Lokavauvat 2009

  • Viestiketjun aloittaja Maikkuli81
  • Ensimmäinen viesti
lidia ei kirj.
1.10.09 Maikkuli81 28+28 toinen lapsi, poika 08/06
2.10.09 Tulipe4 kolmas lapsi, pojat helmi/99 ja tammi/08
5.10. Ötökkä80, ensimmäinen
7.10. Raipe83, ensimmäinen
9.10.09 Nuuskis77 toinen lapsi, tyttö 08/06
9.10.09 KS2009
10.10.09 ÄssÄ, neljäs lapsi, tytöt -00,-02,-07
16.10.09 Anastasia79 toinen lapsi, tyttö 01/05
17.10.09 johanna71, neljäs lapsi, tytöt 98, 01, 04
18.10.09 Lumikki-81, kolmas lapsi, tyttö 06/05 ja tyttö 02/07
19.10.09 Annukka76, ensimmäinen
21.10.09 Joopatin, toinen lapsi, tyttö 04/08
23.10.09 Hupsista, kolmas, tytöt -99, -08
27.10.09 Hemuli -83, ensimmäinen
27.10.09 Lidia79, ensimmäinen
30.10.09 Miiruska, toinen lapsi, tyttö -07/12, synnäri OYS
kurkku1, toinen, tyttö 01/07


muutin tuon LAn myöhemmäksi, minkä lääkäri antoi mittaamisen perusteella. kamala, kamala olo edelleen :(
 
Maikkuli81
Moi. Pikaisesti kuulumisia, vointi on hyvä, välillä etoo mutta sehän kuuluu asiaan. Kävin neuvolassa, jos syke kuuluisi ja kuului se :)) Ihana oli hetki kuunnella. Ensi viikolla ultra.

Hyvää vointia kaikille!

T: Maikkuli ja rv 10+6
 
Tulipe4
Onnea kaikille hyvistä ultrauutisista ja sykkeiden kuulumisista! Eilen oli meilläkin eka neuvola ja hyvin meni. Sykekin kuului pienen hakemisen jälkeen ja oli 170. Väsymys kkyllä jatkuu edelleen varsinkin kun kuopus piti hereillä viime yönä. Onneksi etominen on tänään vähän helpottanut... Nyt sitten odottelemaan niskapoimu-ultraa, joka on parin viikon päästä.
t. Tulipe4 ja rv 10+5
 
anastasia79
Moikka kaikille! Mulla on eka ultra parin viikon päästä. Ekassa neuvolassa käväisinkin jo viime viikon tiistaina. Sillon tosin oli viikkoja kasassa vielä sen verran vähän että sydänääniä ei vielä kuunneltu. No, ultrassa sitten viimeistään :)

Huono olo on jatkunut jo useamman viikon ajan. Jotkut päivät menevät paremmin, toiset taas tosi huonovointisesti. Mielitekoja on ollut laidasta laitaan: sitruunamehu, dajm jäätelö, viilit, ananasmehu ja -palat, fetajuusto tomaattien kera, perunat muussattuna voin kera jne. :D

Esikoisen kanssa oli melkein sama juttu, mutta mitkään makeat eivät menneet alas. Jogurtti ja appelsiinitkin olivat liian makeita. Nyt ei ole sitä ongelmaa, vaan tärkeintä on että syö suht tasaisesti. Välillä tosin säännöllisestä syömisestäkään ei tunnu olevan apua..

Yöllä heräilen aika ajoin siihen, että selkää jomottaa. Sekin on tuttu juttu ensimmäisestä raskaudesta, täytyy yrittää tehdä selkälihasliikkeitä niin paljon kuin vain jaksaa.

