*Lokakuiset Masunkasvattajat Huhtikuussa 2009*

Juu en minäkään aio juoda raskauden aikana,vaikka välillä olisi niiin tehnyt mieli lasi punaviiniä hyvän ruoan kanssa. Mutta jotenkin tuntuu parhaimmalta,kun ei ota yhtään.

vappusuunnitelmista: kotona ollaan,aiotaan grillailla ja käydä vappulounaalla kaupungilla.Ja syödä reippaasti tippaleipiä :p

Minun oli pakko käydä neuvolassa tänään pikapikaa kuuntelemassa sydänäänet, epävarmuus iski enkä voinut ajatella olevani vappua siinä tunteessa. Siellähän ne äänet jyskytti,syke 163 :heart:

nöpötin ja pikkuinen 16+1

Hauskaa vappua lokamammat!

vappusuunnitelmia: meillä ei oo oikeastaan mitään ihmeellistä tiedossa. Mun piti olla tänään töissä mutta olen nyt sitten kipeänä niin taitaa mennä lepäillessä tämä päivä. Illalla varmaan grillataan ja katotaan telkkua. Mä en ole ajatellut juoda mitään alkoholia raskauden aikana, vaan pidän sen kanssa nollatoleranssia. Kotitekoista simaa nyt en laske tähän mukaan kun sitä voi lapsikin juoda. Illaksi olen varannut alkoholitonta olutta ruokajuomaksi kun kerrankin löyty semmonen merkki mikä maistuu jollekin :)

Hauskaa vappua!
Meillä ei kummempia vappusuunnitelmia ole. Tänään leivottiin munkkeja ja "tippaleipiä". Sunnuntaina tehtyä simaakin jo maisteltiin. Huomenna varmaan suomalaisten suosimaan ravintolaan brunssille.

Minä olen vähän punaviiniä maistellut ruoan kanssa ja varmaan vappuna nautiskelen pikkutilkan kuohuvaa.

Ja tosiaan ruokarajoituksia en kauheasti ole miettinyt. Jos tosi tiukkis olisi niin eihän täällä voisi mitään syödä. Siis maalaisjärkeä peliin. Tsatsiki siis menee kyllä ja myöskin sima. Kuukausi sitten söin sushiakin lohen kera. Tosiaan Suomessa ollaan tosi tarkkoja ruokien suhteen, tietysti parempi niin päin.

Täällä muuten kaikki varsin hyvin. Ihanat kesäilmat tulleet. Vielä tunti sitten oli n. 25 lämmintä. Mutta ensi viikoksi onkin jo luvattu yli 30 lämmintä. Se on jo niin paljon ettei tuon tyllerön kanssa ole ulos kuumimpaan aikaan asiaa.
Liikkeitä tuntuu välillä täälläkin ja joskus tuntuu olo tukalalta kun vatsa menee jotenkin tiukaksi/raskaaksi. Teidän muiden juttujen pohjalta sanoisin olevan siis harjoitussuppareita. Edellisessä raskaudessa mulla kun ei niitä ollut ennen h-hetkeä.

Jaksuja kaikille joita yt-uhat koskettavat. On se vaan ahdistavaa, mutta ei se ahdinko ikuisesti kestä. Paistaa se päivä risukasaankin =)

Vappusuunnitelmista: kotosalla ollaan, syödään munkkeja ja miesväki kattoo jääkiekkoa. Huomenna tai ylihuomenna mennään miehen siskon luo grillaileen.

Äippälomasta: mä oon ymmärtäny että 30 päivää ennen laskettua aikaa on pakko jäädä pois töistä vaikka haluja olisi tehdä pidempään. On ajateltu että loppuraskaus on kuitenkin niin "rasittavaa" että tulevan äidin on syytä levätä. Nukkuminen esim. voi olla tosi hankalaa.

Alkoholista: tähän asti olen ollut nollalinjalla. Ei ole ollut vaikeaa. Toisaalta voisin hyvin ottaa puoli lasillista viiniä ruuan kanssa tai nostaa onnittelumaljan juhlissa. En pidä noin pientä määrää mitenkään erityisen vaarallisena kunhan ei ole joka päiväistä.

