***LOKAMASSUT KESÄKUUSSA*****

tulin toivottamaan hyvää juhannusta kaikille lokamassuille!!! B)

lähetään kohtapuolin ajelemaan pohjanmaalle mökille. miehen veljet tyttöystävineen tulevat kanssa sekä jotain kavereita. perinteinen mökkijuhannus tulossa: juhlintaa, saunomista ja grillausta. pitää hakea kaupasta alkoholittomia siidereitä matkaan ettei tartte aivan kuivin suin olla ;)

sitä piti vielä kysyä, että onko muilla vielä ongelmia alituisen pissahädän kanssa!?! mua pissattaa jatkuvasti, esim. koiran kans en voi lähteä kävelylle enää ollenkaan kun 500m on pisin matka minkä pystyn kävellä, sitten äkkiä kotiin kamalan pissahädän kanssa! muutaman kerran oon joutunu käydä ihan pusikossakin kun ottaa oikeen kipeetä |O kuitenkaan sitä pissaa ei loppujenlopuks mitenkään kamalan paljoa tule, mutta niin vaan on kova hätä. sitten vielä sekin että seksistäkään ei taho tulla tuon takia oikeen mitään kun minä joudun aina vähän väliä juosta käymään vessassa... kiva aina kun päästään asiaan , niin ei auta ku "sori, käyn äkkiä pissalla" :/
jep, onneks mies hyvin kärsivällinen, mutta onhan se vähän itestä ainakin tympeetä kun muutenkin kömpelö olo eikä taho millään kunnon asentoa löytyä niin sitten vielä jatkuva paine rakossa...mietin vaan että saan varmaan kulkea rv30 eteenpäin potta kainalossa...

jepulis jee, mutta aurinkoisia ilmoja ja jäätelöherkkuja! sunnuntaina palataan :D

t.tiipii rv23+3 :heart:
 
tiipii miä oon jo suunnitellut laittavani housuihin kuopuksen vaipan. Ei jaksais alvariinsa tuolla vessassa juosta :kieh: Ja mikä inhottavinta, se hätä ei helpota kuin pariksi minuutiksi jos siksikään.

Hyvät juhannukset kaikille ja matkoille/mökille lähtijät, olkaahan varovaisia liikenteessä :wave:
 
Juu..pissahätä se täälläki on aina =) ei se muuten haittaa mut yöt ärsyttää,ku joutuu alakertaan ravaan kokoajan ja ei oikein muutenkaan jaksais niitä rappusia....

Mut hyvää jussia kaikille ja kuten tuutilulla jo sano,niin muistakaa olla varovaisia liikenteessä =)

henkka ja Veeti 22+5
 
tuleeko muille paha olo autossa... mä oon huomannu nyt että parin viikon ajan on ihan oksennus meinannu tulla. Ja varsinkin silloin ku isäntä oikein mutkasella tiellä kaahaa...ja muutenkin????!!! :/ Ja vessassa juostaan täälläkin... eilen oli kiva kun meni kakkakaivo täyteen eikä kukaan kerenny tyhjentämään sitä... :kieh: no siitä onneks selvittiin. :D

-Santti 25+4-
 
heippa kaikille!

ja kultsulle ja miehelle osanottoni,ja suuren suuret halaukset :hug:

meiltä tiistai illan ukonilma rikkoi puhelinkaapelin joten koneellekaan en sitten päässyt kertomaan 4d ultran kuulumisia kun nyt vasta.toinen kone meni rikki,olis hiivattilainen rikkonut tämän vanhan koneen eikä tuota kannettavaa :(

joo,maanantaina käytiin sitten siellä kauan odotetussa 4d ultrassa..
vaavilla oli painoa 800g(minkähän lainen jytky sieltä tulee?) ja reisiluun mitan mukaan viikkoja olis jo 25+5 eli viikon edellä oltas sen koneen mukaan,la olis 30.9 (mutta ei tartte muuttaa etusivulle).tosi tarkkaan tutki kaiken.ja mekko kaupaan mekin saadaan sitten lähteä :heart:
tyttö siellä oli kirjaimelliset varpaat suussa :)
todella notkea eläjä.
sanoin että, ihan on isännän nokka,kenen lie pitkät sormet ja isot jalat.

