*Lokamassut 2009 Maaliskuussa*

Onhan noissa siis venyttämisen varaa, mutta kuten kirjoitin vaarana SAATTAA olla synnytyksen käynnistyminen ja joissain lentoyhtiöissä saatetaan olla hyvinkin tarkkoja raskausviikko rajoista...yleensä kyllä nuo rajat löytyvät kunkin lentoyhtiön omilta sivuilta.
Ja pitkällä paikoillaan istumisella meinasinkin PITKIÄ matkoja...esim nyt vaikkapa ihan toiselle puolelle palloa :LOL:
Kyllähän se 2h tulee välillä istuttua autossakin ja ainoa hetki kun noustaan on pissatauko ja perille pääsy :LOL:

paapelo+poju+Tiuhti 11+0
 
Hei Talvicci, oletko saanut multa yv:tä?

Me lähdetään kohta mummilaan ja tulee olemaan työn ja tuskan takana peittää maha, joka on kyllä enempi syömisestä paisunut, mutta näyttää kyllä siltä kuin olisin jo viidennellä kuulla. :eek:

Voi kun ihanaa lukea teidän matkasuunnitelmista. Nyt olisi kyllä loistava aika lähteä reissuun ja tulla takaisin vasta kun kevät on kunnolla tullut. Kirsikankukat kuulostaa ihanalta.

Mut nyt pakkaileen (harmi ettei se mummi asu jossain etelässä =) )
meriaani 9+4
 
meriaanille hyvää mummola visiittiä...sanot vain jos huomauttavat asiasta, että kevät aurinko on tehnyt tepposet ja on tullut herkuteltua ihan liian paljon :D

Olisi kyllä todella ihanaa lähteä reissuun. Tämän pikku viikarin kanssa vaan on niin hankala lähteä nopsaan mihkään jam uutenkin...nooh, kylä se meidän yhteinen perhelomakin aikanaa tulee ja jos joskus ollaan äidin kanssa puhttu, että kun lapset on isompia, voisi hän olla lapsen vahtina pidemmänkin tovin, että voitaisiin miehen kanssa mennä ihan kahdestaan jonnekkin lomalle.
Eli varmaan tuossa muutaman vuoden päästä voisin itsestäni kuvitella, että lapseni raaskin jättää ihan vallan toiseen maahan ja häippästä itse maalimalle...olen juu aika kiinni lapsissani selvästi, toki omaa aikaa silti pidän vaikka sitten kynsin hampain.

Itse olen suunnitellut siskon syntymäpäivä lahjaksi ensivuonna, että pidettäisiin mahdollisesti tyttöjen ilta.
Hän ei ole mikään bilehirmu, joten varmaan joku rentouttava kylpylä loma ja jotain muuta pikku kivaa siihen lisäksi. Tänä vuonna ei noin pitkää reissua vielä voi tehdä, kun siskon vaavi on toukokuussa vasta n. 2kk, mutta hyvää sopii odottaakkin :D

ÄÄK...spagetit kärähtää, unohdin ne kokonaan :ashamed:

paapelo+poju+Tiuhti 11+0
 
Heippa teille!

En tiedä muistaako joku, mutta palstailin täällä noin viikon kunnes keskenmeno tuli..No, nyt on sitten plussattu uudelleen :heart: marrasvauvaa siis odotellaan. Yhdetkään kuukautiset ei ehtinyt tässä välissä tulla, 5 viikkoa plussausten välillä meni.

Ihanaa masunkasvatusaikaa teille kaikille :flower:
 
Matkustelusta..
Me ollaan menossa 1,5 viikon päästä New Yorkiin juhlistamaan mun 30-vee synttäreitä. Odotan matkaa tosi innoissani :) Kesällä oli tarkoitus lähteä jonnekin Euroopan sisällä, mutta tämä raskaus muutti sitten sen idean. Mennään sitten yhdessä joskus kun vauva on tarpeeksi vanha :)
 
