Lokavauvat 2009

  • Viestiketjun aloittaja Maikkuli81
  • Ensimmäinen viesti
johanna71
Onnea kaikille hyvistä ultrauutisista ja kaksosista! Samalla pahoittelut kaikille joiden uutiset eivät ole olleet iloisia:-(

Täällä vielä odotellaan ekaa neuvolaa ja ekaa ultraa. Neuvola on ylihuomenna ja ultra ensi viikolla. Pahoinvointi jatkuu edelleen vaikka hieman helpottanutkin ilmeisesti B6-vitamiinin ansiosta. Pahoinvointi on ainakin paljon siedettävämpi kuin edellisissä raskauksissa jolloin en B6:sta tiennyt mitään. Edelleen sitä kuitenkin on aamusta iltaan ja öisinkin herään huonoihin oloihin. Työpäivät on ihan tuskaa ja nyt painaa vielä flunssakin päälle. Toivottavasti loppuu pian!

Ihanaa aurinkoista päivää kaikille!
johanna71

 
Lumikki-81
Lidia täydet sympatiat, tiedän todella kuinka tuskaista tuo pahoinvoisti on ja kuinka se täyttää kaikki ajatukset!
Itsellä pahoinvointi on helpottanut, lievää etovaa oloa edelleen, mutta ei mitään verrattuna siihen mitä se oli. Olen palannut takaisin töihin. Selkä vielä vähän vihoittelee mutta sekin selvästi paranemaan päin. On jotenkin taas normaalimpi olotila henkisestikin. Järjetön väsymyskin on väistynyt tai ainakin vähentynyt.
Heräileekö muut öisin tunnin kahden välein? Itse heräilen ilman mitään syytä. Ei välttämättä edes pissata. En muista milloin olisin viimeksi nukkunut yli kolme tuntia putkeen. Taitaa hormonit pitää huolen, että jaksaa sitten syksyllä niitä yöheräilyjä, kehon täytyy vissiin nyt jo tottua siihen ;)

Lumikki-81 11+2
 
hemuli83
huomenta

lumikki, heräilen myös nykyään öisin ja nukun suht levottomasti. herään keskimäärin 2krt yön aikana. normaalisti en heräile tällä tapaa. vessassakin on tullut rampattua kerran yössä. huomaan että en ole kuitenkaan väsynyt aamulla vaan nousen "iloisin" mielin. normaalisti olisin taas aikas väsynyt aamulla. toki uni tulee illalla nyt aikaisemmin kuin ennen.

oletteko jo tutkailleet noita kelan päiväraha-asioita. nyt kun jäämme mammalomalle 2009 vuoden puolella niin päivärahathan lasketaan vuoden 2007 tulojen mukaan. itse opiskelin vielä silloin osittain joten tulot eivät olleet mitkään roimat. kellalla on kuitenkin (onneksi) tuo 20% sääntö, että jos voi todistaa että tulot ovat kasvaneet 20% vuodesta 2007, niin kela laskee p.rahan 6kk ajalta ennen kuin jää mammalomalle. mun mielestä kannattaa nyt jo tutustua tuohon laskentatapaan niin jos vain jotenkin voi vaikuttaa siihen että pääsisi yli 20% niin ero p.rahassa voi olla huima. itse ylitän just ja just, joten saan yht. noin 1000e enemmän p.rahoissa pelkän äitiysrahakauden aikana (ensimmäiset n.107päivää).

harmi kun uutta äitiyspakkausta ei ole vielä tullut kelan sivuille. on aina jännä nähdä minkänäköinen uusi mallisto on.

hemuli 10+1
 
Hupsista, ei kirj
Aurinkoinen huomen :)

Keväiseltä näyttää ulkona, toivottavasti ei tule takapakkia...

