*Lokamassut 2009 Toukokuussa*

paapelo: mulla on myös noita energiapäiviä yleensä joka toinen päivä. Tänään on ollut ihan tolkuton väsymys, joka johtuu kyllä ihan siitä että nukuin viime yönä vajaa 5 tuntia...Mies on täällä sitten siivonnut ja käskenyt mun levätä. On se ihana ja niin huomaavainen, kuten tietty aina :heart: Nyt voikin sitten rauhottua viikonlopun viettoon ja lepäillä varastoon. Seuraavat kaksi viikkoa teen ylitöitä oikein rutkasti. Saa nähdä miten sitä jaksaa iltavuoroja valvoa...No, enää vajaa kaksi kuukautta kesälomaan jolta en sitten enää töihin palaakaan :)
 
Energiaa löytyy täältäkin sykäyksittäin, eli saattaa olla pari päivää energiaa ja sit taas muutama ihan veto pois päivä.
Mulla energiatasot kyllä vaihtelee monasti myös kelin mukaan. Sadepäivänä on ihan kuitti ja aurikoisena päivänä energiaa riittää vaikka ikkunoiden pesuun tai vaikka kahden tunnin kävely lenkille, niin kuin tänään. Oli kyllä mahtava kävellä ukon ja veljen kanssa ja puhua samalla paskaa. Mun veli on sellanen "pelle" , et saa mut melkein aina nauraan :LOL:

Mukavaa viikonloppua kaikille mammoille B)


pinkkimieli ja
 
Vitsi mikä myllerrys on tuntunu tänään masussa :) Tuntuu selkeesti kuinka liikkeet on voimistuneet. Eilen tunsin ekaa kertaa myös kättä vasten pari potkua :heart:
Onko miten teillä muilla ensikertalaisilla, vietättekö äitienpäivää? Minä vähän arastelen ajatusta, mutta sukulaiset tuntuu olevan sitä mieltä että olen sunnuntaina yksi juhlittavista :)



 
Flora:
Älä suotta arastele, olethan jo tavallaan äiti, vaikkei vaavi syntynyt olekkaan, joten en näe syytä, mikset voisi sitä myös juhlistaa.
Itse en vielä esikon aikana ollut ihan raskaana, kun äitienpäivä oli, mutta taatusti olisi miehen mummi kyllä kakkua tehnyt, jos jo silloin oltaisi odotettu. :D


 
Tulin just päivystyksestä, kun on aamupäivästä asti ollu aikaa kovaa kipua tuossa just häpyluun yläpuolella, ja säteilee oikeaan kylkeen ja selkään. No virtsatietulehdusta epäilin, tosin mulla ei sellasta koskaan ole ollut. Mutta pissa oli puhdas. Eikä lääkäri löytäny musta mitään poikkeavaa. Käski nyt vaan ottaa panadolia ja seurata tilannetta, sitte herkästi uudelleen päivystykseen jos pahenee, ja joka tapauksessa jatkotutkimuksiin ens viikolla, mikäli jatkuu. Ihmetteli oikein ääneen lääkäri, että onpa mystistä.

Niin tulinkin nyt kysymään teiltä, että ootteko kokenu vastaavaa kipua? Kun mulla ei oo tällästä ennen ollu... Olis kiva saada jotain viitettä, ku ite koko ajan pähkäilee ja murehtii... :(

miltski ja papu 18+1
 
Paapelo: voisit lähetellä mullekkin osan sun energiaa...täällä tuntuu, ettei voimia oikein mihinkään ylimääräiseen :ashamed: . Ja rautaakin olen nyt napsinut ja siltikään ei mitään energiapäiviä ole näkynyt, ei kuulunut :headwall:

Flora-79 Hyvä kuulla, että teilläkin noilla viikoilla 4D. Meillä on viikolla 23 ja mulla jäi vähän semmoinen olo, että liekö liian aikaisin :eek: ...mutta ilmeisesti sitten ei =) !

Pinkkimieli kyllähän sulla ihan selkeä vauvamasu jo on :heart: !

