Lokavauvat 2009

  • Viestiketjun aloittaja Maikkuli81
  • Ensimmäinen viesti
Tulipe4
Moikka taas!
Miiruska: meillä ei imetys kestänty edellisen kanssa kuin 4kk ja sitten loppui kuin seinään. Tuli niin huonosti maitoa ja poikaa ei sitten kiinnostanut koko homma varmaan sen takia. Ja yöt on aika levottomia. Koko ajan tulee heräiltyä ja pikkuinenkin monesti alkaa olla levoton aamuyöstä!

Lidia79: Mekin ollaan suunniteltu reissua vuoden päähän keväälle. Silloin olis pienin noin puoli vuotias. Ihan hyvin sitä voi lähteä, kun vain suunnittelee hyvin etukäteen, että on tarvittavat ruuat ja sen sellaiset mukana omasta takaa. Ja tietty huolehtii juomisista, jos on kuumassa. Riippuuhan se tietty paljon vauvastakin, että jaksaako reissata. Jos sattuu vaikka olemaan mahavaivainen tapaus tai muuta ongelmaa, nin voi olla reissaaminenkin hankalaa.
Mäkin kävin sen takia just varhaisrask.ultrassa, ettei tarvitse miettiä onko siellä mitään... Eli jos kovasti vaivaa mieltä, niin ultraan vaan!

Tervetuloa Johanna71:llekin! Palelee täälläkin ja varsinkin iltaisin...Ja etovaa oloa pitkin päivää. Ja kysyisin muuten niistä tuplarattaista, jos joku tietää että oliskohan peräkkäin istuttavat paremmat kuin vierekkäin, kun olis reilu 1.5vuotta ikäeroa? Miten mahtaisi olla kätevintä tuolla kaupungillakin liikkuessa?

Tulipe4 vk8+5
 
johanna71
Hei Tulipe4!

Tuplarattaista. itse tykästyin vierekkäisiin kun sisarukset saavat siinä seuraa. Neitiemme ikäero kummassakin välissä on 3vuotta. Peräkkäiset ovat kovin pitkät mutta makuasia, molempiahan näkee. Oran 74cm leveys oli aikoinaan markkinoiden pienin, ostettiin kakkosta odotellessa 2001. Nykyisistä en tiedä mittoja. Rattaat laitoin pari viikkoa sitten huuto.nettiin mutta kysyntää noista kaksosten rattaista on kovin vähän. Sähköpostitse tulee paljon kyselyjä mutteivät ole vielä menneet kaupaksi. Jos haluat kuvia katsella löytyy niitä blogista kuvia-mia.blogspot.com
 
Vierailija...
Joppuli kuulostikin tutummalta!!! :) Hupsista, tuplarattaat tulee meillekin tarpeeseen... Oon jo yrittänyt tutkia, mutta hankalaa tämä valinnan vaikeus. Nyt syömään! :9 Hyvät odotuksen jatkot kaikille!

-Wau
 
He83
Lidia ja Tulipe, voin ainakin lampimasti suositella Koh Lantaa, Thaimaa, aurinkokohteeksi perheellisille. Taalla on itse asiassa talla hetkella suht paljon perheita pienten lasten kanssa. Kohde on todella ihana, rauhallinen saari (ei todellakaan mikaan turistirysa) ja paikallista ruokaa voi syoda huoleta.

ihanaa, tanaan ei ole kipuillut/pistellyt munasarjoja tai vatsaa. sain rauhassa olla snorklaamassa ja veneilemassa =)

en tieda miksi, mutta en oikein uskalla puhua aaneen tasta raskaudesta viela, en myoskaan mieheni kanssa. en uskalla sanoa aaneen, etta olen raskaana, koska minulla on koko ajan pieni pelko takaraivossa etta jokin menee viela pilalle. onko kenellakaan muulla vastaavaa "ongelmaa"? minulla on onneksi ultra varattu kun tulen takaisin suomeen, joten josko sen jalkeen uskallan rentoutua. jotenkin tosin epailen etta taidan olla sita sorttia joka pelkaa ja on huolissaan joka asiasta =)

Hemuli 5+5
 
helinä18
Sellaista ihmettelen että kuinka aikaisin kerroitte kaikille läheisille raskaudesta? Isä tietysti sai tietää samaan aikaan kuin minäkin, mutta perhe, sukulaiset, ystävät, työnantaja ja koulun henkilökunta elävät vielä tiedä.

