*Lokamassut 2009 Maaliskuussa*

:'( voi ei malttamaton :hug:

kassu, en asu Turussa, sellaset parikymmentä minuuttia meiltä ajaa Turkuun. Ja toiseen suuntaan kuin teidän koti :) Me muutettiin tänne Turusta loppusyksystä, joten uudella paikkakunnalla mekin asutaan.

Voi Miltski, sinulle ja perheelle toivon kovasti voimia. Toivottavasti asia selviää tarkemmin mahdollisimman pian, epätietoisuus on pahinta. kyllä se pahin painajainen aina on, että oma lapsi sairastuisi tai jotakin muuta pahaa sattuisi. Mutta toivon tosiaan että tuo asia selviää parhain päin. :hug:
Meriaani

Kiitokset kaikille haleista ja voimista! Tää odottelu on tosiaan pahinta... Kun nyt vaan mun stressaaminen ei vaikuttaisi vauvaan. Jos se nyt osottautuu aneurysmaksi, niin luultavasti sitten edessä leikkaus Lastenklinikalla, mutta en nyt yhtään tiedä mitään, ennenku TAYS:sta on konsultoitu.

malttamaton paljon voimia ja :hug: , sanattomaksi vetää tää huonojen uutisten määrä...

miltski ja papu 8+1

Voih kun paljon huonoja uutisia :hug:

Itse odottelen paniikissa huomista ultraa äippäpolilla. Olo on jaksamaton ja vetämätön. Mielessä siintää kokoajan epävarmuus...on tää odottavan aika yhtä helvettiä...mutta lopputulos on kyllä sen verran ihana, että taas kerran uskaltaa toivoa raskauden menevän loppuun asti. Mielialat...ja tätä voi aina käyttää "tekosyynä" ---> hormonit ;)

Mamma Muu+salaisuus 8+5 (kai)

Täällä yksi uusi lokakuulainen :wave:
Olen jo jonkin aikaa seuraillut keskusteluja mutta kun en ole jaksanut raskaustestejä tehdä niin arvelin vasta ekan lääkärin jälkeen ilmoittautua porukkaan. Lasketuksi ajaksi saatiin siten tänään lääkärillä 12.10 eli viikkoja nyt 8+2. Ikää on 29v ja menossa mukana kohta kaksivuotias tyllerö.

Paljon voimia teille jotka olette saaneet huonoja uutisia! Itselläkin yksi keskenmeno takana joten hieman oli kyllä pelko koko ajan takaraivossa, jotta meneeköhän kaikki nyt hyvin.

Ekassa raskaudessa minuakaan ei huolettanut mitään. Näin jälkeenpäin ajatellen tosi huoleton oli ja uskoi vaan automaattisesti siihen että kaikki menee hyvin. Nyt tosiaan panikoi jo synnytyksestäkin vaikka siihen on hetki aikaa =)

Me asutaan tällä hetkellä Kiinassa ja todennäköisesti ollaan täällä vuoden loppuun eli on aika mahdollista että tämä napero syntyy sitten täällä. Tämä alkuodotus on ollut tosi odotusta kun ei ole neuvolaa minne soittaa ja kysyä jos joku huolettaa. Kyllä sitä arvostaa ainakin tältä osin Suomen terveydenhuoltoa. Mutta nyt on siis eka lääkärireissu takana ja laittoivat ekana ihan ultraan. Sieltä löytyikin pieni gummy bearin näköinen kaveri. Sydän sykki vimmatusti =) Muutenkin kaikki oli ok, lääkäri oli mukava jenkkinainen.

Tosi mukava lueskella kaikkien kuulumisia kun olette niin ahkeria kirjoittajia. Itsellä väsymys on ankaraa ja tytsi vie vielä ne pienetkin voimanrippeet niin täytyy myöntää että tosi laiska kirjoittaja olen. Mutta mukana henkisesti senkin edestä :D

Oikein mukavaa odotusta kaikille lokamasuille ja paranevaa oloa pahoinvoinnista kärsiville! On se vaan sen arvoista...

Nupsuliina ja GummyBear 8+2

Moikka!
Myötätuntoa surun kohdanneille!!

