*Lokamassut 2009 Heinäkuussa*

Mahtaakos tänne mahtua vielä mukaan?
Olen aika alusta asti seuraillut teidän kirjoituksia, mutta en vain ole saanut aikaseksi rekkautua itse...
Olen 26 vuotias 3,5 vuotiaan pojan äiti ja tämän toisen LA on 16.10. Ei ole tietoa sukupuolesta, kun kaveri piti rakenneultrassa tiiviisti jalat yhdessä ja napanuora meni jalkojen välistä =)
 
Mä kans noista itkuhälyistä... meillä siis on mut vähän pakko ollakkin kun meillä on tää talo kolmessa kerroksessa ja makuuhuoneet tuolla ylimmässä kerroksessa. Nykyään jo typy tulee huhuilemaan tohon rappusten yläpäähän portin taakse mut joskus jos halutaan miehen kanssa saunoa illalla kun tyttö jo nukkumassa niin silloin on taas se häly tarpeen koska sauna on alimmassa kerroksessa.

mulla kans on toi jumppa pallo ja just tässä yks päivä mietiskelinkin että uskallankohan jäädä sen kanssa keikkumaan ettei sit tulis ihan kauhee kiirus jos lähö tulee.
Kaurapussikin mulla on jossain että hyvä kun paapelo muistutit niin ätytt etsiä valmiiks.

Meillä esikko nukkui kans ekat pari kolme viikkoa äippäpakkauksessa joka oli siellä pinniksessä ja näin meinattiin tälläkin kertaa

Ja siitä muovitetusta froteesta... se äippäpakkauksen alusta on ihan käsittämättömän huono... ostin esikon aikaan lastentarvikeliikkeestä isomman ja paksumman/tukevamman ja maksoi muistaakseni 10? ja on ollut käytössä huomattavasti parempi.
Nyt se tosin on käytössä esikolla kun on kuivaksi opettelu päällänsä.
Mut täytyy kysellä sellaista sieltä liikkeestä mistä haetaan perjentaina se rattaat.

Mä kans tässä nyt sit havahduin siihen että mun äippäraha hakemus on ihan rempallaan siellä kelassa.
Mut mä en tiedä miten mä oikeestaan voisin sitä vieläkään hakea kun mulla on töitä vielä ensi kuu ja kun haen sitä sit viimesen 6kk mukaan.
Olen toki nyt miettiny että kun pääsen nyt takas töihin niin hyvä hakee nyt jos kerkeisivät ilmoittaa mun tämän elokuun tulot vaikka kuitenkaan ei tiedä pystynkö olemaan töissä loppuun asti... en tiedä miten ne voi ilmoittaa sinne kelaan vielä oikeen mitään.

Tänään kävin taas lääkäeineuvolassa siellä sii kaikki sen verta hyvin että päätettiin että menen nyt kokeilemaan pystynkö olemaan.

Sf mitta oli 29
Paino edelleen sama kuin kk sitten eli 75,7kg
Verenpaine oli hyvä kun oli pikkusen noussut 109/64
No pissa oli puhdas
Mitähän vielä...Sokerit on nyt pysyny kivasti kurissa mut on tässä ollu mullakin kuria pidettävä itelleni sen takia, mut ihan hyvä vaan... siks ei varmaankaan tuo painokaan ole nyt noussu.

Varmaan viikonloppuna koitan ruveta peseen noita vauvan vaatteita... jos saisin hommattua tohon vessaan sen laatikoston niille pikkuruisile vaatteille... ja tarvis kohta siivota tuo vessan hoitopöytäkin noista esikon tavaroista. Nyt siinä on säilytetty noita esikon yökkäteitä ja päivä vaatteet jätetty siihen yöksi kun on ilta pesulla käyty.

