*Lokamassut 2009 Maaliskuussa*

Henspu Tervetuloa :flower:

Että jänskittää huominen. Oon nähnyt paljon unia, missä oon tosi pettynyt, jos ei kaksosia tulekaan. Voihan tietty johtua mun kilpailu vietistä, ettei veli voi aina olla mun edellä / mua parempi...Mun piti saada ens kesänä vauva, nii nyt niillä on la jo syyskuussa ja mulla vasta lokakuussa :( Niin ja kyseessä on pikkuveli. Nyt se on alkanu puhuun, et ne menis naimisiin ristiäisten yhteydessä...Vei siis mun idean :kieh: Ilkeyttää!!!

Juteltiin tuossa ukon kanssa, et meen siihen veriseulaan ja jos näyttää siltä, et olis joku vamma tulokkaalla, niin varmaan abortoidaan. Tiedän, kuulostaa julmalta ja sydämettömältä, mut mein kummankaan henkinen kestävyys ei ole sitä luokkaa, et siitä tilanteesta selvittäis, vaikka on kummoinen tukiverkosto ympärillä. Liikaa on tullut paskaa niskaan, joten enempää sitä ei kaivata mein perheeseen.

Tarvii varmaan mennä yrittään nukkuun jos ei tarvis taas koko yötä ravata vessassa, ja nukkumalla aika kuluu nopeempaa. Huomen kuitenkin vasta klo 11 ultra. Mitenköhän saan ajan kulumaan aamulla??? Tarvii varmaan mennä uimaan niin ei kyttää kelloo koko aamua. :D

pinkkimieli ja nimetön 7+2
 
Miltski ja Paapelo.Mulla kans semmosia tuntemuksia et vauveli tekis kuperkeikkaa.Tunne on samalla kohdalla missä pikkuinen oli ultratessa.En kehdannu kysyä lääkäriltä et onko ne liikkeitä jos ois pitäny mua hulluna :LOL:

Veriseulasta sen verran että mun mielestä on jokaisen asia mitä päättää tehdä jos seula kertoo vammasesta lapsesta.Itse olen kieltäytynyt edes ajattelemasta sitä siihen asti kun tulokset tulee.Ystäväni oli tekemässä abortin kun selvisi että lapsi on vammanen,onneksi odotti vähän aikaa ja mietti sillä tulos oli väärä ja kaksoset tulossa,eli ei pidä paikkaansa kaksosten kohdalla.

Mamma vaatteita olen saanut kiitettävästi kavereilta ja huutonetistä oon tilannu.Onneks tulee kesä!

Kärsiikö muut migreenistä?Mulla se on ollu riesana ny päivittäin :(

Unihiekka ja tahmatassu 10+?
 
Unihiekka:
Ja sinulla myös...eheken tosiaan olekkaan tullut hulluksi :LOL: Täytyy hakea kyllä varmistusta näille sieltä ultrasta...en varmaan itsekkään kehtaa kyllä kysyä, mutta kysyn kyllä kummalla puolella vesseli köllii.

Ja minunkin mielestä on jokaisen henkilököhtaienn asia, miten toimii jos veriseulan tuloksissa havaitaan häiriötä ja lapsesta olisi tulossa vammainen.
Itsekkään en halua asiaa ajatella, ennen tuloksien saamista, sillä saattaisin stressata turhaan ja jos seulasta jotain löytyy, niin mietimme jatkosta sitten. Toki asiasta olemme puhuneet ja näistä surullisista mahdollisuuksista, mutta emme ole mitään päätöksiä lähteneet rakentamaan.

Ja minä kärsin migreenistä, tosin jostain syystä yhtäkään kohausta ei ole tullut sitten sen jälkeen, kun tulin esikosta raskaaksi. Ainoa riesa on ollut pienet jomotukset, joita sitten kestää kokopäivän ja panadolsita tiedän sen verran, että ei minulla auta päänsärkyyn, joten joudun kärsimään :eek:
Mutta mielumin nämä pikku jomotukset, kuin migreeni.
Joten Unihiekalle iso :hug: toivottavasti löydät jonkun keinon lievittää sitä...oletko havainnut että hartiat tai selkä olisi jännittynyt...itsellä yleensä se on laukaissut tuon säryn...ehkä mies viitsisi vähän tulevaa mammaa hieroa kevyesti...ja lämpöpussin siirtely pitkin selkää auttaa myös loistavasti laukaisemaan lihas jännitystä :D

