*LOKAVAUVAT 2007 tammikuu 2008*

Olen kuullut saman sanonnan. Musta toi on kuitenkin kauhee sanonta :eek: Joskus tuntui että kuinka paljon sitä taakkaa sitten meinataan antaa,kun tuntui ettei siitä loppua meinaa tulla millään..?? :( Kun toisesta ongelmasta päästiin niin toinen tuli tilalle.
Mä kans opiskelin kun olin yh. Kävin tekemässä lähäri työharjoittelut ja keikkaa päälle, jotta oli sitä shoppailurahaa. Mulla oli kyllä ystävät ja äiti hyvänä tukena, suuri kiitos siitä heille!
Jälkeenpäin sitä joskus miettii että miten ihmeessä sitä jaksoi? Kyllä sitä vaan jaksaa yllättävän paljon kun on pakko =)
 
Keiju07
Huomenta, Viena vetää aamutirsoja joten ehdin nopeasti kommentoimaan.

Pyykit meillä pestään sekaisin, niin aikuisten vaatteet, vauvan vaatteet kuin kestovaipatkin. Toki siis perus värierotteluin. Pesuaineena kestojen takia Daily Sensitive ja ei huuhteluainetta - musta se on vähän turha juttu. Täytyy kyllä myöntää, että itseltäni vei jonkin aikaa tottua tuohon hajusteettoman hajuun. Se todellakin alussa haisi mun nenään. Toisaalta inhoan liian voimakkaita tuoksuja ja esim. voimakkaasti parfymoituja ihmisiä eli sikäli sopii meille nuo hajusteettomat vaikka allergioita ei olekaan. Koputtaa puuta.

Vilma-Onni, meillä tuollaista samanlaista päänviskontaan sivulta toiselle. Ihan uskomattomalla tahdilla... :D , joskus öisinkin ja silloin on vaikea tähdätä tuttia takas paikalleen.

Viime aikoina, lähinnä öisin, olen ollut aika hikeentynyt tuohon tuttiin. Neljä kertaa syödään yleensä öisin, siis kahden tunnin välein, ja se vielä menee, mutta sen lisäksi pitää vielä useamman kymmentä kertaa laittaa tuttia takas suuhun. Aiemmin yöt menivät ilman tuttia, kun Viena nukahti, niin tutti tipahti suusta ja hyvä niin, nyt alkaa heti äninä, jos tutti tippuu... Tässä pääsyy, miksi Viena nukkuu meidän vieressä, jaksan itse näin paremmin. Mammoliino taisi mainita, että perhepedistä on ollut ristiriitaista juttua. Itse muistan lukeneeni, että perhepeti (joka siis väljässä mielessä tarkoittaa sitäkin, että lapsi nukkuu samassa huoneessa vanhempiensa kanssa) tilastollisesti korreloi kätkytkuolemia vastaan. Käsitin, että olit lukenut juuri päinvastoin. No jokatapauksessa, olen oikeastaan lopettanut kätkytkuolemasta stressaamisen...

Mun piti vielä kommentoida tuosta "liikaa" kirjoittelusta, jota milekokin kommentoi, että koettakaa päättää. Mun henkilökohtainen mielipide on siis se, että ahkerat kirjoitelkoon juuri niin paljon kuin haluavat! Minä luen sitten sen minkä ehdin/jaksan/pystyn. Toki toivon, että enimmäkseen kirjotettaisiin asiaa - ja tämä tarkoittaa ihan päivän tapahtumia, elämänkokemuksia jne. ja vähemmän sitä diipadaapaa (inhoan muuten tota sanaa!).

Mä olen yrittänyt edelleen pitää järjen kädessä näissä vauvoihin liittyvissä hankinnoissa. Aina käyn katsolemassa verkossa kaikkea ihanaa, mutta sitten yritän miettiä, että tarvitaanko me oikeasti tällaista ja tuollaista. Että haluanko todella laittaa vähät rahani tällaiseen. Ja myös mietin sitäkin, että lapset on iät ajat selvinneet ilman erilaisia vempaimia, joten miksei selviäisi meidänkin oma. Tosin, tiedän, että mulla on varmaan hieman epärealistiset kuvitelmat siitä, minkä verran isommalle lapselle voi olla ostamatta leluja tms. Nyt elää vielä pieni unelma, että meille ei kauheasti krääsää kertyisi ja hankintoja harkittaisiin lapsen kanssa kunnolla. Joo, tiedän, varmaankin aika naiivia. :whistle:

Jep, mutta nyt syömään aamiaista ja päivän muihin hommiin. Toivottavasti ette ihan eilisessä tahdissa mene tänään :D .
 
