*Lokamassut 2009 Heinäkuussa*

Me sitten varattiin matka Tallinnaan elokuun puolessa välissä.
Typy menee mummolaan hoitoon ja me hoidellaan suhdettamme Tallinnassa.
Yksi yö siis siellä =)

Mä kävin torstaina neuvolassa taas ton sokerirasitus seurannan takia ja kun nyt tällä viikolla ei noita ylityksiä ollut niin nyt ei sit tarvii enään mittailla kun päivää viikossa... yhtenä päivänä viikolla ja yhtenä päivänä viikonloppuna.

Ja tosiaan töihinkin vielä pääsin ja voi kun on mukavaa =)
Jos nää neljä viikko menis nopeesti niin vois sit hyvällä omallatunnolla jäädä kotiin.

Mulla tuo imetys ei oikein sujunut esikon kanssa.
Nyt toivon että se onnistuisi paremmin ja olen myös miettinyt että jos sitä maitoa reilummin tulee niin voisin jopa sitä luovuttaa.

Niin ja eilen illalla sitten alkoi noi rinnat vuotamaan joten se on kaupasta lähdettävä hakemaan niitä liivisuojuksia.

Nyt ei jaksa tän kummemmin turista vaan lähden leikkimään tuon esikon kanssa ja kohta pääseen siirtelemään pyykkejä koneesta toiseen... seuraava koneellinen onkin sitten vauvan pieniä ihanuuksia :heart:

Riivinrauta & Nuppunen 31+0 *POKS*

Paapelo hienoa että eka yö meni hyvin ison pojan sängyssä =) Meillä aikanaan parani esikoisen yöunet, kun siirryttiin ison pojan sänkyyn...

Täällä iski jokunen päivä sitten paniikki, kun olen ajatellut ettei millään ole vielä kiire kun laskettuun aikaan on niin paljon, mutta sitten tajusin että jouduin jo viikolla 36 esikoisesta sairaalaan sisään ja siihen päivään ei enää olekaan niin paljoa eikä meillä oltu mitään laitettu :eek: Nyt sitten viikon aikana on tehty hankintoja ja laitettu paikkoja kuntoon täällä kotona. Jotenkin tuntuu vieläkin epäuskoiselta että meille on tulossa vauva, sitä vaan tuijottelee ihmeissään sänkyä ym. Eilen aloin kaivella pieniä vaatteita varastosta, kyllä ne vaan on pieniä, tuntuu käsittämättömältä että esikoinen hukkui aikoinaan jokaiseen niistä :eek: Päänvaivaa olen ottanut hieman ulkovaatetuksesta, kun syntyy niin eri aikaan kuin esikoinen, mutta tarpeeksi kun asiaa pohtii niin alkaa jo hahmottua mielessä ;)

Kantorepuista oli vissiin ollutkin jossain vaiheessa puhetta... Eli mielellään vielä kuulisin kokemuksia joltain joka on jo käyttänyt. Manducaa olen katsellut, mutta haluaisin olla varma että on hyvä, on kuitenkin aika tyyris ostos...

Pinkkimieli muistelisin että jokunen aika sitten olit jossain Tampereella nähny tulpattomia ammeita? Mulla on sellainen etsinnässä ja voisin laittaa jonkun sukulaisen asialle, jos sieltä päin löytyy... Olen itse sieltäpäin kotoisin =) Ja vielä toinen kysymys, mitkä sulla on ne raja-arvot niissä mittauksissa, siis ne ylärajat?