Mä olen siis ostellut ihan kauheesti nyt tälle vauvalle bodeja ym :ashamed:
Ja muitakin vaatteita... en mä esikolle näin kauheesti ja silti pärjättiin hyvin.... tosin tulipas systeriltä vissiin 2 äippäpakkauksellista vauvan vaatetta (joista käytettiin ehkä 10%, oli vaatetta mitä oli kierrätetty vähän pidempään...) ja sit veljen ex toi kans pari laatikkoo (niissä vähän sama juttu...).

Mut nyt täytyy lähtee ukko kullan viereen pötköttään... tytölle en tätään suonut päikkäreitä (koska viimeinen viikko on illat ollu yhtä helvettiä nukutuksen kanssa... parhaimmillaan n.1,5 saa tätä pikkistä kantaa takasin sänkyyn...) enkä siis itsekkään ole nukkunut joten johan väsyttää... väsyttäny kyllä koko illan...


Niin ja tietty uudet terve tuloa mukaan!!

Riivinrauta & nuppunen 30+4
 
Huomenet kaikille!
Mä taas ollu laiskalla päällä kun en oo jaksanu kirjotella. Tosin on kyl ollu kaikkee menookin viime päivinä ja väsymys on ihan kauheeta muutenkin :(
Mul oli eilen lääkärineuvola ja eniten odotin sitä sf-mittaa kun halusin niin tietää missä se nyt menee kun kerran vasta aiemmin mitattu. No lekuri kyllä sen mittas, mut sit kotona vasta kattelin et ei sitten ollu viittiny neuvolakorttiin sitä kirjottaa!
Muuten ei kyl ollu mitään erikoista sielä, nopee käynti ja kaikki ok. Tosin sellanen kiva juttu mulle kävi kun päivällä mietin about tunti ennen tota aikaa et en ny voi käydä vessassa kun pitää kuitenkin antaa se pissanäyte, mut sit se hätä olikin yhtäkkiä niin kova etten enää voinu pidätellä. No, aattelin et otan sit näytteen jo kotona ja lähen sit ajeleen neuvolaan. Näin teinkin ja neuvolassa menin vessaan kaataan näytteen sinne neuvolan purkkiin, mut eipäs tässä mun näytepurkissa enää ollutkaan pissaa... kun oli kansi ollu huonosti kiinni ja kaikki oli sit valunu sinne mun käsilaukkuun ja neuvolakorttia myöden kaikki tavarat märkinä :LOL: Että kiva juttu!! :D vaik ei sillon naurattanu...

Mietin muuten sellasta, minkä toki voisin tarkistaa kelan sivuilta tai jostain, et kun meillä esikko tarhassa ja nyt heinäkuun tarha on ollu kiinni ja me ollaan jouduttu järkkään hälle muuten sitten hoito (eli kierrättään raukkaparkaa sukulaisilla ja pyyteleen ite vapaita töistä) niin eikös periaatteessa pitäs tältä kuulta saada kotihoidon tukee??!!
Eipä sitä kukaan kyllä oo maininnu ja luulen et ei asia niin mee, mut eilen tuli vaan mieleen et miks siitä ei sit makseta kun joudutaan kuitenkin järkkään ite hoito? :/
Olin viime kesänäkin kesälomalla esikon kanssa kotona niin siltä ajalta sain kotihoidon tukee.
Joo, mut pitäs varmaan alkaa keskittyyn näihin työjuttuihin
:saint:
Muisku 29+4
 
Tietääkseni asia on niin, että jos lapsi ei ole kunnallisessa hoidossa niin voi nostaa kotihoidontukea. Korjatkaa nyt joku jos olen väärässä :)

Täällä kohta edessä lähtö neuvolaan kuulemaan tuomio eilisestä sokerirasituksesta.
Olihan mielenkiintoinen reissu sekin, kun jouduin lasten kanssa istumaan sen 2,5 tuntia tk:ssa :D Mutta isommille oli riittävästi evästä niin viihtyivät ja pienin veteli vaunuissa päikkäritkin siellä hälinän keskellä :D

Täällä olis vaatehuoneiden siivousta tiedossa tälle päivälle, jos vaan jaksaa.. :ashamed:

Mutta palaillaan myöhemmin taas kertomaan mitä masuun kuuluu :wave:

chilitin & lapsoset + rv 26+5
 
Hei!
Onko kellään kokemusta sängystä merkiltään Kaxholmens Nina, kyseessä koivuinen sänky, jossa laskettava laita ja pohjan saa kahdelle korkeudelle. Sitä myy ainakin Vauvatar-nettikauppa. Lähinnä sitä että onko tukeva sänky eikä mikään rimpula? Laskettavalla laidalla oleva sänky joka tapauksessa ostetaan ja tuo olisi edullinen vaihtoehto, 139? ja kotiinkuljetus vain 5?.
 
Huomenia:)

Täällä ollaan kolmatta päivää loman jälkeen töissä ja alun käynnistysvaikeuksien jälkeen alkaa vähän muistua mieleen mitä oli tarkoitus tehdä ja miksi. Mun äippäri alkaisi periaatteessa n. 5 viikon kuluttua mutta oon alustavasti ajatellut jättää alusta 3 viikkoa käyttämättä. Kun en hirveän mielellään oo kotona ilman tekemistä niin pitkään. Mutta katsotaan nyt, vielä mulla on varsin hyvä olo eikä juuri vaivoja. Katsotaan mikä tilanne kun syyskuun loppu häämöttää.

Mäkin aion nukuttaa vauvaa äitiyspakkauksen laatikossa. Meneekö laatikko tosiaan pieneksi muutaman viikon jälkeen jo? Sitten onkin vähän ongelma: meillä tulee uuteen asuntoon lapselle oma huone mutta meidän tulevaan makkariin ei oikeastaan kyllä taida mahtua pinnasänkyä.... Mitenköhän tämän sitten ratkaisee? Täytyyhän vauvan samassa huoneessa nukkua toki. Täytyy mittailla kun remontti valmistuu.

Mäkin oon rasvaillut mahaa ahkeraan siinä toivossa ettei tule raskausarpia ja vielä ei näy. Mulle on murrosiässä tullut kun lantio ja rinnat kasvoi ja oletin että tulee nytkin. Mahaa ei ole tainnut vielä venyä riittävän nopeasti, toivottavasti se nyt ei ota kauheeta spurttia. En mä muutamasta arvesta toki pelästy, joillain vaan on nähnyt aika pahojakin.

Mä taisin vihdoin bongata käytettynä ne vaunut, jotka halusinkin:) Kunhan nyt ei kukaan muu nappaa ensin. Me halutaan yhdet tietyt ja mielellään juuri käytettynä vaikka voidaan ostaa uudetkin. Tällaisten tavaroiden kierrätys vaan tuntuu ihan mielekkäältä, yritän varmaan bongata myös sänkyä ja hoitopöytää.
 
Huomenta!
Täällähän on aktiivisia kirjoittajia ollut :)

Tervetuloa himpsuli!

Noista synnytykseen liittyvistä hankinnoista mulla on tallessa kauratyyny, jonka havaitsin kyllä hyväksi. Pistin mikroon ja sitten ihan tulikuumana alaselän päälle, kun kontillani sängyllä irvistelin suppareitten parissa kotona ;) Jumppapallokin löytyy. Siitä oli hyötyä iskiaskivun kanssa, kun en pystynyt enää missään muualla istumaan odotusvaiheessa. Nyt ei ole onneksi ollut tarvetta - vielä. Mutta, synnytyskivuissa en olisi voinut ajatellakaan istuvani siinä. Kokeilin ja se oli ihan kamalan tuntuista. Mutta niin me ollaan vaan erilaisia. Toisille sopii toinen, toisille toinen. Muita hyväksi havaitsemiani keinoja suppareihin oli mattojen pesu (pesin 2 mattoa ja aina kun supisti niin harjasin vaan kovempaa), kävelylenkki (heh, hyvin tulee pidettyä naama peruslukemilla supparin tullessa kun ei kehtaa alkaa kiemurtelemaan lenkkipolulla), tulikuuma suihku (olin varmaan tunnin sata-asteisessa suihkussa kontillani :LOL: ). Sitten kun oksensin kivusta lähdettiin synnärille ja 1,5h päästä tyttö oli ulkona. Että mä olen varsinainen sinnittelijä. Nyt varmaan parempi lähteä vähän aikaisemmin ettei tule yllätyksenä..

hollannikkaat meillä on petari pinniksessä. Oli siinä valmiina, kun ostettiin.

