****LOKAMASUT LOKAKUUSSA*******

diipeli sullahan alkaa olla sielä jo kohta jännät paikat! yritähän nukkua muutama tunti, jos vaikka jotain tosissaan alkais tapahtua niin ei sitten ois ihan rättipoikki jo valmiiks! tsemppiä! :hug:
 
Joo aloitin eilen illalla.Löysin netistä vähän mukavamman näköisen mallin niin teenkin sillä =) Lanka on vaan älyttömän haurasta ja meinaa katketa joka välissä,vaikka teenkin kaksinkertaisella langalla. Siinä seassa vois kuulemma käyttää myös tavallista ompelulankaa(estää katkeamista) mutta en jaksanut eilen illalla etsiä ja hyvinhän tuo sitten lähti sujumaan =) Ilomielin jelppailen sua,ei se niin vaikeaa ole kun sen kerran oppii.
 
jaahas ja neuvola kuulumisia:
paino +1313/vko :ashamed:
rr:109/69
pissa puhdas
sf. 36
rt1
:heart: 136
liikkeet +

Ensi viikon keskiviikkona sitten äippäpolille yliaikais tarkistukseen jos ei ennen sitä ulos tule. Neuvolassa käski ulkoilemaan vaan paljon ja kehoitti seksiä harrastelemaan :) Kovin edelleen supistelee, mutta aika pitkälti kivuttomia supistuksia, silloin tällöin muutama menkkamainen jomotus alamahaan ja alaselkään ja siinä kaikki. Kauniisti olen minäkin yrittänyt tuonne masuasukille ilmaista että on olemassa semmoinenkin vaihtoehto että tulisi ulos kurkkaamaan mutta ei ainakaan vielä ole kovin innostunut asiasta.

ai niin ja voihan sinne minun nimeni perään lisätä tuon synnytys sairaalankin eli SAS. Sitten joskus kun sinne asti vaan pääsisi.

No onneksi tänään on kaverin järjestämät maustekutsut niin on edes jotain menoja välillä ettei ihan höperöksi täällä neljän seinän sisällä tule. :)

|O
 
Katjanna, älä huoli. Täydelliset naiset alkoi uusilla jaksoilla vasta viime viikolla, eli et ole pahasti perässä. Vai olikohan se 2 vkoa sitten??..no, nyt pätkii, mutta kuitenkaan montaa jaksoa et ole missannut.
 
:wave: Tiistaita kaikille!
|O Tääl jo kolmatta päivää hirveä pääkipu ja vetämätönolo... Ei jaksais mitään! Eilen pääsi illalla itkukin, kun mies tuli kotiin töistä ja kysy vointiani... Alkoi vaan itkettään niin pirusti ja sitä kesti ja kesti! Ei oo ollu taas aikohin näin tympääntynyttä oloa... ei kiinnosta mikään eikä jaksa... Ulkoillu olen ja sunnuntaina perkasin koko etupihan rikkaruohoistakin ja ollaan oltu perheen voimin ulkoilemassa ja silti kauhee olo...höh! :(
No, jos se tästä nyt alkais helpottaan pikkuhiljaa... Mies yritti lohduttaa ja on ollu tosi ihana...Onneksi tyttö on tänään hoidossa ja huomenna vasta kotona koko päivän, ni saan levätä viäl tänään!
Eilen oli jotain supistuksia, mut ei mitään ihmeellistä sillä saralla, et kaveri tulis pihalle...Selkä on ihan loppu ja reisiä särkee...Muuta oireilua ei oo, jos ei tota jatkuvaa paineen tunnetta alapääs oteta lukuun!

Tulipas taas purnattua... :ashamed:

ONNEA KAIKILLE VAUVAUTUNEILLE! :flower: :heart:

Torstaina vasta neuvola... mies on optimisti ja sanos, ettei meidän tarvii enää sinne mennä.... Saa nähdä, on täs viäl pari päivää aikaa siihen! :kieh:
Itelläni on synttärit 9. päivä...saa nähdä tapahtuuko ennen sitä jotain vai tuleeko jopa samana päivänä! ;)

Taidan mennä ruuanlaittoon ja sit iltapäivätorkuille... |O

Mukavaa päivää kaikille ja jaksuja! :D :wave:
Lapanen 39+3
 
Heissan!

