****LOKAMASUT LOKAKUUSSA*******

Sunnuntaita,

Ihan sama täällä Topsy. Nimittäin minäkin lueskelin noita syntymä runoja silmät kyynelissä. :'( Yhden niistä sain kuitenkin tallennettua puhelimeen, mutta sinne näytti olevan eilen tulleen lisää toinen toistaan ihanampia runoja. Täytyy vissiin tallentaa puhelimeen useampi versio niin saa lähettää eri runon vaikka jokaiselle.
;)

Minä en aio myöskään ottaa sairaalaan omia vaatteita osastolla käytettäväksi. Oman suihkusaippuan ja tukan pesu-ja hoitoaineen otan ja ajattelin imetysliivit kuitenkin pakata laukkuun, mutta siihenpä taitaa jäädä meikäläisen pakkaukset. Tietenkin sitten erikseen pakkaan itsellekin kotiintulo vaatteet ja sellaiset mahdollisimman löysää malllia, lempeän tuntuiset
:D

Meilläkin neiti nukkuu vielä päikkäreitä, pitää vissiin lähteä herättelemään ettei yöunet mene ihan pipariksi.

Mukavaa sunnuntai päivää
 
Moro!
Täällä sitä kanssa vain odotellaan... pistelyä sai hieman enemmän aikaiseksi tämän aamupäivän 3h metsätiellä ulkoilu, kun vietiin koirat sinne jänön jälkiä haistelemaan. Muuta kummempaa ei sitten ole tuntunut.

Paljon onnea taas uusille vauvoille ja äideille!
:flower:
 
:flower:

Ei oo jaksanu oikeen käydä kirjoittelemassa ku on niin kyllästyttäny jo tää :ashamed: Lukenut oon joka päivä kyllä kuitenki kuulumisia.

Itelle kuuluu siinä mielessä hyvää, että viime yönä tuli ekat kipeät supistukset. Ihan monta tuntia valvoin ja odotin et olis kipeytyny lisää, mut sit nukahdin ja aamulla heräsin ilman mitää supistuksia. Täytyy sanoa, että kyllä harmitti aamulla |O No, tänään on lenkillä käyty ja menen vielä saunaan illalla. Saa nähdä saisko sitä taas nauttia pienestä kivusta yöllä :D Ja mielellään nauttisin suuren suurestaki kivusta. Tänään olis niin täydellinen päivä syntyä ku on kaikki nyt kunnossa...

Jaksamisia.
 
Oikein paljon onnea jo vauvan saaneille :heart:

En oo jaksanu kirjotella pitkään aikaan vaikka oonki käyny lueskelemassa päivittäin teidän kuulumisia. Huomenna ois mulla se laskettu aika vaan taitaa mennä reippaasti yli ku ei oo supistellu yhtään. Iltasin tulee aina menkkamaista kipua ja vihloo selkää, joten nukkuminen ei oo kovin mukavaa enää :/ ja vielä muutama viikko sitten luulin että nää kivut ja tuntemukset enteilee jotain mut ehei, vielä ollaan yhes koos ties miten pitkään! viime viikolla luulin että tuli sitä limatulppaa(sellasta vähä vaaleanpunaista limaa vaan) mut se oli se yks kerta eikä oo enää näkyny joten mitä lie ollu, tuskin sitten sitä.
Osaako kukaan sanoa liittyykö turvotukseen, ku yöllä kun herään vessaan niin kävely sattuu jalkapohjiin tosi inhottavasti? Mulla on alkanu oleen näillä viime viikoilla turvotusta muutenki enemmän, muistutan varmaan eniten virtahepoa, mut verenpaineet on hyvät ja pissa ollu puhdas niin eikai se sit vaarallista oo.. Mulla oli pitkään semmonen tunne että tää syntyis etuajassa mut se tunne meni ohi jo viimestään viikko sitten, nyt tuntuu vaan että kunhan ennen joulua tulis :headwall: no, mitäpä sitä hätäilemään, tulee sitten ku tahtoo(pakko yrittää ajatella positiivisesti) :LOL: eipäs mulla muuta, jaksamista kaikille :hug:

tintti & vaavi 39+6
 
Tintti mulla ainakin turvotukseen liittyy ihan selkeä kipu. Sormissa, jaloissa, missä sitä vaan on. Jos sulla tuntuu jalkapohjissa, koitappa nukkua yks yö tyyny sijauspatjan alla niin että jalat on hieman koholla koko yön. Esikoisesta jalat turpos ihan karmeesti ja terkkari näin vinkkas, ja kyllä auttoi ainakin mun kohdalla.

