*LOKAVAUVAT 2007 tammikuu 2008*

milekolla olikin paljon ja kivoja jutunjuuria, täytyy paneutua ja vastailla kun täs on enemmän aikaa. Isommat muksut askarteli styroksista ja arvatkaa mikä siivo tääl on :headwall: no täytyyhän sitä antaa lasten olla luovia välillä, tuli siitä mikä sotku tahansa =)

dogtor, mä tykkään kaa käyttää tota mustaamista, kun jollekkin vastaan tai muuten haluan "ääneni kuuluville" =) Muhun ainakin tehoo noi mustatut jutut. Jos paljon tulee viestejä eikä oo aikaa lukee kaikkee, niin etin noita mustia asioita =)

Mutta nyt pakko mennä siivoon noi sotkut...
 
meillä on mulla itselläni karrkipäivä perjantaisin.

odotin äitiyden olevan jotenkin vaikeampaa,no meille siunautuikin ihana ja helppo vauva..ja luulin että imetys olisi ihan päivänselvä homma,mut eipä se maito sit riittänytkään..pettymyksenä se,miten nopeaa oikeasti tuo poika kasvaa,ei se enää oo niin vauva..

muuttaisin itsessäni varmaankin öö,eipä tuu kyllä muuta mieleen ku hiukset :LOL: ku leikkasin just pitkät hiukset lyhyeks..kodissani haluaisin ihan täysin uuden sisustuksen mut ihan eniten haluaisin sen oman talon!

ukosta poistaisin tuon ihan äly tyhmän huumorin,oikeesti!!ja sit ne äänet mitä kuuluu kun se nielaisee jotain juotavaa..en voi sietää sellaista "väljä kurkku ääntä"..ja lisäisin ehkä ukkoon aivoja,välillä tuntuu et se ei oikeesti tajua mitään mitä mä sanon sille..

jos saisin vuorokauden vapaaksi ja rahaa tarpeeksi niin shoppailisin kaikkee kivaa itelle ukolle ja anttonille,ehkä koirille kans jotain..sekä hemmottelisin itseä kauneushoidoilla ym..

no ei mulla oo oikeen tiettyä asiaa josta olisin suuttunut kovasti,niitä pieniä on monia :saint:
ja iloinnut olen juurikin siitä kun tein raskaustestin maaliskuussa 07 ja se oli positiivinen..menin ihan sekaisin siitä!!
 
Meillà vauva nukkuu pinniksessà meidàn vieressà.. Ennen vauvan syntymàà mietin, ettà parin ensimmàisen kuukauden jàlkeen pistàn muksun omaan huoneeseen nukkumaan, mutta eipà onnistu enàà... Mamma haluaa lapsensa vierelleen joka yò! :D Ei tulisi kuuloonkaan, ettà mun vieressà ei enàà neiti koisaisikkaan... Hassua kuinka mieli muuttuu vauvan saapuessa taloon :D
 
ei oikeen oo parasta lahjaa minkä voisin saada,no ehkä terveys,kuulostaa ehkä hölmöltä tollanen toive,mut mulla on tutkittu aika inhaa sairautta tässä joku 2 vuotta ja varmaa diagnoosia ei oo saatu..

baarissa käyn mieluiten ukon kanssa,kun se tanssii ja osaakin ihan hyvin..ja muutenkin tykkään käydä yhdessä..

tatuointeja mulla on 2 ja kolmatta mietin..

meillä menee rahat just just eli 2000e riittää sopivasti..kuulostaa paljolta mut meillä menee paljon rahaa ruokaan ja just noihin koiriin..

unelma ammatti olis varmaan kätilö,ja tuskin saan sellaisen ammatin..

uskon että on elämää kuoleman jälkeen,uskon enkeleihin kun pari tuttua on nähnyt sellaisen..mihinkään yliluonnolliseen pahaan varsinkaan en halua uskoa..

egyptiin haluaisin kovasti..

ei oo isoa pettymystä vielä vastaan tullu,pieniä ja "merkityksettömiä" on..

 
Juho on päiväunillaan, jotka tunnetusti kestävät 10-30 min.
Että ottaa päähän noi pätkälliset päiväunet, oon koittanu vaikka mitkä keinot että uni jatkuis, mut kun ei niin ei. Koitanpa nyt ehtiä kommentoimaan muutamaan asiaan.