Ja tervetuloa Dogtor joukkoomme paksuun ja poksahtelevaan :D

Neuvolassa taas käyty, hyvin on ruvennut verenpainelääkitys puremaan. Tänään lukemat "vain" 131/81 kun viime viikolla ties missä!

Pissa oli myös puhdas, painoa tullut viikossa 100 g ja lenkillä on taas lupa käydä =) Perjantaina taas uusi käynti.

Luulen että sunnuntaina oli eka supistus....tuli niin omituinen tunne suihkun jälkeen. Paineen ja polttavan tunteen sekoitus takamuksessa, edessä ja reisissä...tuskin mikään tavan vatsanväännekkään...Mutta siitä se lähtee pikkuhiljaa ;)

Vointeja kaikille!

Kiisumirri ja kirppu 38+3 :wave:
 
kiisumirri
kyllä toi mun mielestä supistukselta kuulostaa.itellä ne tuntuu lähinnä alaselässä ja joskus reisissä..nyt myös alkanut masussa tuntumaan..
ekat supistukset tuntu mulla jo 17viikolla,ja hassulle ne tuntui..nyt ei enää ookkaan kun pelkkiä kivuliaita supistuksia.
nyt rv.36+1 :heart:
 
Tervetuloa vaan uusille :wave:

Mulla ei tuolla kohdunsuulla tunnu sähkäreitä vaan sellasta pistävää tökkimistä. Taitaa neitokaisella olla joku ase mukana :D
Päivällä tuli joitain kipeitä supistuksia ja aloin taas perumaan synnyttämään lähtöä. Mies vaan totes, et taitaa olla myöhästä peruutella...

Äsken otin parin tunnin päikkärit, vaikka yöllä sainkin aikasen hyvin nukuttua. En kyllä ymmärrä, mistä tämä väsymys oikein tulee, kun ei mitkään unet vie sitä pois |O

Tekis mieli ruveta laittamaan vauvan vaatteet uuteen lipastoon ja sit tuo sauna-kodinhoitohuone-pesuhuoneosasto pitäis siivota. Ei jaksa!! |O

 
Oysin reissu takana ja tulihan siellä itkutkin tirautettua... ei tosin perätilan vuoksi, vaan magneettikuvauksen. Ovella muistin että mullahan on ahtaanpaikan kammo... onneksi oli ihana hoitaja joka jaksoi odottaa ja tsempata.

Mutta siis, ensin käyrään tunniksi, pari supistustakin siinä tuli, sitten Aydin Tekay (Oululaiset varmaan tietää ) ultrasi ja totesi vauvan istua nököttävän :( Ja koska totesi myös lapsivettä olevan liian vähän, ei voinut alkaa kääntämään :'( Eli perätilasynnytys edessä, jos ei käänny itsestään, mitä epäilen, koska vettä on vähän, eli ei ole tilaa.

Siitä sitten magneettikuvauksiin, jotta nähdään varmasti että lantiossa on tilaa perätilasynnykseen (kun en sektioon halaja) ja ensi viikolla taas aika Oysiin synnärille keskusteluun, tutkimuksiin jne.

Olo aika väsynyt ja epätoivoinen. Kun Tekay totesi vettä olevan vähän, kysyi onko liikkunut miten vauva. Ja olen kyllä huomannut että viime aikoina liikkunut vähemmän. Sanoinkin sen ja kysyin onko siitä vaaraa, vastaus vaan jäi epäselväksi. muutenkin puhuu mun mielestä vähän epäselvästi ja on vähän töks, oon ollut ennenkin sen kopeloitavana.