Juuh, meni sit BB:stäkin maku, Martina tuli taloon. Haloo....

Topsy 37+5
 
Mä pakkasin sairaalakassin alkuviikosta ja eilen jo tyhjensin ku mun lempparicollarit oli siellä :LOL: Tämä taitaa mennä todellaki käynnistykseen asti,ei merkkiäkää synnytyksestä.Eka viikko on takana joten toinen menee heittämällä.

Olipa lutusia vauvakuvia kun katselin jo syntyneitä :heart: :heart: Sattuko kukaa kattomaan mtv3 faktaa tänää ku tuli synnytyssairaalasta ohjelmaa?Toisilla oli jopa omia lapsia mukana synnytyksessä!HUHHUH!Eipä tulis mieleen järjestää sukulaisille näytöstä kuinka meidän 7oikein syntyy.Mutta oli ne ihmeellisiä pieniä.Puhuin taas tämän vuokralaisen kanssa kuinka paljon enemmän täällä ulkopuolella olis tilaa ja kerroin että vuokrasopimus on päättynyt 1.10.Kiitoksena sain pyllistyksen ja potkun kylkeen.Tarkottanee:-Turha luulo!Anna mun nukkua rauhassa!

Huomenna taas uus viikko alkaa nro 41+!!! :p
Vedänköhän pohjat yliaikasissa :headwall: :headwall: :headwall:
 
Ginnifer
Yötä... Kolmatta tuntia pyöriskelly unta saamatta - jospa hetki pystyasennossa auttaisi. Ärsyttää kyllä aika lailla, kun just huomen-(eli tänä-)aamuna en voi sit nukkua pitkään. Putkimies tulee heti aamusta asentamaan kylppäriä uuteen uskoon, ja ennen vesikatkoa on oltava aamutoimet tehtynä. Viime yönäkin jäi lyhyeksi unet, kun nousin peräti 2 kertaa pissalle - eipä ole ikinä ennen sellaista tapahtunut! Toivon tosiaan, että se on merkki siitä että alakerrassa jotain on tapahtumassa.

Pesin tossa illalla koneellisen vaippatarpeita: ä-pakkauksen harsot ja sekalaisen satsin tähän mennessä ostettuja ja saatuja kuoria ja imuja. Kun ripustin kuivumaan niin se kasa haisi aivan omituiselle. Kuitenkin ihan samaa hajustamatonta Ole Hyvä -pesuainetta käytin mitä muulloinkin, huuhteluainetta en ollenkaan (harvoin muutenkaan). Menin sitten oikein haistelemaan pesukonettakin, että mikähän raato siellä mahtaa olla, mutta ei siinä koneessa mitään hajua ollut havaittavissa. Voisiko olla, että esim. se vaippakuorien polyuretaani haisee (uutena? aina?)? Onko joku kokenut kestoilija havainnut tällaista?

Sairaalakassia mä olen pakanut vasta virtuaalisesti. Tai siis aloin tehdä listaa siitä mitä siihen pitäis laittaa ja mentaalista nouttia, että mistä nää kamat löytyy... Kun mulle aina joskus iskee kykenemättömyys päätöksentekoon - nouseva neitsyt, sanoo astroharrastunut kaverini - just tällä kohtaa mä en vaan keksi, että mihin kassiin mä ne kamat laittaisin. :LOL: Reppu taitaa olla liian pieni, matkalaukku olis liioittelua, ja ne urheilukassit siinä välissä on varmaan... no, pinttyneesti nappisten tai tallinhajuisia! Ja jonkin verran liioittelulta tuntuisi mennä ostamaan uusi kassi ihan vaan tätä tarkoitusta varten. ... On mullakin ongelmat! Ja näitähän sitten on kiva mietiskellä unetonna kieriskellessä.

