*LOKAVAUVAT 2007 tammikuu 2008*

Äkkiä vielä nimimerkistä..
Mä vihaan tätä.. kaikki oli varattu kun sillon aikoonaan kirjauduin.
Haluaisin vaihtaa ja sen teenkin kun jaksan.
Mutta siis.. isäntä kutsuu minua pupuksi.. siitä siis tuo alku ja kun pupu oli varattu niin lisäsinpä perään tuon numeroyhdistelmän 10-07 jotka tulee siis lokakuusta ja vuodesta 07..

Nyt sinne pyllypyykille..
 
Hei, ja kopioikaa vapaasti tuosta minun litaniasta jos haluatte! Sen kun vaihdatte omat vastaukset tilalle (ainut että poistin ne 2 kysymystä mitkä oli yksin eläjille ja esikoisen saaneille). ei tartte kaikkien tehdä tuota kopiointi ja mustaushommaa.
 
En vieläkään ehdi vastailla noihin, mutta pakko täs välis kysyy et saako teidän tämänhetkisiä tienestejä kysellä :D Mikäkö utelias :ashamed: toi vaan tuli mieleen tosta kun yksäiti tienesteistään kertoili, aika komian summan yksäiti saat :eek: =) Ei täällä :headwall:
 
tin
Herraisä mammat!! Oon ollu kaks päivää pois koneelta, kuumeessa ja mahataudissa ja tehän tekstiä ootte saanu aikaseks;) Pelottaa että maito loppuu ku en oo kahteen päivään saanu syötyä jne... mutta sillehän ei sitte mitää mahda. illalla on lääkäriaika. Toivottavasti vaan ei Tatuun tartu.
Ystäväpariskunta oli viime yönä saanu pojan :heart:
Täytyy yrittää myöhemmibn ehtiä kommentoimaan lisää. Onneksi oon saanu hoitoapua siksi aikaa kun mies on töissä, on aika veto pois...
 
Jatkan vielä vähän vakuutuksista, pakko hehkuttaa! Vakuutusyhtiö ei vähentänyt omavastuuosuutta palaneen pesukoneen korvauksesta, vaan korvaa tällä muita haittoja (savun hajun poistoa tekstiileistä ym.). :flower: heille!
 
pikkumyy: joo, läheltä piti, ettei satuttu samaan aikaan ;)
meil on ollu aina sellanen parvekkeellinen hytti ja niis on kylppäris amme. En tiiä onko sit niis isommis ollenkaan...täytyypä veljeltä kysästä.

enja: Me on käyty nyt 3krt vauva-uinnis. Meil pitää olla uimavaippa (prismasta ainaki saa n.5?) ja sellanen painija mallinen uimapuku.
Suihkussa kannattaa käydä harjottelemassa juoksevan veden alla oloa ja ammeessa olla myös masullaan.
Vauva kannattaa syöttää n.1½h ennen uintia, ettei käy puklu tai kakka vahinkoa altaaseen. Ja myös hoitaa nukutukset niin ettei vauva ole väsynyt kun menee altaaseen.
Meillä kaks ekaa kertaa harjoteltiin otteita ja nyt kolmannella kerralla kokeiltiin kaataa ämpäristä vettä vauvan päähän. Siis lasten ämpäri oli, ei sellasta isoa :LOL: Alotettiin kaatamaan takaapäin eli niskasta ja pikkuhiljaa otsalle ja kasvoille, samalla piti sanoa 'eemeli' sukeltaa.
Ainiin, allergiatalolla ainakin pitää lasta kuljettaa kaukalossa altaan reunalla, mutta niitä sai myös lainata paikanpäältä. Se siksi, että jos liukastuu...
Me ollaan hoidettu rasvaukset yms. vasta kotona, koska pukuhuoneessa on aika viileetä ja vauvat palelevat ja hermostuvat helposti. Sitten pari vinkkiä: kannattaa pukea vauvalle yks osanen puku, missä lahkeet ummessa (nopeuttaa pukemista) ja esim. suihkun ajaksi laittaa pyyhe saunaan lämpiämään, niin saa kietoa palelevan vauvan lämpimään pyyhkeeseen.