Laitan oman masukuvanikin nyt eiliseltä aamulta 16+6 (kummaa kun kuvittelin sen jo aamulla laittaneeni, mutta muokattuani tekstiä se oli hukkunut :ashamed: ) mutta tässä tulee kuvaa:
iltaisin maha turpoaa ihan hulluna ja on oikea pallo, mutta ihanaa silti kun masu kasvaa :heart:

Nyt leffan pariin sohvalle...rentouttavaa viikonloppua kaikille =)

Hugis ja Papu 17+0

 
äitsy tilasitko muuten sieltä My Wendy Housesta Phil&Teds Vibet vai Sportit? Mä olin laittanu ittelleni linkin niihin vibeihin, mutta nyt se ei enää toimi enkä löydä koko rattaita sieltä sivulta enää...

4D:stä sen verran, että mulle ainakin sanottiin kun varasin esikoisesta aikaa, että milloin on paras aika mennä. Nyt en ole varannut vielä, kun eka odotan mitä rakenneultrassa sanotaan.

*muoks*
Niin unohdin sanoa, että törmäsin tänään kaupassa noihin Vibeihin ja niiden omistaja oli todella tyytyväinen valintaansa. Näytti tosi kätevältä kun työnteli niitä ja kehui kuin hyvin menee bussiin ym. Hänellä oli 2 lasta, joiden ikäero oli 1v 8kk.
 
MB Joo siis 4D:stä vielä: olen saanut tosi ristiriitaista tietoa milloin paras aika mennä: oma (yksityinen) gyne suositteli rv30 :eek: , jotta sydän olisi täysin tarkastelu kelpoinen ja totesi, että kunnan rakenneultrat tehdään vain siksi niin aikaisin, että on vielä raskauden keskeyttämis mahdollisuus jos ilmenee jotakin häikkää:/ ...totesi, ettei viikolla 20 pysty vielä sydäntä kunnolla tutkia kun on niin pieni vielä...tiedä sitten miten oikein on! No soitin Felicitakselle ja heillä viimeinen mahdollinen aika mennä on rv28. Kävipä sitten niin, että koska heinäkuussa on lääkäri lomalla, kesäkuun lopussa hän hoitaa ainoastaan vanhoja potilaitaan ja elokuun alku myös näille vanhoille asiakkaille varattu...eli vaihtoehtoja ei ollut juurikaan. Olisin halunnut meille ajan rv25-26, mutta koska haluan juuri ko. paikkaan ja lääkärille, niin jostain on tingittävä ja hoitsu kyllä vakuutteli puhelimessa, että tuo rv23 on ihan ok aika mennä Toivottavasti siis näin on :heart:

nanna-adele :LOL: Kiitos! Ja eiköhän meille jokaiselle vielä ehdi kunnon kumpu kasvaa ja niistä vauvan liikkeistäkin kun on ollut juttua; itse ainakin kuvittelin tuntevan ekat hipaisut rv 15+5 tms, mutta nyt ei ole tuntunut taas mitään ja en edes niitä enää kummemmin odota: uskon siihen, että vielä tässä ehtii pikkuinen melskata koko sydämensä kyllyydestä tulevat kuukaudet- varmasti ihan äitin kyllästymiseen saakka välillä :LOL: !



 
MB, Vibet tilasin sieltä ja sen jälkeen kun tilauksen laitoin ja meinasin käydä itsekkin vielä nettisvujen kautta katsomassa niistä kuvia niin niitä ei siellä tosiaan ole ollut. Tilausvaiheessa toki niiden kohdalla luki että 1 unit in stock mutta luulisi niitä sinne lisääkin tulevan. Kysäiseppä vaikka asiaa s-postilla =) Nyt olen viikon rattaita odotellut ja olo alkaa olla kovin kärsimätön :kieh: :D Nopeastikkin tulevat jos ensi viikolla jo ovat täällä, tilasin joskus kantokopan saksasta ja siinä kesti lähes kuusi viikkoa kun se meille asti saapui.