Eräs kokeneempi nainen neuvoi jossakin että kannattaisi oottaa 12vko:lle asti että keskenmenoriski pienenee eikä sitten sitä tarvitse kaikille selitellä, jos asiasta ei tiedetä. Hirvittää hieman noiden sukulaisten reaktiot, tosiaan kun olen heidän mielestää vielä täysin kakara. Ei sillä, että pitäisin muiden mielipiteitä läheskään tärkeimpänä asiana raskaanaolemisessa. :)

Mutta onko jollain tapaa väärin salailla vielä parin kuukauden ajan asiaa pomolta, äidiltä, koululta, tutuilta jne? Haluaisin julkistaa asian sittenkun perhepolitiikkakin on ajantasalla; ollaan saatu muutettua omaan asuntoon ja kasvatettua säästöjä jne.
 
Ulkopuolinen
Ihan normaalia, ettei kerro ennen kuin n. 12 viikkoa on täynnä ja np-ultra takana. Kenellekään ei ole velvollisuutta kertoa, kuin työnantajalle 2 kuukautta ennen äitiyslomaa, eli vasta joskus puolen välin jälkeen. Minäkin salaan mielellään mahdollisimman pitkään, niin odotus ei sitten tunnut sukulaisistakaan niin pitkältä. Kivempi sitten sanoa, että meille tulee vauva vaikka 5 kuukauden päästä, kuin 9 kuukauden päästä. :)
 
Nuuskis77
Nonii, nyt tää mamiska jäi sitten töistä pois pariks päiväks. Teen osan päivästä aika raskasta keittiöhommaa ja ny ei sit enää jaksanu tän väsymyksen ja pahoinvoinnin kanssa. Hmm, tuntuu vähän lintsaamiselta mutta kai tää olo tästä lähtee taas kohoamaan pikkuhiljaa... Kerroin samalla syyn, voi jestas mikä säpinä odottaa kun meen takas! Naisvaltanen ala nääs... Esikoisen aikana ei tarvinnu olla pois töistä raskauden takia ollenkaan mutta kait mä nukuin sitte kaiken ylimääräsen ajan. Kumma juttu kun ei muista vaik väliä on vaan kolme vuotta!

Mä oon kertonu jo lähes kaikille joiden kanssa oon enemmän tekemisissä kun mulla on tosiaan sellanen perussairaus että tutut monesti muutenki kyselee vointia. Paha mennä sanoon naama vihreenä et ei täs mitään...

Helinälle sanoisin että asian julkistaminen on ihan oma asia, eikä siihen ole perheen ulkopuolisilla sanomista! Toisaalta kun kaikki on uutta, voisi olla hyvä jakaa mietteitä ja saada neuvoja läheisiltä... ehkä? Itse ajattelen ainakin niin että jos joskus olen mummiksi tulossa haluaisin olla mukana auttamassa ja tukemassa alusta saakka (jos tuo piipero koskaan muuttuu vähemmän itsepäiseksi ja suostuu ottamaan apua vastaan ;)

Nuuskis 8+1
 
Tulipe4
Ihanaa päivänalkua kaikille! Jäinkin tänään kotiin, kun meinaa flunssa pahentua. PIkkaisen on kuumettakin. Ja ihan hyvä kun saa vähän levätä. Aamullakin ylösnousu alkoi pyörryttämään ja olo aivan rätti vaikka nukuin "muka" hyvin. Mutta tätä tää on näin alussa.
He83: kiitos matkavinkistä! Kuulostaa aivan ihanalta siellä Thaimaan lämmössä olo.. Toivottavasti pystyt rentoutumaan myös etkä olisi kovin huolissaan! Mulla kyllä oli ihan samanlainen tunne alussa, ennenkuin olin ultraa päässyt, että onko siellä edes mitään (vaikka oireet olisi vahvatkin) ja sitten mä vasta olen päässyt kunnolla rauhoittumaan, kun olen omin silmin nähnyt, että siellä se sydän sykkii. Mutta sitä ennen on pitänty vain yrittää ajatella, että ei sille sitten mitään itse voi tehdä, jos vauvaa ei tulekaan ja että parhain asia mitä voi tehdä itse on vain yrittää olla positiivisella mielellä ja toivoa parasta.
Helinä18:lle sanoisin, ettei ole mitään kiirettä kertoa sukulaisille ennenkuin itse siltä tuntuu. Nyt kun itsellä oli jo 3. tulossa ja olin ultrasta nähnyt kaiken olevan kunnossa 7+3 viikoilla (ja lääkäri sanoi että 97% tod.näköisyydellä kaikkii menee hyvin), niin kerroin sinä päivänä jo kaikille ja töissä tällä viikolla. Mutta silloin kun ekaa odotin, niin taisin olla jo pitkälti 4:llä kuukaudella ennenkuin kerroimme vanhemmillenikaan. Silloin tuntui, että tarvitsi enemmän ensin itselle aikaa tottua ajatukseen, että minusta on tulossa äiti. Ja jännittihän se kertominen tietysti kun oli opiskelutkin kesken, mutta ihan turhaan. Kun vauva sitten syntyi, niin kummasti kaikki vain alkoi sujua hyvin. Vaikka sinäkin olet nuori, niin ei se sitä tarkoita, ettetkö tulisi pärjäämään hienosti vauvan kanssa. Varmasti ovat sukulaiset huolissaan, mutta kyllä he varmasti ovat myös iloisia vauvasta!
Tulipe4 vko:lla 8+6
 