Hemuli, mä olen jo vähän asiaan perehtynyt. Mä olin viime vuonna viimeksi äippälomalla ja ilokseni huomasin että tänä vuonna äp-raha on huomattavasti parempi edelliseen verratuna. Ja laskettuna vuoden 2007 tuloilla. Mä olen yrittäjä (toissa vuonna vielä vieraalla töissä) joten tulot eivät nouse tänä vuonna tuota 20 prosenttia. Mä en muutenkaan voi pitää ihan täyttä äippälomaa vaan joudun tekemään vähän töitä, mutta onneksi voin tehdä omaan tahtiin :)

Mä odotan kans innolla että näkee äitiyspakkauksen kuvat, uuden siis :) Sain kuopuksesta vuoden 2007 pakkauksen ja tykkäsin siitä kovasti :)

Flunssaa pukkaa ja perjantaina pitäisi lähteä reissuun. Pikkulikkakin on tosi nuhainen ja tänään onkin lääkäri, jotta saadaan pientä paranemaan. Voi olla muuten lentokoneessa tukalat olot....

Me ostettiin juuri uudet patjat ja mun yöheräilyt loppui siihen. Ennen oli niin surkea patja, että heräilin monta kertaa yössä. Pari viikkoa sitten ravasin öisin hulluna vessassa, mutta se on nyt jäänyt.

Mulla on muuten eka ultra huhtikuun puolivälissä, täytyy toivoa että kaikki on hyvin.
Mun miehen suvussa on kaksosia, joten kiva nähdä myös onko meille tulossa kenties vain yksi vai useampi vauva :)

Nyt hetkeksi töiden pariin kun pieni nuhanenä nukkuu.

Hupsis, 10+6
 
Nuuskis77
Tervehdys

Täällä sitä "lorvitaan" taas, nlalekuri totesi mun kolmen tunnin päivittäisistä päikkäreistä töiden jälkeen että taitas olla hyvä vähän levätä ja kirjotti loppuviikon saikkua. Pahoinvointi on hieman helpottanu mutta väsymys ei... Mä oon vähän potenu huonoa omatuntoa kun mies saa hoitaa kaiken kiukkuavan esikoisen lisäks, mutta lääkäri sanoi aika nätisti että no ajattele että miehellä on oma hommansa kun sä pidät nyt huolta pienimmäisestä... silleen se kai tosiaan on!

Toi yöheräily kuulostaa tutulta ykkösen ajalta, heräsin eräänkin kerran neljältä ja rupesin kutomaan sukkia kun ei uni enää tullut. Miehen herätessä oli pikkusukat valmiina, se totes vaan että sä oot ihan pöpi! Ei ne voi kuvitellakkaan miten hormonit voi vaikuttaa ;)

Ootko Hemuli selvittäny että miten toi ansioiden nousu "todistetaan", onko siihenkin joku oma hakemuksensa? (joka kelan tuntien on varmaan toosi selkee ja helppo täyttää..)

Toivottavast muillakin on yhtä ihana keväinen ilma kun täällä!
Nuuskis 13+0 (tai sinnepäin)
 
ÄssÄ!
1.10.09 Maikkuli81 28+28 toinen lapsi, poika 08/06
2.10.09 Tulipe4 kolmas lapsi, pojat helmi/99 ja tammi/08
5.10. Ötökkä80, ensimmäinen
6.10. Raipe83, ensimmäinen
8.10.09 Anastasia79 toinen lapsi, tyttö 01/05
9.10.09 Nuuskis77 toinen lapsi, tyttö 08/06
9.10.09 KS2009. ÄssÄ, neljäs lapsi, tytöt -00,-02,-07
10.10.09
17.10.09 johanna71, neljäs lapsi, tytöt 98, 01, 04
18.10.09 Lumikki-81, kolmas lapsi, tyttö 06/05 ja tyttö 02/07
19.10.09 Annukka76, ensimmäinen
21.10.09 Joopatin, toinen lapsi, tyttö 04/08
23.10.09 Hupsista, kolmas, tytöt -99, -08, K-HKS
27.10.09 Hemuli -83, ensimmäinen
27.10.09 Lidia79, ensimmäinen


Tervehdys!
Eilen oltiin np-ultrassa, ja kaikki ok kuopuksella =O) Vaihdoin LA:n 9.10 mikä on nlan laskujen mukaan. Ultran mittojen mukaan sikiö oli 13+1 ja menkoista laskettuna oli 12+4. Vaikka eipä tuolla niin kauheasti ole merkitystä...
Sikiön pää-prämitta oli 69mm ja reisiluunkin mittasi: 1cm =O)

Eilen kerrottiin isoille siskoille uudesta tulokkaasta, ihasteltiin ultran kuvaa koko ilta.

