*Lokamassut 2009 Maaliskuussa*

Alkuperäinen kirjoittaja paapelo:
bellama:
Voi sinua...en edes ensin huomannut :hug:
Ja ei Talvicci varmaan tarkoittanut kettumaisena nauruna tuota, kun itsekkin käytän tuota sellaisena vastikkena tuolle hakkaa päätä seinään hyvmiölle... =)
Öö nyt mä tajusin, kai :ashamed:
Ei toi :kieh: oo naurava hymiö :eek:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Talvicci:
bellama

Ootko sä oksennellu niin paljon vai miks tiputuksessa? :kieh: :hug:
Talvicci: bellama tais tarkoittaa tätä :kieh: merkkiä! Mä kans vähän ihmettelin miks olit sellaisen valinnut :whistle: Et varmaan pahuuttas tai ollaksesi häijy (kuten bellama sanoi) mutta merkki tais olla vähän harhaan johtava :) :hug:

*muoks: olitkin jo tajunnut jutun :) Tulin askeleen jäljessä :D
 
Mä en oo tiekkö ikinä ajatellu että toi :kieh: olis joku naurava hymiö :eek:
Kuinkahan moni muu mut on täällä ymmärtäny väärin :headwall:
Kuten paapelokin mäki käytän tota vähän niinku tota :headwall: hymiötäki... :|
 
Alkuperäinen kirjoittaja bellama:
:ashamed: miusta se näyttää sellaiselta piruilu hymiöltä...
Minusta myös ja ehkä siksi kun hymiön "nimi" on "kieh" ja mulle tulee siitä sellainen piruilu-/häijyily-nauru mieleen. Mutta hei, väärinkäsitys oikaistu, eikös vain :hug:
 
Tää on siitä pirullinen että täällä ku ei toisten äänen sävyjä ja muita nää niin helposti ymmärtää toisen väärin :headwall:
Pitää näköjään kattoo vähän tarkemmin mitä hymilöitä käyttää :whistle:
Kenenkään oksentelu ja tiputukseen joutuminen ei todellakaan ole mikään vitsin aihe tai syy piruiluun :hug:
 
Sunnuntaita!

bellama paljon voimia :hug: :hug: Kaikki sympatiat sulle!

Äitiysvaatteista olitte jutelleet ja mä myös ostan ihan normivaatteita ja käytän niitä sit masutuubien kanssa. Ne on kyllä ihan ehdottomia :)

Olin eilen tyttöjen iltaa viettämässä ja vähän venähti kun olin vasta puoli kolme kotona. Aamulla vähän väsytti, kun meidän esikoinen ei kyllä nuku puoli kymppiin kuten paapelon. Saanko kysyä monelta teillä mennään nukkumaan?
 
Äitiysvaatteiden suhteen taidan olla nuuka ja katsella sitten juhannuksen jälkeen alesta niitä. Tuskin tässä hetkeen mikään hoppu tulee kun kuitenkin vyötäröltä olen juuri saanut karistettua 8kg ennen raskautta ja sen huomaa vaatteista. Tilaa siis on paisua :D Muutaman mammapaidan ostin jo viimevuonna, "kun halvalla sai" ja joulu alesta paljon kesämekkoja jotka venyvää materiaalia. Kälyltä sain muutamat mammahousut lainaan ja mein äiree löysi kirpparilta kahdet mammahousut jotka sattui oleen mulle sopivat ja hintaa nille tuli yhteensä 8?.

Huomenna ultraan :heart:

pinkkimieli ja nimetön 7+2
 
MB:
Meillä mennään nukkumaan joko klo 20.00 tai viimeistään klo 21.00 ja tuo pitkään nukkuminen on ERITTÄIN HARVINAISTA...tai nukkuu poika normaalisti klo 8.00 asti, mutta näin pitkät unet mitä nyt on parina päivänä nukkunut on ihan mystisiä :LOL:

Siskoa moikkaamasta tultiin juuri.
Hällä oli viimeyönä tullut varsin ikäviä kipuiluja ja supistuksia ja tullut oikein pahaolo...olivat kuitenkin loppuneet ja hän oli nukahtanut. Aamulla oli kuulemma mahan kaikki alueet olleet ihan hellinä, ihan kuin olisi jumpannut oikein kunnolla...varsin lupaavaa :D

