*Lokamassut 2009 Heinäkuussa*

Täällä kans on just mustikkapiirakka uunissa :p
Sain tänään siis itestäni sen verta aikaseks että kävin metässä poimimassa 1,5l mustikoita... osa noista siis päätyy vissiin vielä pakkaseen kun kaikki ei tohon piirakkaan menny... tosin nyt kun kattelen tota piirakkaa tuolla uunissa niin olis siihen vielä pikkusen voinu laittaa.

Mut joo... sokerit taas paukkuu :ashamed:
Ja tein siis kyllä kiltisti sen tohon makeutusaineeseen, mut mä olen jo pitkään itse käyttänyt ainoastaan makeutusaineita, en sokeria, enkä mä kauheesti huomaa niissä eroja.

Koko sen metsässä kykkimisen ajan tuntu kyllä kovasti liikkeitä =)
Mut teki mulle kyllä vaan ihan hyvää, ja pääsi itekseen meneen ja sai vähän omaa aikaa.
Ja ihme kyllä selkä ei pistänyt pahakseen.


Riivinrauta & Nuppunen 30+1 (niin tosiaan... kympit paukkuu =) )
 
Voi miten mukavaa...en sentään ole ainoa joka metässä tykkä kyykkia ja leivoskella herkkuja :D

Niin ne kympit tosiaankin paukkui...vaikken omelle kohdalleni uskokkaan seuraavaan, niin on se jännää, että tuossa 6vk kuluttua tässä meidän poppoossa saatetaan saada ensimmäiset poksu uutiset vauvoista :whistle: :D
 
Kertokaa mulle, millaisen ulkopuvun hommaatte vauvalle.... Pitääkö olla jo tuohon aikaan joku tosi paksu toppapuku, vai pärjääkö ohuemmalla...?? Mä oon niin hukassa ton pukemisen kanssa, että oikein hävettää :ashamed: Ja sama sitten hattu ja hanskat.... Millaiset? Kiitos paljon, jos joku mua viitsii valaista.... :hug:

Missah
 
Paulah Satulamallisesta tuolista voi olla apua. Olen itse sellaista töissä aina välillä käyttänyt. Siinä tulee istuttua selkä suorana. Jos mahdollista, niin kokeile.

Mansikoita tuli viime viikolla laitettua pakastimeen. Leivoin myös pari mansikkakakkua nimipäivän vuoksi. Toisen vein töihin ja toinen syötiin kotona vanhempien ja isovanhempien kanssa. Kokeilin uudella reseptilla ja ihan hyvän makuinen tuli.

Eilen ja tänään olen käynyt mustikassa. Ihan hyvin olen saanut kerättyä pakkaseen laitettavaksi. Vielä jos mies ehtisi ensi viikolla tulla mukaan, niin saataisiin vielä vähän lisää. Mustikkapiirakka on kyl hyvää, mut en ole vielä tehnyt sitä, vaan laittanut kaikki marjat pakastimeen. Selkä ja jalat pakkaa tulemaan kipeiksi tuosta metsästä kyykkimisestä. Vadelmien noukkiminen oli paljon helpompaa, kun sai noukkia selkä suorassa.

Vielä olis kolme viikkoa töitä jäljellä ennen kesälomaa. Saa nähdä miten sen jaksaa olla. Selkä on nyt kipeytynyt enemmän. Työmatkan ajaminen rasittaa myös selkää. Onneks töissä pystyy vähän valitsemaan mitä töitä minäkin päivänä tekee. Olisin kyl jo valmis jäämään lomalla. Ehtisi kotonakin jotain tehdä. Nyt ei iltaisin ehdi oikein mitään. Viime viikolla saatiin vaavin vaatteet lajiteltua koon mukaan lipaston laatikoihin. Vielä en ole alkanut niitä pesemään. Sen ehtii sitten lomalla. Perjantaina käytiin katsomassa taas vaunuja ja samalla turvakaukaloon telakkaa. Saatiin molemmista hyvä tarjous. Mut ongelmana oli vain vaunujen värin valinta. Eilen oli ratkaisu kuitenkin tehtävä, kun meille annettu tarjous ei ollut pidempään voimassa. Ollaan tyytyväisiä vaunuihin. Saatiin vielä hoitolaukku kaupan päälle ja lehmäsoittorasia.

