****LOKAMASUT LOKAKUUSSA*******

Keskiviikkoa vaan kaikille! :wave:

Nyt on shoppailtu...heti aamulla kasilta oltiin anopin kans hulluilla päivillä!
Oikeesti kyllä ihmiset on hysteerisiä, en ois uskonu et sinne tarvii jonottaa sisään ja vielä juosta heti kun narut laskettiin ovien edestä... :eek: Mä en tietty juossu mihkään ku yritin pitää mahaa suojassa ku mammat tunki joka suunnalta kyynärpää taktiikalla!
No parit supparit nyt tullu eli katotaan oliko tehokas reissu vai ei :D

Mun "hyvä" tuuri jatkuu... Tyttöllä on kauhee flunssa ja nyt se on sitten meikäläisessäkin, eli kivaa synnytystä vaan! :( Happi ei kulje ja kurkku täynnä kaktuksia...Yö meni puhkuessa ja mieskin aamulla totes, et sääliks kävi yöllä kun kuunteli mun krohinaa ja puhinaa. Jos tässä nyt vielä kuume nousee, ni en ala!!!! Huomenna neuvola... sit tulee jo aika tyksiin, et mitä tehdään, kun kaveri näyttää viihtyvän ihan liian hyvin tuolla sisuksissa!

Että näin... :headwall:
Lapanen 40+5 (hohhoijaa)
 
Hohhoijaa. Tänään olis la. Neuvolassa kävin ja kaikki oli ok. Pää oli painunu jo niin alas et tosissaan se terkka sitä etti ja paineli. Koitti arvioida kokoa ja sanoi et neljän kilon pintaan vois olla, ei usko et niin iso on ku eka oli (4340g). Eipä ole ässät auttanu eikä mikään. Alkaa ärsyttää ku kaikki vaan odottaa et syntyis ja itelle tulee semmoinen olo et anteeks ku en saa käynnistettyä |O
 
Ainiin. Sf oli viikossa kasvanut 3cm! Oli nyt 36. Onko muilla tullu tuommoisia yhtäkkisiä nousuja? Mulla se oli 2vk sitte 34, sit viime viikolla 33 ja sanottiin et laskeutunut on ja nyt yhtäkkiä oli mitta 36cm. Hurjaa. Alko huvittaa ku lapanen lopetti kirjoituksen hohhoijaa:han ja mä aloitin omani heti perään samalla huokauksella :D mutta niin se vaan on HOHHOIJAA! Mutta tiedänpä sen että viimeistään vk 42+2 tää beibi näyttää kasvonsa (ja sukupuolen ;) ). Sitä odotellessa...
 
tin
Lapanen hiukan katkerana täälä kun oot päässy hulluille päiville! asustelin ennen tampereella ja sehän oli tietty aina perinne. nyt on lähimpään stokkaan matkaa 150km että en taida hullujenpäivien takia lähtee ajeleen :D sen siitä saa ku muuttaa korpeen...

Naureskelin kans tolle hohhoijaalle :LOL: hienosti meni yksiin.

Omaan masuun ei mitään uutta, siivousinto tuli ja meni eikä se ainakaa ollu merkki synnytyksestä. La olis siis perjantaina ja alan olla satavarma että ylitte menee. Viime yönä kuitenki bongasin ensimmäiset kipeet supistukset, niitä tuli pari ja sitte nukahdin. Ja aamulla bongasin sen kuuluisan limatulpan ;) :wave: mutta sehän ei mitään oo tarkottanu välttämättä. Eikös Diipeli ainaki löytäny semmosen jo aaaajat sitte? Joop mutta jospa lähtis aamukaffille kaverin luo... huomenna neuvola ja perjantaina äitipoliaika(jonne toivottavasti ei tarvi enää mennä :))

tin rv 39+5(ulostaudu jo!!)
 