Topsyhan tuota dieettilistaa ylläpitää. Eilinen päinä meni viestejä lukiessa tuntitolkulla....ei muuta saanut aikaseks kun lukea näitä sivuja aina kun tyty nukkui. Eli painoin eilen aamulla 77,2kg.Jotain edistystä edes.Tuosta kalabaliikista mikä täällä velloi, en nyt taida kantaani asiaan ilmoittaa vaikka sellainen on, koska asiaa ei enää vatvota.Onhan tää palsta siitä hyvä, että mistä vaan voidaan juttua kehittää ja toivottavasti jatkossakin saa mielipiteensä julkaista toivottavasti ketään loukkaamatta.
 
Kyllä täällä on taas ollu reippaita kirjottelijoita heti aamutuimaan... Tunti taas meni lueskellessa...

Pyykeistä; taitaa Bio Luvilia olla ja sitt Comfortin valkosta huuhteluainetta (sitä joka haisee mutt on joku allergiajuttu-kuitenkin). Mä kans tykkään, että pyykin pitää tuoksua joltain. Samassa koneessa pesen vauvan pyykit ku muutkin, en edes tollasta suositusta muista kuulleeni, että erikseen pitäs pestä!

Nimimerkistä; mä kun nimimerkkiä mietin, niin en millään meinannu keksiä mitään ja ajattelin, että 'olenpas mä tylsä ku en mitään kivaa keksi'. Eli siitä siis 'tylsä'.

Kiva, kun Ginnifer ja Dogtor vielä samalle palstalle mahtuvat. Asiathan ne riitelevät, eivät ihmiset! Ja antaa kaikkien kukkien kukkia! Ihan varmasti meiltä jokaiselta löytyy se 'heikko kohta', jonka arvosteleminen tai kyseenalaistaminen loukkaa, mutta se on vaan kestettävä. Diipadaapa-jutut on kivoja, mutta mukava joskus olla ihan asiaakin. Ja saadaanhan me olla eri mieltä! Ja kyllä multa ainakin saa tylystikin kysyä, miksi jotenkin toimin. Sitten vastaan ja perustelen oman kantani ja jos edelleen ollaan eri mieltä niin sitten ollaan, voi voi ;) Tietty tää mun tapa on se ainut oikee mutt jos joku ei sitä ymmärrä niin ei sitten :LOL: :LOL: :LOL: Mähän oon täydellinen :LOL:
 
Meillä Eemeli nukkuu välissä ainoastaan aamusyötön jälkeen pari tuntia, jos silloinkaan. Siis jos hän herää 4-6 välillä, niin silloin yleensä nosta viereen syömään ja jätän siihen nukkumaan pariksi tunniksi.
Mä totesin, että jos alan pelkäämään kätkytkuolemaa, niin sitten saan kyllä pelätä kaikkea. Voihan se tukehtua noihin leluihinsa tai koira purra tai ihan mitä tahansa.... Kaipa nää tästä suttaantuu ihan ilman ylimääräistä murehtimista.
 
Ainiin, tosta ahkerasti kirjottelusta vielä. Eikös tää palsta ole nimenomaan kirjottelua varten?! Eli kirjottakaa niin paljon ja usein, ku siltä tuntuu!!! Se lukee, joka ehtii. :hug:
Meillä Silja nukkuu yöt aina vieressä, päiväunet vaunuissa. Yhden ainoan kerran on tunnin nukkunu pinniksessä. Ja pinnasänkykin on kiinni meidän sängyssä, mutta silti vieressä nukkuu. Ja mun piti välttämättä saada uus pinnasänky, jossa on laskettava laita ja isännän pakotin tekemään siihen kissasuojankin päälle, siellä se turhana nyt sängyn alla lojuu :whistle: siis se suoja... Voitte uskoa, että muutaman kommentin olen asian tiimoilta saanut :whistle: :whistle:
 
Nyt tarviin taas teiltä kommenttia.