Ja ei tullut siskolla ainakaan viimeyönä lähtö synnyttämään...luoja...en saa varmaan nukuttua lainkaan näinä päivinä, ennen kuin soitto tulee, että nyt sisko ylös ja synnärille :LOL:
Mukavaa olla maha pyöreänä, silmät kuin pesukarhulla ja muutenkin zombina monen valvotun yön jälkeen...raskaana oleva kuoleman väsynyt sisko tukihenkilönä esikoistaan synnyttävän sisarensa luona...saisi kyllä kätilöt mukavat naurut tästä ilmestyksestä, jos noin väsynytyt olisin :LOL:

Juups...pitää mennä keittämään aamukahvit.
Mies kaappasi pojan ja lähti ajelulle ja mummollansa käymään..ihanaa, vapaa, hiljainen aamu :D

paapelo+poju+Tiuhti 11+2
 
Unihiekka mulla ei oo migreeniä, mutta saan sellaisia "sahalaitakohtauksia" harva se päivä, kuten ekankin raskauden alussa. Välkkyvä sahalaitakuvio kulkee näkökentän läpi kestäen n. vartin. Ei siinä voi muuta kuin sulkea silmänsä ja odottaa. Päänsärkyä ei oo koskaan tullu sen jälkeen kylläkään.

Jaahas, mitäs sitä tänään puuhailis.. jos lähtis käymään Itäkeskuksessa shoppailemassa tällä hurjalla 500 euron kuukausiliksalla... heh.

MB 11+2 (eikä vieläkään oo mitään nimeä "tolle" ;) )
 
MB:
Noniin...ei muutakuin rattoisaa shoppailu hetkeä...itsekkin käyn ajoittain Itiksessä koluamassa kaupat läpi :D
Ja tosiaan nämä tulot on siis niin päätähuimaavat.
väillä nauran kuollakseni, kun töissä ollessani, ei meinannut muka riittää 1500e tulot...ja siis yleensä jos tein ylitöitä ja tuurasin vapaapäivänä niin tulot oli sitten 1800e luokkaa ja silloinkin teki muka tiukkaa...asuttiin halvassa kaksiossa, ei lapsia ja miehelläkin omat tulonsa :LOL:
vähän kyllä näin jälkeenpäin nolottaa :ashamed: :LOL:
 
Jeps Paapelo, koitahan levätä, kyllä varmasti siskollasi on pian tositoimet edessä.
Varmaan hieno kokemus saada olla tukihenkilönä. itse tosin en ole varma miten pystyisin, kun olen sellainen pyörtyilijä, en siis yhtään ihmettele niitä isejä, jotka siellä pyörtyä kupsahtelevat.

Talvicci, kiitos päivityksestä ;)

Miltski, mä olenkin miettinyt välillä että miten teidän pojan asia etenee. Parasta toivotaan. :hug:

Pinkkimielellä taitaa justiin tällä hetkellä olla jännät paikat, iltapäivällä varmaan saadaan uutisia sieltä suunnalta.

Henspulle tervetuloa joukkoon, täällä me kaikki eletään vielä siinä pelon ja toivon rajamailla, kunhan muutama viikko vielä päästään eteenpäin, niin helpottaa. Jostakin artikkelista juuri luin, että nykyäidit ovat hirveän pelokkaita tämän alkuraskauden aikana. Ilmeisesti tieto lisää tuskaa.
Mutta ajatelkaas sitten siellä toukokuun puolella, kun alkaa jo liikkeet tuntumaan. Mulla viime raskaudesta tunsin liikkeet vasta viikon 20 tietämillä, että ehti siinä taas panikoida useamman viikon, kun aina sanotaan että uudelleensynnyttäjällä ne tuntuvat jo paljon aikaisemmin ja omasta mielestäni aiemmissa raskauksissa olinkin tuntenut. Näissä tapauksissa se kotidoppleri olisi kyllä hyvä.