hyvä täs valittaa ku omia viikkoja vasta 38+4 ja muilla menee jo yli =) mut ku ei jaksa enää niin ei vaan jaksa.....tulis ny edes se limatulppa....mulla ainaki viimeks alko supparit heti sen jälkeen ku se lähti...mut EI!!! ei siis mitään.....no eilen oli maha kipee illalla,mut kuten jo aikasemmin oon sanonu,niin kaikki vaivat häviää yöllä!!!!
sit se soittelu on ny alkanu :headwall: kokoajan soi puhelin ja eka kysymys on,et ookko vie kotona.....en jaksa!!!!
siskosano,et elä sit ainakaan synnytä lauantaina(13.10)...en ees alus tajunnu mitä se tarkotti sillä,mut sit muistin,et meijen äidin kuolemasta tulee sillon 3vuotta....no...mun säkällä tää syntyy just sillo!!!!!!
...ai nii...tuli sit käytyääsken vessas piitkästä aikaa kakkosella :LOL: kylläpäs helpotti...mut jumankauta ku ärsyttää tää ummetus!!!!!!

henkka ja "veeti" 38+4
 
tänään oli taas neuvola ja ok. ihanaa, vauva oli vihdoin tajunnu laskeutua ja kiinnittyä! :D sf oli sitä myöten sitten laskenu, nyt nipinnapin 32.

nyt pari päivää ihan tuo lantio jumissa ja selkäkin tekee kohta tenän. viimeyö meni huonosti nukkuen, oli sellasta lievää menkkajomotusta alavatsalla. supistuksia ei edelleenkään :headwall:

eilen hillosin marjoja ja tänään ajattelin leipoa korvapuusteja :p painoa oli taas tullut, mutta aion kyllä hyvällä omallatunnolla leipoa pullaa. illalla onneks sauna joten pääsee vähän rentoutumaan.

diipeli täälä kans puhelin soi ja oloa udellaan. anoppikin eilen kyseli että onko meillä hälle sitten jotain varasänkyä kun tulee kyläilemään. sillä kuulemma vielä muutama päivä kiirettä töissä, minkä jälkeen pääsee tulemaan vaikka heti....no joo :whistle:

palataan!
tiipii ja "väiski" rv39+1 :heart:
 
Heips kaikille!Täällä käytiin kans eilen neuvolassa ja poju on jo kiinnittyny alas,eli ei enää liiku edes,paitsi alaspäin ja sekös tekee kipeetä!!!Ne vihlasut on niin kamalia ja tarpeeks kauan ku kipu jatkuu,niin tulee pirun kiukkuseksi itsekin.Tulis sit jo kerralla ulos,eikä tökkis vaan vähän!Ainut kivuton asento olis makuulteen,mut eipä tässä paljon lepäillä kun tuo 2v-neiti haluaa leikkiä äitin kans...Kyllä ensimmäisen lapsen odotus oli sit helppoa...Täällä ei kyllä kans ole limatulpasta hajuakaan,eikä kyllä supistuksistakaan,et hiukan toi epätoivo alkaa tulemaan.Mut onhan täs nyt vielä vähän aikaa tohon laskettuun päivään.Ja kuten esikosta sain huomata,niin se synnytys voi tosiaan alkaa milloin tahansa,ilman mitään varoitusmerkkejä!Onnea muuten kaikille piinasta päässeille oikein rutkasti!!! Marsu78 ja poju 38+3
 
Neuvolassa käyty. Vauveli oli sitte laskeutunut jo enempi, niinku ajattelinki, jo niin ettei enää saatu mitattua. Pää vielä pikkasen liikku. Ettei ihan täysin ollu kiinnittynykään vielä. Käsikopelolla terkka arvioitsi vauvan painoa, meillehän siellä äitipolilla silloin se lääkäri opiskelija arvioitsi silloin, että pieni vauva on ja la: paino olis n. 3kg! Meillä on la 14.10, elikkä ens su ja terkka arvioitsi nyt, että olis siinä 3400g-3600g :eek: ja apua mulla tuli heti että apua, jos meneepi vielä vaikka yli niin toivottavasti saan sen sitten punnerrettua tuolta alakerrasta ulos! Itse olen kuitenkin aika pienikokoiinen, 154cm ja synnytystapa-arviossa katsottiin että mahtuupi sieltä tulemaan, sen 3kg mukaan.