Taidan lähteä taas ihailemaan pieniä vaatteita =)

Mutilainen ja Torsti 30+6

Riivinrauta: Mukavaa suhteenhoitoreissua:) Mulla on vastaavantyyppisestä reissusta varsin mukavia muistoja, tää meidän pikkuinen sai alkunsa sellaisella tammikuun lopussa. Oli meidän eka vuosipäivä ja tehtiin sen kunniaksi pieni viikonloppureissu. Oltiin kivassa hotellissa, jossa saatiin skumppa-aamiaiset huoneeseen ja su iltapäivällä käytiin oopperassa. Ja mulle kun osui tuohon useamman päivän aikainen ovulaatio niin saatiin tää vauvakin tuliaisiksi, ihan eka yrityksellä:)

Äh, mulla taitaa mennä ne käytetyt vaunut nyt sivusuun. Ovat hienot ja hyvässä kunnossa mutta hinta menee niin lähelle uusien hintaa että ei tunnu kovin mielekkäältä. Kyseessä siis Bugaboon cameleonit ja haluavat pari vuotta vanhoista 700e kun uudetkin saa alle tonniin kuitenkin ja takuut olis uusilla voimassa. Ehkä siis sittenkin kaupasta.

Voi kun itekin pääsis johki tollaselle tallinnan matkalle niinku Riivinrauta Ois niin ihanaa vaan olla kahestaan ja poissa kotiympyröistä. Mut esikko on nyt niin hirveesti joutunu oleen hoidossa ja yökylässä meidän työjärjestelyjen ja tarhan kesäloman takia, et just tänään sanoin miehelle et nyt saa riittää. Kyllähän tuo viihtyy mummoloissa, mutta silti!!

Me ostettiin käytetyt tuplat. Aattelin et täs kun ei oo kun yks puoli vuotta niille käyttöö...niin, ens kesänä en enää usko esikon rattaissa istuvan...niin en halu sijottaa niihin kauheesti. Kuitenkin ostettiin esikolle uudet vaunut ja matkikset ja ne käy sit tälle tulokkaalle tietysti. Eli Carenan rattaat, olivat tosin matkarattaat vaik aattelin kunnon vaunuja kun kuitenkin talvi tulossa, mut olivat jotenkin niin vankat ja renkaat kaks kertaa isommat ku meijän nykysissä matkiksissa ja muutenkin eessä oli sellaset tuplarenkaat molemmilla puolilla niin aattelin et kaipa niitä kadullakin talvella työntää ja jos kauhee myräkkä yllättää niin sit on muutenkin parempi pysyä sisällä. Niin ja hinta oli kuitenkin vaan 50e! :)
Paulah Huutonetistäkö sä niitä vaunuja oot katellu? Välillä siä tosiaan hinnat kohoo ihan uusien tasolle. Ainakin joskus tarjouksessa saa melki halvemmalla ku sieltä käytettynä. Ehkä sit tosiaan kannattaa hommata uudet jos kerran ne tietyt halua.
Jahas, ukko huutelee tuola syömään, tarvii siis mennä!

Huutonetistä juu on vaunuja bongailtu. Vähän harmillista kun tiettyjen juttujen hinnat ei vaan tunnu tippuvan vaikka on käytettyjä. Siellä on nyt noita vaunuja jopa kolmet mutta kaikki taitaa mennä yhtä kalliiksi.

Voisin periaatteessa ostaa jotkut muutkin kunhan ovta näppärät ja tyylikkäät mutta mun tietämys tässä asiassa on aika heikkoa ja noita on kehuttu. Voi olla tietty että jotkut muut olis ihan vastaavat. Mä voin kyllä ostaa uudetkin (vaikka on ne ihan pirun kalliit) mutta jotenkin mua miellyttää se ajatus, että tavara kiertää, etenkin tällainen, jotka ei tarvita kauan. Noh, ehkä mä ostan uudet ja myyn ne sitten puolestaan eteenpäin.

Peppi30: minulla on esikoisen ajoilta kolme imetystoppia, ja olen niihin aivan rakastunut :) Siis todella hyvä keksintö! Tarkoitan niitä toppeja, joiden alle ei enää liivejä tarvita. Itseasiassa nytkin minulla on yksi toppi päällä, tosin IHAN OIKEASTI ekaa kertaa yli puoleen vuoteen tänään akuutin pyykkikasapurkauman tapahtumista odotellessa :whistle: Mutta todellakin imetysaikana nämä olivat ehdottomat, tarkkaan piti vahtia etteivät vaan olleet kaikki yhtäaikaa pyykissä kun muu vaihtoehto tuntui sitten jotenkin hankalalta (muka).
Niin ja matalat nänninpäät eivät vaikuta imetykseen mitenkään.
Ja vielä: minulle öisiin pohjesuonenvetoihin auttoi (magnesiumin lisäksi) vain sukat jalassa nukkuminen. Varpaiden viileneminen tietää heti pohjekramppeja. Toivottavasti sinulla sama tepsii, yksinkertainen apu olisi se!