Mulla on huonoa oloa myös vielä... on kyllä pikkasen hellittäny. Mä olen inkiväärillä sitä hoitanu. Rinnat on nyt turvonneet ja kipeytyneet vasta, kohta tarvii siirtyä isompiin liiveihin.

hyviä voineja kaikille! ihanaa kun kohta tulee oikeasti kevät!! =O)

ÄssÄ +kuopus 12+5
 
Joopatin
Jos sitä muutaman rivin kirjoittaisi, mä oon ollut laiska kirjoittelija. Mulla ei oo yhen yhtä oiretta raskausdesta niin on vaikeaa edes ymmärtää olevansa raskaana, on käynyt mielessä et onkohan tuolla mahassa ketään... Viikon päästä se onneksi selviää. Toisaalta sitä osaa ottaa tän raskauden rauhallisemmin, ei stressaa niin kauheesti. Eikä sitä oikeen samanlailla mietikään, J:n kanssa se oli kokoajan takaraivossa jumpsuttamassa... Meillä juhlitaan viikonloppuna 1v. synttäreitä. Ihanaa... Likka kehittyy niin huimaa vauhtia kokoajan, eilen tulin uimasta niin totesi kun astuin ovesta sisään et Äittä, oli ollut varmaan ikävä. Jännä nähdä miten ikävöi isäänsä kun lähdetään tyttöjen reissuun viikoksi.

Täällä on ihan mieletön ilma, oikein harmittaa lähteä muskariin kun vois mennä vaan ulkoilemaan.

Kaikille mukavaa loppuviikkoa.
Joopatin, joka ei tiedä viikkoja, oisko 11+
 
hemuli83
luin hyviä uutisia vauva.fi:n sivuilta:

"Perjantaina 3.4. esitellään vihdoin uusi äitiyspakkaus. Katso pakkauksen sisältö perjantaina Vauva.fi:stä ja lue juttu samana päivänä ilmestyvästä huhtikuun lehdestä."

kivakivaa =).

olen miettinyt hieman tuota ekan ultran ajankohtaa. vaikuttaa siltä että monet (kaikki?) olisivat käyneet siellä viikolla 12+, mutta minulla se on jo ensi viikolla eli kun viikkoja kasassa 11+1. onkohan se liian aikaisin?
 
Guest
Voi kökkö, me lähdetään perjantai aamuna niin aikaisin (oikeestaan jo yöllä) että jää vauva-lehti saamatta. Aamuyöstä ei oikein oo mikään lehtipuljukaan kentällä auki... höh... joudun ootteleen lehden lukemista yli pääsiäisen.

kävin pikkulikan kanssa lääkärissä ja sillähän on sit keuhkoputkentulehdus... :( toivottavasti lääkekuuri tehoo pian, tosin kuuri on vain 3 pvää.

Mulla on eka ultra viikolla 13+0. Eikai ne sua hemuli liian aikaisin ultraan lähettäis, onhan niillä viikot tiedossa.

Hupsis
 
anastasia79
Heippa taas :)

Täällä masu kasvaa kovaa vauhtia, tuntuu että nyt on jo isompi masu kuin esikoisen kanssa joskus viikolla 18! Hupsis, sain tietää että "kaksosgeeni" tulee aina äidin kautta. Itse en edes tajunnut että minulla tuo geeni saattaisi olla, vaikka olenhan aina tiennyt että tätini ovat kaksoset (ei-identtiset). Mikäli saan ei-identtiset kaksoset, olen ilmeisesti onnistunut tuottamaan kaksi munasolua kerralla jotka ovat hedelmöittyneet samaan aikaan ;)

Vointini on hieman helpottanut, mutta öisin joudun ramppaamaan vessassa väh 2 krt. Olen yleensä aina tykännyt nukkua selälläni, mutta nyt se ei onnistu, sillä jos yöllä vahingossa käännyn selälleni, herään hetken päästä ilkeään selkäkipuun. Väsymystä ei ole ihmeemmin, huono olo iskee vain jos syön liian harvoin tai liikaa kerralla. Nälkä kyllä on koko ajan! Saas nähdä millainen marshmallow musta oikein tulee... hohhoijakkaa :p