Tervetuloa teille uusille :wave: teitä onkin yllätävän paljon kertynyt!

mun oli pakko käydä tänään ostaa noi pahoinvointirannekkeet ku olo ollu nii sietämätön jo monta päivää!!laitoin ne heti ranteisiin ja uskokaa tai älkää mu kyllä auttaa ainakin mulla ;) onneks nyt jaksaa nauttia raskaudesta paremmalla ololla :D KOKEILKAA IHMEESSÄ!!!

kaurisäiti, se olisikin melko hupasta jos viel samalle päivälle tulisivat.

Täälläkin ootetaan malttamattomana neuvolaan pääsyä! viel 2vko. mun pitäs pikku-ukolle saada hoitaja siks aikaa. pitää varmaan mummulaan viiä!

emmiliisa ja pikkuinen 8+6

malttamaton :hug:
Tosi paljon nyt huonoja uutisia meidän ketjussa, taitaa olla meillä menossa nyt oikeat ¨riski¨ viikot. Voi kunpa mahdollisimman moni meistä sinnittelisi näiden viikkojen ylitse.

Mun pitäis varmasti käydä ostaa itselleni mammahousut kun ei mene enää muista housuista napit kiinni, jotenkin vaan tuntuu että eihän sitä nyt vielä mammavaatteita voi päälle laittaa.

Nyt pitää vielä lisätä mainos. Tilasin eilen nettikaupasta itselleni äippävaatteita. Ihanaa kun on tarjolla kaikkia ihania kuteita :)
Näitä myydään suomalaisissakin nettikaupoissa mutta hinnat on aika paljon korkeammat. Täältäpä löytyy http://www.funmum.com/

Lienee pakko kertoa nyt anopille raskaudesta kun hänen pitäisi noi vaatteet tuoda Suomesta tänne, vai hoksaakohan että ovat äitiysvaatteita =)

Talvicci, minut taisit unohtaa kerhosalasanan haluajista. Laitatko kunhan ehdit, tack =)

Tervetuloa porukkaan Nana ja Nupsuliina =)

Minä tulin juuri vesijuoksemasta ja oli pakko todeta, että tämän viikon urheilut on varmaan urheiltu. Tuonne alavatsalle, kohdun paikkeille tulee epämiellyttävä tunne, melkein kivuksi voisi sanoa. On tullut muutamana päivänä sekä vesijuostessani että hiihtäessäni. Tänään mietin, että ihan kuin supistus!? :eek: Voikohan näillä viikoilla (6+0) olla supistuksia.. Mutta kuitenkin kertoo jotain, että pitää hiljentää tahtia.
Samoin mua on alkanut huimata kun olen liikkunut. Varsinkin kun tulen uimahallissa saunasta, alkaa heikottamaan. Enkä voi vesijuosta niin vauhdilla, etten puolen tunnin kuluttua ole ihan jääkalikka. Siis voi järkky mikä vilu koko ajan :D Vilutus loppuu vissiinkin alkukolmanneksen jälkeen :)
Mukavaa keskiviikon jatkoa kaikille :wave:

iso :hug: kaikille jotka on menetyksen kokeneet. Kovin monta on jo tähän ketjuun sattunut.

Miltski: kovasti voimia ja toivottavasti kaikki menee pojan kohdalla hyvin.

Muisku: minusta kanssa la olis 14.10. Kysäsepä vielä neuvolassa seuraavalla kerralla.

Tänne ei ihmeitä. pahoinvointi on helpottanut. Lämmintä ruokaa ei kyllä tee mieli yhtään, hedelmiä ja salaattia vaan, mutta pärjäähän silläkin. Kovasti mietityttää onko tuolla masussa ketään, mutta yritän jaksaa ootella np-ultraan asti. Toisaalta kattelin eilen jo laatikosta kuopuksen vanhat kestot ja mietin paljonko uusia tarvii hankkia. Leikkasinkin jo ison kasan kankaita, jos joku päivä kerkiäis ommella. kovasti tekee mieli tilata uusia kankaita, jotta saisi taskuvaippoja ommeltua.

Isommat muksut lähtivät isälleen joten nyt on hieman rauhallisempaa loppuviikon. Ihan hyvä, väsnys on edelleen aivan mahdotonta joten mielellään huilaan aina kun on mahdollista.

Peppi + toukka 8+0

:hug: Halaus kaikille menetyksen kokeneille!!
Kovasti jo osotan pääsyä itse sinne neuvolaan ja ultraan et sais varmistuksen et kaikki on hyvin ja siellä tosiaan joku olisi.