Omaan napaan ei mitään erityistä. Liikkeitä on tuntunut silloin tällöin, eilen illallakin oli tunne että toukka on parkkeerannu itsensä poikittain tonne alavatsalla. Olo on ollut hyäv, väsymyskin on hävinnyt.

hauskaa vappua kaikille!

Peppi ja toukka 16+2

Hyvää vappua kaikille :D :wave:

Itellä on huomenna töihin meno aamulla.
Ostin kumminki kaupasta munkkeja ja muuta kivaa... Simaa en uskaltanu ostaa ku siinä on alkoholia 0,8% :LOL: No joo lapsetki juo sitä mut mä en uskaltanu sitä ostaa...
Toissapäivänä nimittäin sain iskun vatsaan töissä ja olin eilisen varalta saikulla.
Kävin eilen ultrassa heti aamulla ja siellä oli kaikki hyvin Uunolla :wave:
Säikähyksellä siis selvittiin onneksi...

Pitää lähtee nyt käymään koiran kanssa ulkona ku on niin ihana ilma B)

Eilen poksu viikot ja sen kunniaks masukuvaa :heart:

*Talvicci ja Uuno rv.17+1* :heart:

30pv ennen La:ta on pakko jäädä pois työstä. Vaikka miten haluaisi. Siis jos Kelan rahoja halajaa, näin olen ymmärtänyt.

Ja alkoholia en juo tippaakaan, mutta täysin alkoholittomia vastineita kyllä joskus. viime raskaudessa join yhden siemauksen kuohuvaa uutenavuotena, kun vuosi vaihtui, sitä enempää en sitten kuluttanutkaan koko raskauden aikana ja sama linja nytkin, eli saatan maljan nostaa sisarelle kun pääsee ripille, otan kulauksen tai sitten pyydän suoraan vain ostamaan alkoholitonta kuohuvaa minulle, voidaan sitten pienimmän siskon ja pojan kanssa juoda se :D

Vappu vietetään ihan kotona...ei ole mitään hinkua lähteä mihinkään kiertelemään. Ensi vuonna sitten ihan miehen ja ystävien kera ja lapset mummolle hoitoon, toinen ehkä toiselle mummille ja toinen toiselle.

Huomenna mennään äidilleni paistamaan munkkia ja juomaan simaa
:p

Sitten mennään käymään ystävän siirtolapuutarhamökillä ja kotiin sen jälkeen.

Käytiin tänään hakemassa taas kukkia...aaah, niin ihanaa...mies tosin meinasi pyörtyä huomatessaan että kyseinen myymälä oli kolme kertaa suurempi, kuin se jossa normaalisti käymme...ja sekin on suuri kasvitarha :LOL:
Minulta vei tunnin kahlata kaikki kasvit läpi, ja jätin siis pensaat ja avomaa kasvit katsomatta kokonaan :LOL:

Sain jättimäisen kesäkukkalajitelma amppelin, jossa on amppelipetuniaa ja lumihiutaletta, hopeakäpälää parit taimet ja lumihiutaletta parit taimet...sitten multaa...PALJON multaa :D

Olen tohkeissani ja sormet eivät tahdo putsaantua mullasta missään välissä...kun ne pesen, ovat taas pian uudestaan mustana :D

KAIKILLE OIKEIN HULVATONTA VAPPUA :D

paapelo+poju+Tiuhti 17+5

Paulah Mulla sinänsä helppo valinta alkoholin suhteen kun en yleensäkään juo juurikaan ja en voi sietää minkään alkoholin makua...mutta vaikka tykkäisinkin, niin en kyllä nyt ottaisi missään nimessä mitään missä promilleja on. Tiedän kyllä, että Euroopassa monessakin maassa odottavat äidit ottaa esim. ruuan kanssa hiukan viiniä. Mutta onneksi ei tarvitse edes miettiä asiaa sen enempää =)

Vapputerveiset =)