Toivottavasti Lidiankin olo alkaa pian helpottamaan. Itselläni pahaan oloon ovat parhaiten auttaneet perunamuussi sekä tomaatit. Mulle neuvolalääkäri lohdutteli että eiköhän se huonovointisuus ala olla jo viikolla 14 kokonaan poissa

Nyt takaisin töiden pariin (plääh!). Hyviä oloja kaikille!!

t.anastasia & "tekkenit" 13+0
 
Hupsista, ei kirj
Anastasia, huh, kiitos, tuota en tiennyt :) Sitten ei taida olla tuplia tiedossa. En tiedä suvustani ainuitakaan kaksosia :)

Meillä on täällä pakkaamiset menossa, aamuyöllä kentälle ja nokka kohti etelää :)

Meidän keuhkoputkentulehduspotilas vetelee viidettä tuntia päikkäreitä ulkona. Taitaa lääkkeet toimia :)

voikaa hyvin ja palailen linjoille pääsiäisen jälkeen :)

Hupsis, 11+0
 
Maikkuli81
Moi

Tänne ei kuulu mitään ihmeellistä, välillä edelleen oksennan, kärsin pääkivusta ja on väsymystäkin havaittavissa. Nyt on tasan 14 viikkoa täynnä. Ensi viikolla on neuvola ja rakenneultra on toukokuun puolen välin aikoihin. Kyllä aika kuluu, hitaasti mutta varmasti :)

Toivottavasti pahoinvoinnit loppuu pian kaikilla, ei koko raskausaikaa jaksaisi..

Hauskaa viikonlopun alkua kaikille lokamammoille :)

T: Maikkuli rv 14
 
Lidia töistä..
moi! ulkona lämmintä +18C, viikonlopuks luvattu +21C, ihanaa!! sieltä se kevät pomppien tulee. kiitos kaikille tsempistä, hengissä vielä ollaan.

paha olo vaan jatkuu, tänään vähän helpompi päivä (jolla jaksaa taas pari huonompaa). B6-vitamiinitkin oon kokeillut, eilen jopa suostuin pureskelemaan inkivääriä, luoja se on PAHAA. siis aivan järkyttävän makuista tuoreena, yäks.. vielä nelisen viikkoa ois kärvisteltävänä, jos 14 viikolla loppus (uskon tuohon kun vuoreen, koska en kestä edes ajatella, et tää kestäs pidempään).

hyviä uutisia töissä kertomisesta, molemmat pomot oli iloisia ja koko osaston pomo oli käynyt jo henkilöstöpuolella juttelemassa et voivatko myöntää mulle sen 9 kk (äitiys)lomaa - kun täällä on normaalisti vain 3,5 kk- ja hyvin myönteisesti olivat suhtautuneet. tosi hienoa!! nyt sit tuli sellanen tunne, et entä jos kaikki ei olekaan vauvalla hyvin, kun jouduin nyt töissä kertomaan ja en oo käynyt vielä np-ultrassa..

kamalasti ootan jo sen uuden äpakkauksen kuvia, tilaan sen tännekin. oon jo jotain vaatteita ostellut, yhtenä iltana miehen kans mietittiin (heh, kaks kolmekymppistä uusavutonta), et mitä sille pitää laittaa päälle?! :) mies vaan sano et googlataan. :)

mutta pitkästä aikaa on onnellinen olo ja iloinen mieli :)

lämmintä loppuviikkoa kaikille!
 
he83
lidia, ihan kateeksi käy kun teillä on jo noin lämmintä. saanko udella missäpäin maailmaa asut?

tässä uusi ä.pakkaus kelan sivuilta:
http://www.kela.fi/in/internet/suomi.nsf/NET/100502155308EH?OpenDocument
mitä olette mieltä? mä en oikein tiedä...mulla tuli heti kalansuomut mieleen tuosta haalarista ja vaatteet olivat minusta ehkä hieman liiankin neutraalit. viime vuotiset vaatteet olivat minusta pirteämmän näköiset.
 