Mulla on ensi viikolla se np-ultra ja veriseerumi otetaan samalla kertaa. Miehen kanssa vielä mietitään mitä teemme jatkotutkimusten suhteen, siis jos jotakin hälyttävää on, niin tutkimuksiin mennään, mutta en sitten tiedä mitä siitä eteenpäin. Nää on vaikeita juttuja, mutta eiköhän se siitä sitten selviä.

mukavaa viikkoa kaikille,
Meriaani 9+6
 
Tervetuloa uudet lokakuun odottajat! :flower:

Mä olen tosi laiska kirjoittelemaan ja olenki vaan käynyt lukemassa teidän juttujanne. :)

talvicci Oli varmasti ihanaa kuulla ne :heart: äänet. Me ollaan kans ajateltu hankkia se dobleri kunhan kaikki on hyvin perjantain np-ultrassa.
Torstaina olisi sit eka neuvola. Ollut sellainen tunne niinkuin ei raskaana olisikaan tai siis tunne, et onkos siellä mahassa enää ketään. =)
Oireetkin on samoja: pissalla juostaan vähän väliä, jatkuva nälkä ja välillä nippailee kohdusta ja tuntuu sellaiselta oudolta... :)
Mulla on muuten kans tuntunut välillä sellaista outoa muljahtelua tuolla kohdun kohdalla...tosi kummallista...

mut nyt syömään....taas...

Pure Love ja Ihme rv10+1 :heart:
 
Moi! Taas kävin täällä kurkkimassa juttujanne. Ja innostuinpa tilaamaan muutaman tuotteen äitiysvaatteitakin täällä olleen linkin kautta... :whistle: Tilasin semmosen masutuubin. Ei oo ennen semmosta mulla ollut ja nyt aattelin kokeilla. Kuulosti hauskalta idealta.

Joo, mutta lapset huutavat mua nyt lautapeliä pelaamaan, joten täytyypä mennä.

Sopraano 9+4
 
Heips pitkästäaikaaa sain aikaseks kirjottaa :p

Hyvä et jaksan käydä lukemassa kuulumiset ku toi pikkumies vie vähäsetkin voimat!! Yöllä pitää kolme pulloa käydä lämmittää (n.2h välein) ja sit kukkuu jo 7!!! Onko kellään ideaa miten voi yösyöttöjä vähentää? hän on nyt siis 6kk 2vko vanha

Täällä puhuttii asumisesta.... Meijän pitäs hankkia joku isompi ku ny asutaan kaksiossa ja meinaa tila kolmistaankin jo tehä tiukkaa!! (toisin sanoen meillä on kyl liikaa huonekaluja mut mistään en raski luopua ja toisten varastoon en kehtaa viiä.)

Ihanaa ei oo enää ku 3päivää eka neuvolaan ja ens viikolla on sit np-ultra ..käskin varata sen samalla ku soitin ton eka-ajan ..ettei mee kovin myöhään.

Mun pitäs kans ostaa joitain mamma-vaatteita ku edellisen aikaan melkein kaikki oli lainassa. On mul kyl parit pellavahousut jota piän jo nyt ku maha on niin iso! Hiukan pelottaa jos heitä onkin kaks masussa ku tää kasvaa niin kovasti.. paitsi edellisiä en aivan kokonaan saanu pois :ashamed: tosin paino ei onneks oo vielä noussu.. hyvä et `käyttää` eka varastoja :LOL:

Mullaki nippailee välil masus ja laitan kyl liikkeiden piikkii:D
Mun tuttu kävi eka ultras 8vko ja sit hän sanoi lääkärille et tuntee jo liikkeet. Eihan se uskonu mut ultras näkyi potkut ni lääkäri totes et potkuja ne näyttää olevan.. et voi hyvinki tuntea! :p

Oli kiva huomata et jokunen uus oli tullut joukkoon.. Tervetuloa!

emmiliisa ja pikkuinen 11+3
 
Neuvola kuulumisia täälläpäin
Aamulla kävin siis neuvolassa ja laskettuaika aikaistui kahdella päivällä eli se on nyt 20.10 Lääkäri on mulla 1.4 ja ultra 2.4, ensi viikolla olis suunnattava labraan näytteen ottoon. Mulla nämä kaikki aika lähekkäin, kun ollaan ulkomailla juuri tuolloin raskausviikolla 12. Toivottavasti huono-olo helpottaa siihen mennessä.

Mulla alkaa olla aika vahva olo että meille yulee tyttö, kun oma poikani puhuu pikku-siskosta ja neuvolan hoitaja epäili myös tyttöä ja itselläni on ollut tyttö olo koko ajan.