Aku eipä se neuvolassa ramppaaminen paljon auta jos on keskeytynyt keskenmeno. Mulla neuvolalääkäri väitti rv 11+0 löytäneensä sykkeen (ei dopplerilla vaan ultralla mahan päältä). Mulla vuoto alkoi rv 12+3 ja Toukan todettiin kuolleen jo rv 9+0.
Että näin osaavaa on neuvolan porukka. :kieh:
 
Finnairilla on ainakin että ennen 28vko saa lentää vapaasti ja sen jälkeen tarvitsee lääkäriltä luvan. Mä en ole kuullut että lento voisi laukaista synnytystä. Toivottavasti ei siis niin tee, kun vasta vähän yli puolen välin silloin..
 
hugoliina Mun normaali koko on siinä 40 tai L ja funmumista tilasin kaikki kokoa M. Kaikki sopi, paidat oli tosin tyköistuvaa venyvää kangasta mutta sellaiset niiden piti ollakin. Housutkin oli siis kokoa M. Sieltä jostain löytyy linkki kokotaulukkoon missä on tarkat sentit. Mittasin sitten itse ja epäilin että mahtuuko oikeasti kokoa pienemmät mutta hyvin kävi. Ja jossain Suomen sivuillakin mainittiin että jos pähkäilee kahden koon välillä kannattaa ottaa pienemmät. Mutta suosittelen, kun DHL toimittaa niin saat tuotteet kotiovelle...Ja nyt siellä näytti olevan kaikki -20%.

Matkailusta vielä, meillä esikko oli vuoden kun käytiin eka reissu. Toinen pääsee matkalle kyllä jo paljon aiemmin. Kyllä se matkustelu pienten lastenkin kanssa onnistuu. Tosiaan kannattaa lähteä vähän eri odotuksilla matkaan :D
Niin ja jos sitten loppuviikoilla (onko se sit 26 viikon jälkeen) reissaa niin se lääkärintodistus matkaan, kun sitä voivat lentokentällä halutessaan kysyä.

Heinämassulle onnea odotukseen!
 
Emmama: mä olin 1,5v. sitten Kreetan saarella miehen kanssa lomalla 10pv ja odotin silloin esikoista. Raskausviikkoja oli silloin kasassa 24. Muistaakseni söin siellä lähes mitä vaan. Suurinta herkkuani on feta-juusto ja taisin joka päivä syödä feta-salaatin :D Kalaruokia ei syönyt lainkaan. Mä oon muutenkin raskauksien aikana syönyt lähes mitä vaan, en oo sallittujen ja kiellettyjen ruokien suhteen mitenkään neuroottinen.

Nora ja papu, tasan 11
 
Sunnuntaita kaikille:)

Matkustamisesta: Mäkin olen tuota nyt paljon mietiskellyt sillä meillä on varattuna kahden viikon Brasilian matka kesälle, jolloin on menossa viikot 24-26. Muuten ei mitään hätää mutta kun meille on ehkä tulossa ne kaksoset... siinä tapauksessa ei välttämättä oikeesti päästä lähtemään:( Lisäksi reissuun liittyy vähän ongelmia rokotusten kanssa. Mä kun olin ajatellut ottaa ne tosi hyvissä ajoin mutta silti en ehtinyt kun olin heti raskaana kun alettiin yrittämään.

Noh, katsotaan. Sinänsä musta matkustaminen on täysin ok ja lentää saa kyllä ihan loppumetreille asti mikäli raskaus on sujunut ongelmitta. Eli jos onkin vain yksi vauva tulossa niin ilman muuta lähdetään!

Mä en ole syömisten kanssa ollut erityisen tarkka. Aluksi mua mietitytti erityisesti ne juustot mutta päättelin, että on ihan ok niitä syödä kunhan järkeä käyttää. Mutta täytyy sanoa että eipä juuri tee mieli :LOL:

Mulla on huomenna neuvola. Lisäksi täytynee käydä toisessa varhaisultrassa yksityisellä mikäli eivät julkisella puolella selvitä, saadaanko me kaksi vauvaa vai ei.
 