Muutama sivu sitten oli puhetta töihin paluusta yms.
Mä en hoitovapaalle aijo jäädä vaikka meillä tod. näk. olisi siihen rahallisesti edes jonkinnäkönen mahdollisuus. Mä rakastan työtä jota teen, joten töihin aijon palata tossa elo/syyskuun tietämillä.

sitten vastauksia noihin milekon kysymyksiin.
-Paras lahja.. hmm. vaikea sanoa, tietenkin sitten jos materiaalista lahjaa ei ajatella, niin tietenkin olishan se kiva jos eläis pitkän ja onnellisen elämän, lapsia saisi olla muutama ja heille tietysti terveyttä ja onnea. Materiaalinen tms. lahja, en osaa sanoa tähän mitään.
-Baariin, mieluummin miehen kanssa, mutta mieluuten ei ollenkaan, en viihy niissä yhtään.
-Tatuointi, en omista.
-Paljonko rahaa/kk olis riittävästi, no me tullaan toimeen sillä mitä nyt tulee, mutta aina kelpaa enemmän ja kaikki menee, tää talo syö ihan riittävästi. Eli luulen että mikään summa ei ole riittävästi, tai on, mutta sitten puhutaan jo isoista rahoista.
-Unelma-ammatti, mulla on nyt unelma työ, tai paremminkin työ jota rakastan. Teknisenä myyjänä siis, teräsrakenteita myyden.

Nyt sit Juho heräs :headwall:
Kerkesinhän hakeen postin ja kirjottaan edes vähän, unet tai olla 15 minuuttia.. |O
Palaan vastaileen muihin kysymyksiin myöhemmin ja kommentoimaan muitakin asioita.

Elina
 
mileko olit kivoja kysymyksiä tehnyt..mie muutamaan vastaan.

karkkipäivästä meillä aikoinaan noilla isoilla tytöillä oli karkkipäivä,mutta nyt kun ovat niin isoja,niin harvase päivä näkyy olevan karkkii kun kaupan ohite käveleevät kun meneevät linkka-asemalle koulun jälkeen..ja suklaa näkyy olevan kumpaisenkin himo.
olen miettinyt että venla ei toden näkösesti tule saamaan makeeta.miehellekkin jo sanoin että tytyä ei sitten opeteta karkin syöntiin..vopihan se olla toinen ääni kellossa sitten kun sen ikänen on,et tajuaa et mitä se karkki on.mutta periaatteessa aivan turhaa syömistä.

koululaisten kouluun lähdöstä meillä lähtee likat aivan itsenäisesti aamulla kouluun,kumpaisellakin soi kännykässä herätys.ja puoli kasin aikaan ovat tuolla tienposkessa ootamassa linkkaa.eli ei tartte herätellä.
tänäkin aamuna olivat lähteneet niin hiljaa etten mie kuullu mitään.. :D

venla simahti,nukkua tuhisee omassa sängyssä.uskaltaskohan huomenna jo ulos laittaa nukkumaan?tietysti jos ei ole kuumetta.
 
Joo no älkää nyt kirjottelua lopettako, hyvänen aika :eek: Sen mitä minä sanoin sivulla 72 tai jtkn, siitä sisäpiirimeiningistä oli kyllä lähinnä vaan minun olo kun olin taas pitkät pätkät kirjuutellut ja oli kuin kukaan ei olis niitä lukenu... Mutta niinkuin huomattiin, niin samanlaillahan oli käyny monelle muullekkin, eli sen sitä vaan huomaa minkä omalle kohalle saa :D Ihan sama vika on varmaan minussa kun en muista kaikkia kommentoida, en tiedä kaipaako niitä kommentteja kukaan mutta annapa silti tulla kun muistaisin vaan :D Tais se eilinen surisija vai mikä se nyt oli, olla vaan ohan provojuttu. Ei teijän paljon kirjottavien kannata siitä piitata!

Ensinnäkin milekolle :hug: . En voi edes kuvitella tuskaasi. Jahka päätät alkaa "niistämään" niitä hulluja niin laitappa viesti niin liityn seuraan!

