*Lokamassut 2009 Maaliskuussa*



28.9
Jaana26...............26v........3.lapsi....................TYKS
inka85..................23v.......2.lapsi.......................Kät
möykkymamma.................2.lapsi.......................TAYS`

29.9
Silona.................24v........1.lapsi........................Kät

29.9
Riinuska81............27v........2.lapsi......................KYS

1.10
hansbiko...........................4.lapsi......................PHKS
Kata186............................2.lapsi `
Mariska75............33v.......1.lapsi......................VKS/SEKS`

2.10
kassu..................31v.........5.lapsi.....................TYKS
pikkumyyh85.....................1.lapsi
Riivinrauta..........................2.lapsi.....................PHKS

3.10
Lindt..................................2.lapsi`
MB.....................................2.lapsi.....................Kät, KOS
moksa`
paapelo...............22v........2.lapsi.....................Kät
Sipuli123...........................1.lapsi`

4.10
hollannikkaat.......29v........1.lapsi.....................MKS
Vilver.................................3. ja 4.lapsi.............SEKS

5.10
miita-69.............................3.lapsi`

6.10
heinähattu..........21v..........2.lapsi....................NKL
Jecaterina............24v.........1.lapsi......................KYS`
Marsupilami-........29v.........6.lapsi.....................PKKS
Toivo82..............................1.lapsi`

7.10
emmiliisa............................2.lapsi.....................Ras
Flora79................29v.........1.lapsi.....................PS
Sammal..............................3.lapsi`
Talvicci................................1.lapsi

8.10
Hilda-..................22v..........3.lapsi....................JS
Mansikkakakku....27v.........4.lapsi.....................NKL

9.10
Mamma Muu........33v.........9.lapsi.....................KYS(?)`
Raitanen..............34v.........1. ja 2.lapsi.............KYS
Unihiekka............27v.........2.lapsi.....................OAS

10.10
anelie..................23v.........1.lapsi.....................KYS
Peppi30.............................1.lapsi
shakki................................3.lapsi....................TAYS/VAS
suzu 1981...........27v.........3.lapsi....................TYKS

11.10
Amira..................................3.lapsi.....................VKS
pure love.............27v.........2.lapsi...................OYS
Ven....................................1.lapsi

12.10
herttaliisa...........................2.lapsi
Nupsuliina............29v.........2.lapsi..............Perhe asuu Kiinassa
Pikki....................................2.lapsi.....................KOS

13.10
Hätähousu.............25v.......2.lapsi.....................K-PKS
Kuumeilja...........................1.lapsi
miltski....................29v......4.lapsi......................VKS
meriaani............................6.lapsi
Muumimamma87....21v......1.lapsi......................K-SKS
nöpötin..............................1.lapsi
peppimamma.......34v.........5.lapsi.....................OYS

14.10
DsariaL................20v.........1.lapsi.....................PKKS
mimaldi...............33v.........5.lapsi......................OYS
Muisku78..........................2.lapsi

15.10
Hokkis...............................2.lapsi.....................NKL
Nasuli08..............28v..........1.lapsi....................SATKS
Sopraano.............31v.........4.lapsi.....................JS

16.10
henskuliini...........22v.........1.lapsi......................K-PKS
hugoliina............................1.lapsi
Soro...................................2.lapsi......................Kät/NKL`
tiiuska.................21v.........2.lapsi
äitsy80...............................4.lapsi......................Seks

17.10
Aku....................................2.lapsi......................Kät, KOS?
babyboy............................3.lapsi......................Kät/H
Etanainen..........................2.lapsi......................NKL

18.10
minttukoo2.........................2.lapsi.....................LKS
Missah................24v.........1.lapsi......................PHKS
Niisku-................24v.........1.lapsi......................RAS
Paulah................29v.........1.lapsi......................NKL

19.10
Nappula06........................2.lapsi`

20.10
Chantal..............27v.........2.lapsi......................SeKS
H-a-n-n-e...........30v.........2.lapsi......................KYS
Henspu..............21v..........1.lapsi
marian3..............39v.........3.lapsi......................TAYS`
Tiila....................................2.lapsi......................KYS
Vimpula05ja07...33v.........3.lapsi.......................KYS

21.10
hilde...................................1.lapsi.....................K-SKS
Itun emo.............31v.........1.lapsi...........Perhe asuu ulkomailla
kaurisäiti...........................4.lapsi......................PHKS
LinneB................................2.lapsi
Miekkavalas........27v..........2.lapsi.....................SeKS.
pinpella..............................3.lapsi.....................Kät/NKL`