Nyt menen pistämään tuon nelivuotiaan kylpyyn. Voikaa hyvin :)

T.anastasia rv 8+6
 
Raipe83
Morjentes! Juuri varasin np-ultra-ajan kahden viikon päähän. Toissapäivänä oli neuvolalääkäri, ja kovasti se yritti hakea sydänääniä, mutta ei löytänyt. Istukan suhina kuului kyllä. Se lääkäri sanoi, että koska kohtu on tosi hyvän kokoinen viikkoihin nähden, hänen mielestään kaikki on kunnossa, vaikka ei saatukaan sydänääniä kuulumaan. Itekkin yritän ajatella niin, ja ajattelenkin, vaikka mukavahan ne tietysti ois ollu kuulla.

Mulla muuten neuvolan täti aikaisti laskettua aikaa päivällä. Aiemman olin katsonut netin laskureilla. Tässä siis päivitetty versio.

1.10.09 Maikkuli81 28+28 toinen lapsi, poika 08/06
2.10.09 Tulipe4 kolmas lapsi, pojat helmi/99 ja tammi/08
5.10. Ötökkä80, ensimmäinen
6.10. Raipe83, ensimmäinen
9.10.09 Nuuskis77 toinen lapsi, tyttö 08/06
9.10.09 KS2009
10.10.09 ÄssÄ, neljäs lapsi, tytöt -00,-02,-07
16.10.09 Anastasia79 toinen lapsi, tyttö 01/05
17.10.09 johanna71, neljäs lapsi, tytöt 98, 01, 04
18.10.09 Lumikki-81, kolmas lapsi, tyttö 06/05 ja tyttö 02/07
19.10.09 Annukka76, ensimmäinen
21.10.09 Joopatin, toinen lapsi, tyttö 04/08
23.10.09 Hupsista, kolmas, tytöt -99, -08
27.10.09 Hemuli -83, ensimmäinen
27.10.09 Lidia79, ensimmäinen
30.10.09 Miiruska, toinen lapsi, tyttö -07/12, synnäri OYS
kurkku1, toinen, tyttö 01/07

Itsellä on olo ollut helpompi nyt reilun viikon. Pitää edelleen syömisestä huolehtia, mutta tosi huonoja oloja ei juurikaan enää tule, joskus iltaisin. Sitten on hampaiden harjaaminen harvinaisen hankalaa! Edelleen mulla on aamulla leipä ja omena sängyn vieressä odottamassa, vaikka ehkä ei enää tarvisi olla. Jääpalat on edelleen kova juttu!

Hyviä vointeja kaikille ja erityinen tsemppi niille, jotka on tosi kipeitä! :)

Raipe83 10+2
 
ÄssÄ!
Ihan kaamee olo...

Onnitteluja muillekkin hyvistä neuvola ja ultrakuulumisista!

Mä olin kans tiistaina ekassa nlassa, syke saatiin heti kuulumaan =O) on se vaan edelleen yhtä liikuttavaa vaikka neljättä odotankin... ='O)

hyviä vointeja kaikille!

ÄssÄ rv tasan 10
 
Nuuskis77
Terppa vaan kaikille!

Huh huijaa, täälläkin huonoa oloa riittää edelleen. Se kaikenkaatava väsymys on ehkä vähän helpottanu mutta ne muut oireet... Tänään piti töissä käydä taas vähän yökkimässä, onneks on osaaottavia työkavereita! Ja tosiaan se rintsikoiden riisuminen on tuskaa ja maha turpoo joka iltapäivä ilmapalloks ja närästää ja ja... tai sitten mä oon tullu vaan vanhaks ;)

Mulla on viikon kuluttua np-ultra ja vähän kyllä pistää jänskättään. Mulle on tullu suurimpana pelkona se että jos kaikki ei ookkaan hyvin niin tuleeko meille koskaan toista lasta, tää olo kun on semmonen että ei ihan heti kykenis uudestaan... joopajoo kaikkea sitä tulee pohdittua.

Neuvolassa jutskattiin tutun "tädin" kanssa mukavia. Ja ihan puskista tuli sellanen että kun mulla ekan kanssa oli lievä raskausdiabetes niin saan sieltä kotiin verensokerimittarin lainaks. Kyllä meistä huolehditaan!