Nyt meinas jo vähin alkaa jännittämään! Ja uskon kyllä että tällä terkalla kyllä kokemustakin löytyy, kätilö toiselta ammatilta ja pitkä ura takana, muuan vuoden päästä jää jo eläkkeelle. Tosi ihana terveydenhoitaja vielä, toivottavasti sitten olis vielä äitiysneuvolassa, kun/ jos meille siunaantuu seuraavakin joskus. Ainakin haaveilen niin.

Hb oli laskenut taasen, 2 viikkoa sitten oli 125 ja nyt 108.. että rautaa jälleen. Verenpaine oli nyt hivenen koholla alapaine 90, painoa tullut 940g :snotty: , onneks mulle ei kokonaisuudessaan painoa ole koko raskauden aikana kertynyt kuin n.10kg tähän asti. Proteiinia yhdellä plussalla. Viikon päästä sitte taasen meno neuvolaan jos ei olla jo sitten kotona nyytin kanssa tai sairaalassa. Max 10 päivää annetaan täälläpäin mennä la:n yli, sitte käynnistetään, jos mitään muuta probleemaa ei ole tullut.

-Tytteli74 ja asukki 39+3
 
Ginnifer
Neuvolakuulumisia täältäkin: kaikki hyvin. Hb oli jopa noussut 125:een, eli taisin selvitä raskaudesta ilman rautatabletteja. :) Sydänääniä kuunneltiin pitkään ja hartaasti, sillä pikkuisella oli niin raisu jumppatuokio meneillään, että doppleri siinä mahan päällä oikein pomppi, ja sykkeet tietysti taivaissa. Kokeiltiin sitten tosi monta asentoa ennenkuin rauhoittui sen verran että saatiin normaalimmat lukemat. Kokoarviotakaan ei terkka oikein halunnut antaa; sanoi että kun olen niin pitkä niin sitä kokoa on jotenkin vaikeampi arvioida... Pää oli joka tapauksessa erittäin hyvin asettunut ja siinä mielessä kaikki valmiina lähtöön.

... Joka kyllä saisikin tulla jo. Mulla on kyllä ihan hyvä olo, että kestän kyllä olla raskaana vielä ja tosiaan nautin näistä päivistä, mutta se lakkotilanne kyllä hieman rassaa... Kun edes tietäis, että mitä, missä, milloin, niin vois jotenkin asenoitua tulevaan ja paremmin valmistautua. :/

Ginnifer 38+2
 
Neuvolakuulumisia täältäkin. Tilanne sama kun viime viikolla. Hb pikkusen parempi. Ei antanu enää neuvola-aikaa kun mulla on ens viikolla äitipolikäynti. Saa sitte nähä meinaavatko käynnistää. Olis kyllä parempi jos tulis ihan itellään, mutta kun se on niin että ei nämä meikäläisten vauvat tule koskaan etuajassa. Olo on kuin ryhävalaalla. Onneks viime yö oli nukkumisen kannalta hiukka parempi kun kerran vaan heräsin vessaan. Supistuksista ei tietookaan. :eek:
No, jaksellaan... :flower:

milla-magia 38+6
 
Onpa teillä kaikilla tosi alhaisia verenpaineita! Mulla 2 lääkettä päivässä ja silti illalla vetää yli 90... No, aamulla oli taas 73:) Kävin eilen tosiaan neuvolassa taas antamassa näytteen ja mittauttamassa, onneks ei valkuaista pissassa, että siitä saa aina sen helpotuksen tunteen. Meen kuitenkin perjantaina oman mielenrauhan vuoks taas kontrolliin. Täytyy toivoa, ettei se tästä kauheesti lähde nousemaan loppua kohden... tosin mulla kyllä jännitys sit nostaa sitä alapainetta ihan selvästi ja kaipa tässä koht pitää alkaa jännittämään jo ihan todenteolla!?;)

Onko muilla tukkosta nenää ja muita ihan ku allergiaoireita? Mulla on ollu ja nyt kyl on ihan selkee silmätulehdus, meen tänään lekurillekin. Inhottava tunne ku silmissä niinku kalvo ja kutiaa, punottaa välillä ja nyt on oikea luomiki punanen ja turvonnu. Kaikkia vaivoja sitä tähän pitää viel tulla loppumetreille, plääh!

Vointeja!

LaSposa & Nyytti rv 37+2 :heart:
 
Heippa!

