****LOKAMASUT LOKAKUUSSA*******

lhs
Tänne ei mitään uutta. Odotellaan ensi viikon torstaita ja yli-aikaisuus aikaa..

Onko muuten kokemuksia, kumpikohan olisi parempi tässä vaiheessa järkyttävän kipeään selkään, tavallinen hieronta vai esim. vyöhyketerapia? Järki lähtee kohta..

lhs ja masuun mieltynyt toukka 40+5
 
Puuh... :x Taitaa olla lähtö lähellä (siis parin päivän sisällä)... Illalla ja yöllä supisteli melkoisesti, mutta halusin nukkua, joten menivät ohi. (ei ole sellaista tähän mennessä tapahtunut). Tänään kävelin Valintatalolle hassaamaan Ykkösbonusseteliä, ja tuli ostettua herkkuja :x :x :x ja syötyä :x :x :x Ei tehnyt edes mieli :headwall: Kallis kauppa, onneksi ei enää tarvi tässä kylässä asioida siellä... Palvelukin oli |O

Ajattelin, että koittaisin saada synnytyksen alkamaan aamusta, mutta eihän se niin mene, kuin haluaa.

Terveisin Gwendolyne ja vauveli, RV 39 + 5
 
..heräsin kyllä kuudelta, mutta kun olin käynyt laittaan pyykkikoneen päälle, painuin takaisin peittojen alle ja tuossa reilu 30min sitten heräilin päivään.
Eipä ollut tosiaan vaikutusta, kun eilen tehosiivosin saunatilat (kuurasin niin että oksat pois!) ja sen päälle vielä saunottiin... ei oo kypsä vielä ei, vaikka mamma alkaa hiljalleen olla.
Nyt sitten tyydyn vain tyynynpäällisen ompeluun...

Tuttu muuten kertoi, että kun oli toistansa oottanut ja alkaneet viimein epäsäännölliset kipeet supparit, oli hällä ollu niin virtaa, että oli lähteny reippaalle kävelylle ja jopa ottanut juoksuaskelia. Olipa sitten siitä tömistelystä pieni järkyttynyt ja tullut sen vuorokauden aikana pois... ;)
 
tänään on meillä se kauan odotettu laskettu aika, mutta ei tuo pikkunen vielä ainakaan näytä mitään merkkejä..

Tais pyörähtää vauva eilen illalla ympäri. on jo monta kuukautta köllöttäny samassa asennossa ja nyt pyörähti ympäri, mut ku supistelee ja vauva on jo niin tiukalla kerällä masussa ni on kauhean vaikea tietää varmaks että miten päin se nyt siellä on. tänään on neuvola, mut viimeksi se täti kysy multa että miten päin se vauva on! mun mielestä tuo on sellanen kysymys johon sen pitäs tietää vastaus! menen jo valmiiksi apeana sinne neuvolaan ku tiedän ettei siitä tuu ku kamala olo ku se laittaa siihen sängylle selälleen niin kauan että olen pyörtyä.. ei mitää hyötyä kuitenkaan.

Kela-korvauksesta joku kyseli. Meillä on 60 km synnärille ja piti käydä siellä kerran valmennuksessa. tästä matkasta antoivat jotku kelakorvauslaput ja tilille tuli about 4 euroa kun se korvaus on jotai 20 senttiä/km ja omavastuu on jonkin verran. seuraavalla kerralla en sitten viittiny es pyytää noita lappuja, mut jos matka on pidempi niin kyllähän se kannattaa.
 
täälä on onneksi ihan hyvin nukuttu yö takana, ehtihän noita valvottuja kertyäkin jo ihan mukavasti....

diipeli eiköhän sulla käynnisty synnytys ihan normaalisti, oireitakin kun on ollut ja limatulppakin irronnut. itestäni oon kuitenkin melko varma ollut koko raskauden että tämä tyyppi ei masusta niin vain poistukkaan. alan oleen jo ihan valmistautunut tuohon käynnistykseen, sen verran epätoivonen olo alkaa olemaan tämän kropan toimintaa ajatellen :headwall:
niin paitsi että minähän olin ajatellu synnyttää nyt perjantaina tai sitten lauantaina, että kiirettä alkaa pitämään että ehtii :LOL:

tänään on neuvola, puntarille astuminen hirvittää (kotona en ole enää edes käynyt, paha mieli vaan tulee) mutta muuten ihan kiva mennä käymään, kuuleepahan ainakin että pienellä kaikki kunnossa!

hitsi että alkaa tuo anopin innostus menemään kohta yli :kieh: se soittelee jatkuvasti mulle ja tiedustelee oloa ja kyselee et voisko jo tulla tänne odottelemaan synnytystä ja tekemään meille ruoat ym. pakkaseen (asuvat 200 km päässä) oon aina sanonu ettei täälä oo mitään tekemistä, oon jo ite leiponu pakkasen täyteen et ihan turha tulla. sitten se ehottaa et jospa minä hyppäisin junaan ja lähtisin sinne...haloo! no eilen se sitten taas soitti et tulevat nyt kumminkin viikonloppuna mun appiukon kanssa tänne "jos nyt vaan saa tulla"....eipä sitä viittiny kieltääkään. mun mies kyllä aikoo vielä soittaa ja sanoa sille ettei välttämättä tarvis tulla. haluttais olla nämä vikat viikonloput nyt ihan kahestaan saunoen, kokkaillen ja rentoutuen kun miehelläkin sillon vapaata. ymmärtäisin kyllä et he tulisivat tänne jos meillä ois lapsia ennestään ja enemmän tilaa missä olla, mutta täälä sitten vaan nelistään kyykittäis meidän kaksiossa eikä mitään muuta tekemistä ku telkkarin kattelu ja synnytyksen oottelu...

no mutta ilmottelen tuossa myöhemmin neuvolakuulumiset!
t.tiipii ja "väiski" rv40+2 :heart:
 
Keiju07
Neuvolakuulumisia, mitäs muutakaan...