Kiitos Pikki vastauksesta, ymmärsin tosiaan vähän väärin kun luulin että olit jo tilannut Phil&Tedsit. Meillä niille on nyt hetikin käyttöä tuon kolmivuotiaan ja reilun vuotiaan kanssa joten tilasin ne tosiaan tällä viikolla ja maksun kanssa oli alkuun ongelmia mutta tänään sain senkin hoidettua. Pari viikkoa menee kun rattaat tulee =)

Paulah, täällä myös yksi nollalinjalainen alkoholin suhteen mutta ihan maalaisjärjellä ajateltuna en usko että tyyliin puoli lasillista kuoharia on haitaksi, vaikka itse en sitäkään ottaisi. Juomakielto ei ahdista yhtään, saan aina niin kovan krapulan pienistäkin määristä. Toki viihteelle sitten jossain vaiheessa vauvan syntymän jälkeen kuitenkin varmasti menen =) Pinkkimielen ehdottomuutta alkoholittomien suhteen en kuitenkaan peesaa, holittomia siidereitä ja olutta olen itse nautiskellut kaikkien odotuksien aikana puhtaalla omalla tunnolla eikä niitä voi mitenkään verrata oikeaan olueen tai sidukkaan. Nytkin saunakaveriksi lähtee alkoholiton kopperberg :p

Vappua olisi tehnyt mieli lähteä vähän katselemaan tuonne ihmisten ilmoille mutta ainainen ongelma amman suhteen tai lähinnä sen suhteen että aamulla lapset kuitenkin herää niin aikaisen ettei ehdi kolmea tuntia kauempaa nukkua jos tähän tulee isovanhemmat lapsia katsomaan. Yökylä olisi ollut sitten se vaihtoehto että olisi itse saanut nukkua vähän pidempään mutta junnu ei ole kertaakaan ollut ja mä en vaan sitä halunnut mihinkään viedä.

Neuvolakeikka tiistailta takana, pikavisiitti terkalle ja lääkärille jossa kaikki oli ok. Painoa tullut 300g viikossa ja laurin sykkeet 155 :heart: Seuraavaa käyntiä sitten vaan odotellessa.

Liikkeitä alan varmemmin minäkin tuntea, kerran pari päivässä tuntuu laurin hipaisuja :heart: Innolla odotan niitä kunnon potkuja :D

Ihania äitiysvaatteita löysin sittenkin ison kassillisen naapurikaupungin myymälästä, Mamalicious merkkisistä farkutkin aivan mahtavia ja hyvinistuvia ja mikä parasta, hinnaltaan edullisia =)

Huomenna vapputorille lasten kanssa ja iltapäivällä sitten syömään perhepiirin kesken, ystävä lupasi katsoa lapsia sen aikaa niin saadaan käydä ihan isin kanssa kaksistaan nauttimassa hyvästä ruoasta mukavien ihmisten parissa.

Hyvää vappua lokamammoille :wave:

äitsy ja lauri 15+6 :heart:

Aurinkoista vappuaattoa mammat!

Meillä vapunvietto sujuu ihan kotosalla ja huomenna mennään mökille vanhempien ja muutamien sukulaisten kera. Ekaks meinattiin mennä kans vapputorille kaupunkiin, mut siellä menot alkaa just puolilta päivin ja kestää just sen pari tuntia, mitä tuo esikko nukkuu päiväuniaan. Eli eipä sit mennä. Ja kun miehen kans kahestaan ei oo mitään suurempaa intoa sinne päästä, esikon vuoksi olis menty... Mutta sitten joskus, kun nuo lapset on isompia.

Riivinrauta: milloin sun viimeisin vanhempainrahakausi siis on ollut? Kun sehän menee, et jollei kuopus ehdi 3v täyttään, niin saat vähintään sen saman summan. Mut tosiaan ihan 100% varmuutta ei kannata aina sieltä kelan tiskiltäkään ottaa, ku sielä voi joskus joku puhua ihan puutaheinää... (nimim. entinen kelantäti)