No, lähtee taas kokeilemaan nukkumatin lepyttämistä...

Ginnifer 38 viikkoa
 
onkos täältä porukkaa synnärillä kun näin hiljasta on:)

turvotusta löytyy multakin,tuntuu muuten inhalta kävellessä :/
ja nuo polvet..voi kauhee!!
täytyy kokeilla tuota topsyn vinkkiä!

huomenna olis sit kunnon siivous päivä,jospas se jotain sais aikaan!!
nyt lukemaan ja yrittään jos sais unta :wave:
öitä kaikille ja hyviä vointeja
-milla39+2
 
mietin elämää vain öisin, vain öisin...
Maaritin biisin sanoin täällä valvotaan. Osaksi syy on kissassa, joka rankkasateesta huolimatta haluaisi mennä ulos, mut suureksi osaksi närästys valvottaa :/
Menin sitten juomaan eilen 1 1/2 kupillista kahvia vieraiden kans ja tässä on siis tulos, ei tunnu kivalta. Pientä menkkamaista juilutustakin tuntuu taipeissa, se on vaan hyvä hyvä (toteaa masokisti :D )
Ja tämä turvotus, oikea jalka on kohta muodoton! Nyt laitoin sijauspatjan alle tyynyn, niinkuin jossain neuvottiin, ja tuntui vähän helpottavan ahistavaa oloa kintussa.

Lähden lukemaan ja vetäisen vielä rennien, mutta lisään tähän loppuun vielä ihanan lorun, jonka löysin-olkoon tämä vaikka onnitteluruno kaikille jo oman nyytin saaneille:


Sanotaan ja tosi se onkin,
että juuri ennen meidän syntymäämme
enkeli painaa sormensa huulillemme
ja sanoo: "hys hiljaa, vaikene siitä minkä tiedät."
Tästä johtuu, että meillä on
syntyessämme kuoppa ylähuulessa
emmekä muista mitään mistä tulimme.

Roderick Macleish
 
tin
Ei nukuta ei.
Illalla sain kamalan siivousvimman, järjestin vaatehuoneen uuteen uskoon ja muitakin kaappeja. Nyt sitte valvotaan. Ei mitään oo vialla, ei kipuja, suppareita tms synnytykseen viittaavaa :kieh: ei vaan nukuta. Onneksi täälä on muitakin samassa tilanteessa. Tuli varmaan viikonloppuna nukuttua senverran paljon että nyt kostautuu. Heräilis vaan tuo ukkokin tuolta niin sais alkaa koluuttaan. Heti vaan imuri käteen ja leipomuksia vääntään kunhan ton yhden saa tuolta töihin :) Pieni siivousvimma.

Topsy2 ja Katjanna Luin kans noita syntymäilmotuksia ja meinas siinä aiva herkistyä vaikka en todellakaa mikää herkkä tyyppi ookkaa. Aiva hävetti itteekki mut olipas vain ihania viestejä :heart:
Ginnifer Tää nauraa räkättää täälä itekseen ihan hulluna sun sairaalakassimurheille :LOL: yöllä kaikki ongelmat on niin suuria... ;)

Oon yrittäny tässä puhella masulle että nyt olisi hyvä aika tulla maailmaan kun tuleva mummukin on ulkomailla ja muutenkin yksiössä alkaa olla ahdasta. Mutta eipä tuo oo näyttäny kuulevan mun toiveita...

Jaa-a jos menis keitteleen isännälle aamukaffit. Mahtaa tuo yllättyä ku meikä on hereillä tähän aikaan(sitä ei oo tapahtunu sitte äitiysloman alkamisen:D )

Tin+ minimee 39+3

*muoks: Ippuli ihanan lorun oot löytäny :)
 
Ihana loru Ippuli, sitä piti tietysti näin aamutuimaan itkeä tirskauttaa:)

Ei mitään uutta omaan oloon. Eilen oli tosi levoton olo ja niitä supistuksiakin, ja toiveet nousi jo iltasella aika korkeallekin.
Mutta ei, olot on tipotiessään, ja tässä valmistaudutaan uuteen viikkoon.
Onneksi on taas paljon ohjelmaa, ei ehdi koko ajan laskea näitä päiviä.