Heinämassulle onnea uudesta plussasta :flower: :flower: :flower:

Täällä poika on nukkunut kahtena aamuna ennätyksellisen pitkään. Eilen ehräsi vasta klo10.30 ja tänään 9.30...wau...ihan oikein herää siihen, että mitäs ihmettä...ei ole poika vieläkään herättänyt :LOL:

Heh...mies se jaksaa vitsailla mahan koon takia, että olisi tuplat tulossa...tohdin kuitenkin epäillä, että tupla onni meidät ähyttäisi :D
Tämä vaan on lyhyehkön synnytys välin aikaansaannos tämä maha ja uskoisin kyllä sen tasaantuvan, jahka maha alkaa nousta korkeammalle.

Huh...yläkerrassa asustaa iiiso hurtta...haukkuu aina kun on uloslähdön aika ja pomppii ilmeisesti onneissaan.
Ääni on kuin megafoniin haukkuisi, eli tosi matala ja kova...jos nyt yhtään muistan kyseisen koirarodun nimeä, niin on suursnautseri uros...sellainen, joka muistuttaa jättikokoista terrieriä...paremmin en osaa kuvailla...ehkä joku tietää rodun :LOL:
Ja vastapainoksi vastapäätä asuu sitten kaksi chihuahua tyttöä :D

Metakkaa siis riittää näin aamupäivästä.

Tänään pitäisi taas mennä moikkaamaan siskoa. On kyllä niin jännät viikot meneillään, kun ei voi lainkaan tietää milloin tulee soitto, että nyt se olisi sitten menoa. Kutkuttavaa.

Syömisistä:
Itsekkään en mitään listoja kyttää syömisien kanssa. Ainoastaan pidän huolen hygieniasta, kuten muutenkin.

On taas niin keväinen sää..tai siis loskaista ja utuista...ei kovin mieltä virkistävää.

Olot on ollut nyt tosi hyvät. Ei pienintäkään etomista, kun on välttänyt paistettuja ruokia. Pitäisi muutenkin opetella kypsentämään ruoat mieluummin uunissa...paistettu kun on muutenkin epäterveellisempää, siis jos nyt puhtutaan pihveistä tms. Jäisi silloin se täysin ylimääräinen rasva pois laskuista. Leivänkään päällä kun en yleensä margarinia käytä, jos on runsaasti leivänpäälysiä kaapissa.

Nyt laittamaan pyykkiä koneeseen ja odottamaan, että ruoka valmistuu. :wave:

paapelo+poju+Tiuhti 11+1
 
Alkuperäinen kirjoittaja paapelo:
Täällä poika on nukkunut kahtena aamuna ennätyksellisen pitkään. Eilen ehräsi vasta klo10.30 ja tänään 9.30...wau...ihan oikein herää siihen, että mitäs ihmettä...ei ole poika vieläkään herättänyt :LOL:


paapelo+poju+Tiuhti 11+1

Voi kun meilläkin joskus

:ashamed: Tänään poika heräs jo kuudelta! yleensä nukkuu sentään puol seittämään.. Päiväunia nukkuu tosi hyvin, varmaan liikaakin niin ei riitä enää yöks unta.
Onneks oon ite tajunnut mennä aikaisin nukkumaan, eilen jo 21.45 :D

Inka 11+6 :heart: :heart: Huomenna 12+0 :D :D
 
Aku
Alkuperäinen kirjoittaja pinkkimieli:
Aku eipä se neuvolassa ramppaaminen paljon auta jos on keskeytynyt keskenmeno. Mulla neuvolalääkäri väitti rv 11+0 löytäneensä sykkeen (ei dopplerilla vaan ultralla mahan päältä). Mulla vuoto alkoi rv 12+3 ja Toukan todettiin kuolleen jo rv 9+0.
Että näin osaavaa on neuvolan porukka. :kieh:
Nimenomaan :| Just ton takia mua epäilyttää et jää se eka lääkärikäyntikin väliin.Lääkäriltä kun vois odottaa ehkä hiukan enemmän osaamista kun terkalta :/
 
Hei kaikki ketä kiinnostaa mamavaatteiden hankinta :wave: !