Onko teillä muilla vielä mammahousuja käytössä vai pärjäättekö tavallisilla? Itse olen siinä vaiheessa et asiirtyisinkö mammapöksyihin vai en, omat housut hieman jo nyt puristaa vaikka viikkoja tosi vähän (kai 6+1), tosin neljäs raskaus varmasti vaikuttaa et maha kasvaa ihan eri tahtia. Etovaa oloa on ja ihan järkyttävä väsymys. Nukun melkein 11-12h vuorokaudessa, mikä on paljon enemmän kuin normaalisti. Mutta nyt kun mies on lomalla on ollut mahdollista nukkua kun nukuttaa. Jännittää jo etukäteen miten jaksan seuraavat kolme viikkoa kun mies on viikot poissa töiden takia. Mutta onneksi vain sen kolmen viikon ajan. Nämä kolme 4v4kk, 2v10kk ja 1v1,5kk pitävät vauhtia yllä siihen malliin et varmasti väsyttää =)

Mukavaa päivää kaikikille!!

Säde ja masuasukki 6+1(kai)

säde83: pärjäilen vielä tavallisilla housuilla, ei pahemmin edes purista vaikkakin alamasun kohdalle jää jo painaumat. Kotona kyllä heti lökäpöksyt jalkaan =)
Tänään hamstrasin kaupasta kaikkee mahdollista,kun en tiedä mitä tekisi mieli. Ostin mikrohampurilaisiakin,vaikken niitä koskaan yleensä syö! Nyt on alkanut jäätelö ällöttää,mutta sitäkin piti varmuudeksi ostaa.. :p

nöpötin ja pikkuinen 7+2

malttamaton :hug:
Tämä on jo ihan liikaa tälle kuulle :'(

Mammavaatteista:

Itsellä on käytössä tällähetkellä matalavyötäröiset farkut, ne eivät kiristä mahan kohdalta kauheasti, ellei sitten istuskele liiaksi.
Kunnon mammahousut suostun pukemaan vasta sitten kun ollaan julkistettu asiasta kaikille, sillä kaikki mammafarkut ym, on lainassa pitkinpoikin, joten paljastuminen olisi sitten siinä :D

Itseasiassa odotan kevät/kesä mallistoja kauppoihin. Kesävaatteet on yleensä hyviä, sillä kuosit ja leikkaukset on kuin luotuja vauva mahalle :D

Maha suorastaan tuntuu venyvän...kokeilin tänään huvikseni vetää mahaa sisään ja se tuntui todella epämukavalle...ihan kuin palleaa olisi puristettu sisältäpäin :whistle: Vessassa jos ei käy kun pissattaa, niin mahaa kiristää kuin se posahtaisi.

Ultra aikaa ei vieläkään tullut. :headwall: Alkaa pinna kiristymään hiljalleen.

Närästystä on ollut, mutta onneksi lievimpään närästykseen auttaa maito ja piimä. Mitään rennieitä en ala ostamaan ,sillä tämä ei ole jokapäiväistä ja pahimpaan närästykseen käytä yksinkertaisesti ruokasoodaa. Lasilliseen vetää laitetaan 1tl ruokasoodaa ja juodaan ja sillä sipuli, närästys katoaa :D

Pojalla on jonkinasteinen uhma päällä...ihan mahdotonta kiukkuamista ja mielenilmausta...itseasiassa kun ottaa nuo huumorilla, niin ei pinna kiristy...tosin miehellä ei oikein tahdo huumorintaju riittää ja älähtää pojalle, jolloin minä puolestani torun miestä.
Itse kun olen huomannut varsin selvästi, että äänen korottamisella ei saa mitään aikaiseksi, paitsi tietenkin lisää uhmaa :LOL:

Nyt tarvii mennä katsomaan jotain syötävää :D

paapelo+poju+Tiuhti 9+4

Paapelo, mäkän en saa vatsaa vedettyä sisään, vaikka oon paljon aikasemmassa vaiheessa... Totesin sen eilen jumpassa, kun niin piti tehdä jonkun liikkeen kohdalla. Mites muuten muut on jumppailleet? Itse olen urheillut ihan normaaliin tapaan, kun luin jostain, että niistä sykerajoista ei tartte välittää alkuraskauden aikana. Vatsalihaksissa oon vähän lintsaillu tosin. Pitää varmaankin yrittää vähän rauhottaa, koska oon perinteisesti ollu sellanen "verenmaku suussa" -urheilija.

