****LOKAMASUT LOKAKUUSSA*******

Moi kaikille!!
heti alkuun onnittelut vauvautuneille:flower: :hug:
kävin eilen kirjottelemassa pitkän stroorin tänne,mutta juu...katos jonnekkin!!
toissayö oli valvomista,supistuksia tuli tiuhaan ja kipeitä olivat,olin jo varma että synnyttämään päästään,ja pöh,nehän sit lieveni parin tunnin päästä.
ja olin sit nukahtanut,aamulla 7ltä heräsin ja supistuksia ei enää yhtään.
maha oli kyllä kumman tuntunen,ollut vielä tänäänki.

neuvolakäynti takana...
elikkäs...
painoohan oli tullu TAAS yli kilo/vko :snotty:
turvotusta hiukan
pissa puhdas ja hb oli onneksi noussut 136!!
rautakuuri silti jatkuu.
vauvansyke oli 126:heart:
liikkeet ++
ja sf-mitta 33½cm.

saas nähdä olikos viimenen neuvolakäynti vai vieläkö mennään 41+3...antoi ajan keiken varalta... :headwall:
no nyt ruuan laittoon ja tv:n ääreen.
ihana kun sai imuroitua ja koirulin kaa käytii lenkillä:)
vointeja kaikille :wave:
-milla39+5
 
Hellou!!!!

Minäkin varasin huomiselle ajan vyöhyketerapiaan. Ja olen siis Oululainen. En vaan saa millään päähän minkäniminen tyyppi se oli mutta laitoin googleen hakusanaksi vyöhyketerapia Oulu ja sieltä sitten löyty. 30? maksaa tunnin hoito. Käy läpi jalkapohjat ja korvalehdet. Multakin hirmu tarkkaan tivas viikkoja ja tietoja.Mutta hölty sitten ku kerroin kaikki kiinnittymiset ja limatulpat ja kaulat ja paikat auki jutut ja vielä että neuvolatäti suositteli :LOL: On sitä kiero =) Mulla siis huomena viikkoja 38+6 eli aivan tarpeeksi,viikko sinne tänne :D Kuulemma eka käy läpi kaikki peruspisteet ja sitten nuo kohtuun vaikuttavat. Ois kiva ku tuli etes yks kipeä supistus tuon seurauksena niin tietäis miltä tuntuu,mullakun vaan tulee noita kivuttomia kovetuksia.

Kävin tänään kirpparikierroksella,löysin taas muutamat housut pojulle ja pitihän se mullakin ostaa siihen pöllötoppikseen semmoinen Turkoosi pöllöpipo :heart: Mutta se olikin ihan aiheellinen ostos koska yhtään lämpimämpää pipoa ei oo ennestään (jos ei äippäpakkauksen pipoa lasketa)

Mutta minäkin tulen sitten huomena kirjottelemaan tuntemuksia tästä vyöhyketerapiassa käynnistä =) Tänään muuten tasan kaks viikkoa limatulpasta eikä tunnu yhtään miltään!!!!! :kieh:

Diipeli kera masukin
 
Aluksi ONNEA kaikkelle jo vauvan saaneille!!!!
elikkäs tänä aamuna kävin nlassa...
vauva hieman alenpana, mutta sf mitta noussu 31:een
painoa -100g näemmä jokatoinen kerta nousee, jokatoinen laskee
rr.72/114
liikkeet ++
kätilö katto masun päältä ja sisäkautta, muttei saanu vauvaa niin käteen, ettois tienny kumminpäin on.
huomen aamulla äippäpolille ultraan!!!
mukava kun vielä näin lopussa näkee vaavin ultran kautta ja kun sais samalla sen painoarvion..se vähän huolestuttaa, ettei kauheen iso ois kun ed.meinas vähän harteista jumittaa ja ei kuitenkaan ollu kun 3750g..
:/
nooh..huomenna katotaan miten siellä masussa oikein ollaan..
on muuten ainakin OYS:ssa melkoset ruuhkat, kun tänään oli alunperin lähete sinne, niin soittivat ja sanovat, ettei tällepvälle enän keretä ottaa. :( sama lääkäri päivystää äippäpolilla ja synn.vast.otossa! huoh!ei suuria suunnitelmia kannate synnytyksen kivynlievennykseen toivoa. :(
 
