*LOKAVAUVAT 2007 tammikuu 2008*

huomenta vaan kaikille tasapuolisesti =)
meillä herättiin seittemältä ja kasilta oltiin jo valmiita taas nukkumaan :)

pesuaineista:meil käytetään erisanin nestemäistä ja huuhteluun comfort herkkä ihosille(hajusteeton).
ja kyl meil pestään tytön ja meitin vaatteet samas koneellises. en oo kuullukkaan et ei sais.
 
Huomenta spammimammat :)
melkoisia räpätätejä ootte , ei ehdi kyllä kaikkea mitenkään kahlaamaan läpi. Unirutiineista - en tiä , mutta meillä mä yleensä vedän Viun kans yhdes verhot ikkunoihin ja kerron että tulee yö . Pistetään yöhaalari ja unipussi - nyt viime aikoina typykkä on alkanut hieromaan silmiään kun nukuttaa. Päivällä sisällä nukutan heijaamalla, tepsii suht' nopsaan.
Mullahan on nuo huushollinpitotavat suht' rennot - eli pesen samassa pyykissä lapsen ja omat vaatteet, pesuaineena Minirisk - allerginen kun oon itsekin. Eikä huuhteliuaineita meille!
Me simahdettiinkin molemmat klo 18 jälkeen illalla , kun ystävä lähti - ja Viu heräsi klo 01, 05 ja 0730. Että tää oli hunajata !! :)
Arvatenkin ne yörutiinit eilen jäi ... ;)
Bumboa ei oo vasta kun vähän kokeiltu - tyytyväisenä, mutta ihmetellen muru siinä katselee. Tänään ois kyläilyä tiedossa, ja mukava viesti tuli tässä läheltä svalmennuksessa olleelta immeiseltä.

Ja mukavia te ootte kaikki muorit , erilaisilla elämänkiemuroilla varustettuja. Tosin mun täytyy sanoa , että kyllä noista kannanotoista kuultaa läpi se, kellä ei ole ollut yksinkertainen ja 'helppo' elämä - kumma kyllä silloin empatiakyky ja ruohonjuuritasolle asettuminen tuntuu olevan helpompaa. Itse arvostan suvaitsevaisuutta ja avarakatseisuutta aika korkealle...
Ihanaa on tallustaa seurassanne - olisi varmaan moni asia päässä ihmetyttämässä, ellei täältä voisi tsekata.
Niistä tooosi harvoista imutussessioista on tullut hassuja - Viu imee ja jorisee välissä pitkät pätkät omiaan ( vissiin tupisee , että ei tällä menolla mahaansa täyteen saa :) ) ja jatkaa sitten taas imutusta . Alkaa naurattaa ... :LOL:
Menin ja ostin turkoosin 74 cm Lassie haalarin Ekamarketin alesta 25e... mietin kyllä oisko seuraava koko mennyt ensi talvenakin , mutta kun ei tää mamma osaa ynnäillä. Nääs nyt se haalari sopii meidän turkooseihin vaunuihin :)
No nyt aamuteeveelle - vai menikö se jo ?
Muru nukkuu tuolla taas - tainnutettuna aamuriisivellillä , kuinkas muuten ... On muuten silti aika onnellisen näköinen sitä velliä syödessään - meillähän menee se desi aamuin, illoin.

Jaksuja ja Ouluun ainakin valkiaa aamua..
pau& viu
 
Huomenta,

Meillä neiti nukkuu tuttuun tapaansa vielä - söi kasin pintaan ja yleensä nukkuu sitten vielä 2-3 tuntia. Meillä on rytmi ollut nyt sama jo ainakin 6 viikkoa. Eli kympin maissa unille, syö ekaa kertaa 07-08 maissa ja nukkuu sitten taas. Oon ajatellut, että hiljalleen voitais yrittää vähän aikaistaa yöunille menoa. En vain oikein tiedä miten. Hilma on iltaisin ihan pirteä ja sitten juuri kymmenen aikaan uni tulee. Mutta eihän tuo mitään haittaa, ainoastaan aamuisin olevat neuvolat ym. tuottaa vähän hankaluuksia, kun prinsessa pitää herättää.