Mulle sanoi tässä taannoin eräs kaveri että "kuuleppa R, paskan määrä on vakio" (anteeksi kielenkäyttöni)ja tällä hän tarkoitti sitä että ikäviä asoita tulee kaikille samanverran, mutta joillekkin ne vaan puskee samaan aikaan kaikki. Tähän haluaisin ainakin heikkona hetkenä uskoa ja oli tässä semmonenkin hetki kun meinasin oikeesti käydä sen painattamassa paitaani -paskan määrä on vakio. Minulla ei mitään milekoon tai yodottajaan verrattavaa, mutta 3 vuotta sitten oli semmonen tilanne, että pitkään sairastanut äiti kuoli kun olin juuri firmaa perustamassa. Äiti oli tosiaan siitä lähtien kun olin 11 sairaseläkkeellä mielenterveysasioiden vuoksi ja ei kyennyt "äidin" roolia vetämään siitä asti. Sitä ennen äitini oli uranainen ja minulla ei esim. ole muistoa siitä että äiti olisi koskaan minua sylissä pitänyt. Eli siis äiti kuoli ja siirsin hommaa parilla kuukaudella. Kun putiikin piti aueta seuraavana päivänä niin edellisyönä sain selville että miehellä on suhde, ollut jo jonkin aikaa. Ei muuta kun putiikki auki ja eropapereita laatimaan. Uuteen firmaan ei asiakkaita kuulunut, joten lainaa piti ottaa rutkasti. Koska olin yrittäjä ja äidiltä oli jäänyt perintöä (talosta jossa isäni asui leskenoikeudella) minä en ollut oikeutettu sosiaalihuollon piiriin. Kelalta tuli hylkäävä päätös. Minä ja poika elettiin 125? kuussa vuokran jälkeen. Silloin tuntui että missä vaiheessa se vakiomäärä siinä potaskassa oikein loppuu. Se aika oli minun "mustavalkoisen elämän" loppu ja nyt mennään eteenpäin harmaan sävyillä. Itse sairastuin myös tuolloin verenpainetautiin ja astmaan eli nekin toivat mukavan lisämausteen hommaan.

Joskus mietinkin, että kun äitiä sanan varsinaisessa merkityksessä minulla ei ole koskaan ollut, niin oma äitiys mietityttää aikalailla. Nyt vasta toisen lapsen jälkeen koen olevani äiti ja olen siitä tosi iloinen. Toki olen ollut iloinen esikoisenkin syntymästä, mutta hiukan eri tavalla. En tiedä ymmärtääkö tästä kukaan mitään... Nyt olen sinut sen äitiyden kanssa.

Joo no se omasta navasta. Tuosta nukkumisjärjestelystä. Kerroin tosiaan lukeneni tutkimuksen jossa perhepeti liitettiin osana kätkytkuolemiin. kyse oli siitä, että kylki kyljessä nukkuminen saattaa aiheuttaa sellaisen "esteen" vauvan ilmankierrolle jolloin liikaa hiilidioksidia kertyy vauvan hngittämään ilmaan ja hän menehtyy hiilidioksidimyrkytykseen. Enkä todellakaan halua ketään tällä pelotella tai arvostella, vaan kerronpa vaan kun olen kerran moisen asian lukenut. Meillä on myös oma sänky sen verran pehmyt, että jos vauva on vieressä niin valuu hän heti kohta minun kylkeen kiinni. Niinpä olen katsonut parhaaksi siirtää pinniksen täysin kiinni meidän sänkyyn ja nukutaan sitten niin. Laita on ollut tähän asti alhaalla, mutta viimeyönä heräsin siihen kun siljan jalat roikkui mun olkapäällä :eek: joten laita liukuu ennen ens yötä ylös!

Nyt välipalalle :wave:

R
 
Alkuperäinen kirjoittaja mileko35:
Mamma3 Minä se olin, joka aion taustailla enemmän. Ei kukaan oo sanonu, et kirjotellaan liikaa. Joku vaan mainitsi et tää palsta on menny muutamien jäsenten vuoropuheluks :ashamed:

Meillä Sanni nukkuu meidän sängyn vieressä omassa pinniksessään.