Mulla ei oo juuri mitään oireita. Alun vatsakivutkin on hellittänyt ja rinnatkaan ei enää arista, pahoinvoinnista ei oo tietoakaan (ei ole tosin ollut missään vaiheessa). Pelottaa, että mitä tää tarkottaa... Ens viikolla onneksi varhaisultra, niin saa selvyyden, että asusteleeko siellä masussa joku ihan oikeesti.

Jumppailemassa en käy vaan harrastan jumppaamista pojan leikkien ohella...Pienet punnerrukset on pojan mielestä hauskkoja, kun siinä saa tavallaan leikittyä kukkuu leikkiä ja syviä vatsalihaksia saa tehtyä siinä samalla kun "köllöttelee" lattialla ja kueskelee kirjaa pojan kanssa...vatsalihaksia en ole tehnyt vähään aikaan, koska se tuntuu todella hirveälle, mutta jahka nämä alku kiristykset loppuu niin sitten varmaan saa taas jonkun kymmen tehtyä...ja sitten kävelyitä ja pojan perässä juoksemisia tulee ihan liikaa :D Eli oiekastaan tämä on tälläistä hyötyliikuntaa, mitä harrstan, sillä mitenkään en jaksaisi itseäni mihinkään jumppatunneille saatikka saleille raahata, ne on omasta mielstäni tympeitä, sillä liikun mieluumin luonnossa ja "leikin" varjolla...niin siitä ei tule ainakaan puunmakua suuhun :LOL:

paapelo+poju+Tiuhti 9+4

Itse pyöräilen/kävelen päivittäin, jumpilla en käy. Vatsalihasten teon olen jättänyt jo muutamia viikkoja sitten kokonaan,ennen oli ahkera niiden suhteen.Tuntuu jotenkin turhalta kovasti vatsalihaksia treenailla ja niistäkin on vähän ristiriitaista tietoa, saako vai ei..Mitenkähän mahtaa olla? :attn:

Minä luin jostain, että suoria vatsalihaksia ei kannata raskauden aikana reenata, kun vaarana on, et tulee entistä suurempi pömppis kun lihakset "aukeaa" vatsan kasvaessa (ts. siirtyy sivulle). Ja näin mulle selosti myös yks kuntosali/jumppayrittäjä, et muuten voi kiertoja ja vinoja vatsoja treenata mut suoria kai kannattais välttää. Jospa joku paremmin tietävä osais kertoo tarkemmin...

Mä oon käyny loppukesästä saakka ahkerasti jumpassa (vähän pilates-tyyppistä) mut nyt on plussauksen jälkeen ollut taukoa kun ei kertakaikkiaan oo virtaa yhtään ekstraa :D ) Mietinki, että jatkaisinko kuitenkin jumpissa käymistä.... Hankalaa...hmmm.

Niin ja minä kans jouduin kaapin perukoilta mammapöksyjä alkaa kaivelemaan... Muistin, että ekalta ostin ekat housut joskus 10-12 viikkojen maissa. Mut nyt kun nuo farkut nykäsin jalkaani, niin kummasti löyty jo maharesorin alle täytettä :LOL:
On kyllä enemmänkin turvotusta, ym, mut tavishousut vaan puristaa niin inhottavasti, että istuessa tulee masu kipeeks. Annan siis periks mammahousuille jo...

Ai niin, pitikin kertoa teille yks älynväläykseni, kun oon tämmönen kierrättäjä-väkertäjä, niin keksin tänään yhtäkkiä tehdä vanhoista, vähän pieneksi jääneistä t-paidoista/topeista sellaisia "masutuubeja". Meinasin semmosen jo tilata, mut sit yhtäkkiä hokasin, että voinki hyödyntää noita vanhoja paitoja, jotka ei muute enää päälle mahu syystä tai toisesta. Ja leikkasin siis vaan yläosan pois ja voilá! Hyvin toimii. Meinasin vielä saumata leikatun reunan, mutta saapa nähä miten käy...

