*Lokamassut 2009 Maaliskuussa*

Tajusin juuri, että kaikki ei välttämättä katso tuota ekaa sivua...eli siis ekalla sivulla on tästä raskaudesta otettu masu kuva ja tuo kakkos sivulla oleva kuva on esikon odotuksesta otettu kuva, ihan vertailu kohteeksi laitettu, kun amssun muoto minulla on 'kaikki edessä' malli :LOL:

Mulla siis joo on aika hiljasta tän peittelyssä...tekee tuskaa, jos joutuu vetämään mahaa sisuksiin päin, se nimittäin sattuu.
Mutta onneksi pääsen pian kertomaan toivottavasti tästä raskaudesta muillekkin, niin saa olla maha törröllä :LOL:

Mies lähti juuri pojun kanssa kauppaan hakemaan jotain pientä hyvää...nautin nyt aprinpäivän ajan tästä syömisestä, kun vihdoinkin voin niin tehdä :D Hyvällä omalla tunnolla ja sitten palaan taas normaali ruokiin.
Tosin nytkin mies hakee siis kaupasta kasvispitsan, hedelmiä ja vuokaleipää :LOL: Varsinaisia herkkuja :p

Paapelo+poju+Tiuhti 9+2
 
Joudun jättämään teidät nyt sitten rakkaat kanssasisaret!

Kävin Kättärillä ja niinkuin epäilin niin kesken meni :'( Tosin kohtu jo oli niin tyhjä, ettei selvinnyt oliko kysessä tuulimuna vai jokin muu?
Onneksi luonto hoiti asian itse ja selvisin vähällä ja uutta saa heti alkaa yrittämään ;)

:hug: Fi0na

Pyrola ja malttamaton iso rutistus teille :hug:
 
heips moips!

Mä kävin tänään työhaastattelussa...ARVATKAA KAKS KERTAA KUKA ALOITTAA TYÖT LEHTIMYYJÄNÄ KESKIVIIKKONA :LOL:
Monesti oon sanonut, et sitä hommaa en ikinä tee, mut nyt alko koti seinät kyllästyttää niin, et sekin homma kelpaa :headwall:

pinkkimieli ja nimetön 5+3
 
heips!

Kaurisäiti, lueskelin noita juttuja takaperin ja huomasin et oot aika samoil linjoil mun kans ku mun pikkunen on pian 6kk eli ikäeroksi tulee 1v1kk3pv. ja sit mua viel huvitti et mennään eka neuvolaan samana päivänä :D
(varailin tänään neuvola ajan samalla kun oltiin tytön 5kk neuvola käynnillä.Se olisi sitten 19.3, IHANAA :heart: )

Fionalle tosi paljon voimia!! :ashamed:

Se kannattaa kaikkien muistaa niin ku joku jo mainitsikin.. et luonto karsii `heikot` yksilöt jo varhaisessa vaiheessa! Se on lapselle ja vanhemmille paras vaihtoehto vaik surun keskellä sitä ei varmasti aina jaksa ymmärtää!
 
Voi kun on tullut taas paljon huonoja uutisia :hug: :hug: :hug: :hug:

Minkylle Onnea huomiseen ultraan:)

Paapelolla: Ihana masu :heart: munkaan mahaa ei tosin enää paljoa peitellä, on niin paljon tuota omaa masua että on jo turvonnut kunnon palloksi :D
Joko sait muuten kutsun ultraan? *Odottaa jännityksellä*

Mä kerroin tänään töissä mun pomolle tästä raskaudesta, tosin aika moni mun työkaverikin tietää jo. Ompas kiva nytten sit jutella niidenkin kanssa.

Tänään ollut taa hieman pahaa oloa. Onneks oon ruokaa pysynyt syömään. Vitsi kun mies on töissä niin en pääse kauppaan käymään kun poika meni jo nukkumaan. Ois tehnyt niin mieli mehujäätä :p
Onko muilla tullut jo selkeita himoja tiettyjä ruokia/herkkuja kohtaan?
Täällä on tosiaan nuo mehujäät ja appelsiinit ja mehukatin päärynämehu :D
Sitä mennyt kohta jo yks kannullinen.