22.10
gimmick..............................2.lapsi.....................Kät
lumella...............21v...........1.lapsi....................SatKS
Mepuli................22v...........2.lapsi`

24.10
bellama.............................2.lapsi
MiMMelo............30v...........5.lapsi

25.10
Sutikka.............................5.lapsi

26.10
melbourne.........................2.lapsi.....................OYS`

27.10
Fresia-82..........27v...........1.lapsi......................Kät
säde83.............25v...........4.lapsi......................PKK-S

28.10
Hope2009.........................2.lapsi......................TYKS

29.10
Barbapörrö..........27v........1.lapsi.....................TAYS
Eelis...................30v.........2.lapsi.....................TYKS
NaNa84...............24v........1.lapsi......................K-SKS

30.10
chilitin.................23v.........4.lapsi......................K-HKS
pinkkimieli.........................1.lapsi......................TAYS

31.10
apollo80.............29v........1.lapsi.......................NKL

1.11
(suunniteltu sektio rv.38-39)
marihoi79..........................5.lapsi......................K-PKS

Laskettuaika ei vielä tiedossa:

nipsu08`
sonja R................25v.......3.lapsi (la: 28.-30.10) TAYS



Huonoja uutisia kohdanneet :hug:
Ada
Chira
FiOna
Heinämassu82
Hese82
Katjushka-81
Kirsikka85
malttamaton
Merrah
Miiruska
Minky
Miukkelis
Orion
pyrola
Vatukka
Sitruvaan
Yeb



Synnytyssairaaloista käytetyt lyhenteet:

EKKS = Etelä-Karjalan Keskussairaala
HYS = Hyvinkään aluesairaala
IAS = Iisalmen aluesairaala
JS = Jorvin sairaala
K-HKS = Kanta-Hämeen Keskussairaala
K-PKS = Keski-Pohjanmaan Keskussairaala
KAKS= Kainuun keskussairaala
K-SKS = Keski-Suomen Keskussairaala
KOKS = Kotkan/Kymenlaakson sairaala
KYS = Kuopion Yliopistollinen Sairaala
Kät, KOS = Kätilöopisto
Kät/H = Kätilöopisto, Haikaranpesä
LAS = Loimaan aluesairaala
LKS = Lapin Keskussairaala
LPKS = Länsi-Pohjan Keskussairaala
LUS = Länsi-Uudenmaan Aluesairaala (Tammisaari)
LS = Lohjan aluesairaala
MKS = Mikkelin keskussairaala
NKL = Naistenklinikka
OAS=Oulaskankaan aluesairaala
OYS = Oulun Yliopistollinen Sairaala
PHKS = Päijät-Hämeen Keskussairaala
PKKS = Pohjois-Karjalan Keskussairaala
PS = Porvoon sairaala
Ras = Raahen aluesairaala
SAS = Salon aluesairaala
SKS= Savonlinnan keskussairaala
SeKS = Seinäjoen Keskussairaala
SatKS = Satakunnan Keskussairaala
TAYS = Tampereen Yliopistollinen Sairaala
TYKS = Turun Yliopistollinen Keskussairaala
VAS = Vammalan aluesairaala
VKS = Vaasan Keskussairaala
VSAS = Vakka-Suomen aluesairaala
ÅCS= Ålands centralsjukhus


Arvailuja vauvan sukupuolesta:

POIKA:
DsariaL
Hätähousu
Marsupilami-
miltski
paapelo
Pikki
Tiila

TYTTÖ:
Unihiekka
henskuliini
Hilda-
kassu
mansikkakakku




Aikaisemmat keskustelut:
Alotuspino: http://kaksplus.fi/keskustelu/t1302259
Helmikuu: http://kaksplus.fi/keskustelu/t1311012

Pinolla on myös oma kerho: Lokamassut2009
http://kaksplus.fi/kerhot/
Salasanaa ja lisätietoja voi kysellä Talvicilta mieluiten vaikka yv:nä niin tulee takuulla perille
:wave:

"KADONNEILLE" LAITETTU YV:TÄ 31.3, VASTAUKSIA ODOTELLAAN... :wave:
 
anelie
Mulla kans kuvotus melko lailla hävinny...
Ainoo mikä on niin tissit arat vähän ja mahaa jomottaa varsinki iltasin...