Aku
Hola!
Jumppailusta kun oli puhetta niin just kotiuduin kiinteytysjumpasta :D Tosin sai kyllä lähtiessä puoliväkisin potkia ittensä liikkeelle,mut nyt on kylla hyvä fiilis.Oon nukkunu vähän huonosti viime öinä,josko tää urheiluntapainen jeesais ja sais ens yönä oikeen kunnon yöunet.Lukuunottamatta niitä 2-3 krt jotka pitää raahautua pissalle :kieh:

Mammahousut ei oo vielä käytössä,mutta kaivelin kaapin perältä noita löysimpiä ja lantiomallisia housuja jotka ei tunnu niin pahalle masussa.Turvotusta löytyy siis :D Mietiskelin tossa just että oon tainnu pakata mammahousut esikoisen vauvanvaatteiden mukana autotalliin eli kun ne kaivaa niin tulee laatikollinen vauvanvaatetta mukana :whistle: Liian aikasta siis!Täytynee kylla hommata parit uudet pöksyt kun tota painoa on jonkin verran enemmän kun esikkoa odotellessa :ashamed:

Olo on muuten alkanut pikkuhiljaa helpottaa,lievää kuvotusta edelleen,mutta ei varsinaista pahoinvointia.Tilalle on tullut jatkuva nälkä =) Ja tuntuu että ois pikkusen pirteempikin vaikka yöunet on ollu mitä sattuu.

Nyt taidan haukata jotain pientä ja sit nukkumaan.Hyviä vointeja kaikille :wave:

t.Aku 7+1

Heippa kaikki!
Kavin jo tuolla lokakuisten ekassa pinossa huhuilemassa, mutta ystavallisesti ohjattiin tanne :) Nyt kopsaan saman tekstin tanne, koska vasyttaa niin kamalasti..

Taalla kanssa yks uusi odottaja ilmoittautuu. Olen 31v just tayttanyt odottaja. "Itua" (hi hi) on yritelty jo puolitoista vuotta ja ihka ensimmainen on.
Anteeks jo etukateen - multa puuttuu taalla ulkomailla A:n ja O:n pisteet kokonaan. Toivottavasti seuraan sovin silti, vaikken kotomaassa olekaan.

Menkat oli jo 7 paivaa myohassa ja oklotelty oli jo kauemman aikaa, tai siis viikon kaksi. Kun tein testin, naytti se negaa (iltapaivapissista). Muutama paiva siita eteenpain, enka malttanut olla kokeilematta uudelleen ja tein aamupissista komean, punaisen viivan joka ilmaantui heti!

Verikoeajan sain vasta taman viikon perjantaiksi ja tulokset siita maanantaille, joten viikonloppu menee karvistellessa laskettua aikaa, jonka siis luulen olevan 21.10 kaverin suomalaisia opuksia tulkittuani?? Olen auttamattoman pihalla mutta onnellinen ukkoni kanssa!!

Mutta hei, hirveesti heti kysyttavaa: mulla oli tammikuussa viimeset menkat jotka olivat vain vahan kivuliaat (yleensa niista ei selvia popsimatta kourallista pilsuja) ja niukat. Voiko olla mahdollista etta se ois jo sillon lahtenyt alulle ja nuo olisivat vain olleet valemenkat? Mitas ne kivut? Naa menkat oli siis 4 paivaa myohassa, mutta testi naytti negaa.

Poden hirveeta syyllisyytta sitta, etta helmikuulla, tarkemmin ottaen 12.2. otettiin siskon kanssa aikamoiset kannit. Siis paljon, muttei mitenkaan ryomimiskuntoon. Seuraavana paivana koin arvatenkin pahimman mahdollisen (ikina ennen kokenut sellaista) krapulan ja laatoitin koko naapuruston puistoineen. Tama tietysti siks,etta silloin olin jo hyvinkin raskaana. Mutta pitaako mun nyt olla ihan kamalan huolissani tasta?Koska virittelen jo kauhun tunteita kaikenlaisista vaurioista joita olen itse Itulleni aiheuttanut...