Miiruska
Mä olen kans sitä mieltä, että jokainen kertoo silloin kun itsestä tuntuu parhaimmalta. Mä kerroin miehelle heti ja siskolle ja siskonmiehellekin ja yhdelle kaverille samana päivänä kuin tein positiivisen testin. Omat ja puolison vanhemmat ja veli perheineen sai tiedon seuraavana päivänä. Ajattelen, että on kiva odottaa yhdessä... ja jos jotain ikävää tapahtuu ovat sitten meillä tukena.

Nukuin viime yön hyvin ja neiti myös. Ei tahtonut kertaakaan rintaa, joten toivottavasti tämä meni jatkossakin näin.

Mulla on eka ultra vasta huhtikuun alussa, joten on tässä jännäämistä. :)))

Miiruska rv 4+6
 
Maikkuli81
Moi täältäkin.

Me ei vielä olla julkistettu monellekaan. Pari ystävää ja mun äiti tietää. Vaikka ultraaja sanoikin (rv 7+1) että nyt voi jo ihan hyvillä mielin kertoa, mut ei sitä vain uskalla! Ehkä me kerrotaan sitten toisen ultran jälkeen. Edellisessä raskaudessa 1 ystävä kuuli silloin, kun olin 7:llä kuulla :)

Tänään oli neuvola, sydääniä yritettiin saada kuuluviin, mut ei vielä kuulunut. Ei onneksi tullut mitään paniikkiakaa, kun viikkoja vasta se 9. Ultraaja sanoi et odotettavissa et neuvolassa näkyisi viikolla 11. Esikoiselta syke kuului, mut ihan eri raskaushan tää on ja ihan erilainen raskaus.

NT-ultra on 20.3. Siihen saakka odotellaan. Mut aika menee niin nopeesti, et ei siihenkään ole enää kuukauttakaan.

Hyvää viikonlopun alkua kaikille ja oikein hyvää vointia!

T: Maikkuli81 rv 9

 
Lidia79
apua, mulla tuli kirkasta verta pyyhkiessä vessassa. ja päivällä sattui julmetusti vasempaan olkapäähän tai siis hartiaan. päähänkin mulla on koskenut jo kolmatta viikkoa. nyt pelkään kauheasti et onkohan mulla kohdunulkoinen tai jotain muuta :( oon ihan naatti, tuntuu etten jaksa enää tätä päänsärkyä.. ja entäs tää vuoto nyt? mulla ois lääkäri ens viikolla, pakko yrittää kai mennä huomenna jos tää vuoto jatkuu. sorry vaan omaa napaa..
 
Hupsista, ei kirj
Huomenia!

Lidialle hali! Mulla oli edellisessä raskaudessa näillä alkuviikoilla kirkasta verenvuotoa ja mahakipuja, mutta kaikki meni hyvin ja terve tyttö syntyi. Tuosta hartiakivusta en osaa sanoa mitään. Päänsärky on mulla kuulunut kaikkiin raskauksiin.
Toivottavasti voit hyvin!! :)

Me ollaan kyllä kailotettu kaikille, että vauva on taas tulossa. Mun vanhempia lukuunottamatta reaktiot on olleet positiivisia.