Mä en ole käyny varhaisultrassa mutta neuvolalääkärissä joka on torstaina (rv9+1 sillon) kurkataan Uunoa... Itellä pelottaa kauheesti ja se aika sinne tuntuu kuluvan niin hitaasti...
Toisaalta on niin olo että kyllä kaikki on kunnossa mutta toisaalta taas...
Ei pitäs ressata, mutta se vaan ei ole niin helposti tehty :|

Mutta nyt pitää mennä nukkumaan :wave:
Aamulla on aikanen nousu töihin :kieh:

*Talvicci ja Uuno rv.8+3* :heart:
 
Talvicci Voisitko muokata listaan, että meidän Papu saapuu oletetusti keskuuteemme vasta 18.10 =) ...eikä 14.10 kuten lista kertoo. Kiitos! Ja kaikki sympatia sun odotukseen "ekasta Uunon kurkkauksesta": jestas että ne viime hetket tosiaan meni hitaasti ja meillä vieläpä lääkäri myöhästyi varttitunnin sovitusta ajasta |O ! Toivotaan kuitnkin, että kaikki on kuten pitääkin ja saat lakata stressaamasta :heart:

Kaikille suru-uutisen saaneille iso :hug: ja voimia! Ihan kyyneeleet silmissä luin näitä juttuja :'( ...

Oma napa: tänään ollut muuten ok päivä, mitä nyt tissit niin kipeät, että niiden ajatteleminenkin koskee ;). Illalla nyt täällä töissä kun en pääse vielä nukkumaan, on iskenyt kamala väsymys päänsärky ja tukanhikeä pukkaa...haluaisin vaan niin kovin untenmaille...mutta vielä pitäisi pysyä jotenkuten hereillä muutaman tunnin ajan :x . Mulla on tosiaankin rinnat regoineet pahiten tähän muutokseen: paisuneet ovat niin, että pikkuiset pintaverisuonet on koko rinnan mitalta pinnalla (todella seksyä...) ja kipuilun lisäksi, joka on pahinta silloin kun riisuu rintsikat- kamala kutina tullut molempiin rintoihin! Siis aivan käittämätön syyhy :kieh: . Täällä ollut keskustelua oireettomuudesta ja itsekin voin todeta, että on sellaiset päivät melko piinavia misä oireita ei juuri nimeksikään ole- heti miettii sitä pahinta vaihtoehtoa :ashamed: !

Kuka tietää, että mitataanko se raskaushormonin määrä verestä ku neuvolassa otetaan verikokeita? Tai jos ei, niin onko sen mittausta ihan ok pyytää? Ja vielä neuvolasta sen verran, että kun ottavat tosiaan verikokeita yms. niin pitääkö paastota jokin tietty tuntimäärä ennen neuvolaa? Meillä kun oli työterveystarkastus, niin 12h piti olla juomatta ja syömättä, että saatiin verensokerit yms! Tästä syystä kyselen ihan hölmöjä :)

Hugis ja puolen tunnin kuluttua Papu poks 7+0 :heart:
 
Ei tarvi paastota ennen labroja, eivät katso mitään sellaista verestä =)

Oireet alkaa helpottaa täälläkin, tai siis pahoinvointi, päiväpäivältä helpompaa olla, lukuunottamatta tissejä, mutta en nurise :D

Kohta olisi eka kolmannes takana...huih...toivotaan että kaikki on hyvin ja loppuun saakka päästään.

Nyt öitä kaikille :wave:
 
Pitkästä aikaa tälle puolelle kirjoittelen... ensiksi :hug: niille jotka ovat saaneet keskenmenon ja samoin niille jotka tuskailevat vuotojen kanssa.

Tuohon listaan jos talvicci viitsit muutta lasketunajan 8.10, oma ikä 22.v ja synnärinä JS!!
Ja lisäksi arvailen että tyttö olisi masussa!

Täälläkin oireet alkanu yksitellen häviämään..enää väsymys ja mielialanheilahtelut on joka päiväinen oire. Ihanaa saada taas oma energinen olo takaisin kunhan tämä väsymyskin pikkuhiljaa väistyy... pitää vain toivoa että se ei meinaa kamalaa.
Mutta sen mitä muistaa edellisista raskauksista niin sitä "kamalaa vaihetta" on mulla kestänyt n.2viikkoa ja sen jälkeen on tullut taas huippu olo joka kestää rv.30 asti jonka jälkeen alkaa sitten ahistamaan se iso maha!