Mulla tuo nimimerkki tulee siitä, että olen aina tykännyt Olivia nimestä - se oli kuitenkin jo varattu, joten lisäsin sitten tuon toisen i-kirjaimen.

Kävelytuoli ja hyppykiikku - en kyllä vielä osaa sanoa hankitaanko niitä. Tuskin ainakaan molempia, ehkä ennemmin hyppykiikku.

Sen vetoomuksen mäkin olen käynyt allekirjoittamassa.

Mä en nyt kyllä enää muista mitä mun piti kommentoida. Aina tässä käy näin..

Mileko :hug:
 
Niitä meidän unirutiineistahan meidän piti kertoa. Meillä on kylppärissä yövalo, joka laitetaan päälle kun Hilma lähtee unille. Muut valot sammutetaan. Hämärässä tehdään sitten iltapesut ja höpötellään. Makkarin laitan aina valmiiksi pimeäksi ja pesuilta siirryttään sitten sinne ruokailemaan. Annan neidin melkein nukahtaa rinnalle ja siirrän sitten omaan riippumattoonsa, johon sitten nukahtaa. Huoneesta poistuessani laitan päälle "unilaitteen", joka heijastaa kattoon kuvioita ja soittaa unilaulua. Yleensä neiti nukahtaa heti, pari kertaa voi joutua laittamaan tutin takaisin suuhun. Tuo sama iltarutiini on meillä toistunut alusta asti. Päivisin ei makkarissa olla ollenkaan, päikkärit nukutaan vaunuissa. Olennainen osa tuota iltarutiinia on myös se, että mies on "päävastuussa" iltapesuista. Se on hänen ja Hilman yhteinen juttu, josta molemmat nauttii.
 
jaa ja tekstiä tulee... :D
Sain mä sit lopulta itse unta seittemän aikaan ja herättiin noin puol tuntia sitten. Vähänkö väsyttää, kun pitkästä aikaa sai nukuttua vaan 4 tuntia ja senkin pätkissä... :|

Mä pesen erillään, mutta lähinnä noiden vaippojen takia. Mietin vain, että kauankohan niitä suositeltiin pestäväksi erilleen...
 
voi kiitos! ja samoin kuule sinullekin :hug:
Mä arvostan sua (kun olen lukenut täällä sun kokemuksia) siinä paljon että uskalsit "hypätä tuntemattomaan" (otit vauvan vastaan ja yksin) ja olet selviytynyt siinä hienosti. :heart: Olet uskaltanut hakea apua teille molemmille, kun väsymys on "vienyt vallan", moni ei olisi ehkä kehdannut hakea sitä apua ja seuraukset olisivat voineet olla vaikka minkälaiset. Hyvin kaikki menee,vaikka se toinen jää kaikesta paitsi, itsepähän valitsi. Tyttäresi antaa sinulle paljon sellaista mitä kukaan muu ei voi antaa :heart:

Mun ex-anoppi joskus sanoi että mulla on paljon elämänkokemusta sellaisista asioista joita ei tarvitsisi edes olla. No, ehkä niin, mutta vaikka elämä on ollut hyvinkin vaikeaa joskus, niin kai mä olen sitten kasvanut ihmisenä niiden huonojenkin kokemuksien kautta sellaiseksi kuin olen?
Pieni ja pippurinen :D Mitään ei anneta helpolla periksi ja koitetaan hakea niitä hyviäkin asioita kaikesta. :D
 