Nasuli08+MillaPetteri 28+3
 
Missah:

Riippuu aivan siitä millaiset ilmat silloin on. Jos napero syntyy ennen tai ajallaan, ei varmaan tarvitse vielä mitään tosi topattua, ainakaan täällä etelässä. Mutta jos päättääkin syntyä vasta 2vk yliajalla, niin pakkasia varmasti alkaa jo olemaan, joten suosittelen ostamaan n.60cm hiukan kevyemmän puvun ja paksumman.

Mutta...
äitiyspakkauksessa tuleva makuupussi on myös hyvä, silloin ei tarvitse topata juuri ollenkaan...riittää että on sisävaatteet ja kevyt toppapuku, ellei nyt siis mennä jo lähemmäs -10C, mitä en usko nykypäivänä tuohon aikaan vuodesta =)
Ja jos on pehmeä kantokoppa/pussi, niin sekin suojaa ja on lämmin.
Eli vähän kiikun kaakun...nopeasti tuonkin oppii kyllä hahmottamaan että mikä on sopiva määrä.

Ja hattu+hanskat:
Vauvan myssy riitti ainakin meille ja vauvojen puvuissa on yleensä tosi hyvä huppu, joka on paksu.
Tumput...sellaiset on parhaan OMASTA mielestä, jotka on kiinnitetty yhteen narulla...mutta kovin usein ne tumput vain irtoavat kun alkaa olla liikkuvaisempi :D

Kirpparilta suosittelen haalimaan muutamia erilaisia...ei mene turhaan rahaa.

Ja tuossakin asiassa sitten jos käyttää sitä makuupussia, niin ei mielestäni tarvitse edes laittaa, kun pukujenkin hihat ovat monasti alkuvaiheessa niin kovin pitkät pienen käsiin, että suojaavat.

Kovin sekavaa..ei tainnut kauheasti olla hyötyä.
Mutta täällä Helsingissä kun vaan on niin onnettomat talvet nykyään, niin ei pahemmin tarvitse vauvaa michelin ukkeliksikaan topata.

Ja ihan pientä vauvaahan ei suostella muutenkaan viemään ulos yli -10C pakkaseen, joskaan itse en välttämättä muutenkaan niin kylmään vapaaehtoisesti menisi :D :D
 
Tosta pakkasrajasta kans jostain vihkosesta luin, niin mulle jäi epäselväksi, et minkä ikäistä vauvaa tuo pakkasraja koskee ja koskeeko se myös ulkona nukuttamista? Meil on tosin lasitettu parveke, mut saako siä esim joulukuussa vauvaa nukuttaa jos sattuu olemaan yli -10astetta. Tosin nuo kunnon pakkaset varmaan tulee vasta tuolla tammi-helmikuussa, mut mein pallopää on silloin mahdollisesti kuitenkin vasta 3-4kk.

Nyt yrittämään nukkumista, josta ei taida tänäkään yönä tulla mitään. Viime yönä valvoin yli puoli neljään, ku yläkerrassa tapeltiin ja tänään oon syönyt ainakin kilon vesimeloonia, niin yö menee varmaan vessassa ravatessa.


pinkkimieli ja pallopää 26+2
 
Mä kyllä ainakin oon vauvaa nukuttanut parvekkeella kunnon pakkasillakin.
En nyt siis ihan pari viikkosta eikä nyt missään yli 20 asteen, mutta kun sinne vaunuihin ei kuitenkaan tuuli pääse kun kääntää ne niin päin, ja sitten vauva on ollut makuupussissa, että hengittää sitä "lämmintä ilmaa" ja vaunujen päälle oon heittänyt jonkun paksumman rätin ja jättänyt pienen tuuletusaukon johonkin kohtaan...
Ja ihan on ollut kuuma pakkaus kun sisään hakee :D
Itse en pysty kauheissa paukkupakkasissa muutenkaan olla kun on astma,
niin itsellekkin kun heittää huivin naaman eteen niin pystyy hengittää sitä kylmää ilmaa "suodatettuna"

Vaikeasti selitetty ehkä? Juurikin heränneenä ei kauhean järkevää tekstiä saa aikaseksi..
Nyt lapsille aamupalaa ja itselle teetä ->

chilitin, lapsoset & poju rv 26+3
 
Ajattelin kans et järjen käyttö on tietty sallittua tuon ulkona nukutuksen kanssa. Et kunnon toppaukset ympärille, niin johan pärjää ja pysyy lämpösenä. Ja meil on tietty tuo lasitettu parveke, mihin ei siis pääse tuuleen lainkaan jos lasit on kiinni.