Paulah ei se äp-laatikko sentään niin nopeasti jää pieneksi. Ei meillä ainakaan jäänyt. Tosin en nyt muista kuinka kauan esikoinen siinä nukkui, mutta jonkin aikaa kuitenkin. Mäkin muuten ajattelin sillon esikoista odottaessani, että olisin pidempään töissä, mutta mun tilanteessa olisin kärsinyt siitä rahallisesti ja sitten kaikkien iskiassärkyjen ym. takia ja kun ei olisi muutenkaan hyvä istua loppuvaiheessa tuntia pidempään paikalla olinkin ikionnellinen äitiysloman alettua. Ja viihdyin kotona ihan älyttömän hyvin, vaikka olin ihan satavarma että tylsistyn ;) Suosittelen sitä kyllä, koska sitten ei ole vähään aikaa omaa aikaa sen jälkeen...

Ah ihanaa kun on uusi tukka. Leikkasi tosi lyhyeksi ja värjäsi ihan tummaksi omanväriseksi siis :) Eipähän näy juurikasvu, vaikka ei mun aiempikaan väri mikään vaalea ollut. Kun ei tiedä millon sitä taas pääsee kampaajalle...
 
No hyvä jos ei se laatikko heti jää pieneksi ja aluksi pärjää sillä.

Täytyy katsoa sen äippärin aloittamisen kanssa. Rahallisesti tilanne on mulle täsmälleen sama, jään sitten äippärille ajallaan tai en. Työnantaja kun maksaa sen 3kk palkkaa. Se muutama viikko jäis vaan käyttämättä. Täytyy tosiaan katsoa, meillä ei oo remppa edennyt ihan ajallaan joten mulla saattais olla kotonakin "hommia":)

Ajattelin muutenn juuri siinä ennen synnytystä käydä kampaajalla, kosmetologilla sekä vielä hampaiden puhdistuksessa, juuri sillä mielellä ettei hetkeen ehdi ja ei olisi sitten ihan niin kamalan räjähtänyt fiilis.


Tervetuloa Himpsuli!
 
tervetuloa uusille mukaan :flower: :wave: :flower:

mulla löytyy kaurapussi jolla aina välillä haudon kipeytyneitä hartioita,mutta mitään kivunlievitykseen en aio hommata kun käsky käynyt lähteä synnärille heti ekasta supistuksesta niin olis ihan turhaa,tosin jumppapallo houkuttais lähinnä synnytyksen jälkeiseen palautus jumppaan :D

meillä kuopus nukkui äitiyspakkauslaatikossa ekat 2kk ja hyvin mahtui,oli ihana pieni pesä vauvalla siellä nukkua,eikä mitään onkkelmaa ollut siirtyä siitä pinnasänkyyn nukkumaan vaikka noinkin kauan nukkui laatikossa.ja niin aion nytkin laittaa tämän vauvan laatikkoon nukkumaan :D

pinnasängyssä meillä on nyt kuopuksella patja ja siinä vielä petauspatja,alkuun oli pelkkä patja mutta hermot meni lakanoita vaihtaessa joten hommasin petarin siihin ja avot kun helpotti hommaa,ja nyt aionkin heti hommata myös vauvalle petarin pinnikseen,on muutes myös kätsympi heittää se petari pesukoneeseen pikkuvahinkojen jälkeen jos näin sattuu käymään,meillä on petarin ja patjan välissä se froteinen kosteussuoja niin ei hiosta ja estää pisuvahinkojen / puklujen imeytymisen patjaan asti.