Nyt pesukonetta laittaa päälle ku 'eemeli' vielä nukkuu. Sit lähetään yhessä tekee ruokaa: lihakastiketta ja perunaa ja tietty salaattia kun laihduttaakkin pitäis. Ja meikäläinen muuten sortu kaupassa: suklaarasia 1?!!!!!! :ashamed:
 
No voe jestas! Mä käyn vähän kävelyllä ja sitt täällä vedetään taas jotain maratonia :LOL: Eihän tässä pysy erkkikään perässä :LOL:

Milekolle vastauksia:
Muuttaisin kodissa... hmm... melkein kaiken. Isäntä just sanos, että jos voittas lotossa, niin räjäytettäis tää ja rakennettais uus :D Vanha talo, pitää rempata ja olis kiva sisustaakin jotenkin jne jne...
Baarissa käyn kenen kanssa vaan, ei väliä. Täällä nyt eniten ukon kanssa, kun ei oo sellasia kavereita pahemmin lähellä... Iisalmessa kavereiden kanssa muistelemassa kultaista nuoruutta :LOL: :LOL:
Unelma-ammattini on lasten/nuoriso-ohjaaja, joka olen jo. Rahaa ei koskaan ole tarpeeksi... Mutta kyll riittää toi tonni kuussa (+tietty ukon tulot :LOL:). Uskonko taivaaseen jne... no vähän on pakko uskoa, kun sitä töissä lapsille opetan :saint: tai siis yritän ainakin :LOL:
Kaverille suutuin oikein kovin silloin, kun se vei mun ukon joskus murkkuna...
Itsestäni muuttaisin... jaa-a... enpä osaa siihen vastata.
Paras lahja ikinä tähän mennessä on ollut toi meidän pikku ukko.
Tatuoinnin haluasin, mutta piikkikammoisena enpä ole viittinyt lähtiä kokeilemaan... :D
Haluaisin matkustaa... No kesällä 2009 me lähdetään kuukaudeksi Kanadaan, joten eiköhän siinä ole vastaus... Olettaen tietysti, että meillä ei ole juuri vastasyntynyttä kotosalla silloin. Isännän setällä on siellä leipomo, joten eipä tartte muuta maksaa kuin lennot ja ostoksista.

Isäntä on pc-ohjelmoijana maatalouden laskentakeskuksessa eli tekee ohjelmia maatiloille, joilla voivat ilmoitella noita lehmä/maitomääriä yms.
Mileko ei kai äijäs aja Ponssea? Ihan vaan utelias olen :ashamed:
Eemelin mufa nimittäin myy niitä... ja eemelilläkin on se uusi lasten versio kaapin päällä odottamassa jo tulevaisuutta...

Mulla tosiaan on tienestit eemelin lapsilisien kanssa noin 1000 euroa miinus verot...
 
Kenen perheessä on karkkipäivä? Vai mässyttääkö lapset karkkia aina kun huvittaa?
Karkkipäivä on pe tai la. Ja joskus äitin kätkön löytyessä muuloinkin. Mutta pääsääntöisesti tuolloin.

- Mihin aikaan isompien nukkumaanmenoaika viikolla?
Yritän saada 6v ja 3v pojat nukkumaan klo 20.30-21. Nuo vielä isommat (12v ja kohta15v) kukkuvat myöhempään ja vaikka käsken maate aiemmin niin ketaleet vähät välittävät. Ylhäällä on niin helppo vedättää äitiä kun äippä on alakerrassa

- Herääkö koululaiset itse kouluun, vai pitääkö herättää ja hoputtaa joutumaan?
Koululaiset huolehtivat itse heräämisensä ja lähtönsä

- Mitä muuttaisitte itsessänne ja kodissanne?
Mitä pitäiskö mun muka muuttua... No äkkipikaisuutta vois ehkä pikkusen lieventää...... Paljonhan sitä muutettavaa ois mutta oisinko sen jälkeen enää oma itseni? Kodissa.. Tilaa tarvis paljon enempi tai sitte pitäis osata luopua tästä roinasta.