Nyt en enää tiä mitä mä teen ton kissan kanssa. Mun tekemistä barrikaadeista huolimatta se kinkes ittensä aamulla pinnikseen. Jos olis appiukko ollut paikalla niin olisin heti pakannut kissan kantoboxiin ja antanut sen mukaan. Hetken asiaa mietittyäni aloin itkeen, kuin paha ihminen mä oikein olen. Eihän se ole kissan syy et se on utelias luonteeltaan ja mahtuu ahtaisiinkin paikkoihin, mut jos joskus herään niin et katti on muksun naaman päällä ja lapsi ei enää hengitä, niin vieläkö voin perustella, ettei se ole kissan syy.
Todella vaikea päättää kun luopua en kuitenkaan haluis, mut toisaalta taas elämä helpottuis kummasti ja mun ei tarvis ressata niin paljoo.

Kaippa se on kaivettava imuri kaapista, kun eilen satuin kattoon neloselta ohjelmaa missä oli punkkeja ja kirppuja ja muita yökköjä ötököinä, niin nyt tuntuu et meil on tosi likaista.


pinkkimieli ja pallopää 26+3
 
Meillä on kaksi kissaa ja en jaksa miettiä tuota nukkumis juttua, koska helpoimmalla pääsee sillä, että kun vauva nukkuu, makkarin ovi on kiinni ja kissat muualla. Itkuhälytin vaan sinne, niin kaikki on hyvin.
 
Uskomatonta, mutta totta: tämä mamma sai vihdoin aikaiseksi päivittää masukuva osastoa eli täältä pesee aamun otoksia...niin sivusta kuin edestä =)





Pinkkimieli: tohtisitko kokeilla sitä kontaktimuovijuttua kisuun (puhuin siitä joskus aiemmin...jos muistat) ? eli petaat koko sängyn sisäpuolelta kontaktimuovilla, niin, että tarrapinta on ylöspäin: kerran kun kissa sinne itsensä änkeää, niin ainakin tovin muistaa mitä kamalaa siellä sängyssä tapahtui kun sinne tassunsa pisti. Olen kuullut, että on toiminut ko. konsti ja itse kokeilen sitten jos nuo karvakasat ei oikeastikkaan tajua, ettei sänky ole heitä varten pedattu :LOL:
Missah Me toteutetaan myöskin samaa periaatetta: ovi kiinni ja kissat ja vauva eri huoneissa uniaikaan :)

Hugis ja Papu 28+3
 
Pinkkis: just tuon takia mä olen onnellinen että meillä lapselle/lapsille oma huone ja tyttökin on jo oppinut että se ovi on laitettava kiinni kun sieltä tulee tai sinne menee.
Meillä se on myös vieras huoneena että vaikka ton tytön kanssa ei oikeestaan enään sitä vaaraa olis että kissa tuon tukehduttais niin meillä käy joskus viraita joilla on allergiaa niin on edes yksi sellainen huone jossa kissat (tai no nykyään enään yksi kissa) eivät oleile.

Nyt vaan noi huoneet menee vuodenvaihteen jälkeen vaihtoon ja lapset siirtyy tohon isoon huoneeseen, kun siellä on sit tilaa leikkiä ja ylipäätään säilyttää noita leluja.

Riivinrauta & Nuppunen 30+2
 
Täällä ois tänään neuvola, saa nähdä miten toi sf-mitta on lähteny kasvamaan, masu tuntuu kovin pieneltä vaikka asukas onkin HYVIN eloisa (nimimerkillä luoja tietää montako pätkäyötä takana taas... ) . Tosin siihen varmaan vaikuttaa tää meikäläisen pituus ja sitten se, että hän majailee aika alhaalla tuolla sekä myös, että kohtu on taaksepäin kallistunut.
Huomenna poksuu viikot, 30 tulee täyteen :) Jänskättää myös, mitä on tapahtunut hb:lle, se kun oli viimeksi jo hiukan alhainen (116 )

