****LOKAMASUT LOKAKUUSSA*******

Ai niin, ihana lukea loppumetreillä kärvistelevien tuntemuksia :D :ashamed: Jotenkin tuolta aivojen perukoilta kumpuaa esiin että niinhän miä itekin kävin aikasta kuumana loppuajat :whistle: Ja sitten kun se h-hetki koitti niin ihan yllättäen ilman yhtäkään s:ää tai muuta. Yrittäkää jaksaa :hug:
 
YOdottaja SOITTELI TÄNÄÄN LAITOKSELTA JA LÄHETTELI TERKKUJA KAIKILLE! VIOLA VOI HYVIN JA ON KOVA SYÖMÄÄN, TUORE ÄITI VIELÄ LEPÄILEE RANKAN SYNNYTYKSEN JÄLKEEN.

minä täälä kotosalla olen ihan rättiväsyneenä. en saanut viimeyönä kunnolla nukuttua ja nyt en viittiny ottaa päikkäreitä ettei menis unirytmi ihan sekasin. kohtapuolin mennään saunaan minkä jälkeen taidankin aika pian painua pehkuihin. selkä vaan temppuilee, vaikkakin sain onneks käytyä koiran kanssa vähän kävelyllä. ei kait tässä auta kuin jaksaa olla valveilla vielä muutama tunti....huomenna se on sitten jo loppuviikko käsillä! :D

diipeli sulla tosiaan alkaa tulla kiire, puoleenyöhön ei ole enää montaa tuntia aikaa! jos mitään ei ala tapahtua niin ei muuta ku reklamaatiota matamille menemään ;)
 
Nyt on kyllä aika moista poltetta ja menkkakipua ja supistelua ilmassa..saa nähdä onko tämä nyt sitä, vai helpottaako nämä olot.
Hiukan jopa nyt jännittää.

Tulen ilmoittelemaan että päästäänkö tässä nyt lähtemään, vai meneekö olot ohi.
 
hööh..nyt taas tuntuu että alkaa supistukset rauhoittua!
Niitä on tullut tuosta klo 19 asti 3-15 min välein, nyt vaan välit pitenee ja pitenee.
Aika tylsää! Olin jo aika varma että nyt se sitten on menoa.
Voihan se nyt olla että alkaakin jotain tapahtua, mutta hiukan nyt epäilyttää.
Palailen aamulla asiaan, nyt menen peiton alle mököttämään..
 
Heips! Piti tulla tääläkin pyörähtään :)

Onnea kaikille vauvautuneille :heart:

Mä tääl poitsun kaa kaksin valvon, muut on yöpuulla. Poika tankkaa yötä varten :)

Huh, jänskä lukee teidän viimehetken tuntemuksia...moni alkaa olla kypsää kamaa :) Vasta ite oli tuossa tilassa hetki sit ja nyt jo käärö sylissä :heart: Koittakaa vaan jaksaa, odotus palkitaan sit :hug:

dirlittanille onnea matkaan jos nyt yöllä lähtö tulee =) peukut pystyyn!

Ai niin ja siitä limatulpasta kun on paljon matkan varrella puheltu, niin mä en tässä raskaudessa nyt sitä bongannut ollenkaan. Eli välttämättä sitä ei huomaa tai se irtoo vasta laitoksella tms.

Täällä me pojun kaa toivotaan kaikille teille "kypsille" paaaaaaaaljooon paaaaaaljoooon OIKEITA suppareita =)

Nyt me mennään nukkuun :wave:
 
Kolme yötä jouluun on...Eli äitipoliin.Tulehan HENKKA81 kertomaan oliko apua vyöhyketerapiasta.Jos mut passitetaa lauantaina kotiin ni tilaan terapeutin sunnuntaiks.Mun kaveri tekee hoitoja ja en millää haluis lääkkeillä käynnistettyä synnytystä joten jos sais apua alkuun.En oo hirveemmin kuullu kuinka on auttanu synnytyksen käynnistykseen ja siks heräs heti uteliaisuus!