Tänään poksui taas viikot, eli Inka 10+0 :heart: :heart: *POKS*
 
Saako vielä uusi mattimyöhäinen plussaaja liittyä joukkoon? Mulla olis LA 27.10 (ei tosin vielä varmistettu, varhaisultra varattu ensi viikon lopulle) eli nyt laskujeni mukaan rv 5+6. Eka olisi, ikää 27 v. ja synnäri olis varmaanki NKL. Olen jännityksestä pinkeenä, töissä vetelen ihan vasemmalla kädellä kun jännittää niin paljon että löytyykö masusta oikeesti joku asukki :p
 
Hyvää alkanutta viikkoa,

Äsken kirjoittelin pitkät pätkät, mutta se taisi hävitä johonkin... Otetaanpa uudestaan.

Huonoilla uutisilla on alkanut tämäkin viikko, tsemppiä näitä uutisia saaneille. Jostain luin, että keskenmenoja tapahtuu eniten viikolla 8. Taitaa olla juuri tuo aika menossa. Itse saan jännittää siis vielä useamman viikon.

Oma olo on raskaanaoleva tällä kertaa. Vatsassa on aivan järkyttävä turvotus, oikein kipeää tekee. Töistä tullessa on ihana saada laittaa mammahousut jalkaan ja päästä masu valloilleen. Onko muilla turvotusta? Missäs vaiheessa tällainen alkuturvotus yleensä menee ohi? Vatsa on ollut outo muutenkin. Aiemmat vatsavaivat (jotain vatsakatarrin tapaista) tuntuu taas alkavan. Mitään hiilihappoista ei uskalla juoda, ettei vatsa tule kipeäksi. Tämä vaivaa mielessä, meinaa tulla synkkiä ajatuksia. Muutenkin vatsa on koko ajan täyden tuntuinen, ei oikein tekisi mieli mitään syödä. Muuna oireena on rintojen kivut.

Flunssa meinaa myös iskeä päälle. Saa nähdä kykenenkö huomenna töihin. Mieluumin olisin nyt töissä ja "säästäisin saikut" oksentelun varalle. Mutta katsotaan.

Mukavaa viikkoa kaikille.
Emmama 5+5
 
Hätähousulle vpi lohdutukseseni sanoa, ettet ole ainoa, joka on noin "tyhmä": eli minä tein kuin teinkin varmaan KAHDENNENKYMMENENNEN testin viime lauantaina kun löydin täysin avaamattomat tuplapakkauksen liuskatestejä alakerran vessaa siivotessani. En odotellut mitään aamupissoja vaan pissasin heti tikkuun ja siihen ekaan tuli aika kummalliset viivat.Molemmissa oli sellainen katkos keskellä ja aika haaleatkin ne oli, sekä kontrolliviiva että testiviiva. Harmistuin ja pissasin siihen toiseenkin ja siihen pärähtikin sitten ihan tosi tumma testiviiva :heart: Mutta siis riippuu kuule varmaan juurikin tetsistä ja näköjään vielä testipuikun laadusta :x Ja jossain vaiheessahan se hormoontaso alkaakin laskemaan, muua ei tosin kai nyt ihan tässä vaiheessa?

Halaus huonoja uutisia saaneille :hug: :jotenkin sitä vaan ei enää uskonut tässä vaiheessa niitä enempää kuulevan :'( .


Kassu ja Maikki 9+4 tai 5
 
Fi0na: :hug:

Pinkkimieli: Mä olen joskus ollut lehtimyyjä ja tein sitä hommaa puoli vuotta ja se on loppujen lopuksi jopa ihan hauskaa jos saa myytyä. Meidän toimiston paras myyjä tienas 4000 ? käteen kuukaudessa! =) Tsemppiä uuteen työpaikkaan!

Mä en tiedä näyttäiskö pahoinvointi merkkejään täällä. Eilisestä illasta ollut huonohko olo ja tänään tuntuu jatkuvan, ei aamukahvi maistu kunnolla...

Tää lähtis nyt pikkuhiljaa viemään poikaa hoitoon ja painelis ahdistuneena ja pelokkaana ultraan. Mä näin ihan kauheita painajaisia tosta ultrasta... No mut palailen iltapäiävällä...