Imetyksestä muuten löytyy tosi hyvää tietoa >IMETYSTUKILISTAN sivuilta<. Suosittelen!

Omakohtainen kokemus esikoisen imetyksestä oli varsin vaativa.. Alkuun kyllä päästiin aika helposti, muutaman päivän harjoittelulla ja maidonnousun odotuksella. Esikoinen vaan oli todella hidas syömään: imetin 45 minuuttia yhtä rintaa ja puolen tunnin päästä saman verran toista. Parikuisena aloin imettää peräkkäin 30+30 minuuttia ja sitten sai tunnin tauon väliin. HUOM: tämä oli vain päiväaikaan, vauva alkoi nukkua tuohon aikaan vähintään 8h yöunet ilman syömistä. Ajattelinkin, että tankatkoon sitten päivällä, levätään molemmat yön yli jotta jaksetaan seuraava päivä. Neuvolassa kehoittivat imettämään enintään 20min. kerrallaan, mutta nälkähuutohan siitä vain seurasi.. Kaikki lapset eivät tosiaankaan ole kolmen tunnin välein 5min. kerrallaan rinnalla, vaikka tällaisiakin on :heart: . Vaativuudestaan huolimatta minulle jäi imetyksestä hyvä mieli. Täysimetin 6kk ja osaimetin vielä 10kk ikään saakka, lapsi itse jätti sitten rinnan pois. Ja minulle tuli paha mieli :) vaikka kuinka tiesin että päättymässä se on (ja olin ennakkoon päättänyt olla syyllistymättä suuntaan tai toiseen). Ne hormonit!

Paapelon pojalla hyvät unet ison pojan sängyssä :flower: hienoa!

Rattaisiin (vaunuihin siis) meinasin esikoiselle hommata seisomalaudan. Ovatpa muuten törkeän kalliita! Meillä vaunuajeluilla ei ole hyötyfunktiota, siis lähinnä vaunuillaan vaan huvikseen ulkoillessa, joten sama homma hoituu myös esim. läheiselle leikkikentälle tai urheilualueelle menemällä. Tuplarattaita en siis aio hommata vaikka ikäeroa tuleekin vain noin 1v7kk. Olisiko kellään vinkkiä edullisesta vaihtoehdosta seisomalaudaksi, käytettykin käy (perusmalli suora-akseliseen vaunuun)?

Niskaturvotuksen jälkikontrollissa kävin eilen, ja kaikki hyvin :heart: . Mitään poikkeavaa ei ultrassa näkynyt ja koko vastaa viikkoja. Eilinen painoarvio jo 1300g, ilmankos vatsa hytkyilee välillä niin topakasti!

Joillakin oli mietteitä töissäjaksamisen kannalta.. Saa nähdä kuinka minun käy, kun vasta nyt menen töihin :D . Palaan siis hoitovapaalta puolentoista vuoden poissaolon jälkeen reiluksi kuukaudeksi töihin ennen äitiysloman alkua. Ainakin nyt on hyvä mieli ja mukavaa päästä vähäksi aikaa "virkaelämäänkin" kiinni. Ja hyvä mieli siitäkin, että esikoinen saa uusia kokemuksia päivähoidosta muttei kuitenkaan tarvitse hänen siellä hirmuisen pitkään olla.