Hugoliinallakin ihana massu :heart:

Miltski, mulla liitoskivut tuntuvat eniten häpyluussa ja säteilee siitä lonkkiin ja alaselkään, voisiko sullakin olla sellaisia vai onko kipu enemmän masussa/masuperäistä?

4-D:stä, harmittaa niin vietävästi kun täällä päin ei sitä mahdollisuutta tosiaan ole, olen nyt soitellut kaikki mahdolliset paikat S-joelta ja Vaasasta mutta ei niin ei :| Se olisi ollut niin ihana kokemus mutta tuntuu niin hullulta ajaa hämeenlinnaan huvikseen. Viimeksi haluttiin varmistaa vauvan sysämen rakenteet kun saimme neuvolan kautta huolestumisen aiheen niin siksi tosiaan lähdimme niinkin kauas. Meille sanottiin että paras aika on 25-28 viikoilla, mitä myöhemmin niin toisaalta parempi kun vauvakin alkaa olla pyöreämpi. Me käytiin viikolla 25 ja mielestäni se oli ihan hyvä aika, ihanasti näkyi kasvonpiirteet eikä ollenkaan luisevina.

Rakenneultra mulla aikaistui viikolla kun siirsin sitä mökkeilyn vuoksi eli nyt se on sitten 12.6, silloin olisi viikkoja tasan 22 koossa. Ja seuraava neuvola olisi parin viikon päästä, nopeasti se aika taas menee kuitenkin, yritän vaan ehtiä nauttimaan raskaudesta kaiken kiireen keskellä :heart:

No nyt vaikenen je menen hetkeksi sohvalle ja sit sänkyyn. Kurkkukipu kaihertaa niin että taitaa tulla huonosti nukuttu yö :/

äitsy ja lauri edelleen 17+0 :heart:
 
Heippa pitkästä aikaa!

En ole kerennyt tänne kirjoittelemaan kun ollaan reissiltu ja sitten pahaolo vaivannut niin ettei koneella ole huvittanut paljoa istuskella. Välillä aina olen käynyt lueskelemassa teidän kuulumisia, ja tulen varmaan jatkossakin välillä kurkkailemaan. Mutta minut voi muuten poistaa tältä listalta, koska muuttivat laskettua-aikaa 5 päivää ja se olisi nyt sitte 1.11 joten taidan siirtyä marraskuisten pinoon. Alunperinhän täällä kunnallisessa ekassa ultrassa saivat heitoksi sen 10 päivää mikä omasta mieletäni oli liian paljon ja sitten 12. viikolla kun kävin toisessa ultrassa äippäplilla eroa oli enää se 5 päivää, johon minäkin jo uskon. Mutta kaikille oikein hyvää vointia!!
 
Sateinen tervehdys!

Täällä tulee vettää oikein olan takaa, ihanaa! Tekee todella hyvää luonnolle ja puhdistaa pölyistä ilmaa.

Täällä onkin ollut jo jonkin verran keskustelua vaunuista, mutta vielä kysyisin että onko kokemuksia Emmaljungan Duo Edge -mallista? Haluaisin esikolle vaunut, jotka ovat tukevat, mutta kuitenkin kevyet kulkea sekä kaupungissa että maastossa. Ovatko nuo Duo Edget kovin suuret? Mahtuuko niillä hyvin bussiin ja vievätkö hurjasti tilaa autossa? Ja mitä mieltä olette kovasta kopasta? Moni on puhunut, että se on pehmeää koppaa kylmempi talvella, mutta tokihan sinne mahtuu laittamaan vällyjä lämmikkeeksi. Pehmeä koppa tekee tietysti kantamisen käteväksi, mutta me asumme rivitalossa, joten ei ole tarvetta kantaa vauvaa sisälle kopassa kuten kerrostalossa. Entä onko heittoaisa ehdoton?

Osaako joku muuten sanoa missä vaiheessa vaunuja myydään alessa? Mietin vain, että pitäisikö odottaa keskikesälle, jos silloin sattuisi saamaan vaunut halvemmalla. Olen näissä vaunuasioissa aika pihalla, esikoista kun odotellaan. Ja tuntuu, että vaunuja on jos jonkinlaisia.