voi apua...ne kelan paperit :eek: siis tossahan ne vielä lojuu,miten oon niin saamaton??tänään ne on kyllä vietävä!!!on vaan aika mennyt esikoistytön rippijuhlia suunnitellessa,mutta tänään otan itteeni niskasta kiinni ja hoidan paperit kelaan :D juu juu ,lupaan :LOL:

voi [/b]muisku :LOL: mä repesin ihan täysin kun luin sun pissivuodosta :LOL: ei kyl varmaan juu silloin naurattanut sua ;) et sitten kokeillut oisitkos saanut puristettua käsilaukun pohjalta vielä muutaman tipan näytepurkkiin :LOL:

raskausarpia ei oo tullut uusia lisää,eikä tarvikkaan :D maha on jo niin raidoitettu esikon ja kakkosen jäljiltä ettei varmaan uusia mahukkaan tulemaan.ei tullut viime raskaudessa kolmosesta yhtään,on mahanahka varmaan jo niin venynyt aikaisemmista raskauksista että antaa paisumiselle hyvin periksi :D

kaurisäiti ja bambi 29+0 POKS :heart: :heart:
 
Tervetuloa uudet mukaan!!! =)

Kiitos Paapelo, kun valaisit mua noissa pukemis jutuissa. :flower:

Mulle Kelasta kans sanottiin, et vasta elokuun palkan jälkeen pitäis toimittaa puolen vuoden palkka tiedot, mutta työkaverille oli sanottu, ettei mitään väliä milloin ne pyytää. Mä sit kans pyysin ne jo nyt ja tänään ajattelin postiin laittaa. Saa vihdoin ja viimein sen päätöksenkin sieltä. Mä en kumminkaan edes ole luultavammin töissä äippäloman alkuun, vaan saikku kutsuu ainakin kolmea viikkoa aikaisemmin. Nytkin vaikka vaan kotona ollut, niin lonkat ja selkä särkee niin pirusti. Viikon päästä töihin ja sit sinnittelen väkisin muutaman viikon, jonka jälkeen lääkäriin. On muutenkin työmotivaatio nollassa, kun ei kipujen takia pysty tekee normaalisti töitä. Se turhauttaa niin paljon, ettei oo tosikaan.

Mä en oo vielä pessyt yhtään vauvan vaatteita... Pitäis alkaa kyllä pikku hiljaa sitäkin tekemään. On kyllä ollut muutenkin nii laiska olo taas, et huh huh... :ashamed: Välillä tulee pirteitä päiviä, mut niitä ei oo kyllä tarpeeks ollenkaan... :LOL:

Vauva myllää niin kovasti, että välillä oikein tuntuu pahalta ja tulee huono-olo... :heart: :heart: Oon kyllä niin onnellinen ja odotan innolla, että saadaan pienoinen tänne meidän kanssa :heart:

Missah ja Mölli 28+5
 
Ihan pakko oli tulla kehumaan että sain imuroitua... heh.

Joo Muisku unohdin ihan kommentoida mäkin, että nauratti sun kommellus :D Mä olisin varmaan repiny pelihousuni sillä hetkellä, mut joo jälkeenpäin varmasti nauratti.

Niin ja ihailen aina teidän masukuviakin, en vaan muista aina mainita kirjoituksissani. Oon niin tyhjäpää :headwall:
 
Mun työpaikalta toimitettiin kelaan se 6kk palkkalaskelma jo kuukausi sitten. Joka kuukausi tulee sama palkka ja työsuhde jatkuu joten sitä ei ollut mitenkään hankala arvioida. Oli muuten lopulta suht tiukilla että onko mun tulot nousseet sen 20% vuodesta 2007. Parista tonnista oli kiinni mutta onneksi riitti:) Edellisen työpaikan palkka oli ihan huomattavasti parempi kuin nykyisen vaikka nykyisenkin on hyvä. Edellinen työpaikka olisi myös maksanut täyttä palkkaa kokonaiset 4kk äitiyslomalaiselle. Vaihdoin kiinnostavampaan hommaan pienestä taloudellisesta tappiosta huolimatta:)
Päätöksiä en oo saanut kelasta kyllä vielä mutta en oo huolissani sillä nehän maksaa mulle sieltä vasta joulukuussa.