Nyt nukkumaan kun on parin päivän vauvasaldo tarkistettu.
VOIDAAN PAKSUSTI :hug: :heart:
 
Huomenta!

Minäkin olen yhtenä vaihtoehtona ajatellut tuota vyöhyketerapiaa,en vaan tiiä oikeen missä kanttis täällä Oulussa käydä. Löytyyhän noita paikkoja netistä mutta en sitten tiedä hinnoista. Heräilin jo varmaan viiden aikaa,kävin lämpösessä suihkussa ja koiran kans ulkona. Ihana ku alko niin rauhallisesti tämä päivä. Ja eilen illallakin mieli parani kummasti ku käytiin yli tunnin ilta-ajelulla (mä tykkään olla pimeällä auton kyydissä) ja saunottiin :heart: Sainpas oikeen jalkahierontaa :D

Ranteita ja nilkkoja pakottaa,muuten olo mitä mainioin. Tosin vessassa joutuu ravaamaan yhtenään mutta eihän tätä enää kauaa tarvi kestää.

Tiipii kiva kuulla että vaavi on vihdoin asettunut,jospa tuo pikapuoliin lähtis syntymään.

Mulle veikkas neuvolatäti että synnytys varmaan käynnistyy ku salama kirkkaalta taivaalta.Paikat kuitenkin niin kypsät ja koska en oo tuntenu yhtään ainoata kipeää supistusta. Ihanaa elää tässä jännityksessä,kolmisen viikkoa maksimissaan.

Ei ollu ennustajaelli oikeessa,pitäisköhän seuraavaksi soittaa tätille ja pyytää että kattoo Tarot korteista :LOL:

Diipeli ja masujesperi 38+5 :heart: :heart:
 
Huomenta!

Eli täällä edelleen. Menin sitten illalla nukkumaan, ja ne supistelut jatkui sinne klo 24 asti säännöllisen epäsäännöllisenä.
Nukahdin kuitenkin, ja yllätys yllätys, heräsin aamulla kun kello soi, ja olo on mitä mainioin..ei supista sitten yhtään.
Hiukan nyt keljuttaa, olin jo illalla niin lähtövalmiina.
Mutta eiköhän tämä tästä, ajallaan.

Mulla ei noista kahdesta aiemmasta näitä kipeitä supistuksia ollut ensimmäistäkään ennen kuin h-hetkellä.
Pojasta alkoi supistelut yöllä klo 01.00 ja lapsivedet meni aamulla klo 05.30, poika oli maailmassa 20.44.
Tytöstä taas meni lapsivedet klo 01.00 ja ekat supistukset tuli klo 04.00, tyttö oli maailmassa klo 08.57.
Siksikin jotenkin on hurjan outoa että näitä supistuksia tällä lailla tulee, olin NIIN varma illalla että nyt tämä on menoa.
Mutta ei..Koitan ajatella positiivisesti, että ne eiliset supistukset on avanneet jo kuitenkin sitä kohdunsuuta, ja kun oikea synnytys alkaa, niin se on helppo ja nopea..hmm..epätoivoista, eikö :LOL:

Nyt menen ottamaan aamu-unet, jospa tämä keljutus sillä katoaisi!
 
huomenta täältäkin!

Ihanaa, harjotussupparit on vihdoin löytäneet tännekin!!! :D yöllä niitä tuli useitakin, ei mitään kivuliaita mutta sellasia epämiellyttävän tuntosia ja unenkin läpi ne aina tunsin. menkkamaista jomotusta on myös ilmassa, joten jospa tässä munkin kropassa alkais hiljalleen jotain tapahtua. vieläkin oon varma että yli mennään LA:sta, mutta silti tuli tosi hyvä mieli noista pienistäkin supistuksista.
jos ja kun niitä uteliaita puhelinsoittoja tulee, niin mitään en aio noista kuitenkaan sanoa, yltyvät utelut pian kahta kauheemmaks...paras vaan olla hissukseen ;)