Jaksamisia, Nuuskis 10+0 (2.5v-n mukaan äiti-pauka =parka)
 
Hupsista, ei kirj
1.10.09 Maikkuli81 28+28 toinen lapsi, poika 08/06
2.10.09 Tulipe4 kolmas lapsi, pojat helmi/99 ja tammi/08
5.10. Ötökkä80, ensimmäinen
6.10. Raipe83, ensimmäinen
9.10.09 Nuuskis77 toinen lapsi, tyttö 08/06
9.10.09 KS2009
10.10.09 ÄssÄ, neljäs lapsi, tytöt -00,-02,-07
16.10.09 Anastasia79 toinen lapsi, tyttö 01/05
17.10.09 johanna71, neljäs lapsi, tytöt 98, 01, 04
18.10.09 Lumikki-81, kolmas lapsi, tyttö 06/05 ja tyttö 02/07
19.10.09 Annukka76, ensimmäinen
21.10.09 Joopatin, toinen lapsi, tyttö 04/08
23.10.09 Hupsista, kolmas, tytöt -99, -08, K-HKS
27.10.09 Hemuli -83, ensimmäinen
27.10.09 Lidia79, ensimmäinen
30.10.09 Miiruska, toinen lapsi, tyttö -07/12, synnäri OYS
kurkku1, toinen, tyttö 01/07

Heippa =)

minäkin päivitin synnärin tuohon rimpsuni jatkoksi.
En oo paljon kirjoitellut, kun ei oo mitään kummempia kirjoiteltavia. Paha olo on yltynyt, kuvottaa mutta en silti oksenna. Mielitekoja ei tällä hetkellä todellakaan ole, päinvastoin... Varsinkin kaikki makea ällöttää. Mutta kaikki vihannekset ja hedelmät kyllä maistuvat. Sekä salmiakki :)
Neuvolakäyntiä vielä odottelen.

Heh, ostin itselleni jonkun mammajumppa videon, jos sen tahdissa tulisi jotain tehtyä :)
Saas nähdä :D Kaikenlaisiin ostoksiin sitä sortuukin :)
Ihan tehokkaan oloinen video kyllä on, mutta ei pelkkä katsominen mitään tee.

Tämä viikko on ollut töiden puolesta rennompi, mutta ens viikolla riittää vilskettä. Tämä väsymys ja pahaolo vaativat kyllä veronsa. Aiemmin mulla ei ole näin paha ollut, aiemmissa raskauksissa siis.

Pieni auringonpilkahdus näkyi äsken, mutta nyt on taas pilvistä.

Kevättä odotellen,

Hupsis, 8+0 ehkä
 
Lidia79
ihania ultrakuulumisia monella! ja kohtahan teillä alkukuun odottajille on jo np-ultrakin!! luulis et siihen mennessä paha olo helpottas (sitä saa ainakin toivoa). näyttää että teillä useimmalla olo on helpottanut 10 vkolla? tai siis se kamalin olo olisi mennyt ohi? sitä odotellessa..

ootteko miten jaksaneet urheilla nyt alkuraskaudesta? mulla on liikunta tippunut ihan nollaan -satunnaisia lenkkejä koiran kaa lukuunottamatta- mutta salille tai jumppiin en oo tän pahan olon takia pystynyt lähtemään. oon muuten huomannut, et ei kannata syödä liikaa kerralla, vaan pieniä annoksia lämmintäkin ruokaa, niin se vähän auttaa.

järkkäilen tässä samalla kaverille vähän polttariohjelmaa, kun ne meni salaa naimisiin, mutta aateltiin jotain pientä järkätä. ollaan lähdössä pohjoiseen huhtikuussa ja mietin koiravaljakkoajelu+savusauna yhdistelmää. on kyllä sinänsä myös oma lehmä ojassa, et haluisin ite molempiin :)

viikonloppuja!

lidia 7+5 (noin..)
 