Elokuun pinoa odotellessa kirjailin tämän vielä tänne,
aurinkoisia päiviä (jos ei tänään niin toivottavasti edes lähipäiviksi)
toivotellen
~Tiila 28+4

Tiila: mistä olet noita imetystoppeja hankkinut? Kuulostavat käteviltä.
Mä olen ostanut pari Boobin imetyspaitaa ja yhdet imetysliivit nyt toistaiseksi. Noi Boobit vaikuttaa myös aika käteviltä :)

Onpas taas ollu varsinainen reippailupäivä mulla. Aamulla olin parin kaverin ja koirien kanssa pitkällä lenkillä. Mentiin aika hitaasti, mutta jaksoinpa kävellä sitä vauhtia hyvin :) Sitten mentiinkin miehen kanssa shoppailemaan ja tuli taas törsättyä aika lailla :ashamed: No, itselle en ostanut muuta kuin kaksi kirjaa, mutta tulokas sai kaikenlaista tarpeellista ja ei niin tarpeellista :LOL: Aika lailla kaikki alkaa olla ostettuna, mutta jotain pientä vielä hankin. Mm. lakanoita meinasin ostaa muutamat setit pinnikseen valmiiksi. Kyllä näköjään saa vauvatavaroihin pistettyä rahaa ihan urakalla. Käytiin lastentarvikeliikkeessä kysymässä mitä maksais pelkkä jalusta meidän turvakaukaloon kun haluttais toiseen autoon myös oma jalusta. No, en rupea maksamaan 79e siitä joten täytyy yrittää pärjätä tuolla yhdellä.

Jalkakramppeihin mulla auttoi magnesium, riittävä veden litkintä ja sukat jalkaan yöksi.

Flora + L-poika rv30+3

Flora & muut imetystopeista kiinnostuneet:
omani tilasin verkkokaupoista, esim. http://www.vaippatalo.fi/cat/product_list.php?c=50 . Googlasin vaan imetystoppi tai imetyspaita ja vertailin kuoseja ja hintoja. Riskipelillä otin koot, noudattaen siis "ei-raskaus-mittaluokitusta" mutta todella joustavia nämä ovat - ja huom: niiden pitääkin olla napakoita päällä (eiväthän ne muuten liivin virkaa ajaisi samalla). Tilasin ekat topit siis ollessani jotain 39 viikkoa raskaana tms.. Viimeisen tilasin huomatessani näiden kätevyyden sitten imetysaikana. Ihania ovat!

Jepsut...

Tuossa oli sauna muutama tunti sitten...pukuhuoneessa kun olin nostamassa poikaa syliin riisuakseni hänet, niin iski kipeä supistus...ei kestänyt kuin n.20sek. korkeintaan, mutta oli oikein mukava muistutus siitä mitäkäs sitä olikaan taas luvassa :D

Kaikkea tekisi taas mieli...siis kaikkea epäterveellistä ja kun sitten olen mättänyt tuota kaikkea niin alkaa himottaa kaikki terveellinen...voisi olla yksi himo per päivä...paino varmasti nousee mega vauhtia tällähetkellä :LOL:

paapelo+poju+Deri 31+0

Mä kans tossa keväällä huomasin huuto.nettiä selatessani että ihan kauheita hintoja porukka pyytää lastenrattaista/vaunuista.
Ja mä kun en ole valmis maksamaan toisten tunnearvosta niin päädyin ostamaan uutena.
Niin ja tietty oma osansa on ne vaunut joista jotkuu vaan huutaa hinnalla kun hinnalla.

Meillä alkaa kans pikku hiljaa olemaan kaikki tarvittava kasassa.
Vielä täytyy se rintareppu käydä ostamassa kun esikon rintarepun laitoin aikanaan rattaiden mukana
huutonetissä.
Meillä oli käytössä ihan se emman perus reppu mitä myytiin ainakin Prismassa ja se oli meillä käytössä ihan passeli.