Eilen käytiin mustikassa ja kanttarelleja sekä tatteja saatiin myös, ja tehtiin niistä ihan parasta ruokaa mitä ihmisen ikänä tarvii syödä: kanttarelli-tattikastiketta ja uusia perunoita, jälkkäriksi mustikkarahkaa *nam*

 
Heips!
Töissä hiljaista, joten kirjoittelen. Ihanaa keliä taas pukkaa, olis kiva olla mökillä tms. Eilen oltiin kaverin luona saunomassa ja uimassa. Sitten syötiin makkarat ja jälkkäriksi kahveeta ja mansikkakakkua, nam! No nyt taas pidettävä kuria, koska joutuu niitä sokereita mittailee.
Tunsin eilen ekaa kertaa, kun maha-asukki rupes hikottelee just kun rupesin nukkuu mutta onneksi ei kauhean kauan kestänyt, mutta oli hassu tunne.
Laitoin viime viikolla kyselyä itkuhälyttimistä eli onko kokemuksia, merkki tms.

Hollannikkaat + maha-asukki 30+0
 
Hei!
kissoista minäkin kannan huolta sen suhteen, että jos menevät vauvan sänkyyn ja nukkumaan naaman päälle tms :/ Siksi olemme vakavasti harkinneet kissojen pois antamista joko kokonaan tai ainakin sen ajaksi kun vauva on oikein pieni.

Haettiin äitiyspakkaus äskettäin ja kopattiin laatikko läpi, itse olen kyllä tyytyväinen pakkaukseen! Söpöjä ja käytännöllisiä vaatteita ja tarvikkeita, erityisesti pidin makuupussista.
Ihana ilma ulkona, pakko keksiä jotain ulkotekemistä!

nöpötin ja pikkuinen 29+0 :heart:
 
Moikka pitkästä aikaa!

Lomat on nyt pidetty ja arki alkaa taas. Oltiin melken pari viikkoa reissussa, ensin mun äidin luona ja sitten reilu viikko anopin luona. Vaa'alle en edes uskalla mennä kun siellä tulee syötyä aina niin hirveesti.

Masuun ei kummosempaa, kasvaa sopivaa tahtia ja liikkeitäkin tuntuu hyvin. Ei kyllä potki niin selvästi kuin kuopus mutta taitaa istukka toimia vaimentimena. Selkäkipu on pysynyt kohtuullisena, liitoskipua on alkanut tuntua. Vielä pitäis 6 viikkoa jaksaa töissä.

Hollannikkaat: meillä on Philipsin itkuhälytin ja siitä ollaan tykätty. Siinä voi säätää herkkyyttä eli kuinka pieneen inahdukseen reagoi. Ilman sitä en olis kuopuksen kanssa pärjänny, meillä kun oven eteen paistoi aurinko suoraan niin joutu kärkkään vähän pitemmälle pihalle että sai varjoon. Hälyttimen ansiosta mun ei tarvinnu sitten koko ajan kytätä oven raosta.

Sain kaverilta monet pienet kuorivaipat joten kun olin aatellu että niitä pitää ostaa niin nyt ei tarviikkaan. Vielä olis tarkotus ommella muutamat s-koon taskuvaipat, parit ostinkin jo huuto.netistä. Alkaa oleen noita pieniä vaippoja sitten ihan tarpeeksi. Isompia kokoja tarvii sitten tehdä mutta aattelin että sen kerkiää myöhemmin kun näkee vähän mitä vauhtia toinen kasvaa. Muuten on vaatteet vielä pesemättä ja laatikoihin laittamatta, jospa sitten kun äitiyslomalle jään.

Peppi ja rinsessa 28+6
 
hugis:
Hurraa...ON KYLLÄ NÄTTI MASSU :D

Ja tuosta kisusta ja pinniksestä...kaverillani on 4 kissaa...heillä ei toden totta kissat mene huoneeseen kun vauva on siellä, mutta pitää silti varulta oven kiinni.

Itkuhälyttimestä...omalla kohdalla sille ei ollut mitään käyttöä, kun kerrostalossa asutaan...vauvan itkulle herkistyin niin hyvin, että vaikka olin keittiössä ja poika parvekkeella nukkumassa, kuulin heti kun alkoi itkeä.
Mutta jos on oma piha vaikkapa, niin sitten siitä onkin jo hyvä hyöty.