Jännittäviä aikoja elellään, ensimmäiset rakenneultrat kun ovat jo ensi viikolla! Itse joudun jännitämään vielä viikon verran. :whistle:
 
Peppi30 Me ollaan varattu lastentarvikkeesta Emmaljungan City crossit http://www.lastentarvike.fi/default.asp?docId=11971&paatuoteid=722&toimittajaid=1 (otettiin väriksi Nature) ja valittu niihin http://www.lastentarvike.fi/default.asp?docId=11971&paatuoteid=1031&toimittajaid=1 Quadrolift koppa. Meille suositteli näitä vaunuja todella moni ystävä kenellä itsellään samat vaunut. Olen myös itse työntänyt ko. vaunuja ja ovat kevyet sekä suht pieneen tilaan menevät (pakko olla, että mahtuvat meidän minihissiin :LOL:!) , uskoisin duo edgejen menevän samanmoiseen kasaan kuin city crossitkin- mahtuvat varmasti hyvin ainakin farmarin takaluukkuun kyytiin, muuten en tiedä mihin tilaan mahtuvat- meillä kun ei autoa ole, niin ainoa edellytys oli hyvät pyörät, kevyet työntää ja helpot käsitellä :). Meillä on tarve kantokopalle, joten mm. siksi Quadrolift, mutta onhan ko. koppa muutenkin kätevämpi kun toimintoja on neljä erilaista ja tosiaan käyttöikä 0-3v., kun taas citykopassa käyttöikä 0-6kk.

Sellaiset siis meidän "vaunukuulumiset" =)

Hugis ja Papu 17+1
 
Moikka mammat :wave:

Ihana massu on hugoliinalla :heart: Laitanpa tähän veikkauksen, että tyttö voi masussa majailla ;) Niin suloisen pyöreä on sinun massusi.

Peppi kyseli emmaljungan duo edgeistä. Ite oon katellut kans niitä, jos en tuplarattaita päädy sitten hommaamaan. Ostan nuo edget ihan vaan erillisen kantokopan takia ja tietty että ne on emmaljungat :D Mun mielestä erillinen koppa on kätsympi vauvalla, joka syntyy loppuvuodesta, sinne saa lämmintä toppausta hyvin ja kuitenkaan vauvalla ei ole tukalat ja ahtaat oltavat. Ja noissa emmaljungissa on niin ihania värejä....Kun vauvan sukupuoli on selvinnyt, alan oikein tosissani katselmaan kärryjä :D Tuplia oon miettinyt kans, kun ulkoillaan paljon ja esikko on 1v9kk kun vauva syntyy....jos ostan tuplat ne on emmaljungan city crossit.

Omaa napaa pikasesti vielä...liikkeet tuntuu jo tosi kivasti :heart: eilen tuli ihan itku kun vauva niin kovasti potkotteli. Itellä vaan meinaa olla kova masennus, kaikki itkettää ja mistään en osaa iloita. Lääkärissä käyty ja meinas ihan lääkitystäkin mulle...töissä en nyt ole, lepäilen kotona. Pää meinaa hajota. :ashamed:

Mutta, voikaahan hyvin mammat!

hertta ja bertta 17+5 :heart:
 
herttaliisa :hug: toivottavasti mielialasi kohenee tässä kesän lähestyessä ja masennus helpottaa ilman lääkitystä ! Toisaalta jos mieli ei kohene, niin mun mielipide on se, että ei se lääkityskään huono ajatus ole. :hug: . Ja kiitos kovin masukommentista :heart: (multa pääsi ihan itku...kukaan muu ei ole vielä masun perusteella veikkauksiaan esittänyt... :)!). Itselläni on ollut vahva poikaolo jostain syystä, mutta jos vanhan kansan oppeihin on uskomista, niin vauvan sydänäänet kyllä kuulostavat enemmän hevosen laukalta kuin junalta (ja mielikuvituksellahan ne äänet saa kuulostamaan ihan miltä haluaa :LOL:!) eli tämähän merkitsisi entisaikojen uskomusten mukaan tyttöä :heart: ...ja jokaisessa unessa (joita tunnun nykyään näkevän lähes joka yö :LOL: ) vauva on ollut tyttö. Jos lähdetään siitä, että lapsi olisi terve, niin mies toivoo kuulemma ihan pikkuisen enempi tyttöä- mulle taas on aivan sama kumpi mussukka sieltä tulee :heart: ! No kuukauden kuluttua mahdollisesti selviää kumpi sieltä tulee- miten jännittävää :D !