ihanaa viettää näitä "viimesiä" päiviä tehden kaikkea mukavaa. ite oon nyt kamalan innostunu leipomisesta kun kotikin on siisti. eilen tein korvapuusteja (mies ja koira tykkäsivät kovasti) ja tänään ajattelin tehdä juusto-kinkkusarvia, niin voidaan sitten illalla vaikka Housea kattoessa niitä syödä. viikonloppuna taas ajattelin tehdä sämpylöitä....ihanaa, mustahan kuoriutuu kohta kunnon mamma :LOL:

mennään tänään yhden entisen luokkakaverin kanssa käymään kaupungilla kiertelemässä ja syömässä, joten mukava päivä tulossa. pitääkin mennä kohta valmistautumaan...tässä pöhöttyneessä naamassa on kyllä tekemistä että kehtaa ihmisten ilmoille lähteä.

ostin muuten eilen varalta laitokselle evästä mukaan, no mieshän sitten illalla veteli niitä napaansa...onneks kaupasta saa lisää :LOL:

t.tiipii ja "väiski" rv39+2 :heart:
 
niin ja liplatukselle kirjoitin jo eilen onnitteluviestin, mutta eipä se sitten ikinä ilmestyny tuohon ketjuun, joten SYLINTÄYDELTÄ ONNEA! :heart:

voi teitä onnellisia jotka nyytti sylissä kotona olette! no me muut tullaan perässä hitaasti mutta varmasti, tai ainakin minä tulen hitaasti en välttämättä niinkään varmasti :whistle:
 
Täällä ollaan edelleen, vaikka eilen siivosinkin sitä varten et vois lähteä. Hirveä alaselkäsärky jatkuu toivottavasti se enteilee supistuksia. Yöt ärsyttäviä ku hyvää asentoa ei löydy. Kylkiasento muuten hyvä mut lonkat niin kipeet et joutuu vaihtaa kylkeä vähän väliä ja aina ku kääntyy häntäluu napsahtaa iljettävästi...Blääh.

Huomenna sanon th:lle suorat sanat siitä et ei oo arvioitu sitä ollenkaa (tai ainakaa mulle kerrottu) et kui suuri tuolta mahtuu tulemaan. Mikähän sellanen raja äidin koossa et mitataan lantion rtg-kuvien perusteella lantion tilavuus? Oisin kuullu et 155cm, mut ite oon 151,5 eikä mulle ainakaan oo tehty mitää kuva tutkimuksia. Lääkäri arvioi lapsen rv:lla 36 pieneksi tai keskikokoiseksi (mitä se sitte tarkottaakaan), mut terkkarin arvion mukaan sieltä on tulossa AINAKI 3,5kg ja nyt kun menee yliajalla ni suoraa sanottuna pelottaa.

Onnea niille, joiden nyytti päässyt päivänvaloon!

RV 40+6
 
Into: Mulle sanoi Bruno Cacciatore että kaikki alle 155cm lähetetään automaattisesti synnytystapa-arvioon. Itse olen 152cm (huikeat :D ) eikä meinannut mun th:lta herua lähetettä. Sain sen sitten Brunolta kysymättä ;) Bruno nauroi kyllä perään: "Ellei ole todettu hyväksi synnyttäjäksi..." Joka varmaankin tarkoitti että ellei ole aiemmin alakautta tuosta vaan pulautellut nelikiloisia vauvoja maailmaan...?

Dirlittan: Tiedän tunteen, muakin oikein sapetti viime lauantaina kun hienosti supisteli tunteja ja sitten hiipuivat ja olin nukahtanut. Mitä ihmettä sitä kiusaamaan, tulis sitten kertaheitolla?! ;) Tosin toivottavasti sitten lyhenee synnytyksen kesto, kun tosissaan toimiin pääsee :D