Jutun aihetta niitä kaipaaville:
- Kenen perheessä on karkkipäivä? Vai mässyttääkö lapset karkkia aina kun huvittaa?
MEILLÄ KARKKIPÄIVÄNÄ LAUANTAI
- Mihin aikaan isompien nukkumaanmenoaika viikolla?
KOULULAISET MENEE 20.00, 2 JA 5-VUOTIAAT 21.00 MENNESSÄ.
- Herääkö koululaiset itse kouluun, vai pitääkö herättää ja hoputtaa joutumaan?
ONNEKSI HERÄÄVÄT JA VIELÄ OVAT EHTINEET TAKSILLE.
- Yksilapsisille tasapuolisuuden vuoksi: Onko äitiys ollut sitä mitä odotitte? Onko tullu isoja yllätyksiä, pettymyksiä, ilonaiheita???
- Mitä muuttaisitte itsessänne ja kodissanne?
ITSESSÄNI PAINON LISÄKS LUONTEESTA POISTASIN ÄKKIPIKAISUUDEN. kOTIIN HALUAISIN LISÄÄ TILAA.
- Minkä piirteen poistaisitte ja lisäisitte mieheenne?
MIEHESTÄ SAIS POISTUA MAISKUTTAMINEN SYÖDESSÄ JA VOISIN LISÄTÄ SIIHEN PIKKUISEN POTKUA TUOHON SAAMATTOMUUTEEN.
- Yksinhuoltajille tasapuolisuuden vuoksi: Minkä piirteen poistaisitte ja lisäisitte lapsenne isään?
- Mitä tekisitte, jos saisitte yllättäen vuorokauden vapaata ja rahaa olisi käytettävissä riittävästi?
MENISIN TASOKKAASEEN HOTELLIIN, TILAISIN KAIKENLAISIA KAUNEUSHOITOJA JA HIERONTAA, LOJUISIN POREAMMEESSA JA JOISIN SHAMPPANJAA, NUKKUISIN PITKÄÄN...
- Mikä on ollut asia josta olette suuttuneet ja vastaavasti iloinneet kaikkein eniten?
ENITEN OLEN EHKÄ SUUTTUNU ERÄÄN ENTISEN YSTÄVÄN PETTURUUDESTA JA EX-MIEHEN PETTÄMISESTÄ+PAHOINPITELYISTÄ. ENITEN OLEN VARMAAN ILOINNUT LASTEN SYNTYMÄSTÄ JA NYKYISESTÄ AVIOLIITOSTA.
 
Alkuperäinen kirjoittaja mileko35:
Lisää kysymyksiä:
- Mikä olisi paras lahja, minkä voisitte saada?
TERVEYS, KESTÄVÄ AVIOLIITTO, TERVEET JA ONNELLISET LAPSET. (SELLANEN IHANA TIMANTTISORMUSKIN OIS KIVA...)
- Käyttekö mieluummin baarissa ilman miestä vai miehen kanssa? Ja miksi niin?
JOSKUS ILMAN MIESTÄ OIS KIVA PÄÄSTÄ. SILLÄ ON NIIN PALJON TUTTUJA JA JÄÄ AINA SUUSTAAN KIINNI. EI VIITTIS ITESTÄÄN VIERESSÄ TÖRÖTTÄÄ.
- Keltä löytyy tatuointi?
2 LÖYTYY JA LISÄÄ HALUAISIN.
- Paljonko rahaa kuukudessa olisi riittävästi?
SIIS JOS KAIKKI MENOT LAINOJA JA RUOKAA MYÖTEN OTETAAN HUOMIOON, NIIN 5000E OIS JO HYVIN.
- Unelma-ammattisi ja oletko saanut/saamassa sen?
MINÄKI KÄTILÖKS TAHTOISIN, MUT TUSKIN MINUSTA KOSKAAN MITÄÄN TULEE.
- Uskotko enkeleihin? Taivaaseen? Yliluonnolliseen?
PAHUUTEEN EN HALUAIS USKOO, MUT PAKKO TÄLLÄ KOKEMUSPOHJALLA, ENKELEIHIN, TAIVAASEEN KYLLÄ. vAIKKA VÄLILLÄ EPÄILYTTÄÄ, KUN PAHAA TAPAHTUU...
- Paikka, johon haluaisit matkustaa?
JOHONKIN PARATIISISAARELLE
- Elämäsi suurin pettymys?
TÄTÄ PITÄÄKIN MIETTIÄ IHAN AJAN KANSSA...

 
Minä se tosiaan kyselin noista nukkumisjärjestelyistä ja kiva on lukea eri tavoista. Yritän tosiaan pääni puhki pähkäillä siirtäisinkö neidin jo omaan huoneeseensa, se kun on valmiina sisustettuna ollut nyt ehkä viikon verran. Lähinnä siis sen takia pohdin kun tuo neitokainen tuntuu olevan hieman hentouninen ja myöskin, koska kehto alkaa olemaan hieman pienen tuntuinen. Pituutta siinä kyllä riittäisi (kaksosten kehto), mutta kapealta tuntuu. Välillä siis mietin, että hermostuuko Noora kun ei pysty kunnolla kääntyilemään. Meillä siis mennään molemmille kyljille, mutta ei vielä mahalleen asti, mutta kun tuossa kehdossa ei riitä leveys siihenkään kääntyilyyn. Selällään jos on, niin ei pääse kummallekaan kyljelleen, kyljellään jos on, niin selälleen kääntyessä on ihan kiinni laidassa. ...ymmärsiköhän tuosta nyt mitään... :ashamed: Niin ja tänään aamu-unilla kun oli omassa huoneessaan pinniksessä, niin herätessään oli aivan poikittain siellä ja hymy oli kuin naantalin aurinko. :D