Riivinrauta & Nuppunen 30+0

Ihanaa, jo elokuu:D

Täällä on vointi ollut ihan ok, vähän on taas vihlonut alavatsaan, mutta supistuksia ei oo oikeestaan enää tullut. Lonkat vaan ihan mielettömän kipeät, varsinkin öisin. Niin ja jalkojen turvotukset, jotain kauheeta..
Mulla ois vielä 3vko töitä, mut meen ens to neuvolalääkärille ja toivon et se kirjottais saikkua suoraan loppuun asti. Ei tarttis joka viikko siellä käydä..

Mut nyt täytyy lähtee nukkumaan, täällä on ollut kovat rempat käynnissä ja vihdoin alkaa yläkerta olla valmis:) Äsken kannettiin sinne pinnasänky ja huomenna pesen petivaatteet ja laitan sängyn valmiiksi :heart:

Vauvanvaatteet on myös pesemättä ja kaikki pikku "tilpehööri" ostamatta:D täytyy varmaan lähteä joku päivä vähän shoppailemaan..

Inka & Maisa 31+5 :heart: :heart:

Miks ihmeessä mun pitää lukea noita juttuja, missä vauva on vielä ihan viimeisillä viikoilla kuollut.. :kieh: Jotenkin elänyt jo pitkään siinä uskossa, että mitään kauheeta ei voi tapahtua. Oikein itku tulee pelkästä ajatuksesta, plaah.

Täällä herätty jo ennen kuutta. Lonkat särkee entistä enemmän, hirvittää jo pelkkä ajatuskin töihin menosta. Jotenkin jo tottunut tähän kotona olemiseen.... :whistle:

Nyt tiedän minäkin, milloin vauva on mitenkin päin. Niin selvästi liikkeet muuttui, kun tunsin viikko sitten kun kääntyi tuolla. Ja nyt on siis väärin päin. Sitä odottaen, että kääntyisi taas oikein päin... =)

Jos sitä lähtisi saunaa ja kylppäriä siivoomaan. Metsään tekisi mieli lähteä mustikoita keräämään, mutta lonkat on erimieltä siitä asiasta.

Missah ja Mölli 29+2

Missah:
:hug:
Onneksi nuo loppuvaiheen ikävyydet on kuitenkin NIIN harvinaisia.

Tässä muuten on eräänlainen synnytysvideo.
Tämä sopii herkkähermoisillekkin, sillä se on animoitu 3D video, jossa vain näkee miten lapsi etenee kohdusta ulos.

ITse tykkäsin tästä esikoista odottaessa, siinä sai jotenkin hahmotettua mitä siinä tapahtuu ja ei ollut mitään kamalaa katsottavaa. :D

Toivottavasti toimii tämä linkki:
http://www.youtube.com/watch?v=Xath6kOf0NE&feature=fvst

ON:

Nyt on alkanut painaa kylkiin...huoh.
Tahtoisin ajatella, että tätä on jäljellä enään 7vk, mutta tokkopa sentään :ashamed:

paapelo+poju+Deri 31+1

Mutilainen kyseli tulpatonta ammetta. Niitä löytyy lähes joka kaupasta, oli siis ainakin mein VapaaValinnassa, Halpa Hallissa ja Citymarketissa. Ainoa mistä löysin tulpallisen ammeen oli Citymarket.
Ja ne sokeri raja-arvot mulla on ainakin ennen ateriaa 5,5 ja tunti aterian jälkeen 7,8. Mittauksi ei onneksi tarii enää suorittaa kuin 2 päivänä viikossa ja sit 4 päivän jakso ennen seuraavaa äippäpoli käyntiä, jokaonkin taas jo 13.08, eli vajaan 2 viikon päästä.

Selkä on edelleenkin kipeä, mutta muuten ei olotiloissa muutosta.

pinkkimieli ja pallopää 27+2

Hohhoijaa, täällä herätty 3 tunnin päiväunilta |O :eek: Näköjään vähän nukutti...

Onkohan muuten vaarallisia, kun tuntuu vauvan liikkuessa alapäässä sellainen viiltävä kipu (ilmeisesti pää porautuu jonnekin sinne alaspäin)?

