***LOKAVAUVAT 2007 KOLMAS PAINOS***

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja henkka81
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
dogtor nii oisin miekin kyllä "repiny reikäni" jos ukko ois nukahtant noin spesiaali iltana :o Meillä oli eilen mykkäkoulu..tai siis mie suutuin ja pillahin itkuun (mikä harvinaista ku suutun).Ostin miehelle pienen yllätyslahjan.Ja innoissani annoin sen hänelle ni kiitokseksi sain vastauksen "Mitä vi***a,oot sie vähän hölmö??Mitä hemmettiä sie oot menny ostaa"Luulin et hää ois ilahtunu mut ei todellakaan ollu.Sanoin vaan et tiedämpähän etten enää koskaan osta mitään. :'( |O

Mie epäilen et Ellalla on joku pimpero tulehus.Haisee ihan sillille.Luulin et johtuu pamperseista mut tänään pidin eri vaippoja ja haisee kun ottaa vaipan pois ja pesee pyllyn.Sitä valkosta en oo puhistellu sieltä..jokuhan tais sanoo ettei sitä saiskaan poistaa.Enkä mie kehtaa toiselta kaivella sieltä mitään.Puhtaalta muuten näyttää mut haisee ja punottaa.Pitää soittaa huomenna neuvolaan. :ashamed: :|

katjanna ja yksäiti samoja temppuja meilläkin :D Eilen Eemilin laitoin lattialle vatsalleen ja ihmettelin sitten yhtäkkiä kun välillä vilaisin muualle, poika olikin selällään! Noh laiton hänet uudelleen ja sitten näin sen :D Kerran käännytty selältään mahalleen, se vielä vähän harjoittelun alle. Nyt aina kun laittaa vatsalleen, kääntyy samantien, hauskaa kun oppinut uuden jutun!

Kiitos onnitteluista! :heart:
Tämä eilinen oli siis avioliiton siunaus ja hääjuhla. Naimisiin mentiin 20.07.2007 :D Ja nyt juhlien jälkeen vasta tuntuu että ollaan naimisissa :laugh: Etää rouvashenkilö ollaan oltu jo puolivuotta.
mammoliino: Laitan kerhon puolelle muutaman kuvan, sain kuvaajalta "maistiaisia" muutaman kipaleen.

Sara veteli tänään 3tunnin unet sisällä vaikka meillä oli vieraita ja meteliä. Tais olla kovat bileet pikkuneidillekin :D

Joskus, monta sivua ja ketjua sitten, joku kyseli jos jostain löytyisi kasvukäysrää. Tämmönen ainakin löytyi. Tähän voi merkata useamammankin kuin yhden paino ja pituus tuloksen, niin näkee hiukan miten käyrä muodostuu.

http://www.verkkoklinikka.fi/laskurit/kasvu/

Alkuperäinen kirjoittaja Hipkukka:
Joskus, monta sivua ja ketjua sitten, joku kyseli jos jostain löytyisi kasvukäysrää. Tämmönen ainakin löytyi. Tähän voi merkata useamammankin kuin yhden paino ja pituus tuloksen, niin näkee hiukan miten käyrä muodostuu.

http://www.verkkoklinikka.fi/laskurit/kasvu/

mä en saa sitä käyrää onnistumaan ??!! mitäköhän teen väärin..hmm

Mulla toimii toi käyrä ihan hyvin... Pitääkin huomenna oikein perehtyä siihen...

Krisu niistä ruokamääristä. Tässä listassa vaan on lisänä toi viime öinen herääminen (jota ei normaalisti ole), joten maitomäärä heittää pikkasen.
Mutta tässäpä nämä: 370 ml maitoa, 300 ml velliä, noin ½ dl sosetta ja siihen päälle vielä tissimaidot (jota ei varmaan päivän aikaan tule paljoa). Mutta kyllä tosta saadaan suunnilleen se 1000 ml päivässä ruokaa (kun vellit+korvikkeet+soseet on jo 700-800 ml päivässä) kun laskee tonn tissimaidon päälle. Mihinkähän toi jätkä syö ne? Meillä kuitenkin ollaan alusta lähtien valitettu tosta hitaasta kasvusta ja painonnoususta... nollakäyrällä mennään...
Taitaa jätkä liikkua niin paljon...

Alkuperäinen kirjoittaja LillaStina:
Mulla toimii toi käyrä ihan hyvin... Pitääkin huomenna oikein perehtyä siihen...