Sopraano nuo masutuubit on ihania, tilasitko jollain kuvalla vai ihan yksivärisen. Minäkin ajattelin sellaisen hankkia.


 
emmiliisa me pidettiin meidän tytölle just tasan 6kk ikäisenä unikoulu ja siihen loppui yösyönnit. Meillä meni sitä ennen homma ihan tajuttomaksi, just tollaseen 2h välein syömiseen ja se oli ihan vaan tapa, ei osannu nukahtaa uudelleen ilman maitoa. Mä menin sillon just vielä töihin ja halusin senkin takia, että yösyötöt loppuu. Pari yötä mies valvoi huutavan kakaran kanssa ja sitten heräämiset vaan väheni, kunnes nukkui tyytyväisenä viikon jälkeen läpi yön. Ja on nukkunut siitä asti. Suosittelen unikoulua lämpimästi.
 
Meillä auttoi velli noihin tiheisiin heräämisiin, mutta nyt, kun poika oppii kokoajan jotain uutta, eikä siis ole tosiaan nälästä kyse niissä herätyksissä, niin alkaa olla tuon intensiivisen unikoulun aika meilläkin.
Toisinaan osaa kyllä nukuttaa itse itsensä, mutta ajoittain sitten tulee kausia, jolloin ei onnistu...joten jotta siitä pääsisi kokolailla eroon, niin valvomista sitten tiedossa täällä sen sopivan ajan...saattaa mennä muutama päivä, mutta saattaa mennä jopa kaksikin viikkoa, että oppii...mutta pidemmän päälle se valvomis jakso kyllä kannattaa.
Ja kesäksi haluan muutenkin, että osaa nukahtaa itsekseen ilman ilta juomisia, sillä sitten alkaa jo itsellä olla hankalaa öiden kanssa, kun heräilee vessaan.
Tässä kun siskon vaavi nyt syntyy, niin sen jälkeen viitisii aloittaa tämän ruljanssin :D

Kävin tänään itsekseni sitten siskoa moikkaamassa taas ja suoritettiin oikein intensiivinen akupainanta sessio :LOL:
Sitten sisko vielä ajatteli, että kokeilee, josko siitä rintojen pumppaamisesta olisi hyötyä hänelle...rintojen pumppaus kun saa aikaan oksitosiini hormonin tuotantoa, joka aiheuttaa supistelua :D

Sisko on valmis näköjään ihan kaikkeen, jotta vaavi saisi paremmin vihiä, että häntä odotellaan täällä ulkoilmastossa :LOL:

Nyt juuri siis palasin ja olen ihan nuutunut...tuolla ulkona on niin sohjoista, että tekee oikein kunnolle tiukkaa rämpiä siellä :eek:

Nyt sitten kupponen kahvia ja sitten voisi jotain puuhailla pojun kanssa. =)

Ja onnea neuvoloista ja muista kivoista uutisista!!

paapelo+poju+Tiuhti 11+2
 
Hei taas muutaman päivän kirjoittelutauon jälkeen! :wave:
Täällä olo ollut välillä parempi,välillä huonompi(eli siis pahoinvointia ja väsymystä), alavatsatuntemuksia(vihlontaa ym) ja tänään pientä vuotoa :( Huomenna taas ultraan,alkais jo riittää tää epätietoisuuden tunne.. Onko kellään muulla vessassa käynnin yhteydessä tullut vuotoa?? siis tarkoitan kun pitää vähän ponnistella kakkoshädällä.. Mulla sellaista. Huoli on suuri taas.Onneksi huomenna jo päästään tarkistaan tilanne.

nöpötin ja pikkuinen 9+1
 
Masutuubista

Mä oon kans kattellu että se on varmaan näppärä.
Saa paijjoille lisää käyttöaikaa ja kuulemma jos ei housut sovi enää kiinni niin ne pitää housut ylhäällä ettei tipu jos on napit auki :D

Mietin vaan että mitkä on niitä hyviä masutuubeja ku jotkut kuulemma rullautuu vaan alaspäin?
Niitä tosin vois kyllä tehä varmaan itekki? Onko kellään kokemusta siitä?



(.)