ÄssÄ!
Nostelen meittiä kun meinataan tipahdella toiselle sivulle =O)
Mulla huono olo jatkuu iltasin. mamma housut on siirtyneet jokapäiväiseen käyttöön, ei mee enää mitkään omat housut kiinni ;O)

Lidia: kivalta kuullostaa! =O)

Hupsista: Missäspäin asustatte kun K-HKS oot tulossa myös ?


Sunnuntaipäivän jatkoa kaikille!

ÄssÄ +kuopus 10+2
 
hemuli83
lidia, juuri tänään mietin että miten kaikki muut jaksaa/pystyy urheilemaan näillä viikoilla. ollaan nyt vloppuna käyty miehen kanssa pari kertaa tunnin kävelylenkillä ja viimeiset metrit tuntuvat kyllä niin raskailta ja paha olo ehtii myös tulemaan lenkin loppupuolella. mulla on olemassa kuntosalikortti ja normaalisti käyn pari kertaa viikossa salilla ja muuten lenkillä. salilla teen suht rankkaa ohjelmaa. nyt vain tuntuu siltä että menee kortti hieman hukkaan koska jos olo on tällainen niin en kyllä uskalla mennä salille. saatika sitten hyppimään mihinkään jumppaan. ulos on kuitenkin pakko päästä joten kuntoilu taitaa nyt jäädä pienempiin käv.lenkkeihin. ehkä parin viikon päästä uskaltaa taas alkaa hieman hölkkäämään.

hemuli 7+5
 
kurkku1_
Huomenta! Esikoinen päätti herätä aikanaan, eli niin minäkin. Isillä on loma tällä viikolla, eli jäi vielä nukkumaan. Itellä lomaa vasta heinäkuun lopulla, jos sinne asti jaksais.. Onneksi tässä keväällä on paljon pyhiä täällä Tanskassa, osuu pääsisäisen lisäksi helluntait ja "suuret rukouspäivät", eli ei ihan putkeen tarvi töissä olla. Alotin siellä uudella osastolla, ja on niin käsittämättömän tylsää. Suunnaton ikävä entisiä kollegoita, vaikka nykysetkin toki on ihania. Tehtävät vaan ei oikeen kiinnosta, eli innolla odotan, kun kesäkuun alussa pääsen jatkaan taas eri osastolle.

Munkin piti käydä investoimassa uusiin mammahousuihin, aika hassu olo tuli. Esikoista odottaessa menin puoliväliin tavallisissa housuissa, matalavyötäröisissä tosin. Nyt alko painaan istuessa. Mammahousut on kyllä vähän löysät vielä, mutta kyllä ne jalassa pysyy, eikä oo pelkoa, ettenkö tästä ehtis takamustakin leventään kilojen kertyessä. Päätettiin ukon kanssa lähteä viikonloppulomalle Aarhusiin niskapoimun jälkeen, jospa mun väsymys siihen ois hellittäny. Päivällä mulla on hyvä olo, kun vaan muistan syödä ja juoda, mutta kun töistä pääsen kotia, kaikki virta on kulutettu. Hädin tuskin jaksaa esikoiselle laittaa yöpuvun päälle ja käydä unilaulun laulamassa, kun sen aika tulee. Sitten iteki pehkuun, eli parisuhteen hoito ei valitettavasti kuulu arkipäivään. Eikä lenkit! Viikonloppusin ehtii, mutta viikolla ei jaksa illalla, eikä aamulla ehdi. Harmittaa kovasti, koira käy sääliksi, ja ottaa päähän, kun tiedän, kuinka kipeeksi mulla selkä sitten lopussa menee, sohvalla makoilu ei siihen kyllä auta. Mutta eiköhän se tästä. :) Eilen kyllä jo lupasin, ettei meille tule ku nämä kaksi lasta, tämä raskausaika ei kuulu mun elämän suuriin iloihin ;)