Hilma heräsi juuri yöuniltaan ja vaippa on täysin kuiva. Neidille laitettiin tietty kuiva vaippa, kun meni nukkumaan klo 22, sitten imetin, aamulla söi kasilta ja nyt kympiltä. Eikä tippaakaan vaipassa. Yleensä vaippa on lähes läpi tässä vaiheessa. Mistä voi johtua? Auttakee..
 
Huomenta ihanaisetnaiset! :D

LillaStina, ei mitään hätää vaippojen kanssa, jos sattuu olemaan kulkua sinne ja muistat mainita niin kiva niin :)

Meillä tulee kyllä kävelytuoli, Anni tykkäs ihan hirveästi! Hyppykeinun elinkaari oli tosi lyhyt, niin sen jätämme nyt hankkimatta.

Vilma-Onni, minä päivitän listaa ja eilen sen julkaisinkin illalla. Laitan sen kohta uudestaan myös sinun päivitetyillä tiedoilla :)

Auttakaapa hieman kokeneemmat, kun Minttu heräsi ensimmäistä kertaa elämänsä aikana itkemään tuossa kuuden aikaan :( Mikään ei meinannut auttaa, sitten laitoin supon ja heijasin vaunuissa uneen... Yskii tosi ikävästi, sillain "tupakkayskämäisesti", eli rohisee kovasti ja hengityskin on lievästi vinkuvaa. Muuten on tyttö kyllä reipas ja iloinen, ei ole kuumettakaan, ehkä vähän lämpöä. Pitäisikö tuosta vingunnasta huolestua? Mennä lääkäriin? Kun toinen on niiin pieni vielä...
 
No niin, kahlattu on ja muistilista täynnä tekstiä :eek: Ja taatusti jotain silti jäi.

Aloitetaampas purkutyö :LOL:

Yksäiti ootko saanut mitään selvää Peetulta? Meillä esikoinen pienempänä oli ja todella kiukkunen kun tuli isältään kotiin. Mitään ikävää ei kyllä ollut tapahtunut mutta se äidin kaipaus ja eri säännöt kostautuivat niin. Toivottavasti teillä selviää mitä takana on. Se on rankkaa miettiä äitinni mikä lapselle pahan olon tuo :hug:

Ja mistä n.merkki tulee aikani mietin silloin joskus muinoin kaikkea ja olin Jepenäippä ym. Kunnes tuo mieleen pälkähti. Se on jäänyt pyörimään ja käytössä on muuallakin kuin täällä. Tosin miä en varmaan muita n.merkkejä ees muistais :ashamed:

Äitivaalle piti toivottaa paljon onnea :flower:

Meiltä löytyy niin taaperokärryt kuin työnnettävät autot, pienet rattaat ja nuken vaunutkin :ashamed: Että niihin ei rahaa enää tarvitse sijoittaa, kai ;)

Työ ootte puhuneet kirjoistakin. Miä rrrakastan kaikkia poliisi/sairaalaromaaneja ja parhaita on ehkä olleet ne Kay scarpetan (kuolinsyyntutkijan)tutkimukset (miten lie kirjoitetaan ja kuka lie kirjoittaa). Ja yllättäin markan rakkaus eli hömpänhömppä kirjat harlekiinit tms. :D Pakoa arjesta...

Tildan unettomuuteen ei mulla niksejä ole :hug: Miä kun sammun kun saunalyhty kun pään tyynyyn saan.

Ginniferille piti ja sanoa että kiva ettet päreitä polttanut ja meitä hylännyt sen "tiukan" keskustelun takia =)

Pitää paperi kääntää välillä (muistilappu) :LOL:

Tuohon vetoomukseen en ole vielä nimeä laittanut. Hyvä että muistutitte. Missäs se olikaan?

Millille meillä ei edes tukevista kengistä apua ole ollut. Varvistus on niin voimakasta. Jesper sai nyt yölastat ja tänään mennäänkin niitä hivenen muokkaamaan kun ovat liian tiukat.