Oltiinpa tytön kanssa aamulla kerhossa ja sitten haravoin ehkä 30 minsaa ja nyt on olo kuin jyrän alle jäänyt. Yöllä nukuin taas 10 tuntia ja silti tuntuu että vois mennä päivätorkuille. Huomenna meno Hulluille päiville ja tytön synttäreille kamaa osteleen, saas nähdä miten kunto kestää. Mulla on maha tosi kipeä aina välillä, ja potkutkin tuntuu tosi kipeinä. Voi johtua vähäisestä lapsiveden määrästä. Kunhan ei vaan lähtis syntymään ennen tiistain sektiota, lääkäri sanoi että makuultaan pitää ambulanssilla tulla jos lapsivedet menee, niin alhaalla tuo pylly on. Mietin just että vissiin sit naapuriin heitän tytön jos näin päivällä menee, sielläkin onneksi viimeisillään naapuri on kotona.

Hemi, meillä sit vauvat syntyy samana päivänä :)

Jees, mutta tyttö nukkuu joten oikaisen minäkin sohvalle. Mukavaa päivää kaikille!
 
En sit ehtinyt niille kestovaippahulinoille :) Meidän kolmas prinsessa syntyi lauantaina klo 13.30 :heart: Eilen kotiuduttiin ja nyt vaan ollaan ja opetellaan taas elämään vauvan tahtiin. Oli ihana tulla eilen kotiin, kun äitini oli ollut päivän täällä ja tehnyt ruuan valmiiksi. Tultiin siis ihanaan lihapullien tuoksuun. Iskä aloittaa huomenna isyysloman ja oma vointini on mainio, tietty vähän väsynyt.

Tulen paremmalla ajalla lukemaan teidän kuulumiset.

Lisään vielä, että tyttö painoi 3700g ja oli 51,5cm pitkä.
 
ONNITTELUT TAAS VAUVAN SAANEILLE ONNELLISILLE! :flower: :heart:

Neuvolassa on käyty tänään täälläkin..kaikki ihan ok! Painoa tosin taas tullut 900g lisää, mutta pissa puhdas ja sydänäänet hyvät.

Samalla tavattiin myös uusi neuvolantäti, meillä kun täti vaihtuu vauvan syntyessä. Oikein miellyttävä vanhempi rouva.

Nykyinen neuvolantäti antoi vähän noottia siitä, kun sanoin että oli taas hiljaisempia päiviä välissä tuolla masussa. Olisi pitänyt laskea niitä liikkeitä ja rynnätä heti lähimpään sairaalaan suurinpiirtein...Tuli vähän sellainen olo, että hyi huonoa äitiä :ashamed: Tärkeitähän ne liikeseurannat on, täytynee olla enemmän varpaillaan nyt niitten liikkeitten kanssa...tarkotushan on saada vauva hengissä ulos tuolta :heart:

Joku kyseli sf-mitoista...mulla oli 2.10. 36 cm, sitten 5.10. 34 cm ja tänään 39 cm. Eivät ole noihin mun lukemiin niin huomiota kiinnittäneet..sanovat aina että kun on tota laardia tossa ja kohdun muoto on omituinen vai mikä lie :LOL:

Ensi maanantaille antoivat uuden ajan...saa nähdä tarviiko mennä...

Voikaahan paksusti!

Kiisumirri ja kirppu 39+4 :wave:
 
lhs
Neuvolassa käyty täälläkin, kuten tuntuu moni muukin käyneen :)