Keskiviikkona sitten saa sisko joko siunauksen alatiesynnytykselle tai sitten sektioajan...toivon ensimmäistä vaihtoehtoa ja sitä siskokin tahtoisi. Mutta todella, sen saa sitten keskiviikkona selville. Sitten onkin perjantaina meikäläisen ultra..jännää...enään 5pv :D
Tuo siskon kättäri keikka kyllä kivasti jaksottaa tuon viikon, niin ei tunnu nuo päivien kulumiset niin pitkiltä...minäkö malttamaton. :LOL:

Nyt on mentävä syömään pinaattikeittoa...saapahan samalla hemoglobiinia pidettyä jotenkuten yllä, tosin olen varma, että söin mitä vain, niin se tulee taas laskemaan liian alas ja rautalääkkeet otetaan käyttöön...näin kävi esikostakin...plaah! :whistle:

paapelo+poju+Tiuhti 11+1
 
Talvicci, nyt laitoin uudestaan tuota viestiä sulle.

Äitiysvaatteista, niin mulla kävi oikein tuuri, kun sain yhdeltä tutulta muutamat housut ja pari kesäisempääkin vaatetta, ollaan ihan samankokoisia ja noilla mä nyt pärjään ainakin toistaiseksi. Mummolassakaan ei kukaan ainakaan mitään kysynyt, että taisin selvitä "puhtain paperein". Nyt siellä tietty vaan mietitään että kuin se nyt noin on päästänyt ittensä lihomaan. :LOL:

Mä meen ny saunaan, vaikka oon huomannut että raskaana ollessa se ei tunnu ollenkaan niin mukavalta. Tekis mieli pistää pään ympärille kylmä pyyhe. Ootteko muut huomannut eroa saunaoloon?
Meriaani 9+5
 
saunasta:
Kyllä.
Tulee tosi ahdistunut olo ja pää ei kestä kuumuttaa ollenkaan ja tulee pahaolo :ashamed:
Mutta istun alalauteilla nyt sitten ja oleskelen pojan kanssa koko ajan, kun aiemmin vuoroteltiin miehen kanssa ylälaude alalaude vuoroa :D
 
Heippa!
Ajattelin liittyä lokakuisten joukkoon, ensimmäistä lasta odottelen ja ikää minulla on 21.
Tiistaina kävin yksityisellä varhaisultrassa ja viikkoja silloin oli 8+0 ja kaikki oli hyvin. Sydän sykki( en tosin kuullut ääniä, näin vain monitorista) Alkio/sikiö oli 16mm pitkä :)
Tosin vieläkin hirvittää/ pelottaa tuo keskenmenon vaara kun viikkoja ei ole kumminkaan vielä hirveästi. Tää on varmaan tyhmä kysymys, mutta en ole ihan selvillä näistä raskuas viikko asioista. Eli nyt olen rv 8+5 niin olenko silloin raskuasviikolla 9 jos on 8+5?? en oikein ymmärrä... :LOL:
 
Tervetuloa Henspu.

Ja ihan oikein osasit ajatella...eli kun sinulla on tullut täyteen rv8+0 olet kuluttamassa 9:ttä raskausviikkoa ja tämä yhdeksäsä viikko päättyy rv8+6, jolloin sinulla alkaa kulutettavaksi 10 raskausviikko.

Eli samaan tapaan kun katsot kalenteristakin ,että ahaa...nyt mennään vaikkapa 30viikkoa ja sitten alkaakin jo kalenterin 31 viikko...tjaa, selkeyttiköhän tuo nyt... :LOL:


Mutta siis kun oelt päässyt seruaavaksi tuohon rv9+0 olet jo kulkenut vaavin kanssa tuon yhdeksän viikkoa elämästäsi ja aloittaneet uuden viikon, jonka odotat tulevan täyteen :D

paapelo+poju+Tiuhti 11+1 (eli 12:ta viikkoa aloitin eilen ja 11 on kuljettu )
 


Nyt olis kuopuksen 4v. synttärit vietetty, sankari oli oikein tyytyväinen juhliin. No, pienen alkukankeuden jälkeen, vähän äitin takaa kurkisteli paketteja aluksi! :heart:

Olo alkaa olla täälä jo siedettävämpi, mutta aika heikko silti välillä. Poikien odotuksissa viikolla 9 on täysin helpottanut, mutta nyt sitten ei helpottanutkaan. Mitään uutisia ei olla saatu siitä esikoisen aneurysmasta, mutta eikös "no news is good news"? Näin mä ainakin ajattelen, että jos pitäisi kiirreellisesti leikata, niin meitä olis jo informoitu.

