*Lokamassut 2009 Maaliskuussa*

Tiistai ehtoota!

Onnea taas kaikille ihanista ultrakuulumisista. Ja Raitaselle onnea tuplauutisista.

Sokerirasituksesta: mulle tuo tulee eteen ylipainon takia. Ja yhdellä kerralla selviän jossain raskausviikon 26 tietämillä. Voisko toi sokerirasitustestien määrä riippua siitä, mistä syystä se tehdään? Eli jos on perinnölliset syyt tai ongelmia edellisissä raskauksissa, niin joutuis tarkempaan syyniin.

Tyttö/poikaolo: Mulla meni esikoisesta arvaus ihan mettään (kuvittelin poikaa ja tyttö tuli). Kakkosesta en sitten viittinyt kauheesti mitään arvaillakaan. Nyt tämä raskaus tuntuu hyvin samanlaiselta kuin nuo edelliset eli sen perusteella tyttöä povailen. Vaikika sukupuolella ei todellakaan ole mitään väliä, kunhan vain terve vauva olisi.

Muisku: Meillä on sitten sama laskettuaika! Synnytyssairaala on meillä vielä mietinnässä, Taysin ja Vammalan välillä arvotaan. Jos Taysiin päädytään, niin kentise siellä sitten viereisissä huoneissa puuskutetaan. :LOL: Tosin meillä nämä aikaisemmat lasten "toimitusajat" on heittänyt parilla viikolla, eli luultavasti vasta lokakuun lopulla pääsen tositoimiin.

Mun on ihan pakko kertoo teille tarina mun miehen työkaverin perheestä. Sen vaimo meni viimeviikolla lääkäriin ja seillä tutkimuksissa kohdussa oli löydös; lääkäri mietti onko kasvain vai onko tämä nainen raskaana. Kaksi eri lääkäriä antoi mielipiteensä; toinen sanoi kasvain, toinen raskaus. Kolmas lääkäri kehiin ja raskaudeksi diagnosoitiin. Tämä pariskunta on tiedosta tosi hämillään sillä kolme aikaisempaa lasta on tullut hormoonihoidoilla ja lääkäri oli sanonut, että "kotikonstein" eivät lapsia pysty saamaan. Siispä kyseessä pienoinen (hyvin odottamaton) ihme. Lääkäri oli arvioinut viikkoja olevan n. 8. Tänään nainen soitti neuvola-aikaa, niin sai neuvolan vasta kuukauden päähän!!!! Oli yrittänyt selittää, että raskaus on jo aika pitkällä ja pitäis aika äkkiä ultraankin päästä. Neuvlotäti oli vaan ilmeisesti tuijottanut kiekkoaan ja inttänyt, että kuukautisten mukaan raskaus ei ole niin pitkällä, eikä suostunut antamaan aikasempaa neuvola-aikaa. Että näin "joustavia" voi jotkut neuvolatädit olla.

Mutta nyt tää siirtyis tonne töllön ääreen. Hyviä vointeja kaikille.

S + Aleksis Kivi 12+3
 

Yhteistyössä