Keiju ja
niinukka mie olen monta vuotta kärsinyt valopilkuista ja nyt raskauden aikana vielä useammin. Pitkään meni ennenkuin selvisi, että miun kohdalla nuo pilkut johtuvat siitä, että päähän ei pääse hetkellisesti tarpeeksi verta. Esim niskat on niin jumissa, ettei veri kierrä. Minun kohdalla syy oli alhainen pulssi (n. 40), jos nousen nopeasti ylös yms pilkut tulevat varmasti. Ei mitään vaarallista, mutta kannattaa hetkeksi seisahtua ja antaa verenkierron tasaantua. Voisikohan tämä olla teillekin syynä?
Juhannuksena käytiin sukulaisissa. Miun äidillä olikin iso kasa vauvan vaatteita odottamassa. Hän rakastaa kirpputorien kiertämistä ja on jo kovasti odottanut milloin pääsee ostelemaan vauvanvaatteita. Voipi olla ettei itse tarvitse hommata mitään
Samalla kaiveltiin varastosta vanhoja vaatteita joita mie ja sisarukset ollaan pidetty. Melkoinen määrä vanhoja retro- vaatteita sieltä löytyikin. Vuosilta 70-80 ja ihan hyvä kuntoisia.
Ne jäi vielä äiteelle, hä pesee ja merkkaa ne (jotten typeryyksissäni laita eteenpäin kiertoon). Muuten laittasinkin pari kuvaa.
Samasta vaatelaatikosta löytyi vanha neuvolan opasvihkonen, jonka äiti oli saanut minua odottaessaan (vuonna 1981). Sitä on ollut hauska lueskella. Esim. suositeltavien ruoka-aineiden kohdalla painotetaan sisäelinten lisäämistä ruokavalioon. Varsinkin maksaa tulisi syödä säännöllisesti. Siinä onkin nykyään hiukan eri suositus
Lasketunajan määrittämisen kohdalla puhutaan siitä, että milloin liikkeitä alkaa tuntemaan, niin sen ajankohdan ja viimeisten kuukautisten avulla tarkennetaan LA. Ensisynnyttäjä tuntee liikkeet 4,5 kuukautta ennen LAta ja aiemmin synnyttänyt 5 kuukautta ennen. Kuinkahan monella meistäkin olisi LA aikaistunut reilusti
Silloin ei ultra tainnut olla yhtä tarkka, kuin nykyään...
Vauvan hoito-osiossa opastetaan antamaan janojuomaksi vauvalle vettä. Nykyään taidettaan olla sitä mieltä, että täysimetyksessä maito riittää. Ja tuoremehua saa antaa 2kk eteenpäin ja soseita 3 kuukautiselle. Mites nuo suositukset on nykyään?
Hipkukka 23+5