***LOKAMASSUT KESÄKUUSSA*****

onpas täällä ollu hiljasta jussina :D

mites muilla toi olo noin muuten? itselläni niin alhainen verenpaine,et tänäänki rupes autossa niin hirveesti huimaan,et tuntu ku kohta ois pyörtyny...isäntä joutu autonki ajan tien sivuun,et pääsisin happihyppelylle...ja oon huomannu,et tää olo alkaa yleensä aamupalan jälkeen ja kestää n.klo 13 asti..(sen välinen aika oonkin sit ku kuollu,enkä jaksa mitään muuta ku makoilla sohvalla) .mistä lie seki sit johtuu?!? illat on sit taas ihan ok...ÄRSYTTÄVÄÄ....

välillä tuntuu,et masennustakin olis pikkasen...toivottavasti ei ny ainakaan pahene....esikoisen kans masennus tuli vasta synnytyksen jälkeen,mut ei onneks kauan kestäny....
mun pitäis kyl olla aika rento,ku töissäkään en oo ny ollu pariin kuukauteen,mut silti aina menee johki hermot ja tuntuu,et huudanki entistä enemmän...parisuhdekki siinä kärsii,ku oon kokoajan niin kiree.....

mut joo...se siitä valituksesta :)

henkka ja "veeti" 23+1
 
Täällä pikkuhiljaa alkaa alkaa itsellä olo kohentua, äänikin jo pikkuisen parempi, mutta työterveyshoitaja käski vielä parannella ääntä kotona pari päivää (mulla työ suuriimmassa määrin juuri puhumista). Mies vielä sairaalassa, ehkä keskiviikkona saattaa olla että pääsee kotiin, jos tulehdusarvot alkaa kunnolla laskemaan. Alkujaanhan ne oli melkein neljässäsadassa, ei ihme että toinen oli niin kipeä ja voimaton.. Noh, nyt mulla ainakin on niinku kivi pudonnu sydämeltä, mies on nyt kuitenkin asianmukaisessa hoidossa. Kolmatta viikkoa tässä ehdittiin tuon miehen kuumeilun kanssa kärvistellä ja käytiin lääkärissä useampaan otteeseen ilman mitään tietoa mistä johtuu. Keuhkokuumehan siellä loppujen lopuksi oli. Itse epäilin ihan alusta asti sitä, lääkärit ei vaan uskoneet :|

Muuten vauvan osalta mulla on olo mitä parhain. Eikä sillä mitään hätää onneksi. Ja liikkuukin aika ahkeraan tuolla masussa, kaikkea ei välttämättä ole niin itse reagoinut, kun on ollut muita huolia ja ajatuksia... Kovasti on masukin jo kasvanut =)

Terveyttä kaikille, toivotaan ettei kesäflunssa iske! Ei ole mitään herkkua..

T: Tytteli74 ja asukki 24+1
 
Minä nyt vuorostani sain viikon sairauslomaa. Eilisilasta asti napakoita supistuksia, ja tänään pyyhkiessä ollut hiukan vuotoa.
Olen tänään ollut kättärillä, ja määräsivät vuodelepoa tilanteen rauhoittamiseksi.
Kohdunsuu on napakasti kiinni, ja kohdunkaula ei lyhentynyt, eli mitään ikävää nuo supistukset ei ole saaneet aikaiseksi.
Pelästyttivät kuitenkin.
Nyt sitten täällä lepäilen, ja toivon että kaikki olisi ok, ja tilanne tästä rauhottuisi.
 
Heippa hei! =)

juhannus on ohi ja mukava olla taas ihan kotosalla näin mökkeilyn jälkeen. mies on töissä vielä tämän viikon ja sitten sillä alkaa loma! minä kun oon päivät täälä kotosalla, niin ihanaa kun toinen on kans kohta kuukauden vapaalla :D
mitään erikoista ei tänne kuulu, nukkuminen on välillä hankalaa kun ei taho asentoa löytyä, mutta viimeyö meni suht hyvin kun laitoin lituskan tyynyn masua tukemaan kun nukuin kyljellään.
milla-maria mulla oli kans selkäkipuja tossa muutama viikko takaperin. päivisin ei ollu mitään ongelmaa, mutta sängyllä makoilusta ei tahtonu tulla mitään kun toiselle puolelle selkää särki, aivan sama missä asennossa oli. luulin että tota kestää sitte aina la:aan asti mutta menivätkin sitte reilu viikossa ohi ja nyt ainakin kaikki selän puolesta ok.

pitääpä käydä huuto.netistä kurkkimassa että mitä siellä ois tällähetkellä myynnissä...