~ Hugis ja Papunen ~
 
Huomenta!

Kivoja massukuvia tullut tänne taas =) Pitää omaa päivitttää taas jokusen päivän kuluttua :D
miltski, mulla kans tuntuu aika paljon alavatsalla,kyljessä ja alaselässä, välillä vihlontaa ja välillä jomotusta,erityisesti kun olen liikkunut enemmän. Olen ajatellut niiden olevan kasvu-ja liitoskipuja.. Mutta aion soittaa neuvolaan ensi viikolla ja vielä kysellä sieltä. Olen kyllä ymmärtänyt että tällaiset säryt ovat luonnollisia raskaudessa, eikä niitä tarvisi säikähtää,olenkohan ymmärtänyt täysin väärin.? :ashamed:

herttaliisalle jaksamista!! :hug:

Mulla olo aivan hyvä, mutta välillä taas kurja epävarmuus nostaa päätään.. Tuntuu,että noita liikkeitäkin on ollut taas vähemmän. Eilen kyllä maha oli todella iso ja selkeästi on kasvanut lyhyessä ajassa taas,mutta silti.. huoh!Toivon niin että pienellä kaikki kunnossa :heart:

nöpötin ja pikkuinen 17+3
 
Huomentapäivää!

Vaunuista vielä minunkin kommentteja lisää. Esikoiselle tilasin tervekauppa.com:sta vaunupaketin, joka sisälsi yhdistelmävaunut, sitterin, ensiapulaukun ja sun vaikka mitä muuta sälää yhteishintaan noin 150 euroa. Vaunuissa on ilmakumirenkaat, heittoaisa sekä pehmeä kantokoppa. Nuo tummennetut ovat mun mielestäni ehdottomat: ilmakumirenkailla on kevyt työntää ja ainakin meidän kävelylenkit ovat nimenomaan lenkkejä, jolloin auringon suunta vaihtuu - ja joillakin kävelyillä pitää työntösuuntaa vaihtaa useaankin kertaan. Tämä siis nyt, kun esikoinen on toisella vuodella ja istuu rattaissa katsellen ympärilleen. Aurinkolasit ja lierihattukaan eivät aina auta auringon porotukseen. Mutta kaikillahan ei samoja tarpeita toki ole!

Niin piti sanoa, että vaikka tuo tilaamani paketti ei mikään merkkituote sinällään olekaan, ovat vaunut/rattaat olleet todella hyvät, meille ainakin enemmän kuin riittävät. Kova hinta ei siis aina ole edellytys sille että saa toimivan tuotteen! Toki itsekin katselen noita ihania uutuuskuoseja haaveillen, mutta toisaalta - meillä on jo oikein hyvä yhdistelmä joka varmasti kakkosellekin käy. Toivottavasti esikoiselle sitten riittää seisomalauta oman kävelyn vaihtoehdoksi (emme mitään monen tunnin asiointivaunuiluja harrasta, vaan enemmän ulkoilukävelyjä ).

En saanut tuota tervekauppaa netissä nyt aukeamaan, ilmeisesti Coronaria tms. on sen itselleen hankkinut ja liekö sitten muuttanut sivujen sisältöä? Mutta eiköhän noita edullisiakin paketteja löydä, jos joku niitä kaipaa, muualtakin.