Täällä oli eilinen ihan kummallinen. Otin päiväunet ja nukkua posotin 3tuntia! :eek: Illalla olikin alaselkä niin kipeä että oli ihan pakko ottaa särkylääkekin, harvoin otan joten kipu oli sietämätön. Illalla ennen nukkumaan menoa mies vielä hieroi selkää. Heräsin sitten reilun tunnin päästä armottomaan menkkakipumaiseen jomotukseen. Alkuun n.10min välein ja siitä sitten 20min välein ja 30min välein. Jotkut niistä tuntuivat ihan kunnon supisteluilta ja vatsa olikin ihan kivikova, mutta jotkut vaan vuosisadan pahimmilta supermenkkajomotuksilta :eek:
Ei ole aiemmissa raskauksissa tällaista ollut, sitä on sitten kertaheitolla lähdetty, eikä vietetty unettomia öitä. Tässä raskaudessa taas unettomia öitä on jo ollut liikaa ja nukahtaminen vaikeaa, kyljen vaihtoa kokoajan ja tuntuu että hetkessä puutuu. Musta tuntuu kuitenkin että vauva olisi nyt todella alhaalla ja ehkäpä jopa kiinnittynyt? Tunnustelin päätä, mutta en sitä löytänyt :LOL:

Sain myös mieheltä tuliaisia kaupasta: Ihan ikioman saunanpesuaineen! :LOL: Mies meinas nimittäin yks päivä pestä saunan ja huusin sille että saunanpesu on mun, kun kypsyn tähän mahaan lopullisesti! :ashamed: Ei uskaltanut pestä saunaa ;)

Voikaahan pallomasut hyvin ja paljon suppareita toivotaan kaikille halukkaille! :D

Milli rv 37+3
 
lhs
Huomenta! Olipa taas yö..pari yötä menikin ihan liian hyvin. Nyt sitten valvoa ja kärvistellä, kääntää kylkea ihan jatkuvasti, selkään sattui/sattuu aivan järjettömästi ja maha on niin hellänä, että itku pääsee kohta :x

Pitäisi jaksaa alkaa siivoamaan ja lapset näyttää olevan aika villillä päällä..mukava päivä siis varmasti tulossa, juuh.. :headwall: :headwall:

Pari (ainakin) on mietiskellyt tuota vauva kokoa, jos on itse pienikokoinen. Minähän olen myös huiman iso, pituutta kaikki 152cm (ja kokoa 34 normaali tilassa). Missään lantiokuvissa en ole koskaan käynyt, esikoisen aikaan lääkäri suunnilleen ovelta kävi vilkaisemassa, että joo, kyllä sieltä hyvin mahtuu vauva tulemaan..Ei siis tehnyt mitään tarkempaa tutkimusta, vähän vilkuili lantiota. Esikoinen oli 3500g/50,5cm/pipo36 ja hyvinhän tuo mahtui tulemaan, ei toki järin iso ollut, mutta isompikin olisi kuulemma tullut. Eli oma pituus/koko ei kyllä välttämättä kerro mitään lantion sisämitoista :)

Juu, nyt pitää heittäytyä pitkälleen hetkeksi, ja hautoa vielä kauratyynyn kanssa selkää ja mahaa, jospa sitä sitten kykenisi jotain kotihommia tekemään..
Nyt on kyllä eka kerta kun toivon, ettei nyt sitten tänään eikä huomenna syntyisi, huomenna kun on se esikoisen synttäri..Lauantai illan jälkeen saa sitten kyllä luvan jo alkaa tulemaan :whistle:

lhs 39+5
 
tehotuhot tuun tietty kertoon,et onko siitä vyöhyketerapiasta mitään hyötyä!!!!
....tottapuhuen mua rupes eilen oikein kunnolla jännittään :whistle: mitä ny luin netistä noita muitten kokemuksia ja melkein kaikilla oli sit se synnytys tosiaan alkanu vuorokauden tai kahen päästä :eek: ...miten te kestätte sen jotka tiedätte jo käynnistys päivän??? tää juttu ei kuitenkaan 100% varma,mut jumankauta ku jännittää.....huh huh.....nooh..kohta sinne on lähettävä......

henkka ja veeti 38+5
 
Tyhmä kyselee... mitä se tarkottaa että paikat on kypsät? Mulla viimesessä lääkärineuvolassa kohdunsuu oli pehmeä ja lyhentynyt 2 cm:iin, onkos siis "kypsä" vai vasta kypsymässä?