Ja joku kyseli myös siitä, milloin on pakko jäädä äitiyslomalle. Eli oikeastihan tuo menee (tai meni ainakin vielä 2007 näin) niin, että PAKKO ei ole jäädä tuollon 30 pv ennen. Mutta jos saa palkkaa siltä ajalta, niin se vaikuttaa äitiyspäivärahan siihen erään (pienentävästi). Ja myös äitiysrahakaudella voi olla töissä, mutta palkkatulot vaikuttaa luonnollisesti äitiyspäivärahan määrään. Ja toiseksi kannattaa otta huomioon, että toi äitiysrahakausi on lakiin perustuva OIKEUS ja sen takia työnantajan vakuutukset ei päde samalla tavoin jos tekee töitä äippärahakauden alkamisen jälkeen. Eli kaikki työnantajat ei haluukaan pitää työntekijää töissä, kun on osittain kai vähän lainsuojaton. En muista oliko niin, että työnantaja joutuu sit ottaa vastuun, jos jotain raskaanaolevalle tapahtuu vai oliko niin, että työntekijä ite vastaa, jos tulee jotain.

Ja lopuksi vielä OMANAPA: Neuvolassa tänään olin, ja aika pikaperuskäynti. Kaikki ok ja painoakin oli tullut sit kuitenki niiden vaa'an mukaan vaan 600g! Mut laitoin tahallaan oikein kevyet vaatteet päälle -viimeks oli farkut ja paksu villaneule. Et ihan totuus tuo nyt ei oo, mut pääasia, et neukkatäti oli hiljaa eikä kyselly mun syömisiä. :kieh:
Sydänäänetkin kuulu hyvin, ja täällä kans Maukan syke oli 140-145. Ja kovasti alkoi möyrimään kun yritettiin kuunnella... Nyt sit odotellaan vaan rakenneultraa 1.6. ja seuraavaa neuvolaa 2.6.

Vappuiloa kaikille!

Hätähousu ja Maukka 16+3

Vappuja vielä tälle päivälle :wave:

Suunnitelmat meni toiseksi nyt sitten miehen eilisen tempauksen johdosta. Oltiin suunniteltu,e ttä vappu vietetään perheen kesken ja nautiskellaan hyviä syöminkejä ja mies joisi muutaman oluen ilman että minun tarvitsee kiristellä pipoa.
Eipä tullut kotiin sitten lainkaan koko päivänä ja aamulla vain huomasin, että kotiutunut on jossain vaiheessa.

Eilinen vatutus sai aikaan sen, että päätin lähteä tänään ystävälle yksin kylään ja mies on pojan kanssa. Saan siitä samalla omaa aikaa, jota ei liiemmin ole aiemmin tarvinnut, mutta nyt...
Olin niin pöyristynyt eilisestä, että saan viettää vappuaaton täysin yksin, eihän poika valvo ikuisesti...itkeä tihrustin vain :ashamed:

Joten, tänään sitten miehellä olisi ollut lätkämatsin kisastudio ystävällään...eipä ole menossa. Potut pottuina sanon minä ja itsehän en sentään humalassa kotiin ole tulossa, vaan vesiselvänä ;)

Nyt paasaus pois minusta. Alan laittamaan itseäni jo valmiiksi nätiksi, jos täältä aamunaamasta mitään kaunista voi löytää :LOL:

paapelo+poju+Tiuhti 17+6

Siellä joku oli vähän tuomitsevan oloinen alkoholin suhteen. Ihan rennosti vaan:) Ei se täysin kielletty oli, ohjeistuksissa on lukenut että 1-2 annoksen ei ole todettu aiheuttavan mitään haittaa mutta alkoholin käyttöä ei myöskään suositella.

Enhän mäkään mitään "juo". Jos koko raskauden aikana on mennyt n. 1,5 annosta niin mun tietojen mukaan tämä täysin ok. Tänään menee muutama siemaus skumppaa ja se on ok myös.

Mukavaa ja aurinkoista vappua kaikille:)

paapelo :hug: Kaverin mies on samanlainen ja sielläkin keskustelu aiheesta juhliminen ja liiallinen alkoholinkäyttö hyvin kärkkääseen sävyyn jo pitkään. Kurja homma, mutta toivottavasti otti nyt opikseen!