t.tiipii rv23+6 :heart:
 
niin sitä piti vielä kestovaipoista tietäviltä kysellä, että mitä nyt kannattaa aluks hankkia ja kuinka paljon? ajattelin huuto.netistä niitäkin tilailla, mitään kallista "alotuspakettia" en raaski uutena ostaa jos sitten koko hommasta ei tuliskaan mitään...
kuinka käytännöllisiä on ne äippäpakkauksen vaipat? ite tietenkin saan siitä sen yhden ja yks kaveri anto juuri mulle omansa kun ei aio kestoilla ollenkaan, eli kannattaako niitä hommata lisää? niin ja sielä sisällä on se "vaippa" niin mistä semmosia saa lisää ja saako niitä kertakäyttöliinoja ostaa ihan marketeista?

onko moni käyttäny ihan pelkkiä harsoja? ite en vielä osaa sitä sitomista, mutta anoppi on harsoillu kaikkien 4 poikansa kanssa, joten eiköhän sillä oo vielä tekniikat muistissa.

oon ihan pihalla koko homman kanssa, mutta haluisin ihan ekologisista syistä niitä käyttää ja tietenkin rahan takia myös. ostaisin varmaan kuitenkin kertakäyttövaippoja lisäks, ainakin jos mennään johonkin autolla kyläilemään niin olisivat kätevät.

Kultsun ja miehen tilanne pyörii mielessä, kuinkahan sielä voidaan? :(
 
Omaa napaa heti suoraan:
viime viikolla neuvolassa kävin, hb oli 101 joten rautaa pitää nyt ottaa, sf mitta oli 19.
Öitä en saa enää nukuttua hyvin, ei löydy hyvää asentoa ja selkää koskee ihan koko ajan. Täällä taisi muillakin noita selkävaivoja olla!!!
Nyt lähden tästä valittamasta ruuan laittoon..
niin ja painoa on tullut jo 9kg tähän mennessä...joku vissiin kyseli aiemmin sitä.
 
Täällä juhannus meni miehen sairastaessa, esikoinenkin oli päivän kipeenä: oksensi vain kerran. Käytin miestä tänään lääkärissä kun kuudetta päivää voimaton ja syöminen ei maistu. Verikokeissa muutoin kaikki ok, mutta suolaa elimistössä aivan liian vähän joten kuivumaan on päässyt :(

Itsellä masu senkuin kasvaa (sen koon puolesta voisin jo synnyttää) vaikka painoa ei ole tainnut oikein vieläkään tulla: kiva juttu! :D Ja olo on hyvä, kuten tähänkin asti ollut!

tuisku + "tyttö" 25+4
 
Tuisku77 kirjoitti:
Täällä juhannus meni miehen sairastaessa, esikoinenkin oli päivän kipeenä: oksensi vain kerran. Käytin miestä tänään lääkärissä kun kuudetta päivää voimaton ja syöminen ei maistu. Verikokeissa muutoin kaikki ok, mutta suolaa elimistössä aivan liian vähän joten kuivumaan on päässyt :(
Niin meni meilläkin :( . Aaton ja juhannuspäivän välisenä yönä kuume kävi korkeimmillaan 41 asteessa. Ja tippaan minun mies heti laitettiin, kun oli päässyt kuivumaanki.. koetti kyllä juoda minkä jaksoi, ruoka ei oikein meinaa maistua vieläkään ja tosiaan ne tulehdusarvot olivat melkein 400 :eek: (normaalisti siis pitäs olla alle 10...). Saapa nähdä koska pääsee kotiin sairaalasta, keskiviikkoon asti ainakin katsovat tilannetta, mutta taasen oli kuume meinannu alkaa nousemaan.. Huojentavaa kuitenkin se, että on siellä osaavissa käsissä hoidossa. Ikävähän tuota miekkosta vaan väliin meinaa olla.. Huomenna taas katsomaan potilasta.

Toivotaan Tuisku, että teilläkin aletaan pian toipua.

Lapsetkin lähtivät meiltä äitinsä luokse, joten koti on ihan hiirenhiljainen. Koirat mulla onneksi täällä kaverina.

Tytteli ja asukki 24+1
 
Heippa!
Täällä kärvistellään sappikivuissa. :/ Mitään ei kärsis syödä.. Mutta ku ei pelkällä vedelläkään elä. Kaks viikkoa on ollu tosi hankalia. Kolme sappikohtausta ja joka päivä lievempiä kipuja, vaikka kuinka olen huolellinen tuon ruokavalion kanssa. Mutta kun tuntuu, et kipuilen ihan mistä vaan.
Saapa nähä, pärjäänkö syksyyn asti noitten sappikivien kanssa, vai joudutaanko poistamaan aikaisemmin. :/ Nyt oon sitten kans viikkoa eläny melkein marjasopan voimalla. Kyllähän se vauva ottaa kaiken tarvitsemansa, mutta ei maha olla kauhean terveellistä itelle tämmöinen.
huoh.. Pitää vissiin soitella huomenna neuvolaan, ja kysyä, et mitä mieltä ovat tästä.
Selkä ja issias vaivaavat myös, etten liian helpolla pääsis.. :whistle:
Mutta ei se auta. Voikaahan hyvin!