Täällä tuli eilen supistuksia ihan suht mukavasti, ei kivuliaita, mutta ei ihan tunnottomiakaan. Välejä en ajatellut, jossakin välissä päivällä koitin hakea vauhti käpyttelemällä tossa omassa pihassa mutta oli aivan liian kylmä joten kauaa ei viittiny. Yöllä heräsin vissii yhteen supistukseen.. Nyt ei sitten tasan mitään.. :headwall:

Huomenna pääsisi sit taas neuvolaan.. Minä ihmettelen että miksi käynnistys tapahtuu VASTA 42+0 jos ei aikasemmin itekseen käynnisty. Mulla kuitenkin toi raskausdiabetes ja nyt alkaa verenpaineetkin oleen tosi korkeella..
Viimeks koko arviossa oon käyny tyyliin rv34 ja sanovat sillon rd seurannassa että mun sokerit on pysyny hyvinä, että pelkkä neuvola seuranta riittää..
Aijonkin huomenna nostaa metelin tosta noin myöhäsestä käynnistyksestä, en viimekerralla tajunnu kun sitä sillon kysyin, jäin vaa hölmönä ihmetteleen :/

Jaahans, jos sitä söis ton aamupuuron ennen ku se on ihan kylmää..
PuPu ja Pikkis 39+4
 
Huomenta,

Yhdessä kasassa täälläkin vielä. Eikä hajautumisesta oikein mitään merkkejä vielä.

Pari viimeistä päivää on kyllä olleet tosi helppoja ja kolme yötäkin olen nukkunut putkeen ilman kipuja. Olen vihdoin löytänyt hyvän asennon ja tyynyille oikeat paikat.. yksi tyyny kylljen alla, yksi polvien välissä ja yksi mahan vieressä ja sitten pääpuoli korotettuna :) Mies mulle nauraa aina kun ollaan menossa nukkumaan, järjestelyissä kuluu hetkisen verran :whistle:

Neuvolakäynti täälläkin ollut tällä viikolla eikä siellä mitään ihmeellistä. Korkealla on kuulemma vieläkin neiti, vaikka musta kyllä tuntuu, että on putoamassa sieltä. Kaikki arvot oli ok, hemoglobiini oli tosin alhainen.

Yhä enemmän huomaan miettiväni sitä, että minkä näköinen vauva ulos sitten aikoinaan puskee. Rakenneultrassa aikanaan sanottiin, että tyttö olisi tulossa ja se on ollut alusta asti omakin fiilis - silti ajattelen myös sitä vaihtoehtoa, että masuasukki olisikin poika. Ja tietysti sitä miettii ja toivoo sitä, että vauva olisi terve ja synnytys sujuisi ongelmitta.

Oliivia 39 + 2
 
Keiju07
Katsoin sitten juuri eilisen Greyn anatomian nauhalta... Olisi voinut jäädä väliin, jos olisin tiennyt... Kyyneleethän siinä tuli silmiin. Jostain syystä oon alkanut näin viime metreillä stressaamaan, että jotain ikävää vielä käykin. Ei oo omiaan tuollaset ohjelmat sitten helpottamaan mun pelkoja. Sen takia tuota yliaikaisuuttakin jo valmiiksi murehdin, kun riskitkin sitten ovat jo suurempia.

Mua alkoi tuo vyöhyketerapia myös kiinnostamaan, tulkaa ehdottomasti kertomaan kokemuksia. Onko kukaan lukenut asiasta mitään negatiivista tai kriittistä? Siis muuta kuin, että rahaa menee hukkaan. Eli voiko olla jotain huonoja seuraamuksia?

Hohhoijaa, aika levoton olo muutenkin ja vaikea asennoitua tekemään yhtikäs mitään. Tsemppiä kaikille kanssakärvistelijöille!