*muoks* Mutta kun ei äiti vielä noin pientä raaskis laittaa eri huoneeseen...
 
tuossa mietin että.te kellä on jo isompia lapsia,ja isommat ikäerot.niin mitä olette nyt vauvan kanssa tehnyt toisin?

venlalla ja tolla vanhemmalla tytyllä on viikko vaille 15v ikäeroa.ja muistan silloin aikoinaan että toivoin että tyttö kasvas nopesti,ja sitten sellasia ihan hölmöjä juttuja.esim.et ei sais tyttöä pitää kamalasti sylissä ettei se sit aina olis sylissä.tai toinen juttu että pitää omassa sängyssä nukkua ettei olis sitten aina keskessä :eek:
tälleen jälkikäteen olen miettinyt että olen ollut todella tyhmä,mutta eipähän sitä ikääkään meikäläisellä ollut ku 19v kun vanhin tyttö synty.

venlan kanssa on kyllä ihan toisin.tyty on sylissä,ja haluan pitää toista paljon sylissä.ja myös nukkuu vieressä,vaikka äippä ei mahtus sitten nukkumaankaan :D

ehkä vanhetessa viisastuu.mutta nyt olen nauttinut tosta pienestä eläjästä.kuitenkin kohta huomataan että ollaan rippijuhlia järjästämässä meijän pienokaisille :D
 
Minä en näköjään onnistu tuossa viestin lainaamisessa. En tuolleen sitä tarkottanu |O

Meillä mies aina närkästyy, kun teen jotain hommaa, mitä se kuvittelee etten osaa ja sanon perään:" tässäkään ei munia tarvittu."
Yh aikoina oppi tekemään kaikki hommat ilman sitä miestä. Nykyään minusta ei sitä avutonta vaimoparkaa millään saa. Tuohon lauseeseen saan mahtumaan aina sen viestin miehelle, että oon ennenkii ilman miestä tullu toimeen, enkä sitä nytkään välttämättä tarvii.
 
Minä tuon vanhimman tytön aikoinaan opetin nukkumaan täydessä hiljaisuudessa. Sanni ei osaa nukkua ilman taustamelua :D

Sannikaan ei muuten suostu nukkumaan, jos ei vapaasti pääse kääntyilemään.

Iltarituaaleihin meillä vaatteiden, pesujen ja vaipanvaihdon lisäks kuuluu se, et Sanni alkaa tietyllä äänellä tiristä. Sit pullon ja harson kanssa makkariin, hämyvalaistus, tyttö syliin syömään. Siihen sit nukahtaa, jolloin siirretään omaan sänkyyn makuupussiin. Tarvittaessa vielä maitoo sinne sänkyyn (tiedän ettei suositella kun lisää korvatulehduksia) ja tutti perään. Harso silmille ja öitä :D
 
- Kenen perheessä on karkkipäivä? Vai mässyttääkö lapset karkkia aina kun huvittaa?
Meillä karkkipäivä perjantaina. itse ootan sitä ku hullu kuutamoa, tosin äipän karkkipäivä livahtaa usein myös tuonne lauantain puolelle...

- Mihin aikaan isompien nukkumaanmenoaika viikolla?
klo 21

- Herääkö koululaiset itse kouluun, vai pitääkö herättää ja hoputtaa joutumaan?
Piti ihan opetella tämä käytäntö että itse herää ja lähtee, ettei mene mun yö ihan rikkonaiseksi. Illalla laitetaan seuraavan päivän vaatteet ja aamupalavoileipä ja jogurtti valmiiksi.

- Mitä muuttaisitte itsessänne ja kodissanne?
Haluaisin oikeesti laihtua ja oman kodin haluan myös (tarjotaan tänään yhdestä)

- Minkä piirteen poistaisitte ja lisäisitte mieheenne?
Äkkipikaisuuden poistaisin ja hieman pitkäjänteisyyttä lisäisin.

- Mitä tekisitte, jos saisitte yllättäen vuorokauden vapaata ja rahaa olisi käytettävissä riittävästi?
Voih, shoppailisin ja kävisin ystävien kanssa syömässä

- Mikä on ollut asia josta olette suuttuneet ja vastaavasti iloinneet kaikkein eniten?
Suuttunut olen miehelle petturuudesta ja iloinnut olen rakkauden uudelleen syttymisestä
- Mikä olisi paras lahja, minkä voisitte saada?
lottovoitto (kun lapisa kerran on jo)

- Käyttekö mieluummin baarissa ilman miestä vai miehen kanssa? Ja miksi niin?
Ehkä ilman, niin saa rauhassa olla niin typerä kännissä kun on! Mutta paljon baari-iltaa mieluummin istun iltaa kotona miehen ja kavereiden kanssa ja otamme jallalle jos toisellekkin :)

- Keltä löytyy tatuointi?
noup

- Paljonko rahaa kuukudessa olisi riittävästi?