_Hieman_ jännittää se huominen ultra. Jo ihan senkin takia, että pääsee taas moikkaamaan tuota pientä, mutta myös siksikin, että mitähän ne sanoo tuosta lisälyönnistä... Jännittää myös, että pääseehän mies mukaan... En halua yksin mennä.

Ihan pikaseen vaan....
Mut rupes oikeen itteenikin huvittamaan mun ajatukset...
Tässä mussutin itekseni karkkia ja tuli sit mieleeni että mitähän tuo mies ajattelee....mä se vaan kasvattelen mein vauvaa karkin voimalla, että sanois ny ihmeessä jotain että osaisin lopettaa... ja ajatus sitten yhtäkkiä yllättäen kääntyikin nurin päin ja huomasin ajattelevani että hittoakos tuo tuosta mitään sanoo... odottais itse :ashamed:

Täällä väsymys on ollut ihan kauheeta.
Piti päivällä nukkua pikku päikkärit... pari tuntia mä vissiin vetelin sikeitä tuossa nojatuolissa ja appiukko oli kylässä :ashamed:
Ei mulla normaalisti ole tapana nukkua kun meillä käy vieraita :whistle:

Huomenta mammat!

Olisiko tuo ilmassa ollut ukkonen syy väsymykseen? Minäkin nimittäin nukuin lähes koko viikonlopun, eikä se todellakaan ole tapaistani. Meillä päin ainakin ukkonen rytisi sekä pe että su.

Moni on miettinyt töissä jaksamista ja samaa pohdin minäkin. Juuri väsymyksen takia alkaa tuntua liian raskaalta, vaikka toimistotyötä teenkin. Tällä hetkellä tilanne on se, että töitä on aivan liikaa, enkä käytännössä pääse hommistani irti ennen mammaloman alkua. Olen siis tehnyt 12h työpäiviä. Olen kai jonkin sortin työnarkomaani, sillä en osaa vain jättää töitä tekemättä ja lähteä kotiin. Ja tuntuu, ettei kukaan huomioi raskauttanu deadlineja suunnitellessan. Mietin jo, että pitäisikö parin viikon päästä hankkiutua sairaslomalle, sillä työmäärä tulee vain kasvamaan elokuun aikana. Näin viimeisinä raskausviikkoina en haluaisi kokea kauheaa työstressiä ja väsyttää itseäni uuvuksiin synnytyksen alla.

Ihanaa viikon alkua!

Peppi30 Mä olen ainakin sitä mieltä, että parempi vaan jäädä saikulle, jos yhtään tuntuu siltä. Nyt pitää keskittyä ajattelemaan itseään ja vauvaa :heart: Töitä keretään tekemään kyllä vielä ihan tarpeeksi. ;)

Tulipahan sitten nukuttua yhdeksän tunnin yöunet ja eilen parin tunnin päikkärit, et väsymystä on täälläkin liikenteessä :p Nyt tekis mieli lähtee kiertelee kauppoja, jos jotain ihan pientä kivaa löytyis pikkuiselle.... :LOL:

Missah ja Mölli 29+3

Hyvää elokuuta kaikille :flower: Vaikka hyvässä vauhdissahan se jo on :) Ihan hurjaa ajatella, että tässä on 8-12viikkoa, sitten se ipana on viimeistään "pihalla".. Vissiin pitäs alkaa järjestellä vauvan vaatteille tilaa kaappeihin (meille ei tule erillistä hoitopöytää, vaan on jaloilla oleva amme, jonka päällä on hoitotaso). Ja etsiä ne tuplat!