Annukka ejk
Ihan kiva pakkaus. Neutraali ja sopii sekä tytöille että pojille. Jos haluaa kirkkaampia värejä niin niitähän voi sitten hankkia itse. Kyllä noille yksivärisillekin luultavasti käyttöä on.
Eilen muuten hankin jo pari uutta vaatetta. Vuoden verran kaapissa on ollut sininen pallo-body ja nyt on lisäksi uusi vaalea body ja raidalliset, värikkäät potkarit. No, ehkä vähän ajoissa mutta minkäs sitä mielihaluilleen voi :)

Mitä Siilille kuuluu? Ihan on unohtunut toivottaa tervetulleeksi, anteeksi.
 
Raipe83
Musta oli kans kivan näköinen. Erityisesti se makuupussi oli todella herkullinen! Aukesi muuten linkki todella hitaasti. Varmaan niin paljon väkeä, että vaikutti. Mutta ihana ajatella, että tommosiin me sitten meidän pikkunen puetaan, kunhan syksy koittaa. Muutenkin on jännä, kun ajatusmaailma on muuttunut. Jos ennen raskautta näki vauvan, ajatteli että "voi kun sais joskus tommosen" ja nyt ajattelee, että "voi kun itellä on tommonen matkalla". Jänskää!

Iloista viikonloppua kaikille! :)

Raipe83 13+3
 
-Siili-
1.10.09 Maikkuli81 28+28 toinen lapsi, poika 08/06
2.10.09 Tulipe4 kolmas lapsi, pojat helmi/99 ja tammi/08
5.10. Ötökkä80, ensimmäinen
6.10. Raipe83, ensimmäinen
8.10.09 Anastasia79 toinen lapsi, tyttö 01/05
9.10.09 Nuuskis77 toinen lapsi, tyttö 08/06
9.10.09 KS2009. ÄssÄ, neljäs lapsi, tytöt -00,-02,-07
10.10.09
11.10.09 -Siili-, ensimmäinen
17.10.09 johanna71, neljäs lapsi, tytöt 98, 01, 04
18.10.09 Lumikki-81, kolmas lapsi, tyttö 06/05 ja tyttö 02/07
19.10.09 Annukka76, ensimmäinen
21.10.09 Joopatin, toinen lapsi, tyttö 04/08
23.10.09 Hupsista, kolmas, tytöt -99, -08, K-HKS
27.10.09 Hemuli -83, ensimmäinen
27.10.09 Lidia79, ensimmäinen

Moikka!

Lisäsin itseni nyt oikeen listaankin.. :)

Annukka, kiitos kovasti tervetulotoivotuksista.

Täällä paha olo jatkunut ja sairaslomaa jatkettiin pääsiäisen yli. Alotin nyt kuitenkin niiden akupunktiorannekkeiden käytönkin, jos vaikka niistä olisi apua. Tosin tuntuu, että se pahin "terä" olis pahoinvoinnista hävinnyt ja nyt on jäljellä yökkäilyt ja vähän lieventynyt pahoinvointi. Nyt vaan sitten "lorvaillaan" kotona. Äskön juuri tajusin, että ne äitiyspakkauksen kuvat oli tulleet ja pakko oli käydä kurkkimassa. En oo aiempiin lootiin kummemmin perehtynyt, mutta ihan kivaltahan tuo näytti. :) Varsinkin makuupussi.. Tänään sain äidiltäni kasillisen minivaatteita. Ei ollut kuulemma voinut olla ostamatta, kun oli käynyt alemyynneissä. ;) No, tarpeeseenhan ne tulee ja saa nyt kotona hypistellä pieniä ihania vaatteita.

Hemuli, mä olin ultrassa 11+3 ja hyvin siellä pikkuinen näkyi. En usko sen olevan mitenkään liian aikasta..

Ihanaa viikonloppua ja auringonpaistetta (ainakin toivottavasti)!!

Siili 12+5

 
Joopatin
1.10.09 Maikkuli81 28+28 toinen lapsi, poika 08/06
2.10.09 Tulipe4 kolmas lapsi, pojat helmi/99 ja tammi/08
5.10. Ötökkä80, ensimmäinen
6.10. Raipe83, ensimmäinen
8.10.09 Anastasia79 toinen lapsi, tyttö 01/05
9.10.09 Nuuskis77 toinen lapsi, tyttö 08/06
9.10.09 KS2009. ÄssÄ, neljäs lapsi, tytöt -00,-02,-07
10.10.09
11.10.09 -Siili-, ensimmäinen
17.10.09 johanna71, neljäs lapsi, tytöt 98, 01, 04
18.10.09 Lumikki-81, kolmas lapsi, tyttö 06/05 ja tyttö 02/07
19.10.09 Annukka76, ensimmäinen
23.10.09 Hupsista, kolmas, tytöt -99, -08, K-HKS
27.10.09 Hemuli -83, ensimmäinen
27.10.09 Lidia79, ensimmäinen

Poistin itseni listoilta, tuulimunaksi todettiin tänään ja lääkkeillä aloitettiin tyhjennys kotona. Nyt vaan kesään päin, onneksi meillä on jo yksi maailman rakkain vauva.