2 tonnia liikkuvaa (minäkö ahne =) )

- Unelma-ammattisi ja oletko saanut/saamassa sen?
Kummankin unelma-ammatin olen saanut ja kumpaakin olen nyt täynnä

- Uskotko enkeleihin? Taivaaseen? Yliluonnolliseen?
Kyyllä se jonkinlainen usko tuohon tuonpuoleiseen on, ihan jo senkin vuoksi että haluaisin uskoa että äidillä on nyt hyvä olla

- Paikka, johon haluaisit matkustaa?
Kerran oli jossain häälehdessä mainos Fidzi-saarten kohteesta jossa käytössä olisi oma valkohiekkarantainen saari, helikopteri ja henkilökunta halutessa. New Yorkkiin haluaisin myös uudelleen. Tällä kertaa ilman kiirettä.

- Elämäsi suurin pettymys?
Luottamuksen menetys mieheen
 
Pariin kysymykseen vastausta:

Äitiys on ollut tähän mennessä jotakuinkin sitä mitä odotinkin, ja minusta tuntuu ainakin että tuo poika olis ollu meillä aina, eikä osaa enää ajatella aikaa ennen lasta, tai siis se tuntuu niin kaukaiselta... Mutta luulin ihan tosissani että unta saisi paljon vähemmän ja koskaan ei päivisin jaksa mitään ja sitä pyörisi vaan ihan pökkyrässä. Toki näitäkin päiviä on (esim.tänään), mutta meillä on onneksi kovin "helppo" vauva, ja rytmi on ollu alusta asti säännöllinen...

Unirituaalit Illalla puolikasin jälkeen aletaan iltatoimet, käydään joko kylvyssä tai tehään pikkupesut lavuaarissa ja vaihdetaan yöpuku. Valoja laitetaan vähemmäksi ja televisiota pienemmälle, juodaan pullollinen maitoa ja annetaan hyvänyönsuukot, jonka jälkeen kannetaan hereillään omaan sänkyyn (joka meidän makkarissa) , tutti suuhun ja rätti kainaloon... Sinne nukahtaa itsekseen, joskus joutuu tuttia käydä laittaa monestikkin... ja jos ei nukahda on yleensä jäänyt nälkä...

Asiasta baariin ennen käytiin yhdessä mutta nyt vauvan myötä ensimmäiset kerrat varmaan käydään vuorotellen, en raski viedä poikaa yöhoitoon, ja isään luotan tässä vaiheessa eniten...

Työhönpaluulle en ole vielä ajatuksia suonut, mutta tässä vaiheessa tuntuu että en halua mennä töihin piiiiiiiiitkään aikaan, olen vuoropäiväkodissa lastenhoitajana...ja jotenkin tuntuu että en halua lähteä oman lapsen luota toisten lapsia hoitamaan päiviksi ja itse viemään lasta hoitoon... ja ketään syyllistämättä, olen vuosien aikana tullut siihen tulokseen että pienen lapsen paikka on kotona. Ja tämä siis minun mielipiteeni,enkä halua aiheuttaa tällä kenellekkään töihinpalaajalle minkäännäköisiä omantunnon tuskia tai mielipahaa ja ymmärrän erittäin hyvin taloudelliset syyt, se tulee meilläkin vastaan ennenpitkää...

tämä tällä erää, vaunusta kuuluu kutsuhuuto...
 
voi, miten kivoja keskustelun aiheita. nyt vaan täytyy rientää ulos lenkille, ja sitä myöten kaverin kans kahville. mä olenkin haaveillut kupposesta cappuccinoa jo monta päivää...
vastailen kyssäreihin illemmalla...

ja musta noi läpänheitot ja meidän räpätätien höpinät on mukavaa, ihan siinä missä syvällisemmätkin jutut.

ai joo, törkeä materialisti kun olen, niin onpahan pakko taas poiketa alennusmyynneillä, jos löytäis Aliinalle vaikka taas jotain vaaleanpunaista tai vaikka mekon :D
 
Mammoliino
Miten tuon teit? Tuollee minäkii oisin nuo vastaukseni halunnu :eek:

Kysympä muuten uudelleen, kun en aikoinaan saanu vastausta ;)
Miten noita kuvia tuolta glitter-works sivuilta saa liitettyä tänne? Ja tietty muiltakin sivuilta???
 