Löysin sivun missä myydään mm. funmum.com vaatteita http://www.mamabella.fi/mamabella.html - ei ole nuo postikulut tuota huimaa 16 euroa ja Suomesta kun tulevat niin otaksuisin palauttamisen / vaihtamisen olevan helpompaa =) ! Itse jo hieman tilailinkin :whistle: :LOL: . Niin ja yli 60e kun ostaa niin postikuluja ei tule laisinkaan =)

Hugis ja Papu 9+0 *poksista*
 
(.)

Meillä mun vanhemmat nyt sitten tietää Uunosta :D

Istuttiin eilen syömässä ja sisko puhu omasta hemoglobiinista...
Äiti sitten vaan sano mulle No mitenkäs se sinun odotus on sujunu?
Minä istuin suu auki :eek: ja mistä sä oot kuullu että eikö mun pikkusisko osannu pitää suutansa kiinni :LOL:
Äiti sitten vaan sano että oli arvannu ku ollaan kuulemma oltu niin salaperäsiä ja supistu :LOL:

Mun isä ei aluks sitä edes tajunnu...
Illemmalla sitten avas konjakki pullon ja saunovat ukon kanssa...

*Talvicci ja Uuno rv.10+4* :heart:
 
Äitiysvaatteista

En oo ostanu mitään enkä usko että tarttee vielä aikoihin mitään ostaa.
Mulla kun on vaatekaapissa noita tunikoita ja pitempi helmasia paitoja joten niillä luulisin pärjäävän :D
Ensimmäinen hankinta on varmaanki housut sitten.
Mulla on kyllä housuja jotka menee varmaan aika pitkään ku joustaa ja nythän on paljon kaikkee tuubeja ja kaikkee muita härpäkkeitä joilla esim housujen käyttöikää voi kivasti jatkaa...

Mulla on kyllä järkyttäny joittenki paikkojen kauheet hinnat :eek:
Ku samanlaisia paitoja saa puolta halvemmalla esim. hm:ltä :D

Mutta jotkut ihanat äitiyshousut kyllä ajattelin ehkä hankkia :D
 
Mamma vaatteista:
Itsellä on tosi runsaasti pitkähelmaisia paitoja, joita ostin kun olin viimisimmilläni raskaana...ja mikä parasta, näitä olen voinut käyttää tässä ihan muutenkin, kun eivät ole lerpahtaneet, kun ovat mukana venyvää materialia, joskaan eivät mitään oikeita mamma vaatteita.
Yhden hameen ja yhdet kevyemmät housut aion ostaa ja ehkä pari kietaisu paitaa. En muuta, kun kaappi notkuu muutenkin tuota vaatetta. Ja kesä on siitä ihanaa aikaa, että sopivia vaatteita normi kaupoistakin löytyy, ostaa vaan kokoa isompaa.

Itse olen kanssa katsonut muualtakin noita mammavaatteita ja ne hinnat on mielestäni ihan riistoa, tai housut on ihan ok hinnoissa, mutta paidat...saman laisia paitoja saa puolet halvemmalla.

Esimerkkinä viime kesäinen ostosreissu siskon kanssa H&M myymälässä.
Mamma puolella oli kiva paita maksoi 35e...sisko otti sen sovitettavaksi...käveltiin sitten normivaate puolen kautta ja kas kummaa...täysin sama paita rivistö, mutta myivät eri kokomerkinnöillä ja myös niitä pienempiä kokoja sitten reilummin, mutta täsyin samat paidat ja myös isoja kokoja löytyi ja hinta oli...15e!!!!! :eek:
Sisko sitten otti siitä rekistä sen M koon ja osti sen :LOL:

Eli itse pyrin ostamaan ihan normi puolelta mamma vaatteiksi sopivia vaatteita, sillä vaate muotihan on muutenkin kesäisin hyvä juuri odottaville äideille ja hinnat on kohtuullisia :D

no joo. Nyt pakkaamaan pojalle tykötarpeet mukaan kylämatkalle :wave:

paapelo+poju+Tiuhti 11+1
 
bellama:
Voi sinua...en edes ensin huomannut :hug:
Ja ei Talvicci varmaan tarkoittanut kettumaisena nauruna tuota, kun itsekkin käytän tuota sellaisena vastikkena tuolle hakkaa päätä seinään hyvmiölle... =)
 

Yhteistyössä