*LOKAVAUVAT 2007 tammikuu 2008*

Höyryhengittelystä...
tai eteerisistä odööreistä - mä laitoin köyhän_naisen versiona vaan vick's vaporubia nenäliinaan ja pinnasängyn reunaan tuoksumaan. Saman ajattelin voivani tehdä luontaistuotekaupan minttuöljyllä , joka on aika tujakkaa... Ehkä auttoi ?
Saman vois varmaan tehdä vanulappuun tai rinulisuojaan ja tyrkätä tuoksumaan vaavin sänkyyn...
En tiedä onko laillista , mutta nuha tai yskävauvalle mä aattelen, että maidon tms voi juottaa himpun lämpimämpänä, jos vaikka auttais sekin.

Toivottavasti Topsyn Minttu ei tuu kipeeksi ... mä varmaan tuun kuskaamaan Viuta lekuriin joka rasauksesta , onneksi on nyt se lapsivakuutus . Ois vissiin ihan sama maksaa se vuotuinen omavastuu het' alkuvuodesta ja sitten kuskailla huoletta tohtorille...

Niin ja mukavia ristelilyjä kaikille laivailijoille - varmaan itseasiassa hyvä paikka vaaville, nukkunee hyvin , kun keinuttaa :) ??

Nyt puklattupaita (siis oma ) vaihtamaan että pääsee kyläileen ... Meillä on muuten ehkä puklailu lisinyt. Tai en tiedä ... eilenn jouduin antamaan maidon/korvikkeen lämmittämättä, ja se ainakin näytti pukaluttavan enemmän ..


Ihmeellinen valoilmiö - eli aurinko !!!

- pau & viu taas koisaavana...


 
Täällä taas toistaiseksi. :wave:

Pitäisi sitä kait hiukan siivoillakin, kun mummu tulee Ellaa katsomaan siksi aikaa kun ollaan neuvolassa. Eilen ainakin nukkui päikkäreitä just siihin aikaan. :whistle:

Ruoka on nyt tehty, salaattia myöten. Niin sitten iltasella on kiva vaan lämmittää, eikä ole kiirus laittaa ruokaa kun isäntä tulee kotiin 16.45 ja neuvola oli klo 14.30 siellä menee ainakin tunti ellei enemmänkin aikaa. :p

*2400 viestiä muuten rikottu*
 
Parisen tuntia poissa ja hirveesti tekstiä :whistle: :D Lukemista tiedossa :) Päivä menee rattoisasti :) Mut tuolta välistä pisti tää esiin, eli onko joku sanonut että täällä kirjoitellaan liikaa? Kun joku meinasi alkaa taustailemaankin sen takin :/

Nyt kahville...
 
mamma3 toiset kaipaa välillä ilmeisesti asiaakin eikä näitä meijen jonninjoutavia löpinöitä :ashamed: Miä oon nyt tänään "yrittänyt" pysyä asialinjalla. Ompi vaan niin vaikeata :whistle:

Tottahan tuossakin on toinen puoli. Kaiken höpinän seasta saattaa olla vaikea huomata niitä tärkeitä kysymyksiä. Paljon auttaa kyllä tummennukset. Se ainakin tarttuu silmään. *nyökyttää päätään* :)


räpätäti kymistä :D kera lapsukaisen joka varmaan perii äidin puheenlahjat
 
Täytyy kyllä nyt jo ilmoittaa teille armon leidit, että huomenna olen poissa jonkun aikaa koneelta. Sillä olen ajatellut olla reipas äiti ja viedä lapseni sisäleikkipuistoon Lahteen leikkimään. Sinne on avattu sellainen jokin aika sitten. Ja täytyyhän se käydä katsastamassa. :LOL:
 
Mulle kyllä tulee sellainen tunne että jos täällä ei jonninjoutavaa räpätellä niin tää ketjukin painuu hamaan unholaan ja porukka leviää maille ja mannuille. Huom. Tää on taas vaan mun tunne! Voihan sitä kerhoa harkita tuolla muulle jutulle mutta eikös se sitten vasta sulkisikin porukkaa pois?

Mulla ois kyllä hyvä nimikin Räpätätien paratiisi :LOL:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Piituli1974:
Täytyy kyllä nyt jo ilmoittaa teille armon leidit, että huomenna olen poissa jonkun aikaa koneelta. Sillä olen ajatellut olla reipas äiti ja viedä lapseni sisäleikkipuistoon Lahteen leikkimään. Sinne on avattu sellainen jokin aika sitten. Ja täytyyhän se käydä katsastamassa. :LOL:
Ai että ihan sille meinaat tehdä? Hylkäät meijät ja meet leikkimään :eek: Höh!