|O Huomenta! |O
Täällä sitten valvottu viimeyökin tuon vihoviimeisen räkätaudin takia. Pojalla niin kamalan tukkonen olo oli, ettei äiti saanu yhtään nukuttua, sen kun kantelin sylissä ja lohduttelin. Nyt ei oo sit mitään, ja nukkuu tyytyväisenä omassa sängyssä. Rehellisesti sanottuna minunkin pitäisi, mutta minkäs teet kun palsta vetää puoleensa. Eikä mieskään oo kotona niin tässä vielä voin olla. Miehen kotona ollessa en kehtaa, kun aaattelee et oon koko päivän aina koneella :whistle: mistähän se sellaista on päähänsä saanu :whistle: :saint:
Juttua tullu taas kaheksan sivuu siitä kun viimeks kävin, joten en valitettavasti jaksanu lukee kaikkia juttuja juurta jaksain läpi. :ashamed:
LillaStina jään odottelemaan vinkkejä laivalle ;) Menettekö muuten siljalla? Ja tukholmaan? Anteeksi, oot varmaan kertonutkin, mutta on menny minulla ohi :|
vaunuista ollu puhetta. Eli meillä on Emmaljungan ceroxit. Väri on muistaakseen Jungle. Oli meinaan vähän vähissä värivalikoimat, kun sain miehen vaunuostoksille vasta lokakuun alussa. Tilanne olikin sitten se, että vuoden 2007 värit olivat jo melkeen loppuunmyyty. Joten värivalikoimaa ei hirveesti ollu. Vuoden 2008 värien toimitusaika olis menny sit marras-joulukuulle. Piti siis valita aika pienestä valikoimasta, mut ihan tyytyväinen oon kärryihin noin niinkuin muutenkin kuin värinsä puolesta. Mustia kun en halunnu =)
tutista Meillä ei tuo tutti kestä millään suussa, ja nyt on alkanu nyrkkiään sinne suuhun työntämään. en tiiä sit oisko hampaita jo tulossa. Ei kyllä tunnu ikenistä.
välikausipuku Mie hurahdin huutonetistä huutaa pojalle reiman välikausihaalarin. se on ihan uus laputkin paikallaan. Viel ei oo postista tullu. Maksoi 30 euroo!! Olishan tuo vielä pärjänny jollain fleecehaalarillakin, mutta minkäs teet kun se oli niiiiiin ihana!!! :D Että täältä löytyy kans yks joka melkosen helposti hurahtaa ostamaan kaikkee "hyödyllistä" :D :saint: :ashamed:
saunasta Meillä ollaan silleen tavallaan. Et mies laittaa saunan lämpenemään ja sitten melkeen smointein käy laskemaan pojalle kylpyvettä. Eli ei kuumassa saunassa, mut kuitenkin lämpimässä et on mukavampi polskutella.
tuutilulla Että kehtasitkin nähdä vaivaa ja kaivella poitsun nimen käsiis :D
kävelytuoleista ja hyppykiikuista Meille ei tule kävelytuolia. Hyppykiikku on, kun saatiin se sillon esikoiselle. Anoppi osti. Käyttämättä jäi, kun tyttö oli keskonen ja fysioterapeutti sano, että hyppykiikut ja kävelytuolit saattaa aiheuttaa varvastusta. eipä siksi käytetty, tytöllä oli muutenkin vähän alaraaja jäykkyyttä. Siltikin alko kävellä vuoden ja viikon ikäisenä.
Piituli1974 Eihän se mitään ettet huomannu pojan nimeee :D Enhän mie sitä niin kovin toitottanutkaan ;) Minäkin mietin että vaatteita ei tarvis laivalle ottaa niin paljon kun kuitenkin tulee niitä ostettua. Mutta sitten mietin myös sitä, että miulla on ainakin lasten vaatteet tapana pestä ennen käyttöä. Niissä kun on ollu nyt noita kaikenlaisia myrkkyjä.. Mitähän sitä tekis? Niin, ja entäs tuttipullot laivalle? Ei siellä niitä voi keittää, ja en menis kyllä hytin vessassa niitä pesemäänkään.. :$ :/
äityli75Me mennään 26.2. Eli siis symphonylla. Te meette sit serenadella. Voi hitsi. Olipa lähellä että oltas oltu samalla laivalla. Olis ollu pienimuotoinen tapaaminen :D Niin mikä amme siellä hytissä on? Me ollaan oltu neljä kertaa commodorehytissä ja ei siel kyllä mitään ammetta oo. Vai oisko sit vaan serenadella??Meillä on kans parvekkeeton hytti, kun on enemmän tilaa ja siitä sohvalta on ihana katsella merelle....
Meillä kävi muuten hauskasti ton reissun kanssa. Tilattiin matka j asit kävi ilmi että pojan kummitkin on lähössä samalle laivalle. No, eikä siinä vielä kaikki. Eilen illalla kävi ilmi, et miun kummityttö (kolmeviikkoo nuorempi kuin meidän poika) on perheineen kanssa ihan samalla laivalla.. :LOL: että on sattumaa kerrakseen. B)
Kyllä ne porukat niitä rattaita sieltä laivalta maihinkin kärrää. Luvallisuudesta en sitten tiedä :D Meillä ollu aina omat mukana.
Joo mut nyt kotihommiin!! Ai niin se eilinen miun laiskuus. Oisko 38 asteen kuumeella ollu jotain tekemistä sen kanssa :D Nytkin vähän lämpöö, mut ei auta pakko painaa pitkää päivää :LOL: :saint:
Niin ja :hug: kaikille kenellä kipeitä lapsia kotona. Miekin toissäyönä itkin pojalle, et äiti vois olla vaikka miten kipee ja silti hoitaa, kunhan ei vaan poika enää tarviis kärsii. No nyt se tauti tuli mulle, muttei juurikaan oo pojalla helpotttanu... Joo mut nyt kiitos ja hei!
 