Joo, no kaikki oli ok, verenpaine 106/64, pissa puhdas jne..Vauvan asento olikin sitten vähän kinkkisempi homma todeta..Terkka (joka on myös kätilö), tunnusteli pitkän aikaa, mutta ei osannut kuitenkaan varmaksi sanoa onhan vauva pää alas, meinasi jo alkaa huolestuttaa..No, terkka kysyi sitten, voisiko kokeilla alakautta saako pään tuntumaan. No, kyllähän se minullesopii, mielellään en mitään perätila ylläriä synnärillä kokisi. Ja huh! Kyllä se pää oli joka siellä alhaalla pyöri, ja tosiaan, kirjaimellisesti pyöri ja heilui, vauva on vielä tosi korkealla *huoh*. Tämä ei kyllä tosiaan taida tietää oikeaa suuntaa, välillä porailee alaspäin, ja tuntuu tosi kova paine alapäässä, mutta sitten taas nousee ylös..Pläääh!
No, mutta terkka siinä lohdutteli, että on niistä kipeistä suppareista sentään jotain hyötyä ollut, kun kohdunkaula on ihan pehmeä (tosin sitä on jäljellä vaikka kuinka), samoin kohdunsuu hyvin pehmyt ja sormelle auki, uudelleen synnyttäjällähän tuon kohdunkaulakanavan ei tarvitse hävitä ensin, vaan "paikat aukenee yhtä aikaa". No, mutta jotain edistystä sentään, oli kyllä ihan kiva kuulla tuota tilannetta vähän, mä en edes tiennyt ennenkuin ihan vasta, että tämä terkka on myös kätilö, minullahan siis vaihtui terkka joku aika sitten muuton myötä.

Juu, mutta ensi viikolla taas neuvolaan, ja sitten sauraavalla viikolla kuulemma voisi jo aikaa synnärille kysellä jos mitään ei edelleenkään ole tapahtunut :/

Pari yötä olen kyllä nukkunut ihmeen hyvin, että näköjään ne supparit tosiaan vähenee ja loppuu kun la tulee ja menee :headwall: :headwall:

Pitäis alkaa järjestellä pojan synttäriäkin, ajateltiin pitää vaan pienet juhlat lauantaina, joka onkin sitten se laskettu päivä :whistle:
Oikea synttärihän pojalla on perjantaina, pysyköön nyt sitten siihen lauantaihin asti mahassa, juhlien jälkeen olen kyllä ihan valmis synnärille..vaikka tuskin tämä niin täsmällinen on, eiköhän sitä taas käynnistykseen asti mennä |O

lhs 39+4
 
Onnea kaikille vauvautuneille :heart:

Viime yö oli ihan tuskaa..juoksin vessassa oikeesti 5min. välein kun niin pirusti pissitti :LOL: oli muuten kauheeta,sit närästi ja suonta veti toisesta pohkeesta ja aamulla oli viel aikanen herätys ku lupauduin lapsen vahdiks 2,5v neitokaiselle..
nooh,aamu meni sit hyvin,ihana oli herätä kun oli maa valkeana..joskus kymmenen maissa mentiin hoito typykän kanssa ulos ja alkoi satamaan lunta,pikkuisen oli tyttö onnessaan :heart:
joutessani siinä samalla haravoin pihaa reilun puolis tuntisen,sisälle mentyä alkoi ihan mielettömän inhottavat ja kipeet supistukset,niitä kesti noin 2h ja tuli 5-10min välein..nyt ei kuitenkaan oo enää niinkään suppaillu..eli kaikka vauvattomat haravoimaan vaan :LOL:
ja se vielä että tunti sitten alkoi kuumetta nostaa,panadolia vaan ja lämmintä mehua..niin ja se tärkein,limatulppa lähti tänään :heart: :heart:

dogtor ja simppa 37+2
 
Keiju07
Onnittelut Liplatukselle! :flower:

Täällä äitiyspolikäynti takana. Sinne tulikin kutsu soittona eikä kirjeenä ja yllättävän pian siis pääsin (alle viikossa). Sf-mitta ollut aika alhainen eikä ole enää kohonnut, kävi 30,5 cm:ssä parisen viikkoa sitten, joten terveydenhoitoja laittoi varmuuden vuoksi lähetteen painoarvioon.

Aika läpihuutojuttu tuo käynti oli. En edes itse päässyt näkemään ultrausta. Kuulemma kovin alhaalla lantiossa on jo vauva, mikä vaikuttaa tuohon sf-mitan tippumiseen. Sanoi lääkäri lantiotani tilavaksi :D , mikä siis lienee myös hyvä juttu. (No tuon voi kyllä päätellä ihan ulkoatakin päin :D , vaikka eihän nuo käsikädessä kulje...)
Kolme mittaa taisi ottaa ultrassa, joiden perusteella vauvan tämän hetkiseksi painoksi arvioitiin 3000 g. Sen kummemmin ei muuta tutkittu, ei edes käsin kokeillut vauvaa. Hieman siis pienikokoisempi vauva, mutta ihan hyvä, koska näilä näkymin menee aivan varmasti yliaikaiseksi, kun ei mitään tapahdu!!! Nyt sitten voinkin peruuttaa tämän viikkoisen neuvolan ja seuraava tapaaminen terkkarin kanssa on vasta puolentoista viikon päästä.