Tuntuu muuten hurjalta ajatella että se laskettu aika on ensi viikolla, muistan niin selvään ne päivät kun tuntui että en tänne asti koskaan pääse.
Tämä on edelleen niiden keskenmenojen jälkeen jotenkin niin uskomatonta, vieläkin joskus pitää oikein itseään herätellä että hei, meille tulee vauva! Ihan mielettömän upeaa!

Nyt lupaan ja vannon ja päätän että en koko ajan odota sitä synnytystä vaan nautin näistä hetkistä tämän masun kanssa!!!
 
Uusi viikko alkanut ja nyt tuntuu et voi tässä vaikka viikon vielä odottaa...Viikoloppuna tuli kokeiltua kaikki ässät ja muut jipot, tuloksena nolla supistusta :/ . Turha siis rehkiä.
Tänään ajattelin lukea kirjaa ja rentoutua. Neuvolakin tuossa puolen päivän jälkeen. Turhauttaa sinne mennä käymään ja kuuntelemaan et kyllä se sieltä kohta. Lasketun ajan ylittyessä meni jotenki maku tästä odotuksesta. Vähän negatiivissävyinen juttu mut oon oikeesti hyvällä mielellä. :)

RV 40+3
 
uusi viikko ja uudet kujeet...juujuu..taasen huonosti nukuttu yö takana, pyörii vaan tuo tuleva suurtapahtuma mielessä! pitänee yrittää korvata vajetta päikkäreillä. |O
torstaina olis siis kysillä se vauvan painokontrolliaika, taidan pakata kimpsut ja kampsut matkaan ja linnottautua sinne vaikka väkisin :D . vaikka mielummin sais tulla kyllä luonnollisesti ulos kuin käynnistämällä, mutta eipä tässä asiassa taida omat toiveet paljo vaikuttaa, on vaan maltettava odottaa; onneksi en ole ainoa kärsimätön, täältä varmaan jokunen kohtalotoveri löytyy ;) !
dirlittan: sama tunne km kokeneena; ei tätä oikein usko vieläkään että siellä oikeasti on vauva jonka oikeasti kohta saa syliin :| ja vielä pieni pelkopeikko kaivertaa takaraivossa: että eihän mikään ole vielä satavarmaa.....pitää itselleen välilä muistutella miten onnekas on, lapsen saaminen ei ole niin itsestään selvää...pitäisiköhän yrittää koettaa nauttia näistä viimeisistä päivistä, koskaan ei tiedä pääseekö tähän tilanteeseen enää :D olempa siis kiitollinen kaikesta turvotuksesta, unettomuudesta, liikakiloista, väsymykestä,pukamista, kolotuksista ja kaikista niistä päivistä jonka saan vauvaani masussa kuljettaa; pianhan me hänet nähdään :heart:

supistuksia odotellessa,
tilda+tiitiäinen39+1 :heart:
 
Täällä myös supistuksia kohta pari vuorokautta takana |O
Kipeemmiks muuttuu koko ajan, mut eivät ole säännöllisiä ja välillä loppuuvat muutamaks tunniks. Ärsyttävää :eek: Paljon mukavampi ois päästä tositoimiin HETI!!!
Minäkö malttamaton.....
Joka tapauksessa tämä jäärä sais tulla, ennenkun käynnistäävät kun en sitä halua. Ei kait ne kyllä väkisin käynnistä jos sitä ei halua? Liekö kellään kokemusta???
Eilisen podin migreeniä ja tuo migreenilääke vielä tuppaa lisäämään supistuksia aika lailla. Toivottavasti oli vaan yksittäinen migreeni, eikä ala vaivaamaan jokapäiväisesti niinkun keväällä :x

Ettei vaan Tinillä ois lähtö lähellä, kun niin siivoiluttaa :D
Se pesäntekovietti...
...Josta mulla ei oo koskaan oo ollu tietookaan... :ashamed:




 
:wave: Elossa ollaan :wave:

Teitä onkin ollut oikein ikävä =) :hug: Tuntuu kuin ikuisuuden oisin ollut "poissa". Oon vähän kärryiltä pudonnut keskusteluissakin kun ei ole ehtinyt lueskelemaan. No täytyy joku päivä lukea kunnolla kaikki jutut =)