Ai muuten omaa napaa vielä: joskus aiemmin kerroin tuntevani liikkeitä (?) alaoikealla ja mietin, voisivatko ne niitä olla. Nyt hoksasin, että ainoa paikka lapsivesinäytteen otolle mahdollistui alaoikealta: siellä ei istukka ollut edessä. Eli siis hyvinkin luultavasti ne Kaunon liikkeitä olivat, mitä tunsin! Pitääkin käydä tsekkaamassa omat viestit, että mitä viikkoja silloin elettiin.. Nyt taas ei tunnu mitään, etuseinäistukka ja kääntynyt asento sen varmasti tekevät.
Kiitos pikatestitulosonnitteluista.


Ihanaa äitienpäivää jo äitinä oleville :heart:
ja kaikille äidiksi tuleville myös, juhlikoon kukin kuten itsestä sopivalta tuntuu :flower: !

~Tiila ja Kauno 16+4
 
äitsy kiitti vinkistä. Pitääkin laittaa sinne mailia ja kysellä millon tulee varastoon. Mä oon vaan lykänny tilaamista kun on niin hyvät rattaat tällä hetkellä. Vieläkään en osaa päättää myynkö ne vai pidänkö vielä. Enhän mä niillä enää mitään tee ellen sitten pidä parvekevaunuina tai jotain. En vaan haluaisi säilyttää niitä tuossa parvekkeella kun kerää kaiken kosteuden. Äh kun on taas vaikeaa :D
Kukas se sitä digikameraa olikaan hommaamassa kun ei osaa päättää. Täällä kans tosiaan yks ongelmatapaus päätösten suhteen ;) Ostin muuten digikameran (ihan vaan sellasen taskumallin) tossa vähän aikaa sitten, Samsungin NV9. Ihan kiva ollu, ei valittamista. Noi peruskamerat on aika samanlaisia loppujen lopuksi, että joku yksi ominaisuus voi sitten olla ratkaiseva. Mä kun oon niin peruskuvaaja niin mulle välttää melkein mikä vaan kunhan on suhtkoht pieni, kevyt ja isolla näytöllä varustettu kamera.

herttaliisa toivottavasti olosi pian kohentuu. Masennus on niin kurja juttu. Mullakin läheisiä ihmisiä kärsii siitä. Liikunta ainakin auttaa sen on monet vahvistaneet. Jos vaan millään jaksat lähteä lenkkipolulle. Voimia!

MB 20+0 taitaa olla tänään (ens perjantaina olis sit ultra)


 
Vaunuasiaa: meille tulee Emmaljungan city crossit citykopalla ja istuinosalla. Ostetaan ne käytettynä kaverilta ja tosi edullisesti. Ne on pidetty niin siistinä että ei uskois että ovat olleet kahdella vauvalla käytössä :) City crosseihin oltais varmaan päädytty muutenkin, vaikka ei ois noita kaveri ollutkaan kauppaamassa. Oon lukenu paljon positiivista niistä. Yritetään muutenkin ostaa mahdollisimman paljon käytettynä ja eiköhän se onnistu kun kaveripiirissä sen verran noita lapsosia on.

Tilasin just funmumista (http://www.funmum.com/) parit äitiyshousut kun tuntuu ettei mitään kivoja löydy Suomen verkkokaupoista. Saas nähdä miten pian tulevat. Toivottavasti ei mene pitkään sillä mun kaikki farkut alkaa olla vatsan kohdalta tosi tiukat ja epämukavat. Jenkeistä ostin itelleni hölmönä vaan jotain college/joogahousuja enkä nyt semmosissa kehtaa töissä käydä :LOL:

Ihanaa kun sataa oikein kunnolla! Siitepölyallergisena nautin siitä raikkaasta ilmasta mikä on sateen jälkeen :) Toivottavasti vaan iltapäivällä ei enää satais sillä ollaan lähdössä Helsinkiin katsomaan kun miehen sisko ja isä juoksee Helsinki City Run:lla puolimaratonin. Mieskin oli mukana kahtena edellisenä vuotena mutta tänä vuonna jätti väliin kun ei ehtinyt kauheasti kevään aikana juoksemaan meidän remontin ja muuton takia.
 