Ja noista pakkasrajoista...eli oman käsitykseni mukaan koskee alle 1kk ikäistä. Ja tosiaan maalaisjärkeä käyttäen.
Jos on lasitettu parveke, niin lasit kiinni ja varmasti on lämpimämpää kuin oikeasti ulkona...meillä on n.5-6C lämpimämpää partsilla kuin ulkona, jos lasit on kiinni =)

ON:

Sain vihdoin neuvolatädin kiinni. Sain lääkäriajan huomis aamulle.
Oli hänkin sitä mieltä, että kun on niin pitkä aika tulevaan lääkäri aikaan, jota ei olla edes vielä varattu, niin parempi kurkata.
Saa mies taas heittää minut...muuten olisin 30min liian aikaseen siellä, kun bussit menee niin tyhmästi.

Toivotaan nyt ettei mitään kypsymistä ole tapahtunut.

Eipä juuri nyt muuta =)

paapelo+poju+Deri 30+2
 
Meillä ei ole kissoja, mutta neljä koiraa on ja niitä varten pitää lastenhuoneen oveen laittaa portti että saa vauva nukkua rauhassa. Ei nuo onneksi sisällä kauhean paljon riehu, mutta sen verran kuitenkin että mekkalallaan saattavat vauvan helposti herättää. Meillä on tuo yläkerta niin hyvin "äänieristetty" että on pakko hankkia itkuhälytin jotta sitten kuulisin alakertaan jos vauva alkaa itkemään. Se onkin vielä hankkimatta. Kaikki muu alkaakin olla kasassa. Tänään huusin ihanan ja laadukkaan pinnasängyn huuto.netistä pilkkahintaan :) Varmaan lähipäivinä käydään se hakemassa niin saan lastenhuoneen sisustuksen kuntoon.

Puuh, käy työstä tuo meidän maalareiden kestittäminen. Meil on kohta talossa ihan uusi väri ja hieno on :) Iskiaskipu on ikävä kyllä alkanut vaivaamaan öisin ja sen johdosta olen nukkunut monta yötä tosi huonosti....

Flora + L-poika rv29+5
 
kiitti flamingo kokemuksista kellä niitä oli,sinne nyt sitten päätettiin suunnata elo-syyskuun vaihteessa...sitä odottelen jo malttamattomana :p

itkuhälyttimistä suosittelen hommaamaan akku käyttöiset kun syövät muuten pattereita ihan hirmusesti ja joutuu olla koko ajan niitä vaihtamassa,ja noissa akullisissa ainakin on hyvä kun hälyttää jos akku rupee loppumaan.meillä on lastentarvikkeesta ostettu padwico 903 merkkiset ja ollaan tykätty niistä tosi tosi paljon ja hyvin on kestänyt kovemmatkin pakkaset ulkona,niissä on molemmissa osissa omat akkulaturi-telineet mihin aina tökkään ne latautumaan käytön jälkeen,kantavuus niissä on tosi pitkä ja niissä ei tarvi ettii mitään taajuuksia eikä ota häiriötäkään kovin helposti.eli omakohtaisen kokemuksen perusteella voin ainakin niitä suositella =)

(.) nyt on ruvennut närästystä tulemaan joistakin ruoka-aineista tai jos syö liikaa kerralla,vielä ei kuiteskaan rennietä oo tarvinnut,pahoinvointiakin on taas ruvennut olemaan välillä,taitaa vauva vaan painaa palleaa ja kun on syönyt niin silloin varsinkin huono-olo yllättää äkkiseltään :x nälkäsenä ei vaan meinaa muistaa ettei kannattais ahmia kauheeta annosta kerralla :D mutta maha senkuin kasvaa ja vauva potkii ikävästi alapäähän ja työntää päätään palleaa kohti,ähhh,on meinaas välillä aika tukala olotila :D taitaa siis edelleen istuskella perätilassa liikkeistä päätellen.

nyt nauttimaan auringosta ulos hetkeksi...

kaurisäiti ja bambi 28+5 :heart: :heart:
 
Heipat täältä Tampereeltakin! :wave:

Mustikkapiirakka just tuli uunista. Kunhan vähän jäähtyy, ni pääsee maistamaan. :p Ihan perinteisen pullataikinapohjalla olevan piiraan leivoin. Mulle on tullut joku leipomisvimma nyt viime aikoina. Hormoonit sekoittaa pään. :LOL:

Täällä närästys on ihan jokapäiväistä. Välillä yltyy tosi kovaksi ja Rennietä saa popsia. On jo kaikki makuvaihtoehdot tuttuja. |O Toissayönä ei nukkumisesta tullut mitään, kun närästi niin pirusti ja vatsa oli muutenkin kipeä. Polttariherkut teki tehtävänsä, ei pitäs syödä maustettua eikä rasvaista. Ja Sisu raasukin melskas läpi yön, kai sekään ei saanut nukuttua, kun äiti ravasi ees taas tuskissaan koko yön. Eilinenkin meni vielä melko varovaisilla syömisillä. Vielä ois toiset polttarit edessä tänä kesänä. Täytyy yrittää muistaa herkkujen suhteen varovaisuus.

Sit ongelma numero yksi tällä hetkellä. On siis myös kahdet häät tiedossa vielä tässä kesän ja syksyn aikana. Vielä läheisiä ihmisiä ovat molemmat hääparit. Eli vaateongelma. Mistä ihmeestä mä löydän juhlavaattetta, joka mahtuu päälle?! :eek:

Nyt täytyy lähteä kahvin keittoon. Mukavaa alkanutta viikkoa kaikille!

Barbapörrö ja Sisu :heart: 27+0 POKS!
 
Mun miehen serkulla on häät kahden viikon päästä ja mä menin törsäämään ja ostin mekon sinne. Ei sillä ole sitten käyttöä enää tuon jälkeen, mutta pakko oli saada kun en haluu missään rynttyissä lähteä sinne :ashamed: Olen muutenkin ostanu hirveesti mammavaatteita. Ihan älytöntä kyllä kun käyttöaika on niin lyhyt...
 
Hugis tarvii joo kokeilla tota kontaktimuovia. Kissa varmasti oppii siitä, mut miten ihmeessä saan sen kontaktimuovin sit irti tosta pitkäkarvaisesta katista???? On mullakin siis ongelmat :LOL:

Sainpas siivottua =) Eihän tohon urakkaan mennytkään ku 5 tuntia, tosin oli pakko pitää ruokatauko pallopään vaatimuksesta. Pelkästään kettiöö siivosin 3 tuntia, kun intouduin peseen seinät ja kaapin ovet pölystä. Hyvä etten sentään kattoa alkanut luuttuamaan, vaikka sielläkin näytti jotain roiskeita olevan, mitä en ole aiemmin huomannut.

Nyt syömään ja sit pitäis vielä jaksaa pölyt pyyhkiä olohuoneen hyllyiltä ja tv-tasolta.


pinkkimieli ja pallopää
 
noniin...täällähän alkaa jo yhdellä jos toisella hormoonit hyrräämään :D
Itsellä on myös viilauksen kohteena tuo keittiö, en tajua mikä siinä on, mutta näin loppupuoliskolla oli esikostakin, joka paikan piti tuoksua ja hohtaa ja nyt sama homma.

Pahaan aikaan tuli myös sisustus kuvastot...arvata saattaa syyhyääkö tämän mamman sormet ihanien verhojen kanssa...ehkä yhdet, tai kahdet...hmmm...ja sitten lapsille jotain..aaah.

JA mikä ihaninta...kun syksy tulee alkaa kynttilä aika...olen sijoittanut syksyn ja talven ajaksi kynttilät aina hyllyille ja parvekkeelle niin ettei poika vahingossakaan pääse niihin käsiksi...
Rakastan siis kynttilöitä ja hamstraankin niitä joka vuosi oikein urakalla...niillä olen selkeästi välttynyt kaamosmasennukselta/väsymykseltä...aivan ihanaa...
Ja kun joulu kolkuttelee vedän ihan överiksi...joka paikassa roikkuu jotain valoja ja killuttimia :LOL:
Ja pääsiäinen...en taida edes mainita :LOL:
Sesonki tuotteiden orja siis :D

Voi pahus kun vähän nyt jännittää se huominen lekuri...plääh...hajoan kyllä jos sieltä tulee vähän kehnoa uutista...pahin painajaiseni olisi kyllä vuodelepo..mutta se nyt on varmasti ihan utopinen ajatus minun kohdallani...yritän ajatella positiivisesti.
Kaikki kun on tähän asti mennyt niin loistavasti, niin tokihan jotain pientä koukeroa on tultava...