Kerros muutes oliko kiva paikka? Myö ollaan ja sitä tässä mietitty mutta mietinnästä on piiiitkä matka toteutukseen :/
 
Alkuperäinen kirjoittaja tuutilulla:
Mulle kyllä tulee sellainen tunne että jos täällä ei jonninjoutavaa räpätellä niin tää ketjukin painuu hamaan unholaan ja porukka leviää maille ja mannuille. Huom. Tää on taas vaan mun tunne! Voihan sitä kerhoa harkita tuolla muulle jutulle mutta eikös se sitten vasta sulkisikin porukkaa pois?

Mulla ois kyllä hyvä nimikin Räpätätien paratiisi :LOL:
Samaa mieltä olen kuin tuutilullakin, että jos täällä ei olisi myös tätä "hömppää" niin tämä ketju kuivuisi kasaan alta aikayksikön. :(

terv. toinen räpätäti samalta suunnalta
 
Alkuperäinen kirjoittaja Piituli1974:
Alkuperäinen kirjoittaja tuutilulla:
Mulle kyllä tulee sellainen tunne että jos täällä ei jonninjoutavaa räpätellä niin tää ketjukin painuu hamaan unholaan ja porukka leviää maille ja mannuille. Huom. Tää on taas vaan mun tunne! Voihan sitä kerhoa harkita tuolla muulle jutulle mutta eikös se sitten vasta sulkisikin porukkaa pois?

Mulla ois kyllä hyvä nimikin Räpätätien paratiisi :LOL:
Samaa mieltä olen kuin tuutilullakin, että jos täällä ei olisi myös tätä "hömppää" niin tämä ketju kuivuisi kasaan alta aikayksikön. :(

terv. toinen räpätäti samalta suunnalta
:LOL: miksiköhän myö ollaan samaa mieltä :whistle: pahimmat tapaukset :ashamed:
 
Alkuperäinen kirjoittaja tuutilulla:
Alkuperäinen kirjoittaja Piituli1974:
Alkuperäinen kirjoittaja tuutilulla:
Mulle kyllä tulee sellainen tunne että jos täällä ei jonninjoutavaa räpätellä niin tää ketjukin painuu hamaan unholaan ja porukka leviää maille ja mannuille. Huom. Tää on taas vaan mun tunne! Voihan sitä kerhoa harkita tuolla muulle jutulle mutta eikös se sitten vasta sulkisikin porukkaa pois?

Mulla ois kyllä hyvä nimikin Räpätätien paratiisi :LOL:
Samaa mieltä olen kuin tuutilullakin, että jos täällä ei olisi myös tätä "hömppää" niin tämä ketju kuivuisi kasaan alta aikayksikön. :(

terv. toinen räpätäti samalta suunnalta
:LOL: miksiköhän myö ollaan samaa mieltä :whistle: pahimmat tapaukset :ashamed:

siinäpä vasta pulma. Ja taas se alkaa....... :LOL: :LOL: :LOL:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Piituli1974:
Alkuperäinen kirjoittaja tuutilulla:
Alkuperäinen kirjoittaja Piituli1974:
Alkuperäinen kirjoittaja tuutilulla:
Mulle kyllä tulee sellainen tunne että jos täällä ei jonninjoutavaa räpätellä niin tää ketjukin painuu hamaan unholaan ja porukka leviää maille ja mannuille. Huom. Tää on taas vaan mun tunne! Voihan sitä kerhoa harkita tuolla muulle jutulle mutta eikös se sitten vasta sulkisikin porukkaa pois?

Mulla ois kyllä hyvä nimikin Räpätätien paratiisi :LOL:
Samaa mieltä olen kuin tuutilullakin, että jos täällä ei olisi myös tätä "hömppää" niin tämä ketju kuivuisi kasaan alta aikayksikön. :(

terv. toinen räpätäti samalta suunnalta
:LOL: miksiköhän myö ollaan samaa mieltä :whistle: pahimmat tapaukset :ashamed:

siinäpä vasta pulma. Ja taas se alkaa....... :LOL: :LOL: :LOL:
Ei ehitä nyt :( Eiks meijen piä mennä.... Kohta tai ehtiihän tässä vähä :D
 
Milloinkohan se mun pussi muutes tulee? Onkos teille jotka ihan uuren tilasitte tullut jo? Ja tuleekohan sitä muutes käytettyä? :ashamed:

Kruunu aihetta lisää suunnitellen. Tuossa illalla ajattelin että jos Kiialle tekis vaunuihin tyynyliinan ja peiton, tietty kruunulla. Tuliskos jo pikkusen liikaa?