Helsingissä sataa edelleen, mutta on se silti tosi ihanaa välillä, kun tulee oikein rätisemällä vettä. Tosin päivä menee kotona, mutta mukava välillä niinkin...saa hyvällä omallatunnolla vaan olla :D

Täällä taitaa olla pissitulehdus tulossa, tai sitten on vaan orastavia venymisnipistyksiä. Mies lähti juuri kauppaan ja tilasin karpalo ja greippimehua...jos auttavat tähän nipistävään kipuiluun, niin maanantaina menen neuvolaan tekemään pissatikkutestin ja jos näyttää se tikku viitteitä tulehdukseen, niin onneksi saa sitten melkeestä heti reseptin.
Esikosta ei ollut yhdenyhtä tulehdusta, mutta onneksi tämäkin vaiva on hoidettavissa näin raskaana ollessakin. Kunhan ei krooniseksi menisi raskauden takia :/

Tiuhti on riehunut koko päivän massussa. Ei meinaa tulla loppua. Pariin kertaan mellasti niin kovasti, että näkyi loikat ihan mahan päälläkin.
Mies niitä sitten tohkeissaan kokeili ja hän huomasi heti miten suuri ero oli siitä reilu viikkoisesta, kun kunnolla tunnusteli liikkeitä.
Sanoi, että silloin potkut tuntui tökkäisyinä sormille ja nyt enemmän hankaavina myllerryksinä, joten on se pikkuinen vahvistunt ja kasvanut, se lämmittää sydäntä =)
Ja tunnettiinpa kun Tiuhti työnsi itseään kohdun seinämää vasten...tuntui sellainen kova paine oikealla ylhäällä ja kun kokeilin niin siinä oli sellainen 3 sormen levyinen möykky...siinä sitä ihasteltiin ja kun hieroin, lähti pois ja perään tuli kunnon hyppyheilu riehunta :LOL:

Poika meni juuri päikkäreille...oli nenä vähän räkäinen...harvemmin onneksi on nostanut kuumettä hällä nuo lentsut ja yönsäkin on nukkunut silloinkin suht hyvin, joten kauhulla en odota.
Mutta toisaalta taas on ne siskon vauvan ristiäiset tulossa viikon päästä...ja vaavin olisi pitänyt tulla meille sitten hoitoon...
Jos kovin räkäiseksi poika menee, niin on kyllä peruttava se hoito puoli...ei voi ottaa vaavia tänne sitten, vaikka taisi pikkuisella olla sama pöpö juuri, mutta kun omat voimat ei sitten välttämättä riitä ja kun ei voi olla ihan varma, onko pöpö sama...mutta täytyy katsella tilannetta.

Nälkä kurnii TAAS mahassa, vaikka 2h sitten söin hirveän satsin kaurapuuroa ja vattukiisseliäkin aimo annoksen...tulisi mies pian kotiin, niin pääsisi tekemään ruokaa...katkarapupastaa tänään...varsinainen sadepäivän ruoka :D

*POKS*

 
Flora79: Oletko ennen tilannut Funmumista? Kerrohan sitten miten nopeasti vaatteet tulivat, vastasivatko koot niitä mihin olet tottunut ja paljonko tuli postikuluja. Todella kivan näköisiä vaatteita näyttäisi olevan tuolla, itsekin voisin tilata. Vähän vaan arveluttaa nämä nettiostokset, tosin kyllähän tuotteet voi sitten palauttaa.
 
Tervehdys pitkästä aikaa,

ja terkkuja Kyprokselta. Mies on isäkuukaudella ja tehtiin 1-v. esikon kanssa ihana lomareissua lämpimään. Sillä välin oli vielä tullut kevätkin tänne!

Kauheesti on tullut tekstiä, että meni melkein viikko lukiessa.. Ja uusiakin tullut, tervetuloa! Yritän kommentoida joitain juttuja, ainakin rattaista ja vakuutuksista on juteltu.