Mä en kerkee kyl noita montaa sivua nyt kun vilaseen läpi. Ja pariin kommentoida..Mulla ei oo tatuointia,vielä...isoveli tehnyt 15 vuotta työkseen tatuointeja niin tulee kyllä olemaan.Ja lävistyksiä aattelin takas ottaa,oli ennen Peetua kielessä ja nännissä... :ashamed:

Peetu ei puhunu koko uinnista yhtään aamulla kun vähän yritin kysellä..sano vaan et seuraavaks mummin kans...hmm...outoo...

Rahasta piti kommentoida ku mähän oon kaikkien lippuje ja laskujen mukaan köyhä...Rahaa tulee ja menee ehkä 1000?-1500? kuussa...Hyvin oon pärjänny eikä kyl oo rahatonta päivää ollu... :D ja melkein kaikkee aina ostan mitä haluan...ei oo siis pennin venytystä ;)

Nyt lastenvalvojalle...ihanasti salin jälkeen paikat ihan kipeet... :x
 
No niin, tyttö nukkuu, joten kommentoidaan nyt sitten kun "kerrankin" on aikaa...

Pyykissä meillä käytetään LV pesuainetta ja hyvin satunnaisesti Comfort Sensitive huuhteluainetta.

Hyppykiikun mies sai varpajaislahjaksi :LOL: kavereiltaan, joten se meillä on. Kävelytuolia ajattelin ettei meille hommata, mopo / taapero vois olla kiva.

Nimimerkki... Ennen tätä raskautta sain juuri edellisessä normaalissa kierrossa keskenmenon ja tämän uuden raskauden alussa en vielä oikein osannut luottaa kaiken menevän hyvin, joten siitä Toivotaan.

Välikausihaalaria en ole ajatellut hankkia, yritetään pärjäillä äitiyspakkauksen toppapuvulla ja joulupukin tuomalla vaaleanpunaisella fleecehaalarilla nyt kevät. Äitiyspakkauksen kevyttoppapuku on nyt just sopiva, mutta ei välttämättä enää keväämmällä mene (mutta on nyt ollutkin hyvässä käytössä kun on ollut näin lämmin / koko ajan plussan puolella).

Unirituaaleja sen verran, että mennään kylpyhuoneeseen pesuille ja vaihdetaan yöpuku päälle. Sitten mennään jo valmiiksi pimeään makkariin, syödään ja lauletaan "Päivänsäde ja menninkäinen", sitten sujahdetaan unipussiin ja sylitellään vielä hetki, nukahtaa siihen ja lasken kehtoon. Herää sitten n. 45min kuluttua, jolloin syö lisää ja lasken takaisin kehtoon. Unirätti kainaloon ja tutti suuhun ja olen siinä vieressä kunnes nukahtaa. Tuota pään heiluttelua meilläkin on mistä joku jo kertoikin ja unirätillä hierotaan silmiä ja jopa peitetään kasvot kun nukuttaa.

Vaatteet meillä pestään samassa koneellisessa.

Ja minä siis myös tunnustaudun "vastarannankiiskeksi", ja olen kuitenkin onnistunut toistaiseksi joten kuten pysymään erossa noista innostuksenkohteista.

Vaipparoskis meillä on ja olen ollut tyytyväinen.

Vaunut on Teutonia Mistralit ja hyvät on!

Kylvetään semmoinen 2-3 kertaa viikossa, suihkussa ollaan käyty kerran, saunassa ei vielä.

Peukkua meillä koitetaan kovasti imeä, tämän asian kanssa alan olla kohta jo ihan neuvoton. Tutti ei meilläkään kelpaa kuin unisena ja vaunuissa, mutta peukku tuntuu löytävän tiensä jatkuvasti suuhun, APUA! |O Ja niinkuin joku jo aiemmin myös mainitsi, niin meilläkin siis ultrakuvat sekä niskaturvokkeesta, että rakenneultrasta, joissa peukku jo suussa... Oikeesti en enää tiedä mitä vois tehdä kun se tutti ei tunnu kelpaavan, heti sylkäsee pois hymyn kera ja peukku tilalle...

Töihin ei mulla ole kiirusta jos ja kun toivottavasti rahallinen tilanne sen antaa myöden. Ei sen puoleen, työssäni kyllä viihdyn ja teen sitä mitä olen aina halunnutkin. Sekä fyysisesti, että henkisesti välillä hyvinkin rankkaa, mutta pääosin ah-niin ihanaa.