PALJON ONNEA vaan kaikille vauvautuneille ja voimahalit kaikille jotka viel masuja kantaa :)

Ihan aluksi selvittelyä poissaolooni :) Meil meni kone huoltoon ja kun se palasi kotiin en päässyt kirjautumaan sisään tänne. Luulin palstan takkuilevan, mutta lopulta hoksasin että ne mun tunnukset oli sit poistettu. Aivan oikeaan siis Rontti ja tuutilulla osuivat. Pikku viiveellä vaan ylläpito toimi, eikä siitä tullu mulle mitään tietoo et nyt ne poistetaan/on poistettu :( No hetihän mä rekkauduin uusiks, mutta kappas kun siltikään toiminut :eek: Sivun ylälaidassa luki et Mamma3 nimimerkillä olen kirjautunut, mutta viestikentään nimimerkiks tuli jotain ihan muuta :kieh: Nyt eilen sain tän sit toimimaan, mutta en ehtinyt kirjoittelemaan :/
Ei niitä tunnuksia ois tarvinnu poistaa kun se nimimerkki sekaannus juttu tuntui olevan niin yleinen homma, et viittasin kintaalla koko härdelliä jo. Ja nyt siis otin saman nikin :)

Mutta siis, viimeisenä, muttei suinkaan vähäisempänä omaa napaa ;)
Eli meidän perheeseen suotiin ihana poikavauva rv 40+2 :heart: Koko perhe ollaan onnesta soikeena ja tuon hurmurin lumoissa :p Kyllä elämä on ihanaa =) Kaikki voidaan hyvin ja nautitaan vauvantuoksuisesta uudesta arjesta :)

Tuun kirjottelemaan jossain välissä enemmän. Nyt täytyy rientää :wave:
 
Onnea äideille :flower:

Voi kun väsyttää... Tapetoitiin eilen isohko makkari ja aikansa se otti. 10 tuntia jaloillaan, rupes jo vähän särkemään...

Onko muut nähneet paljon imetysunia? Nään niitä melkein joka yö!

Terveisin Gwendolyne rv 38 + 2
 
Onnea taas vauvansa saanneille! :heart: :heart: :heart:

Täällä könkätty neuvolassa ja huh heijakkaa... :p Olipas rankka reissu.

Rv 37 tasan
painon muutos +500/viikko
turvotus:-
RR: 118/82
Virtsa:puhdas
sf:37cm/vatsanympärys 96cm
vedenmäärä:N
rt
sykkeet:145
liikkeet ++

Kaikki siis kunnossa ja lauantain supparit laskeneet vauvan ihan alas, muuttei kiinnittynyt ja kuulemma tarvi uudelleen synnyttäjällä kiinnittyäkään. Neuvolan täti oli oikein mukava tällä kertaa ja tunnusteli vauvaa että kolmi ja puolikiloiselle tuntuisi kädelle. Vaikka oli laskeutunutkin niin sf-mitta heiluu edelleen yläkäyrän yläpuolella :D

Eilen ei mitään supistelua ja tänään muutama kovetus vaan vatsalla. Olisin kyllä valmis pakkaamaan laukkuni ja lähtemään :whistle:

Kerran näin minäkin imetysunen jossa tosin pohdin pitäisikö tuota vauvaa syöttääkin..?? Viimeksi näin vauvaan liittyvää unta että mentiin Jorviin ja ovella mietin miksi oikeestaan sinne edes menin? Ihme unia joissa ei päätä eikä häntää...

Taidanpa oikaista itseni tuonne sohvalle, kun talo on tyhjä ja niin kovin rauhallista B)

Milli ja Tyttöpötkylä rv37
 
onnea mamma3! kiva oli lukea teidän kuulumisia pitkästä aikaa. täälä vähän jo huolestuneena oltiin kun mitään ei kuulunut, mutta onneksi kaikki hyvin! =)

tänne suuntaan ei mitään uutta...uus viikko lähti käyntiin ja onneks nyt on jotain pientä hommaa tällekin viikolle. tänään saan hakea mun varaamat Tahdon asia-dvd:n vikat jaksot, mutta tuo lähikirjasto aukee vasta 12.00. kauppaankaan en voi nyt lähteä kun tänne tulee jotain putkitarkastusukkoja vilaseen paikat ja meidän koira ei päästä niitä kyllä elävänä sisälle, joten pitää täälä nyt ootella ja kun tulevat niin lähteä tuon hauvan kanssa ite sitten ulos.