Onko teillä muilla muuten, että ylävatsalla välillä muljahtelee oudosti, jos istuu huonossa asennossa? Mulla on ollu nyt sellasia muljahteluja, ja mietin että mistähän kummasta johtuu...

Oikein mukavaa sunnuntai-iltaa kaikille!

miltski ja papu 9+6
 
Henspu tervetuloa :wave:
Mitä laitetaan synnäriks vai haluatko vielä toistaseks pitää sen salassa?


(.)

Mun mahassa on pikkunen höyryveturi!!! :heart:
Kokeilin tuossa sitä doppleria ja siellä kuulu pikkusen sydämen äänet :D :heart:
Oi että me ollaan miehen kanssa ihan onnessaan :D


*Talvicci ja Uuno rv.10+4* :heart:
 
miltski:

Mahtaisikos meillä olla vähän samantyyppisiä tuntemuksia??

Tai siis itse olen nyt viikonpäivät tuntenut sellaista minuutin pari kestävää hipsutusta ja välillä muljahduksiakin tuossa kohdun kohilla (joka siis jo vähän korkeammalla kuin normisti ilman raskautta) ja ne tunteet tulee juuri silloin jos istuu väärässä asennossa, toisin sanoen lytyssä (joo ryhti vähän hakusessa välillä )

Itse olen miettinytm josko liikkeitä, mutta sitten tullut siihen tulokseen joka kerta, että mahdotonta...eika näin aikaseen, vaikka kuinka on uudelleen synnyttäjä :eek:

Täytyy katsoa sitten ultrassa, että missäs se pikkuinen oikein on, eli kummalla puolella, sitten sen tiedän mitä tunnen :LOL:

Ja toivotaan ehdottomasti, että hiljaisuus teidottamisessa on hyvä merkki. Ja niinkuin sanoit, jos olisi kiire tai paha tilanne, niin teito olisi jo teille annettu :hug:

Talvicci...ajattelin kanssa varmaan hommata tuon dopplerin...sinulta ainakin tulee ihania uutisia pikkuisen Tuomasveturin jyskeestä :D
Tai sitten pyydän sitä lahjukseksi mieheltä...en tiedä...katsotaan nyt ensin, että kaikki on kunnossa...mutta jos on, niin haluan sen ehdottomasti :D

paapelo+poju+Tiuhti 11+1
 
Kerroinkin jo aiemmin muistaakseni että stimuloin siskon akupisteitä tänään, jotka voi käynnistää synnytystä...nooh, justiin tuli viesti, että limatulppa irtoilee nyt ja pistoksia tullut, muttei vielä supistuksia... :D

Toivotaan, että näinä päivinä sitten alkaisi se itse synnytys. Äiti jo kertoi, että hällä ei ole mennyt kuin vuorokausi siitä kun on irronnut ja sitten on synnytys käynnistynyt, kunpa siskollakin olisi näin :D

Voi että, nyt jännittää :D :D
 
Paapelolla jännät paikat ja siskolla myös. Luulen että syntymäpäivä on nyt tosi lähellä. Tsemppiä matkaan :wave:

Tänne on tullut niin paljon tekstiä viime kerran jälkeen että en millään muista enää mihin pitikään kommentoida.

Mulla on ollut tosi heikko olo nyt jonkun aikaan, päätä särkee, oksettaa ja välilevyn pullistuma vaivaa selkää.... noh, aamulla on eka neuvola käynti pitää kysellä sieltä että olisko mitään apua saatavana. Mutta nyt nukkumaan että huomenna jaksaa tehä pitkän työpäivän
 
paapelo

Oi kohta pikkunen tätitettävä varmaanki sitten syntyy :D

Tuosta dopplerista...
Oli kyllä ihanaa ku kuuli pikkusen sydänäänet :heart:
Enemmän tuntus vasemmalla puolella olevan ku siitä kuulu selvemmin ne äänet.
Toki ne on vielä vaimeita mutta selviä sydänääniä, siitä ei voi erehtyä :D

Mukava ku voi joskus sitten aina välissä kuunnella ku ei vielä liikkeitä tunne :D

Mutta nyt pitää lähtee suihkuun ja nukkumaan :wave:

Hyvää alkavaa viikkoa kaikille :wave:
 

Yhteistyössä