Keiju 38+2

 
Keiju07 - mä katsoin eilen myös Greyn anatomian ja siitä tuli kyllä tosi kurja fiilis. Pitää ruveta miettimään, että mitä sitä oikein uskaltaa enää katsoa... BB 24/7 on ainakin tarpeeksi neutraali ja myönnänkin, että sitä ei tarvitsisi katsoa ollenkaan näin paljon... :whistle:

Mulla yhdellä ystävällä vyöhyketerapiasta oli apua, synnytys käynnistyi muutama tunti käynnin jälkeen eikä aamulla vielä ollut mitään merkkejä synnytyksen käynnistymisestä.
 
Taas suhteellisen hyvin nukuttu yö takana, paitsi että sitten heräsin armottomaan selkäkipuun. Väliin juilii myöskin alamahaa menkkakipumaisesti, että toivotaan nyt että jotakin tuolla ne sais aikaan. Selkä sellanen väsyneen kipeä. Nimenomaan tosta keskiselästä. Ja kun kävin vessassa, aivankuin olisi tullut jotain ylimääräistä, mutta paperiin ei jäänyt mitään eikä pöntössä näkynyt. Outoa :| . Vai kuvittelenko minä jo..

Noista synnytystapa-arvioista, meidän sairaanhoitopiirissä se tehdään ihan automaattisesti ainakin kaikille ensi synnytttäjille riippumatta äidin kokoon. Mullekkin sanottiin jo siellä rakenne ultrassa, että aika laitetaan sitten mulle postiin. Mutta jouduinkin käymään siellä jo aikaisemmin, niiden minun maksa-arvojen vuoksi, joten antoivatkin sitten jo ennemmin sen ajan ihan mulle suoraan.

Pitäisi tässä alkaa jotakin vielä puuhaamaan, tässäkin talossa on koko ajan jotain puuhaamista, kun on lapsia ja koira. Kun vähän siivoilisi, niin josko sekin antaisi vähän tuolle vauvelille vauhtia =) Tuntuu vaan ettei nykyään enää sillä tahdilla jaksa kuin ennen, ennen meni koko talo kerralla, nyt suurinpiirtein huone päivässä :ashamed: , oikeasti tuntuu että kunto loppuu jo. Ja varmaan vaikuttaa tuo minun alhainen hemoglopiinikin.

-Tytteli74 ja asukki 39+4
 
Pakko laittaa tämä vielä tähän. Googletin netistä tuota vyöhyketerapiaa ja tämä tuli vastaan. Ruvetkaahan naiset hieromaan varpaitanne seuraavien ohjeiden mukaan ;)

VYÖHYKETERAPIA
Tässä suora lainaus keskusteluista palstalta.
Viesti nro:134524
Päiväys: 19.10.1999 20:06
Nimimerkki: Miisa


Vyöhyketerapiapisteet supistusten saamiseksi löytyvät seuraavasti:

1. Isovarpaan sisäsyrjällä, noin puolivälissä varvasta on luu, ja sen päällä on kipeä kohta kun painat. Sitä saa hieroa vain minuutin, ensin oikeasta sitten vasemmasta jalasta.

2. Nilkan sisäsyrjällä olevan luun kohdalla (mikäs luu se onkaan) on lähellä jalkapohjaa sellainen paisunut kohta raskaana olevilla, ja sitä tulee hieroa 10 min molemmista jaloista.

3. Em. luun aivan alapuolella (siis lähempänä luuta kuin edellinen piste) on seuraava kohta jota hierotaan myös 10 min molemmista jaloista.

4. Seuraa isovarpaan kohdalta sormella jalkapohjaa pitkin kohti kantapäätä. Kun kantapää alkaa, siinä on tää viimeinen kohta jota tulee hieroa myös 10 min molemmista jaloista.

5. Sama kuin 1. kohta, vain minuutin hieronta.

Kussakin kohdassa tuntuu selvä kipu, joten siitä tiedät, että paikka on oikea (mulla alkoi heti aristamaankin, muttei vielä vaikutusta). Hiero pyörivillä liikkeillä. Sarjaa voi tehdä useamman kerran peräkkäin, välissä tunnin tauko.



 

Yhteistyössä