-Ninni 25+4-
 
nyt on saanut kyllä kivasti nukuttua ilman selkäkipuja :)
eiköhän ne silti oo vielä uudestaan edessä...
ja juhannuksen otin rennosti,makoilin tv:tä katsellen ja söin :D
nyt kun on ottanu rennommin,niin ei oo ollu harjotussupistuksia niin paljon!
mahassa potkitaan välillä aika lujaakin :heart:
on se niiiin ihana tuntea pienen liikkeet!!!!
ja maha vaan kasvaa...
täytyy jättää tilaus H&M:lle että sais muutaman sopivan paidan!
nyt meen koirulin kanssa ulos.

voikaa hyvin :wave:
-milla24+2(hui kuinka aika kuluu....)
 
Tosi on aika kuluu kaameen nopeesti, juurihan vasta tää ihana tieto saatiin :heart:
Oma vointi jo parempi, enää oksentelen vain viikottain. En osannut kyllä ajatellakaan kuinka erilaiseksi elämä muuttuu.. Ei ihan samalla tahdilla enää voi puuhastella.. Mm.Kun hevosten tarhaan oon tolppia lyöny ei voi montaa laittaa putkeen ko alavattaan ko. puuha tuntuu ottavan aikast ilkeesti :(
Mites hei te toiset..? Oon koittan aikast normaalii eloo elää.. Ratsastan vielä sellasii rauhallisii lenkkeil.. Ainoo mist oon luopun kokonaa on Lonkero :LOL:

Heinä-Elokuun vaihteessa kesäloma ja sillon aattelin pestä vaatteita pienosta varten..

Ei kaiketi.. Hyviä vointeja kaikille!

- L-Ouisa 25+5
 
Juhannuskin oli ja meni niiin rauhallisissa merkeissä että!Mä keskityin syömiseen :kieh: Nyt onki sit tullu 3kiloa painoa lisää mutta ei paha edelleenkään... Tosiaan eilen oli neuvola ja kaikki muuten ok mutta jouduin verenpainetarkkailuun ku varsinki alapaine oli koholla taas vaihteeksi ja ku nuori ensisynnyttäjä olen ni raskausmyrkytyksen vaara. Ja on mulla kyllä päätä ja jalkoja jomottanu!Panadolia menny melkein paketillinen ihan lyhyen ajan sisällä vaikka yleensä välttelen lääkkeitten kans pelleilyä :(

Hb oli 117 eli edelleen hyvä mutta onhan se tippunu sieltä 140 lähtölukemista,sf-mitta oli 21cm ja vauveli voi hyvin.Anto kunnolla monoa neuvolatätille ku sydänääniä kuunteli :LOL: Toisen aamurauhaa tulivat häirittemään :heart:

Alko kiinnostaa noi verenpainelukemat,minkälaisia tellä on ollu? Ku mun mielestä ei tuo mun vielä paha ollu ku 117/89,tosin aluksi ku mittaili ni oli 130/93. Entä miten noi pulssit? Mulla oli ihan lepopulssi sen103,siis kerkesin vartin istuskella ootushuoneessaki mutta nykyään kyllä pulssi on ollu melko korkea :whistle: Kuha nyt ei mitään myrkytystiloja tule... :ashamed:

Muuten itsellä olo ihan ok =)

Diipeli ja masujesperi 23+3
 
L-ouisa aattelin kans täs jo yks päivä,et koska sitä oikein rupeis peseen niit vaatteita ja muutenki laittaan asioita valmiks....mut ku meillä vie makkari remontti kesken ja mielellään laittaisin kaiken valmiiks vast sillon kun saan sisustaa makkaria,ku pitää vauvan vaatteille kuitenki joku lipasto ostaa....isäntääkin näin kesällä kiinnostaa enemmän ne harrasteautot ku sisätilaremontti...mhm....ärsyttävää.....mut silläki loma alkaa ensviikol joten eiköhän siinä sit kerkee lomilla jotain tekeen......