Käyn aina täällä välillä lukemassa teidän juttujanne mutta tykkään itse enemmän kirjoitella tuonne kerhon puolelle....

Hilda- 8+ jotain...ei pysy viikoissa mukana :D
 
moikka taas pitkästä aikaa.....oikein paljon voimia kaikille joita on suru kohdannut :hug:

Tänne ei mitään erikoista....nälättää, unettaa, paleltaa ja pissattaa edelleen :D

Siitä mun siskostani vielä...eli kun hän ei juurikaan reagoinut tähän raskausuutiseen mitenkään, oli melkeinpä pettynyt...Hän meni viime kesänä naimisiin, miehen kanssa jonka oli tuntenut noin puoli vuotta. Siskollani on kouluikäisiä lapsia 3 ja miehellä 1. Yhteistä lasta vissiin toivotaan, sillä kuulin äidiltäni että ehkäisy on jätetty siellä pois. Joten voihan olla, että siskoni toivoo vauvaa ja oli pettynyt kun minä kerroin ilouutisia. Mutta, luulis nyt että olisi ollut onnesta soikeana meidän onnesta, sillä esikko antoi odottaa itseään 4 vuotta....
Minä olen aina toivonut paljon lapsia elämääni..........

Huomenna onkin eka neuvola :heart: Vaikka, eihän siellä nyt mitään ihmeellistä tapahdu, kun tuskin suostuu kokeilemaan saadaanko sykettä kuuluviin. Ois kyllä niin ihanaa, jos terkkari suostuisi tuohon.... :heart:

Viikot ne vaan vierii, ihana tunne!! Kohta saadaan kaikki esitellä kasvavia masujamme :)

hertta ja bertta 7+4 :heart: (heh, keksin nyt kivan työnimen pikkuiselle) ;)

ps. mulle voi synnäriksi laittaa TAYS :wave:
 
Hipshei!

:hug: kaikille sitä kaipaaville.
Inhottavaa kun noita suru-uutisia on tullutkin paljon :'( Osanotto menetyksestänne :hug: Toivottavasti niitä ei yhtään enempää tähän pinoon tule =)

Talviccille iso kiitos uudesta pinosta =) :flower:

ON: Pakko se on myöntää, et pelottaa kans toi varhaisultra, et kestääkö tämä nyt edes sinne asti kun tuntuu, et ne vähäisetkin oireet häviää. (Ultrahan mulla on vastareilun kahdenviikonpäästä.) No väsymys on sentään pysynyt, mutta sekin jo taas lievempää kuin alkuviikosta. Voihan tietty olla kun en ole nyt viikonlopun aikana käynyt uimassa, enkä lenkillä, mitä yleensä viikolla teen niin ei sit väsytäkään niin paljoa.

pinkkimieli ja nimetön 5+2
 
AURINKOISTA SUNNUNTAITA !!

Talviccille suuri kiitos uudesta pinosta

Kaikille suru-uutisia kohdanneille isot :hug: tulee niin surullinen olo kun noita ikäviä uutisia lukee , voimia ja onnea uusiin yrityksiin , tulette vielä perässä :heart:

Tänne ei mitään uutta , kuvotusta etomista väsymistä jne jne ... eli ihan perussetti :)

-kaurisäiti- joka lähtee nyt vesijuoksemaan :)
 
Talvicci Kiitos uudesta pinosta! :flower: Mä ilmotan LA:n huomenna ultran jälkeen jos vielä sitä tarvii ilmotella :(
Näin viime yönä kauheeta unta ja sit heräsin kun mahaa särki. Siinä pyörin sitten sängyssä ja koko ajan tuntui vaan mahassa enemmän ja sitten tuli sellainen olo että nyt se tulee pois!!! Lähdin vessaan ja sielä sitten huomasin että maha olikin ihan sekasin. varmaan puoli tuntia sain istuskella sielä ennenku uskalsin nousta pöntöltä :ashamed: Mutta mitään vuotoa ei ole tullut ja yritän itselleni koko ajan hokea että toivoa on kun mitään ei ole vuotanut pois. No, mitä tätä nyt jauhamaan enempää teille...tylsistytte vaan. Huomenna pääsen ultraan ja yritän valmistaa mieleni pahimpaan jotten ihan romahda sielä sitten jos huonoja uutisia tulee.
Tänään oon jo syönytkin ihan normaalisti kaikkea ja okseta ei oikeestaan mikään muu kuin jääkaapin haju. Tosin meitä nyt tuntuu olevan joilla oireet on hävinneet. Voi kumpa tämä olisikin meillä kaikilla vaan ihan normaalia.