Krisu niistä ruokamääristä. Tässä listassa vaan on lisänä toi viime öinen herääminen (jota ei normaalisti ole), joten maitomäärä heittää pikkasen.
Mutta tässäpä nämä: 370 ml maitoa, 300 ml velliä, noin ½ dl sosetta ja siihen päälle vielä tissimaidot (jota ei varmaan päivän aikaan tule paljoa). Mutta kyllä tosta saadaan suunnilleen se 1000 ml päivässä ruokaa (kun vellit+korvikkeet+soseet on jo 700-800 ml päivässä) kun laskee tonn tissimaidon päälle. Mihinkähän toi jätkä syö ne? Meillä kuitenkin ollaan alusta lähtien valitettu tosta hitaasta kasvusta ja painonnoususta... nollakäyrällä mennään...
Taitaa jätkä liikkua niin paljon...

teillähän sitten tosiaan menee ihan hienosti sapuskaa :)
meillä ei tosiaan edes soseita viel oo kehis ja silti maitoo meni tänään VAAN 660ml.

Oululaiset: Vinkkejä hyvistä lastenvaatekaupoista kaipaisin. Huomenna ois tarkoitus kävästä päiväseltään Oulussa.

Meilläkin isäntä tuppaa olemaan täys ääliö noiden merkkipäivien suhteen. Eipä tullut lahjaa viime synttäreinäkään, vaikka olin raskaana ja muutenkin mieli herkillä :kieh: Ärsyttää kun tietää että paihoitan mieleni mut ei silti viitsi vaivautua... Voi kyllä vaikuttaa sekin et ei uskalla ostaa kun joskus tuli vähän avauduttua kun ilkesi leivänpaahtimen (tollo) ostaa :ashamed:

Susa, minkä tyyppistä vaatetta haluaisit ostaa? Kun onhan noita perusliikkeitä esim. KappAhl, Lindex, Anttila, Stockmann (ja stokkan yläkerrassa Yasmine), Kärkkäinen, Marketit (cittari, prisma, euro) ja mitähän muita... aivot taas narikassa... En muista, joku joka muistaa niin valaiskoon :D Niin no Henkka ja Maukka.

LillaStina: Noi neuvolat eroo niin paljon toisistaan. Meillä neiti kasvaa -16 käyrällä eikä neuvolatäti oo ollu yhtään huolissaan. Tyttö kasvaa kuitenkin omaa tasasta käyräänsä. 4kk neuvolassa oli 5070g. Sanottiin että pikkuhiljaa voi alotella kiinteitä jos haluaa mut ei kuitenkaan olla viel alotettu. Meil menee korviketta n.500-600ml/vrk, Annetaan tytölle niin paljon ku haluaa. Jos teidän poika on kuitenkin tyytyväinen ja iloinen niin älä ole huolisasi =)
Paljon teiän poika nyt painaa?

dogtor: Inhottavasti teki mies ku nukahti mutta kun teillä oli noin ihana ja tärkeä ilta ja kahdenkeskistä aikaa niin eihän sun ois koneelle tarttenu mennä olleskaan :ashamed: ?
Oisko voinu olla niin et sun mies ois siitä loukkaantunu?
(jos mun mies ois menny koneelle meiän kihlajais iltana ni ei ois kivalta tuntunu)
Älä möksää sun miehelle.

Eemeli oli 3 kk neuvolassa jotain 6300 ja rapiat päälle. En mä olekaan itse huolissaan. Kun pikkunen on tyytyväinen, niin mulle on ihan sama mitä se neuvolantäti valittaa. Ihan sama millä käyrällä mennään tai muuta vastaavaa. Jos paino ei nousis ollenkaan tai pituuskasvua ei tulisi, niin sitten vasta alan itse olla huolissani. Meillähän annettiin vellejä aiemmin jo sen takia, kun paino ei meinannut nousta kunnolla ja tissuteltiin ihan koko ajan... Nyt on siis tyytyväinen.

Enkä minä sen takia sitä päiväkirjaa pitänyt. Se oli lähinnä sen takia, kun tuntus niin kamalan suurilta noi määrät mitä porukkaa syöttää vauvoille. Paitsi että meillä syödään ihan yhtä reippaasti :laugh: Olipahan kiva saada selville, että kuinka paljon tota pöperöä uppoo noinkin pieneen mieheen...

No moikka kaikille piitkästä aikaa täältäkin suunnalta :wave: Ihan harmittaa, kun en ehdi ikinä muka enää kirjoitella, enkä oikein juuri lukeakaan, vaikka samalla kaipaisin niin aikuista juttuseuraa..meinaa nuo minun päivät olla melko pitkälle pelkkää lasten ja kodin hoitoa. Ja tätä nykyä myös miehen kanssa kinaamista :( :headwall:
No, mutta siis olen tässä todennut, että vauvan ja kahden leikki-ikäisen kanssa, ei ainakaan tekeminen lopu.
Teillähän täällä tuntuu olevan meno välillä ihan villiäkin, toivottavasti vielä voi ängetä mukaan porukkaan..Alan tosiaan olla vertais seuran tarpeessa, tai alan kohta kehitellä itselleni kaveriksi toisen persoonan jonka kanssa jutella "aikuisten juttuja" :laugh:

