Huomenta, Viena vetää aamutirsoja joten ehdin nopeasti kommentoimaan.
Pyykit meillä pestään sekaisin, niin aikuisten vaatteet, vauvan vaatteet kuin kestovaipatkin. Toki siis perus värierotteluin. Pesuaineena kestojen takia Daily Sensitive ja ei huuhteluainetta - musta se on vähän turha juttu. Täytyy kyllä myöntää, että itseltäni vei jonkin aikaa tottua tuohon hajusteettoman hajuun. Se todellakin alussa haisi mun nenään. Toisaalta inhoan liian voimakkaita tuoksuja ja esim. voimakkaasti parfymoituja ihmisiä eli sikäli sopii meille nuo hajusteettomat vaikka allergioita ei olekaan. Koputtaa puuta.
Vilma-Onni, meillä tuollaista samanlaista päänviskontaan sivulta toiselle. Ihan uskomattomalla tahdilla...
, joskus öisinkin ja silloin on vaikea tähdätä tuttia takas paikalleen.
Viime aikoina, lähinnä öisin, olen ollut aika hikeentynyt tuohon tuttiin. Neljä kertaa syödään yleensä öisin, siis kahden tunnin välein, ja se vielä menee, mutta sen lisäksi pitää vielä useamman kymmentä kertaa laittaa tuttia takas suuhun. Aiemmin yöt menivät ilman tuttia, kun Viena nukahti, niin tutti tipahti suusta ja hyvä niin, nyt alkaa heti äninä, jos tutti tippuu... Tässä pääsyy, miksi Viena nukkuu meidän vieressä, jaksan itse näin paremmin.
Mammoliino taisi mainita, että perhepedistä on ollut ristiriitaista juttua. Itse muistan lukeneeni, että perhepeti (joka siis väljässä mielessä tarkoittaa sitäkin, että lapsi nukkuu samassa huoneessa vanhempiensa kanssa) tilastollisesti korreloi kätkytkuolemia vastaan. Käsitin, että olit lukenut juuri päinvastoin. No jokatapauksessa, olen oikeastaan lopettanut kätkytkuolemasta stressaamisen...
Mun piti vielä kommentoida tuosta "liikaa" kirjoittelusta, jota
milekokin kommentoi, että koettakaa päättää. Mun henkilökohtainen mielipide on siis se, että ahkerat kirjoitelkoon juuri niin paljon kuin haluavat! Minä luen sitten sen minkä ehdin/jaksan/pystyn. Toki toivon, että enimmäkseen kirjotettaisiin asiaa - ja tämä tarkoittaa ihan päivän tapahtumia, elämänkokemuksia jne. ja vähemmän sitä diipadaapaa (inhoan muuten tota sanaa!).
Mä olen yrittänyt edelleen pitää järjen kädessä näissä vauvoihin liittyvissä hankinnoissa. Aina käyn katsolemassa verkossa kaikkea ihanaa, mutta sitten yritän miettiä, että tarvitaanko me oikeasti tällaista ja tuollaista. Että haluanko todella laittaa vähät rahani tällaiseen. Ja myös mietin sitäkin, että lapset on iät ajat selvinneet ilman erilaisia vempaimia, joten miksei selviäisi meidänkin oma. Tosin, tiedän, että mulla on varmaan hieman epärealistiset kuvitelmat siitä, minkä verran isommalle lapselle voi olla ostamatta leluja tms. Nyt elää vielä pieni unelma, että meille ei kauheasti krääsää kertyisi ja hankintoja harkittaisiin lapsen kanssa kunnolla. Joo, tiedän, varmaankin aika naiivia.
Jep, mutta nyt syömään aamiaista ja päivän muihin hommiin. Toivottavasti ette ihan eilisessä tahdissa mene tänään
.