Hauskaa päivänjatkoa kaikille! Meillä on joku suunnatonta karjumista aiheuttava kriisi just nyt ;)
 
joopatin
yt on mammafarkut korkattu, pakko oli kun muut ahisti... Löysin kirppikseltä mielettömän läjän mammavaatteita todella edullisesti, kiva kun on vaihtelua. Eilen kävin neuvolassa ja kaikki oli kunnossa, minä onnekas pääsen/joudun taas sokerirassitukseen kun tota painoa on liikaa...Verenppaine on mulla matalalla ja verensokerit tuppaa romahtamaan jos ei syö eli pakko muistaa syödä säännöllisesti. Mittasin lauantaina ihan huvikseen et paljon oli kun rupesi tutisuttamaan ja tulos ooli 3,3 eli siitä mun tutinat on johtunut jo edellisen kohdalla. Mut haettin kerran autolla kotiin lenkiltä kun menasi taju lähteä.

Mä onneksi oon jaksanut liikkua normaaliin tapaan ja meinaan liikkuakin, ainut keino päästä välillä yksin liikkeelle. Nyt meille tuleekin leikkikavereita... Niin pitää lopetella.

Joopatin 9+1
 
Hupsista, ei kirj
Mä olen ostellut jo läjän mammavaatteita, mutta omilla housuilla mennään vielä. Mulla on noin 10kg ylipainoa, joka suurimmaksi osaksi on reisillä ja takapuolessa joten sopivien housujen vyötärö on aina suuri.
Pahaolo alkanut hieman väistyä, väsymystä sitäkin enemmän liikkeellä. Makeaa en edelleen voi sietää.
Olen yritänyt lenkkeillä ja salilla käynnin aloitan heti matkan jälkeen.

Mulla on maha jatkuvasti ihan turvoksissa, varsinkin iltaisin olen kun potkupallo!! Muilla vastaavaa?? Täytyy olla tosi tarkkana sen suhteen mitä syö....
Onneksi olen voinut tehdä nyt paljon töitä kotona, niin saa tehdä omaan tahtiin.

Lidialla ihania polttarisuunnitelmia! Kuulosti tosi kivalle :)

Ässä, asustellaan Hämeenlinnan kupeessa. Ihan kivan matkan päässä sairaalasta.

Hemuli, muistatko millä viikolla sai taas juosta/hölkätä?? jollain palstalla oli täällä vähän ristiriitaista tietoa, kun joillekin oli sanottu ettei juoksemista tarvitse varoa edes alkuviikoilla... Olis ihana päästä hölkälle kunhan tiet ovat vähän paremmassa kunnossa.

Nyt töiden pariin kun pikkutyttö simahti päikkäreille.
Tiedossa noin 3-4 tunnin työrauha :)

Mukavaa päivänjatkoa kaikille!

Hupsis, ehkä 8+5
 
joopatin
hupsista, mä olen käynyt ihan normaalisti juoksemassa, ei kai siihen mitään estettä ole. Kunhan vaan kuuntelee omaa kroppaansa ja menee sen mukaan. Sanoin asiasta neuvolassa ja mitään kieltoa ei tullut. Eli hyvällä omatunnolla vaan lenkille, kun äiti voi hyvin niin vauva voi hyvin. Edellisessä raskaudessa kävin spinningtunneilla vielä viikolla 27 ja pitkillä sauvakävelylenkeillä viikkoa ennen h-hetkeä. Omasta mielestäni liikkumisella oli iso vaikutus omaan palautumiseen sectiosta, eli pääsin hyvin nopeesti leikkauksen jälkeen liikkeelle.
 