Viikonloppuna tulikin hommattua: Yritettiin käydä mustikassa, mutta oli niin paljon itikoita, että tyttö hermostui täysin ja itki vaan ku inhoaa niitä. Sitten käytiin vauhtipuistossa, jossa neidillä oli tosi kivaa, siellä oli järkyttävä määrä amppareita tosin. Ja eilen järkkäsin oman vaatekaapin ja käytiin mun serkun 13v synttäreillä.. Ei oo paljoa tullut lepäiltyä. Ja seuraavat kolme viikonloppua on täynnä sukulaisvierailuja, tarkemmin sanottuna siis meille tulee vieraita. Miehen isä, tytön kummitäti ja mun äiti miehineen.. kummitäti ja oma äiti ihan jees, mutta miehen isästä en oikeen tykkää. Se ei oo alkkis eikä silleen, mutta mua ärsyttää sen tapa käydä meillä pari kolme kertaa vuodessa ja aina pitää ruuan kanssa jne kiskoa muutama kalja. Ja sit ihmetellään kun tyttö vierastaa. Me ei itse hirveesti käytetä alkoa, vaikka raivoraittiita ei ollakkaan. Eikö vois sen yhden päivän ajan keskittyä ihan selvänä tohon lapsenlapseensa, mitä se monta vuotta "ruikutti", tai toivoi että tehtäis..

Kun väsymyksestä töissä ootte puhuneet, onhan tässä omat puolensa että saa olla kotona. Voi levätä sillon kun tyttökin lepää. Toisaalta saikusta ei oo paljoa iloa, kun samat hommat on hoidettava kotona. Mä oon kyllä ehdottomasti sitä mieltä, että jos on mahdollista saada saikkua, niin käyttäkää se mahdollisuus.

DsariaL:lle tsemppiä ultraan! Toivotaan, että se lisälyönti on ihan harmiton tapaus. Ja ainakin osaavat sitten synnytyksessä valmistautua, jos se jotain extra-toimenpiteitä vaatii.

Sokereista: Mulla on samat raja-arvot ku pinkkimielellä, mittailen arvoja joka aamu ja. Ja mittailu tympii urakalla. Aamun paastot ei vaan asetu vaikka päällään seisos ja tykittäs kynällisen inskaa (no en nyt ihan niin paljoa tällä hetkellä piikitä). Muissa arvoissa ei edelleenkään ongelmia, kunhan dieetillä pysyy. Vaikea motivoida itseään. Ja toisaalta pelkään, että vauva joutuu teholle sokeritippaan syntyessään..

Kuinkas paapelon pojulla on jatkunut isojen sänkyyn totuttelu? Meillä olis sama edessä.. Vieläkään ei ole saatu aikaseksi. Olen kateellinen, sujuspa meilläkin yhtä hyvin kun ainakin eka yö paapelolla!

Ja eilen poksuttiin, 30+1! :heart:

Mä oon nyt kahtena iltana yrittänyt tuota poikaa nukuttaa isojen poikien sänkyyn sillein että itse makaan vieressä, mutta se menee yleensä ihan riehumiseksi pojan osalta, kun eihän tuo pieni nyt ymmärrä sillein... Konttaa vaan sänkyä edestakas ja kikattaa :D Lopuksi sit oon laittanut pinnasänkyyn kun ei näytä tulevan mitään... :ashamed: Hassu ihan innoissaan vaan kun niin paljon tilaa konttaa ympäriinsä pehmeellä alustalla :D On se sieltä jo muutaman kerran alaskin tullut hienoilla volteilla, mutta onneksi on pehmusteet alla eikä siitä ole kuin 30cm pudotus... Osaa jo hieman varoa tuota reunaa kun on muutaman kerran tippunut... Turvalaita ei tule meillä näköjään kuuloonkaan kun poika nousee seisomaan sitä vasten ja kurkkii sen yli lattialle... turvallisempaa olla siis ilman laitaa :)

Onhan tässä onneksi aikaa vielä, ja tää uusi vauvakin nukkuu sit ekat kuukaudet kehdossa meidän sängyn vieressä, ettei pinnasänkyä tarvii heti...