Minky 6+5
 
Nyt vei väsymys voiton, ja hain eilen sairaslomaa. Ei vaan pystynyt olemaan töissä.
Mulla olisi ultra reilu viikon päästä, mutta mitä enemmän lukee näitä juttuja, niin alkaa tuntua etten pysty odottaa edes sitä viikkoa. Tahtoo nähdä onko tuolla oikeasti ketään. Huoh.

Missah 7+4
 
Emmiliisa Hih,samassa jamassa juu ollaan :D meiän pikku-neiti täyttää 26.3 6kk . eli about 1v 1kk tulee ikäeroksi :heart: aikamoista sattumaa että vielä neuvolakin samana päivänä,nää meitin vauvat varmaan sitten syntyykin samana päivänä :LOL:

Pahoittelut kaikille suru-uutisia saaneille :hug: :hug: :hug:

tänne ei mitään uutta , olot ennallaan
:heart:

kaurisäiti ja :heart:
 
Huomenta kaikille ja :hug: sitä tarvitseville. Meidän yö meni ihan plörinäks, kun tuo yks vee sairatui multa perittyyn nuhakuumeeseen. Jäin tänään kotiin hoitamaan, kun toinen raasu on ihan pipi. Kuumettakin yli 39 :(

Niin ja tsemppiä sinne ultraan. Tänäänhän taas oli ultrapäivä joillakin.

Jee, tänään vaihtuu viikot 10+0 :D

Mukavaa päivää kaikille!
 
:headwall: :headwall:
Ei vieläkään ultra aikoja tullut :kieh:
joskos sitten huomenna...alkaa vaan jotenkin epäilyttää, että onko info minun raskaudesta sitten edes mennyt perille lainkaan sinne kättärille, mutta pistetään nyt vain kovan plussatesti ruuhkan piikkiin =)

Suuret pahoittelut huonoista uutisista :hug:

Nukahdin eilen sitten klo.21.00...oli niin mukavan lämpöistä ja massu täynnä ruokaa :LOL: Ja heräsin sitten kukonlaulunaikaan ihan pirteänä, mutta makasin väkisin sängyssä klo 8.00 asti :D
Maha on tosi pötsi...nämä minun isoimmat farkut, jotka ostin 2kk pojan syntymän jälkeen, kun jokunen kilo vielä oli jäljellä, niin kiristävät ikävästi mahan kohdalta...mutta en nyt voi kyllä kulahtaneissa verkkareissakaan kulkea ulkona, joten kärsittävä on...mammahousunikin ovat vielä lainassa, enkä tahdo pyytää niitä takaisin, ennen kuin tietää varmasti, että niille tulee käyttöä :D

Tulisi nyt vaan se ultra teito...rupee pännimmään oikein kunnolla kohta :ashamed:

Paapelo+poju+Tiuhti 9+3
 
Voi kun tänne tulee ihan liikaa surullisia uutisia! Voimia Fionalle ja pyrolalle :hug:
Mites se malttamattoman ultra? Millos se oli?? En kyl lukenu ihan antaumuksella kaikkia kirjoituksia et jos laitoit siitä jo. Toivottavasti kaikki kuitenkin hyvin!

Eilen oli sit mullakin se ultra! Odotuksia ei ollut yhtään, mutta niin sielä vain pieni sydän jumpsutti :heart: Vastasi kuulemma viikkoja 7+5 (eli tänään siis ois 7+6) ja LA:ksi gyne sano 16.10 sen perusteella, mut mun laskujen mukaan se pitäs noilla viikoilla olla 14.10!!! Eikös täätä oo muitakin samassa nyt menossa eli eikös teil oo LA tuo 14.pv?? Jos kuka tuota listaa päivittää niin mut vois nyt kans lisätä siihen.

Hätähousu Mähän tein viikonloppuna kans viimesen testin ja sain testiviivaks haaleemman viivan ku kontrolliviiva. Tosin ei se nyt kovin haalee ollu, mut tosiaan kontrollia vähän vaaleempi. Ja mulla tuo ei sit merkannu ainakaan mitään. Älä sitä liikaa jää miettimään!
paapelolla Ihana massu jo! :heart: Ite huomaan kans jo et näin toista odottaessa se alkaa kyllä jo hieman näkymään.
Nyt takaisin sohvalle, ennenku paha olo yltyy kovaks!
 