Ihana ilma muuten ulkona. Pitäis varmaan pikkasen mennä haukkaan happee. Mukavaa sunnuntai-päivää kaikille!
 
FiOna Vastaan sulle tässä uudessa ketjussa. Eli joo, soitin molemmilla kerroilla ennen kuin menin ultraan. Ekalla kerralla kävin Naikkarilla (oli päivystysaika) ja tokalla Kätilöopistolla. Tosin mulla oli molemmissa keskenmenoissa myös toispuoleisia vatsakipuja, voi olla että senkin takia pääsin sinne niin herkästi. Joka tapauksessa, kannattaa sinne soittaa. Siellä pitäis aina olla kätilö puhelimessa niin saa ainakin asiantuntevaa informaatiota vaikkei ultraan pääsisikään. :)
 
Täällä kanssa yksi, joka kyyneleet silmissä lukee surullisia uutisia. Kaikille teille iso :hug: :hug:

Mua pelottaa ihan kauheasti ettei masussa ole kaikki kaikki hyvin, oikein toivon, että kuuluisiin pahoinvoiviin. Mulla on oikeasti niin superoireettomat raskaudet, että siksi olo todella epäuskoinen. Ainoa oire on palelu, alavatsan turvotus ja kiukkuisuus. Enkä tiedä onko hermo kireällä hormoneista vai pelosta, meidän neiti oppi pari päivää sitten kävelemään ilman tukea ja nyt kiipeilee ihan innoissaan joka paikkaan. Toinen on niin onnellinen, kun vihdoin pääsee liikkeelle ja minä kiljun hänelle naama punaisena, kun löydän sen koko ajan jostain kiipeilemästä :ashamed: Keskiviikkona olisi varhaisultra, jos siellä syke näkyy niin ihanaa, mutta en vain usko. Tuulimuna olisikin se mitä en ole kokenut, kun ollut lapsettomuus, hoidot, keskenmeno...

Mun tietoihin voisi lisätä iän 28 v. ja synnäriksi naistenklinikan.

malttamaton&asukki 6+2
 
Voi miten surullisia uutisia sain lukea :heart: Täytyy vain muistuttaa mieleen, että Luonnolla on oma tehtävänsä ja hyvä että näinkin aikaisessa vaiheessa karsii ne yksilöt, jotka eivät ehkä jaksaisi tässä elämässä :hug:

oireilusta/oireettomuudesta: itselläni on vähän päinvastoin kuin usealla:alussa ei juurikaan oireita ollut, nyt on :wave: En voi puhua aamupahoinvoinnista, vaan ILTApahoinvoinnista! Se alkaa tuossa kolmen aikaan ja on pahin noin seitsemän-kahdeksan aikaan illalla. Todella huono olo koko illan, mutten sentään ole oksentanut vielä. Mahaakin on kivistänyt, mutta sen tunnistan aikaisemmista raskauksista ja uskon sen olev an kohdun kasvua.

Mites muilla:näkyykö mielestänne mahaa? Olimme eilen saunassa ja mieheni ei ole minua viikkoon nähnyt ja sanoi, että ihanasti on mun massu jo pyöristynyt :eek: No, onhan se totta. Mutta odotankin viidettä ja lyhyin väliajoin. Tissitkin on kuulemma kasvaneet ;)

No nyt hiukan päivälevolle soffankylkeen :wave:


Kassu ja Maikki 9+jotain
 
Nyt saisi kyllä nämä huonot uutiset jo loppua! Ihan liian montaa on suru kohdannut, heille kaikille :hug:

kassu juu, on maha kasvanut täälläkin. Neljättä tosiaan odotan, mutta vanhin täyttää tänä vuonna jo 10. Mulla on eteenpäin kallistunut kohtu, että aina on näkynyt aikasin. Tänään sain jo vähän väkisin laittaa farkut kiinni, ku kauppaan lähdettiin, ja äkkiä ne pois ku kotia päästiin! Mut on se kyllä ihana tunne, kun alkaa housut kiristää! :heart: Tän kaiken pahoinvoinnin keskellä... Tänään taas ollu tosi huono päivä, mulla ei koskaan heti aamulla ala, vaan noin tunnin päästä ku oon heränny, ja se sit jatkuu siihen asti kunnes nukahdan. :x