Juu se siitä pölinästä ja vuodatuksesta...odottelemaan miehen pannukakkua...nam :p

paapelo+poju+Deri 30+2
 
Moikka kaikille pitkästä aikaa!

Itkuhälyttimistä oli puhetta. Meillä on tuollaiset Cobran http://www.vaivaton.com/product/1801-1-245 PMR-puhelimet, jotka eivät olleet kovin kalliit ja näillä on sitten muutakin käyttöä kuin pelkästään itkuhälyttimenä. Autoilemme usein pidempiä lomareissuja yhdessä ystäväperheen kanssa, niin puhelimet toimivat ihan mainiosti esim. kahden auton välillä, eikä tartte kännykällä soitella.

Mahassa on ollut kamala mylläkkä koko päivän. Supisteleekin jonkin verran. Aamulla sit neuvolaan tarkistamaan että kaikki on kunnossa. Keskiviikkona lähdemme Helsingin kautta kohti Turkua ja Visbyytä, jossa vietämmekin reilun viikon. Yritän ennättää vielä huomenna kertomaan neukku kuulumiset ennen matkaa :)

Oli muuten hieno pallo tuo Hugiksen maha. Milloinkahan minäkin selviäisin kuvaamaan omaani...

Riinuska ja Mimmi 30+6
 
Ihana masu hugis :) :)

Meillä alkaa olla kohta remppa yläkerrassa valmis, ootan niin että pääsen sisustamaan ja laittamaan vaavin tarvikkeet paikoilleen:)
Ostin tänään hobby hallista ihanat hello kitty reunasuojuksen ja lakanat pinnasänkyyn :heart:
Vaatteita on tullut kans ostettua jo aika paljon:)

ON Täällä on supistukset helpottaneet, viikon aikana tullut vain enää muutama. Maha on edelleen aika ajoin tosi kipeä ja viiltää oikealle kylkeen. Huomenna ois taas tarkotus varata uutta aikaa neuvolalääkäriin, ei musta töihin enää ole :ashamed:
Yöt menee kylkeä vaihtaessa ja vessassa juostessa..hyymhh..

Meillä on philipsin ihan tavallinen ja vissiin halvin itkuhälytin ollut käytössä esikoisella, hän nukkui 1v9kk asti ulkona vaunuissa ja me asutaan omakotitalossa joten oli ehdoton kapistus.

Mutta tänään taas ollaan vähän lähempänä loppua eli
Inka & Maisa 31+0 :heart: :heart: :heart:
 
Alkuperäinen kirjoittaja paapelo:
Pahaan aikaan tuli myös sisustus kuvastot...arvata saattaa syyhyääkö tämän mamman sormet ihanien verhojen kanssa...ehkä yhdet, tai kahdet...hmmm...ja sitten lapsille jotain..aaah.

JA mikä ihaninta...kun syksy tulee alkaa kynttilä aika...olen sijoittanut syksyn ja talven ajaksi kynttilät aina hyllyille ja parvekkeelle niin ettei poika vahingossakaan pääse niihin käsiksi...
Rakastan siis kynttilöitä ja hamstraankin niitä joka vuosi oikein urakalla...niillä olen selkeästi välttynyt kaamosmasennukselta/väsymykseltä...aivan ihanaa...
Ja kun joulu kolkuttelee vedän ihan överiksi...joka paikassa roikkuu jotain valoja ja killuttimia :LOL:

:LOL: Täähän kuulostaa ihan multa :D Kanssa kaikki mahdolliset valohärpäkkeet ja kynttilät nätissä rivissä "katon rajassa" ettei lapset pääse sohimaan.. Jouluvaloja löytyy näin keskellä kesääkin :D Tosin oon yhdet tunkenut maljakkoon ja toiset tuollaiseen puiseen lyhtyyn - ne on mun tunnelmavalaistus :D

Ja noi kuvastot on vaarallisia :ashamed: Nykyään ei kyllä tarvii niitäkään, kunhan vaan käy kurkkaa hobby hallin, elloksen tai jotexin sivuilta ihan vaan pikaseen mitä siellä on tarjolla :D Huoh
 

Yhteistyössä