Hups, tasta tuli kamalan pitka :ashamed:

hei vaan kaikille..tää on täällä pitänyt hiukan hiljais eloa kun ei voi jotenkin vaan luottaa siihen että raskaana ollaan ja kaikki menee hyvin..( ne edelliset keskenmenot vaan kummittelee) eilen aamulla vessakäynnillä paperiin tuli hiukan verta..minä sitten paniikissa lääkäriin ja ja eihän se sit sanonu muuta kun että kohdun suu kiinni ja että suraile..hmmm joo-o no varasin sit ajan mehiläiseen varhais ulrtaan kun oli pakko saada varmuus että onko siellä kohdussqa mitään vai ei..sieltä sitten löytyi kuitenkin pieni "toukka" mitat 63mm ja laskettu aika näillä näkymin 25.10 :) neuvolan ultra mulla on kuitenkin 18.3 sillon toi la tarkentuu varmaan vielä mutta tuskin se tuosta paljoa heittää..mukavaa päivää kaikille

Huomenta ja tervetuloa Itun emo :flower: Ensinnäkin luulen ettet voinut vielä olettamiesi valemenkkojen aikaan olla raskaana, koska kyllä sitten nyt olisi testi jo näyttänyt plussaa aiemmin kuin mainitsemasi 7 päivää menkoista.Mutta ultrassahan nuo kaikki selviää. Tosin sanoit asuvasi ulkomailla enkä tiedä, kuinka herkkiä testejä teillä on myynnitssä.Itselläni näytti haaleaa viivaa jo 4 päivää ennenkuin odottelin menkkoja saapuvaksi:) Ja toiseksikkin:känniä voit muistella vain hulluna iltana ja toivottavasti hauskana :LOL: (Ja ensi kerralla joksu yli vuodenpäästä et sitten naapuruston pihaa laatoita:eek:ma vaan, jooko :whistle: ). Kyllä Luonto on niin ihmeellinen, että jos Äiti ei edes tiedä olevansa raskaana, ei sikiölle ole siinä vaiheessa haittaa alkoholista. Meidän lapset ovat saaneet syystä tai toisesta lähes kaikki aika kostea alun :ashamed: Esikoinen oli nimittäin todennäköisesti massussa omissa häissämme.No eihän me nyt hääparina kännissä oltu, mutta ensimmäinen skumppalasi meni kyllä jo ennen alttarille menoa :p Ja kakksosta aloin odottaan niin, että lauantaina juhlimme ensimmäisen ihan oman kotimme tupaantuliaisia ja ihmettelin kuinka KAMALA olo minulla oli sunnuntaina :$ Maanantaina menkkoja ei kuulunutkaan vaan plussa tuli testiin :heart: Neljättä aloin odottamaan niin, että juhlimme ystäväni 30-vuotisbileissä.Olin ilman miestäni ja vielä hotellissa yötä, kun niin harvoin minnekkään pääsen ylipäätään niin mies jäi muksujen vahdiksi. Ei siitä ihan kuiva ilta tullut ja tytöt mulle vaan vitsaili, että taitaa rouva odotella taas kun aina käy niin kostean illan jälkeen.....SILLÄ kolmosesta plussasin oikeinkin railakkaan juhannusaattoyön valvottuani juhliessamme :ashamed: .........Nyt luulette mua alkoholisti-suurperheen äidiksi :ashamed: Mutta nuo ovat oikeastaan juuri ne yhdet ja ainoat kerrat kun olenkin sitten päässyt irroittelemaan raskauksien ja imetysten välissä :LOL:

No niin....olipahan aamunavaus
:LOL: nyt aamutoimiin.....Kassu ja Maikki ja viikot POKSUUUUUUUUU 10 :heart:

Huomenta vaan kaikki! :wave:

Kaikille uusille tasapuolisesti: tervetuloa ja kovasti onnea pikkuisesta :heart: !

Voi kauheeta näitä huonojen uutisten määrää...kaikille niitä kohdanneille syvin osanottoni ja jaksamisia :hug: !!! Olen pitänyt ihan tarkoituksella muutaman päivän taukoa täältä palstalta: kuten moni jo todennutkin, että on kyllä varmaan kriittisimmät viikot nyt monella meneillään, itseni mukaan lukien ja näiden surullisten uutisten lukeminen tekee olon kyllä todella epävarmaksi :'( ja alan väkisinkin ajattelemaan sitä pahinta. :( Olen siis todennut, että pieni tauko teki ihan hyvää...nyt jos vaikka tulisi jatkossa vaan hyviä uutisia: olisi vähintään kohtuullista kun niin moni joutunut kokemaan kamalia :(

Ja Miltski VOIMIA teidän perheelle ja toivon, että saatte pian selvyyden asioihin :hug: !