No tulihan taas tekstiä. Ehkäpä jätän nuo Milekon (?) aloitteet käymättä läpi, eihän tällaisia kukaan jaksa lukea... =)
 
Hyviä kysymyksiä, tässä vastauksia muutamiin!

Raskauden aikana varauduin henkisesti siihen, että en sitten nuku seuraavaan puoleen vuoteen, mutta toisin kävi, neidillä on pääsääntöisesti ihanat unenlahjat. Viime yönä meni nukkumaan kahdeksalta, soi muistaakseni puoli kahdelta, viideltä ja kahdeksalta, ja heräsi puoli kymmneltä. Hyvä näin, sillä valvominen ei sovi minulle yhtään (persiille ammuttu karhu -olo).
Toivoin kovasti, että imettäminen onnistuisi, ja täysimetyksellä mennään. Maitoa tuli koko ajan riittävästi, mutta _todella_ hitaasti paranevat nännihaavat ja imetyksen sitovuus kysyivät motivaatiota. Imetyssessiot kestivät alussa monta tuntia ja nännit olivat hirvittävän kipeät, homma helpottui viiden viikon iässä ja nyt imetys sujuu hyvin.

Mies voisi opetella laittamaan tavarat paikoilleen käytön jälkeen. Ja likaiset astiat koneeseen. (Minä voisin varmaan opetella samaa :saint: )

Vuorokausi vapaata: Balletone-tunti, hieronta, kasvohoito, kampaaja yms. hemmottelua, sitten hyvää ruokaa ja tilkka viiniä miehen seurassa ja yöksi johonkin ihanaan hotelliin. Ja tää kaikki voisi tapahtua esim. Lontoossa. :)

Tatskoja ei ole. Haluaisin oppia espanjaa kunnolla ja matkustaa ympäri Latinalaista Amerikkaa.
 
Vauvauinnista vielä, meillä on eka kerta sunnuntaina joten kokeneemmat olkaa kilttejä ja kertokaa miten on sujunut! Saunassa meillä käydään alalauteilla pari minuuttia. Vesiliinan hommasin just, se vaikuttaa ihan kivalta apuvälineeltä suihkussa kun tytsin liukkaus on silakan luokkaa. :heart:
 
Josko Juho hetken viihtys yksikseen niin jatkasin vastailua..
En usko enkeleihin/yliluonnolliseen.
Haluaisin matkustaa Kanadaan. Joskus mä sinne viellä pääsen, vaikka eläkepäivillä.
Tähänastisen elämäni suurin pettymys, on ehkä ollut keskenmeno lokakuussa 06 raskausviikolla 12. Tai voisin ehkä sanoa sen olleen kipeintä mitä minulle on koskaan sattunut.
Meillä ei ole karkkipäivää, mässytellään sillon kun makiaa tekee mieli.
Itsessäni muuttaisin.. hmm. olis kiva olla laiha, mulla tätä elopainoa on paljon, uskokaa tai älkää.
Kodissani en juur muuttais mitään, isommat huoneet olis tietty kivemmat ja nuo yläkertaan menevät portaat on persiistä, mutta nekin aikanaan laitetaan.

Mitäs muuta.. hmmm... Jokohan mä eilen näihin vastasin..
Hyppykiikku, se meille tuli lahjana Juholle, varmaankin käytetään, tai ainakin koitetaan, kävelytuolia ei tule.
Unirituaalista, Juho ei suostu nukahtaan muualle kun omaan sänkyynsä (tai vaunuun/autoon) oli kun vien omaan petiin, hetken viuhtoo ja sitten nukahtaa yleensä, joskus vaatii vähän unimaitoa.

Mitäs muuta, älkää nyt tosiaan lakatko kirjottelemasta tänne, musta on mukava lukea myös niitä höppäviestejä, ja galluppeihin mukava vastata ja niitä on mukava lukea, oppii vähän tuntemaan palstasisaria.

Nyt saattaapi tulla liian henk. koht. kysymys, mutta vastatkoon ne keitkä eivät tunne kysymystä liian tunkeilevaksi.
Eli, mitä teidän miehet tekee työkseen?
Mun mies on mekaanisen työnjohtaja, hienompana nimikkeenä Mechanical supervisor tai jotain sellasta.

Aargh.. nyt on sitten paineltava kakkapyykille taas...

huomaa kyllä kun kiiruksessa kirjottaa niin tulee kirjoteltua ihan miten sattuu, hyvä kun tunnistan itse omaa kirjotusasuani..

Elina & J
 

Yhteistyössä