Sf 31, ollut sama kolmisen viikkoa...
Painoarvio reilu kolme kiloa
Rr 126/76
Painoa tupsahtanut 915g/vko (myönnän, olen herkutellut sikana)
:heart: 127-147
Ja RT:ssä pikkuinen, pää todella alhaalla
Hb:kin mitattiin vihdoin viiden viikon tauon jälkeen, mutta tulokset kuulen vasta huomenna. Omasta väsymyksestä epäilen, ettei ole kovasti kohonnut.

Tiipii, laita vaan mies sanomaan reilusti ei vanhemmilleen. Eihän tuossa ole nyt mitään järkeä... mulla ainakin palaisi pinna, jos anoppi tulisi meille hääräämään. Tulkoot sitten, kun on jotain nähtävää eli se vauva.

Mua kiinnostaisi myös toi taksiajelun korvattavuus; meillä kun ei ole omaa autoa. Tosin luulen, että pk-seudulla ei vaikka korvatakaan tai matkat ovat niin pieniä, että summa ei ole hakemisen arvoinen.

Piipalle kiitokset synnytyskertomuksesta, ei sullakaan mennyt "ihan putkeen".

Äh, kun on vetämätön olo. Pitäis alkaa puunaamaan kämppää, kun mies on mennyt kutsumaan vieraita kahdeksi illaksi peräkkäin. En nyt kieltänytkään ole, mutta nyt ärsyttää jotenkin. Toiselle iski vielä noidannuoli aamulla, joten siitä ei ole mitään apua siivoukseen; olen meistä kahdesta ehdottomasti vähemmän invalidi =). Tänään ei siis ole myöskään hyvä päivä alkaa synnyttämään, kun tukijoukot ovat lattiallamakuu kunnossa. (Totesin myös, että ihan hyvä, että naiset synnyttävät, mä en ainakaan jaksaisi kuunnella sitä miesten valitusta :D , ovat aikamoisia vauvoja sairaina.)

Keiju 39+2
 
Matkakuluista Mie olen ymmärtänyt, että KELA korvaa matkakulut synnytyssairaalaan tämän mukaan http://www.kela.fi/in/internet/suomi.nsf/NET/100801111809EH?openDocument

Taksin kulukorvauksista meillä ei ollut valmennuksissa puhetta. Se vain kerrottiin, että jos ambulanssilla menee niin sitten itselle jää maksettavaksi omavastuu 9,25e.
Osaisivatkohan neuvolassa vastata tuohon mitään vai pitäisiköhän käydä KELAsta varmistamassa...
 
onneks olkoon PuPu :D :flower: :flower:

tänään sain sit ajan sinne polille sen vauvan kokoarvion takia...eli näillänäkymin
maanantaina ammulla jos ei sit tuu huomiseks peruutusaikoja....sanoin,et vois sit samalla käynnistää vaikka...mut riippuu kuulemma siitä,et onko paikat auennu...viime maanantaina oli vie kiinni ja kanavaa sen 3cm jäljellä!!!(ihmettelivät kovasti,koska oon uudelleensynnyttäjä)
mut joo...jos ei tää ny viikonlopun aikana tuu,niin hyvät mahikset on et ensviikol sitten!!! pelottaa vaan se koko vieläki (39+2 oli arvio 4,1kg)

henkka ja veeti 39+5
 
piipalle kiitokset vastauksesta :) :flower:

pupulle Onnitteluja poikavauvasta:flower: :hug:

en muuten pysty kunnolla kävelemään kun koskee nii tuohon jalkapohjaan,auts!
varmaan tää kova painonnousu ja turvotus aiheuttaa tuon vaivan.

täytyypä käydä itsekki kelalla kyselemässä tuota matkakorvausta.

nyt vois mennä päiväunille
:wave:
vointeja kaikille!!
-milla40+5
 
Huomasin tuossa kun päivittelin taas tuota 1.sivua, että listassa on 65 odottajaa joilla on laskettu aika tänään tai mennyt jo!!!
Aika hurja määrä! Osahan aktiivisesti täällä palstalla "keikkuu" ja itsestään ilmoitteleen, ja Milekokin taitaa olla vauvaa hakemassa, mutta on tosi moni joista ei ole kuulunut!

Tänne ei uutta, päivän saldo on 1 kipeä supistus, paljon väsymystä ja vielä enemmän alakuloa.Pitäisi saada itseään niskasta kiinni ja lähetä pihalle, mutta on niin saamaton olo kuin vaan olla ja taitaa.
On kauhea ikävä lapsia jotka on siellä mun isäni luona kylässä, ja en osaa oikein nauttia tästä vapaa-ajasta, olen ihan pöljäke.
Mies on töissä, ja tuleekin vasta joskus yötä vasten, eli olisi aikaa ihan vaan itselle nyt, kun sen vaan osaisi jotenkin fikususti käyttää. Esim. lähtemällä synnyttämään..
 

Yhteistyössä