Juu, tuo pissijuttu oli tosi hilpeä :LOL:
 
Mulle taas sanoi palkkiksen täti, että hän toimittaa sitten syyskuussa ne mun tiedot Kelaan äitiysrahan maksua varten, näköjään vaihtelee nuo käytännöt yrityskohtaisesti. Mullekin maksavat 3kk vielä palkkaa äippälomalle jäämisen jälkeen, ihan hyvä niin :)

Mie taas ootan et pääsis lomalle, vieläkään ei töissäolo kiinnosta yhtään... vaan sieltä se tulee hissuksiin, sekin loma. 2 viikkoa vielä ois töitä... Onko teidän muuten pitänyt toimittaa työnantajalle jotain erillistä todistusta siitä milloin äitiysloma alkaa? enkä nyt sitten tarkoita raskaustodistusta jossa vaan se laskettu aika näkyy... mun mielestä tota ei välttis tarviis, mut esimies aikoi selvittää asiaa... mietin vaan et jos pitää niin halvatustako sen sitten saa :D
 
Täällä saadaan odotella kelasta päätöstä vielä vaikka kuinka kauan kun en ole edes voinut toimittaa sinne niitä tulotietoja. Ne haluavat ne 11.3-10.9 väliseltä ajalta, eli voin toimittaa ne vasta kun äitiysloma on alkanut 11.9... Todella ikävä homma. Enkä ymmärrä sitä, että miten joltain hyväksytään aikaisemmatkin tulotiedot mutta minulta ei. :kieh:
Ollaan hukattu esikoisen pinnasänky, hoitopöytä, kaukalo ja vaunut. Ku pakko oli silloin saada myytyä ne, eli kaikki tavarat täytyy ostaa uusiksi, vaunut on jo hankittuna mutta kaikki muu on vielä hankkimatta. Onneksi tässä on vielä hetki aikaa =)

Voi kauhea tuota pissajuttua, olisin varmasti alkanut itkemään siellä neuvolassa jos mulle olisi käynyt noin...
 
Voi olla että meilläkin palkanlaskija saa toimittaa kelalle vielä jonkun uuden paperin. En osaa sanoa, en ole itse käynyt kelassa kysymässä. OOn töissä aika isolla työnantajalla, luotan siihen että ovat hoitaneet näitä paperihommia ennenkin. He hakevat sitä korvausta ensin itselleen, mulle maksetaan sitten vasta kun palkanmaksu loppuu.

Mun piti työpaikalla täyttää ja allekirjoittaa sellainen poissaoloilmoitus äitiyslomasta. Mutta en mä siihen tarvinnut sen kummenpia todistuksia, ihan vaan sihteerin kanssa katsottiin kelan laskurilla milloin äitiysloma alkaa mun lasketun ajan mukaan.
 
No selvittelin sitten kelasta näitä juttuja ja... sanoivat että (mulla siis kun alkaa äipäloma 29.8) vähintäänkin tarvis olla helmi-heinäkuun palkkatiedot, mutta kaikkein paras olis että ne palkkatiedot olis siihen äippäloman alkuun asti (eli maalis- elokuu).
Mulle se olis parempi että lähettäisivät tiedot nyt siihen äippäloman alkuun asti jäis keväältä ne kaks saikku kuukautta pois niin ei vaikuttais näihin rahoihin.
Ja mietin että mitenhän ne kesälomarahat merkataan niihin papruihin... että otetaanko nekin huomioon vai jätetään laskuista pois??

Mun ei sit tarvinnut toimittaa mitään raskaustodistusta enään töihin, vain kelaan.
Ja senhän tosiaan sai neuvolasta.
töihin mun piti vain täyttää semmonen lappunen mihin oli laitettu noi ä.loman alkaminen ja loppuminen.