- Minkä piirteen poistaisitte ja lisäisitte mieheenne?
Mies on hirveän lepsu, myös lapsille. Välillä kaipaan sitä miehistä otetta asioihin. Tosin siitähän se riemu vasta nousis jos tuo mulle vastaan erehtyis laittamaan...


- Mitä tekisitte, jos saisitte yllättäen vuorokauden vapaata ja rahaa olisi käytettävissä riittävästi?

Vaikea kysymys ihan oikeesti. Miä varmaan lähtisin shoppailemaan lapsille kaikkea kivaa ja kotiin samaten. Itelleni en ikinä löydä mitään jos etsimällä etsimään lähden.

- Mikä on ollut asia josta olette suuttuneet ja vastaavasti iloinneet kaikkein eniten? :/ :whistle:
Tuo suuttuminen liittyy isääni ja hänen hautajaisiin. Paremminkin isän puolen käytökseen siellä... Pitkä juttu ja anteeksi en voi antaa.

Iloinnut. Vaikea sanoa. Tottahan toki noista lapsista kaikista mutta ne pienet ilot ovat oikeasti niitä parhaimpia ja auttavat jaksamaan.

Ja toinen osio...

- Mikä olisi paras lahja, minkä voisitte saada?
En osaa sanoa.

- Käyttekö mieluummin baarissa ilman miestä vai miehen kanssa? Ja miksi niin? Ilman. No kun miä tuppaan jäämää aina kaikkien kanssa suusta kiini ja tuo ukko ei siitä aina ihan tykkää..

- Keltä löytyy tatuointi? Ei löydy. Haluaisin pienen kyyhkysen lapaluun tietämille mutta pelkään sitä mahdollista kipua liikaa.

- Paljonko rahaa kuukaudessa olisi riittävästi? Vaikea sanoa. Miä ossan kuluttaa sitä niiin hyvin että :D

- Unelma-ammattisi ja oletko saanut/saamassa sen?
Unelma olis oma kukkakauppa ja floristin tutkinto mutta omaa kauppaa tokkopa ilman lottovoittoa pystyyn saan ja opiskelua mietitään Kiian kasvaessa. Hoitotyö ei enää kiehdo.

- Uskotko enkeleihin? Taivaaseen? Yliluonnolliseen?
Haluaisin uskoa. Usko enkeleihin ja taivaaseen on hurjan lohduttavaa mutta maailmassa tapahtuu niin paljon pahaa että niiden nojalla kyseenalaistan korkeamman tahon olemassa olon. Tosin vaikeina aikoina uskon sekä enkeleihin ja taivaaseen. Enkeleitä rakastan esineissä yli kaiken. Yliluonnolliseen. En halua uskoa koska sitte alan pelkäämään kaikkea.

- Paikka, johon haluaisit matkustaa?
Kreikkaan, kaikkia raunioita koluamaan..

- Elämäsi suurin pettymys?
Isäni kuoleman kokeminen niin nuorena... Hän ehti nähdä esikoiseni muttei muuta: häät, muiden lasten syntymä ym. Isin tyttölle se oli tosi vaikea paikka.

niinukka taas kysyi te kellä on jo isompia lapsia,ja isommat ikäerot.niin mitä olette nyt vauvan kanssa tehnyt toisin?
Esikoisen ja eskarilaisen välille ehti tulla 8v. Näitä muita ei ole opetettu nukkumaan hiljaisuudessa niin kuin esikoista. Meillä oli silloin hiiren hiljaista. Ja jokaisesta äännähdyksestä en hyppää lapsen luo. Ja enempi käytän omaa järkeäni hoidossa enkä niitä neuvolan kaikkia ohjeita ota niin kirjaimellisesti.