Siis munhan piti kans kommentoida. :D

Meillä kaikki pyykit pestään samassa koneellisessa. :heart:

Unirituaaleja meillä ei kaksosilla ole, mutta kyllä kait ne siinä samalla "tajuaa" kun isommat laitetaan nukkumaan ja heillä on iltapissit yms. ja sitten nukkumaan n. klo 20.00. Sen jälkeen talo rauhoittuu (jos vaan Ella suostuu menenmään nukkumaan) :LOL:

 
pikkumyy, osta sellainen Ainun kertakäyttötuttipullo jossa on muovipusseja. Joka syötön jälkeen pussi roskiin ja uudelle syötölle uusi pussi ja riittävästi vaan tuttiosia mukaan. Meillä on ne ja on tosi kätevät reissussa. Sairalassakin lisämaito annettiin meillä niistä. :D


Mä en kyllä ole pessyt vaatteita, olen vissiin aika huithapeli.
:LOL: :LOL: :LOL: :LOL: :LOL: :LOL: :LOL: :LOL:
Ja sehän on vaan sen kerran jos niitä ei pese.
tsemppiä ja paranemisia
 
meilläkin pestään kaikki pyykit samassa koneessa..siist tietenkin erotetaan tummat ja vaaleet. 40.ssä pestävät ja 60.ssä pestävät.
milli ja yodottaja joskus yks vanhempi ihminen mulle sano että "jokaiselle ihmiselle annetaan sellanen taakka kannettavakseen jonka hän jaksaa kantaa"
välillä kyllä tuntui aikoinaan että olen saanut väärän taakan kannettavaksi. :eek:
mutta kaikista/kaikesta on vaan selvinnyt..paljon on elämä opettanut,monet itkut on tullu itkettyy,ja monet naurut naurettuu.ja sitten mulle ainakin sillo yh-vuosina tuli aina silloin tällöin tunne,et helkatti et olen ylpee itestäni,kun selviin likkojen kanssa,ilman miestä..tai muiden apua.mutta koskaan ei kukaan sukulainen (omia vanhempia tai siskoani lukuunottamatta) tullut kysymään että tarttenko apua.
opiskelin,hoidin lapset opiskelun ja töiden lomassa,
ja eikä noista lapsista ole mitään rikollisia tai rakkareita tullut.toisinkin olis voinu olla..
mutta hattua nostan kaikille selviytyjille.
 
Piituli1974 En ookkaan kuullutkaan tollasesta tuttipullosta. sehän on kätevä. Mistäs niitä sitten saa??? Ai kuinka niin uusavuton :LOL: :D ;) ?.......Ja noista vaatteista. Oot ehkä oikeessa, ja voinhan mie oll ite vähillä vaatteilla... :eek: Siis ihan täysissä tamineissa, älkää säikähtäkö. Mutta siis eihän miun tarvii koko ´vaatekaappia mukana viedä. Mies sen tekee kuitenkin :kieh: :headwall:
 
Piti sitä vielä sanomani, että meillä on Planin kautta kummipoika Juan 5 vee Ecuadorissa.