Meidän tyttönen on kyllä harvinaisen kova nukkumaan, ja muutenkin niin kiltti, iloinen ja rauhallinen, että välillä ihan ihmetellä saa miten hurmaava vauva meille tupsahti :heart: Tyttö tosiaan saattaa vedellä vaunuissa unia vaikka 6 tuntia! Nyt on kyllä pitänyt jo alkaa rajoittaa tuota päivä/ilta nukkumista, meinasi nimittäin neiti kehitellä sellaista rytmiä, että nukkui aamusta iltaan, ja heräsi sitten puolen yön aikaan valvomaan, saattoi tillistellä 4-5 asti, eihän siinä muuten mitään, mutta koita sitten jaksaa päivällä isompien lasten perässä ja hoitaa kaikki kotihommat, meinasi unet jäädä hiukka vähiin |O No, mutta nyt onneksi ollaan kehitelty parempi rytmi, pakko vaan välillä herätellä, kun neiti vetelee 5:ttä tuntia putkeen :D Syönnistä sen verran, että pelkällä tissimaidolla ollaan, reidet alkaa saada hurmaavat makkarat, eikä ne posketkaan kapeimmasta päästä ole :D

Hui, nyt minä onnistuin tietysti taas kirjoittamaan kamalan maratonin, näin siinä käy, kun kerran saa aikaan avautua..Ehkä olisi parempi pysyäkin poissa, minähän valtaan puoli palstaa :ashamed:

lhs tervetuloo takasin,tänne vaan avautuun niinhän me muutkin tehdään ;)
Tais meillä olla vaan hetkellinen mielenhäiriö toi yli 7 aamulla nukkuminen..tänään sit Pessi hereillä taas 5 ja 5-6 makoiltiin sängyssä ja koitin herraa saada nukkumaan mut ei..Nyt alkaa kitinä vaivaan joten jos kokeilis tonne petiin tota vielä saada...

eipä tuo nukkunu kuitenkaan...no ei muuta kun vaatteita vaihtaan.Nyt toi kääntyminen on sit äipälle hermoja raastavaa kun koko ajan hirvee änkeeminen,ei malta kaveri pysyä paikallaan.Ja yritä siinä nyt sit toiselle tuttia laitaa kun on naama maassa kiinni... :laugh: ei oo helppoo olla pieni mies... ;)

Alkuperäinen kirjoittaja Mammoliino:
vielä kerran onnittelut ja tahtoo kuvia!!! jos ei tänne niin kerhon puolelle ainakin :)

milli olitpa iahnat kuvat laittanu. Olit kyllä upea morsian.*kateellisena katseli kuvia*, täällä kun ei toivoakaan että joskus naimisiin pääsis. :ashamed:

milli, Paljon paljon onnea !!! :hug: :flower: :heart: Kuvat oli ihania :heart:

Täällä oli moni muukin viettänyt viikonloppuna juhlapäiviä...oli synttärejä, kihlapäiviä ja ties mitä, kaikille paljon onnea jälkikäteen =)

Kiitos Mammoliino. En muistanutkaan tuota Kapahllia ja pitäähän se teidän Lindex käydä kattoo jos siellä ois vaikka kaikke ihanuuksia. Jos joku Oululainen sattuu olemaan koneella niin unohtui kysyä et missä keskustassa on hyvä imettää? En taida uskaltaa ihan julkisesti imettää.

huomenia tyttöset!

heti aamunalkajaisiksi VELLIGALLUPPI: vastatkaahan kokeneemmat!
vellejä siis alottelisin, ja maissivelliä yritin testailla ihan hitusen maidon sekaan niin tuli kaameet vatsavaivat!!! siis mikä velli teillä käytössä, ja millä määrällä olis hyvä alottaa? ystävä sanoi et perunaporkkana olis maittavaa ja hyvinsulavaa; onko näin? tuota maissia en kyllä uskalla enää....ja muut vellit tais olla sit 5kk-->.

ja pannaanpa samaan syssyyn HEDELMÄSOSEGALLUPPI: eli mistä tykätään ja mikä olis vatsaystävällisin alottaa?

ja käyttääkö joku HiPP lastenruokia?

:flower: :heart: KIITOS ETUKÄTEEN KAIKILLE VASTANNEILLE MAMMUKOILLE :heart: :flower:

AINIIN TOPSY: painonpudotustuloksia tulee yynä!

velleistä aloiteltiin Nestlen maissivellillä ja hyvin on sopinut.
riisivelli on myös kuulemma hyvä aloitusvelli.
meillä peruna aiheutti alkuun murinaa ja itkua kun kävi massuun.

hedelmäsoseista aloiteltiin persikalla (tytöt ei tykänneet), sitten kokeilin päärynää ja se upposi heti. :D

Olen Ellalla käyttänyt Hipp soseita kun niitä löytyi jonkun verran maidottomina ja muutenkin kivoja makuja.

Yhteistyössä