Onko kukaan ollut pienen lapsen kanssa Kanarialla?? Me ollaan lähdössä huhtikuun alussa, jolloin pikkuneiti on vuoden, ja mietin Tuttelien ja vauvanruokien kannalta, että mikähän olis viisainta.... Tokihan Kanarialla lapsia on, joten myös varmasti lastenruokaa ja korviketta, mutta kannattaisko raahata täältä mukana?? Kokemuksia?? Taidan jostain matkailupuolelta vielä kysyä.

Helinälle: Työpaikalla ei tarvitse kertoa ennekuin jokunen viikko ennen äitiyslomalle jäämistä, ja silloinhan raskaus useimmiten näkyy :) Kerrot omaan tahtiin raskaudesta juuri silloin kun haluat!

Matkustamisesta vielä, me lennettiin ekan kerran kun pienin oli puolivuotias ja kaikki meni tosi hyvin. Tosin ei lennetty rantakohteeseen vaan miehen kotimaahan Keski-Eurooppaan ja noin 2,5 tunnin lento oli juuri sopivan pituinen. Kantsii vaan muistaa nenätipat ennen lentoa pienelle.

Missäs sairaaloissa te meinaatte muuten synnyttää?? Mä synnytän K-HKS:ssa ja tähän asti vain ja ainoastaan hyviä kokemuksia minulla sieltä. Niin synnäriltä kuin vuodeosastolta :)

Tää hakis nyt lisää aamukaffea :)

Hupsis
 
Miiruska
Täältäkin halauksia Lidialle! Jos asia painaa mieltä kannattaa käydä selvittämässä. Eikö nuo pienet verenvuodot ole ihan normaaleja alkuviikoilla. Ainakin joillakin palstoilla niin on sanottu.

Me käytiin viime kesänä autoilulomalla Suomessa kun neiti oli puolivuotias. Ulkomailla ei ole käyty neidin kanssa muuta kuin Ruotsissa. Hupsista, mun mies on myös ulkomaalainen. Olemme asuneet Suomessa nyt jo reilut 5 vuotta.

Tuleva synnytyssairaala on OYS. Kaikki meni mullakin viime synnytyksessä hyvin.

Mukavaa viikonloppua kaikille ja toivottavasti kaikki menee Lidialla parhain päin!

Miiruska 5+0
 
Joopatin
Joku kyseli imettämisestä, mä en ole imettänyt enään aikoihin. Tyty lopetti sen itsekseen jo marraskuussa. Nyt lopetellaan tuttipulloa ja pääsiäisenä ajattelin lopettaa tutin käytön, lähdetään reissuun ja unohdan tutit kotiin. Parempi mennä jänkhälle huutamaan, kun täällä naapurit häiriintyy =).

Tänään herättiin klo.5. pirteenä, tai sitten ei. Olin illalla todella rankassa jumpassa ja kunnon yöuni olisi maistunut mut ei niin ei. Mä toivon et pystyisi käydä juoksemassa mahdollisimman pitkään. Viimeksi tuli tisut niin kipeiksi et kaksi urheilutoppia ei tukenut tarpeeksi niin oli pakko lopettaa juokseminen. Nyt ei ole tissikipuja...

Mä oon kanssa aika huoletta kertonut miten asiat on, niille samoille kertoisin joka tapauksessa jos kävisi jotain ikävää. Viimeksi salailin pitkään, mut nyt haluaa jakaa tätä onnea.

Jos toi likka heräis niin pääsis ulkoilemaan ja iltapäivällä uimaan, kiva kun herää viideltä ja nyt nukkuu toista tuntia.
 
ÄssÄ!
Tervehdys!

Lidialle tsemppiä, toivottavasti kaikki on hyvin! jos sulla on kipuja ja vuotoa niin hakeudu aiemmin tutkimuksiin, ihan jo oman mielenrauhan takia.

Mä olen lähimmille kanssa kertonut aina raskauksista, sillä heiltä se tukikin tulee ja on tullutkin kun olen keskenmenoni surrut. Mä olen sen sortin ihminen joka purkaa hulet ulospäin ja käsittelen niitä puhumalla.

Me asutaan täällä Hämeenlinnassa, eli synnytyssairaala on taas K-HKS. ihan hyvät kokemukset jokaisen 3 tytön synnytyksistä.

Nyt tarvii mennä ruokkiin toi pesue, voikaahan hyvin!