Hei vaan pitkästä aikaa. Ilmoittelen minäkin että vihdoin 6.10 poikamme syntyi klo 2.52. Painoa oli 3970g,pituutta 52cm ja pipo 36cm. rv 40+6
Perjantai illalla päätin kokeilla sitä kaikkien mainostamaa nännien hierontaa ja kun olin hetken nännejä hieronut niin siitä se sitten lähti. klo 23 alkoi supistelemaan ja heti 2-3min välein. Sairaalassa oltiin klo 1, olin heti melkein 6cm auki. Siitä sitten ammeeseen ilokaasuja hengittelemään, siinä pärjättiin puolisen tuntia ja sitten kivut olivat jo kovemmat. Olinkin sitten jo 8cm auki. Päivystävä gyne paikalle ja kohdunkaulanpuudutetta kehiin (ei voinut antaa enää epiduraalia, synnytys eteni niin nopeasti) ja melkein heti sen jälkeen alkoikin jo tuo ponnistus vaihe. Synnytyksellä oli kestoa yhteensä hieman alle 4h, ponnistus vaihe 17min. Eilen päästiin pojan kanssa kotiin ja ainakin alku on sujunut todella hyvin. Väsymystä vaan on jo hieman kun poika ei haluaisi nukkua omassa sängyssään vaan olisi mieluusti koko ajan vierellä. Mutta nyt taitaa tulla siirto tuonne syntyneiden puolelle. Kohta sinne alkaa jo ropisemaan näitä lokakuisia. :)
ansku ja poika 5pvä
 
Lillastina ompas teillä ihanan söpö pikkunen :heart:
osaa todella poseerata!!:)

*saispa jo itsekkin pikkuisen*

anskulle onnitteluja pienestä prinssistä :flower: :hug:
kiva kun olit kirjottanut synnytyskertomuksenkin,oli kiva lukea!!

hui ku oikeesti kauhistuttaa toi oys:n tilanne... :eek:

nyt taas bb:n pariin :wave:
 
Selkäkipu vaan jatkuu ja väliin supistaa tosi kipeesti, tässä nyt peukut ja varpaatkin pystyssä, jos kohta olis meidän vuoro :saint: . Tällaista ei ole vielä ollut mulla kertaakaan, selkä joteski väsynyt ja alussa se oli tuolla keskiselässä se kipu, mutta nyt siirtynyt jo alaselkään. Vielä ainakaan ei supistukset niin säännöllisiä, että olen niitä edes laskenut pahemmin. Väliin tuntuu, että aivanko olis joku kestosupistus päällä. Heti aamusta tämä alko. Kahta s:ää tässä jo kokeiltu, saunottu olan takaa vasta ja siivoiltu, huomenna taas jatkuu jos täällä vielä olen. Äitini kertoi, että juuri selkäkivuilla on minun maailmaan tuloni alkanut :)

Nyt nukkumaan, hyviä öitä ja vauvautumista meille kaikille!

-Tytteli ja asukki 39+4
 
onnittelut anskulle ja inkulle! ja olipas kyllä aivan ihana tuo lillastinan vauveli! :heart:

täälä ei mitään uutta, koko päivän oon puuhastellu kaikenlaista, mutta ei mitään erityisiä tuntemuksia suuntaan tai toiseen. välillä hennosti supistaa ja mahaa vähän jomottaa muttei mitään lupaavia merkkejä :headwall:

onneks viikonloppu tulee huomenna menee sillon aina aikakin vauhilla kun mies on kotona.

palataan aamulla! :wave:
 
no just...nyt meni viel maha sekasin :x
mitähä tästä yöstä tulee...huoh!

oonkos muuten ihan hakoteillä,kun muistelen sellasta että joillakin ois toi mahan sekavuus yks merkki alkavasta synnytyksestä??

oon kyllä koukussa tähä palstaa...kaikki pitää käydä kertomassa,ja ketä kiinnostaa mun mahan toiminta :LOL:
no nyt jätän muillekin kirjotustilaa :wave:
 
:heart:ONNEA UUSISTA NYYTEISTÄ :heart:

Minä se jaksan odottaa.Aamulla viimeinen neuvola ja sitten lauantaina äitipolille =) Saanpahan kunnon tutkimukset jos eivät käynnistä ja monilla tutuilla on käynnistyny pelkästä ronkkimisesta.Sais jo tulla ku ens torstaina pitäs viettää tytön kaveri synttäreitä ja hulabaloota riittää!Supistuksia on tullu vaan kun ei ota tuulta purjeisiin ja ala tulla yhtään tiheempään.Mietin todella että odotanko mä viel ens viikollaki.Mä siis vedän pohjat yliaikaisuudessa lokamassuissa:headwall:

Milla-maria,mul on alkanu yks synnytys mahan tyhjennyksel mutta tässä odotukses on kyl tyhjentyny jo monta viikkoa.Mutta aika näyttää.Mun oma synnytys kätilö sano kun näki mun odottavan kolmatta et päivä paastoo ja seuraavana hernekeittoo.Siinä taas vinkki muiden joukkoon :D

Pidetään peukkuja että viikonloppuna saatas PALJON uusia lokavauvoja :wave:
 



Suuren suuret onnittelut Inkulle, LillaStinalle ja anskulle pienistä pojan palleroista :hug:

Ehdimpäs kirjoittamaan edes onnittelut. Tuntuu että aina kun meinaan alkaa jotain näppäilemään niin neiti huutaa vastalauseen ja vaatii luokse :D

tuutilulla ja Kiia
 
Milla-maria Mulla lähti esikoisen synnytys käyntiin rajulla ripuloinnilla. Luulin ensin että joku mahatauti on iskenyt. Ja kahdessa seuraavassakin odotuksessa vatsa tyhjeni aikasta hyvin sinä päivänä kun lähtö tuli. Typyn synnytyspäivänä niin ei käynyt mutta tuohon tulikin muutenkin oman tyylinsä mukaisesti :D

LillaStinalla mielettömän suloinen poju :heart:
 
Yö mennyt osittain kärvistellessä :x , tosi kipeisiin supistuksiin olen aika ajoin herännyt... Vielä ei kuitenkaan ne ole niin kauhean säännöllisiä, mutta silloin kun tulee perhanan kipeitä on! Koko alavatsa ja alaselkä ihan tajun kipeänä, itku melkein tulee..En oikein osaa sitä kuvailla, aivan karmea, niinku poltteessa olis.

Tuossa laskin että sellanen reilut 15min pienimmillään tuo väli, ja äsken kun kävin vessassa tuli se odotettu tulppa :D . Että pääsisköhän tässä jo kohtpuoliin tositoimiin. Ei sen vaavin tonne pitäs ihan asumaan jäädä, joskus se sieltä pitäs pois tulla!

Tuloksia odotellen ja vauvaantumisonnea taasen kaikille, toivotaan että mullakin nämä tästä jatkuu sinne tulokseen!

-Tytteli74 ja asukki 39+5
 
kiitoksia vastauksista tehotutot ja tuutilulla :)
ei tosiaan oo tuommosta vaivaa oo ollu koko raskaudessa(päinvästoin...)
toivoa antaa vähän:)

tyttelille onnea jos nyt pääsisit nyytin hakuun :hug:

nyt tää painuu aamukahville :wave:
 
Huomenia vaan kaikille,

tänään alkoi sit viikko 39. Mä olisin aivan valmis jo tosihommiin, vaikka kipu vähän pelottaakin. Eilen palstan luvun ja tv:n katsomisen ohella yritin sit hieroskella niitä vyöhyketerapiapisteitäkin, ainakin rentouttivat mukavasti.

Eilen oli olo jotenkin kamalan hengästynyt koko ajan, piti tuon tuosta huokailla syvään. Iltakahdeksasta lähtien on sit ollut non-stop menkkamainen juilinta alavatsalla. Supisteluja olen myös tuntenut, mut kipu ei ole ollut ylitsepääsemätöntä. Tosin yöunet oli todella säälittävät tuon jomotuksen takia.

Yöstä lähtien toisinaan mittaillut noita jomotusaaltoja, ja tulevat 10-15 minuutin välein. Josko tämä tästä jo?

Kunhan noi kosteustarkastajat saadaan ulos talosta, aloitan saunan pesun ja pakkaan taas muutaman laatikon...

Ippuli 39 +0
 
Tääl kans kärvistelty yö takana... nukkunukin olen, mut jokaseen supistukseen heräsin. Eilen aamulla meni limatulppa eli kai se nyt VIHDOIN tekee tuloaan... siis synnytys! :D
Sain eilen neuvolasta vielä maanantaille ajan ja sanos, et jos en oo jo vauvanhaku reissulla, ni tyksiin laitetaan vasta kun 42 vkoa on täynnä... hohhoijaa, että tässä pitäs vielä viikko kärvistellä...
No mutta nää supparit on kyllä jo aikas kipeitä, mut väli on vaan viäl aika pitkä... mut toivossa eletään, et lähtö tulee! :whistle:
Tyttö syntyi 41+1 eli jos tää nyt on tulossa, ni aika samoihin menee!