Kaikille onnellista odotusta ja hyviä vointeja!!!!

Joopatin
 
ÄssÄ!
Halaus Joopatin :(
mulla edellinen raskaus päättyi myös tuulimuna diagnoosiin ja lääkkeelliseen tyhjennykseen kotona viime isänpäivän aikaan. Arki lasten kanssa se oli mullakin mikä auttoi eteenpäin.



 
-Siili-
Joopatin.. olen pahoillani. Tosi kurjia uutisia! :(

Täällä pahoinvointi on miltei hävinnyt.. kummallista, mutta niin ihanaa! Toivottavasti tämä olisi pysyvä tila!

Mitäs muille kuuluu?

Siili 13+1
 
Lidia ejk
voi Joopatin.. suuret pahoittelut.

mulla np-ultra vielä edessä, vähän pelottaa mitä tuleman pitää.. varsinkin kun nyt ollaan jouduttu kertomaan ihmisille.

mun mielestä äpakkaus oli ihan kivannäköinen, tosin henkkoht tykkään vähän värikkäämmistä väreistä.

pahoinvointi on ollut helpompaa nyt viikonlopun ja tänään. tai siis silleen, et pystyy elämään. oon muuten huomannut, ettei vesi auta yhtään, pitää juoda jotain mehua, niin olo vähän helpottuu. pystyin tänään syömään jopa yhden suklaakeksin!!

ihan kun mulla ois tänä aamuna ekan kerran vähän maha ollut isompi. tai sellanen kovempi (mahamakkara työntyy eteenpäin), vaikka voihan se olla vaan kuvittelua. aamuisin mulla ei oo ollut turvotusta, niin aattelin oisko se tän raskauden vaikutusta.

asutaan keski-euroopassa, täällä taidettiin hypätä suoraan talvesta kesään. mahtava viikonloppu oli, käveltiin ympäri kaupunkia, istuttiin jätskillä ja vaan nautittiin lämmöstä.

nyt takaisin töihin!
 
Lumikki-81
1.10.09 Maikkuli81 28+28 toinen lapsi, poika 08/06
2.10.09 Tulipe4 kolmas lapsi, pojat helmi/99 ja tammi/08
5.10. Ötökkä80, ensimmäinen
6.10. Raipe83, ensimmäinen
8.10.09 Anastasia79 toinen lapsi, tyttö 01/05
9.10.09 Nuuskis77 toinen lapsi, tyttö 08/06
9.10.09 KS2009. ÄssÄ, neljäs lapsi, tytöt -00,-02,-07
10.10.09
11.10.09 -Siili-, ensimmäinen
17.10.09 johanna71, neljäs lapsi, tytöt 98, 01, 04
17.10.09 Lumikki-81, kolmas lapsi, tyttö 06/05 ja tyttö 02/07
19.10.09 Annukka76, ensimmäinen
23.10.09 Hupsista, kolmas, tytöt -99, -08, K-HKS
27.10.09 Hemuli -83, ensimmäinen
27.10.09 Lidia79, ensimmäinen


Pahoittelut Joopatin :(

Päivitin listan, olin nimittäin laskenut (tai siis saanut väärän lasketunajan jonkun nettilaskurin mukaan), aikaistu päivällä, eli nyt se on 17.10. Kävin siis tänään np-ultrassa. Kaikki oli hyvin. Vastasin viikkoja 12+5. On se jännää, vaikka jo kolmas lapsi kyseessä :) Mulla on pahoinvointi loppunut kokonaan, ihan uskomatonta. Tuntuu ihanalta ja kevätkin tulee kovaa vauhtia.

Lumikki-81 12+2
 

Yhteistyössä