Ei samperi soikoon, pakko se on porukkaa kasaan koota ja lähteä ettei tarvi hurjastella :wave:
 
YOdottja Mà olen kanssa alusta asti seurannut sun tarinaa ja tàytyy sanoa, ettà vahva ihminen olet! Olet hienosti ottanut vastaan yllàtysraskauden ja ihan yksin uskalsit ruveta lastasi kasvattamaan! Vaikka sullakin on ollut omat vaikeutesi niin olet ne selvittànyt ja hakenut apua kun siihen on ollut tarvetta.. Tarinasi on kyllà jàttànyt jàlkensà minuun ja toivon sulle ja " viulle" kaikkea hyvàà sydàmeni pohjasta! :hug:
 
Tuutilulla ei ole pussi tullut kun en ollut tajunnut maksaa sitä ennakkolaskua joka oli kuulemma näkynyt tilausvahvistuksen yhteydessä alaosassa:eek: :D

Omassa huoneessa nukkumisesta minä siirsin esikoisen 4.5 ikäisenä omaan huoneeseen syystä että en osannut nukkua kun vauva äänteli unissaan. Hyvä ratkaisu silloin. Siihen aikaan meillä oli kamarit vastaikkain, nyt meillä on kamarit toisessa päässä taloa, enkä halua tätä nykyistä vauvaa vielä siirtää omaan huoneeseen kun olisi sitten liian kaukana minusta. Kamala homma lähteä yöllä imettämään toiseen päähän taloa ja minä varmaan virkistyisin ihan kokonaan enkä saisi enää unta uudestaan. Toiseksi jotenkin en ole enää niin herkkä kaikille vauvan äänille ja ihan hyvin nukutaan vauva sekä minä. Mies taas on sellainen heikko uninen että se nukkuu vielä toisessa huoneessa. Viime yönä kyllä nukkui puoleksi mun vieressä, mutta sitten kun esikoinen tulee välillä viereen niin joutui menemään sen kans eri sänkyyn kun ei mahduta muuten nukkumaan.

Mulle on tulossa kylään äitikaveri jolla on Aatua kuukauden vanhemmat kaksostytöt joten minun pitää poistua takavasemmalle. Kiva kun tulee kaveri käymään =)
 
No mä ite muun muassa kirjoitin että kiva ois jos tääl pystys kirjottamaan kaikesta maan ja taivaan välillä, siis niinkuin tähänkin asti. Eli heittämään sitä "diipadaapa"-juttua ;) mutta myös asiaa ja syvällisempiäkin, et ei pelkästään menis...(mikä ois oikee sana kuvaamaan sitä mitä tarkoitan :/ ? ) ... "haihatteluksi" =) Mhm, ymmärsiköhän kukaan mitä tarkoitin :ashamed: Mun puolesta kirjoitelkaa niin paljon kuin ikinä jaksatte :D mutta se on totta jos sivuja tulee sata tolkulla niin ei pysty kaikkee lukemaan ja olemaan ihan ajantasalla, eli silloin väistämättä joihinkin asioihin jää kommentoimatta, eli siitä ei silloin pidä kenenkään itteensä ottaa ja loukkaantua jos täältä ei vastausta tule,tai nimimerkit unohtuu jne jne jne =)
Mä ite pyörin täällä vaihtelevasti, kuten ehkä olette huomanneet. Joskus on piiiitkiä taukoja ja joskus(kuten viime päivinä ) useamman kerran päivässä...
 
Mileko35 Joo ei kannata sitten kovin tiukkaa dieettià pitàà kun sulla on vielà noinkin alhaalla hemoglobiini.. Mulla kanssa oli ihan hirveàn alhaalla synnytksen jàlkeen ja sitten kun se saatiin taas kuriin ja tunsin oloni hyvàksi ja vahvaksi niin enkòhàn minà àlykkàànà ihmisenà vedà dieetin joka ei todellakaan ollut tarkoitettu juuri synnyttàneelle :ashamed: Heikko olohan siità seurasi... Mutta kun luulin, ettà olen superihminen eikà mua mikààn niin pieni juttu kuin synnytys kaada :LOL: Siis hyvànà mottona on "Hiljaa hyvàà tulee" :)
 
Mamma3 Minä se olin, joka aion taustailla enemmän. Ei kukaan oo sanonu, et kirjotellaan liikaa. Joku vaan mainitsi et tää palsta on menny muutamien jäsenten vuoropuheluks :ashamed:

Meillä Sanni nukkuu meidän sängyn vieressä omassa pinniksessään.