Eli pari kysymystä olis nyt: Onko kellään kokemusta perätilasynnytyksestä? Voisitko jakaa kokemuksen? Jos et halua täällä, niin voit laittaa suoraan sähköpostiakin tai yv:tä. Ja mitä tarkoittaa vähän lapsivettä? Siis konkreettisesti, voiko siitä olla vaaraa?

Ärsyttää, yleensä en valita kun maailmassa on pahempiakin asioita, niin sekin ärsyttää kun olen tästä näin maassa. Vauva voi kuitenkin hyvin ja käsittääkseni kaikki mahdollisuudet alatiesynnytykselle on.

Sori valitus, takaisin tulen paremmalla tuulella :) Dogtorille tervetuloa joukkoon!

Topsy 37+0
 
Juu Mileko, minäkin hieman mietin, millä tunteella sitä pistelyä kuvailisin. Kuitenkin itsekin ajattelin hieman saman suuntaista, että jospa se pieni päätään siellä kiertelee alaspäin.
Perjantaina olisi tiedossa neuvolakäynti, itse kun meitinkin, ettei lääkäri ed. viikolla tutkiessaan sanonut mielestäni ollenkaan, onko pienoisen pää kiinnittynyt vai ei.Itsekään ei oo oikein osannut sitä arvioida, kun oon vähän koittanut vatsan päältä.

Tervetuloa dogtor mukaan rantapallojen joukkioon!
 
Onnea vauvan saaneille :heart:
tervetuloa joukkoon dogtor :flower:

Tänään oli se synnytystapa-arvio..jos sitä ees voi siksi kutsua. jäi kyllä niin paha mieli koko käynnistä.. Jotenkin kun sinne menin niin vastaanotto oli jo sellanen että mitäs varten oot tänne tullu... mullahan esikoinen leikattu ison kokonsa vuoksi.
painoarvioksi antoi 2,9kg tällä hetkellä.. että ihan normaali kokoinen mutta ei edes kohdunsuuntilannetta kattonu kun ei kuulemma tarvia kun viikkoja näin vähän?! olin ihan että aha..seuraava aika viikolle 40+3 ja sillon ehkä käynnistellään. ja sitten katotaan lantio ja kohdunkaulan tilanne :eek: minkä takia niitä ei nyt jo katottu kun oli SYNNYTYSTAPA-ARVIO |O Ärsyttää kun oli vielä luvattu ettei yli anneta mennä..ja tossa kyseisessä sairaalassa on nuo painoarviot heitelly aika huimasti..
 
HIHII!! Pakko tulla tänne kertoon kun en malta ihan hiljaa olla mut en oikein tiedä kertoakko vai ei kaikille..Ultrassa selvis sukupuoli: tyttö!!Uskomatonta.. mä olen aivan onnesta mykkyrällä!! Mut sit ajattelin et jos se näkyikin väärin niin vaikutanko sit muiden mielestä pettyneeltä jos oon jo valmiiks kaikille tytöstä hehkuttanu ja poika syntyykin?!
Pienet on murheet mullakin..
Kävin tänään siis äitipolilla jossa kaikki hyvin ja sain taas kahen viikon päähän uuden ajan, kattellaan sitä sektioaikaa sitten vasta, nyt on kuulemma liian vähän viikkoja vielä..josko sen joulukuulle sais :) Mut ei haittaa, nyt on niiin hyvä päivä että tätä ei voi pilata mikään..!!

Tervetulloo joukkoon möhisten DOGTOR!

Mikero ja Topi 36+0
 
Hei,


Topsy, minulle teki np ultran tämä samainen lääkäri joka sinua tutki tänään. Ja ihan olen samaa mieltä että kovin on vähäsanainen ja töks tyyppinen. Vaikkakin olen kyllä kuullut monelta että häntä on kehuttu päteväksi ja varmasti asiansa osaakin, mutta kyllä siinä voisi muutaman ylimääräisenkin sanan vaihtaa odottajan kans samalla kun tutkii sitä ultra kuvaa. Itse olin ihan jännityksestä jäykkänä kun lääkäri vaan siirtelee laitetta mahan päällä, katsoo kuvaa ja on hiljaa. Tuli sellainen tunne että onkohan tuolla kaikki ihan oikein kun noin hiljaa ja mietteliäänä tutkailee.