Vilma-onni eiköhän nekin eteeriset öljyt käy jos ovat 100% öljyä. Mutta oon huomannut ettei pelkkä eucalyptys riitä. Eikä muutes se myytävä valmis sekoitus (nuhanenä tms.)

Onhan tuolla jonkinlaiset unirituaalit, kai. Yhdessä mennään makkariin ja neiti jutustelee aikansa ja nukahtaa pullon/tutin kanssa mun syliin. Äiti samalla tuijottaa poliisisarjoja tv:stä :ashamed: Muuten ainut aika millin sitä masiinan katon. Äänet on kokonaan pois ja huoneessa tosi hämärä valaistus. Tosin paljon jää näkemättä ohjelmastakin kun touhutaan siinä ja tillitellään toisiamme silmiin :heart:

niinukka Piituli taisi hoitaakin jo linkin annon. Nopea emäntä :D

YoOdottaja Tässä kohtaa repesin ja herätin muutes neitinkin. Räpätädit :LOL: Miä en ole aikoihin tota kuullut mutta lapsena minuu semmoiseksi nimitettiin. Minkähän takia :eek: Ei voi tajuta :whistle:

Pikkumyy Pakkohan mun oli nimi kaivaa esiin kun tuli itelle niin paha mieli sun puolesta :ashamed:

Ja samassa koneessa pyykit pestään kun tuota muutenkin tulee ihan mielettömästi meillä.

Niin ja miäkin opiskelin lähäriksi yh:na. Timi oli reilun vuoden kun koulun aloitin. Välillä oli rankaa kun tentteihin luin yöllä pojan nukkuessa. Suuren suuren avun sain vanhemmiltani. Ilman heitä olisi varsinkin harjoittelut ollut vaikea järjestää tai poika olisi joutunut olemaan paljon hoidossa.

Ja jos jotain unohdin niin anteeksi. Huh mikä urakka oli! Yritin ottaa eilen opikseni ja kommentoida niin monelle kun jotain sanottavaa keksin :)
 
Oliivia seuraa sitä pissiä ja ota herkästi yhteyttä lääkäriin. Kyllähän tämän ikäisellä sitä pissiä kumminkin aika usein tulee. Miä tosin varmaan jo soittaisin tk:n tai neuvolaan oman mielenrauhani takia.

Topsy ei kai teillä vaan kurkunpääntulehdus ole iskenyt
 
Meillä pinnis on sivuvaununa, eli kiinni meidän sängyssä ilman laitaa. Yritimme aluksi nukuttaa tytsiä siinä, mutta kun siihen nukuttaminen yösyötön jälkeen kesti kerran 2,5 h, niin yllättäen tytsi päätyi nukkumaan meidän väliin. Sitten mun selkä tuli kipeäksi ahtaalla nukkumisesta, ja nykyään tytsi nukahtaa tissille meidän sänkyyn, josta sitten nostan hänet omaan sänkyynsä kun menen itse nukkumaan. Opettelin imettämään molemmista rinnoista kylkiasennossa naama pinnikseen päin, nyt yösyötöt (1-5 krt yössä ) sujuvat hieman helpommin. Nukkumisjärjestelyistä paras on se, missä koko perhe saa eniten unta, oli se sitten perhepeti tai lapsi omassa huoneessaan.

Nyt minuakin haluttaisi lähteä risteilylle, kertokaahan sitten kokemuksianne!

Ulkona on melkein kirkasta, täytyy ottaa itseä niskasta kiinni ja lähteä kävelylle!
 
Hitto mammat tajusin tossa äsken että meillähän on tänään taas neuvola. Muistaakseni lääkäri sellainen (oliko 4 kk vanhana)?

Nyt yritän tässä samalla ruokaa laittaa niin olisi sitten illaksi valmiina. Jää siis aikaa koneella oloon iltasella ennen isännän tuloa. ;) ;) :LOL: :LOL: :LOL:
 
Niinukka, onko tietoa jos kiikutan ton lääkäriin, voiko sille mitään tehdä? Kun inhoon niitä käyntejä, että sit vaan todetaan että "kun on niin pieni, niin eipä tolle mitään voi tehdä". Siksi kyselen ensin täältä, ois tosi kiva jos ois joku lääkäri jolta vois puhelimessa eka kysyä mielipidettä, kannattaako raahautua lääkäriin (ja maksaa siitä ilosta 42 euroa...)
 