ÄssÄ 7+6
 
helinä18
Moi! Kiitos kaikille vastauksista:) Elän edelleen salaisuudessa, mutta yksi työkaveri ja kaks läheisempää ystävää on arvanneet koska oon lopettanut tupakanpolton ja energiajuomien suurkulutus on kohallani historiaa. :D Lisäksi näytän kuulemma vähän pahoinvoivalta.

Sain ensimmäisen neuvola-ajan. Mitä siellä tapahtuu ekakerralla? Olen silloin viikolla 7+1.

Kaikille paljon iloa ja valoa odotusajalle!

Helinä 6+1
 
Sivusta..
Alkuperäinen kirjoittaja Hupsista:
Helinälle: Työpaikalla ei tarvitse kertoa ennekuin jokunen viikko ennen äitiyslomalle jäämistä, ja silloinhan raskaus useimmiten näkyy :) Kerrot omaan tahtiin raskaudesta juuri silloin kun haluat!

Siis esimiehelle on kerrottava viimeistään 2 kuukautta ennen äitiysloman alkua! Ajattelin ihan vain tulla tänne oikaisemaan, ettei kenellekään jää väärinkäsitystä. :)
 
Hannis
Hei!
Keskenmenon jälkeen yritystä takana vuosi ja nyt tuli plussa testiin. Laskettu aika menee varmaankin tuonne lokakuun loppuun. Nyt on kasassa kai 5+5 viikkoa.
Pääsin jo ultraankin, koska meitä alettiin tutkia mieheni kanssa juuri ennen plussaamista. Mitään lapsettomuushoitoja ei ehditty aloittaa. Nyt kuitenkin minut kutsuttiin tarkastukseen, että kaikki on hyvin. Näin varhaisilla viikoilla siellä ei kyllä näy vielä mitään. Se vain, että kohdun limakalvo on paksuuntunut ja joku ontelo siellä on.
Nyt toivon sitten kovasti, että kaikki menisi hyvin. Sitä ei osaa vaan pitää mitenkään itsestäänselvänä tuon keskenmenon jälkeen. Varsinkin, kun on näin varhainen vaihe. Olen synnyttänyt kerran aiemminkin vuonna 2004. Silloin raskaus ja synnytys meni hyvin.
Mahtuuko mukaan?
 
Hupsista, ei kirj
Helinä: Varaa ekaan neuvolaan runsaasti aikaa, ainakin tunti, varmaan menee ylikin. Kyselevät paljon kaikenlaista ja muutenkin siinä vierähtää tovi. Varsinkin kun olet ensimmäistä kertaa asialla.

Kiitos oikaisijalle :) jokunen viikko, 2 kuukautta, ei niissä nyt kauheasti eroa ole. Kyllä Kelassa ja neuvolassa muistutetaan koska töihin pitää viimeistään kertoa ja tosiaan pianhan se alkaa näkyäkin. Pointtini oli se, ettei pomo ole ainakaan se ensimmäinen jolle raskaudesta pitää kertoa.

Mulle on tullut hinku syödä kovin terveellisesti, on mielitekoja hedelmiin ja kasviksiin:) Kaikki kovasti makea tai suolainen/rasvainen ei mene alas. Eipä kyllä haittaa, kun liikakiloja edellisestä raskaudesta on vielä 10. Tosin nyt on lähtenyt 3kg ihan vaan liikunnan lisäämisellä ja varmaan osansa vilkastuneella aineenvaihdunnalla raskaudesta johtuen.

Niin siitä imetyksestä... Meillä jäi imetys pois kuvioista likan ollessa 6kk eli lokakuussa. Täysi työ oli pitää maidontulo käynnissä sinne asti edes. Mutta halusin imettää vielä meidän reissun ajan, että koneen noustessa ja laskeutuessa ois pienellä mukavampaa.
Mulla oli kaksi rajua rintatulehdusta viime kesänä (samassa rinnassa) ja ne heikensivät maidontuloa kovasti. Katsotaan miten menee tällä kertaa :)

Mä rupean vähän kokkailemaan ja siistimään paikkoja viikonlopuksi :)

Hupsis
 
Miiruska
Tervetuloa Hannis!Mulla omien laskujen mukaan täynnä tänään 5 raskausviikkoa eli tosi lähellä ollaan lasketuissa ajoissa. :))) Mitä oireita sulla on ollut lähipäivinä? Mua palelee ja on koko ajan nälkä. Ootko jo neuvola-ajan varannut?