tosi jännän näköstä oli,miten selvästi kaikki kasvot ym näkyi.
paitsi isännän nuorempi tyttö tuumasi että aika pelottavan näköinen se vauva on..toivottavasti sieltä ei nyt mitään avaruusoliota tule :|

piti minun sitten tiistaina kouvolan reissulta ostaa vähän vaaleanpunaisia vaatteita :) niin olivat suloisia.
nyt sitten meijän huushollissa taitaa syksyllä olla akkavalta =)

eikä vaavi oikein tykännyt sitten meijän matkustamisesta,oli aikas hissukseen koko tiistain,kotona illalla sitten tunsin kunnolla liikkeitä kun kävin pitkälleen..mitenhän turun reissulla..kuitenkin sinne saa yli 6h istua autossa.

kahtena päivänä on koskenut tuonne kylkikaaren alle jonnekkin,neuvolaan soittelin,epäilen että on närästystä,ja niin epäili terkkarikin.kävin ostamass rennietä,ja yhen otin niin helpotti,onneksi.

muuten tänne ei sen kummempia,paistelin tuossa tytön rippijuhliin piirakoita,ja kivasti seisominen kävi selkään,välillä piti käydä pitkälleen olemassa.

sain maanantaina myös äitiyspakkauksen
=)
ja kyllä on ihana,siis tosi ihana pakkaus.tänään pesin sitten ne vaatteet,saa laitella tuonne kaappiin niitä sitten jo.

mutta nyt hyvää juhannusta kaikille,ja ajelkaa varovasti.

niinukka ja neiti vunttunen 24+5
 
Kultsux3 :hug: Voimia teidän perheelle!

En ookkaan tähän koneelle ehtinyt moneen moneen päivään. Täälläkin tuo pissahätä vaivaa. Saa kyllä juosta tosi usein vessassa, ja siltikin tuntuu, et ois koko ajan hätä. Eilen neuvolassa vielä kehottivat juomaan paljon, kun oli jonkin verran turvotusta jaloissa. Hitsiläinen jos vielä imen yhtään enemmän tuota vettä, niin varmasti menee housuun :eek: Eilen siis oli meillä neuvola. Kaikki oli oikein hyvin. Pissa puhdas, hemppari vielä 124, painoo oli lähtenyt neljässä viikossa 500grammaa. Mut miun kohdalla siitä ei pitäne paniikkia ottaa, kun vauva kasvaa. Sen verran lähtöpainoa kuitenkin :ashamed: Ja enpä minä ole normaalista ruuasta tinkiny, päinvastoin :D Karkit ym herkut oon kuin ihmeen kaupalla saanu jätettyy tosi vähiin. (palan suklaata saatan ottaa kun oikein himottaa, eli n. kerta viikkoon :p ) vähän oon ylpee itestäni B)
Kävi muuten eilen neuvolassa sydänääniä kuunnellessa niin, että mie pyörryin. :eek: Vähän säikäytti. :| tuli vaan yhtäkkiä sellanen huono olo. Kerkesin sen sanoo, terkkari nosti miun päätä ylös, niin samantein meni tän mamman vintti pimeeks hetkeks. Tapahtuneen jälkeen jäi kauheesti vaivaamaan, oliko tuosta haittaa meidän pikkuselle... :ashamed: :/ Mut ainakin terkkari lohdutti minua,ettei tuo niin vaarallista ole. Kuulemma ihan "tavallista".. Onko teille kelle tullu huono olo selällään ollessa???

Niinukka, olit siis saanu jo äitiyspakkauksen? saitko sen vuoden 2007?? Uteliaana kyselen, kun omat paperit odottaa vielä täyttämistä :D

Mutta sellaista siis tänne tällä kertaa! OIKEIN HAUSKAA JUHANNUSTA KAIKILLE LOKAMAMMOILLE!!!
pikkumyy 22+2
 
oon tässä makoillu TAAS koko päivän,on harjotus supistuksia aika tiheään :(
ja maha muutenkin(kappas vaan)taas kipeä.
huolestuttaa pikkusen takia!!
onkos muilla??
tuutilullalla muistaakseni oli samaa onkelmaa!?onkos enää ollut??
neuvolan lääkäri ois 10.7,kun sinne asti pystyis odottamaan,täytyy nyt viettää juhannus makoillen,mutta ei se haittaa!tuleehan niitä uusia juhannuksia,nyt vaan vauvan parasta aatellen!

toivottelen kaikille oikein hyvät juhannukset

:flower: :)
 
milla-maria voi harmi että sinuukin ne supistukset kiusaa :/ Mulla tuo masu on nyt pikkusen jo rauhottunut. Kyllä niitä suppareita edelleenkin tulee mutta ei enää muutaman minuutin välein ja eivät ole yhtä pitkiä.Tänään tullut tosin enemmän kuin eilen mutta taitaa olla sisätutkimuksen syytä.