Huomenia ja hyvää alkanutta viikkoa :D

Isojenlapsostensängystä:

Hienosti on jatkunut ja kiltisti on sängyssä pysynyt.
Mikä jäi kertomatta, niin laitettiin sängyn reunaan kiinni pojan matkapinnis tavallaan reunaksi kun laitettiin nukkumaan. Sitten kun poika oli nukahtanut kävin siirtämässä sen pois vierestä ja sen jälkeen ei enään laitettu mitään ja ihan hienosti meni :D

Sain juuri kuulla, että minun muutamalla puistotuttavalla, eli joita näen aina sillointällöin, on kaikilla lokakuussa laskettu. Mies sanoikin, että kyllä me kulta saadaan tuo vauva ulos viimeistään 29.9 jotta et joudu mihinkään käytävälle tai Jorviin :LOL:
Mies on hurjan luottavainen, itse en niinkään ;)

Poika on kipeänä...
Eilen illalla ihmettelin mitenkäs nuo silmät on tuommoiset kipeän näköiset ja posket hehkui punaisena...mittasin kuumeen ja 38,7 :eek:
Ja tosiaan kun nuo lapset säilyttää aika pitkälle touhukkuutensa, niin jos ei tuommoisia pikku merkkejä vanhemmat huomaa, niin ei kyllä kukaan...ovat varsin ovelia :whistle:

Mutta nyt kahville.

paapelo+poju+Deri 31+2

Mua on alkanut vähän huolettaa kun yks sun toinen kertoo että sillä ja sillä on la lokakuussa. Taitaa olla aika täyttää meidänkin pienellä synnärillä...Muutenkin tuntuu olevan kovin lapsirikas vuosi tämä 2009. Kaveripiirissäkin on hirmuisesti vauvauutisia saatu tälle vuodelle :) Toki me ollaan sen ikäisiäkin että se on ihan normaaliakin.

Perhevalmennuksesta: ootteko muut jo käyneet tai oletteko ylipäätänsä menossa? Meillä on ensimmäinen kerta 18.8. Odotan ihan avoimin mielin tuota valmennusta. Terkkari joka sitä vetää on ainakin tosi mukava :)

Olipas eilen avuton olo kun istuin hetken lastenhuoneen lattialla kokoamassa semmosta vauvojen puuhamattoa jotta näkisin millanen se on. Siitä kun yritin ylös päästä niin ensin otti alavatsasta ihan kunnolla ja kun kampesin ylös vatsaa pidellen niin löin pään kattoon (meil on yläkerrassa viistokatot...). No, en onneks saanut aivotärähdystä tms. mutta kyllä hetkeksi pimeni silmissä.

Flora + L-poika rv30+5

Flora:

Juu-u, ihan tässä minun tuttava ja lähipiirissä on jo 7kpl lokauisia, joten vipinää riittää, kun muistaakseni jokaisen synnärinä on Kättäri :LOL:

Perhevalmennus:

Itse en kokenut sitä tarpeelliseksi. On tuota informaatiota ihan jokalähtöön niin paljon ja kun asiasta olen aina ollut todella kiinnostunut niin vuosien varrella olen ilman raskauttakin imenyt kammo määrät asiaan liittyvää tietoa pääkoppaani :D
Ainoa mikä oli liitoksissa sitten tuohon valmennukseen, oli sairaalaan tutustuminen, jonka varasin itse.
Se oli mukava ja selkeytti paljon harhakuvitelmia siitä, miltä synnytyssali näyttää...

Tuo termi sali antaa niin väärän kuvan mielestäni, se on huone ja loppupeleissä varsin viihtyisäkin ainakin kättärillä.
Ei siis mikään steriilin näköinen leikkaussali lookki, vaan muistuttaa ehkä etäisesti laivan hyttiä, joskin tilavampi, aika paljonkin tilavampi :D

Nyt aion myös varata ajan tuolle kierrolle, vaikka tunnenkin paikan kuin omat taskuni siskon synnytyksen ajalta :D
Se on sellainen mukava välietappi kuitenkin ja samalla voi kätilöltä kysellä vähän tarkemmin myös kivunlievityksistä ym.
Mukana kun on vielä usein n.4 paria synnyttäjiä, usein ensisynnyttäjiä, niin tulee kätilölle kuumat paikat :D

Yhteistyössä