Jutun aihetta niitä kaipaaville:
- Kenen perheessä on karkkipäivä? Vai mässyttääkö lapset karkkia aina kun huvittaa?
- Mihin aikaan isompien nukkumaanmenoaika viikolla?
- Herääkö koululaiset itse kouluun, vai pitääkö herättää ja hoputtaa joutumaan?
- Yksilapsisille tasapuolisuuden vuoksi: Onko äitiys ollut sitä mitä odotitte? Onko tullu isoja yllätyksiä, pettymyksiä, ilonaiheita???
- Mitä muuttaisitte itsessänne ja kodissanne?
- Minkä piirteen poistaisitte ja lisäisitte mieheenne?
- Yksinhuoltajille tasapuolisuuden vuoksi: Minkä piirteen poistaisitte ja lisäisitte lapsenne isään?
- Mitä tekisitte, jos saisitte yllättäen vuorokauden vapaata ja rahaa olisi käytettävissä riittävästi?
- Mikä on ollut asia josta olette suuttuneet ja vastaavasti iloinneet kaikkein eniten?
 

tossa kuvaa niistä meidän vaunuista,vähä huono kuva mut ajaa asiansa..
uni jutuista
meillä antton tietää että nukkumaan mennään kun lämmitetään velli ja mennään makkariin,sammutetaan valot ja mennään äitin tai isin peiton alle syömään,sit annetaan sen hetki nukkua meidän sängyssä ja sit nostetaan omaan pinnikseen..me varmaan laitetaan antton omaan huoneeseen nukkumaan kunhan saadaan se oma talo ja anttonille oma huone..
kerhoista
muhun ei oikeen iske nuo kerho hommat mut jos joku haluaa sellasen perustaa niin saatan mä siel joskus käydä..musta näin on hyvä ja juttua saa tulla mun puolesta kuin paljo vaan..
ja mustataan kaikki ne tärkeimmät asiat niin ne tulee ainaski luettua ihan ajatuksen kanssa tai ainaski mun silmään pistää erityisesti nuo mustaukset..
herättiin anttonin kanssa tuossa 10 aikoihin..nopsaan vaan syötiin 6 kun isi lähti töihin..nyt kattoo vauva ohjelmaa..palataan
 
Lisää kysymyksiä:
- Mikä olisi paras lahja, minkä voisitte saada?
- Käyttekö mieluummin baarissa ilman miestä vai miehen kanssa? Ja miksi niin?
- Keltä löytyy tatuointi?
- Paljonko rahaa kuukudessa olisi riittävästi?
- Unelma-ammattisi ja oletko saanut/saamassa sen?
- Uskotko enkeleihin? Taivaaseen? Yliluonnolliseen?
- Paikka, johon haluaisit matkustaa?
- Elämäsi suurin pettymys?
 
miulla se kaalisoppa kiehumassa. :D ja ukko lähti käymään jossakin palaverissä töissä ja sano samalla käyvän ostamassa makkaraa jos tota soppaa olis sitten tiedossa muutaman päivän ajan :LOL:

en kyllä meinannut ihan kirjaimellisesti tota dietti systeemiä noudattaa,enkä ihan kirjaimellissti tota soppaakaan tehny..esim.en laittanu sellerii koska mie inhooooon sitä :$ :x hyi olkoon.
painonvartioilla oli joskus kasvis keitto jota sai syödä niin paljon kun jaksoi..

venla taitaa olla tervehtymään päin..on jaksanut pitää jo elämääkin tänään..eli vastata äipän kysymyksiin,omalla vauvamaisella tavallaan,ja nytkin tossa meijän sängyllä viuhtoo.

omassa huoneessa nukuttamisesta meijän tyty varmaan koisaa äipän ja isukin kanssa samassa huoneessa,niin pitkään kun jompi kumpi isoista tytöistä lähtee kotoa pois...kun meillä ei näitä makkareita ole ku kolme :(

täällä on niin talvisen näköstä koko aamun satoi lunta.kaikki puut ovat ihanan lumikerroksen peitossa.

 

Yhteistyössä