Joku oli lähdössä kanssa reissuun ja kyseli tsatsikista. Itse ainakin söin hyvällä ruokahalulla ja paljon salaatteja vaikka eikös niissäkin voi jotain olla, ainakin jos ei oo pesty kunnolla. Raakoja tuotteita muuten välttelin, mutta jätskistäkään en voinut olla erossa.. Esikkoa odottaessa olin kyllä tarkempi.

Vakuutuksia sen verran että me otettiin ennen esikon syntymää Pohjantähdestä vakuutus. on ollut kyllä tarpeeton, kun ei ole mitään erityistä ollut. Se oli meidän tarkastelussa ainoa jossa olisi korvattu myös apteekkimaidot, jos ois ollut sellaisille tarvetta. Luulen että otetaan toisellekin kaikesta huolimatta kun onhan se tosiaan sellainen riskinpienennin koko loppuelämäksi, jos jotain sattuukin.

Täälläkin pohditaan rattaita ja että pitäiskö hankkia tuplat. Odottelen ainakin loppukesään että vähän saa kuvaa miten hyvin esikko tuolloin alkaa liikkumaan. Sellainen kysymys tuli noista Phil&Tedseistä mieleen että onko kukaan sellaiset omistava kokenut että "alla oleva" lapsi ei näe sieltä mitään? Tää on syy miksi tällä hetkellä on mielessä viereikkäin istuvien rattaat..

Nyt kuuluu itkua, on mentävä..

LinneB ja heppu 16+3

 
Mukavaa sadepäivän iltaa mammat =)

Kenellä oli masennusta..en muista nyt, mut toivottavasti se helpottaa ilman lääkkeitä ja jos ei helpota, niin ota ihmeessä resepti vastaan. Mitä sitä siinä rypemään, tuskin kuitenkaan helpottaa odotusta, minkä pitäisi olla ymmärtääkseni elämän ihaninta aikaa ( tai siis yksi niistä ihanista kokemuksista) :hug: :hug: Voimia kuitenkin masennus peikon selätykseen :hug:

pinkkimieli ja
 
pitkasta aikaa!

On ollut niin karmee kiire toissa, etten ole tanne kerennyt.
Ykskin yo pyorin sangyssa kireana kuin viulun kieli ja mietin seuraavan paivan tyoasioita.Samalla tunsin tunnontuskaa siita, etta vauveli tuntee mun stressini.Lahettelin siina anteekspyytelevia ajatuksia masuun kun yhtakkia tuntui sellanen "pong" tai "poks" tossa vatsan pinnalla. Eika ollut kaasua! Voiko olla etta nain aikasin tuntee jo liikkeita - ja siis esikoisesta? Sellaseks ma ne kuitenkin luin.

Taalla Belgiassa ei ollenkaan ymmarreta miks ma en halua tietaa sukupuolta etukateen. Ukolleni se on ihan sama - sanoi, etta jos se on mulle tarkeeta, pidetaan salassa. Mutta nailla on muutenkin joitain erilaisia tapoja, joista kerron lisaa enempi myohemmin.

Mulla on ollut tunteenpurskauksia oikein huolella - itku tulee pienimmastakin mielenliikautuksesta (hyvasta tai pahasta) ja valilla V.....TTAA kuin pienta oravaa. On tullut ihan vieraillekin ihmisille tiuskittua :ashamed: Onko muilla ollut samaa?

Miten varovaisia te olette auringossa? Joku sanoi, etta raskausaikana hormonaalisista muutoksista johtuen, aurinko voi aiheuttaa kaikenlaisia pigmenttimuutoksia, jotka siis oisivat pysyvia..Ma olen aurinko-addikti joten en tieda kuinka sen klaaraan jos taytyy ruveta pysymaan poissa auringosta:(

Muuten taalla ei juuri mitaan uutta - paitsi etta maha on tana viikonloppuna alkanut nakymaan :) Ja pissaaminen jatkuu :)

Vointeja ja jatketaan taas pian!

Itun emo, 15+4
 

Yhteistyössä