niin uus viikko kun alkoi, niin nyt voi sitten sanoa että LA on ensviikolla! mielelläni tässä vielä tämän viikon oleskelen tän massun kanssa vaikka kaikki onkin jo valmista pientä varten. siivoukset hoidettu, varpaankynnet lakattu ja mieskin eilen siisti multa tuon alakerran karvotuksen joten valmiina ollaan :wave: ois kuitenkin mukava viettää vielä kaksin tuo tuleva viikonloppu, tehä jotain oikein mukavaa ja eiköhän mun toive toteudukkin kun olo edelleen täysin normaali.

t.tiipii ja "väiski" rv38+6 :heart:
 
Keiju07
Onnittelut Sepi Separille, Tuplamammalle ja Mamma3:lle! :flower: Taitaa olla muitakin nyytin haussa, kun on aika hiljaisen oloista. Susa79 taitaa olla vielä laitoksella... Ansku87:stakaan ei ole mitään hetkeen kuulunut ja hänellä laskettuaika jo ohitettu.

Tänne ei mitään uutta... Eilen kävin pitkällä kävelylenkillä ja siitä tulikin niin kipeä olo, että koko yön (ja edelleen) on liikkuminen ja kyljenvaihto ollut aika tuskaista. Kävelynhän sanotaan olevan hyvästä tässä loppuvaiheessa, voi jopa nopeuttaa synnytystä, mutta jos se näin kipeää ottaa, niin jää mulla kyllä kävelylenkit väliin. Jumppa menee ihan hyvin, kun siinä ei ole samanlaista monotoonisuutta vaan liikkeitä tulee vaihdellen. Taidan siis pysyä sisäliikunnan parissa niin kauan kuin voin.

Odottelen myös kutsua äippäpolille, perjantaina lähti lähete, joten saas nähdä, millaisella aikataululla reagoivat. Viikonloppu menikin sitten herkutellessa, kun ei se minun paino ollut mihinkään neuvolassa noussut. Aivan varmasti on ensi kerralla tupsahtanut taivaisiin... :whistle:

Vauva on potkiskellut taas ahkerasti pienen suvantovaiheen jälkeen. :heart:

Mitäköhän sitä saisi tänään aikaiseksi? Onko täällä ketään muuta, joka tekee työjuttuja näin äityslomalla? Itse teen päivittäin jotain ja joudun näin tekemään vielä vauvan syntymänkin jälkeen. Ei harmita, kun fyysinen olo on hyvä ja itse olen tilanteeni valinnut (tutkija kun olen), mutta välillä kateellisena luen, kuinka teillä on aikaa leipoa ja puunata ja ihan vaan olla. Pakkasen täyttäminen kaikenmaailman herkuilla olisi myös mun toiveena.

Kuulumisia lisää myöhemmin!

Keiju 37+6
 
:flower: ONNEA MAMMA3 PRINSSISTÄ! :flower:

Ja maanantaita kaikille! :D

Neuvolareissu taas takana ja kaikki oli hyvin... JA VAUVA OLI KIINNITTYNYT!!!!!! :D :D
Vauvan pulssi 154 ja liikkui niin kauheesti!
rr 122/80
Painoa ei ollu tullu lisää ollenkaanja turvotuskin vähän laskenut...
Sf 35, mut vaavi hinas just pyllyä edestakas et se nosti sitä jonkun verran.Oli siis 3 cm eroo viime kertaan.

Neuvolatäti totes, et taidan saada huomenna synttärilahjan... on niin kypsän olonen, että syntyy kuulemma ihan näinä päivinä....JES!!!! :whistle:
Mulle oli kuulemma tullu kolmio tohon suunympärille, joka kertoo et synnytys lähestyy.... Eli kasvoihin tulee kuulemma suun ympärille tietty turvotus just ennen synnytystä! ( en oo kuullu aikasemmin!)
Ja nenänpäähän myös turvotus, josta näkee et synnytys lähestyy...
Oli kyl niin ihan kuulla, et jotain merkkei on jo synnytyksestä... ettei ehkä menis niin pitkäl ku ekal kerral! Sillon 41+1...