Lääkityshän mulle niiden varalle määrättiin mutta vielä ei ole niihin tarvinnut turvautua. Kannattaa ottaa yhteyttä lääkärin/äippäpoliin että voivat varmistaa ettei mistään tulehduksesta johdu jos oikein pahoilta tuntuvat tai tiuhaan tulee..
Mulla pissa tutkitaan ens viikolla vielä uudestaan.

Otahan rauhallisesti ja muista turhia lääkärikäyntejä ei olekkaan kun on huoli pienokaisesta :hug:

Niin ja niinukalle onnittelut typykästä :flower:

pikkumyy selällään en aikoihin ole pystynyt oikein olemaan. Päässä ei kyllä vinttaa mutta huono olo tulee ja ahdistaa :/ varmasti pelästytti mutta oon kyllä kuulut että monelle tulee selällään olosta tosi huono olo :hug: Miä taijan olla jo niin vanha että mulle tuntuu tulevan kaikki mahdolliset oireet :whistle: :LOL:

tuutilulla rv 25+5
 
tuutilullalle isot kiitokset vastauksesta :flower:
pitää tosiaan soittaa tai mennä sinne jos jatkuu vielä huomenna!
tai jos pahenee!
kyllä tuo makoilu onneksi helpotti jonkun verran,en silti uskalla tänää muuta ku makoilla!(tai koko viikonlopppuna)
mulla katottiin pissasta tulehduksia viime neuvola käynnillä,ei näkynyt mitään.
sais varmaan tarkistaa uudelleen...
nyt taas makoilemaan :)
voikaa hyvin!!!
 
milla-maria mulla ei pikatesteissä näkynyt myöskään mitään mutta viljelyssä jotain lievää kokki kasvua.. Ja kuopuksen odotusaikana ennen aikaisten suppareiden syy oli pissatulehdus joka löytyi vasta viljelyssä...

Miä sain viime v.loppuna sen piikin lopettamaan ne supparit ja viikon rauhallisesti ottaminen helpotti myöskin oloa.

Pärjäile :hug:
 
Heissan!

Pissahätä on täälläkin riesana. Alussa sai juosta alvariinsa, sitten oli jossain välissä tauko ja nyt taas ei tartte olla isokaan hätä, kun tuntuu että ois kivenmurikka mahassa :(

Huomenna ois vielä töitä ja sitten suuntaamme viikonlopuksi mökille, ihanaa! =) Johan tässä tulikin töitä tehtyä neljä viikonloppua putkeen.

Hyvää juhannusta kaikille ja vointeja paksuja!

Kiisumirri ja kirppu 23+5 :wave:
 
Hyvää Juhannusta meidänkin pesueen puolesta kaikille! B)

Pissahätä vaivailee täälläkin vähän enemmän kuin ennen, mutta en ole vielä siitä ressiä ottanut. Sehän nyt oli odotettavissakin jossain välissä.

Autopahoinvointia minulla on ollut koko kevään, varsinkin silloin kun joku toinen ajaa. Nyt kykenen jo isännän kyydissä istumaan ihan hyvin, mutta enpä juuri kenenkään muun. Alkaa vissiin vähän jo helpottamaan.

Kylkikipu senkun jatkuu. Lisäksi noita supistuksia tulee vähän väliä, jos joutuu tekemään jotain vähän enemmän. No onneksi isännällä alkaa kohta loma, niin onnistuu tuo kodin siivouskin vähän paremmin... :p

Kyll se tästä. Äippäpakkausta en oo vielä saanu, mutt toisaalta papereiden laitosta on kohta vasta pari viikkoa. Kaipa se kohta sieltä tulee. Sormet syyhyten kyllä odottelen.