Ihan hyvä kuulla, että muitakin nuo liikkeet tuntuvat näillä viikoilla huolettavan. Meillä oli taas eilen todella rauhallinen päivä ja sain jo ihan huolestua. Vauvan sydänäänet onneksi kuuluvat jo paljaalla korvalla, joten mies totesi kuuntelemalla, että hengissä on pieni edelleen.

Mulla kun tuo liikelaskentakaan eli siis kyljellään makuuttaminen ei aina tehoa. Kiisumirri, sulle selvästikin on annettu asiasta enemmän ohjeistusta... mitä sulle on sanottu? Kuinka tiheään niitä liikkeitä pitäisi havaita ja milloin ja kuinka usein tulisi oikein kytätä?

Ärsyttävää stressaamista vielä tähän loppuvaiheeseen tuo liikkumattomuus... Ja karu totuushan taitaa kuitenkin olla se, että syntymästä vasta se huolehtiminen ja huolestuminen todella alkaa - hyvin pitkäksi aikaa. Ei ole äideillä helppoa...

Jeps, minä palaan löhöilemään sohvalle kirjan pariin.

Keiju 38+1
 
:flower: ONNEA TAAS KAIKILLE VAUVAUTUNEILLE! :flower:

Rouvaräpylä :LOL: Nauru pääsi, kun luin sun jutun... On se hyvä et ei oo yksin kypsänä! :D

Jee, sain banadolia...Mies kävi töistä tullessaan apteekissa ja nyt alkaa edes vähän helpottaa... Mutta tää räkä on kyllä ihan järkkyä...pää on niin tukkeessa! Eipä ollu mun shoppailureissusta hyötyy, suppareita tulee, mut ei edelleenkään kipeitä. :(
Odotus jatkuu... :headwall: ....hohhoijaa :D
Lapanen 40+5
 
Täällä taas eikä tietoakaan synnytyksestä :LOL: Ei tainnu ennustaja elli olla oikeessa,tai onhan tässä vielä vajaa viistuntia aikaa pienellä pulahtaa maailmaan mutta tuskin nyt niin nopsaan tulis :LOL:

Onnea taas uusille vauvautuneille! Tänään soitti vaihteeksi isän sisko mutta en jaksanu vastata puhelimeen ku tiesin mitä kysymän piti ja olihan tuo vastaajaan jättäny utelunsa |O On se kumma,niistäkään sukulaisista en oo kuullu valovuosiin mitään :( Taitaapi olla meikäläisellä tänään niitä raskaushormonihirviöitä liikenteessä ku kaikki pännii :headwall: :headwall: :headwall:

Mutta lähden tästä napostelemaan sipsejä ja suklaata,jospa se helpottais =)

Diipeli ja "poju" 38+4
 
varasin sit ajan vyöhyketerapiaan huomiseks....pitäis kuulemma synnytyksen alkaa sit parin vuorokauden sisällä...nooo...katotaan miten muijan käy :whistle:
en vaan uskalla antaa tän kasvaa yhtään isommaks!!!ja ku ne neuvolassaki jo sanoo,et oot kylniin valmis jo synnyttään,et menisit jo :LOL:
....mut eimuuta taas tälläkertaa!!!
 
iltoja kaikille!
eipä uutta, huominen äippäpolikäynti jänskättää jo, että ottavatko saman tien sisään ja käynnistävät, niinkuin vähän uhkailivat, vai laittavatko kotiin vielä hautomaan :D ! että tämmösissä tunnelmissa tänä iltana, huomennahan se selviää...mahtaapi nukuttaa ensyönä sitä vähää mitä koko viikolla.... |O

:wave: tilda+tiitiäinen39+3 :heart:
 

Yhteistyössä