Meijen mies on se joka kuljettaa teijen jätteitä pois :D Ihan rehellinen pashakuski. Miehelle oli yllättävän vaikeaa kertoa se mulle aikoinaan mitä tekee työkseen. Kovasti tuo ja suunnittelee jotain muuta mutta akka ei lämpene rekan ajolle yhtään. Miä en ala yksinäni tätä pyörittämään kuin pakon edestä.
 
Vastaskos kukaan milekolle kuinka noita kuvia saa? En huomannut ainakaan..

Noooh, meet ensin sinne sivulle esim.
http://www.glitter-graphics.com/

Valitset kuvan--> Napsautat hiirellä kuvan päällä --->sillä sivulla pitäisi näkyä ne osoite rimpsut--> kopio alimmainen---> liitä se viesti kenttään klikkailematta mitään tuolta ylhäällä olevista jutskista.



Selitinköhän taas vaikeimman kautta? Ymmärsitkös tuosta yhtään mitään :ashamed:
 
mulle tuli tänään se kaukalopussi :D ! on jo kuivumassa pesun jäljiltä ja odottelee huomista 3kk neuvolakäyntiä! mulla siis se eisbrächen sieltä babystylestä! mukavan nopea toimitus :flower: ! mallasin jo kaukaloon--graco--ja hyvin sopii! vielä en pojan kans testannu kun herra oli päikkäreillä!
töihinpaluusta:juu ei innosta :whistle: ....jos olisin rikas niin lähtisin jotain kivaa opiskeleen, mutta kun olen kovin velkainen ;) !
heppaihmiset: meillä kans poika oppii tallintuoksuihin hyvissä ajoin; nukkuu päikkärit vaunuissa tallinovella kun minä lapan kakkaa :D ! vielä ei aikataulut (siis mies aina töissä ja muille en jätä! ;) ) anna periksi ratsastukselle mutta piakkoin-----haaveilee-----vaikka edes viikonloppuisin...
karkkipäivä: voih, kun se voisi olla jokapäivä :p ! nyt laihdutuslistalle liittyneenä arvelin pitää maanantaisin,punnituksen jälkeen, herkuttelupäivän!

mut nyt broiskusalaatintekoon, suurinta herkkua, ja hyvää dieettiruokaa :p

:wave:
 
olipas hurjasti kysymyksiä :)
tässä muutamaan vastaus.
äitiysyllättänyt mut tällä huolen määrällä mitä koen lapseni terveydestä jne.
baareissakäytiin ennen miehen kanssa yhdessä,mut nyt voipi olla et ei hetkeen yhdessä päästä,kun ei noita lapsenlikkoja oo liiaksi ilmottautunut :/
tatuointiaei vielä ole,haluaisin kyllä. lävistyksiä löytyy.
paljonko rahaa kuussa sillä täytyy pyrkiä elämään mitä tulee :D
unelma-ammatti kokkina olen työskennellyt ja ihan olen tykännyt
enkelit,taivas yms. en usko!
paikka jonne haluaisin matkustaa niitä on monta. paljon ollaan miehen kanssa jo maailmaa nähty,mutta paljon vielä näkemättä. kiinnostuksen kohteena lähinnä kaukomaat :D
mieheni työ rakennusalan yrittäjä

siinä nyt alkuun noita vastauksia :D
 
Mileko hassu juttu sattus... Tossa ennen joulua oli täällä Päiväkummussa kylpylässä vieraana sellanen vanhempi ukko. Mulla oli vaunulenkillä ponssen takki päällä ja ukolla oli lippis. Tuli sitten kyselemään, että onko meillä sellasta konetta. Sanoin, että eipä ole, mutta takki on mufalta saatu. No jutusteltiin siinä varmaan 20 minuuttia ja ukko totes tuntevansa minun isän (no ylläri, kaikki kuskithan sen tuntee :D ). Käski sanomaan terkkuja. No enhän minä sitä nimee muistanut... Tänään mufa soittaa, että heille oli tullut asiakas käymään ja se ukko oli käskenyt sanoa Eemelin äidille terkkuja! :LOL: Selvispä se ukon nimikin kerralla... Pienet on piirit...
 