Mutta aurinkoista sunnuntaita kaikille, ja nyt on alkanut ensimmäinen kevätkuukausi! :wave:

miltski ja papu 7+5
 
Täällä on olo aika vetämätön.. Väsyttää hurjasti ja tuo monta kertaa päivässä oksentelu tuntuu imevän kaikki mehut :x Viime torstaina oli eka neuvola, verenpaineet ym kunnossa ja hemoglobiinikin 151. Sydänäänet ei vielä kuulunu, täytyy vaan odotella np-ultraa. Toivottavasti kutsu tulisi pian =) Neuvolassa laittoivat lasketuksi ajaksi 7.10, kun itse olin laskeskellut 8.10. Mutta ei tarvitse tota vielä muuttaa listoihin, jos ultrassa vielä muuttuu. Neuvolan LA:n mukaan nyt 8+5.
 
Ensimmäinen neuvola olisi huomenna,saahan nähdä kuunnellaanko ääniä =) Omien laskelmien mukaan nyt 7+6. Itsellä olo on aika vaihteleva, päivittäin kuvottaa ja tänään oli aamiaispöydässä lähellä etteikö olisi saanut mennä juosten vessaan. Tuo kuvotus on kyllä ikävää, haittaa töissäkin olemista suuresti kun pitää koko ajan puhallella ja nieleskellä. Mutta pääasia että papunen pysyy ja kasvaa,oireet kyllä kestää! :heart:
 
Heippa kaikille lokamassuille.

Minäkin olen päässyt taas elävien kirjoihin kun 4 viikkoa meni järkyttävässä oksentelussa ja pahoinvoinnissa, mutta nyt on kaksi päivää ollut hyvä olotila. Jaksoin vihdoinkin tulla taas katselemaan kaikkien kuulumisia.

Pahoitteluni kaikille ja voimahalit, jotka ovat suru-uutisen saaneet :hug:

Neuvolassa kävin viime viikolla ja hemoglobiini oli hieman noussut alusta (johtuen varmasti kuivumisestani) mutta eiköhän se tästä. =) =)
NP-ultraa nyt odotellessa.

Tänään rv.9+0 (omien laskujen ja laskureiden mukaan) neuvola ja lääkärit antaneet lasketuksi ajaksi kaikkea viiden päivän välillä, joten pidättäydyn nyt tuossa kunnes viikot on pidemmällä ja selviää oikeasti mikä se on =) Olisi ihanaa päästä katsastamaan ultraan kuinka pikkuiset nyytit massussa jakselevat, vielä täytyy n.3viikoa odotella.

Synnytyspaikaksi minulle voi merkata SEKS ja La 4.10
 
Päivää!

Hehee...massu on jo pikkasen tullut esiin...eli n. 3viikkoa aiemmin kuin esikosta ilmestyi. Eli esikosta massu putkahti esiin rv12 ja tällä kertaa rv9+1...ei nyt mikään amhtimasu ole, mutta kyllä tämän erottaa ihan selvästi.

Parasystäväni oli miehensä kanssa juuri käymässä ja oli kyllä niin tuskaa vetää mahaa sisään joka kerta kun seisaallaan oli...nyt on ihanaa kun saa vaan röllöttää massu sellaisena pikku pallona kuin on :LOL:

Taidan laittaa kuvan jahka löydän kameran USB-liittimen jostain...mies aina piilottaa sen pojalta eikä sitten jaa tätä salaisuuttaa kanssani, eikä lopulta itsekkään muista mihin sen tälläkertaa laittoin :LOL:

Eli kohta taas palailen...ihanaa, voin syödä lämpimän ruoan vihdoin ja viimein...olen odottanut tätä viimeiset 5 viikkoa :p

paapelo+poju+Tiuhti 9+1
 
Yeb
Vautsi paapelo mikä pötsi :D Ihana! Tämän taaksepäin kallistuneen kohdalla saakin odotella että näkyisi.. Esikoisesta ei oikeesti töissä suurin osa huomannut edes neljä kuukautta ennen laskettua aikaa :LOL: Sitten yhtäkkiä vatsa pullahti! Ja olihan se iso sitten loppuaikoina.


 
löysinpä minäkin tänne maaliskuu ketjuun :wave:
paapelon masu on kyllä hieno! Mulla varmaan tulee masu aika ajoissa näkyviin joten voi olla vaikeaa olla sinne raskausviikolla 12 asti hiljaa asiasta.