Jonkunverran supistelee jo ja supisteli viikonloppuna... eli kyl tää varmaan tästä....Ompelin uudet verhot olkkariin lauantaina ja vaihdoin vanhojen tilalle ja se katonrajassa roikkuminen ainakin sai selvästi jotain isompaa supparia aikaseksi.
Nyt ajattelin imuroida ja pakata tytölle yökyläkassin varmuuden vuoksi valmiiksi, jos tarvii viedä johkin hoitoon...

Seuraava neuvola ois torstaina, mut täti totes, et epäilee ettei nähdä enää näissä merkeissä vaan olen jo vauvan haku reissulla...HOPE SO!!!!!!
;)

Jaksamisia kaikille! Tämä täti lähtee riehumaan imurin varteen... :D

Lapanen 40+3 :wave:
 
Onnentoivotukset uusille synnyttäneille! :flower:

Viime yönä sain yhden tosi kipeän supistuksen, ja jännittyneenä jäin odottelemaan tulisiko toista, kolmatta....ei, yhteen jäi. Mikä ei mua haittaakaan, kun meidän pitää muuttaa tämän viikon loppuun mennessä. En kumminkaan haluais jättää miehelle kaikkea tavaroitten pakkaamista, vaikka kantamiset ja raskaat työt hän tietenkin joutuu tekemään. Ja vauvan kanssa olis kivaa tulla muutettuun kotiin, jossa tavarat ois paikoillaan...

Seuraava neuvola vasta perjantaina, kun viime tiistaina viimeksi kävin. Toisaalta ei haittaa yhtään. Harmittaa, kun joudun vaihtamaan neuvolaa muuton takia, nykynen neuvolantäti kun on kaikin puolin hyvä ja mukava.

Synnyttäneet
:attn: Kertoilkaahan niitä synnytyskertomuksianne, niitä on aina mielenkiintosta lukea!!!

Aina välillä miettii edessä olevaa synnytystä, ja kuinkahan nopea/hidas siitä muotoutuu...mutta kun tilanne tulee, se vie mukanaan, ja oikeestaan hirveen vähän voi mitään itse sen kululle. Parempi kai kun heittäytyy synnytyksen ja supistusten vietäväksi...kivunlievitys on melkein ainoa asia jolle voi itse jotain, nyt kun osaa jo vähän vertailla kivun määrää synnytyksen eri vaiheissa. Jälkisupistuksia en odota...ne kun tuppaa vaan voimistumaan jokaisen synnytyksen myötä. Mut niihinkin pitää vaan pyytää tarpeeksi lääkettä, ja toisaaltahan ne on hyödyllisiä. Mulla on kahesta aikasemmasta palautunu kohtu tosi nopeaa, eikä suoranaista vatskumpua ole enää ollut sairaalasta lähtiessä; tietty sellasta löysää nahkaa...

Muuten aioin nauttia osastolla olosta (jos kaikki vaan menee hyvin), ja syödä valmista, käyttää sairaalan vaatteita ja suihkua aina kun tekee mieli. Kahtena edellisenä kertana olen monesti ihmetellyt, miten niin harva tulee syömään yleisiin tiloihin osastolla...Itse tykkäisin seurustella muidenkin synnyttäneiden kanssa esim. ruokailutilanteessa, mutta hyvin moni syö ruokansa omassa huoneessa. Viimeksikin olin AINOA joka ruokaili ruokailutilassa. Porisin sitte keittäjän kanssa, joka olikin tosi persoonallinen ja iloinen luonne;lauleskeli siinä puuhatessaan.

Mutta vointeja kaikille! Oma alakuloni parilta viime viikolta on onneksi hävinnyt, olin tosi kauhea esim. miehelleni...oikea hapannaama! mUTTA NYT SIIS ELÄMÄ NÄYTTÄÄ JO VALOISAMMALTA.

Lehdokki 37+5
 

Yhteistyössä