Hupsista, ei kirj
Neuvoloissa on aikas eri linjat näköjään. Mulle on tähän asti aina sanottu, että alkuviikoilla ei saisi juosta, eikä esim käydä aerobicissa tms. missä hypitään/tai tulee tärähtelyä. Lisää kuulemma keskenmenoriskiä, mutta mene ja tiedä :)
Pitkät kävelylenkit vaan on niiiiiiin puuduttavia. Juoksemaan tekee mieli :) Bodypumppia ja kuntosalilla käymistä jatkan kunhan tämä väsy ja satunnainen pahaolo (tänään taas tosi ällö olo...) poistuu.
Mä kävin kans ed. raskaudessa 45min lenkillä päivää ennen synnytystä, tosin matka oli kovin lyhyt :D
Mua vaivasi kovasti liitoskivut jo hyvin varhaisilta viikoilta alkaen....

Nyt taas töiden pariin!
 
Joopatin
OHO, ompa näköjään eri käytäntöjä. Mä vielä erikseen mainitsin sen juoksemisen. Viimeksi jouduin himmaamaan kun tuli tissit niin kamalan kipeeksi. Piteimmittä puheitta mä alan vetämään juoksukamat niskaan ja lähden juoruamaan kaverin kanssa lenkille.
 
hemuli83
huomenta päivää. ajattelin vaihteeksi kirjoitella kuulumisiani. tällä viikolla on pahoinvointi alkanut voimistua (yhdeksäs vko). pahinta ovat illat ja yölläkin herään joskus ällöttävään oloon. (onko muilla pahaa oloa öisin??) aamut ja päivät ovat siis aika siedettäviä, kunhan vain muistan syödä koko ajan. pikku hiljaa tosin tämä alituinen syöminen alkaa rassaamaan kun ruokavalio on suht rajallinen (kaikki ei vain mene alas) ja kun täytyy syödä vaikka ei oikeastaan olisi nälkä. odotan todella sitä että voisin paremmin niin pääsisin pikku hiljaa juoksulenkille ja salille. tuntuu ihan hirveältä kun on ahminut ruokaa ja makeaa muutaman viikon ilman että on urheillut yhtään.

kohta saa varmaan alkaa ostamaan mammavaatteita. farkut ovat jo alkaneet hieman puristamaan. täällä hgissä on minusta mukavasti kauppoja mistä saa kivan näköisiä mammavaatteita. kuinkahan paljon sitä tarvitsee ostaa vaatteita? taidan satsata pariin housuihin ja hameisiin, väljempiä paitoja löytyy omasta takaa varmaan aika pitkälle raskauteen (luulisin ainakin).

onko kukaan käynyt vielä np-ultrassa? mulla on neuvola vasta ensi vkolla joten olisi kiva jos saisin vielä ultran ennen pääsiäistä. voisi sitten kertoa vanhemmille ja sukulaisille pääsiäispäivällisellä jos kaikki on vauvalla hyvin.

nyt täytyy ruveta hommiin...
hemuli 8+2
 
raipe83
Mulla on np-ultra viikon päästä. viikonloppuna ollaan menossa sukujuhliin niin, että nähdään molemmat tulevat isovanhemmat. Ei vielä tiedetä että kerrotaanko. Toisaalta viikot alkaa olemaan aika hyvällä mallilla (tänään 11+2), mutta toisaalta se ultra on sitten niin lähellä. Mullahan ei neuvolalääkäri niitä sydänääniä saanut kuulumaan (en muista, oonko kirjottanut sen jo tänne), mutta kohtu oli hyvin kasvanut, joten se ei ollut milläänsäkään, vaikka niitä ei kuulunut. Enkä minä. Mutta jos ne ois kuulunu, ehkä helpommin kerrottaisiin viikonloppuna. No, saa nähdä mitä tehdään.

Mulla kans alkaa farkut olemaan vähän tiukat. Onneksi on yhdet housut sitten vielä, mitkä on löysemmät, että ei heti tarvi pitää mammahousuja. En vielä semmosia omista, mutta pitää varmaan kohta lähteä kaupoille.