Miäpä huomasin etten vastannut siihen onko äitiys yllättänyt ja sehän pitää pikemmiten korjata.

Monia yllätyksiä on vuosien varrella tullut ehkä suurimpana kumminkin se: huoli lapsesta, ensin vauva-aikana luet merkkejä onko kaikki hyvin, taaperona pelkäät että toinen satuttaa itsensä. Piirien kasvaessa pelkäät joutuuko kiusauksen kohteeksi ja jos joutuu kuinka tuet lastasi siinä ja selvität asioita koulun /kerhon kanssa. Ja lapsen kasvaessa enemmän painit niiden kysymysten parissa: milloin voi lapsen minnekin päästää, kotiintuloajat, esim. uimareissut kavereiden kanssa (esikoisen ollessa ensimmäistä kertaa yksin uimassa n. 10-11v juoksin ikkunasta toiseen ja vasta kun poika palasi rentouduin).

Ja nyt rippikoulun alkaessa joudun toteamaan että mulla ei ole enää sitä pientä poikaa joka käpertyy äidin syliin, kertoo huolet ja murheet vaan mulla on teini joka kertoo jos kertoo, suuttuu utelusta jne. Eilen poika joutuessaan esittelemään minut kertoi yhden asian äidistä (pakko oli): Äitini on joskus tai yleensä aina ylihuolehtivainen :ashamed:

Ne omat tunteet joiden kanssa joutuu kamppailemaan lapsen kasvaessa ovat aika moisia. ja se että pitäisi osata antaa toiselle tilaa ja tehdä myöskin niitä omia virheitä ja oppia niistä... se on vaikeaa kun omaa lastaan haluaisi suojella kaikella mielipahalta ja pahalta maailmalta. Pitää vain toivoa että lapselle on vuosien varrella antanut eväät valita oikea tie kulkea.

Ja nyt minust tuntuu hirveeltä että joudun jo toisen kanssa aloittella tätä "luopumista". Kohta koittaa koulutie.... jne.

Elikä yhteenvetona.. suurin yllätys on ollut omat tunnekuohut mitä lapsen kanssa kokee vuosien varrella
 
ihana lukee teidän juttuja..

meidän isukkipa tekee teidän ukkojen ponsseihin osia :LOL:
joo siis ihan oikeesti tekee..

ja mulla o kieli lävistys enää tallella,ennen oli paljon enemmänn..mä meen päikkäreille,läl läl lää..palaan illalla mussut :heart:
 
Kiitos tuutilulla ja mileko! Kotivakuutusta olen maksanut kohta kymmenen vuotta ja nyt ekan kerran siitä hain korvausta, joten kyllä he vielä voitolle jäävät. :) Mutta hyvä näin, en malta odottaa että uusi pesukone tulee. Nyt tuntuu olevan vaikka kuinka paljon aikaa roikkua koneella kun ei tarvitse ajatella pyykinpesua pariin päivään. :LOL:

Äityli Kiitos vinkeistä, tuo pukemisjuttu oli hyvä! Meille annettiin uinti-infossa ohje että uimavaippaa ei tarvita ja normaali uimapuku riittää, syöttämisohjeet olivat samat. Kaukalo/sitteri kuulemma helpottaa suihkussa käyntiä kun pienen voi laskea johonkin, mutta sellaista ei ole pakko ottaa. Tytsi on tähän mennessä suhtautunut veteen vähän varauksella, ei huuda mutta ei hymyilekään.

Tyttöjen äidit, tää on vähän nolo mutta harmittaako teitä jos vauvaa luullaan pojaksi? Vaatteiden värikoodi tuntuu olevan, että vaaleanpunaista -> tyttö; mitä hyvänsä muuta -> poika. Ja minä tykkään värikkäistä vaatteista. *Miettii pitäisikö laittaa tytsin tukkaan pinnejä*
 

Yhteistyössä