Tänään ystäväni kuvotus vieraili piitkästä aikaa...
Onko muilla muuten semmosta että hampaitten harjaus tekee pahaa? :$

Mulla maha on kasvanu kait:D
En usko että pystys rakenneultraan asti salaamaan...
Ens tiistaina on se np-ultra, menispä aika äkkiä :whistle:

Tänään piti taas kuunnella Uunoa :heart:

Onko kukaan dopplerin omistava kokeillu siirtää niitä ääniä koneelle?
Mä en tajua miten se tehään :ashamed:

*Talvicci ja Uuno rv.10+5*
 
Ainakin jossain dopplerissa vaaditaan ,että koneella on anuhoitus ohjelma, mutta siitä teidän en olekkaan varma :whistle:

Onkos siinä USB-liitin tai joku muu...sitten varmaan menisi ehkä media tiedostona?? Tosi hankala kun ei itsellä ole, mutta pakkohan sen nyt jotenkin tuollaviisiin on mentävä :D

paapelo+poju+Tiuhti 11+2
 
Talvicci: Mulla pahin ällötys liittyy juuri hammastahnaan ja hampaiden harjaukseen. Kyökin tuolla kylppärissä päivittäin :LOL: Se tahna on jotenkin makeaa ja inhottavaa kun on suu täynnä vaahtoa. Vähän tylsä ongelma, pakkohan niitä hampaita on huoltaa.

Mulla oli tänään eka neuvola ja nyt synnytyspaikkakin varmistui eli NKL:ään ollaan menossa. En mä sitä tosissani ole enää miettinytkään mutta nyt sinne lähti paperit ja ultrakutsuja odotellaan seuraavaksi:)
 
Täällä sama homma...sähköhammasharjaa en ole voinut käyttää nyt ollenkaan, vaikka sillä saakin nopeasti ja tehokkaammin hampaat kunnolla puhtaaksi, mutta se värinä saa aikaan kurkunpäässä yökkäysrefleksin.

Ja tavallisella harjalla sitten ei pysty pesemään kunnolla takahampaita, ihme kyllä kielen pystyn pesemään, mutta tosiaan pitäisi päästä ihan taakse asti kun alhaalle on nyt puhjennut viisauden hampaatkin...onneksi eivät ole oireilleet, eli juuret on ainakin ihan normipituiset ja ihan suoraan näyttää tulleen, joten ei tarvitse niitä ainakaan sen takia lähteä poistattamaan.
Siinäpä ongelma sitten onkin, kun reikiintyvät herkästi, niin kun harjaus jää vajaaksi, on sitten mahdollista, että reikiintyy pahasti :ashamed:

Josko se tästä kohta sutvaantuu.

Ja jos joku tuota vitaminit ja raskaus ketjua lukee tms. niin toivon, ettei kenenkään nilkkaan tullut äsken potkittua, kun laitoin kommenttia :ashamed:
Tai sitten olen käsittänyt pari juttua noista määrä suositus listojen kirjoittajista väärin. :/

Luoja miten nätti ilma oli tänään...parveekkella kun olin aamutakki päällä päivällä kurkkimassa, niin tuli oikein kuuma siinä paisteessa :D
Tule tule kevät...sinua jo odotellaan :D

Nyt kyllä pitää alkaa laittamaan ruokaa...tosi outo aika alkaa tehdä ruokaa..menee tämän valoisuuden takia aikataulut ihan sekaisin, kun ei pimenemisesta hoksaa enään, että kello on jo RUOKA AIKA :LOL:

paapelo+poju+Tiuhti 11+2
 
Iltoja....Täällä edelleen hyvin väsy äiti :( Ei meinaa jaksaa mitään vaikka tänäänkin jo kahdet päiväunet nukuttu tytön kanssa. Koskahan tää väsy meinaa väistyä....*huokaus*
On muuten kans pinna hiukan tiukalla, kai se tästä älyttömästä väsystä johtuu, tulle tiuskittua ihan turhasta ja tyhmästä :ashamed: Hiton hormonihirmu minäkin!!! Ihan paha mieli on.

Ei meinaa jaksaa viikkoa ootella, ultra ois siis ens maanantaina. Jotenkin kovasti pelkää, että jos kaikki ei ookkaan kunnossa....Onko teillä muilla tämmöstä pelkoa?