Tosta urheilusta, että mulle on täällä kanta-hämeen alueella sanottu, että oman tuntemuksen mukaan. Sulkapallosta vaan oli puhetta, että jossain vaiheessa, kun siinä pitää tehdä äkkinäisiä hakuja ym. voi ruveta tulemaan kipuja alavatsaan, sitten pitää rauhoitella ja lopetella. Mutta että kehoa pitää kuunnella. Sehän on ilmeisesti fakta, että raskautta ei voi ravistella pois, tai pomppia.

Vointeja kaikille, täällä paistaa pitkästä aikaa aurinko! :)

Raipe83, 11+2
 
Lumikki-81
En ole taas pariin päivään päässyt kirjottelemaan. Mulla on ollut tällä viikolla ihan järkyttävät selkäkivut, yölläkään ei saa nukuttua, Panadol ei auta. Lämmitettävästä kauratyynystä olen saanut lievän avun. Mutta olin ihan ällikällä lyöty kun tänään ei ole ollut selkäkipua juuri lainkaan. Toivon, että olisi mennyt ohi, eikä ole vain ohimenevä olotila. Tänään ei pahemmin oksetakaan. Josko se elämä rupeaisi pikkuhiljaa hymyilemään :) On tosiaan ollut niin kauhea olo, että välistä on tuntunut siltä, että kuolo korjaa. On se jännä kuinka noi ajatukset heittää ihan täyttä volttia. Kävin toissa illalla päivystyksessäkin ja sai ainakin siellä sydänäänet kuulumaan, kun pelkäsin jo keskenmenoakin kun oli niin kovat kivut. Onneksi näillä näkymin kaikki hyvin. Eilen kävin antamassa veri- ja pissanäytteen, niistä kuulen tulokset tänään.
Toivoisin niin, että pääsisin ensi viikolla takasin normaaliin arkeen.

Lumikki-81, 9+4
 
Nuuskis77
Terveisiä np-ultrasta! Siellä killu 47mm pahanolon aiheuttajaa :) Mun mielestä se on tosi hassu tunne kun ruudulta näkee että kaveri vatkaa vimmatusti itteensä mutta mä en vielä tunne mitään. Turvotusta mitattiin 1,5mm mikä tuntuu olevan ihan normi lukema. Ultrattiin sisäkautta ja päältä kun oli harjottelija niin sai kuulema paremman kuvakulman päältäpäin. Sitte ne imas neljä pötköö verta kun niiden normijuttujen lisäks mun veriarvoja taidetaan perussairauden takia seurata vähän tarkemmin.

Mutta tää olotila! Mul on tosiaan ollu kans tollasia tuntemuksia ku Lumikilla, tuntuu vaan nii kamalalta. Mä oon joka päivä aatellu et nyt en kyllä mee töihin mutta kun se aamupäivä on ainut hyvä hetki päivästä niin sinne on tullu raahauduttua... ja loppuosa päivästä ihan helvettiä! Tänään päätin että jos homma ei nyt viikonlopun aikana muutu niin sitten haen saikkua.

Nuuskis 11+0
 
lidia ei kirj.
hemuli, mä herään kanssa öisin pahaan oloon. taidetaan muuten mennä täysin samoissa päivissä tai siis viikoissa. joudun kans syömään koko ajan, mutta paino on laskenut pari kiloa, kun pystyn syömään tosi vähän kerralla. alkuviikko oli mulla helpompi (koska olin edellisen viikon saikulla), mutta nyt pari viime päivää oon luullut et kuolen töihin. kaikki kyselee mikä mulla on, kun oon niin valkean ja kurjan näköinen.. "ei mikään".. mulla aamulla heti kun aukaisen silmäni on paha olo ja siitä vaan pahenee. lounasaikaan jo ihan kamalaa ja toisinaan illalla helpottaa, toisinaan ei. ihan sama vaikka syö, sama olo jatkuu. oon sanonut jo sata kertaa miehelle et taitaa jäädä tää meidän ekaks ja ainoaks lapseks.. on tää paha olo niin kamalaa. miten tää voikin olla tämmöstä?!!

