....Lääkäri totesikin että elposti kyllä raskaudut..toinen juttu on saada ne kehittyy loppuun asti!!
Miten ovistesti näyttää raskauden? Onko viivojen vahvuudella merkitystä?
 
Täällä kp 23.
Oireita: Edellis iltana ja eilen aamupäivästä tuli halattua vessanpyttyä.
Rinnat hieman arat (ei normaalia muuten).
Viluttaa ja väsyttää.
Hiukset rasvottuu äkkiä.
Mahaa nipistelee.

Eka kierto menossa pillereiden jälkeen. Mahtaa varmaan olla jotain menkkojen alkamis oireita.
Esikoista tehtiin 3 vuotta niin oishan se IHME jos näin äkkiä tulis raskaaksi.
Nyt tosin painoa pois 20 kiloa ja uusi ihana mieskin :D
Mulla pco taustalla. Esikoinen tärppäs ekasta clomifen kierrosta aikoinaan.
 
Tää vaikuttaa "tehokkaalta" pinolta... :LOL: Luin viestejä taaksepäin ja on niin hyvin raskauduttu, että jos tää tois onnea meikäläisellekin. :kieh: Roikuin 8yk Pikkukakkosta toivovissa ja siirryin sit taustalle, kun iski epätoivo.

Mutta asiaan... kp 23/26-28.
- Rinnat pehmeät, ei lainkaan arat. (Yleensä arat, kovat ja painavat välittömästi oviksen jälkeen ja sit "lysähtävät" 3-4 vrk ennen menkkoja.)
- Hillitön makean himo + jano (Makea maistuu tosin muulloinkin lujaa ja tietty janottaa, jos mässää pussin karkkia...)
- Alavatsassa painontunnetta ja repäisykipua. (Näitä on tosin ennen menkkojakin.)
- Runsasta valkovuotoa. (Tyypillistä myös ennen menkkoja.)

=> Eli, voi olla keksittyjä/tavallisia menkkaoireita. MUTTA, eniten ihmetyttää ettei rinnat ole nyt normaalissa aikataulussaan arat/painavat/kovat... Ainoa poikkeava OIRE. Saas nähdä kuin käy. ;) Pyhästi olen luvannut itselleni olla testailematta, katsotaan kauan lupaus pitää.

Tsemii ja plussii mimmit! :wave: :LOL:
 

Yhteistyössä