 
Hannis
Alkuperäinen kirjoittaja Miiruska:
Tervetuloa Hannis!Mulla omien laskujen mukaan täynnä tänään 5 raskausviikkoa eli tosi lähellä ollaan lasketuissa ajoissa. :))) Mitä oireita sulla on ollut lähipäivinä? Mua palelee ja on koko ajan nälkä. Ootko jo neuvola-ajan varannut?
Terve vaan Miiruska! Tosiaan aika samoissa ollaan.
Mulla on ollut tissit vähän kipeät ja sitten minuakin on kyllä palellut kovasti, vaikka olenkin vilukissa muutenkin.
Varasin kyllä neuvola-ajan. Minulla kun sattuu olemaan tuttu neuvolantäti. Sitä paitsi olisi voinut olla aika hankala löytää vapaata aikaa, jos olisi jättänyt ihan viime tippaan. Sain sen maaliskuun 23. päivä.
 
kurkku1_
Morotus. Liitynpä joukkoon aikani kuluksi, näin sunnuntai-iltapäivänä tahdo olla muuta tekemistä ;) Olen 30, ukko 36, ja toinen lapsonen näyttäisi olevan tulossa. Esikoistyttö on tammikuulta 2007, eli vajaa 3 vuotta tulee ikäeroa. Tässä välillä ehti tulla yksi km rv 10, mutta nyt on niin "kamala" olo, etten enää jaksa moisia murehtia - viikkoja taitaa olla kasassa 8 tai jopa 9, en nyt ihan muista. Lokakuun alkuun olen itse laskeskellut, että la taitaa asettua, mutta nyt ekassa ultrassa (jossa kävin, koska raskauden "ikä" oli kohdallani olemattoman kuukautiskierron takia suuri kysymysmerkki) eivät jostain syystä vielä suostuneet päivämäärää antamaan. Hassua, esikoisen kanssa kävin ekassa ultrassa rv 5 ja sain heti päivämäärän, joka roikkui papereissa ihan loppuun asti, vaikka myöhemmät ultrat siitä vähän heittivätkin. Lääkäreissä eroa!

Me asumme Tanskassa, mieheni on tanskalainen. Suomalaista neuvolaa välillä kaipaan, kun kuulostaa niin kätsyltä saada kaikki tutkimuksen samasta paikasta. Täällä juostaan omalle lääkärille, kätilön vastaanotolle ja sairaalaan ultria varten. Tuleepa kaupunki tutuksi ;) Muuten olen kyllä ollut oikein tyytyväinen, ekasta täydestä raskaudesta jäi hyvät muistot, ja synnytystä taas onneksi en muista, eli ei tarvitse sitäkään pelätä.

Me ollaan kerrottu jo vaikka ja kenelle tästä raskaudesta. Ekan lääkärikäynnin jälkeen tuli sanottua, kun lääkäri käsikopelolla arvioi alkion kuukautta suuremmaksi, kuin mitä se ultrassa osoittautui olevan. Töissä taas oli turha koittaa piilotella mitään, kun olin niin kummituksen näköinen. Ja tosiaan, nälkä vaivaa ihan koko ajan. Eli kollegat arvasivat ihan sanomattakin, kun yht'äkkiä aamupäivän kahvitauolle teeni (siis kahvin sijasta) seuraksi ilmestyi ruisleipä, enkä meinannut sillä lounaaseen asti pärjätä. Mahani on myös turvonnut jo varhaisessa vaiheessa. Julkisella kun olen, ei tarvitse pelätä pomon suhtautumista. Akkoja niin paljon, että äitiyslomat ovat arkipäivää, ja johan minulta monet kyselivätkin esikoisen täytettyä 2, että eikös me jo kohta se toinenkin tehdä. Toki km on aina olemassa ja voi osua taas kohdalle, mutta .. Otetaan se sitten silloin, jos se osuu kohdalle. Nyt on liian väsy moisia murehtimaan ;)

Laitan itseni listan jatkoksi ilman päivämäärää näin alkuun, päivitän sen sitten. Ultra-aika on varattuna 25.3., eli siihen asti mennään ilman!