Itse perätila synnytyksestä minulla ei ole kokemusta enkä voi sen osalta asiaa kommentoida. Mutta minun työkaverilla oli juuri samanmoinen tilanne, että vauva istui ja lapsivettä oli vähän. Hän ei kuitenkaan synnyttänyt alakautta vaan hänelle tehtiin sektio. Sitä en kyllä sitten tiedä kenen päätös sektio oli, vai oliko lääkärin ja synnyttäjän yhteinen.
 
¨Mulla on kanssa ollut samoja oireita tässä näin, kuin diipelillä, mut viikkoja vasta 36+1. Nähtävästi eilen lähti limatulppa liikenteeseen, ainakin se yks osa, kun verta ei ollut joukossa ollenkaan tai jos se yks osa tulikin pönttöön, tiedä sitä sitten, kun en sinne katsonut lainkaan :D No voisinkin lähteä synnyttämään pikku hiljaa, kun on veikattu niin isoksi vauvaksi, että se yli 3 kg:n arvio tässä vaiheessa jännittää ja kovin... Mulle ei olla tehty sisätutkimusta yli kuukauteen, niinolis tosi jees tietää, et onko kaikki jäljellä vielä vai onko kaikki hävinnyt jo...

Diipeli, mitä muita tuntemuksia sulla ollut, siis nyt näinä päivinä, kun on pää ollut kipeä. Mua kans on oksettanut pari päivää ja sunnuntaista ollut kamala hedari, mut vp on ihan ok.... Sit sitä pientä menkka kipua ja joitakin supisteluja tulee ja pakotusta alapäässä koko ajan...

Aattelin kohta alkaa laittaa kassia valmiiksi, kun ei sitä koskaan tiedä, et koska se lähtö syt sit tulee
 
Voi harmi Topsy, ettei sitten onnistunut tuo kääntö! Toivottavasti kääntyis itsestään, mulla tosiaan niin kävi vaikka viikkoja oli jo hiukan enemmän kuin sulla nyt. Tuolla Odotusajassa joku ketju perätilasta oli, ja siellä juttu että jollakulla oli kääntynyt vielä viikolla 41, että on se ainakin mahdollista. En oikein tuohon lapsiveden määrään osaa kommentoida, mutta ainakin loppua kohti se käsittääkseni vähenee, että vois varmaan johtua myös siitä?

Minä kävin myös Tekaylla np-ultrassa, ja sain kyllä ihan hyvän kuvan tyypistä. Minusta oli oikein mukava, selitti asiat (tosin ei mulla ollut hirveesti kysyttävää ) ja jutskaili. Tosin meillä oli tuo silloin reilu vuosikas poika mukana, oisko sitten särkenyt jään?

Täällä laskettuun aikaan vielä 2 päivää, ja alkaa vaikuttaan mielialaan. Eilisestä asti ollut olo, ettei tämä tule ulos ikinä! Surkiaa. Ei varmaan paljon auta asiaa että sitä miettii koko ajan, että joko joko joko :/

39+5
 
Ensinnäkin kiitoksia kaikille onnitteluista :) Ja paljon onnea uusille vauvoille :heart: Lueskelen paremmalla ajalla uudelleen ketkä kaikki ovat nyyttinsä saaneet.

Meillä se synnytys saikin mutkia matkaan. N. klo 13 oltiin synnärillä ja olin jo 5-6cm auki. Ilokaasu nautiskellen mentiin n. kolmeen asti eteenpäin. siinä vaiheessa tuntui että tarvitsen tuhtimpaa tavaraa ja kätilöopiskelija teki tutkimuksen jossa totes että 8cm on auki. Kävi pyytämässä kätilön tarkastamaan tilanteen. Kätilö tunsi kohdunsuulla jotain ihme napukoita ja kiiti hakemaan ultra laitteen jota ei osannnut tulkita :/ Lääkäri hälytettiin leikkurista synnärille ja yllätys yllätys, typy olikin perätilassa :eek:

Siinä kärvisteltiin ja pelättiin vesien menoa kun piti odottaa sektioon pääsyä. Vedet kumminkin meni ja sitten mentiinkin kovaa kyytiä (juosten) leikkuriin. Lastenlääkäri hälyytettiin paikalle varmuuden vuoksi. Muistikuvat on pikkusen hataria siitä vaiheesta. Paniikissa itkin ja tärisin kun en oikein tajunnut mitä piti pelätä mutta jotain kumminkin.