Tänään kävin ostamassa just turvakaukalon autoon, kun meidän läheisessä lastentarvikeliikkeessä oli varastontyhjennys myynti. Sieltä sain aika halvalla. Lisäksi ostin kesän juhliin (häät, 60 v, rippijuhlat) kotelomekon, joka pitäisi kyllä mennä sitten vielä myöhemminkin.

Nyt juhlikaahan rauhallisesti, nautitaan auringosta ja lepäillään!

LillaStina ja Nyytti 25+2
 
pitääkin sanoa neuvolassa/äitipolilla että ottaisivat kunnon viljelyn!
selviäis sitten enemmän!
ja vois ens viikon olla sairaslomalla,sanovat äippäpolillakin että lomaa pitääkin hakee jos siltä tuntuu!
jospas ne supparit helpottas kunnon loikoilulla.
nyt ei oo muuten ollut pariin tuntiin,kun makoillu vaan ja oon juonu vettä paljon,kuulin että sekin vois auttaa!

hyvä että tuutilullalla on harjotussupparit rauhottuneet :hug:
 
Heippa kaikille!

En edes muista, koska olisin ilmoitellut omasta navastani. Ennen lomia oli töissä kovasti kiireitä, ja olen vain käynyt lukemassa juttuja täällä. Kultsun tilanne on painanut kovasti mieltä, ja kyyneleitäkin on vuodatettu aika paljon kovasta kohtalosta lukiessa.

Takana on niin rakenne- kuin 4 d-ultrat, neuvolakäynneistä nyt puhumattakaan. Tutto bene! Itse voin oikein hyvin, mitä nyt muitakin vaivaava alituinen pissahätä vaivaa. Toisinaan aamut on tahmeampia kuin yleensä, mut neuvolas sanoivat sen vain merkitsevän sitä, että rouva energinen on hyvä ja alkaa vähitellen rauhoittua. En tiedä, onnistuuko... ;)

Rakenneultra oli ok, mutta asian hoitanut kätilö tavallisen ynseä. toivottavasti ei hänen työvuoronsa osu kohdalle, kun synnytyksen aika koittaa.

4d-ultrasta ei sitten ole kuin pelkkää hyvää kerrottavaa. Kävimme Helsingissä Femedassa ja lääkäri Bruno Cacciatore oli ihana ja asiantunteva lääkäri. On se suorastaan hämmentävää, kuinka paljon tietoa syntyvästä lapsesta saadaan tuon ultran perusteella selville. Kuuleman mukaan voimme huokaista helpotuksesta, sillä vauvalla on kaikki hyvin. Silloin silmäkulmaani vierähti ne kuuluisat kyyneleet, niin että ripsarikin levisi. Minä kun olin luullut itseäni kylmäksi ja itsekkääksi, kun en ole aiemmin ultrissa tunteillut.
Sukupuolikin paljastui, mutta jätän sen vielä omaan tietoon. Mutta ensimmäiset vaatteet käytiin ultran jälkeen ostamassa, "oikean" värisiä tietenkin.

Toivotan kaikille iloista ja aurinkoista juhannusta!

Ippuli

ps. onko kukaan muu koukuttunut huuto.nettiin? apua, mä voisin huudella sieltä yhtä sun toista vaikka normalisti en kirppiksiä kiertele...
 
voi hirvee mikä yö takana :eek:
ei paljoo nukuttu...
mulla iski illalla toinen puoli selkää kipeeksi,ja jatku koko yön.
sillai kummallista kipua kun tuntu että säteilee pakaraan ja mahanki puolelle!
kyllä raskaus on kummallista aikaa :)
on vaikka ja mitä oiretta,mutta kaiken kestän pikku nyytin puolesta :heart:
onkos teillä muilla ollut samanlaista kipua???
joo ja täällä oli pissahädästä puhetta,saa kyllä olla koko ajan vessassa :D
eipäs tässä muuta,Voikaa Hyvin :wave:
-milla23+5
 
ei tääloo vie mitään kauheempia selkäkipuja ollu,mut pelkään,et se aika on vie edessä,ku esikoista odotellessaan kärsin hirveistä selkäkivuista....autossakaan ei kärsiny istua....
...mul oli viimeyönä joku ihme päänsärky kohtaus...luulin et pää räjähtää...panadolin otin ja kyl se sit periks anto loppujenlopuks.....