Pahoitteluni teille keitä huonot uutiset ovat kohdanneet :hug:

Mun pitää nyt lähteä nukkumaan, voisin nukkua vaikka kuinka ja silti olen koko ajan väsynyt! Huomenna varmaan kirjoittelen taas lisää!
 
Päivitätkö talvicci minun uuden nicin tähänkin etusivun listaan, kun en ole enää "Esikoisen odottaja" kuten lista väittää...
Wau, mikä maha paapelo :) Aivan ihana. Itselläni on niin iso pötsi jo ihan normaalisti, etten usko vauvamahan alkavan näkyä vielä pitkään aikaan, kun odotan vielä esikoistakin...
Välillä kyllä tuntuu siltä että pömpöttää paljon enemmän kuin ennen, mutten oikein vielä usko olevan muuta kuin turvotusta. En kyllä malta odottaa sitä kun voi vihdoin kertoa uutiset kaikille, mutta yritetään odottaa vielä kuukauden verran jolloin olisi pahin keskenmenon riski ohi.

-Katjushka-81 + esikko rv. 7+5
 
Kyllä mullakin jo masu pömpöttää,mut ei sentään ihan Paapelon tasoa vielä :LOL: Ihastuttava kyllä toi sun maha, toivottavasti mulla kestäis vielä pari viikkoo, ettei tarvittais ennen ultraa vielä töissä kertoa.

:hug: kaikille teille suru-uutisia saaneille. Olen lukenut teitä päivittäin :'( .

Mun flunssa alkaa helpottaa, mutta räkä valuu edelleen ja yskänpuuskat on ihan kamalia. Koko maha pingottuu ihan kivi kovaks, kun oikein antaumuksella yskii. Ja jos joku muukin tähän sairastuu (toivottavasti ei), niin tiedoks vaan, et mitään hunajaa tujumpaa ei voi ottaa. Neuvolan täti oli sitä mieltä, ettei ilman lääkärissä käyntiä muuta voi ottaa.

Huomis aamuna ois töihin mennessä tarkoitus käydä labrassa verikokeissa. Ottavat samalla sen veriseulankin. Niin, oireiden helpottamisestakin oli puhetta, mulla myös tämä iltapahoinvointi tuntuu nyt helpottavan tai sit se johtuu vaan tästä flunssan tukkoisuudesta, ttei mitään muuta huomaakaan :kieh:
 
Hei!

Talviccille kiitos uudesta pinosta!

Iso :hug: kaikille suru-uutisen kohdanneille. Kovasti lykkyä uuteen yritykseen.

Tämä alkuraskaus on kyllä yhdenlaista vainoharhaisuutta. Itellä tämä oireettomuus tuo epäsukoisuuden koko raskautta kohtaan. Mutta kaippa sitä testiin on uskominen ja kai ne siellä neuvolassakin tarkasti pissasta, että raskaana ollaan...

Paapelolla on jo melkoinen masu! Minulla on noissa edellisissä raskauksissa maha tullut aika myöhäsessä vaiheessa esiin. Aika pitkään on saanut ihan omissa vaatteissakin kulkea.

Taidanpa lähteä sänkyyn pötköttämään ja laskemaan vauvan liikkeitä. :LOL: No joo, ehkä noita liikkeitä joudun vielä jokusen viikon odottamaan.

Hyvää yötä kaikille!

S & "Aleksis Kivi" 8+1 (meniköhän viikot oikein?)
 
Paapelo Ihana massu :D
Itelläni tuota laardia on sen verran paljon vyötäröllä, että tuskin ihan heti näkyy tuo massu, kun kasvaa :/ :)

Tänään oli todella mukava päivä kun käytiin kaverin kanssa asunto esittelyissä. Olin vaan seurana, mut mulle iski hirveetön himo muuttaa. Huomenna menenkin toimistolle kyselemään paremmin noista osaomistus-asunnoista, kun yksi mukava olisi kiikarissa valmistumassa marraskuussa tuohon lähelle =)

pinkkimieli ja nimetön 5+2
 

Yhteistyössä