Mammahousuista kyseltiin: Mulla oli oletettujen menkkojen aikaan niin kova turvotus, ettei omat housut menneet päälle: silloin käytin mamafarkkuja. Nyt taas omat housut ihan ok, jotkut niistä tosin ei mene enää kiinni, mutta mamat on vähän turhan väljät. Mutta kiva kun ne on tuolla kaapissa valmiina jos joku päivä vaikka huomaankin, ettei omat enää päälle mene! Ja Nupsuliina kiitos tuosta vaatelinkistä..minä tykkäsin kovasti: mies ei todellakaan :LOL: , olihan tuo postikulu Suomeen aika mittava ja vaatteetkin melko arvokkaita...mutta jos salaa tilailis joku päivä :LOL: ! Aivan ihania kuteita!

Oma napa: ei mitää ihmeellisyyksiä...eilen oli ensimmäinen neuvola: hirveä pino lappuja mitä sitten onnessamme miehen kanssa eilen selailtiin, ihan kiva täti meille sattui ja aika perussettiä kaiken kaikkiaan koko käynti: kysymyksiä, neuvoja, verikokeita yms. Miestä jännitti käynti kovasti, mua ei niinkään: oonhan ennenkin siellä käynyt ja samalla terveydenhoitaljallakin vielä...tosin eri asioissa, mutta kuitenkin =) . Saatiin lääkärin aika 15.4 ja ultraan tosiaan tulee kutsu. Punnitus oli ehkä hirvein osa koko käyntiä (nimim. joulukilot edelleen tallella ;) ! ), mutta siitäkin selvittiin. Ärsyttää vaan kovasti kun lähtötasokin on tällainen, että muutama kilo ylimääräistä. BMI oli 26 ja eikös se 25 ole "yläraja" normaalipainoon. Mutta ehkä, voi ehkä pystyn nyt aloittamaan terveellisen elämän ja jättämään turhat herkut pois :LOL: !

Meilläpäin kaikille tehdään se sokerirasitus testi mikä yllätti mut. Luulin, ettei siihen laiteta jos ei tarvetta ilmene... mutta hyvähän se vaan on vauvaa ajatellen.

Nyt siis täällä päivä kerrallaan mennään ja ollaan onnellisia jokaisesta päivästä jonka papu matkassa pysyy :heart: ! 5.4 täyttyisi meillä se maaginen 12 viikkoa...toivotaan, että näin myös käy :). Olot on ok, mutta tissit edelleen aivan helkutin kipeät ja turvonneet. Mutta onneksi on oiretta ilmoilla, mutten en vieläkään uskoisi todeksi =) ! Mulla on kyllä mennyt iho tosi huonoon kuntoon tän raskauden myötä: kuivaa ihan törkeesti ja kutisee :( jouduin laittamaan uinti /vesijumppa harrastuksenkin hetkeksi tauolle kun tosiaan niin hirveä kutina aina saunan /uimisen jälkeen vaikka kuinka rasvaa :(. Lenkkeillä olen sentään ahkerana jaksanut :) ja kuntosali kortin meinaan huomena ladata :). Neuvolasta saatiin sellainen koko perheen seurantakortti mihin liikunnat ja syömiset merkitään ja niitä sitten neuvolassa aina katsellaan, että kuin on mennyt...voi jee...mieskin oli ihan silmät pyöreenä, että mitä ihmettä- onko tää näin tarkkaa syyniä myös hänelle :LOL: !

Mutta näihin tunnelmiin päättää Hugis tältä erää ja toivon kaikille tulevan jatkossa pelkkiä iloisia & hyviä uutisia. Tässä pinossa on jo prosentit täynnä: enää ei mahdu mitään huonoa tulemaan kenellekkään! Ettäs tiedät se, joka näistä asioista jossain säätää :LOL:!

Hugis ja papu 7+4

Huomenta kaikille ja tervetuloa Iitun emo

Minäkin olen ihan samoilla linjoilla kassun kanssa siitä että et ole aiheuttanut mitään vaaraa vielä pikkuiselle.

Mua on nyt ruvennut kaikki alkoholipitoiset juomat oksettaa samoin aika useat muut ruuat myös, oikeastaan kaikki sokeripitoiset sekä rasvaiset. Tällä hetkellä uppoaa vain hedelmät, Sitruunoita uppoaisi vaikka kuinka paljon.
Täällä poksuu viikkot =)

Yhteistyössä