mut toivotetaa ny hyvät jussit vie kerran kaikille :D

http://lilypie.com]
[/url]
 
juhannusta!

pikkumyy kyseli siitä äitiyspakkauksesta,saatiin se 2007 pakkaus.kesäkuun 4 pvä vein laput kelaan ja tämän viikon maanantaina se saatiin.eli tasan kaks viikkoa meni.päiväraha päätös tuli jo viikossa.
varmaan aika paljon paikkakunta kohtasta on kuin pitkään menee pakkauksen tuloon.me kun pienellä paikkakunnalla niin täällä tuo kelan toiminta varmaan pikkusen nopeempaa.

eipä tänne sen kummempia,ulkona ei mikään helle keli,ennemmin kylmä.
yöllä oli vaan vajaa 5 astetta lämmintä :/
kohta pitää käydä salatin tekoon,ja grilli laittaa tulille. :)

mutta hyvät juhannukset kaikille vielä kertaalleen.

niinukka ja vunttunen 24+6
 
Viiden päivän putki anoppilassa nyt TAKANA, ei niinkään mikään unelmareissu nelihenkiselle perheelle (viides mahassa), tai varmaan talon väellekään, mutta mentävä oli kun edellisestä kerrasta niin kauan. Nyt se siis jo takanapäin, reissumme huipentui hotelliyöhön opiskeluaikaisessa "kotikaupungissamme", jossa siis miehen kanssa aikoinaan kohdattiin :heart:, oli tuon loppuhuipennuksen vuoksi sittenkin Melkoisen Ihana Lomapätkä tähän väliin.. Kyllä se vaan on kamalan raskasta viedä oma perhe toisten nurkkiin useammaksi päiväksi asumaan, monen sadan kilometrin päähän! Oma Koti Kullan Kallis.

Sattui siellä reissusa omituinen juttu. Siellä anoppilassa luin lehdestä pienen vauvan kuolinilmoituksen. Tuntui vähän liian tutulta siinä lukiessani, ja olikin sitten Kultsun perheen ilmoitus. Kaunis ilmoitus vaikeasta ja surullisesta asiasta, josta me palstailijat olemme tienneet lähes reaaliajassa. Tuli paha mieli, kun Kultsin kertoma sai tällaisenkin, "todellisen" muodon, sen lehti-ilmoituksen muodossa, vaikka nimenomaan luulin olevani viikon verran pois täältä keskusteluista.. Kenellekään ei tietenkään voinut kertoa, että tiedän enemmän tämän perheen tilanteesta, ja niin sen jätinkin, sanomatta. Toivon, että saavat nyt rauhan käsitellä tilannetta rauhassa, itsekseen, kun kaikki voitava on tehty ja lapsi saanut myös siunauksen lyhyelle elämälleen..

Että kaikkea sitä lomallaan pohtii, näin pieni se on maailma. Monen monituista hetkeä on mennyt kuluneesta viikosta tällaisia entäs jos-ajatuksia pyöritellessä, eli tässähän ne mietteet on pyörineet samoissa uomissa kuin mihin lähtiessä jäivät.

 
Niin eipäs tässä kauheesti juhannuksia vietellä, mies yli 39 asteen kuumeessa, mulla flunssa meneillään, äänikin kokonaan melkein kateissa... Huolestuttaa vaan, kun tuo mies oli kuumeessa tuossa jokinaikakin sitten, viikko väliä ja taas kipeänä :( . Eilen käytiin lääkärissäki taas vaihteeks, meilläpäin tk ssa tuntuu olevan vaan kandeja, jotka vaan puistelee päätä epätietoisuudessaan... viimeks otettiin verikokeitakin, nyt ei edes niihin määränny. Mieskin on jo niin tuohtunut tästä edestakas juoksuttamiesta... Kauheeta itellä kattoa, kun toinen tosissaan kipee, miehellä kesäloma ja kaikkee... Lapset lähtee mökille minun siskon perheen mukana, mies minuaki sinne käski lähteä. Mutta en minä sitä voi tänne jättää :ashamed: tietenkään, kun huoli on niin kova.. Voi kun sais taas terveen miehen takas. Ite olin jo taas viemässä sitä lekuriin, mutta ei aio lähteä sinne arvauttamaan itseään.. Jos jokin ihmeparantuminen tapahtuu, ehkä sitä sitten huomenna jo vois päästä käymään siellä mökillä, mutta hyvin epätodennäköistä on :(

Että tämmöistä jussia meillä.