Ponnistamisen tarve oli kova mutta ei saanut ponnistaa :kieh: Onneksi spinaalin jälkeen helpottui olo ja odotin suht. rauhallisena lääkäriä leikkaamaan :) Ainut että meikäläinenhän alkoi sektion aikana oksentamaan ja pahoinvointi lääkekään ei auttanut :x

onneksi kaikki meni hyvin ja napanuora ei päässyt luiskahtamaan esiin. Nyt tuo vatsa on aikasta kipeä ja ummetus vaivaa mutta kotona ollaan. Ja se jo helpottaa kummasti.

Prinsessa on pieni mutta pippurinen :D

tuutilulla kera neitokaisen
 
tuutilulla ihanaa että sullakin nyt tyttö sylissä ja mukava kun jaksoit käydä laittaan kuulumisia, on sua täälä jo kaivattukin! olipas teillä kokemus, onneksi kaikki meni kuitenkin lopulta hyvin! :hug:


kela-asiaa aloin tuossa vaan yhtäkkiä miettimään että miten te jotka asutte miehen kanssa vuokralla ja mies on töissä, niin saatteko kelalta äippärahan lisäks jotain avustusta asumiseen? minä en ole mitään edes yrittäny hakea kun ajattelin ettei mitään saa, mutta alko kuitenkin nyt mietityttään tuo asia...

eipä täälä ihmeempiä, kävin uimassa ja päikkärit otettiin koiran kanssa. on aikas tylsää tämä elo :headwall: jotain pitäis vissiin alkaa puuhastelemaan että aika kuluis hieman nopeempaa.
 
Tervetuloa dogtor!

Hurjalta kuulosti tuo tuutilullan synnytys :eek: Onneksi kaikki meni kuitenkin hyvin ja ootte kotiinkin päässeet. Ja ummetukseenki on onneksi lääkkeet niinkuin kipuunkin :)

Topsy, kyllä sitä nyt saa murehtia vaikka maailmassa paljon pahaa onkin. Eikä kenenkään murheita voi keskenään verrata. Ja kyllä tuo asia on semmoinen, että varmasti mietityttää. Jaksamisia sulle :hug:

mikero onnea tyttö-ennustuksesta :D Tuli tosta sun pohdinnoista mieleen, et mua ärsyttää ku kysellään et onko tyttö- vai poikaolo. Ku mulla ei ole mitään oloja. Enkä ala mitää "toivomaan" tai arvailemaan ku ihan sama se on kumpi tulee. Ja sit jos mä alkaisin nyt arvaileen jotain ni ihmiset kuitenki ajattelis sit et mua varmaan harmittaa ku ei tullukkaa se mitä arvelin (tai mistä mä tiiän mitä ne ajattelis mut mä kuvittelen et ne ajattelis niin), ja mä todellakin olen onnellinen, on siellä tyttö tai poika. Olisin mäki kyl kysyny jos olisin viikon 10 jälkeen päässy ultraan mut tää raskaus meni hyvin (ONNEKSI) ni ei tullu enempää ultria.

Koita Lapanen jaksella. Teet sen mitä jaksat ja loput jätät tekemättä!