Onnittelut taas kaikille vauvaihmisille! :flower: :D
Ja mukavaa viikonloppua kaikille! :wave:
Lapanen 41 tasan :D
 
Onnea tuhannesti oman nyyttinsä saaneille :flower:
Miksköhän en näe LillaStinan vauvan kuvaa profiilissa???? Ohjeita jotta näkisin? Näen vaan tulevan äipän mahansa kanssa...
Lapanen: Mä olen udellut tuota TYKSin käynnistys aikataulua jo ennakkoon, koska mulla on jotenkin ollut sellanen kutina että ei tää tästä itekseen synny (en tiä mistä moinen tunne tullut) ja mulle neuvolassa sanottiin että TYKS ei päästä viikkoja 42 täyteen vaan käynnistää 41+5!!! Hassua että niin erilaisia infoja tulee neuvoloista vaikka sairaala sama. Toisaalta päivä pari sinne tänne, mutta tässä tilassa odottavan aika on todellakin pitkä ja niillä päivällä tai parilla merkitystä.
Omaa napaa sen verran: Yö menin monen muun tavoin kärvistellessä Menkkajomotusta alamahalla, lyhytkestoista mutta kipakkaa kipua mikä ei antanut nukkua. Samoin levottomat jalat kävivät visiitillä ja ripuli (huoh) mikä tuntuu nyt jatkuvan enemmän tai vähemmän lentävänä. Toivottavasti enteilisi hyvää. Iskiaskipu ei ota vaan laantuakseen, mutta eiköhän se sitte viim.synnytyksen jälkeen kaikkoa! Turussa sataa LUNTA!!!!!!!!!!!
Piippu ja ikiasukas (?) 39+1
 
Ja oikein kovasti lisäsupistuksia teille jotka niiden kanssa jo valmiiksi kärvistelette :hug: Mulla on tunnin päästä aika sinne vyöhyketerapeutille,ajattelin käydä tässä välissä koiran kanssa lenkillä. Olishan tuo ihana jos meilläkin lähtis pikkuhiljaa tää syntymään. Muutenkin tämä viikonloppu olis oiva hetki syntyä kun miehelläkin kaksi yötä putkeen vapaata =) Se kun meinaa isyysloman viettää vasta joulu-tammikuussa,just siksi ku on toisaalta niin helppo tuo työjuttu...

Mä en ymmärrä miten mua nykyään väsyttää koko ajan!!!! Yleensä mä jaksan hyvin valvoa yöllä sinne kolmeen,mutta nyt parina yönä oon simahtanu jo ennen yhtä! Sitten on pitäny päivätirsatkin vetästä.Nytkin semmonen olo että vois painua pehkuihin,mutten uskalla jos sitten nukunkin pommiin :ashamed: on meinaa niin sikeää tuo uni etten välttämättä herää vaikka puhelin soi.. :whistle:

Mutta palailen myöhemmin asiaan,jokohan [/b]Henkka on päässyt tositoimiin eilisen terapian myötä B)

Diipeli ja masukki 38+6
 
Ja oikein kovasti lisäsupistuksia teille jotka niiden kanssa jo valmiiksi kärvistelette :hug: Mulla on tunnin päästä aika sinne vyöhyketerapeutille,ajattelin käydä tässä välissä koiran kanssa lenkillä. Olishan tuo ihana jos meilläkin lähtis pikkuhiljaa tää syntymään. Muutenkin tämä viikonloppu olis oiva hetki syntyä kun miehelläkin kaksi yötä putkeen vapaata =) Se kun meinaa isyysloman viettää vasta joulu-tammikuussa,just siksi ku on toisaalta niin helppo tuo työjuttu...

Mä en ymmärrä miten mua nykyään väsyttää koko ajan!!!! Yleensä mä jaksan hyvin valvoa yöllä sinne kolmeen,mutta nyt parina yönä oon simahtanu jo ennen yhtä! Sitten on pitäny päivätirsatkin vetästä.Nytkin semmonen olo että vois painua pehkuihin,mutten uskalla jos sitten nukunkin pommiin :ashamed: on meinaa niin sikeää tuo uni etten välttämättä herää vaikka puhelin soi.. :whistle:

Mutta palailen myöhemmin asiaan,jokohan [/b]Henkka on päässyt tositoimiin eilisen terapian myötä B)

Diipeli ja masukki 38+6
 

Yhteistyössä