Huomasin eilen vapputorilla käydessämme että kahvi on alkanut taas maistua. Mulla loppui kahvinjuonti melkein heti plussattuani ja nyt sitten taas näköjään aamukahvi maittaa. Onkin harmittanut kun melkein uusi moccamaster on käyttämättömänä lojunut kun ei tuo mieskään kahvia jaksa kotona itelleen vaan keittää.

Nyt kattomaan yks leffa loppuun mikä meiltä jäi eilen kesken kun uni yllätti kummatkin ja sitten kavereiden kanssa picnicille tuonne upeaan säähän, adios!

Hyvää vappupäivää!Ilma ihana ja pian nauttimaan vappulounaasta :p
Eilen ostettiin tippaleipiä ja simaa(alk.0,8%),sitä lasillisen join.Munkkeja en ole syönyt,vaikka eilen töissä niitä oli tarjolla,nuo tippaleivät on parempia vaikka samaa "materiaalia" ne taitaa olla :D

Nyt vielä vähän kotitöitä ja sit kaupungille päin.

nöpötin ja pikkuinen 16+2

Hauskaa vappua!!!

Tekstiä oli tullut taas niin paljon, että en muista mitä piti kommentoida.

Paapelo :hug: Toivottavasti saat viettää mukavia hetkiä ystävän kanssa. Välil on mukava olla vain ystävien kanssa.

:hug: kaikillea raha- ja työhuolista kärsiville. Asioilla on yleensä tapana järjestyä.

Aurinko paistaa ja ilma on kohtalaisen lämmin. Munkkeja on tullut jo syötyä, kun töissä oli niitä tarjolla. Tänään sit vois juoda simaa ja syödä munkkeja lisää. Päivällä mennään kaupungille katsomaan mitä siellä tapahtuu. Eilen illalla käytiin ravintolassa, mut ei ollut ollenkaan vaikeaa olla juomatta alkoholia. Vähän olis kyl skumppaa tehnyt mieli. Illalla voisi vielä grillata ja viettää rauhallista koti-iltaa, kun huomenna mennään varmaan rakennukselle jotain tekemään. Jollain muullakin taisi oli rakennusprojekti menossa.

Aurinkoista Vappua kaikille!

Oltiin pojan kanssa aamusta pari tuntia ulkoilemassa, kylläpäs teki hyvää!
Eilen oltiin vaan kotona ja grillailtiin ja istuttiin iltaa mun vanhempien ja tädin kanssa.
Tänään olis tarkotus mennä mun mummun synttäreille:)

Munkkeja on tullut muutama syötyä, äsken söin kaks :p Simaa mä en juo ollenkaan.
Niin enkä juo mitään alkoholia, täällä kun ollut siitä puhetta. Mä en juo sitä kyllä kovin muutenkaan.

Ei kai tässä muuta kuin illan matsia odotellessa :D :D

Tässä vielä masukuva tältä päivältä

Inka 18+4 :heart: :heart:

Voi miten ihania masuja!! Paapelolla, Talvicilla ja inkalla :heart: Muita nikkejä ei nyt tuu mieleen :ashamed: Mut, kivasti on kaikki jo pyöristyneet :heart:
Inkalle voisin veikata tyttöä masun muodon puolesta, kun taas Paapelon ja Talvicin masut on mun mielestä poikamasuja :heart: Elkää vaan suuttuko noista kommenteista sitten....

Omaa napaa....Neuvola oli tällä viikolla, kaikki paremmin kuin hyvin. Sydän jumpsutti hurjasti :heart: kolmen viikon päästä se rakenneultra ja siinhän sitten selviää kumpi masussa majailee =) Ei jaksais enää ootella yhtään :whistle:
Alkoholista ootte jutelleet....Minä otin eilen lasillisen siideriä :p Maistui kyllä hyvälle pitkästä aikaa ja hurjan saunottelun päätteeksi.

Kävin tänään tuon neidin (1V4kk) kanssa HopLopissa. Hitto että likalla oli hauskaa! Siellä se paineli siskon tyttöjen kanssa (6-12V) aivan innoissaan! Tuonne mennään kyllä uudestaankin, sen verran mukavaa tytöllä oli.

Voisin päivitellä masukuvaani myös...

Hertta ja bertta 16+4 :heart:

Yhteistyössä