Tosiaan tänään takasin töihin... saas nähä miten akan käy... mahtuuko sinne kassojen väliin vielä tän massun kanssa =)
On nimittäin tehty tosi ahtaaks ne välit että sinne kassalle edes pääsee.
Työkaveri tossa kirjoitteli että olivat jo varautunu mun jatkavan sairaslomaa ja nyt meillä on siellä yksi ylimääräinen immeinen töissä =)
Ei haittaa kyllä yhtään... niin pienillä henkilömäärillä ollaan nyt vedetty viime aikoina että oikein hävettää... siis kun jatkuvasti saa kuulla että kun ei ole tarpeeksi kassoja.


Riivinrauta & nuppunen 30+4
 
Mun palkkatodistukseen oli merkattu minkä verran mulle on maksettu lomarahaa. En tiedä onko tuolla vaikutusta. Mulla summa oli hyvin pieni, oon hiljattain siis vaihtanut työpaikkaa ja palkallisia lomapäiviä oli tasan 2.
Mun todistus on maaliskuu-elokuu.
 
Hui kun on tullut juttua, vaikka vaan päivän oon ollut palstailematta :eek:

himpsuli ja Katiia tervetuloa :flower: tottahan toki mukaan mahdutte.
Katiia muisti, et mulla on joo RD. Vaikeehan sitä on olla huomaamatta, kun siitä niin usein avaudun :LOL:

Mutilainen mulle sanottiin äippäpolilta, et aina RD-vauvat eivät ole isoja, vaan voivat olla myös liian pieniä. Siksi niiden kasvua tulisi seurata.
Ja jotta sokrut pysyisi aisoissa, niin minulle sanoivat salaatin vaikuttavan sokerin imeytymiseen. Ja tottahan tuo näyttäisi olevan, sillä jos en syö ruoalla salaattia, niin johan paukkuu sokrut yli rajojen toisin kuin salaattia puolilautasellista syödessäni. Ja hyväksi havaitsemani välipala on purkillinen tonnikalaa ja kolme keitettyä punajuurta. Eipä nouse meinaan sokerit lainkaan noista :D

Hanikka :wave: täällä yksi selällään nukkuja. Ainakaan toistaiseksi ei ole ollut ongelmia tuossa asennossa *koputtaa puuta* Pahinta nukkumisessa on kun en voi enää nukkua mahalteen, mikä on aina ollut lempi asentoni.

Ja takaisin aiheeseen kissa.
Kokeilin eilen illalla laittaa pinnikseen tuota kontaktimuovia niinkuin Hugis ehdotti. No eipä ollut apua siitäkään :( Mein kissa meni nuoleskelemaan sitä ihan innoissaan tänä aamuna :kieh: Mein katti siis muolee kaikki teipit ja kirjekuorten liimapinnat. No myöhemmin pudotin katin siihen muovin päälle niin alkoi taas vain nuolemaan sitä ja hetken päästä hyppäsi pois ilman mitään ongelmia. Ei siis tehonnut tuokaan metodi :( Plääh!

Neuvolassa tuli joo eilen käytyä.
Sf-mitta on jo 26, mikä on saman verran kun mun kälyllä, jolla viikkoja jo 31+4. Hän kulkee alakäyrän alapuolella ja minä tasaisesti yläkäyrän ylä puolella :D
Verenpaine124/69 ( siis paranee vaan )
Hemppa 123.
Pissa kerrankin täysin puhdas!! Ei siis ollut sokruja tällä kertaa.
Paino 96,5, eli painon nousu nyt 400g /viikko, kun aiemmin on ollut 785g/viikko.
Vauvan sykkeet 145 ja liikkeet ++


pinkkimieli ja pallopää 26+5
 
Mullakin palkkalaskenta toimittaa Kelalle 6kk palkkatiedot vasta elo-syyskuussa,kun elokuun palkka on tullut. Kuulemma ehtii hyvin silloin.