Enja meilläkin on Kiian sänky kiinni meijen omassa. Ja toisen nukahdettua syliin siirrän hänet omaan petiin. Aina vaan ajoitus ei onnistu ja neiti herää :/ Ja sama rumba alkaa alusta. Ihan ekoina viikkoina tuo nukkui vieressä
 
topsy onko se rohina jatkunut kuinka pitkää? meillä venla kyllä rohisee kun nyt tuo köhä päällä..mutta sanoin et katon muutaman päivän,ja vien sitten lekuriin.
mutta jos tuntuu että pitää viedä lääkäriin niin vie ihmeessä.saat itelle siitä rauhan.eikä sit tartte miettiä et jospas siellä jotakin on.
 
topsy vielä,voipihan siihen kokeilla höyryhengitystä,hyvä kikka on mennä vauvan kanssa lavuaarin päälle,pidät vauvaa sylissä rinnan päällä.lasket kuumaa vettä,ja laitat paksun pyyhken hupuksi teidän päitten päälle,eli ootte siellä pyyhkeen alla.mutta kantsii varoa ettei vauva polta käsiään.itekkin siinä saapi höyrykylvyt.mutta meillä ainakin autto.
 
Hui, hui, hui, mikä määrä tekstiä tänne aina ilmestyy kun on vähän aikaa pois. varsinkin nyt viime päivinä... Tästähän romaani syntyy kun yrittää muistaa kaikkea kommentoida! No lukee ken jaksaa ja mitä jaksaa.

Nukkumisista oli ollut puhetta. Meillä ei siis ole vielä kertaakaan nukuttu koko yötä. Alkuun heräiltiin 2 kertaa yössä syömään, nyt menty kolmisen viikkoa neljällä syötöllä per yö. Ja siihen vielä päälle muut heräilyt ja tutin laitot ainakin pari-kolme kertaa. Huoh... myönnetään, että väsyttää, mutta aion nyt sinnitellä. Eipä noita lapsukaisiakaan ennestään ole, joten täytyy ja voi sitten päivällä yrittää lepäillä, vaikken nukkua oikein osaakaan. Meillä siis ollaan vielä täysimetyksellä, joten ei tuo mieskään juuri noihin yöherätyksiin voi osallistua. Vaikka voishan sitä tietysti sulatella pakasteesta omaa maitoa, jota mies vois yöllä antaa... Hmm, kehittelemisen arvoinen aate... Toisaalta kun tytön kehto on meidän makkarissa ja mun puolella sänkyä ja mies on hyvinniin sikeäuninen (ei siis herää öisin tytön ääntelyyn, tyttö kun ei itke vaan ainoastaan önisee), niin eipä taida olla tuostakaan juuri hyötyä...

Onko jollakulla / kuinka monella vaavi jo omassa huoneessaan nukkumassa?? Oon sitäkin jo miettinyt, tyttö kun tuntuu häiriintyvän kovin helposti. Illalla nukahtaa, mutta heräilee aina kun itse mennään nukkumaan, vaikka kuinka hissukseen koitetaan mennä. Ja aina kun tulee joku yllättävämpi ääni, esim. jompikumpi meistä niistää, isänsä yskäisee tai rykäisee tms. Tämä ei siis lainkaan harvinaista, mies on kovasti allerginen ja aina siis "tukossa".

Tyttö taitaa heräillä, palaan myöhemmin... Mielenkiinnolla odotan päivää ja iltaa nukkumaanmenoineen, tänään herättiin seitsemältä kun normaalisti nukutaan ysiin. Ja nyt nukuttu jo pikkupäikkäreitä ensin 40min omassa huoneessa ja nyt heti perään syönnin jälkeen tunti sylissä. Meillä taidetaan muutenkin nyt hakea rytmiä, aiemmin mentiin iltasella nukkumaan klo 23-01, nyt viikon verran menty klo 21-22. Ihan kiva!
 

Yhteistyössä