1.10.09 Maikkuli81 28+28 toinen lapsi, poika 08/06
2.10.09 Tulipe4 kolmas lapsi, pojat helmi/99 ja tammi/08
5.10. Ötökkä80, ensimmäinen
7.10. Raipe83, ensimmäinen
9.10.09 Nuuskis77 toinen lapsi, tyttö 08/06
9.10.09 KS2009
10.10.09 ÄssÄ, neljäs lapsi, tytöt -00,-02,-07
16.10.09 Anastasia79 toinen lapsi, tyttö 01/05
17.10.09 johanna71, neljäs lapsi, tytöt 98, 01, 04
18.10.09 Lumikki-81, kolmas lapsi, tyttö 06/05 ja tyttö 02/07
19.10.09 Annukka76, ensimmäinen
19.10.09 Lidia 29+32 ensimmäinen
21.10.09 Joopatin, toinen lapsi, tyttö 04/08
23.10.09 Hemuli83, ensimmäinen
23.10.09 Hupsista, kolmas, tytöt -99, -08
30.10.09 Miiruska, toinen lapsi, tyttö 07/12
kurkku1, toinen, tyttö 01/07
 
Raipe83
mulla on nyt 8+5 meneillään, ja on kerrottu yhdelle ystäväpariskunnalle ja mun ja miehen sisaruksille. Kaikki sisarukset osas kuulemma odottaa. eihän se tietysti mikään maailman ihme olekaan. töissä tietää kans kaksi, mutta pomolle en oo vielä kertonu. oon kunnallisella ja virka alla, että sen puolelta ei ole huolta.

mulla on edelleen jatkuva etova olo, mutta en oo hirveästi oksennellut. muutaman kerran, ja yhden päivän olen ollut töistä pois. mutta onneksi tuntuu, että tämä pahoinvointi alkaisi jo vähän helpottamaan. illat on monesti pahimpia, kun on keho jo niin väsynyt, aamut ei sen sijaan ole päiviä kummempia. pitää vaan muistaa syödä usein. jostain oon lukenut, että se ei oo kans hyvä, jos syö liian isoja aterioita, kun vatsalaukku venyy. Ei pidä minulla paikkaansa. Oon kyllä syöny ihan tavallisia aterioita, eikä maha oo siitä kiukutellu. Välillä närästää, mutta siihen auttaapi Rennie. Eikös sitä saa syödä?

Meillä on huomenna ensimmäinen neuvola. Veikkaan, että siellä ei kuunnella sydänääniä, mutta en oo varma. Ultraan ei ole vielä aikaa, se on varmaan sitten joskus kolmen viikon päästä.

Iloista päivänjatkoa kaikille ja onnellista odotusta!

Raipe83
 
johanna71
Kerroimme vanhemmille heti plussauksen jälkeen. Ihan innoissaan odottavat vaikkei enää ensimmäinen lapsi olekaan. Uusioperheessäämme on lapsi mulle neljäs ja miehelle kolmas. Muutoin olen kertonut vain parhaalle ystävälleni ja muiden osalta jään vielä odottamaan. Keskenmenojen ym. ongelmien varalta en halua koko maailmalle vielä julkistaa. Lapsillekin kerromme vasta myöhemmin koska heidän odotuksensa käy muutoin niin pitkäksi.

Varmaankin tuo 12 vkoa on jonkinlainen raja jota noudatamme kun riskit vähenevät siinä vaiheessa. Sitä ennen ehkä joku läheinen ystävä saa vielä tietää mutta julkiseksi tieto tulee varmaankin vasta siis ensimmäisen kolmanneksen jälkeen.

johanna71
 
anastasia79
Tervehdys pitkästä aikaa! Kivasti on tullut lisää porukkaa tänne lokakuun odottajiin :)

Olen ollut hiihtolomalla, flunssassa ja tietysti myös kärsinyt melkoisen huonosta olosta jo parisen viikkoa, joten kirjoittelut ovat jääneet tästä syystä väliin. Tänään kävin ensimmäisellä neuvolakäynnillä ja sain tietää että pääsen np ultraan ja kromosomitutkimuksiin jo kuukauden sisään eli jo ennen viikkoa 12 mikä on huippuhyvä juttu. Nyt viikkoja on kasassa 7+5 eli neuvolan laskurin mukaan LA olisi 15.10. Verenpaineeni oli todella alhainen, 100/59! Neuvolan täti sanoi että huono oloni voi osittain johtua myös tuosta alhaisesta verenpaineesta..

Hyviä vointeja kaikille!!!
 

Yhteistyössä