nuuskis, eikö olekin mielenkiintoista et noin pieni olento voi aiheuttaa tämän olon?! mulla np-ultra vasta 14.4.

mulla ei mahaa näy yhtään, käsken miestäkin kokeilemaan. ehkä pientä kovuutta alavatsassa, mut muuten ei mitään. joten en oo vielä mammavaatteita ajatellut. netistä oon katellut ja sieltä varmaan tilaankin.

nyt pitää lopettaa, kirjottelen sängyssä ja miesparka ei saa kuuluma nukuttua kun näpyttelen. pyörii tuossa siihen malliin.

ihanaa viikonloppua kaikille!

lidia 8+3
 
Maikkuli81
Moi!

Ultrassa on käyty ja siellä se murunen vilkutteli ja potkiskeli. Turvotusta ei ollut ja kaikki oli hyvin. Nyt viettämään lauantai-iltaa perheen parissa, hyvää loppuviikonloppua kaikille :) Ja onnea Nuuskiksellekin hyvistä ultrakuulumisista :)

Maikkuli & rv 12+2
 
Lidia79
ihania uutisia maikkuli! onnellinen kun sulla on jo noin paljon viikkoja takana..

nyt voin ekan kerran sanoa että vihaan tätä raskautta! en kestä tätä 24h huonoa oloa, tää on aivan kamalaa :( eikö tää ikinä lopu! tuntuu etten kestä tätä enää hetkeäkään. en ikinä, ikinä, rupea tähän enää toista kertaa. mulla on niin paha olo koko ajan, että! en voi tehdä mitään, yleiskunto on nolla, jouduin käymään eilen koiran kanssa lenkillä, kun mies on reissussa ja sen jälkeen mulla vasta kauhea olo olikin. nyt tähän ei enää auta mikään. ällöttää kaikki ruuat, ei tee mitään mieli, pakko vaan yrittää jotain syödä ja juoda. painokin on tippunut jo 3 kiloa, ei oo kohta enää mistä tippua. oon tosi kyllästynyt tähän olotilaan, suorastaan rupee vituttamaan (anteeks kielenkäyttö)!!!

nyyh..

lidia 8+5
 
Hupsista, ei kirj
Voi kun ihania ultrakuulumisia ultrassa käyneillä! Voi kun itsekin pian (taas) pääsis :)

Voi lidia parkaa, kun on noin paha olo.... Kuulostaa tosi kurjalta! Ja ikävää, että se aiheuttaa noin voimakkaita tunteita, negatiivisia siis, raskautta kohtaan. Mutta aivan ymmärrettävää, itsellä ei varmaan tuohon verrattuna ollut kovin paha olo, ja jo sekin oli ärsyttävää. Toivon lidialle pikaisesti parempia vointeja :)

Mulla loppui pahoinvoinnit tällä viikolla. Väsyttää sikana, mutta ennemmin tän sietää.
Tänään kävin hieman hölkälläkin ja tuntui kyllä ihanalta!:) Ilma oli mitä mainioin ja hölkkä sujui hyvin. Tein reilun tunnin kävelylenkin ja loppumatkasta hölkkäilin, mutta kun ei ollut ne tukevimmat urheiluliivit päällä, niin ei tuntunut rintavarustuksessa mukavalta... :)
Huomenna eka neuvola! Nyt on eri neuvola kun viime raskaudessa, mutta onneksi tuttu täti, sama jolla käydään pikkuneidin kanssakin.
Mulla on joka raskaudessa ollut eri neuvola, joten jännä nähdä mitä tämä neuvolantäti sanoo tuosta juoksemisesta. Kovasti käytännöt vaihtelee.

Nyt iltapalalle ja vielä viemään koiraset ulos :)
Öitä!

Hupsis, 9+2 ehkä
 

Yhteistyössä