Omasta navasta vähän, tiistaina käytiin neuvolassa, kaikki oli ihan ok. Kova meno tais olla taas päällä. Mutta meillä oli siellä meidän oman terkan sijainen, koska vakituinen oli lomalla, siis voi vitsi mikä naikkonen :kieh: .Niin tyly ja jotenki niin pätemisen haluinen, että... Puolet vähemmän aikaa saatiin kuulla sydänääniäki ku ennen. Jotenkin hän oli myös hyvin epävarman oloinen.. Meillä, kun oli toinen lapsistakin myös ihan sovitusti mukana, että pääsee kuuntelemaan sydänääniä... Meän vaki olis varmasti vielä jotain kertonutkin tytölle jne. tämä oli niin ynseä ett... Toivottavasti ensi kerralla olis jo meän vaki terkka paikalla, mietin jo tässä että kerronko hänelle meidän kohtelusta :| . Ekaa kertaa meillä tämmöistä sattuu. Muuten ollut kyllä niin ihanat ja ystävälliset ihmiset joka puolella. Ihan paha mieli oli koko päivän.

Mutta silti hyvää jussia kaikille :)

T: Tytteli ja asukki 23+5
 
Juhannusta kaikille,

Pikaisesti kirjoittelen. Me ollaan nyt taalla New Yorkissa oltu pari paivaa ja 6 viikkoa lomaa edessa :) Mitaan tarkkaa suunnitelmaa ei olla tehty, mennaan fiiliksen mukaan. Maanantaina lahdetaan varmaan Bostonia kohti ja sielta jatketaan Kanadaan. Mutta nuokin suunnitelmat voi viela muuttua moneen kertaan..

Nautin nyt niin olostani. Selka vahan oireilee, mutta se ei juuri haittaa. Muuten olo on mainio. Vaavi ilmoittelee olostaan monta kertaa paivassa ja se vaan parantaa mielta ennestaan. Lennoilla tanne oli tukalaa, johtuen flunssasta. Paa meinasi hajota ja itkin tuskasta..sisulla eteenpain ja nyt kaikki hyvin.

Viettakaahan ihana juhannus! Me suunnataan nyt lounastamaan evaiden kera central parkiin :) Kello taalla vasta n.12...
 
Heissan... minä taidan näemmä olla ainoiden joukossa, kuka joutaa juhannuksen juhlilta kirjoitella. Tuossa edellähän kirjoitin siitä minun miehen sairastelusta, nyt sitten istuttiin aamusta iltaan eka tk:n päivystyksessä ja sitten keskussairaalan... rakkaalla on keuhkokuume ja jäi sairaalaan :( .Vasta tulin kotiin. Täällä minä nyt yksin koirien kanssa kotona, lapset edelleen siellä mökillä siskon perheen kanssa. Itsekkin olisin voinut mennä sinne, mutta jotenkin ei fiilistä eikä jaksa... tuntus vaan niin jotenki väärälle lähteä mökille, kun toinen sairaalassa. Ehkä sitten toinen kerta. Miten muuten voikaan talo tuntua näin tyhjälle ja hiljaiselle :|
 
Siis todella pitkästä aikaa kirjoitan tänne :ashamed: mä en edes muista millon viimeks olen tänne kirjoittanut :ashamed: , eikä kukaan varmaan enää muista mua, vaikka vielä nimi oli etusivun lasketut ajat listassa. Kiva kun ette ole poistaneet minua.
Mulla on nyt menossa 23+4 ja kaikki on nyt mennyt hyvin. Itse asiassa olen elämäni kunnossa, ainakin toistaiseksi. Joskus viikoilla 12-13 oli pientä tuhruvuotoa ja olin varma, että saan keskenmenon, mutta eipäs vaan, onneksi.
Äippäpakkausta odottelen, samoin äp-raha päätöstä. sokereita ja verenpainetta seurataan jatkuvasti ja mulla onkin kotona terkkarista sekä sokeri mittari, että verenpainemmittari lainassa.

*muoks: luin juuri taaksepäin muutaman sivun:
Kultsulle osanottoni
 

Yhteistyössä