Mä olin tänään pojan kans muskarissa ja huh ku oliki rankka reissu! Poju ei oikeen tänään tykänny yhteisistä jutuista eikä oikeastaan mistään muusta ku karjumisesta, ku sitä se teki. Tuli ihan hiki ja kuuma ja ei ollu kovin mukavaa täytyy sanoa. Sen jälkeen piti vielä kauppaan ja vähän pelotti miten se menee mut hyvin sujui. Kovasti koitin sanoa et kaupassa sit olet kiltisti ja vaikka kuinka karjuis ni kärryssä pysytään (ku en mä jaksa enää juosta perässä ja nostella ja kannella tota tän mahan kans). Onneksi meni reissu hyvin. Mitä nyt kiukutteli sit ku kotiin tultiin. Kai tolleki on uhma tulossa APUA! Ja vielä tämmöseen aikaan ku mulla pinna palaa helposti ja muutenki tukala olo. Normaalisti mä pidän itseäni aika pitkäpinnaisena. Ja tosta tulikin mieleen että MUA ALKO TÄNÄÄN JÄNNITTÄÄ SYNNYTYS! Tai lähinnä se, et vauva oikeasti kohta tulee ulos. Mä olen jo pari kuukautta odottanu ku kuuta nousevaa et sen aika olis jo tulla ja nyt se aika todella on lähellä! Ihan millon vaan se voi putkahtaa, hui.

Jos mulla menee järki jo yhen pojan kans, miten mä kestän kaks :eek: Mä todella nostan hattua niille, joilla on enemmän lapsia! Ja niille jotka on yksin lasten kans! :flower:

rv 38+6
 
Tuutilulla kuulostipa hurjalta! Onneksi olette molemmat kunnossa! :hug: Minua heti tietysti kiinnostaa kysyä että miksi sinut kiidätettiin sektioon kun perätila selvisi? Siis että oliko jokin syy mikset koittanut ensin synnyttää alakautta? Oliko sinun vai lääkärin päätös? Itse kun täällä pähkäilen asiaa niin että järki lähtee, niin kiinnostaisi tietää kaikki mahdollinen :/

Vauvantuoksuisia päiviä sinne ja toivottavasti toivut pian! :flower:

topsy 37+0
 
Käympä minäki pikasesti ilmottamassa että meidän pieni prinsessa :heart: syntyi 24.09.2007 rv 36+2.

Pikainen kertomus: 04:42 alkoi lapsivesi lorahtelemaan, minä ensisynnyttäjänä luulin pissanneeni sänkyyn unissani, pakkasin sitte kassin sairaalaan (oisin tietty voinu hoitaa aiemminkin) ja ajelin yöside ja pyyhe housuissa 45km sairaalaan. Kahden aikaan iltapäivällä alettiin antamaan lääkkeitä jotta supistukset alkaisivat, kolme tuntia oli yhtä tuskaa, epiduraalin saatuani nousin taivaaseen ei tuntunut enää missään ja pikku ihminen syntyi alateitse 19:33. Prinsessa sai pisteet 9/9/10, pituus 46cm paino 2430g.

Alppiruusu ja Severiina
 
Talluska ktseli jotain muista vaivoista,eipä mulla mitään tuon kummempaa. Tuo "menkkajomotus" on nykyään päivän sana mulla,tuntuu niin ikävältä enkä oo aikasemmin ikinä semmosesta kärsiny. Mutta ei tässä kyllä vielä synnyttämään olla menossa,ellei ihme tapahdu :saint:

Tuutilulla olipas teillä tosiaan synnytyskokemus,siis onko tietoa missä vaiheessa vauva olisi kääntynyt perätilaan? Iik alko itelläkin pelottaa ku oma maha aina välillä heiluu niin uhkaavasti että jotain siellä keikutaan,tosi olettasin sen olevan takamus =)

Sain tehtyä elämäni ensimmäisen kestovaipankin tänään,olen tyytyväinen lopputulokseen,mutta katotaan nyt kun vaavi syntyy että tulikos siitä hyvä :LOL:

Aika kuluu täälläkin aika hitaasti mutta nyt jotenki viimepäivinä olen alkanutkin ajattelemaan että ois nyt vaan vielä muutaman viikon sisällä :whistle:

 

Yhteistyössä