Pikku Myy: mennään siis viikkarilla.... Olisin mielummin mennyt siljalla, mutta lahjakortti on viikkarille. Meillä on mun omasta äippäpaketista (siis vuodelta kirves ja kypärä) jäänyt käyttämättömiksi noi kertakäyttöpullot... Aattelin katsoa, että josko niitä voisi ottaa mukaan ja käyttää pois... Kunhan vaan keksin miten niitä käytetään.
Meilläkään ei tutti ole kelvannut. Alko tunkea nyrkkiään ja nyt syö sitä ihan täyttä häkää... ja eka hammas on sieltä näkyvissä, ei vielä kunnolla puhjennut, pinta tuntuu kuitenkin olevan läpi...

Muistaako kukaan muuten ihan oikeasti, että mihin asti sitä suositeltiin pestävän erillään noi vauvan vaatteet?
 
Alkuperäinen kirjoittaja pikkumyy:
Piituli1974 En ookkaan kuullutkaan tollasesta tuttipullosta. sehän on kätevä. Mistäs niitä sitten saa??? Ai kuinka niin uusavuton :LOL: :D ;) ?.......Ja noista vaatteista. Oot ehkä oikeessa, ja voinhan mie oll ite vähillä vaatteilla... :eek: Siis ihan täysissä tamineissa, älkää säikähtäkö. Mutta siis eihän miun tarvii koko ´vaatekaappia mukana viedä. Mies sen tekee kuitenkin :kieh: :headwall:
niitä pulloja saa ihan tavallisista marketeista esim. citymarket tai prisma. Siihin pakettiin kuuluu pullo, pussit (50 vai 100 kpl en muista), korkki+tutti. Hinta oli 7-8 ?.
 
huomenta,
valvomisia siis muillakin. meillä oli aikamoiset tuttisulkeiset viime yönä, minä pompin ees ja taas ku pieni oli niin levoton. sitä nuhaa sen verran kuitenkin on, että öisin hengitys raskaampaa ja limaa kuulostaa olevan kans. nyt kuiteski ekoilla päikkäreillä,pitäis vissiin itsekin mennä... alunperin piti tänään lähteä kyläilemään Aliinan kummien luo pariksi päiväksi mutta katsoin parhaaksi että koti taitaa olla paras paikka pienelle nyt, kun on tuota nuhaa. no, kylään ehditään toiste ja säästyypä äiskän rahat ku ei tarvi niitä vaatekaupoissa tuhlata...

kaikki vaan on menos laivalle, höh, tahtoo kans. odotellaan kuitenkin toukokuulle, mun vanha perhe jenkeistä (vaihtariajoilta) tulee Suomeen silloin ja tehdään pieni reissu Tukholmaan, he kun eivät ole sitä vielä nähneet. ovat käyneet suomessa viidesti, ja odottavat kovasti näkevänsä lapsenlapsensa... heillä kun ei omia lapsia ole, niin me mieheni kanssa ollaan ihan erityisasemas...

nyt hetkeks vaakatasoon, ippuli palailee taas...
 
niin ja ne pullot tai siis pussit lämpiää nopsaan kuumassa vedessä, kun ne ei mahdu kaikkiin mikromalleihin (on niin korkeita) :heart:

Se pussi vaan pullon sisään taita noin 1-1,5 cm reunaa pullonsuun päälle,vähän aukaisee sitä pussia sormin ja maito sisään ja sitten vaan korkki kiinni. Siellä on kyllä kuminauhojakin mutta ei niitä tartte pysyy pussi muutenkin paikoillaan. Se täytyy vaan sitten kiertää auki kun korkin on laittanut kiinni muuten ei tule maito ulos. KUn siis se pussi kiertyy kun kääntää korkin kiinni. Ymmärsitteköhän mun sepustuksesta mitään? :LOL:
 

Yhteistyössä