Sikainfluenssasta oli tullut tutkimusta, että on erityisen vaarallinen raskaana oleville :| Mä päätin nyt että pysyn poissa sellaisista paikoista missä on paljon porukkaa, esim torit,elokuvateatterit tms. En halua riskeerata, ja kun ei varmasti tiedetä miten virus vaikuttaa sikiöön.

himpsulille tervetulotoivotukset! :flower:

Oma olo aika hyvä, eilen oltiin shoppailemassa aika monta tuntia ja illalla tuli sitten tiheään napakan tuntuisia supistuksia. Selkeästi niitä tulee silloin kun on rasittanut itseään enemmän.Nyt vauva potkiskelee niin että koko massu tärähtele :heart:

nöpötin ja pikkuinen 29+2
 
Heipparallaa mammat,

täällä eräs lokamassu kesälomailee B) Ja ekat päivät ovatkin vierähtäneet mites muuten kuin "pesää rakentaessa", jo lauantaina kierrettiin kauppa jos toinenkin. Ollaan ostettu pinnasänky (Ikeasta), turvakaukalo (Maxi-Cosi Cabriofix), tilattu vaunut (Gesslein Swing)...ja muuta kivaa siihen päälle. Alkaa asunto näyttää siltä, että vauva vain puuttuu :)

Kestovaippaviidakko on vielä sellainen keskeneräinen asia, johon yritän perehtyä. Tilasin Ruskovillan esitteitä...Jokseenkin sellainen idea on syntynyt, että vastasyntyneelle laitettaisiin harsovaipat + sinne se imuosa + villahousut/ vaippahousut ja sitten vähän ajan päästä aletaan käyttää all in one -kestoja. Mutta näitä pitää katsella sieltä kestovaippafoorumilta...Ei ole ihan yksinkertaisimpia asioita ensikertalaiselle. Anoppi jo eilen "kannusti" että kuitenkin siirrytte kertakäyttövaippoihin. Yrittänyttä ei laiteta :)

Kiva lukea, että pikkuinen nukkuu äitiyspakkauksen lootassa parikin kuukautta. Ja muutkin kokemuksenne ovat hyödyllistä luettavaa!

Terveisin Apollo + Töppönen rv 26+3
 
apollo mein äiree sanoi kans, et "et kuitenkaan jaksa sitä vaippa pyykkiä pitkän aikaa", eli kannustus kestoiluun on nollassa ja silti oon päättänyt yrittää ja ostakoon sit mummu ite kertiksiä jos ei suostu kestoja mun vauvalle laittamaan hoidossa ollessa.

Raskausarvista oli ollut juttua.
Tässäpä näitä minun arpiani.



Osa näistä on tosin vanhoja siltä ajalta kun aloin lihomaan huimasti, mut kuitenkin mun omia on jokainen arpi ja nehän kertovat vain elämän tarinaa.

pinkkimieli ja pallopää
 
Mä aion myös kestoilla ja vaikka sinänsä kaikki suhtautuu siihen varsin myönteisesti niin epäili munkin äiti että mahdanko jaksaa. Saa nähdä onko se sitten niin hankalaa, jotenkin mä en näe pyykkäämistä niin kohtuuttomana vaivana. En oo vielä ihan päättänyt millaisia vaippoja hankin, ne äitiyspakkauksenkin vaikutti ihan näppäriltä.

Mulla on kanssa raskausarpia rinnoissa ja lantiolla, nykyään jo valkoisia kun ovat tuolta 15 vuoden takaa jo.
 
Joo kyllä mullakin on noita "kasvuarpia", kelläpä ei olis. Mulla on alaselässä. Mun veljen vaimollakin, joka on aina ollu tosi hoikka niin omaa sellaisia alaselässä. Ehkä ne on tullu joskus "kasvukautena". Omiani en ainakaan muista millon olisivat tulleet. Onneksi ne on valkoisia... Raskaudesta johtuvia arpia mulle ei kuitenkaan vielä ainakaan oo tullu.
 

Yhteistyössä