Nälättää koko aika ja himoja on ihan älyttömästi! Suolakurkku, omena, viinirypäleet, salmiakki, pekoni, jukurtti....Nam :p Mitäs te muut mammat himoitsette?? =)

Kohta on ihan pakko painella jo yöunille, eikö kuulostakin ihan hullulta?! :ashamed: Mut, ei auta, väsy vie voiton.....

Hyviä vointeja teille sinne!! :hug:

hertta ja bertta 10+0 :heart:
 
Tänään oli toinen neuvola, ja samalla neuvolalääkäri.
Pissa oli puhdas
Hemoglobiini 142, eli hyvä
Paino ei ollut noussut yhtään, vaan vähän laskenut
Verenpaine hyvä
Ja mikä parasta kuului pienen sydämensyke :heart: :heart:
Oli vielä niin kaukainen että oli paljon myös huminaa joten ei saatu laskettua kuinka nopea, mutta pääasia että kuului :)

Täällä myös väsymys on edelleen niin armotonta. Iltasin oon jo 9 jälkeen nukkumassa, ja aamulla vois jatkaa unia vaikka kuinka pitkään..Kaipa se alkaa kohta helpottamaan..

Ja vielä hyvä uutinen. Kättäriltä tuli tulos veriseulasta, ja ei ole suurentunutta riskiä, joten kaik hyvin :D

Inka ja nirppis (Oli Papan mielestä kuulemma ihan pikkutytön näköinen ultrakuvassa eli nirppanokka joten siitä nirppis) :D Eli 12+0 POKSPOKS :heart: :heart: :heart:
 
Iltaa tännekkin pitkästä aikaa! Mä luen teidän juttuja aktiivisesti, mutta kirjoittelu vielä vähäistä. Johtunee edelleen keskenmenon pelosta. Olen vielä niin varovaisella mielellä tämän raskauden suhteen.

Huomenna on eka neuvola. Tosi tuolla tuskin tulee mitään uutta. Edellisestä ensikäynnistä kun eo niin vähän aikaa. Tärkein on varmaan nt-ultran ajankohta. Sitä odotan nyt, jos sitten sen jälkeen uskaltaa huokaista.

Pinkkimielen ultrakuulumisia odottelen. Eikös se ultra ollut tänään. Sitä kun ollaan kohtalotovereita, ni kiinnostaa kovasti.

Barbapörrö ja Sisu :heart: 7+4
 
Herttaliisa: mulla kans just samoja ajatuksia. Ja viikotkin on samat ;) Ultra on ensviikon torstaina ja tuntuu, et mitä lähemmäksi se tulee, sen enemmän pelottaa taas. Välillä olin jo huolettomampi, mutta nyt taas tuntuu, että masu ei oo kasvanu yhtään, päinvastoin ja muutkin oireet varmaan kuvittelen... :LOL: :D

Saunan jälkeen nyt niin naatti että taidan siirtyä jääkaapin kautta sänkyosastolle... :wave:
 
Muiks.

Tuosta hampaiden harjauksesta.. Mua ällöttää ilman raskauttakin se vaahtoova suu, joten käytän vaan yhtä tiettyä hammastahnaa joka ei vaahtoa :D (denivit - juu ei välttis hyvä hampaille kun "valkasee" mut sou not.. mä tykkään)

Tulihan tänään reippailtua <3 kävin pojan kanssa salilla vähän keppijumpalla (tai poika oli lapsiparkissa, mut eniweis), kun kotiin pääs niin ukko vielä laittoi tuon meidän uuden soutulaitteen iskuun niin tuli silläkin suhattua rumaa bettyy katsellessa, vielä kun saisi meidän crosstrainerin tänne asti niin olis "kotikuntosali" valmis :D:D

Ei ole ollut minkäänlaisia "raskausoireita", tai noh.. närästys on ainoa jota oli myös edellisessä raskaudessa :$ Edelleen ensimmäistä neuvolaa odotellessa jännätään että onko kaikki kunnossa(?)..

Aikaisemmin olitte puhuneet tuosta asumisesta, niin me asutaan 77.5 neliöisessä kolmiossa.. tällä hetkellä 2 aikuista ja 3 lasta (5v, 6v ja 7kk).. Alkaa tulee ahdasta :D asuntopaperit ollut vetämässä joku puolisen vuotta ilman tulosta :(

chilitin ja superpähkinä max 8 viikkoa(?)
 

Yhteistyössä