Moi kaikille! Otettaisiinkos vieläkin mukaan?
Olen 29v, Satakunnan KS:n alueelta - vaikka nyt opiskelenkin kesäkuun loppuun asti Saksassa yksikseni. Neuvolassa olen jo käynyt kerran Suomessa, siellä ei otettu ollenkaan huomioonn 22-päiväsistä kiertoa (eikö pitäisi??) ja siten minusta tuli lokakuulainen, la 2.10. Itse laskureilla laskiessani la on 27.9. mutta ehkä neuvolatäti tietää paremmin?! No ultrassa parin viikon päästä sen sitten kaiketi saa selville. Esikoinen tulossa, jotenkin kaikki tuntuu epäselvältä!

Olen aivan yllättynyt siitä, että vatsa voisi jo näkyä! =) Itselläni vatsa on lähinnä mennyt kokoon.... Neuvolatäti oli kovin tohkeissaan lihavuudesta (painoindeksi oli 27) ja sukurasitteen tuomasta diabetesriskistä, mutta tällä menolla pääsen varmaan vielä normaalipainoisiin... :LOL: Ruoka ei oikein maita.... en ole oksenellut, mutta en vaan saa syödyksi juuri muuta kuin puuroa, hedelmiä, vihanneksia ja hiukan pastaa/riisiä, kaikki muu tuntuu ällön makealle, rasvaiselle tai tunkkaiselle....

Tällä palstalla näyttää olevan kovin paljon surullisia uutisia. Otan osaa menetyksiin. Itse en ole aiemmin edes ajatellut sellaista mahdollisuutta tosissani (paitsi innokkaimmille sukulaisille olen sanonut etteihän tämä ole varmaa vielä...). Ehkä olen kovin naiivi.... Tai ehkäpä yritän suojella itseni lisämurheilta, kun tämä yksin olo hormoni-itkuineen on muutenkin aika rankkaa.... Raskaus oli täysi yllätys, vaikkakin pitkäaikainen salainen haaveeni, ja täällä olen todella yksin, teen vain yksikseni tutkimustyötäni ja saksan opettelukin on vasta alkuvaiheessa.

Haluasin kysyä näin kanssasisarilta rinta-oireista. Rinnat on kosketusarat, niinkuin monella, mutta onko muilla iho-ongelmia niissä?? Omat nännini ovat niiin "rohtuneet", että nyttävät vallan kamalilta! Eilen olin uimassa, nähtävästi pitkäaikainen liotus irroitti paljon kellertävää karstaa niistä, nyt sitä on vain vähän. Nännini ovat muuttuneet kovasti näinä viikkoina, nyt ovat enemmän tavallisen muotoiset ja tummemmat! Olivat ennen raskautta kuin teinitytöllä, ehkä hieman sisäänkasvaneet. Pitäisikö niitä nyt nimenomaan rasvata jollakin (millä?) vai nimenomaan antaa niiden kehittyä rauhassa? Eivät juuri koskaan kutise tai muuten aiheuta huomiota, kunhan pidän rinnat ympärivuorokauden tiukasti liiveillä tai tiukalla topilla paikoillaan.

Ammi79, 9+3
 
Yeb
Voi ei, voisivat jo huonot uutiset tästä pinosta loppua :'( Näyttää olevan tosi kriittiset viikot menossa.. Itselläni keskenmenot olivat RV7+ ja RV10+. Voimia Minkylle, pyrolalle ja Fi0nalle :hug:

Minä sain vihdoin ja viimein varattua ensimmäisen neuvola-ajan. Ensi maanantaina sitten :)

Muisku78, samoilla viikoilla mennään ja oikeassa olet, mulla ainakin Tekayn laskurin mukaan laskettu aika on 14.10. Omituista, saapas nähdä mitä neuvolassa sitten tuumailee täti :whistle:

Yeb 7+6
 

Yhteistyössä