...mut nyt meitsi menee alennusmyynneille :D ...toivottavati en tuhlaa liikaa =)

voimia kaikille selkä/mahakivuista kärsiville :heart:

henkka & Veeti 23+3
 
Heips

Tänään oli mulla se tutkimus niistä rytmihäiriöistä, ja ne todettiin vaarattomiksi, vaikkakin ikäviksi.
Verenpaine oli turhan matala, ja niitä supistuksia nyt sitten seuraillaan, mutta muuten kaikki ok.
Vauva on vaan niiin vilkas, että ei meinannut saada lääkäritäti mitatuksi:)
 
heissan kaikille!

juhannukset oli ja meni.ja meijän huusholliin tuli ihana hiljasuus =)
olenkin lukenut lehtiä ja kirpputorilta ostin nipun vauvalehtiä,niin olen niitä lukenut.moneen viikkoon en kerennyt keskittymään mihinkään lukupuoleen kun joku neiti oli jotakin koko ajan vaatimassa,tai sitten oli muuta hälinää. :(

olen myös taas joka päivä käynyt tuon tunnin lenkin,jotenkin ylämäet rupee puuskututtamaan,sanoinkin miehelle että muutaman kuukauden kuluttua se varsin saa hinata minut mäen päälle..ja sitten kyllä on aika tavalla vihlonut alamahaan,joku kerta alkupuolen lenkkiä tuntuu ilkeä vihlonta mutta helpottaa jossakin välissä,mutta tänään oli kyllä lähestulkoon koko matkan vihlomista..todennäköstä, ainakin itse ajattelin että maha pääsee jotenkin liikkumaan,niin se aiheuttaa tuon kivun..joskus yöllä samanlaista kipua kun vaihdat kylkeä,silloin se vaan tuntuu huomattavasti pahemmalta,kun yhdessä kohdassa olen.

omaan napaan ei sen kummempia,
viime yönä tuli muutamia napakoita supistuksia,piti oikein mies herättää,kun huvitti miten vauvan pää tai peppu pullotti ylämahalla,tuntui ihan selvästi sellanen pyöree pallukka navan yläpuolella.
mitä lie yöjumppaa vaavi siellä harrastanut.

eilen erehyin käymään alennusmyynneissä...ei siellä mennyt kamalasti rahaa mutta ostin bodyn,ja paidan ja housut vaaville,sanoin että onkohan liikaa tullut yleensäkin osteltua vaaville,että jääköhän jotakin käyttämättä..no sen näkee sitten.
nyt olen pessyt..ja silittänyt..joo silittänyt vauvan vaatteet :ashamed:
vaikka joskus uhosin että en niitä kyllä käy silittämään,jotenkin oli vaan aikaa.
kyllä isot tytöt vähän päätänsä pyöritteli kun hirmunen kasa vauvan vaatteita pöydällä ja äippä niitä silittää.
samoin tein ne tuli viikattua kaappiin.

mutta nyt avuksi miehelle puumehtään,itikoiden syötiksi :x

niinukka ja vunttunen 25+3
 
en voi voi muuta sanoa ku,et itkin täs äsken puolisen tuntia lukiessani Kultsun tarinaa :'( :'(
todella koskettava tarina....toivon sulle ja miehellesi vieläkin enemmän voimia jaksaa eteenpäin....ja pakko sanoa,et juttusi perusteella sulla on todella ihana mies..... :hug:
 
Kultsu itkien luin kirjoituksesi. Miksi sinua ei voitu edes kaikelta tuolta kivulta ym. muulta säästää. :hug: Hurjan pahalta tuntuu puolestasi ja myös miehesi puolesta. En edes voi kuvitella kuinka pahalta teistä tuntuu ja kuinka musertavaa suru voi olla. Voi kun siitä vois edes osan ottaa kannettavakseen...

Yrittäkää Pia ja Mikko jaksaa jotenkin tästä eteenpäin toinen toistanne tukien. Mielettömästi voimia eteenpäin selviämiseen ja roppakaupalla onnea tulevaisuuteen :hug: Teijen kohtalo on riipaissut myös meitä kaikkia täällä syvältä ja mielessä pysytte kauan.... :hug:
 
Minäkin itkin vuolaasti Kultsun kirjoitusta lukiessani. Mä en ihan oikeesti tiedä mitä pitäis sanoa, kun kaikki sanat tuntuu niin köyhiltä ja hyödyttömiltä.
Ehkäpä kiteytän kaiken tähän: Suurin suru on sanaton
 
Kultsu, itkien luin kirjoituksesi kyynelien seasta :'( :'( . Elämä tuntuu joskus niin julmalle ja väärälle... Koetan vaan toivoa teille voimia, en tietäisi miten pystyisin itse selviämään edes vastaavasta :ashamed: . Niinkuin Henkka81 tuossa jo mainitsi, sulla on kyllä todella ihana mies. Koettakaa jaksaa toinen toistanne tukien :hug: :hug:
 
Kultsulle voimia!!

Omaa napaa: tänään ei ole supistellut, mikä on tosi hyvä juttu! Olen saanut aika hyvin levättyä, mikä varmasti auttaakin!

Heinäkuu lähestyy kovaa kyytiä, ja kyselenkin onko joku halukas ottamaan listan päivityksen harteilleen?
Minä voin kyllä jatkaa, mutta mielelläni luovutan vastuun myös jollekulle muullekin, jos halukkaita löytyy.
 

Yhteistyössä